<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
juge75 | Adatlap | 556600 | 2014. március 23. 20:49 | ||
migi | Adatlap | 556598 | 2014. március 23. 20:48 | ||
Nyugger | Adatlap | 556591 | 2014. március 23. 19:58 | ||
Szia Yeagger! Nem kell műteni, mert használták az MN-ben. A kép az SBLim-2-ek beérkezése, 1962 február után készült. Ha minden igaz akkor kb 1968-ig volt rendszeresítve. | |||||
Yeagger | Adatlap | 556564 | 2014. március 23. 12:46 | ||
Sziasztok! A héten meghozta a postás a régóta várt 1/48-as varsói szerződésben szolgáló repülőgépszerelőimet :)Érdeklődnék, hogy tud-e valaki arról, hogy ilyen Castro sapka volt-e nálunk rendszeresítve a 60-as években? Vagy esetleg le kéne műtenem a fejéről?:/ Mig-15 uti mellé szeretném őket "rendszeresíteni". Köszi a segítséget! Szép hétvégét mindenkinek!www.scalemates.com/products/img/8/4/3/113843-10941.jpg | |||||
pintair | Adatlap | 555984 | 2014. március 14. 09:09 | ||
pintair | Adatlap | 553244 | 2014. február 6. 22:33 | ||
jóóóó! azé' rúg rendesen a puskája 07:10-től imageevent.com/okbueno/mopic;jsessionid=hg81e7ozn6.goose_s | |||||
Yeagger | Adatlap | 553175 | 2014. február 5. 21:32 | ||
Szia! Köszi a választ! Szívem szerint orosz feliratokat raknék rá. Akkor most megerősítettél benne cirill betűsek lesznek és kész:) Szerencsére az orosz feliratok helyét elég pontosan meghatározza a leírás. Igen, régen volt.. Kár, hogy nem vigyáztak legalább annyira rájuk, hogy egy valóban ép, eredeti állapotában lévő példány maradjon hazánkban:( Sajnos mindent lezüllesztenek.. | |||||
Nyugger | Adatlap | 553171 | 2014. február 5. 21:12 | ||
Szia ! Simán elképzelhető, hogy volt orosz felíratozás az új repülőgépeken. A cseh nem biztos mert exportra termeltek és VSZ-ben az orosz volt a közös nyelv. De, a gépeket 1956-1973 között több alkalommal javították és ilyenkor lemaratták a festést. A PG technológia előírta a felíratok elhelyezését –magyar nyelven- aránylag sok helyen. Egy ilyen leírást – utasítást manapság eléggé nehéz fellelni. 1971-ben javitották az utolsó magyar MiG-15bis-t ill. UTI-MiG-15-t, 43 éve... Üdv. Nyugger | |||||
Yeagger | Adatlap | 553086 | 2014. február 4. 22:26 | ||
Szia Nyugger! Még egy apró "szőrszálhasogató" kérdéssel fordulnék hozzád. A 15-höz volt szerencsém szerezni orosz és cseh stencil feliratokat. Akkor ezek szerint a cseh feliratok lehettek a pápai utikon alapból? Vagy netalántán magyarokat fújhattak rájuk? Ha esetleg valahol erről is lehet tájékozódni, kérlek segíts a kérdésben:))) Köszi előre is! Üdv! | |||||
Yeagger | Adatlap | 552290 | 2014. január 27. 23:19 | ||
Szia! uhhh neked aztan vannak infoid!:) 1000 köszönet! Szóval jol gondoltam, h nem hiaba a 779-est allítottak ki. Natúr fém színű lesz a gep talán a kezdeti években még itt is így repült. Régebben lattam a neten 1 kepet, ahogy 1 f-13-mas mellett ugykodtek rajta a hangarban. majd rakok fel kepet, ha keszul. üdv és még 1szer köszi! | |||||
Nyugger | Adatlap | 552282 | 2014. január 27. 22:15 | ||
Szia Yeagger ! Nos, hogy melyik UTI volt szovjet gyártmány : az 1957-es légierő újrakezdésénél az eredeti 21 darab szovjet gépből 5 db maradt. Ezek a 127, 130, 201, 202, 203-s oldalszámuak. Egy rövid ideig Pápán szolgált 1958-1960 között a 127-s és a 203-s gép. A késöbbiek során 1962-1973 között cseh CS-102 valmint lengyel SBLim-2 gépeik voltak. 1973 tavaszán amikor leállították a 21-s századok UTI-MiG-15 gépeit akkor Pápán a 031, 775 és a 779-s volt a MiG-21PF századnál. Javasolom a 779-s oldalszámot felfesteni a készülő makettre, mert ez a gép leszámitva a PG-s javításí időket szinte végig Pápán szolgált 1962-től. Információim a HIM Levéltárból származnak, a Jakab könyv csak az export tényét közli. Üdv. Nyugger | |||||
