/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.
HûBérÚr 191348 2012. május 29. 16:54
Válasz erre
t54_mod1951

T-54 model 1951
t54_mod1951
t54-mod1946

T-54 model 1946
t54-mod1946
t-54_cseh-lengyel

cseh / lengyel motordekli változat
t-54_cseh-lengyel

Sziasztok,

Korántsem vagyok akkora expert a témában, mint itt jó néhányan közületek, de mivel a líbiai ötvenötösöm okán kicsit beleástam magam a témába, íme néhány fotó a korai 54-esek motorfedeleiről. (Forrás: Zaloga féle T-54/55/62-es Concorde kiadvány)
Kamovos 191347 2012. május 29. 10:47
Válasz erre
Szia lacipapa!

Találtam NDK-s kocsit.
Igaz ez Tamiya, de mutatja a hátsó részét is.

www.modellversium.de/galerie/22-militaer-fahrzeuge/2996-t-54-tamiya.html

Rajzot nem találtam még. :(

Üdv: kamovos
lacipapa 191346 2012. május 28. 23:39
Válasz erre
Üdv péncélos!
Köszönöm a "rejtvény" megfejtését.Még egy kérdésem lenne,ma -:)
A korai 54-esek alkalmasak voltak víz alatti átkelésre,vagy az 54A?
Üdv,Laci
lacipapa 191345 2012. május 28. 23:33
Válasz erre
Szervusztok!
Skif ,1:35,T-54-es (nem az egyiptomi)összeállítási rajzot keresek,amelyikben a motortér és küzdőtér is benne van.
Kérem akinek van,és megtenné, küldje el az adatlapomon lévő címre.
Köszönöm,üdv,Laci
gaunt1 191344 2012. május 28. 21:02
Válasz erre
Üdv Páncélos!

Akkor a gyári új T-54B motorfedele úgy nézett ki mint a T-54A-n, vagyis hiányzott a vízi átkeléshez használt keret, illetve a régi fajta torziós rugók voltak rajta?
páncélos 191343 2012. május 28. 18:56
Válasz erre
Gaunt1!
liknkelt képen látható szovjet T-54B motorfedele mennyire "eredeti"?
Eredetinek eredet, de nem az elsőszériás gyári kivitel.
Ne feledjük, hogy a SZU-ba a közép, és nagyjavítás, teljes megújulást jelentett és modernizálást, az éppen aktuális altípusoknak megfelelően. Így egy eredeti 54-est ott sem találhatsz, csak "Kubinkában".
páncélos 191342 2012. május 28. 18:51
Válasz erre
"a T-54-es parancsnoki búvó nyílás előtt van egy tégla alakú valami (imakönyv?)szárnyas anyával rögzítve."
Ha egyre gondolunk, akkor:
Éjjellátó készülék állványa menethelyzetben (erre kell felrögzíteni a készüléket).
lacipapa 191341 2012. május 28. 14:48
Válasz erre
Szervusztok!
Már megint én vagyok!Azt kérdezném a hozzá értőktől,hogy a T-54-es parancsnoki búvó nyílás előtt van egy tégla alakú valami (imakönyv?)szárnyas anyával rögzítve.Mi lehet az?
Üdv,Laci
lacipapa 191340 2012. május 25. 23:29
Válasz erre
páncélos!
Köszönöm az információt,nem vagyok egy szám.gép zseni(sőt!),de valahogy meg próbálom.
Köszönöm még egyszer.
Üdv,Laci
gaunt1 191339 2012. május 25. 13:22
Válasz erre
Páncélos!

Ha már a T-54-esek motorfedelénél tartunk. Az liknkelt képen látható szovjet T-54B motorfedele mennyire "eredeti"? Leginkább az érdelelne, hogy amikor a gyárból kijött vadonatújan, lehetett-e rajta a vízi átkelésnél használt felszerelés rögzítésére szolgáló keret. Azt tudom, hogy a T-54A-n eredetileg nem volt, de a B-nél nem vagyok biztos benne, hogy így gyártották őket.
data3.primeportal.net/tanks/yuri_pasholok/t-54b/images/t-54b_045_of_195.jpg
páncélos 191338 2012. május 25. 08:19
Válasz erre
Lacipapa!
Valóban nehéz helyzetben vagy, mert nincs (nem maradt) 1db első generációs 54-es sem.
Tudomásom szerint 2db 54-es van, de az is már M (modernizált). Az egyik a keceli, a másik a terrorházi. A keceli kiindulásnak nem rossz. A motorfedél a korai változatokon eltért, így nem biztos, hogy a keceliről kellene kép neked. Két kereső oldalt ajánlanék: a google.ru és a yandex.ru.
Beírod, hogy T-54A, közben felajánlja neked a cirill megfelelőjét és ok. Találhatsz rengeteg képet. Ezen kívül a nagyatádi hadipark vezetőivel vedd fel a kapcsolatot, mert ott vannak igazi veteránok, akik talán még pár képpel is tudnak szolgálni.
Végezetül érdemes az egykori NDK-s témával foglalkozó oldalakat is felkeresni, mert nekik is volt ugyan olyan SZU és lengyel gyártmányú 54-eseik mint nekünk.
Egy oldal még indulásnak:

www.brdm2.estranky.cz/
lacipapa 191337 2012. május 24. 21:00
Válasz erre
Köszi,megpróbálom alkalmazni.
Amon 191336 2012. május 24. 18:41
Válasz erre
Jó kérdés!

