/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
juge75 556600 2014. március 23. 20:49
Válasz erre
Ismerős kép :-)
Ezt a képet Béler Gyula Ny.Rep. Ales. úrtól kaptam, Nagy Andris pedig oda + vissza volt, adjam neki.
Különlegessége, hogy a gyári szám felfestve, látható, olvasható.
Nem is tudtam, hogy SB Lim!
migi 556598 2014. március 23. 20:48
Válasz erre
515-712
515-712

Sziasztok
Biztos hogy Castró sapka az ? nekem inkább ilyennek tűnik mint a képen van
üdv:migi
Nyugger 556591 2014. március 23. 19:58
Válasz erre
SBLim2-008 (UTI-MiG-15)
SBLim2-008 (UTI-MiG-...

Szia Yeagger!

Nem kell műteni, mert használták az MN-ben. A kép az SBLim-2-ek beérkezése, 1962 február után készült. Ha minden igaz akkor kb 1968-ig volt rendszeresítve.
Yeagger 556564 2014. március 23. 12:46
Válasz erre
Sziasztok!

A héten meghozta a postás a régóta várt 1/48-as varsói szerződésben szolgáló repülőgépszerelőimet :)Érdeklődnék, hogy tud-e valaki arról, hogy ilyen Castro sapka volt-e nálunk rendszeresítve a 60-as években? Vagy esetleg le kéne műtenem a fejéről?:/ Mig-15 uti mellé szeretném őket "rendszeresíteni".
Köszi a segítséget!
Szép hétvégét mindenkinek!www.scalemates.com/products/img/8/4/3/113843-10941.jpg
pintair 555984 2014. március 14. 09:09
Válasz erre
kuso75026
kuso75026

korai Mig-17-es kép 1975 Kusovkából, KK-1 üléssel
pintair 553244 2014. február 6. 22:33
Válasz erre
jóóóó! azé' rúg rendesen a puskája 07:10-től
imageevent.com/okbueno/mopic;jsessionid=hg81e7ozn6.goose_s
Yeagger 553175 2014. február 5. 21:32
Válasz erre
Szia!

Köszi a választ! Szívem szerint orosz feliratokat raknék rá. Akkor most megerősítettél benne cirill betűsek lesznek és kész:) Szerencsére az orosz feliratok helyét elég pontosan meghatározza a leírás.
Igen, régen volt.. Kár, hogy nem vigyáztak legalább annyira rájuk, hogy egy valóban ép, eredeti állapotában lévő példány maradjon hazánkban:( Sajnos mindent lezüllesztenek..
Nyugger 553171 2014. február 5. 21:12
Válasz erre
Szia !

Simán elképzelhető, hogy volt orosz felíratozás az új repülőgépeken.
A cseh nem biztos mert exportra termeltek és VSZ-ben az orosz volt a közös nyelv.
De, a gépeket 1956-1973 között több alkalommal javították és ilyenkor lemaratták a festést. A PG technológia előírta a felíratok elhelyezését –magyar nyelven- aránylag sok helyen. Egy ilyen leírást – utasítást manapság eléggé nehéz fellelni. 1971-ben javitották az utolsó magyar MiG-15bis-t ill. UTI-MiG-15-t, 43 éve...

Üdv.
Nyugger
Yeagger 553086 2014. február 4. 22:26
Válasz erre
Szia Nyugger!

Még egy apró "szőrszálhasogató" kérdéssel fordulnék hozzád. A 15-höz volt szerencsém szerezni orosz és cseh stencil feliratokat. Akkor ezek szerint a cseh feliratok lehettek a pápai utikon alapból? Vagy netalántán magyarokat fújhattak rájuk? Ha esetleg valahol erről is lehet tájékozódni, kérlek segíts a kérdésben:)))
Köszi előre is!

Üdv!
Yeagger 552290 2014. január 27. 23:19
Válasz erre
Szia!
uhhh neked aztan vannak infoid!:) 1000 köszönet! Szóval jol gondoltam, h nem hiaba a 779-est allítottak ki. Natúr fém színű lesz a gep talán a kezdeti években még itt is így repült. Régebben lattam a neten 1 kepet, ahogy 1 f-13-mas mellett ugykodtek rajta a hangarban. majd rakok fel kepet, ha keszul.
üdv és még 1szer köszi!
Nyugger 552282 2014. január 27. 22:15
Válasz erre
Szia Yeagger !

