/ Fórumok /

Mig-15,Mig-17,Mig-19

Beszéljünk ezekről a madarakról is!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.
farkas469 513639 2011. október 22. 23:46
Válasz erre
Sziasztok!
Megtudtam a válasz e-mailben 1945-1950 környékén használtuk ezt a fajta sisakot.
Üdv.
piratvitorla 513638 2011. október 22. 20:53
Válasz erre
Szia
Mi alapban Gentex sisakot használunk a heliken. Van aki még régi orosz illetve lengyel sisakot, mert vagy jobban szereti vagy nincs méretes Gentex (kinek hogyan). Van aki sima "fülesben" (fülhallgató) nyomul...
üdv
Kamovos 513637 2011. október 22. 19:49
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Hát...
Börgöndön az történt, hogy mikor megjöttek a Mi-2 helikopterek, mindenki azt használta amije volt.
Sisakja senkinek nem volt.
Aztán egyre többen panaszkodtak, hogy hányingerük, fejfájásuk van repülés után.
Hoztak oda mindent mérő eszközt, és mindenkit, hogy kiderítsék mi az oka.
Voltak a Japánok is.
Ők azt kérték, hogy kössük le a helikoptert és indítsuk be, majd toljuk végig a hajtóműveket minden üzemmódon.

Rövid hajtóművezésé után közölték, hogy a hajtómű zajszintje a fájdalom küszöb környékén van, és sisak nélkül, fejfájást, hányingert okozhat.
A további repülések sisak nélkül erős halláskárosodáshoz vezet.
Ekkor sürgették meg a sisakok szállítását!
Szomorú, de csak a helikoptervezetők kaptak sisakot.
Nekünk azt mondták a műszaki állománynak nincs rá szüksége.
De szerezünk valami zajvédőt magunknak.
Az utasok részére is, ekkor lehetett felvenni a zöld nagykagylós Pertol zajvédőket.
Ebből vételeztünk magunknak mi is.
Csak sajnos már későn.
A sisakokat Lengyel Barátainktól vettük.

Üdv: kamovos
piratvitorla 513636 2011. október 21. 20:55
Válasz erre
Szia
Ha jól tudom a 24-esen azután volt kötelező, hogy 1982-ben a Mi-24D operátora meghalt. Ha jól tudom ilyen fejvédőt használt sisak nélkül és fejsérülése volt.
üdv
Zoli
farkas469 513635 2011. október 21. 10:03
Válasz erre
Kamovos 513634 2011. október 20. 19:35
Válasz erre
Szia!

Mi-1 Ka-26 szintén:
A Mi-2-nél is addig amég a sisakok menem jöttek.

Én Börgönd Fehérvár között Wartburgomban.
A forgalomban résztvevők nem kis csodálkozásának kíséretében. :D

Üdv: kamovos
piratvitorla 513633 2011. október 20. 17:43
Válasz erre
Sziasztok
Ilyesmiket még helikoptereken is használtak (pl. Mi-8, Mi-24) önmagában vagy sisak alatt.
üdv
Zoli
Weizi 513632 2011. október 20. 16:09
Válasz erre
MiG-29-hez is használtuk ezeket a pilótával való kommunikációra hajtómű indításnál!
Nyugger 513631 2011. október 20. 14:54
Válasz erre
más típus, de komplett
más típus, de...
soviet_leather_helmet_pilot
soviet_leather_helme...
csatik
csatik
gégemikrofon
gégemikrofon