Yeagger | Adatlap | 552206 | 2014. január 27. 07:35 | ||
Szia Nyugger! Éppen most készítek egy 15-ös utit. Tudnál nekem segíteni abban, hogy melyik oldalszámú gép volt eredeti szovjet gyártmány? A hunavián láttam, hogy a 799-es oldalszámú uti van kiállítva a pápai reptéren. Mindenképpen Pápán szolgált gépet szeretnék elkészíteni, olyat amire jók a szovjet stenciljeim. Esetleg a szolgálati hely is benne van a könyvben? Köszi válaszodat! | |||||
PETI | Adatlap | 551925 | 2014. január 24. 20:03 | ||
Szia! Szemből nézd meg, fotóval összehasonlítva... Üdv | |||||
spupek | Adatlap | 551924 | 2014. január 24. 19:59 | ||
Sziasztok! Két dologban kérném a segítségeteket. Meg tudná valaki írni hogy mi a gond a Trumpeter 1/48 Mig-19PM orr részével. Sok helyen látom a műgyanta kiegészítőt, de nem tudom hogy miért érdemes lecserélni. A másik dolog hogy még nem festettem sima fém színű gépet. Beszereztem pár alumínium és fém színű festéket, de a próbafújás egyik esetben sem hozta a sok képen látható fényes felületet. Milyen festéket javasoltok? Köszi. Üdv.: Peti | |||||
Zoli | Adatlap | 550100 | 2014. január 7. 21:06 | ||
Igen, azokról volt szó, illetve az nem is volt érdekes, hogy mi is kaptunk belőlük. Csak ha már ilyen pontos adataid voltak, gondoltam rákérdek, mégegyszer nagyon köszönöm a részletes információt! z | |||||
Nyugger | Adatlap | 550099 | 2014. január 7. 21:00 | ||
Mivel eddig a cseh gépekről volt szó ezért egy kis kiegészítés : 1962-ben a lengyel SBLim-2-ből 12 db -t vásároltunk, plusz 1 db a Mi-4-s csere során érkezett 1967-ben. | |||||
Zoli | Adatlap | 550098 | 2014. január 7. 20:45 | ||
Szia, Köszi szépen a kimerítő választ! Az Eduard útmutatója is mindkét altípust írja, de nem mertem biztosra venni. Valahol olvastam, hogy mi később kaptunk cseh és lengyel 15-ösöket is, de akkor ebből csak a 15db cseh UTI igaz? z | |||||
Nyugger | Adatlap | 550095 | 2014. január 7. 20:29 | ||
Sziasztok! A cseh Jakab kiadó 3 kötetes MiG-15-s típusismertetőjében precizen –gyáriszám szerint- megtalálhatóak a típus alverzióinak gyártásí és az exportálási adatai is. Mintegy 150 darabot építettek át vegyesen MiG-15 ill. MiG-15bis-ből SB verzióra, de csak a Csehszlovák Légierő használta. Magyarország MiG-15 ill. MiG-15bis gépei szovjet gyártásúak voltak, 15 db UTI-MiG-15-t vásároltunk a csehektől, 1955 3 db, 1956 10 db, 1959 2 db. | |||||
norbyt | Adatlap | 549947 | 2014. január 6. 18:41 | ||
Igazad van! Export nem pedig import! :) | |||||
Zoli | Adatlap | 549898 | 2014. január 5. 18:48 | ||
Szia, Úgy rémlik, az alap MiG-15-ből is készült SB, de nem vagyok biztos benne. Cseh gyártású 15-ösökből sok helyre eladtak, talán nekünk is, de az SB-t is exportálták valahová? Erről nem találtam semmit. z | |||||
norbyt | Adatlap | 549887 | 2014. január 5. 17:49 | ||
Sziasztok! Zoli! A MiG-15SB-t (azaz Sztihacs Bombardovacsi) vadászbombázó feladatra tervezték az akkori Csehszlovák Prága-Vodochodyban 1953-ban, a MiG-15bis licence alapján. Viszont nem biztos, de asszem az arab országoknak importáltak. | |||||
Zoli | Adatlap | 549853 | 2014. január 5. 10:58 | ||
