/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
Miggyuri 513691 2012. március 11. 15:58
Válasz erre
Ezt senki nem csinált makettet. Nekem is megvan épen is, törötten is. Ha előkerülnek,rakok fel képeket.
A-3 513690 2012. március 10. 09:38
Válasz erre
Köszönöm érdeklődésed lacipapa!
A kirugatásomkor a felmondáson az volt, hogy mivel a Mig-15 UTI a berepüléskor összetört és megsemmisült, ami nem igaz, a képzettségemnek megfelelő munkát tovább nem tudnak biztosítani. Mintha eddig nem főleg kisgépes melóból éltem volna meg. Mindenki tudja, hogy a valós ok nem ez volt de előbb-utóbb minden ki fog derűlni ugyanis a hatósági vizsgálat kiterjedtt a pilótakiválasztás teljes folyamatára is és akkor fog a bomba robbanni.
Jelenleg osztrák, német és svájci tulajdonú gépek ápolását, javítását végzem amik egyelőre referenciamunkaként szolgálnak. A meló véglegesítése várhatóan egy-két hónap múlva lesz. Ezek elsősorban határon túli reptereken vannak de a mai világban nincs leküzdhetetlen távolság.
A 15-ösről annyit, hogy jelenleg is folynak a tárgyalások a lengyel barátainkkal az új gép beszerzéséről és én bízok a sikerben és attól kezdve csakis ezzel a feladattal foglalkozok tovább remélem.
Tisztelettel!
A-3.
lacipapa 513689 2012. március 10. 09:08
Válasz erre
Üdvözöllek A-3!
Az én vitrinemben itt figyel a HA-UTI és ahányszor ránézek mindíg furcsa érzés tölt el.
Nagyon sajnálom,gondolom nem vagyok egyedül,hogy nem láthattam az "első" szárnypróbákat.Merem remélni,vagyis inkább reménykedem benne,hogy lesznek ,vannak még olyan emberek akik támogatni fognak egy újabb felújítást!A honlapodon olvasom,hogy mivel foglalkozol,foglalkoztál.Lehet ,szabad tudni,hogy manapság mivel foglalkozol?
Jó egészséget kívánok az elkövetkező időkre.
Üdv,Laci
A-3 513687 2012. március 10. 08:26
Válasz erre
Üdvözöllek Szakember!
Elnézésed kérem, de egy akárki "jóvoltából" a munkabeosztásomat a szükség vezérli nem pedig a blokkolóóra így egybeesett egy pénzkereseti lehetőség a Ti nagyszerű rendezvényetekkel. A Jak-11-eshez szánt ajándékaimról Andrissal még a mult héten egyeztettem és a közeljövőben el fogom juttatni a múzeumba.
Amúgy folyamatosan figyelemmel kísértem a kiállítás eseményeit és örömmel konstatáltam azt, hogy szépszámmal neveztek az alkotók. Egy dolog viszont nem esett jól, nevezetesen az, hogy senki nem csinált egy makettet a HA-UTI-ról akár a kivégzése utáni állapotról vagy még ép formában.
Üdv!
A-3.
Elektrolakatos 513686 2012. március 9. 21:01
Válasz erre
Szia JAni!

Nem voltál hétvégén! :-(

Elektro
A-3 513685 2012. március 9. 20:25
Válasz erre
Kedves Laci-bacsi! Úgy látom, hogy ezen helyen ahol a részletek igen nagy hangsúlyt kapnak, nem is annyira feltünő egy fékszárny nélküli felszállás.
csehszko 513684 2012. március 3. 21:19
Válasz erre
Szia!
MIG-17 PF/PFU / Lim 6M Smer a gyártó! De ha nem sikerül szereznem akkor cseles leszek és egy diot készítek a hibás kabintetővel még pedig úgy , hogy ponyvával le van takarva a szerves üveg, lefújt repülés címmel :)
futár 513683 2012. március 3. 11:31
Válasz erre
Köszönöm!
migi 513682 2012. március 3. 10:43
Válasz erre
Melyik cég terméke ? és melyik változat ? mert nem egyformák ,
Daala 513681 2012. március 3. 09:10
Válasz erre
MiG-15uti 507
MiG-15uti 507
MiG-15 UTI 008
MiG-15 UTI 008
MiG-15uti 774
MiG-15uti 774
MiG-15uti 114
MiG-15uti 114

Pár fotó
csehszko 513680 2012. március 2. 23:52
Válasz erre
Sziasztok!

