/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
bekem 513330 2011. július 20. 10:49
Válasz erre
Elektrolakatos: Mindenki hibázik. Tegye fel a kezét az a pilóta, aki eddig nem hibázott! Senki? Köszönöm. Az esemény megtörtént, a pilóták jól vannak. A gépet pedig meg kell javítani, akármennyire is elkeserítő a helyzet. A nyilatkozott ötlet is jó, a felújított, nem sérült rendszereket egy új gépbe lehet implementálni. Akkor a HA-UTI kiállítási tárgy lehet, meg lehet látogatni, símogatni. Nem szabad elkeseredni és leereszteni. Az élet nagyon sokszor küldi padlóra az ember. Fel kell állni belőle. Mindig.
mkrasz 513329 2011. július 20. 10:10
Válasz erre
Tacsk0, Szerintem mindenki itt a forumon orulne neki, ha a hozzaszolasok legalabb vmifele konkretumot tartalmaznanak. Van Neked fogalmad arrol milyen ulesek vannak a MiG-15osben? Szivesen elmagyarazom. Ahhoz, hogy katapultalni tudjal hasznalva a MiG-15 uleset, legalabb 250-300m magassag es minimum 400km/h sebesseg szukseges - a tobbi dolog reszletkerdes. Logikus tehat, hogy meg ha lenne is piropatron (nem tudhatjuk, hogy volt-e vagy sem) katapultalasrol nem lehetne szo, mert az biztos halalt jelentene a pilotaknak...
dudus0919 513328 2011. július 20. 10:04
Válasz erre
Sajnos a felszállásról a videót nem láttam,de az előttem felszólalók meglátásaiból elég egyértelmű a dolog.Pár száz órát repültem Mig-15-l.Emlékezetem szerint gyengéje volt a tipusnak,hogy kis sebességeken TÚLTERHELÉSSZERINTI instabilitás jellemezte.Hajlamos volt az un./kazjol/magyarul bakugrásra.Több gépet törtek így össze,elkövetni könnyebb volt,mínt javítani.Ráadásúl a póttartály függesztés még rontott a helyzeten.A Mig-17-nél ezt kiküszöbölték.
Ez a bizony túlterhelés szerinti instabilitás azt jelenti,hogy adott sebességen a megengedettnél nagyobb túlterhelést hoznak létre.Nem kell nagy túlterhelésre gondolni.Aleszállnál például,ha 1,7g-re növelted a túlterhelést bizonyos időegység alatt a gép feladta az orrát és a botkormány előrenyomásával sem lehetett megakadályozni az önkényes állásszög növekedést
Tacsk0 513327 2011. július 20. 10:04
Válasz erre
Én örülök neki, hogy ekkor és így esett le a gép. Ez a gép egyszer mindenképpen lezuhant volna, de ha magasabbról vagy máskor, akkor a KATAPULTÜLÉSEK HIÁNYÁBAN a pilóták meghaltak volna és talán a földön is embert ölnek a roncsok. A MiG-15/17 + alakú vezérsíkjai miatt emberi erővel kiugorni nem lehet, lenyakaz. Ezt kivédte a Gondviselés. Tudtommal a típust heti szinten repülő amcsi pilóta a szék hiánya miatt nem vállalta, hogy átjön a gép berepülését és a magyar pilóták levizsgáztatását elvégezni.

Hihetetlen, hogy ilyen gépre kiadták a felszálláshoz az engedélyt katapultülés nélkül. Nem igaz, hogy nem lehet rá civil engedélyt kapni, mert a Szu-26 műrepülő kávédaráló újabb változataiban is van traktor típusú kivetőülés. Azt pedig, hogy mentőeszköz nélküli géppel akartak a jövőben utasrepültetéseket végezni, inkább nem minősítem.

Azt nem igazán értem, hogy minek volt két pótos a gépen, mert ilyen korai berepülésnél szó sem lehet 15-20 percnél hosszabb fennlétről. A tökök nélkül valszeg megúszták volna a leérést.

