/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.
Murmuc 668993 2020. február 11. 08:51
Válasz erre
Csak érdekességképpen. Mintha ez kivagonírozás már lett volna itt téma! www.youtube.com/watch
Joci.kun 668801 2020. február 6. 11:00
Válasz erre
Sziasztok!
Bocsánat az adminoktól, hogy ide írok.
Keresek 1/35 fel nem használt Esci,Tamiya,stb T-55 műanyag lánctalpat.
Leginkább a szolnoki makettversenyen vásároltás meg.

Joci
páncélos 668766 2020. február 5. 12:43
Válasz erre
gaunt1 668762 2020. február 5. 12:15
Válasz erre
a1
a1

Sajnos nincs most kép nálam, így nehéz értelmesen elmagyarázni.

Akkor egy kicsit besegítek :)
Amúgy erről írtam pár hozzászólással lejjebb (668675sz.)
páncélos 668756 2020. február 5. 10:27
Válasz erre
Nem jó példa a T-72 parancsnoki kupola!
Ott forgathatod a búvónyílást a géppuskától függetlenül is, pl. amikor málházol akkor is elfordítod a búvónyílást és úgy adogatod be a lőszert, míg a géppuska fixen hátrafelé néz. A T-55A/AM töltőkezelő búvónyílása (légvédelmi géppuskás változatnál) körbefordítható de a géppuskával együtt. Létezik az "A" variánsoknál, ahol teli (kör alakú) a búvónyílás azoknál van lehetőség a géppuska menethelyzetében átlökni oldal irányba, de ez használaton kívüli állapot. Sajnos nincs most kép nálam, így nehéz értelmesen elmagyarázni.
Remélem "antarktika" hozzászól a témához! Neki volt ilyen T-55A kocsija :)
De addig is keres a "Tranzit 85" gyakorlatról képeket! Ott szerintem találsz olyat, amikor a szabadszállási T-55A harckocsik leállnak a vasúti szerelvényről.
Sennás 668751 2020. február 5. 06:47
Válasz erre
20200205_064222
20200205_064222

Nem kötekedni akarok csak ha azt úgy előle fele fordítod a kezelő hogy éri el? Túloldalra át se ér a keze.Ugy nem lehet tudja/ná használni. De figura nélkül lehet nem is feltünő:)
tédé 668750 2020. február 4. 22:59
Válasz erre
A 2. Csak a gpu előre "néz"
Sennás 668747 2020. február 4. 22:03
Válasz erre
De most a 3 féle közzűl melyik a tuti?
tédé 668746 2020. február 4. 21:51
Válasz erre
Igen így! Mondtam h bennem van a hiba :)
Odaig ment, hogy a galériába feltöltöttem, beforgattam oszt ennyi...
Sennás 668735 2020. február 4. 13:48
Válasz erre
Screenshot_20200204-134002_YouTube
Screenshot_20200204-...
Screenshot_20200204-134010_YouTube
Screenshot_20200204-...
Screenshot_20200204-134021_YouTube
Screenshot_20200204-...

Ezt kéne Palik Lacinak vezetni nem azt a sz@rt:)
Nagyon tetszik. Rendezhetnének a V4ek nek ilyet!
Így gondoltad tédé?
13mp volt:)
tédé 668687 2020. február 2. 23:50
Válasz erre
Igen igen! Külső oldalra szeretném fordítani, és előrefelé állna a gpu. Akartam képet tölteni ide, hogy illusztraljam a kérdésemet, egy órát kínlódtam de feladtam. Biztos bennem van a hiba... jah videó: Ezek az oroszok igazi állatok :))) ha ezt valaki meséli nem hiszem el :)
gaunt1 668685 2020. február 2. 23:02
Válasz erre
Hali!

Rájöttem, hogy lehet bennem van a hiba, és nem jól értelmeztem a kérdésedet... :) Mert ha arra gondoltál, hogy kifordítható e oldalra a géppuskaállvány a kupolával együtt, akkor természetesen mindegy milyen típus, a kupola 360 fokban forgatható. Valóban nem sok kép van ahol oldalra van fordítva, mert általában menet közben berögzítik az egészet elölre vagy hátrafelé.
Tekerj bele ebbe a videóba 7:45-ig, itt látható, hogy bárhova el lehet forgatni (T-72-es, de most ez mindegy)
www.youtube.com/watch