Nos, hogy melyik UTI volt szovjet gyártmány : az 1957-es légierő újrakezdésénél az eredeti 21 darab szovjet gépből 5 db maradt. Ezek a 127, 130, 201, 202, 203-s oldalszámuak. Egy rövid ideig Pápán szolgált 1958-1960 között a 127-s és a 203-s gép. A késöbbiek során 1962-1973 között cseh CS-102 valmint lengyel SBLim-2 gépeik voltak. 1973 tavaszán amikor leállították a 21-s századok UTI-MiG-15 gépeit akkor Pápán a 031, 775 és a 779-s volt a MiG-21PF századnál.
Javasolom a 779-s oldalszámot felfesteni a készülő makettre, mert ez a gép leszámitva a PG-s javításí időket szinte végig Pápán szolgált 1962-től.
Információim a HIM Levéltárból származnak, a Jakab könyv csak az export tényét közli.

Üdv.
Nyugger
Yeagger 552206 2014. január 27. 07:35
Válasz erre
Szia Nyugger!

Éppen most készítek egy 15-ös utit. Tudnál nekem segíteni abban, hogy melyik oldalszámú gép volt eredeti szovjet gyártmány? A hunavián láttam, hogy a 799-es oldalszámú uti van kiállítva a pápai reptéren. Mindenképpen Pápán szolgált gépet szeretnék elkészíteni, olyat amire jók a szovjet stenciljeim. Esetleg a szolgálati hely is benne van a könyvben?

Köszi válaszodat!
PETI 551925 2014. január 24. 20:03
Válasz erre
Szia!
Szemből nézd meg, fotóval összehasonlítva...
Üdv
spupek 551924 2014. január 24. 19:59
Válasz erre
Sziasztok!
Két dologban kérném a segítségeteket.
Meg tudná valaki írni hogy mi a gond a Trumpeter 1/48 Mig-19PM orr részével. Sok helyen látom a műgyanta kiegészítőt, de nem tudom hogy miért érdemes lecserélni.
A másik dolog hogy még nem festettem sima fém színű gépet. Beszereztem pár alumínium és fém színű festéket, de a próbafújás egyik esetben sem hozta a sok képen látható fényes felületet. Milyen festéket javasoltok?
Köszi.
Üdv.: Peti
Zoli 550100 2014. január 7. 21:06
Válasz erre
Igen, azokról volt szó, illetve az nem is volt érdekes, hogy mi is kaptunk belőlük.
Csak ha már ilyen pontos adataid voltak, gondoltam rákérdek, mégegyszer nagyon köszönöm a részletes információt!
z
Nyugger 550099 2014. január 7. 21:00
Válasz erre
Mivel eddig a cseh gépekről volt szó ezért egy kis kiegészítés :
1962-ben a lengyel SBLim-2-ből 12 db -t vásároltunk, plusz 1 db a Mi-4-s csere során
érkezett 1967-ben.
Zoli 550098 2014. január 7. 20:45
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen a kimerítő választ!
Az Eduard útmutatója is mindkét altípust írja, de nem mertem biztosra venni.
Valahol olvastam, hogy mi később kaptunk cseh és lengyel 15-ösöket is, de akkor ebből csak a 15db cseh UTI igaz?
z
Nyugger 550095 2014. január 7. 20:29
Válasz erre
Sziasztok!
A cseh Jakab kiadó 3 kötetes MiG-15-s típusismertetőjében precizen –gyáriszám szerint- megtalálhatóak a típus alverzióinak gyártásí és az exportálási adatai is. Mintegy 150 darabot építettek át vegyesen MiG-15 ill. MiG-15bis-ből SB verzióra, de csak a Csehszlovák Légierő használta. Magyarország MiG-15 ill. MiG-15bis gépei szovjet gyártásúak voltak, 15 db UTI-MiG-15-t vásároltunk a csehektől, 1955 3 db, 1956 10 db, 1959 2 db.
norbyt 549947 2014. január 6. 18:41
Válasz erre
Igazad van! Export nem pedig import! :)
Zoli 549898 2014. január 5. 18:48
Válasz erre
Szia,
Úgy rémlik, az alap MiG-15-ből is készült SB, de nem vagyok biztos benne.
Cseh gyártású 15-ösökből sok helyre eladtak, talán nekünk is, de az SB-t is exportálták valahová? Erről nem találtam semmit.
z
norbyt 549887 2014. január 5. 17:49
Válasz erre
Sziasztok!
Zoli!
A MiG-15SB-t (azaz Sztihacs Bombardovacsi) vadászbombázó feladatra tervezték az akkori Csehszlovák Prága-Vodochodyban 1953-ban, a MiG-15bis licence alapján. Viszont nem biztos, de asszem az arab országoknak importáltak.
Zoli 549853 2014. január 5. 10:58
Válasz erre
Sziasztok,
Egy kis segítséget szeretnék kérni MiG-15 típusokkal kapcsolatban. Az SB verzió foglalkoztat épp, és az lenne a kérdésem, hogy ezt az alap 15-ösből is vagy csak a bis-ből építették át, illetve hogy csak csehszlovákék vagy mások is használták? A segítséget előre is nagyon köszönöm!
z
migi 548726 2013. december 24. 11:44
Válasz erre
118758
118758