Érdemes lett volna szerezni az első pár berepülésre kísérőgépet (Boeingéknél pl. T-33), aki a levegőből talán látta volna és szólt volna, hogy már a nekifutás sem volt kerek. Tudom, hogy nagy pénz, de a repülés sosem volt olcsó és töredéke lett volna költségben, mint a mostani géptörés.
Elektrolakatos 513326 2011. július 20. 09:25
Válasz erre
Hallóhallóhalló!

Nem akarom gyomlálni a hozzászólásokat!

Az eset megtörtént, sajnos, ezen változtatni nem tudunk. Annak meg semmi értelme, hogy személyeskedésbe csapjon át annak megtárgyalása, hogy ki, mikor és mit hibázott.

Pinko is emberből van, ő is hibázhat. Ezért nem kell rögötn karóba húzni, főképp, hogy eddig tökéletesen végezte a munkáját. Biztos vagyok benne, azóta is állandóan előtte van az egész történés, és próbálja összerakni fejben, mi, miért történt.

Tudom, ez az Alapítványnak már vajmi kevés.

Én ott voltam mikor a Sas apró darabokban hevert a hangárban, és a kiszolgáló konténerekben. Láttam Janin, hogy mekkora odaadással magyarázza a folyamatokat, mutogatja a már elkészült alkatrészeket. Mintha egy anya a gyerekéről beszélne!

Elektro
bekem 513325 2011. július 20. 09:11
Válasz erre
Monox: Más fórumokon már megy a szemétkedés, itt ne kezdődjön el szerintem...
Laci-bacsi: Csak egy gondolat volt, mert a szűzfelszálláskor is csak egy hajszálon múlt, hogy nem ért le a farokcsúszó. Konzekvensen rossznak tűnt, csak azért kérdeztem.
Laci-bacsi 513324 2011. július 20. 08:18
Válasz erre
A V1 helyesen lehet meghatározva ezt bizonyítja, hogy ilyen gép több milliószor szállt fel sikeresen eddig az évek hosszú során anno. Csak mondjuk be kellett volna azt tartani!
mkrasz 513323 2011. július 20. 08:10
Válasz erre
Monox, amit itt irsz az a szemetseg tetofoka! Lengyelorszagban NEM tapsolunk! Oszinten sajnaljuk, ami tortent. Ha Janiek is ugy gondoljak keszek vagyunk segiteni nekik barmilyen szinten. Van meg felhasznalhato alapanyag itt ott...
Monox 513322 2011. július 20. 07:59
Válasz erre
Bekem: Amint János elmondott a videóban, azt mondta nekem is. Ez a gép javíthatatlanul megsérült, repülni sohasem fog már. Arra van mód, hogy külsőre rendbe tegyék és valahol, valamikor egy gyűjteménybe kerüljön, Lengyelországban meg tapsolnak.
bekem 513321 2011. július 20. 06:55
Válasz erre
Egy kérdés a margóra: Lehetséges, hogy rosszul lett meghatározva a V1?
bekem 513320 2011. július 20. 06:33
Válasz erre
Én nem szappanozom ki a számat: Basszák meg. Átejtették és ahogy ROhács elméletben jól elmondta egy videon, a nyilazott szárnynak kell a sebesség, a szárnyvég esik át először. A csűrő meg pont ott van. Amikor először odavágták, leszakadtak a tartályok. Az egyik befordulva a jól ismert áramlásba helyezett lap effektust hozta, bődületes felhajtóerőt termelve. Nem jobbra billent le utána, hanem balra fel. Asszimetrikus fékszárny.
És igen Ronnie, az első videon is ott volt a nearmiss-es tailstrike.