Egy Mig-17-est építek 1/48-ban és baleset érte a kabin üveget(kabintető)...akinek van eladó az kérem szóljon és megvásárolnám!

csehszko@freemail.hu
lacipapa 513679 2012. február 26. 21:21
Válasz erre
Szia!
Az Aero Historiák c.típus ismertető szerint:"...a szárnytőben lévő úgynevezett taposó
csík is fel volt festve,sötétszürke vagy fekete színnel.A csíkok alakja a belépő élnél
nem volt egységes."
Ez egy nagyon jó kis típus könyv,nagyon részletes.A címe Aero Históriák Típusismertető
Mig-15.Én a JET FLAY-tól vettem (Szilikon Dream Kecskemét).
Jó munkát!
Laci
futár 513678 2012. február 26. 20:00
Válasz erre
Sziasztok!
MiG-15UTI-t építek. Természetesen magyar lesz, alu színnel. Van valakinek több nézetes rajza a festéséről? Például a magyar gépek szárnytövén is feketére volt festve a járófelület?
Üdv.: Futár
lacipapa 513677 2012. február 19. 14:11
Válasz erre
Szervusztok!
Egy m..a nagy kérésem-kérdésem lenne!
Az egyik barátom a kertjébe szeretne egy 1:1-es MIG-15-öst!Nyaralója van és sok ember megfordul náluk,sok egykori katona is (volt NDK-s is).Jó lenne roncs-rencses is,amit ő kijavítana.Tudnátok címet adni,hogy kihez lehetne ezzel fordulni,ahol némi remény is lenne a segítségre?Ahogy egy fórum társunk írta,"ne a Lakatosok vágják szét"!Az ötleteket előre is köszönöm és bocs az OFF-ért!
Elérhetőség az adatlapon.
Üdv,Laci
Laci-bacsi 513676 2012. február 4. 21:58
Válasz erre
Az egyik jobban el lett tolva mint a másik! Kész tragédia!

www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch
magyaralba 513675 2011. december 18. 17:44
Válasz erre
Sziasztok!

Keresnék Mig-17 és Mig-17 PF-ről jó minőségű 1/72 rajzokat

Előre is köszönöm!

magyaralba
A-3 513674 2011. december 17. 06:56
Válasz erre
Köszönöm a jókívánságot a nyugdíjas évekre de még a magam 57 évével nem tartok ott. Jelenleg az érvényes jogosításaimnak megfelelően egy külföldi cégnek javítok két gépet ami referenciaként szolgál az esetleges távlati együttműködéshez valamint januártól egy Lajtán túli reptéren végzek egy gép erejéig hasonló munkát.
Bizonyára tudod, hogy Lengyelországban építés alatt van egy Mig-15 BIS aminek a kabintetejét és még jónéhány szerkezeti elemet én javítok ami részükről igen nagy bizalom. Meggyőződésem, hogy valamelyik referencia meghozza a gyümölcsét és még az UTI javításában részvevő srácokat és Sanyi bácsit is betudom vonni a munkába.
Tehát ahogy a papagáj mondta a macska szájában: fel a fejjel nem szarunk be!
Elektrolakatos 513673 2011. december 16. 23:00
Válasz erre
Jani!

Nagyon, nagyon sajnálom a történteket!

Úgy érzem, evvel részükről le is zárult a 15-ös projekt, hisz ha tőled megváltak, senki nem lesz aki így megépítene még egyet!

További jó nyugdíjas éveket!

Elektro
A-3 513672 2011. december 16. 18:51
Válasz erre
Légy üdvözölve Mike3!
Én is szembesültem mintegy két hónappal ezelőtt a "tények szigorával" mikor kezembe adtak egy levelet aminek lényege az, hogy eddigi munkaadóm ezután nem tart a munkánra igényt. Indoklás: Mivel a Mig-15 a berepülés során lezuhant és megsemmisült ezért a továbbiakban a képzettségemnek megfelelő munkát számomra nem tudnak biztosítani. Természetesen az indoklást még megspékelték egy kis recessziós szöveggel de ennek nincs jelentősége mert mindenki aki figyelemmel kísérte a javítást az tudja a történések valós okát. Nem ért váratlanul a dolog és csak tüskét sem hagyott bennem senki iránt mert engem már csak a HA-UTI tartott ott és annak a reménye, hogy a berepülések után a velem együtt javító srácok viszik tovább az üzemeltetést. Sajnos nem így történt, meglettek fosztva ők ettől a lehetőségtő és titeket is megfosztottak egy gyönyörű élménytől amira igen büszke lehet még ebben a formában is a javítást végző műszaki gárda.
Mike3 513671 2011. december 13. 18:23
Válasz erre
Kamovos

A tények bizony makacs dolgok. A vizsgálat eredménye meg majd megjön, de az sokaknak nagyon kínos lesz úgy érzem.