Sziasztok
Tudom hogy ez egy Kinai gyártmány és ott vannak még csodák , de a képen látható gép rakéta pilonjára valóban fel lehet ilyen függesztményt rakni , vagy csak náluk ?
migi 548645 2013. december 22. 15:11
Válasz erre
Szia Gabi
Majd személyesen elmondom mi a tervem
üdv: migi
búza 548643 2013. december 22. 15:03
Válasz erre
Szia Laci!
Még nem , de már itt van a dobozban!
Üdv: G.
Freddy 548634 2013. december 22. 13:19
Válasz erre
magyaralba 548629 2013. december 22. 12:27
Válasz erre
IMG031
IMG031
IMG034
IMG034
IMG033
IMG033

Na hamár mutogatunk migeket... itt van egy KP 1/72 Mig-15UTI az Algériai Népi Hadsereg Légierejének színében, érdekessége hogy azzel a géppel a Légierő Akadémiáján repültek és több NŐI azaz nőnemű pilota és oktató pilota is repült... e géept saját gyüjtésű fotok és a Jútyúbon fellelt filmek alapján készítettem...
migi 548623 2013. december 22. 11:21
Válasz erre
Sziasztok
Keresnék olyan kollégát aki a 1/48as Trumpeter Mig-19PM gépén kicserélte az orrészt gyantára ,
migi2123@gmail.com
migi 548468 2013. december 20. 12:25
Válasz erre
Kép 082
Kép 082

Na akkor egy kályhacső tőlem is ,igaz hogy ez 1/48as és a Hobbyboss teréke , kellemesen építhető pontos makett .
Freddy 548463 2013. december 20. 11:37
Válasz erre
MiG-15UTI_1p72
MiG-15UTI_1p72
MiG-17 géppár_1p72
MiG-17 géppár_1p72
MiG-19_1p72
MiG-19_1p72

Sziasztok!

Összeraktam néhány régi KP makettet, természetesen magyarnak, a daliás pöttyös csillagos időkből. Elég nehéz volt velük dolgozni, mert a szegecselt felület miatt a tömítés-csiszolás alapból felejtős (a MiG-19-eshez a Precíz Stúdió régi orrkészletét használtam fel), és az ezüstöt panelezni se lehet rendesen (legalábbis olajjal, ahogy én szoktam), mert a fémfesték nem szereti annyira a terpentint. A fényképen is szemet szúr pár hiba, azokat még majd kijavítom.
De a magyar gyűjteménybe kellenek, és, ha már van külön topik az ezüst kályhacsöveknek, csak felrakom:)
spupek 544860 2013. október 30. 18:59
Válasz erre
Elnézést! Most már látható!
Köszi!
juge75 544859 2013. október 30. 18:48
Válasz erre
Sajnos nem csak az van romokban a gépen..
juge75 544858 2013. október 30. 18:47
Válasz erre
pintair 544857 2013. október 30. 18:43
Válasz erre
legalább 1, azaz -egy- ímélcímet adj meg az adatlapodon!... :/
spupek 544850 2013. október 30. 17:36
Válasz erre
Sziasztok!
Keresem a Trumpeter 1/48 MIG-19PM-jét megvételre elfogadható áron. Ha tudja valaki hogy hol kapható kérem az adatlapomon szereplő email címre jelezze.
Köszi a segítséget.
Yeagger 544824 2013. október 29. 22:43
Válasz erre
Köszi!
Akkor lehet, h valamelyiken van ilyen.vagy szimplán periszkópos kabintető lehetett a makett alapja. Azt hiszem meghagyom az eredetit es húzok rá szálantennát. Köszi meg 1szer a kepeket is!
üdv!
Hunyo 544819 2013. október 29. 21:41
Válasz erre
27-2
27-2

Ez a kép talán jobban segít az előzőhöz képest
(Forrás: 4+ Publication MiG-19P, stb.)
búza 544800 2013. október 29. 20:05
Válasz erre
A szolnoki repülőmúzeumi gépen - bár lehullva - ott van a szálantenna romokban!
búza 544795 2013. október 29. 19:39
Válasz erre
Szia!
Néhány helyen egy szálantenna látható a kabintetőben! Így gyorsan nem találtam fotót igazi gépről, de maketteken ott van, bár nem ugyanabban a formában! Szerintem csere előtt még keress fotókat! Egyébként az enyémen is benne van, tehát készakarva tették oda!
Üdv: Búza
Yeagger 544789 2013. október 29. 19:15
Válasz erre
Sziasztok!