Segítünk összepakolni, csak írja már le valaki, hogy javítható-e. Gondolom estére megtudjátok Tökölön
RonnieFrown 513319 2011. július 19. 22:52
Válasz erre
Mar a legelso felszallasrol keszult videon is hasonloan seggre akasztva jott el a gep a foldtol. Ezen az utolso videon ugy tunik, hogy az ateses kezdeti szakaszaban van a gep: az orra meg fent van, de a szarnyvegek mar atestek, a szarnytovek meg nem azert billen balra aztan jobbra. A gepben ket sebessegmero van de azt nem tudom, hogy a ketto fuggetlen e egymastol ahogy az egy mai repulogepen lenni szokott. Mivel a ket pilota kozul egyik sem volt kulonosebben tapasztalt a tipuson nehezen tudom elkepzelni, hogy a legiuzemeltetesi utasitastol elternenek. Gondolom az egyik pilota folyamatosan hangosan diktalta a sebesseget, mikor kell emelni az orrat, stb, mig a masik vezeti a repulogepet. Nem lehet, hogy a sebmerovel van valami problema? Erre mar volt pelda magyar 15-ossel aminek szinten geptores lett a vege.
Laci-bacsi 513318 2011. július 19. 22:52
Válasz erre
Határozottan nem! A jobb póttartály az első becsapódás után szakadt le, annak az irtózatos erőhatásának következtében!
Sempi 513317 2011. július 19. 22:43
Válasz erre
Szerintem leszakadt a jobb póttartály, hirtelen eltolódott a súlypont, megváltozott az aerodinamikája a gépnek. leért a bal szárny, elfordult a bal póttartály, méginkább megváltozott az aerodinamika, és kész az odacsapás.
Sólyom 513316 2011. július 19. 22:38
Válasz erre
Ezek szerint pilótahiba? :S. Csak azt nem értem miért kellett túlhúzni a gépet,miért nem várta meg a kellő sebességet :s
Laci-bacsi 513315 2011. július 19. 22:29
Válasz erre
A főfutók még mindig tökéletesek! Ki sem durrantak!
ati27 513314 2011. július 19. 22:25
Válasz erre
Bal főfutó defekt? csak találgatok..
Laci-bacsi 513313 2011. július 19. 22:17
Válasz erre
Nem nem lehet! A magassági kormány még mindig tökéletesen működik per pillanat, és a videón is látható, hogy az elpattanás után is még irányították a gépet!
silent8 513312 2011. július 19. 22:17
Válasz erre
Talán pilótahiba? Az egyik riportban azt mondták, túl hamar emelte el a pilóta a gépet. Hát ... :( Szerintetek? 

silent8
ati27 513311 2011. július 19. 22:14
Válasz erre
Nincs miért elnézést kérni! Szerinted egy ember mit mondana önkéntelenül ha egy ilyen esetet látna? Amugy látszik, hogy kb a 24-ik másodperctől kezdve túl magasan van a gép orra!Lehet hogy történt vmi a magassági kormány vezérlésével?
Laci-bacsi 513310 2011. július 19. 21:58
Válasz erre
Azt hiszem száz szónál is többet ér ez a videó! A narrátornak már kimostam a száját szappannal, és elnézést kérek érte!

www.youtube.com/watch

Azt hiszem ezen nincs mit szépíteni.
Elektrolakatos 513309 2011. július 19. 21:03
Válasz erre
Jani!

Láttam a videón, igencsak nyeldested könnyeid...ne tartsd vissza, add kimagadból, ez így normális, vagyunk evvel még néhányan!

Elektro
bekem 513308 2011. július 19. 20:31
Válasz erre
Laci-bacsi: Megértettem amit írtál...
Kulik Jánosnak és az egész csapatnak pedig kitartást kívánok. Eszembe jutott ma egy jelenet egy videóból. János azt mondta, hogy a vezetékek bőr borítását a felesége készítette. Szívből és lélekből áll ez a gép.
Én közel álltam a síráshoz, el sem tudom képzelni, hogy nálatok mi volt/van.
Engedjétek meg az embereknek, hogy segítsenek

m
Laci-bacsi 513307 2011. július 19. 20:16
Válasz erre
P1060108_800x600
P1060108_800x600
P1060130_800x600
P1060130_800x600
P1060136_800x600
P1060136_800x600
P1060146_450x600
P1060146_450x600
P1060193_800x600
P1060193_800x600
P1060202_800x600
P1060202_800x600
P1060273_800x600
P1060273_800x600

Szervusztok!

Az nem kifejezés A-3-ra, hogy oszlopos tag! Ő a projekt motorja! Ő maga a projekt!

