/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
juge75 512918 2010. július 28. 05:38
Válasz erre
juge75 512917 2010. július 28. 05:35
Válasz erre
Leszálló fényszóró vörösre festve, radom szürkés feketére.
juge75 512916 2010. július 28. 05:26
Válasz erre
Csinált is nagy marhaságokat az illető.
A fém színen kívül más nem jó.
pulcsi 512915 2010. július 27. 20:40
Válasz erre
Találtam egy épitést.Ennek a szineit vehetem alapul,hogy valami hasonló legyen?
www.sal-model.com/Model-finished-goods/Aircraft/7/29/2009/bb3087c544fd6442.html
Pulcsi
pulcsi 512914 2010. július 27. 20:33
Válasz erre
Szia!
Orosz lenne.kodok nincsenek csak a szinek nevei
juge75 512913 2010. július 27. 20:22
Válasz erre
Szerintem "fuselage" csal el írták.
Valamiféle kód van mellette?
19PM alumínium, orr lokátor radom felül zöld (kereső), szívócsatornában középen szintén zöld, vagy fehér.
Titánium szerű szín a gépágyúknál (ennél nincs, mert hiányzik belőle), illetve a hőnek kitett felületeken: dupla kiömlő a GSF körül, esetleg a szárnyak.
Sky blue?
Ez most milyen festés lesz?
pulcsi 512912 2010. július 27. 20:14
Válasz erre
Sziasztok!
Segítség kellene.Össze kell raknom egy Academy 1/48-as MIG 19PM-et.Dobozbol épités lesz csak a szinekkel vagyok bajban.
Light blue,Sky blue,Burnt iron és egy másik szó:funelage color.ezt a gugli se tudta
Előre is köszi a segitséget.
Pulcsi
tankos_srac 512911 2010. július 20. 16:09
Válasz erre
Szia! Őszintén szurkolok Nektek, hogy repüljön hazai lajstrommal a gép! Az eddigi hsz-okat olvasva csak 2 dolgot tudok javasolni: keresni kell a nevezett "úrnál" nagyobb beosztásban lévő havert és így alávágni, vagy a sajtónyilvánosság elé vinni az ügyet. Szomorú, hogy a tisztességes, hivatalos út ebben az országban nem működik, de ezért nem Nektek kell szégyenkeznetek.

Sok sikert:
ts
kató 512910 2010. július 20. 15:58
Válasz erre
Üdv mindenkinek !

Sajnos mrbaracus-nak igazat kell hogy adjak . Manapság egyre jobban tud az érvényesülni , aki felfelé nyal lefelé tapos ... Ez általános jelenség , nem csak erre a témára igaz . Nem tudom hova fog ez vezetni , de lehet hogy nem is vagyok rá igazán kíváncsi . :(
mrbaracus 512909 2010. július 20. 09:01
Válasz erre
Sziasztok!

Én csak laikus, repülésrajongó vagyok, a szakmai hozzáértését senkinek nem akarom kritizálni, mi jogon is tehetném, de 10 év egyenruhás szolgálat után bátran kijelenthetem, hogy a jó parancsnok elsősorban emberileg ismétlem emberileg rendelkezik olyan tulajdonságokkal amitől jó vezető lesz. A szakmai dolgok azok elsajátíthatóak, az emberi dolgok meg belülről jönnek. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a legnagyobb szaktekintély is lehet emberileg nulla. Sajnos az irigység és a dögöljön meg a szomszéd tehene is hozzáállás mindenhova begyűrűzött.

Ha valakit megbántottam akkor elnézést kérek, de azt hiszem a fórum azért van, hogy leírjuk a véleményünket.

mrbaracus
elmo 512908 2010. július 19. 14:35
Válasz erre
Koszonom, mar nagyon varom!
Udv, elmo
Elektrolakatos 512907 2010. július 19. 09:03
Válasz erre
Juge!

Egyetértek veled, és engem is rettentően bosszant a dolog. Főképp, hogy voltam kint Janiéknál még amikor apró darabokban volt a gép, és láttam mi munkájuk van benne! Mindössze azt próbáltam jelezni, hogy nem lehet egyértelműen rámondani a hozzá nem értést...

