<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
cenci | Adatlap | 665131 | 2019. november 9. 22:09 | ||
sanyi | Adatlap | 665122 | 2019. november 9. 18:28 | ||
Kezemből vetted ki a billentyűzetet, én is ugyanerre gondoltam... | |||||
kls | Adatlap | 665121 | 2019. november 9. 18:17 | ||
Azért az homok szín nem sárga! A kóreai gép festése a zöldet leszámítva ugyanazokkal a színekkel készült? Nem vagyok benne biztos, hogy az Eduard eltalálta a színeket. Üdv. | |||||
pmheros | Adatlap | 665112 | 2019. november 9. 15:34 | ||
Megvettem a (Mushroom Model Publications) MMPBooks No.23 Mikoyan Gurevich Mig-17 and Polish versions könyvet. Hogy más már ne csalódjon a címben, leírom a tartalmat. 1.old 1/72 Mig-17F, Polish built Lim-5, Lim-5R 2.old 1/72 Lim-5M, Lim-6R, Lim-6bis, Lim-6bisR 3.old 1/72 Mig-17PF, Polish built Lim-5P Izumrud-5 (RP-5), Lim-6M 4-6.old 1/48 Mig-17F, Polis built Lim-5, 7.old 1/48 Lim-5M 8-9.old 1/48 Lim-6bis, Lim-6R (Lim-6bisR) 10.old 1/48 Mig-17PF, Polish built Lim-5P Izumrud-5 (RP-5) 11-14.old 1/32 Mig-17F, Polish built Lim-5 Senki ne keressen benne sima Mig-17, Mig-17A, Mig-17PFU és egyéb altípusok rajzait. Üdv.: pmheros | |||||
kls | Adatlap | 665109 | 2019. november 9. 14:37 | ||
sárkányos | Adatlap | 665083 | 2019. november 8. 19:54 | ||
Erre gondolsz? Görgesd lefele a 14.-ik lapig. www.eduard.com/out/media/7059.pdf | |||||
kls | Adatlap | 665081 | 2019. november 8. 18:04 | ||
Tisztelt Kollégák! Mig-15-öst építenék és elakadtam a magyar kamo festéssel. Meg tudná nekem valaki mondani hogy a "közép füzöld" vagy a "közép okker sárga" ill. a "közép barna" pontosabban milyen színek is voltak? Esetleg melyik makettfestékek felelnek meg ezeknek a legjobban? Előre is köszönöm a segítséget! | |||||
f2d | Adatlap | 664454 | 2019. október 20. 19:53 | ||
sanyi | Adatlap | 664289 | 2019. október 15. 19:53 | ||
Szia! A Dragon/Zvezda előnye az, hogy a korai verzió, amit más nem ad. Ilyen volt pl. Kubának alacsonytámadó fegyverzetel és K-3 légiharcrakétákkal, illetve Mozambiknak, Mongóliának - nekik már mindenféle extra nélkül. | |||||
atika | Adatlap | 664284 | 2019. október 15. 12:50 | ||
A szerzőnek ez a természetes létállapota! Ha nem ilyen lenne, nem is kedvelném a cikkeit. Nagyon sajnálom, hogy a BritModeller-ről levette a hozzászólásait és a képeket, sajnos nem mentettem le, nagyon jó lenne az Eduard MiG-21-es építésének a dokumentálását újraolvasni. Minden makettről ilyen alapos elemzés kellene. Ettől még mindenki azt épít és úgy, ahogy az neki tetszik. ...a Fujimi MiG-21-est is bemutatta a 90-es évek elején, ismertek a hibái (valójában köze sincs a MiG-21-eshez, szinte) ettől még meg fogom venni az Italeri kiadást is, nekem tetszik. Tekints úgy Rá és írásaira, mint alapos elemző és plusz, hasznos infó. | |||||
zsocate | Adatlap | 664282 | 2019. október 15. 11:29 | ||
Kicsit fárasztó ez a szegecsszámlálás, az első oldal felénél be is zártam. Minden tiszteletem azé, aki ennyire ért hozzá, csak szimplán felesleges olyan mélységekbe belemenni, mint a belépőélen alkalmazott lekerekítés sugár nagysága és átmenetei. Ha már szakbarbárkodás, miért elfogadható a makett vésett panelezése, amikor az eredeti egyszerűen nem olyan? | |||||
4WD | Adatlap | 664274 | 2019. október 15. 09:50 | ||
4WD | Adatlap | 664273 | 2019. október 15. 09:50 | ||
sanyi | Adatlap | 664265 | 2019. október 14. 23:48 | ||