A gép műszaki hibája ki van zárva! A bal póttartály már az első zuhanás következtében fordult keresztbe.
Nem vagyok hatósági személy ezért következmények nélkül kijelenthetem a tények nagy fokú ismeretének birtokában, hogy semmi képen sem a technika volt a hibás!

A gép végig vezethető, irányítható volt, és irányították is.

Hogy ezek fényében mi, és ki miatt következett be ez az esemény azt már a ti fantáziátokra bízom, de figyelmetekbe ajánlom az utolsó képen a farokcsúszó állapotát!
bekem 513306 2011. július 19. 20:12
Válasz erre
nektek megy a video?
és egy ostoba kérdés: a jobb szárnyban sérült a főtartó. egy új szárny nem megoldás akkor?
Kakukk 513305 2011. július 19. 20:03
Válasz erre
SzuhÁkos 513304 2011. július 19. 20:01
Válasz erre
Életem első makettje egy Mig-15 volt,jelenleg is egy Mig-15-t építek! Nem csak makettben szeretném már látni,hanem élőben repülve is Magyar felségjelzéssel!
Ezt a Miget nem adjuk,nem ám! A többieknek igazuk van! Milyen úton-módon lehetne segíteni a gép lábra állításában?
Sempi 513303 2011. július 19. 19:47
Válasz erre
De nem ám. a Kerozingőzös egyesület sok tagja is felajánlotta támogatását, és most biztos vagyok benne, hogy többen állnak mögé mint eddig.
bekem 513302 2011. július 19. 19:25
Válasz erre
Sziasztok

A-3 ha jól veszem ki a szavaidból, oszlopos tagja vagy a projektnek. Ha menthető a gép, sokan odaállnak mögétek anyagilag. Ezzel nem érhet végig a projekt. Nemrég elveszítettük a 29-eseket is (a 21, 23-asok, az Albák és a Sukhoi-ok után). Ezt a gépet nem adjuk.

m
Miggyuri 513301 2011. július 19. 18:30
Válasz erre
A-3!
Mi mit tudunk konkrétan segíteni, hová és hogyan? Az első makettjeim egyike egy MiG-15 volt. Szeretnék látni egy magyar felségjelű gépet repülni!
Miggyuri
A-3 513300 2011. július 19. 18:09
Válasz erre
Üdv neked jóember!
Ma megjelent a néhány tv és rádióstáb de kíváncsi vagyok mit hoznak le az anyagból amit a főnökünk nyilatkozott. Én csakis a szolnoki tv-nek nyilatkoztam ezzel is megtisztelve a befogadó alakulatot.
Úgy látom már megindúlt a szarrágás némely területen de a kivizsgálásnak gyakorlatilag vége és a gépet ha minden jól megy holnap tréleren hazavisszük Tökölre.
Üdv!
A-3.
Elektrolakatos 513299 2011. július 19. 17:49
Válasz erre
Szia Jani!

Nagyon sajnálom a történteket!

Épp most kaptam én is jelzést, hogy estére lesz anyag médián is. Amint lehet átlinkelem ide!

Üdv:Elektro
Elektrolakatos 513298 2011. július 19. 17:47
Válasz erre
Nyugodjon megmindenki, este hivatalos híradás lesz!
A-3 513297 2011. július 19. 17:35
Válasz erre
Tisztelt Érdeklődők!
Látom,hogy értesültetek a történésekről ami higyjétek el nekem és a csapatomnak a legfájdalmasabb! A madárka műszakilag a kivizsgálást végző szervezetek szerint is makuláltlan volt amit a mai napi hidraulikus fékszárnypróba is igazolt. Jelenleg is a levegő, okszigén, hidraulika, üzemanyag rendszerek hermetikusak, a felszállás előtti értékeken vannak. A videofelvételeken egyértelmüen látszik, hogy a gép az első elpatanás után is vezethető a második becsapódásig.
Követve az eddigi nyíltságunkat, engedélyt kértünk a kivizsgáló szervezetektől belső videóanyag nyílvánosságra hozására amit megkaptunk. Néhány óra türelmet kérek ahoz, hogy két felvételt felkerüljön a netre de lajos barátom most ment haza Szolnokról és az ő reszortja a publikálás.
Üdv!
A-3
Kakukk 513296 2011. július 19. 17:28
Válasz erre
Gondolom túl drága lenne újra repülőképessé tenni,de jó lenne a közeljövőben valamilyen hivatalos információ.
törzsbusz 513295 2011. július 19. 16:52
Válasz erre
A jelen információk szerint - szinte teljesen valószínűsíthető,hogy a project ezzel a szomorú eseménnyel végleg befejeződött...sajnos. :-(
zoli1989 513294 2011. július 19. 15:57
Válasz erre
Nekem is egyből a "rote sieben" jutott eszembe. Hát, meglátjuk mit hoz a jövő...
Kitartást a felújító csapatnak !
Kakukk 513293 2011. július 19. 15:33
Válasz erre
Szerintem még helyre lehet pofozni.
Gondolom tudtok a piros 7-es Bf109esről,ha jól tudom összesen 3szor törték össze,itt van jópár kép a baleseteiről