Jani

Remélem a kenyér téged illető része nálad maradt végül.
Franto 513670 2011. december 12. 17:37
Válasz erre
MIG-19 P - PM 1/72
MIG-19 P - PM 1/72
MIG-19 PM 1oldal
MIG-19 PM 1oldal
MIG-19 PM 2oldal
MIG-19 PM 2oldal

1/72-es rajzok
romeo 513669 2011. november 18. 21:36
Válasz erre
A 715-ös MiG-15bisz

retronom.hu/index.php
Kamovos 513668 2011. november 13. 19:18
Válasz erre
Sziasztok!

Volt egy eset, ahol a két sas fióka szétzavarta a birkákat, majd, mint kik jól végezték dolgukat kicsaptak egy fa villanyoszlopot, és magukra tekerték a drótot is.
Aztán rá kenték a hajtó művekre, hogy nem adták le a teljesítményt és azért történt ez a dolog.
300m-en volt engedélyük az át repre, még jó, hogy nem azzal védekeztek, hogy nekik ugrott az oszlop.
Természetesen a két hajtóművet átépítettük egy másik sárkányba, és a kompenzáló betonon, órákon keresztül nyúztuk különböző üzemmódokon, és egyszer sem volt teljesítmény csökkenés!
A birkás is ellenük vallott!
Mindkettőt letiltották, és a hangárba kaptak csoport parancsnoki beosztást.
Azért, nem rúgták ki őket, mert az egyikük felmenője magas beosztásban volt.

Hát az, az érzésem, hogy itt is a rendfokozat, beosztás, a múlt, az ami az igaságot takarni próbálja.
De a tények makacs dolgok!
Itt pedig hemzsegnek a bizonyítékok, képek videók.
Repülés utáni kiértékelésen történt figyelmeztetés, is kevés volt a baleset megelőzéséhez.

Én is azon kevés ember közé tartozom, akinek összetörték a gépét!
Amikor a géptörés megtörtént, és oda értünk a helyszínre.
A kivizsgáló mérnök megkérdezte tőle mi történt?
A helikopter vezetője így válaszolt, az én anyámat szidjátok, én basztam el!
Na most!
Én csak annyit kérdeznék, azt is halkan!
Ő miért vállalta a felelősséget?

Bár oda veszet egy gépem, de én erre az emberre soha nem haragudtam, és akár hányszor találkozunk, mindig barátsággal éreztetünk egymás iránt!
Miért?
Mert Emberként viselkedet, a mikor kellet!

Üdv: kamovos
Nemecsek 513667 2011. november 12. 21:37
Válasz erre
A hátsó ülésben ülő pilótatársával sem beszélt? Egyetlen egy alkalommal sem? Csak mert ő egy videóban határozottan kiemelte a nyilazott szárny sajátosságait és elmondta, hogyan esik át a gép a nagy állászögű kis sebességű felszálláskor.
Nemecsek 513666 2011. november 12. 21:33
Válasz erre
A tények viszont ellene szólnak! Többen, és határozottan figyelmeztették a tököli két felszállás után, és még a zuhanás előtt, hogy ez így nagyon nem jó! Sebességet gyűjtve sokkal kisebb szögben kell elemelni! Még a zuhanás reggelén is figyelmeztették, hogy később emelje el, de mint a példa mutatja hiába!

Egy tipikus kivagyiság, "majd én megmondom, hogy lesz jó" hozzáállás. Ez okozta a sajnálatos eseményt!
búza 513665 2011. november 12. 20:20
Válasz erre
Sziasztok!
Én ezzel a két mondattal nem értettem egyet:"Köszönjük "Pinkó"! Nagy voltál!", a többivel, amit leírtatok természetesen igen. Ma is azt mondom, hogy egy baleset soha nem EGY rossz döntésen múlik az MINDIG rossz döntések rövidebb-hosszabb sorozata miatt következik be és ezeket a döntéseket a legtöbb esetben nem ugyanaz az ember hozza.
Üdv: Búza
A-3 513664 2011. november 12. 18:37
Válasz erre
Tisztelt fórumozó BARÁTAIM!
Kezdem úgy érezni magam mint aki kinőtte a ruháját és még nincs lehetősége újat felölteni rajta kivűl álló okok miatt.
Az esemény után megfogadtam, hogy egy bizonyos ideig még csak nem is kommentelem a madárkával kapcsolatos reflexiókat. Kérek még néhány nap türelmet és talán kivilágosodik mindenki előtt, hogy valójában milyen "humán tényezők" járúltak az esemény bekövetkezéséhez.
Tisztelettel!
A-3.
mike3 513663 2011. november 11. 23:02
Válasz erre
Na látom beindult a Mig-15 bontó... Hangárbazár hangárbazár? A 430-as gyorsan elkelt!