Köszi a képeket és a választ! Sokat bújtam már ezeket a fotókat és ezér is furcsállom a csíkot benne. Lehet úgy hagyom, ahogy van:) Vagy ebay vákuumhúzott lesz, majd még kigondolom. Csak már nincs kedvem heteket várni rá..

üdv!
Hunyo 544769 2013. október 29. 17:04
Válasz erre
09
09

Szia!

Ez segít esetleg MiG-19 kabintető ügyben?

(Forrás:Kagero Topshots No.31 - MiG-19PM)
SzuhÁkos 544757 2013. október 29. 15:06
Válasz erre
Üdv! Gyárilag az én készletemben is benne van az a csík a kabintetőben.
pintair 544751 2013. október 29. 13:38
Válasz erre
MiG-15bis-MLE-Profiles-1
MiG-15bis-MLE-...

mit találtam... :
Yeagger 544731 2013. október 29. 09:02
Válasz erre
Sziasztok!

Olvastam itt az előzőekben a Trumpeter Mig-19 PM-ről. Már lassan a festésnél fogok tartani, viszont most vettem észre, hogy a kabintetőben van egy hatalmas sorja csík:( Ez szerintetek "típushiba" a makettnél, vagy csak az enyémet áldották meg vele. Kérlek, ha valamelyikőtöknek van infoja írjon. Vagy ha esetleg tartalékba vagy másoltba van jelezzetek. A fólia húzott is jó lenne.
Köszi előre is!
Hunyo 544588 2013. október 27. 13:21
Válasz erre
Köszönöm a tippet, elő is kerestem a könyvet, mert az Arado 96 miatt megvolt már :)
juge75 544570 2013. október 27. 07:33
Válasz erre
131_1_b1
131_1_b1
131_3_b1
131_3_b1

374 eredeti festése, 370 nagyjavítás utáni festése.
juge75 544555 2013. október 26. 19:58
Válasz erre
triada8
triada8

Keresd ezt a kiadványt, ebben VAN SZÍNES KÉP nagyjavítás előtti magyar gépről, Trencsényben, valamint két színes grafika (oldalnézeti) a javítás előtti és utáni magyar gépekről!
juge75 544554 2013. október 26. 19:56
Válasz erre
Az első az eredeti (megismered a hullámos vonalakról a foltozásnál), a második képen, a nagy foltos a nagyjavítás utáni, csehszlovák festés, de a sárgaborsó sárgát ki azonosította szürkének...
Hunyo 544543 2013. október 26. 19:03
Válasz erre
L-29
L-29
L-29-2
L-29-2

Köszönöm a hasznos információkat!

Az L-29 Delfin eredeti háromszínű verziójához az első vagy a második hasonlít jobban?
Azért kérdezem, mert akkor a színekből már ki lehetne indulni(?).

Illetve:

Magyar MiG-17F-ről érdeklődnék nagy általánosságban (darabszám, festés, stb.), minden infó jöhet erről a verzióról is.
juge75 544518 2013. október 26. 15:04
Válasz erre
Egyetértek veled, de pár gondolat:
Amit én csináltam, konkrét festést (338), az egy képsorozat részeiből, azok aprólékos térképezése és az eredeti festék alapján készítettem.
Foltozás, színek: Módomban állt azon emberekkel beszélni, információkat gyűjteni azoktól, akik repülték, műszakilag karban tartották az ezred gépeit.
Például kevesen tudják, hogy létezett olyan kísérleti festés is, ahol alul kék, felül ezüst színre festettek egy 15 BIS gépet (Nem fogadták el).
Létezett két és végül három színű festésminta is.
A Gépeket egyedileg festették, csak a színek voltak hasonlóak a delfinek eredeti háromszínű verziójához(Trencsényben, nagyjavítás után más foltozással, és hasonló színekkel láttak el).
Ugyanezen szín világgal létezett pár MI-8 helikopterünk is.
Minden felderítő festése foltozást tekintve eltérő, szabványosítva nem lett a felső foltozás.
Ennyit a tutihoz.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.