www.google.hu/imgres

HA ezt megcsinálták újra repülőképessé,egy olyan gépet amihez alakatrész utánpótlás egyáltalán nincs,akkor szerintem egy MIG15öst is meg lehet csinálni.
bekem 513292 2011. július 19. 14:56
Válasz erre
Szia Rumcájsz

Nyilván a pilóták testi épsége a legfontosabb. Mivel ez köztudott, így nem is témáztam rajta. A szárnyakat cserésnek gondolom én is... Igazából a törzskeret állapota és az orrfutó bekötési pontjai lennének a legnagyobb kérdések. Ezt már biztosan tudják. A főfutó bekötési pontok a szárnycserével együtt megoldódnak. Tudom, naív kérdések ezek és laikus feltételezések, de bevallom, sajnos kevés időt töltök a hangárban :(

m
Rumcájsz_52 513291 2011. július 19. 11:03
Válasz erre
Szia bekem
Először is annak örüljünk, hogy a pilóták - szerintem nem kis részben saját tudásuknak, gyakorlatuknak is köszönhetően - épségben megúszták az eseményt!
Hogy fog-e még repülni a gép, az kissé hosszabb vizsgálat után derülhet ki. Elsőként elég biztosra vehető, hogy ezzel az elgörbült, vetemedett jobb szárnnyal már soha, és ez nem is javítható. Szárnycserével talán, kérdés, mekkora ütést kaphatott a törzsben lévő szárnybekötő csomópont, sérült vagy torzult-e az is, tehát használható-e még a törzs? Ugyanez vonatkozik a futóművekre és azok bekötési csomópontjaira. Újabb kérdés a hajtómű, elsősorban a fő forgórész csapágyazásának állapota, mert túl nagy dinamikus erő hatására (márpedig az ilyen "talajfogás" nagyon kemény), lehet, hogy minden csapágygolyónak ott a nyoma a csapágyperselyen, és ettől kezdve a hajtómű futása "kissé" zötyögős, rázós lehet (csapágycserével persze ez orvosolható). Szóval a lényeg, hogy van mit vizsgálni és ellenőrizni a gépen, hogy a problémák egyáltalán kiderüljenek, a javítás és a majdani újra repülés csak ezek után lehetséges - sokunk legnagyobb bánatára!
Üdv R.
Rumcájsz_52 513290 2011. július 19. 10:40
Válasz erre
szia upiupi
Tudomásom szerint civil, polgári gépekben sehol a világon nem engedélyezett a működőképes , tehát éles pirotöltetekkel betöltött katapultülés használata. Ez tipusfüggetlen, tehát hiába VOLT az adott tipus valaha harcigép (logikus is a dolog, hiszen a civil pilóták/tulajdonosok nem 5-8 G manőverezési, és 16-20 G katapultálási túlterhelésre edzett harci-marcik, hanem jópénzű repülés-imádók.
Üdv R.
bekem 513289 2011. július 19. 10:22
Válasz erre
Szia Elektrolakatos

Gondolom az esemény után azonnal nekiláttak a károk felméréséhez. Nem vagyok repülőműszakis, de úgy érzem, ma reggelre azért az már kiderülhetett, hogy menthető-e a gép. Mikor fognak nyilatkozni? Szerintem ez a kérdés foglalkoztat most igazán mindenkit. Sok helyen szerveződik gyűjtés, úgy néz ki, hogy komolyan megmozdultak az emberek. Én személy szerint mindent el fogok követni, hogy összekalapáljak egy rakás pénzt, csak mondjanak már valamit!
Minden repülőgéphez érzelmek fűznek, de az UTI-hoz különösen.