Eredetileg én azt hittem arra gondolsz, hogy a kupola tetején, attól függetlenül forgatható e az állvány.
tédé 668679 2020. február 2. 21:18
Válasz erre
DSK :)
Nos a takom T-55 amv-t építem, pontosabban kesz vagyok vele. Rögzíteném a pozícióját. Nem tudom milyen gyártású kocsi, es a kivételhez tartozik-e?
gaunt1 668675 2020. február 2. 19:01
Válasz erre
Az szépen magyarul DSK (DShK az angol átírás).
Na, a lényeg: milyen típusról lenne szó? T-54, szovjet T-55, vagy cseh/lengyel T-55. Azért fontos ez, mert kétfajta géppuskaállvány van. Az egyik, a T-54 típusú, az kifordítható oldalra. Ezt használja szinte az összes cseh/lengyel T-55 is.
A másik géppuskaállvány majdnem kizárólag csak a szovjet gyártmányú tankokon volt, bár van kivétel, a mi T-55AM2-eseinken ilyenek voltak, pedig azok cseh gyártmányok. Ez nem kifordítható.
tédé 668672 2020. február 2. 18:19
Válasz erre
Sziasztok!
Elnézést a tudatlanságomért :) DSHK-t csak úgy tudom felszereni, hogy elől központosan áll? A kibúvó nem forgatható? Oldalra szeretnem fordítani, de nem talaltam olyan képet ahol oldat van.
Üdv D.
tédé 668670 2020. február 2. 18:12
Válasz erre
Sziasztok!
Elnézést a tudatlanságomért :) DSHK-t csak úgy tudom felszereni, hogy elől központosan áll? A kibúvó nem forgatható? Oldalra szeretnem fordítani, de nem talaltam olyan képet ahol oldat van.
Üdv D.
BBandika 668599 2020. január 31. 16:09
Válasz erre
Itt pedig építési videó a T-55-höz.

Andy's Hobby:

www.youtube.com/watch
mercure47 668551 2020. január 29. 23:17
Válasz erre
Vadonatúj 48-as T-55, a Tamiya jóvoltából: www.youtube.com/watch
Sennás 666841 2019. december 17. 21:26
Válasz erre
IMG_20191217_212436_703
IMG_20191217_212436_...

Urak ez mi ez "háló" csak hogy a cucc le ne essen? Vagy más miatt?
DDR-es! Köszönet!
gaunt1 666647 2019. december 12. 19:07
Válasz erre
Hát akkor várunk egy kicsit, és meglátjuk milyen lesz a készlet. Bár ha hinni lehet a grafikának, akkor a Miniart a KMT konzolokat benézte, de annyi baj legyen, gyerekjáték lesz ezt javítani.
Jöhetne utána az M/AM, AM2 és MV/AMV is. Nem mintha a Takom rossz lenne, de szerintem a Miniart egy kicsit jobb minőségű készleteket gyárt.
páncélos 666621 2019. december 12. 13:45
Válasz erre
T-55  homlok
T-55 homlok

Szia!
Nem. Nem szeretek rajzok alapján határozott véleményt mondani (előzőekben is csak a doboz grafikára reflektáltam). De csatolok egy képet.
Ha szemből nézel egy csehszlovák gyártmányú T-55 harckocsit, akkor onnan lehet tudni, hogy cseh, hogy a KMT konzoloknak csak a vízszintes részei vannak meg a homloklemez alsó részén (AM-nél is igaz). Ha egy kocka alakú vas van ott, melynek az alsó része hosszabb (szélesebb) akkor az nem cseh kocsi. A SU és lengyel kocsikat is meg lehet így különböztetni, mert ott is a méret és a csavarozottság eltér, de nincs hozzá használható fotóm.
Pirossal jelöltem az említett eltérést.
Természetesen léteznek KMT konzol nélküli kocsik is, az már fotó alapján nehezebb, legjobb élőben az eredeti alvázszámot leolvasva.
gaunt1 666604 2019. december 11. 22:10
Válasz erre
Páncélos!
Meg tudnád szakérteni ezeket a 3D grafikákat? Mennyire lesz korrekt a Miniart csehszlovák 55-öse?

miniart-models.com/new-3d-renders-of-kit-37068-t-55-polish-prod-2-3/
szt_péter 666475 2019. december 9. 09:24
Válasz erre
páncélos 666195 2019. december 4. 08:57
Válasz erre
Reméljük szép lesz. Ha valóban cseh változat lesz akkor a KMT konzolok a dobozgrafikán nem jók.
gaunt1 666181 2019. december 3. 21:31
Válasz erre
No, a lengyel után jön a csehszlovák T-55 is a Miniarttól! És fogadni mernék folytatják a T-55A-val utána!

miniart-models.com/products/37074-t-55-czechoslovak-production/
gaunt1 665753 2019. november 23. 19:52
Válasz erre
A szíreknél valóban érthető miért alakították át, de az ukránoknál nincs semmiféle értelmes magyarázat arra, miért tettek T-55 tornyot egy T-64BV alvázra.