Sziasztok, Egy kis segítséget szeretnék kérni MiG-15 típusokkal kapcsolatban. Az SB verzió foglalkoztat épp, és az lenne a kérdésem, hogy ezt az alap 15-ösből is vagy csak a bis-ből építették át, illetve hogy csak csehszlovákék vagy mások is használták? A segítséget előre is nagyon köszönöm! z | |||||
migi | Adatlap | 548726 | 2013. december 24. 11:44 | ||
migi | Adatlap | 548645 | 2013. december 22. 15:11 | ||
Szia Gabi Majd személyesen elmondom mi a tervem üdv: migi | |||||
búza | Adatlap | 548643 | 2013. december 22. 15:03 | ||
Szia Laci! Még nem , de már itt van a dobozban! Üdv: G. | |||||
Freddy | Adatlap | 548634 | 2013. december 22. 13:19 | ||
Szép lett, jól lehasználták:) | |||||
magyaralba | Adatlap | 548629 | 2013. december 22. 12:27 | ||
Na hamár mutogatunk migeket... itt van egy KP 1/72 Mig-15UTI az Algériai Népi Hadsereg Légierejének színében, érdekessége hogy azzel a géppel a Légierő Akadémiáján repültek és több NŐI azaz nőnemű pilota és oktató pilota is repült... e géept saját gyüjtésű fotok és a Jútyúbon fellelt filmek alapján készítettem... | |||||
migi | Adatlap | 548623 | 2013. december 22. 11:21 | ||
Sziasztok Keresnék olyan kollégát aki a 1/48as Trumpeter Mig-19PM gépén kicserélte az orrészt gyantára , migi2123@gmail.com | |||||
migi | Adatlap | 548468 | 2013. december 20. 12:25 | ||
Freddy | Adatlap | 548463 | 2013. december 20. 11:37 | ||
Sziasztok! Összeraktam néhány régi KP makettet, természetesen magyarnak, a daliás pöttyös csillagos időkből. Elég nehéz volt velük dolgozni, mert a szegecselt felület miatt a tömítés-csiszolás alapból felejtős (a MiG-19-eshez a Precíz Stúdió régi orrkészletét használtam fel), és az ezüstöt panelezni se lehet rendesen (legalábbis olajjal, ahogy én szoktam), mert a fémfesték nem szereti annyira a terpentint. A fényképen is szemet szúr pár hiba, azokat még majd kijavítom. De a magyar gyűjteménybe kellenek, és, ha már van külön topik az ezüst kályhacsöveknek, csak felrakom:) | |||||
spupek | Adatlap | 544860 | 2013. október 30. 18:59 | ||
Elnézést! Most már látható! Köszi! | |||||
juge75 | Adatlap | 544859 | 2013. október 30. 18:48 | ||
Sajnos nem csak az van romokban a gépen.. | |||||
juge75 | Adatlap | 544858 | 2013. október 30. 18:47 | ||
pintair | Adatlap | 544857 | 2013. október 30. 18:43 | ||
legalább 1, azaz -egy- ímélcímet adj meg az adatlapodon!... :/ | |||||
spupek | Adatlap | 544850 | 2013. október 30. 17:36 | ||
Sziasztok! Keresem a Trumpeter 1/48 MIG-19PM-jét megvételre elfogadható áron. Ha tudja valaki hogy hol kapható kérem az adatlapomon szereplő email címre jelezze. Köszi a segítséget. | |||||
Yeagger | Adatlap | 544824 | 2013. október 29. 22:43 | ||
Köszi! Akkor lehet, h valamelyiken van ilyen.vagy szimplán periszkópos kabintető lehetett a makett alapja. Azt hiszem meghagyom az eredetit es húzok rá szálantennát. Köszi meg 1szer a kepeket is! üdv! | |||||
Hunyo | Adatlap | 544819 | 2013. október 29. 21:41 | ||
búza | Adatlap | 544800 | 2013. október 29. 20:05 | ||
A szolnoki repülőmúzeumi gépen - bár lehullva - ott van a szálantenna romokban! | |||||
búza | Adatlap | 544795 | 2013. október 29. 19:39 | ||
Szia! Néhány helyen egy szálantenna látható a kabintetőben! Így gyorsan nem találtam fotót igazi gépről, de maketteken ott van, bár nem ugyanabban a formában! Szerintem csere előtt még keress fotókat! Egyébként az enyémen is benne van, tehát készakarva tették oda! Üdv: Búza | |||||
Yeagger | Adatlap | 544789 | 2013. október 29. 19:15 | ||