Szia,
A katonai repülésben használt bőr fejvédők sokasága miatt nem tudom pontosan meghatározni a típusát. Az 1947-1958 közötti időszak fotóit végignézve számtalan gyártmánnyal találkozhatunk. Elsőre valamilyen motoros gépre gondoltam pl. Jak-11, Il-10. A képen látható fejvédőről egy biztos, hogy téli változat és minden kommunikációs eszköz csatlakozójával bírt egyszer…. Mellékelek egy képet a hiányzó csatikról. Lehetséges a használata a MiG-15-n is, van olyan felvétel melyen egy II.vh.-s fejvédővel ül a gépben a pilóta.. Az 1962-63-s években terjedt el a Zs-3-s sisak, ezt egy bőr fejvédővel lehetett használni, de nem ezzel! A szovjet SL család egyes tagjai voltak erre alkalmasak. A fejvédő tetején keresztben van egy gerinc, mely a sisak hasonló méretű hornyába illeszkedik. Ennek a segítségével tudja elforgatni a Zs-3-s sisakot a kívánt irányba a repülőgépvezető. Fotó: via internet
Üdv. Nyugger
túrósbatyu 513630 2011. október 20. 08:33
Válasz erre
Szia,
nekem egy Mastercraft MiG-19S-em van dobozban, első blikkre szerintem nem vészes. Valószínűleg a KP makettjének egy kicsit feljavított változata, a már korábban jelzett hibákkal, de sokkal jobb műanyagból és szép matricákkal, kabintetővel. És ez úgy-ahogy beszerezhető! Még itt a csere-berében is ajánlgatott kb. egy hónapja valaki egyet és a neten is fellelhető.
üdv Gábor
István 513629 2011. október 19. 22:18
Válasz erre
Szia!
A típusát nem tudom de a MIG 21 n is láttam még használni.Bár nem gép függő hanem sisak.Ezt a fejvédőt a csatos sisakkal lehetett használni.A 15 n emlékeim szerint csak sisak nélkül használták de ebben nem vagyok biztos.
Üdv
farkas469 513628 2011. október 18. 21:26
Válasz erre
sapi12964
sapi12964
sapi12965
sapi12965

Sziasztok!
Megtudnátok mondani, hogy ez pontosan milyen pilóta sapka lenne?
Tipus és hogy milyen gépeken használhatták? Milyen csatlakozó kell hozzá, mert az sajnos hiányzik?
Én 1960-ra tippelek, Mig-15.

Köszönöm!
Farkas469
juge75 513627 2011. október 12. 18:53
Válasz erre
Igen, a Mig-15 és a 21 merőben más (utóbbi rögzült szerintem a pilótában).
mike3 513626 2011. október 12. 18:28
Válasz erre
juge75 513625 2011. október 8. 00:02
Válasz erre
Velük csak az a baj, hogy hiába regisztrálsz és adod meg az országnak "Hungary", rendelés során csupán Cseh és Szlovák államot választhatod (miért?).

Felőlem rájuk maradat az egész készletük, ha így állnak hozzá...
kató 513624 2011. október 7. 23:34
Válasz erre
A Bilek-én én is átverekedtem magam már vagy 10 éve , mikor megjelent . A Mig-19P-t csináltam ,és volt vele meló bőven . Arra nagyon emlékszem , hogy a kabinbelsőt alig tudtam úgy beragasztani hogy normálisan álljon , mivel nincsenek a maketten illesztőcsapok . A féltörzsek is rettentően illeszkedtek ...
Ha a Trumpi kiadja 72-be , az remélem normális lesz . Ráférne már a piacra egy jó 72-es Mig-19-es !
Daala 513623 2011. október 7. 21:35
Válasz erre
Esetleg még itt is meg lehetne próbálni:http://www.bilek-eshop.cz
juge75 513622 2011. október 7. 19:31
Válasz erre
Rossz hírem van!
Nem csak kis hazánkban, szinte sehol sem találtam neked Bilek Mig-19 S makettet!

Ahol van, postával a 9 ezer forintot súrolja, ennyiért már 1/48-as Trumpetert kapsz.

Szerintem is várd meg a 72-es verziót.
Daala 513621 2011. október 7. 18:11
Válasz erre
Vagy vársz, amíg a Trumpeter kiadja 72-ben...tervben van náluk!
juge75 513620 2011. október 7. 14:51
Válasz erre
Nagyon szívesen segítek.
Elérhetőségem az adatlapomon.
diablo1439 513619 2011. október 7. 14:42
Válasz erre
Szervusztok!

Köszönöm a részletes magyrázatokat!
Én megpróbálnék összerakni egy Mig-19-et lehetőleg S-et vagy egy Shenyang F-6-ost a Bilektől. AZONBAN A BILEK TERMÉKEIHEZ SZINTE LEHETETLEN HOZZÁJUTNI KIS HAZÁNKBAN!
Én nem vagyok járatos a külföldről történő rendelésekben, ezért nagyon megköszönném ha valaki segitene ebben. Arra gondolok, hogy biztosan van közöttetek olyan aki szokott külhonból rendelni, kérem irjon nekem aki hajlandó lenne a számomra rendelni valahonnan egy Bilek Mig-19-et. Természetesen minden költséget előre kifizetek ha kell!