Üdv:Elektro
juge75 512906 2010. július 19. 09:00
Válasz erre
Nem vitatom, hogy 40 év tapasztalat áll mögötte, de aki gátolja az országnak is hasznos dolgokat, annak szerintem mennie kell.
Ezért nem halad ez az ország sehova előre, mert mindig győz a szakmai irígység és az önös érdekek.
Amíg ez meghatározza a jelentősen merész dolgokat és a jó ötletek kivitelezőit, addig külföldön ebből jól élnek.
Rengeteg magyar újító, feltaláló és tudós volt kénytelen külföldre menni, utána ezeket nagy sikerrel kamatoztatva, drága összegekért vásárolta meg az országunk.
Egyszerűen nem értem ezt a hozzá állást.
Hiszen a turisztika szempontjából vonzó dolog lenne.
Elektrolakatos 512905 2010. július 19. 08:19
Válasz erre
Óvatosan a jelzőkkel, az említett "úriember" 40 éve repműszaki területen él, dolgozik...tehát valami halvány fogalma van a dolgokról..éppen ezért érthetetlen számomra ez a hozzáállás...én inkább az irígységet látom az egész mögött :S
mrbaracus 512904 2010. július 19. 08:13
Válasz erre
Sziasztok!

Hát sajnos azért tart itt ez az ország, mert egyesek nem tudják értékleni mások munkáját. Csak azért mert neki nincs semmi köze hozzá, mert nem ért hozzá, akkor aki megalkotta, létrehozta, megjavította stb. az se örülhessen neki maradéktalanul. Sajnos az irigység és a szűklátókörűség tort ül az országban. Persze tőlünk keletre, nyugatra, északra, délre, egy ilyen gép világszenzáció lenne, de nem nálunk inkább a szőnyeg alá akarják söpörni. Jó lenne már, ha nem dilettánsokat ültetnének minden vezető pozícióba.
Magyarország 2010...

mrbaracus
Horvath_Balazs 512903 2010. július 18. 19:19
Válasz erre
Ejnye, de ismerős ez a fotó! :-)))
Planes 512902 2010. július 18. 19:07
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-15-775-1
Mikojan-Gurjevics-...

Miggyuri!Egynek nem rossz: Üdv!
Miggyuri 512900 2010. július 18. 16:17
Válasz erre
Urak!
Infó kellene az '56-ban ideiglenesen átfestett felségjelzéssel repülő 775-ös MiG-15 UTI-ról. Ha kép van annak is örülnék!
Miggyuri
Elektrolakatos 512899 2010. július 17. 20:23
Válasz erre
Valaki kap egy Baross Gábor díjat, és máris azt hiszi ő a kiskirály?
A-3 512898 2010. július 17. 15:40
Válasz erre
Igen, én vagyok az és általad említett "urat" is úgy hívják. Valójában akárki is lehetne, engem elsősorban a szereptévesztés zavar miszerint az ő olvasatukban a hazai repűlőtársadalom van a hatóság egy-két fura uráért. Sajnos ebben is mint más témába Európa közepén mi vagyunk a szégyenfolt és érzésem szerint minden téren a lejtőn vagyunk de ez már máshova tartozik.
békési 512897 2010. július 17. 14:03
Válasz erre
Szia!
Az eredetit felhasználva húzósablonnak, lehet húzni másikat. Segítek, ha akarod.
endrodi46@freemail.hu
békési
Planes 512896 2010. július 17. 12:46
Válasz erre
Elmo!Igen én készítem az új orrgyűrűt.A törzs többi körelemeit v.színű hozzá lehet majd idomítani.Ha elkészülök itt fogom jelezni. Üdv.!
Kferro 512895 2010. július 17. 11:38
Válasz erre
A-3!
Te vagy az, aki egy másik fórumon "Rep-Air-rer" néven írsz?

"Szerintem abban bíztak hogy nem fog elkészűlni a gép és így felesleges kidolgozni a nemzeti szabályzást az adott kategóriájú gépek üzemeltetéséhez."
Hát ehhez már nem is tudom, mit szóljak. Ez a tipikus bürokratikus magyar mentalitás. Az ember azt hinné, hogy az az ember, aki ezeket a döntéseket hozza, szakmabeli, s örül a szakma sikerének. Erre tessék. Ehh!
Csak félve merem megkérdezni: jól tudom, hogy Herpai Sándorról van szó?
A-3 512894 2010. július 17. 11:11
Válasz erre
Fordítsuk meg a kérdést: Mik voltak azok a szempontok amelyek alapján kiadták a mai napig érvényes engedélyeket? Mert mind a tárgyi és mind a technológiai feletételek azóta csak bővűltek. Mi az oka annak, hogy egyetlen alkalommal se éltek az ellenőrzési lehetőséggel és ha lopva valamelyik hatóságis műszaki kollega meglátogatott bennünket külön kérték, hogy ne említsük meg senkinek a látogatásukat mert a főnökük azonnal nekik esik és kirugással fenyegeti őket. Szerintem abban bíztak hogy nem fog elkészűlni a gép és így felesleges kidolgozni a nemzeti szabályzást az adott kategóriájú gépek üzemeltetéséhez.
Gab 512893 2010. július 17. 09:50
Válasz erre
Hali!