Ja! Kár, hogy a szárny alatti rakétákat kicsit elnagyolták, bár az igaz, hogy az eredeti sem volt egy Szkád vagy Pörsing...:) Ha baráti áron lesz, szerintem belepottyan a virtuális kosárba, mert a lengyel alacsonytámadó/felderítő érdekes gép volt. A MiG-17 olyan, mint a -21-es: sosincs belőle elég, mindig felbukkan egy érdekes/szép festésű vagy történetű gép. | |||||
f2d | Adatlap | 664261 | 2019. október 14. 23:08 | ||
Zoli | Adatlap | 664249 | 2019. október 14. 18:42 | ||
Ha az emészthetőség az építhetőség szinonimája, akkor mindenképp. Persze egyáltalán nem biztos, hogy az AZ makett kevésbé hibás. Ha pl. az Eduard kiadná a 15-öshöz hasonló kivitelben, akkor az nem lenne drágább, mint az említettek, viszont nagyságrendekkel jobb lenne. De hasonló lenne a helyzet egy extrák nélküli Clear Prop esetében is. Viszont én drágán is megvenném, ha tényleg jó lenne és nem a hibák javításával és a hiányosságok pótlásával kellene foglalkozni. z | |||||
sanyi | Adatlap | 664247 | 2019. október 14. 18:22 | ||
A hibái ellenére még mindig emészthetőbbnek tűnik, mint az AZ készlet - főleg amiatt, mert a lengyel alacsonytámadót adják. Egy csehet már megépítettem, próbára tette a türelmemet... Egyébként pedig "MiG" karakterekből áll a megnevezés, ha lesz is belőle 100%-ig jó, oly' drága lesz, hogy nem sokan fogják megvenni - pl. egy ekkora gépért hányan adnának 7-8 rongyot? Én elég "nemnormális" vagyok, de részemről felejtős, hogy ennyit fizessek egy ekkora műanyaghalomért, ha van olcsóbb, de kevésbé jó is a piacon. Szerintem ezzel a véleménnyel nem vagyok egyedül. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 664246 | 2019. október 14. 17:11 | ||
A 17PF eltérései az F-hez képest: - a radar miatt más az orr/levegő-beömlő rész (nemcsak a fölső és középső "pupnik", hanem kissé nagyobb az átmérő/szélesség, és kicsit hosszabb is az orr - a fegyverzetben nincs 37mm-es gépágyú, hanem csak 3x23mm-esek - más a kabintető szélvédő-része, hosszabb és van benne felül két plusz, hátrafelé széttartó keret | |||||
Zoli | Adatlap | 664245 | 2019. október 14. 15:51 | ||
Érdemes elolvasni Precíz elemzését a még nem is kapható 17-esről. Ha ennyire hanyag tervezéssel gyártanak, akkor inkább ne erőltessék a szovjet típusokat. Remélem a Buccaneer sokkal jobb lesz... Ha meg Flogger és egyéb szovjet gépek, akkor inkább a Clear Prop vagy a Modelsvit vegye kézbe az ügyet! A Tu-2, MiG-9, MiG-19, Su-7, Su-9/-11, Su-15, Yak-9, Yak-15, Yak-17, Yak-25/-27/-28, Yak-38 típusokból is régóta kellene már valami komolyabb készlet. z | |||||
f2d | Adatlap | 664243 | 2019. október 14. 13:47 | ||
Úgy tudom a PF nem csak az orrában különbözik az F-től. Az nem lenne rossz, ha a többi MiG-re is kedvet kapnának, de lássuk be erre azért kicsi az esély. Az Airfix kínálatában régen volt 15, 21, 23, a Flogger-t szívesen látnám tőlük. | |||||
borisz | Adatlap | 664242 | 2019. október 14. 12:30 | ||
Az AZ meg H verzió. H, mint hulladék. Még kedvet kaphatnak a PF-hez is. | |||||
f2d | Adatlap | 664241 | 2019. október 14. 12:06 | ||
Az F verzió lesz. | |||||
borisz | Adatlap | 664240 | 2019. október 14. 11:27 | ||
Béláim, várjuk meg az Airfix készletét, azzal beljebb leszünk. | |||||
Freddy | Adatlap | 664235 | 2019. október 14. 10:33 | ||
A fűrészeléssel egy kb fél mm-t elvesztettél szerintem, valószínűleg még így is kicsi, de ,,buffer" távolság nélül önteni egy ilyen alkatrészt egyértelműen hiba. | |||||
Zoli | Adatlap | 664207 | 2019. október 13. 10:36 | ||