Pzmatyit kellene megkeresned, lehet tud segíteni.
Vagy még amiben tudok ez az átépítő  legendtől
www.luckymodel.com/scale.aspx 
juge75 191335 2012. május 24. 17:26
Válasz erre
lacipapa 191334 2012. május 24. 17:07
Válasz erre
Köszi,ez is meg van,sokat erről néztem le,de pl. a motortér teteje nagyon rosszul látszik.Ezeken a képeken a torony bal oldalán a kapaszkodó 3részes,más képeken 2.Akkor most melyik az eredeti?
Amon 191333 2012. május 24. 16:41
Válasz erre
lacipapa 191332 2012. május 24. 16:31
Válasz erre
Szia Kamovos!
Köszönöm a "felhomályosítást",de ez nem 55-ös?Ez már meg van.Korai,magyar 54-es kellene!
Laci
Kamovos 191331 2012. május 24. 16:23
Válasz erre
Szia lacipapa!

Azt hitem én körbe fényképeztem Tatán 2006-ban.
Ide vessed figyelő tekintettedet kedve hobbi társam, hátha mégis találsz értékelhető képeket. :)

mhrfweb.makett.org/MHRF/index.php

Üdv: kamovos
lacipapa 191330 2012. május 24. 16:16
Válasz erre
Szervusztok!
Egy eredeti,korai,magyar T-54-est (A,M?)szeretnék megépíteni.Sajnos,kevés a fellelhető magyar vonatkozású képanyag.Ami van (Kecel),abból nem látszanak különböző részek ,pl.a
torony körkörösen(ami van rajta az is kibelezve-a tűzvezető lokátor mellett lévő,fényszóró?vagy mi?).Az interneten is találtam 54-eseket,mind másképp néz ki,másképp van fölszerelve.Vajon az első magyar T-54-esek milyenek lehettek?Aki tudja,kérem árulja el.Megköszönöm!
Üdv,Laci
Sennás 191329 2012. május 23. 21:03
Válasz erre
TPilu 191328 2012. május 23. 16:15
Válasz erre
lacipapa 191327 2012. május 23. 10:20
Válasz erre
Köszönöm a segítséget!
Üdv,Laci
juge75 191326 2012. május 23. 04:48
Válasz erre
A Kalasnyikov.hu-ról letöltöd a szabályzatot, abból megtudod (legelső): www.kalasnyikov.hu/index.php
TPilu 191325 2012. május 22. 17:20
Válasz erre
Kopnak az emlékek. Nekem is. :)
TPilu 191324 2012. május 22. 17:20
Válasz erre
Az 5 tonnás kocsikra 36 láda rakható, nem is akár hogy. A lőszerek hossztengelye merőleges kell hogy legyen a menetirányra. A ládákat lépcsőzetesen kell elhelyezni, úgy, hogy a felső láda, a magassága felénél nem érhet az oldalfal fölé.
Muzzy 191323 2012. május 22. 11:14
Válasz erre
Bocsánat, elírtam a Csepel típusjelzését! :(
Muzzy
lacipapa 191322 2012. május 21. 23:02
Válasz erre
Szervusztok!
Köszönöm mindenkinek a válaszokat (akkor most kereshetek DAC vagy MAN makettet,1:35-ben).
A ládákat magam akarom meg csinálni,kb. hány ládát málháztak egy autóra?
Üdv,Laci
Sennás 191321 2012. május 21. 17:40
Válasz erre
Megint a kapkodás:( Nem néztem végig.13'24"Az lenne az?
Sennás 191320 2012. május 21. 17:35
Válasz erre
Kibiztosítás
Kibiztosítás
Kibiztosítás2
Kibiztosítás2

Szia juge75!Jó a videó!A 12'20" látható ahogy "felhúzza a fegyvert"Esetleg van olyan fotód amin a kibiztosítás látszik,mármint az a szerkezet
Köszi SENNÁS
TPilu 191319 2012. május 21. 17:09
Válasz erre
A lőszerszállítók többnyire Csepel D-566-ok, később DAC-665-ök voltak. Többnyire.
TPilu 191318 2012. május 21. 17:06
Válasz erre
A ládaméret vashüvelyesnél: 121x44x26 cm, rézhüvelyesnél 120x44x26 cm. Minden láda 2 db lőszert tartalmazott.
TPilu 191317 2012. május 21. 17:01
Válasz erre
Többnyire szürke. Kivétel a központozó perem és a vezetőgyűrű, azokat nem festik le. Háborús időben a gránát festése elmaradhat. A hüvely réz és vas is lehet.
gaunt1 191316 2012. május 21. 13:50
Válasz erre
Bocsi, hogy bele vau-vau-zok :)

T-55 és T-55A-nál kétféle állványa lehet a DSKM géppuskának: Cseh és lengyel gyártmányokon a T-54 állványa van felszerelve (mint a képen amit Juge75 mellékelt, egyébként ezt adja a Tamiya is), viszont a szovjet gyártmányú gépeken már egy későbbi típus van. Ezt gyártja a Friulmodel és a Miniarm is, mindkettő gyönyörűen kidolgozott. Itt egy kép:
www.dishmodels.ru/wshow.htm
Muzzy 191315 2012. május 21. 11:06
Válasz erre
Lacipapa!