Nem tudjátok,vajon Trumpi 1/32 Mig-17PF-hez gyártanak(vagy gyárt-e valaki)kabintetőt.
Az eredeti az kuka sajnos.
Newman 512892 2010. július 17. 09:23
Válasz erre
A miértre valószínűleg ő sem tudna elfogadható választ adni!
Freddy 512891 2010. július 17. 00:00
Válasz erre
De mik az érvek ellene? Nem szeretnének civil kézben sugárhajtású vadászrepülőt? Vagy félnek, hogy valami balesetet okoz?
A-3 512890 2010. július 16. 23:38
Válasz erre
Természetesen nem adjuk fel csak átértékeljük a jövő terveit. Láttad nem kis eszközbázist sikerült létrehozni és a srácok is ráéreztek a dolog ízére ezért is tartom fontosnak a folytatást. Eltudok képzelni olyan verziót, hogy irány kűlföld vagy pedig kűlföldi bérmunka itthol de természetesen egy kicsit más konstrukcióban. Van még egy lehetőség de arról még inkább nem beszélek egyelőre. Ennek ellenére vallom hogy repműszaki pályafutásom legszebb feledata fejeződik be a gép életrekeltésével és ezt az érzést az illetékes úrhoz hasonlóak soha nem fogják átélni. Lelkük rajta.
Nyugger 512889 2010. július 16. 22:39
Válasz erre
Az illetékes vastagbőr megint vagy még mindig ? Akkor most itt az ideje a beismerésnek, hogy megint vége egy álomnak? Egy beszólással? Hát igen, ez is Európa,
de a rossz vége. Megint el fog veszni egy halom pénz, ráfordítás, emberi akaraterő és tudásbázis. Ne adjátok fel !
A-3 512888 2010. július 16. 21:49
Válasz erre
Elektrolakatos tudod, a géppel kapcsolatban nem ismerek viccet.
Nyugger szerintem nem vesztettél azzal semmit, hogy még személyesen nem találkoztál az emberkével de ő beűlt a népnemzeti homokozóba és most otthol érzi magát. A pereskedés nem a mi műfajunk, kegyekért nem szivesen állunk sort főleg akkor, ha a mi tevékenységünknek kitaposott útja van Európa civilizált országaiban. A gépet a gurulópróbákkal bezárólag befejezzük majd rövíd időre lekonzerváljuk. Ezalatt eldől, hogy ha marad milyen formában vagy pedig dobra lessz verve. Kíváncsi lennék milyen pofát vágnának az illetékesek ha történetesen a RED BULL venné meg. Használna az országimázsnak.
Nyugger 512887 2010. július 16. 21:10
Válasz erre
A Nemzeti Közlekedési Hatóság Szervezeti és Működési Szabályzatában nem olvastam kvázi cégbirósági jogkört... Ismerve e szervezet eddigi tevékenységét én speciel nem lepődtem meg az illetékes elvtárs kinyilatkozásán. Nos, mivel hatóság nem szóban közöl, hanem írásban, tessen leíratni, vagy hangfelvételt kell készíteni. Erre már egy mobil is képes... Következő lépés egy jogász és a sajtónyilvánosság !
Elektrolakatos 512886 2010. július 16. 20:50
Válasz erre
Jani!

Mond, hgy csak vicc!

Azért ez már nevetséges!