búza

Gyakorló pilótaként szeretnélek tájékoztatni róla, hogy párnáról minden gép eljön. Utána pedig nincs kontrol ha nincs meg a sebi. Földközelben össze nem szeded egy átesésből. Talán még egy flappogó Cessna-t sem. Nem Pinkón múlt, hogy nem haltak meg. Azon múlt, hogy a gép nagyon erős no meg a vakszerencsén. Meg persze várjuk a hatósági vizsgálat eredményét!
A berepülést végző személy kiválasztása körül is volt némi bonyodalom (vagy magyarkodás?). Maradjunk annyiban, hogy Pinkónak akkora bizalmat szavaztak, mint még pilótának soha.
Állítom, hogy a katonai pilóták csak akkor tanulnak meg repülni, ha polgári pályán folytatják, ahol nem lehet mindent tolóerőből megoldani. Pinkó felszállásai pontosan ezt mutatták... 5 fokkal szemben 13 (!) fokra húzta a gépet. Erre mondom én, hogy BASZKI!
Ha elmondják neked, hogy ennyi a max állásszög, ennyi a minimum sebesség, nyomni kell az orrát akkor te feljebb engeded a farnehéz gépet, nem gyűjtesz sebességet és téped a botot? Ugye milyen hülyén hangzik? Nemecseknek minden egyes mondatával igaza van.

Reméljük, hogy a jövő vidámabb lesz!
búza 513662 2011. november 11. 17:46
Válasz erre
Urak!

Még mindig azt mondom, hogy egy dologról beszélünk, de egyedül az ő nyakába varrni tévedés! Ha az én beosztottam kétszer egymás után elcseszett volna valamit akkor vagy megválok tóle, vagy nem osztom rá a feladatot újra!
Egy megjegyzés azért ide illik: az, hogy nem tudja megoldani a feladatot már az első két felszállásnál kiderült? Akkor? Vagy csak azután, miután leestek? Piac UTÁN minden kofa okos!

"Azt, hogy hol vannak a lehetőséged határai csak akkor tudod meg ha már átlépted őket!" Szives felhasználásra az idézet tőlem.

Üdv: Búza
Csobi21 513661 2011. november 11. 16:58
Válasz erre
Besz@rás, hogy milyen fasza!
album.reality.hu/panos/mig15/cockpit/
Laci-bacsi 513660 2011. november 11. 09:03
Válasz erre
Így utólag könnyű okosnak lenni, és azt taglalgatni, hogy ki jelölte ki Pinkóczit a berepülésre és miért őt? Miért nem a lengyel pilótával repültették be a gépet? Miért nem jöhetett Magyarországra a lengyel 15-ös, és akkor alkalma lett volna oktatóval kipróbálni azt? Miért nem utazott ki Lengyelországba, ahol repülhetett volna az ottani géppel? Ez mind csak utólagos elmélkedés, és mindben volt valaki másnak is szerepe, hogy nem úgy alakult!

A tények viszont ellene szólnak! Többen, és határozottan figyelmeztették a tököli két felszállás után, és még a zuhanás előtt, hogy ez így nagyon nem jó! Sebességet gyűjtve sokkal kisebb szögben kell elemelni! Még a zuhanás reggelén is figyelmeztették, hogy később emelje el, de mint a példa mutatja hiába!

165 km/h lett volna a minimális elemelési sebesség, ehelyett 140-nél próbálta meg a felszállást, hát sajnos nem jött össze! Ezt más nyakába nehéz varrni!
Egy tapasztalt nagy tudású pilóta, aki ha nem érezte volna képesnek magát arra, hogy megoldja ezt a feladatot akkor át kellett volna adni a botot másnak! Ha vállalta, akkor meg kell tudnia oldani a feladatot! Nem tudta megoldani!