1980-as években Nagyatádon a T-55-ösök lőszerjavadalmazását Csepel "MAN dizelek" szállították (D-544). Max terhelhetősége 5 tonna.

Külön lőszerszállító szakasz volt erre a célra.
Muzzy
juge75 191314 2012. május 20. 21:03
Válasz erre
juge75 191313 2012. május 20. 20:58
Válasz erre
Forgatás: a torony koszorú forog. Magasságban pedig a kezelő mozgatja.www.zonawar.ru/images/pulemet/rossia/dskmt.jpg
juge75 191312 2012. május 20. 20:51
Válasz erre
Frühlingserwachen 191311 2012. május 20. 20:51
Válasz erre
Üdv
Újra segítséget kérnék, a T55A típusnál a DSHK géppuska hogyan van rögzítve, és hogy lehet azt forgatni. 1-2 képet találtam de nem nagyon lehet azt kivenni belőle.
Köszi
juge75 191310 2012. május 20. 20:46
Válasz erre
lacipapa 191309 2012. május 20. 20:40
Válasz erre
Ja...az utólsót nem engedte megnézni!
lacipapa 191308 2012. május 20. 20:39
Válasz erre
Köszi,a következő az lett volna (most jutott eszembe),hogy milyen ládában tárolták?Megelőztél!
Milyen gépjármű szállította (ZISZ,ZIL,URAL?)a ládákat és kb hány ládát(ez már talán nem hadititok)?
Laci
juge75 191307 2012. május 20. 20:32
Válasz erre
lacipapa 191306 2012. május 20. 19:35
Válasz erre
Üdevözlet mindenkinek!
Egy kis segítséget kérek!
T-54/55-nek,milyen színű a repesz gránát-lőszer magja?Vagy,ha valaki meg mondaná,hogy hol találok ilyen anyagot?
Köszönöm,Laci
lacipapa 191305 2012. május 18. 18:54
Válasz erre
Szervusztok!
Segítsetek!A keceli T-54-esen kívül,keresnék magyar kocsi képeit.Főleg a torony -több oldalról és a motortér teteje kellene.Az első alap szériákból.
A gugli nem akar velem barátkozni!
Üdv,Laci
Frühlingserwachen 191304 2012. május 18. 14:51
Válasz erre
Köszi az infót!
Nekem a 113-as szám tetszik és a tatai jelzés.
Sokat segítettetek, szép napot!
páncélos 191303 2012. május 18. 13:10
Válasz erre
Szia Frühlingserwachen!
Ez egy szombathelyi gép (volt).
113-as lehetne akár tatai is, bár jobb lenne, nem a matricához építeni harckocsit, hanem egy neked tetsző gépet megcsinálni, és élethű matricával ellátni.
Frühlingserwachen 191302 2012. május 18. 12:55
Válasz erre
T55AM
T55AM

Köszi a válaszokat
Szóval, egy T-55A-t szeretnék építeni 113 toronyszámmal tatai jelzéssel, de láttam egy AM verziót ezze la toronyszámmal és valósághű e T55A ezzel a toronyszámmal.
páncélos 191301 2012. május 18. 11:51
Válasz erre
Szia!
Tedd fel a képet analizálásra.
Rendszeresítve nem volt Tatán AM, de bemutatópéldány létezett (szám nélkül), egy 1993-as TOP GUN-ban talán még kép is lesz róla.
antarktika 191300 2012. május 18. 02:15
Válasz erre
Voltak Tatán AM-ek? Szerintem nem.

( Ha magyar gépet építesz, akkor nem szerencsés az AM2 megjelölést használni, mert nálunk sima AM nevet kapták a keresztségben, bár kétségkívül AM2B variáns. )

Csatold a képet légyszíves, talán úgy többen és többet tudunk segíteni. 
Frühlingserwachen 191299 2012. május 17. 20:25
Válasz erre
Üdv
Egy Magyar T-55A-t építek és azt kérdezném, hogy ez valósághű-e 113 toronyszámmal és Tatai jelzéssel, mert láttam egy képen ugyanezt a 113-as számot tatai jelzéssel egy T-55Am2-est, szóval lehetséges, hogy egy T55am és egy T55A verziójú tank ugyanazt a toronyszámot és jelzést viselje?
Köszi.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65.