Tisztelettel: Zsolt
Neo954 513618 2011. október 7. 13:57
Válasz erre
1604_1_PLK023_2
1604_1_PLK023_2
1180_1_kop3178_1
1180_1_kop3178_1
bilek_mig19pm-parts1-lg
bilek_mig19pm-parts1...
bilek_mig19pm-parts2-lg
bilek_mig19pm-parts2...
bilek_mig19pm-decals-lg
bilek_mig19pm-decals...

Sziasztok!

1 plastyk
2 kopro
3-5 bilek

Nekem van kp meg bilek 19-em, a bileket nagyon nehéz összerakni. Tele van illesztési hibával, emellett vastag az anyag, és elég rideg.

Üdv.:Neo
juge75 513617 2011. október 7. 13:15
Válasz erre
Tehát az egyetlen fő hiányosságot (orrfutóakna) még nem orvosolták 1/72-ben?

:-)
kató 513616 2011. október 7. 12:52
Válasz erre
Ezt valóban nem ismertem . De ahogy a neten kicsit utánanéztem , ez se tűnik egy megváltásnak ... A három közül szerintem a Bilek a legpotensebb , főleg Pavla gyanta kabinnal és vákuumos kabintetővel megtámogatva , és jelentős házi barkáccsal .
juge75 513615 2011. október 7. 12:02
Válasz erre
De van!
Lengyel gyártó, a neve: PLASTYK.
Itt találsz róla dolgokat:www.martola.com.pl/en306/produkty14066/Mig_19_Jianjiji_6
kató 513614 2011. október 7. 11:24
Válasz erre
Mig-19-ből 1/72-be nincs nagy választék .
Van a KP ősrégi készlete . A magyar illetőségű KP-Models két dobozba adta ki (Mig-19S , Shenjang J-6/F-6) . Kemény meló elfogadható szintre hozni .
És van a Bilek Mig-19 típus-család (Mig-19S , -19P , -19PM , F-6) . Nagy előnye a KP-hez képest , hogy negatív panelvonalas és jobb a kabinbelső , de ez is távol áll az "öröm-makettől" . Érdekes hogy se ennek , se a KP-nek nincs orrfutó-aknája ... :(
Tudtommal más 72-es Mig-19 makett nincs is . Valamelyik komolyabb gyártó igazán rátalálhatna a típusra .
mkrasz 513613 2011. október 6. 19:49
Válasz erre
Laci-bacsi: ez igy igaz sajnos... De azert mi mindent megteszunk, hogy a kovetkezu HA-UTI csapat igy repuljon :)
diablo1439 513612 2011. október 6. 18:52
Válasz erre
Szevasztok Urak!

A segitségeteket szeretném kérni! Keresek jó minőségű 1/72-es Mig-19 makettet.
A gépágyús változat érdekelne.
Igazából azt sem tudom, hogy melyik cég gyárt vagy gyártott 1/72-ben Mig-19-et.
Akinek van eladó, vagy tudja hol lehetne hozzájutni kérem segitsen!

Előre is köszönettel: Zsolt

e-mail: diablo1439@gmail.com
Laci-bacsi 513611 2011. október 6. 10:46
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Azt hiszem ilyen szögben kellett volna megpróbálni felszállni a mi gépünkkel is, és akkor sok tízezer-százezer ember csodálhatta volna meg még sokáig ahogyan a HA-UTI szeli az eget!
takacs_laszlo 513610 2011. október 5. 16:37
Válasz erre
Remélem, hogy tényleg megvan.
Nem tudja valaki, hogy esetleg meg is lehet látogatni a gépet?
Igen közel van, és jó lenne újra látni így tízegnéhány év után.
pilotka 513609 2011. október 4. 11:56
Válasz erre
persely
persely

Fodi

Köcce! Kirázom a minden öreg lakjon jól perselyemet...
Fodi 513608 2011. október 4. 09:39
Válasz erre
Sokkal szebb mint a KP, de figyelni kell az epites kozben. Short run kit, szoval tele van sorjaval es az illesztesek nem mindig jok. A legtobb gondom a szarny aljaval volt, ott eleg eszetlen megoldassal bontottak szet az alkatreszeket.
A reszletek turhetoek, a kabin szep dobozbol is, de a beomlovel erdemes lenne valamit csinalni, nincs semmi melysege.
A matricak viszont nagyon szepen nyomottak es vekonyak.
pilotka 513607 2011. október 4. 08:07
Válasz erre
Fodi!