Köszi ha válaszolsz

Üdv.

m
törzsbusz 513288 2011. július 18. 22:59
Válasz erre
A jó istennek hála,hogy nem lett nagyobb baj és mindketten jól vannak.Amit Ők az adott pillanatban át éltek az övék, csak Ők tudhatják,mi csak sejthetjük. Aztán a következő, a 25 ezer munkaóra, a több mint 5 év, és a reményvesztés, no meg a sok előre nem látó, külföldi példát nem tanulmányozó hazai jogszabályok...nálunk minden olyan nehéz...
Sempi 513287 2011. július 18. 22:17
Válasz erre
IMG_1832
IMG_1832
IMG_1833
IMG_1833
IMG_1834
IMG_1834
IMG_1835
IMG_1835
IMG_1836
IMG_1836
IMG_1837
IMG_1837
IMG_1838
IMG_1838
IMG_1839
IMG_1839
IMG_1840
IMG_1840
IMG_1841
IMG_1841
IMG_1842
IMG_1842
IMG_1843
IMG_1843
IMG_1844
IMG_1844
IMG_1845
IMG_1845
IMG_1846
IMG_1846
IMG_1847
IMG_1847
IMG_1848
IMG_1848
IMG_1849
IMG_1849
IMG_1850
IMG_1850
IMG_1851
IMG_1851
IMG_1852
IMG_1852
IMG_1853
IMG_1853
IMG_1854
IMG_1854
IMG_1855
IMG_1855
IMG_1856
IMG_1856
IMG_1857
IMG_1857
IMG_1858
IMG_1858
IMG_1859
IMG_1859
IMG_1860
IMG_1860
IMG_1861
IMG_1861

Itt vannak a képek, sorban.
upiupi 513286 2011. július 18. 22:16
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!

Roppantul sajnálom a történteket én is, de meg tudná mindani valaki, hogy miért nem volt piropatron az ülésekben? Nem kötözködni akarok, csak kíváncsi vagyok.
piratvitorla 513285 2011. július 18. 22:14
Válasz erre
Sziasztok
A zuhant gépekből szerintem ugyanúgy fel lehet ezt-azt használni. Volt olyan Mi-8-as ami összetörött és másik farkát tették rá...
A pénzügyi és technikai gondoknál szerintem jóval nagyobb lesz a hatósági bürokrácia. Ahogy tudom eddig se volt egyszerű az a vonal...
Zoli
Elektrolakatos 513284 2011. július 18. 22:13
Válasz erre
meg nem nevezendő reptéri informátorom annyit kért, hogy ne írjak/mondjak semmit a gép jövőbeni sorsáról, mivel az állapotáról a szerelők sem tudnak egyelőre nyilatkozni

ez alapján felesleges még agyalni a dolgon, amint érdmei info, illetve a vizsgálatról eredmény születik arról nyilatkozni fognak
Kuolema 513283 2011. július 18. 22:12
Válasz erre
Hát nem tudom Héregen én láttam már csúnyán összetört DHC-6-os részeket -úgymint szárny, úszótalp, motorgondola (utóbbi madárkával találkozott, nem is kicsivel, nekem kellett lekaparni kromofággal a véres festéket)- és ezeket mind javítják és küldik is vissza a tulajnak. Majd holnap megkérdezem bent a Srácoktól, biztos tudnak mondani valami okosat :)
Mauro 513282 2011. július 18. 21:27
Válasz erre
Nagyon sajnálatos, hogy ez megtörtént, reméljük a legjobbakat (az viszont bosszantó, hogy most minden bulvárlapban hirtelen téma lett, a tudatlan hozzászólásokat pedig ...)
juge75 513281 2011. július 18. 21:25
Válasz erre
Ez egy nagyon jó ötlet!
Támogatom én is!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.