Úgy emlékszem az a gyanta teljesen aszimmetrikus is volt, azért is használhatatlan. z | |||||
4WD | Adatlap | 664193 | 2019. október 12. 17:52 | ||
Köszönöm a felvilágosítást. Tehát nem létezik 1/72-ben "gyári" jó megoldás a MiG-17PF ügyében? Nagy hiba :) | |||||
pmheros | Adatlap | 664192 | 2019. október 12. 17:26 | ||
Úgy érzem beszélni kell a dologról. (A Cserebere rovatban a szegény makettező kolléga keresi az AZ Model Mig-17PF újabb kiadásainak gyanta beömlő elemét. Szándékosan nem neki címzem a hozzászólásom, mert ez mindannyiunk okulását szolgálja) Az első képen látható maga az elem, ami (a kolléga képéhez képest valójában) egy talpra van öntve. A második képen a gyanta"talp" fűrésznyomain látszik, hogy teljesen a tövében vágtam le az alkatrészt. Harmadik képen jól látható, hogy a tőben vágott elem kisebb átmérőjű, mint a törzs vele kapcsolódó részei. (Tehát ha valaki a pontosság miatt szeretné beszerezni ezt az elemet, akkor jelzem ez is mérethibás.) Ne zavarja meg senki szemét, hogy a képen már le van darabolva az elem közepe is. Az AZ Model Mig-17 PF levegőbeömlő nyílása, egyébként úgy rossz ahogy van! Negyedik kép ábrázolja milyenek az eredeti arányai. Több dologra szeretném felhívni a figyelmet. -a kereső (felső) radar burkolat jóval nagyobb mélységben lóg be a csatornába (függőlegesen értve) -a követő (alsó antenna) radar burkolat nem a szívócsatorna közepén, hanem attól jelentősen lejjebb található. -a szívócsatornában lévő osztóelem elég hirtelen szélesedik befelé (menetiránynak hátrafelé) -a szívócsatorna "éle" szemből nézve majdnem hogy "U" alakú Ezen a jellemzők egyikét sem mutatja az AZ Model gyanta eleme. Sajnos! Egyébként a csehek szégyelljék magukat, hogy csöves géphez nem tudnak szívócsatornát adni, amit még a kici kínai is meg tudott lépni az ocó Mig-15 -ösével. Üdv.: pmheros | |||||
f2d | Adatlap | 661680 | 2019. július 27. 13:47 | ||
Köszi, ez már kétkép. :) | |||||
pmheros | Adatlap | 661676 | 2019. július 27. 12:52 | ||
Borzz | Adatlap | 661670 | 2019. július 27. 10:21 | ||
A Tom Cooper féle acig.org-on, Andy Miles a Helion and Company Ltd-nak dolgozó kutató említette meg. Rákerestem többek között a holland Scramble magazin oldalán is - ahol oldal és szériaszámokra is lehet keresni - ott is megerősítették. Sziasztok! A kambodzsai MiG-17-esek vezérsíkján van négy számjegy, állítólag ez a gyár számuk A gép orrán és a póttartályon, ebből a három utolsó szám van felfestve. 8022 022 MiG-17F 7941 941 MiG-17F 7948 948 MiG-17F A 022 sántít, mert a vezérsíkon a 0022 szám szerepel. A 7941 és a 7948-nál viszont megegyezik a magyar gyáriszámokkal. A MiG-17-eseket a hatvanas években szállította Kambodzsába a Szovjetunió. | |||||
f2d | Adatlap | 661665 | 2019. július 27. 09:45 | ||
Szia, számomra ez teljesen új információ, lehetne erről egy kicsit többet is írni? Esetleg azt az egy fényképet megosztanád? | |||||
pmheros | Adatlap | 661660 | 2019. július 27. 07:54 | ||
Üdv! Hogy neked milyen frankó forrásaid vannak. Ezekből esetleg tudható, hogy ezeknek az elvitt 17F -eknek milyen színű volt az oldalszáma? Gondolok itt pl az egyetlen fényképezett 30 -as számú gépünkre. Üdv.: pmheros | |||||
Borzz | Adatlap | 661656 | 2019. július 27. 07:29 | ||