Az ukránoknál két óriási probléma van:
1, teljesen megbízhatatlanok, semmi garancia nincs rá, hogy időben leszállítják a megrendelt terméket.
2, súlyos minőségi problémák vannak. Az üzemekben többnyire alkoholista, rosszul fizetett munkások dolgoznak. Másrészt a felsővezetésnél is tombol a korrupció. Olyan is volt, hogy egy bizonyos járműnél a páncéllemezek helyett valamilyen építőipari célú lágyacélt használtak, mivel az olcsóbb volt.

Ezzel szemben az oroszok és a kínaiak is megbízhatóan szállítanak, van alkatrész utánpótlás is, és a minőséggel sincs baj.
antarktika 665734 2019. november 23. 05:27
Válasz erre
A szíreknél ez kényszerből történt, harcolnak amit találnak, amit össze tudnak eszkabálni, de erről külön lapokat lehetne írni.
Az ukránok próbálkoznak mindennel, amit el tudnak adni, amiből pénzt tudnak csinálni. A 2000-es években pár dolgot sikerült eladniuk, például Perunak a T-55 Tifon II változatot, de mostanában nem terem babér nekik. Hiába adtak el kb. 70 db. T-64B1M harckocsit a Kongói Demokratikus Köztársaságnak, leszállítani nem tudták, mert égetően szükségük volt a Donyecki harcok miatt.

A Thai harckocsitenderen a BM Oplot elbukott a kínai VT-4-gyel szemben. Nicaragua, Venezuela T-72B-t vett, Vietnam, Laosz T-90S, aztán Afrikában Szudán, Nigéria, Angola T-72B, AV, Etiópia, Algéria, Szíria, Irak T-90S, sőt Egyiptom T-90 gyárat vásárolt. Yemenben megtizedelték a T-80BV-ket, India tömegével veszi a T-90-et, de erősen érdeklődik a T-90MS után is.
gaunt1 665730 2019. november 22. 20:41
Válasz erre
Valamikor a 2000-es évek elején a hülye ukránok csináltak valami hasonlót. T-64BV páncéltestre építettek egy T-55 tornyot... Teljesen felfoghatatlan miért.
antarktika 665727 2019. november 22. 19:24
Válasz erre
00000
00000

Egy érdekes kép Szíriából.
antarktika 665617 2019. november 19. 18:13
Válasz erre
Ha én így töltöttem volna a harckocsiágyút, ahogy a vége előtt 1 perc 24 másodpercnél teszi a kiskatona, akkor azóta ujjatlan kesztyűt kellett volna kérjek karácsonyra. Így kifejezetten tilos tölteni, mert az ékzár levágja az ember ujjait.
Ebből látszik, hogy csak propaganda. Én is voltam fényképezve a Néphadsereg újság akkori számában, ahogy BMP-t vezetek. Akkor ültem benne először:)
antarktika 665616 2019. november 19. 18:05
Válasz erre
Nem értelek, amint láthatod van rajta tolatókamera:)
papgyuri 665614 2019. november 19. 17:41
Válasz erre
Nem tudom volt-e már, de most találtam a face-on. Érdekes...
https://www.facebook.com/nyitottszemmel2017/videos/1160552724074769/UzpfSTEwMDAwMDUxMzgwMDA4MjoyNTY1MzU3NDQzNTE5Nzc4/?multi_permalinks=2574317342623788&notif_id=1574032062438322&notif_t=group_highlights
gaunt1 665611 2019. november 19. 15:39
Válasz erre
Vicces, hogy ilyen fullgagyi sufnituning tákolmányokra vesztegetik az időt és a pénzt, amikor lennének bevált modernizációs csomagok is. A helyükben én inkább szólnék az oroszoknak, hogy húzzák fel a T-55M szintjére ezeket. Vagy ha több pénz van, akkor T-55M5.
páncélos 665609 2019. november 19. 15:02
Válasz erre
Erre mondaná Hofi, hogy ezzel támadni rendben van, de ezzel menekülni...
antarktika 665604 2019. november 19. 12:15
Válasz erre
Irak Al Kafeel
Irak Al Kafeel
Irak Al Kafeel 5
Irak Al Kafeel 5
Irak Al Kafeel 1
Irak Al Kafeel 1
Irak Al Kafeel 2
Irak Al Kafeel 2
Irak Al Kafeel 3
Irak Al Kafeel 3
Irak Al Kafeel 4
Irak Al Kafeel 4

Iraki fejlesztés - persze hajaz valahol a Merkavára - Al Kafeel nevű T-55 mutáció.
szt_péter 665068 2019. november 7. 23:14
Válasz erre
Sziasztok!