Sziasztok! Köszi a képeket és a választ! Sokat bújtam már ezeket a fotókat és ezér is furcsállom a csíkot benne. Lehet úgy hagyom, ahogy van:) Vagy ebay vákuumhúzott lesz, majd még kigondolom. Csak már nincs kedvem heteket várni rá.. üdv! | |||||
Hunyo | Adatlap | 544769 | 2013. október 29. 17:04 | ||
Szia! Ez segít esetleg MiG-19 kabintető ügyben? (Forrás:Kagero Topshots No.31 - MiG-19PM) | |||||
SzuhÁkos | Adatlap | 544757 | 2013. október 29. 15:06 | ||
Üdv! Gyárilag az én készletemben is benne van az a csík a kabintetőben. | |||||
pintair | Adatlap | 544751 | 2013. október 29. 13:38 | ||
Yeagger | Adatlap | 544731 | 2013. október 29. 09:02 | ||
Sziasztok! Olvastam itt az előzőekben a Trumpeter Mig-19 PM-ről. Már lassan a festésnél fogok tartani, viszont most vettem észre, hogy a kabintetőben van egy hatalmas sorja csík:( Ez szerintetek "típushiba" a makettnél, vagy csak az enyémet áldották meg vele. Kérlek, ha valamelyikőtöknek van infoja írjon. Vagy ha esetleg tartalékba vagy másoltba van jelezzetek. A fólia húzott is jó lenne. Köszi előre is! | |||||
Hunyo | Adatlap | 544588 | 2013. október 27. 13:21 | ||
Köszönöm a tippet, elő is kerestem a könyvet, mert az Arado 96 miatt megvolt már :) | |||||
juge75 | Adatlap | 544570 | 2013. október 27. 07:33 | ||
374 eredeti festése, 370 nagyjavítás utáni festése. | |||||
juge75 | Adatlap | 544555 | 2013. október 26. 19:58 | ||
Keresd ezt a kiadványt, ebben VAN SZÍNES KÉP nagyjavítás előtti magyar gépről, Trencsényben, valamint két színes grafika (oldalnézeti) a javítás előtti és utáni magyar gépekről! | |||||
juge75 | Adatlap | 544554 | 2013. október 26. 19:56 | ||
Az első az eredeti (megismered a hullámos vonalakról a foltozásnál), a második képen, a nagy foltos a nagyjavítás utáni, csehszlovák festés, de a sárgaborsó sárgát ki azonosította szürkének... | |||||
Hunyo | Adatlap | 544543 | 2013. október 26. 19:03 | ||
Köszönöm a hasznos információkat! Az L-29 Delfin eredeti háromszínű verziójához az első vagy a második hasonlít jobban? Azért kérdezem, mert akkor a színekből már ki lehetne indulni(?). Illetve: Magyar MiG-17F-ről érdeklődnék nagy általánosságban (darabszám, festés, stb.), minden infó jöhet erről a verzióról is. | |||||
juge75 | Adatlap | 544518 | 2013. október 26. 15:04 | ||
Egyetértek veled, de pár gondolat: Amit én csináltam, konkrét festést (338), az egy képsorozat részeiből, azok aprólékos térképezése és az eredeti festék alapján készítettem. Foltozás, színek: Módomban állt azon emberekkel beszélni, információkat gyűjteni azoktól, akik repülték, műszakilag karban tartották az ezred gépeit. Például kevesen tudják, hogy létezett olyan kísérleti festés is, ahol alul kék, felül ezüst színre festettek egy 15 BIS gépet (Nem fogadták el). Létezett két és végül három színű festésminta is. A Gépeket egyedileg festették, csak a színek voltak hasonlóak a delfinek eredeti háromszínű verziójához(Trencsényben, nagyjavítás után más foltozással, és hasonló színekkel láttak el). Ugyanezen szín világgal létezett pár MI-8 helikopterünk is. Minden felderítő festése foltozást tekintve eltérő, szabványosítva nem lett a felső foltozás. Ennyit a tutihoz. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Ezt a képet Béler Gyula Ny.Rep. Ales. úrtól kaptam, Nagy Andris pedig oda + vissza volt, adjam neki.
Különlegessége, hogy a gyári szám felfestve, látható, olvasható.
Nem is tudtam, hogy SB Lim!