Elektro
Tibcsi 512883 2010. július 16. 19:17
Válasz erre
Hát most majdnem mondtam valami nagyoncsúnyát... nehogymár ez is úgy járjon, mint a Corvus Racer...
A-3 512882 2010. július 16. 18:37
Válasz erre
Többszöri egyeztetés után a tegnapi napon a légügy műszaki főnöke a következőket nyilatkozta a HA-UTI érvényes ideiglenes lajstrommal rendelkező UTI Mig-15 SB Lim-2A-ról: "ez a repűlő magyar lajstromban magyar légtérben soha nam fog repűlni!". Egyben megfenyegette a javítással megbízott céget, hogy ha bemer nyújtani a géppel kapcsolatban bármilyen irományt akkor visszavonja a cég teljes tevékenységét felölelő müködési engedélyét. KÖZRÖHEJ!
elmo 512881 2010. július 6. 01:44
Válasz erre
Szia Planes,

Te keszited a javitott PF orrot? Kerlek, mondj errol tobbet, mikor, hol, mennyiert?
Kivarom.
doky3 512880 2010. július 5. 22:37
Válasz erre
Szia!

A Trumpeter Mig-17PF-e sem jobb?
PETI 512879 2010. július 4. 19:46
Válasz erre
Daala, Planes!

Köszönöm a segítséget!
Planes 512878 2010. július 4. 10:20
Válasz erre
Peti!Három nagy hibát lehet találni a kitten.A nagyobb hiba az orr keresztmetszet,a felső rész túl lapos.A másik a svanc alatti pótvezérsík ,vagy áramlásterelő rövidre sikerült,ez könnyen javítható.A harmadik a szárnyon lévő határréteg terelők közül a belő magasabb a külsőknél , a maketten egyformák,szerintem a belsőt érdemes toldani".-Az orr hibára már készül a javítóelem.-Egy orosz rajz szerint ellenőriztem le a dolgot.Még talán a törővég és a csűrő határán lenne némi pontatlanság,de nem komoly.Szerintem érdemes vele foglalkozni,mert nem volt, és nem lesz jobb 48-ban.Üdv! Eses Sándor
Daala 512877 2010. július 4. 10:04
Válasz erre
Felső menüből: reviews, majd a legördülő menüből kiválasztod a gyártót.
Daala 512876 2010. július 4. 10:03
Válasz erre
A legszembetűnőbb hibája az orr-rész elejének formája, ami nem olyan, mint az erdeti vagy akár a Smer ugyanezen darabja,hanem egy kicsit lapított alakú, bár ettől még nekem MiG-17PF-nek néz ki. Alulméretezték a törzs alatti kis pótvezérsíkot, ezt a Quickboost gyantájával lehet javítani. Valahol azt olvastam, hogy a törzsféklapok sem jók, bár engem ez sem igazán zavar...
Itt találsz képes dobozbontást:
www.aeroscale.co.uk/modules.php
PETI 512875 2010. július 3. 23:34
Válasz erre
Üdv!
Valaki tudna mondani néhány jellemzőt a HobbyBoss 48-as MiG-17PF-ről? Van valami hibája?
Köszi
SzuhÁkos 512874 2010. július 3. 15:26
Válasz erre
Keresek megvételre Mig-15 Bis Fagot-B-hez 1/48 Trumpeter géphez Eduard rézmaratást!
Email címem:szuhakos@indamail.hu
Horvath_Balazs 512872 2010. június 21. 18:58
Válasz erre
Sziasztok! Felmerült egy érdekes kérdés: az egykori dégi nevelőotthonban egy vagy kettő MiG-15-ös volt kiállítva? (A 033-as UTI biztosnak tűnik, de a másikról, ami elvileg harci volt, még nincs megbízható információm.) Esetleg valamelyikőtök emlékszik erre?
SzuhÁkos 512871 2010. június 14. 16:51
Válasz erre
Üdv Kferro! Trumpeter gyártmányú 1/48 méretarány! Együléses bisz,némi műgyantával bolondítva.
Palkó 512870 2010. június 14. 11:28
Válasz erre
A 21-es topikba, a kiállított F-13-ról.Van még pár kép nem tudom hova illik leginkább, berakom az érdekes képekhez.
Kferro 512869 2010. június 14. 10:39
Válasz erre
Milyen 15-öst építesz? Gyártó, méretarány?
SzuhÁkos 512868 2010. június 13. 17:38
Válasz erre
Köszi Bigboly! Megkaptam! Készül már a Mig-15-ös!
PETI 512867 2010. június 12. 22:28
Válasz erre
Szia Palkó!
Nagyon jó képek, a többit hová tetted?
Üdv
bigboy 512866 2010. június 12. 22:17
Válasz erre
SzuhÁkos 512865 2010. június 12. 16:07
Válasz erre
Keresek Mig-15 típushoz könyveket! Email címem:szuhoj27ub@gmail.com Előre is köszönöm a segítséget!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.