Véleményem szerint!
búza 513659 2011. november 10. 20:16
Válasz erre
Egy dologról beszélünk, csak nem pontosan egyféleképp! Volt egy "projekt", volt mindenható vezetője, aki szólhatott volna: ne így! Elhalaszthatta volna a teletankos felszállást, cserélhetett volna pilótát, stb. Pinki nyakába varrni az egészet nem korrekt dolog! A kéz valóban ő volt, de egyedül kevés lett volna hozzá!
Nemecsek 513658 2011. november 9. 23:53
Válasz erre
Csak ő ahányszor felszállt ezzel a géppel, annyiszor elcseszte, mint valami kezdő. Nem rajta múlott, hanem a szerencsén, hogy nem vágta oda már Tökölön. Egy "profi" pedig az első felszállást, ha visszanézte rájött volna, hogy ez így nem lesz jó. Ember! Nem egy hétvégi hobbypilótáról beszélünk!
búza 513657 2011. november 9. 21:44
Válasz erre
Ja, és még valami!
Ha nem Pinki ül az első kabinban talán nem cseszi el, de az is lehet, hogy most két halottról beszélgetnénk, mert ahhoz azért kéz kellett, hogy mindketten sértetlenül szálljanak ki a gépből! És szerintem azért ez a fontosabb!
búza 513656 2011. november 9. 21:31
Válasz erre
Szia Nemecsek!
Hajnali fél háromkor inkább aludtál volna!
Pinki tényleg elcseszte, talán a 21-es repüléséből adódó reflexek miatt, de nem ő volt az egyedüli, aki hibás volt ebben a sorozatban! Már az első felszállások alkalmával lehetett látni, hogy elég nagy állászöggel megy el a gép a földtől, ott is a szerencsének volt köszönhető, hogy nem húzták végig a svancot a betonon. Nyáron , tele pótosokkal pláne sokkal kockázatosabb a felszállás. Az előtte levő repülések videói ki lettek elemezve? Miért is kellett ennyire erőltetni a programot? És még ezer kérdés merül fel bennem, meg azokban is, akik láttak már gépet közelről!
Üdv: Búza
kató 513655 2011. november 9. 18:31
Válasz erre
Ezt még nekem is , mint (repülést imádó) külső szemlélőnek nagyon fáj végignézni . Csak sejtem , hogy Ti mit érezhettek ...
TOmCSI 513654 2011. november 9. 17:17
Válasz erre
Nemecsek 513653 2011. november 9. 02:36
Válasz erre
Köszönjük "Pinkó"! Nagy voltál!
Laci-bacsi 513652 2011. november 8. 23:05
Válasz erre
Ez maradt a HA-UTI-ból. :-(

www.youtube.com/watch

Ennek harangoztak sajnos!
Kamovos 513651 2011. november 6. 22:42
Válasz erre
Szia romeo!

Ez a Székesfehérvári Repülést Történeti Múzeum tulajdona.
Ha!
Elkészül (?) Börgöndön a reptér, akkor az oda tervezett múzeumban lesz kiálítva.

Jelenleg a kiállítás anyagából csak a Mig-15, An-2 és 2 roncs Mi-1 van Börgöndön.
A Többi Székesfehérváron egy KFT udvarában pihen.

Üdv: kamovos
juge75 513650 2011. november 5. 10:09
Válasz erre
Jól mutatna a múzeumban, 3 színű festéssel.
romeo 513649 2011. november 5. 09:28
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Lehet tudni, hogy mi lesz a sorsa?
Kamovos 513647 2011. november 5. 08:53
Válasz erre
Mig-15 Börgönd
Mig-15 Börgönd

Szia romeo!

Már régóta nincs kint ez az ég alatt ez a gép.
Két legalább éve ez az állapota.

Üdv: kamovos
Freddy 513646 2011. november 4. 14:11
Válasz erre
Mintha régebben valaki említett volna egy szabályt, hogy a szabályosan ki nem vont/múzeumba nem rakott technikára az aktuális felségjelet kell rani.
Tibcsi 513645 2011. november 4. 13:48
Válasz erre
Elektrolakatos 513644 2011. november 4. 12:33
Válasz erre
Kulik JAni!

Van-e valami publikus változás HA-UTI ügyben?

Üdv:Elektro
romeo 513643 2011. november 4. 11:45
Válasz erre
Miért kellett az ék alakú felségjellel elrontani ... :(
romeo 513642 2011. november 4. 11:43
Válasz erre
romeo 513641 2011. november 2. 14:20
Válasz erre
1956-21
1956-21

Üdv!
fotó: Hadsereg és fegyverek 1956
a könyv letölthető innen: ekonyvtar.zrinyimedia.hu/hadtortenelem
fishpot 513640 2011. október 27. 19:14
Válasz erre
t5
t5
t6
t6
t7
t7
t12
t12
t13
t13
t21
t21
t20
t20
t19
t19

Mig-15bis-ek tankolási kisérletei Tu-4-röl.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.