Sziasztok, érdekesség: az tudjuk, hogy 1957-ben a oroszok elvitték a 20 magyar MiG-17F vadászrepülőgépet és többet nem adták vissza. Gyáriszámok: 8002 8006 8017 8018 8020 8021 8022 8023 8025 8030 8032 8035 8046 7915 7922 7928 7934 7941 7948 Számomra viszont újdonság, hogy az eredetileg magyar MiG-17F-ek közül legalább három Kambodzsában tűnt fel a hatvanas években: 8022 022 MiG-17F 7941 941 MiG-17F 7948 948 MiG-17F Az egyező gyáriszámokat több forrás is megerősíti! | |||||
Miggyuri | Adatlap | 661542 | 2019. július 22. 20:28 | ||
Ő az "ellenség". | |||||
cenci | Adatlap | 661534 | 2019. július 22. 16:10 | ||
cenci | Adatlap | 661533 | 2019. július 22. 16:08 | ||
cenci | Adatlap | 661532 | 2019. július 22. 15:53 | ||
borisz | Adatlap | 661514 | 2019. július 22. 09:28 | ||
Ha már itt tartunk, festetlenek voltak, vagy kályhaezüst? Vagy valami más? | |||||
pumba | Adatlap | 661513 | 2019. július 22. 09:14 | ||
Sziasztok! Miért nem találok, fotót, Mig-15-ről terepszínű koreai példányról? Grafikát, múzeumi festést találok... | |||||
makettes | Adatlap | 661495 | 2019. július 21. 20:14 | ||
blanesz | Adatlap | 660196 | 2019. június 6. 20:02 | ||
Sziasztok! Segítségre van szükségem. Magyar Mig-15, illetve UTI Mig-15 típusokon milyen színűek voltak a szerviz-feliratok fémszínű és festett gépeken? Előre is köszönöm! | |||||
zsocate | Adatlap | 660031 | 2019. június 1. 09:39 | ||
Szia! Én rajzoltam a 043-as géphez, nyomtattassak egyet neked? üdv: zsolt | |||||
f2d | Adatlap | 660028 | 2019. június 1. 09:11 | ||
Köszi a segítséget, megtaláltam. MiG-15-re kerestem, úgy nem adott ki semmit. | |||||
vatya1 | Adatlap | 660014 | 2019. május 31. 20:07 | ||
Szia f2d! elméletileg 1/72ben is van Ferinek csillag és szögletes számsora ami kimondottan jó pl:a Mig-15is | |||||
f2d | Adatlap | 660012 | 2019. május 31. 19:29 | ||
Sziasztok, magyar fémszínű MiG-15UTI-hoz (1/72) keresek matricát, létezik ilyen? Ha más nincs, akkor a HAD 21MF esetleg jó lehet hozzá? | |||||
Nyugger | Adatlap | 659478 | 2019. május 16. 14:24 | ||
A szárnytőnél azt a feketére festett részt taposó csíknak hívják. Eléggé érdes volt a felülete, hogy ne csússzon a katonák csizmája vagy a bakancsa és ne karcolja fel a borítást. Ezen a felületen a gép mechanikusa, sorszerelő és egyéb kiszolgálok tevékenykedtek. Szerintem minden nagyjavításkor felfestették, amikor pedig kopottas volt akkor egy vastagabb ponyvát vagy egy vékony gumirozott anyagot tettet erre a felületre. (lásd a csatolmány) Képeim alapján a kiállított 11 db MiG-17PF-re -melyek kiállításuk előtt új festést kaptak- nem került fel a taposó csík. A létra minden gép tartozéka volt, a repülőgép vezető a létráról lépett be a kabinba. | |||||
László58 | Adatlap | 659457 | 2019. május 15. 21:16 | ||
Ha volt létra rendszeresítve, akkor nem kellett a járófelület a szárnytőnél. Szerintem, de ez nem biztos. | |||||
Matthias | Adatlap | 659364 | 2019. május 13. 15:14 | ||
Sziasztok! Azt meg tudná mondani nekem valaki, hogy mitől függött az a magyar Mig-17Pf-ek esetében, hogy fekete a szárnytő, vagy sem? Nagyon érdekelne, hogy mi lehet az oka, hogy volt amelyiken egyértelműen fel volt festve valamiféle járófelület, és volt amelyiken pedig nem. Előre is köszi a segítséget! | |||||
Ati75 | Adatlap | 649786 | 2018. október 9. 20:33 | ||
Sziasztok! Keresnék MIG-19PM-et 1/72 méretarányban, lehetőség szerint bontatlant. Email: csaplar.attila75@gmail.com Köszönöm! | |||||
pigasos78 | Adatlap | 648506 | 2018. szeptember 2. 20:21 | ||
Istenkirály vagy! Nagyon köszi! :) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Talán még lehet ez a pár kép segítségnek ,persze biztosan láttad már a nagy részét te is .