Mennyit szenvedsz a AZ 17PF-el ? :) Dobozban már láttam, de építeni milyen?

pilotka
Laci-bacsi 513606 2011. október 3. 20:52
Válasz erre
Ha A-3 azt mondja, hogy megvan, akkor az meg is van az biztos! Elég pontos infókkal rendelkezik, és sosem mond légből kapott dolgokat!
harold 513605 2011. október 3. 19:28
Válasz erre
Mármint hogy ÚGY tudom..
harold 513604 2011. október 3. 19:24
Válasz erre
Én tudom hogy indítható volt a hajtóműve.
takacs_laszlo 513603 2011. október 3. 17:56
Válasz erre
Sziasztok! Akkor most megvan a 17-es vagy nincs?
Nekem nagyon kedves az a gép, még a nyíregyházi vadasparkból, kisgyermek koromban talán ott kezdődött szeretetem a ,,kályhacsövek" iránt.
Laci-bacsi 513602 2011. október 2. 20:35
Válasz erre
Félek, hogy a Csabi csak saját magának polírozgatja. Mármint az égőteret. :-)
A-3 513601 2011. október 2. 19:42
Válasz erre
Szép lett és ez talán cégér is lehet a családodban.
Gratula!
A Csabiét vajon az asszonykája fogja felpolírozni?
A-3.
PETI 513600 2011. október 2. 19:22
Válasz erre
Monox, honnan vetted ezt az infót?
zoli1989 513599 2011. október 2. 19:00
Válasz erre
Én most, kb. fél órával ezelőtt is "mintha" ott láttam volna a helyén...
Laci-bacsi 513598 2011. október 2. 18:38
Válasz erre
DSCN1057
DSCN1057

Köszi Jani!
PETI 513597 2011. október 2. 15:07
Válasz erre
Hali!

Elég nagy marha volt, ha szétvágta! Ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy mennyi gépdaraboló barom van még az országban, de úgy látszik még mindig akadnak ilyen vadmarhák.
Egyébként nem volt az a gép rossz állapotban, úgyhogy remélem nem igaz, amit írtál! Nagyon remélem!
Köszi az infót!

Üdv
A-3 513596 2011. október 2. 15:07
Válasz erre
Tisztelt Monox!
Mielőtt nyilatkozol légyszives ne vegyél ellenőrízetlen helyről gombát és főleg ne edd meg mert már látom a hatását!
Tisztelettel!
A-3.
Monox 513595 2011. október 2. 13:18
Válasz erre
Legújabb információk szerint nincs már meg a Debrecenből Tökölre került MiG-17PF. A tulaj a sok macerára és a lerabolt állapotára való tekintettel a szétdarabolás mellett döntött. Egyedül a hajtómű van meg, ebből a későbbiekben egy hómentesítő/betontisztító gép fog készülni, de ennek esélye is eléggé csekély, mert a hajtómű is eléggé lepukkant és eléggé hiányos állapotban van. Lehetséges, hogy az is a MÉH-ben végzi a gép többi részével együtt.
Elektrolakatos 513594 2011. október 1. 21:10
Válasz erre
Fodi 513593 2011. október 1. 19:30
Válasz erre
MiG17PF
MiG17PF

Most ez (is) készül - AZ Model MiG-17PF, 1:72. Természetesen magyar lesz, szóval majd kell még dolgozni a felületen, hogy jó legyen a fémfestés alá.
A-3 513592 2011. október 1. 13:11
Válasz erre
A HÉV tököli oldalán a CSILI-VIL mögötti utcában.
Elektrolakatos 513591 2011. szeptember 30. 21:25
Válasz erre
A-3 513590 2011. szeptember 30. 20:39
Válasz erre
Kis pontosítás: Szigethalmon található.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43.