Frissült a Miniart lengyel T-55 harckocsija. Érdemes vetni rá egy pillantást. Tényleg alapos munkának tűnik. Új info a 3D Renders fül alatt.

miniart-models.com/products/37068-t-55-polish-prod/
Sennás 665004 2019. november 5. 11:19
Válasz erre
Freddy 665002 2019. november 5. 10:27
Válasz erre
Nem áttam, csak olvastam, pont a képen látható esetről- az volt a mondás, hogy azért nem csinálják gyakrabban, mert a vasutasok nem győznek ,,takarítani" utána. Elég, ha csak 1-2 kocsi kisiklik a szrelvényből, meg itt nem egy tankról van szó, hanem egy csomóról, egyszerre.
De mondom, nem láttam.
gaunt1 665000 2019. november 5. 09:18
Válasz erre
A legdurvább az, hogy még a motort is sikerült működőképessé tenniük annak ellenére hogy a hengerekben állt a víz, a rozsda, meg mindenféle trutyi. Elképesztően ügyesek, és bizony sok múzeum megirigyelhetné azt hogy milyen minőségi munkát végeznek. (bár a műhelyük egy disznóól, többször volt hogy majdnem felbuktak a széthagyott alkatrészekben :D ) Igazából két dologgal vannak bajban, egyrészt nincs hűtőjük, másrészt meg annyira rozsdásak a lánctalpak, hogy képtelenek kivenni egyes lánctagokból a csapszeget. Lehet aztán hogy új lánctalpakat kell szerezniük.
Sennás 664993 2019. november 4. 18:06
Válasz erre
Freddy nincs szándékom vitatkozni ezen, ha azt mondod láttál ilyet elhiszem. De 19év vasúti tapasztalat azt mondatja velem egy 6 tengelyes SAMMP kocsi 28-29t önsúlyal elég nehezen ugrik le a sínről még ilyen extrém "oldalterhelésnél" sem. Kétségtelen MTZ80ast már láttam én is ami széttúrta a kavicságyat. De ott sincs vágánykivetülés ettöl/ ilyentől. Sőtt egy "pehely" súlyú kocsi ütközött egy masszívabb másikra, legalább 40cm függölegesen "felugrott" de simán visszaesett a sínre NO Problem:)
antarktika 664992 2019. november 4. 17:26
Válasz erre
Bámulatba ejtő a tudásuk, de a kitartásuk még jobban.
Freddy 664981 2019. november 4. 11:03
Válasz erre
,,Van az a híres Magyar(?) oszlop ahol rámpa,oldalrakodó nélkül állnak le a T-55sök a pőre kocsiról ,mondjuk a Szovjet bevonulást is így képzelem el. Árkon bokron keresztül. Nem lacafacáztak. "

Olyankor széttúrják a pályát, kisiklatják a kocsikat. Egy olyan leszállás után azon a vasúti pályán egy darabig semmi nem jön- ennek elkerülése azért lehet szempont háborúban is.
gaunt1 664976 2019. november 4. 09:52
Válasz erre
Hát akkor tényleg érthetetlen számomra, miért nem építettek beléjük hidraulikus szervót a szovjetek, még a T-62-be sem (bár ott a kuplungnak volt pneumatikus szervója). Nem bonyolult szerkezet.

Amúgy csak érdekességnek, két holland vett tavaly egy nagyon rossz állapotú kínai Type-69-est, és naponta tesznek fel videót a felújításáról. Rendkívül érdekes dolgokat lehet megtudni a típusról és működéséről, szinte az utolsó csavarig szétszedték. Innen jutott eszembe a szervó, mostanában rakták össze a kormányművet és a sebességváltót. Ha érdekel itt a link, hollandul van, de néha angol feliratot is találni. www.youtube.com/channel/UCJ0BEW0Jsc8cK0STZlC4zlg/videos
antarktika 664971 2019. november 4. 06:57
Válasz erre
Nem véletlenül, ég és föld volt a különbség, a szervó nélküliek komoly fizikai kihívást jelentettek egy hosszú menet alatt.
gaunt1 664968 2019. november 3. 22:09
Válasz erre
Sennás 664938 2019. november 3. 16:09
Válasz erre
Screenshot_20191103-160436
Screenshot_20191103-...
1572793565682
1572793565682

Akkor ezek is ködfejlesztők?
gaunt1 664936 2019. november 3. 15:45
Válasz erre
Volt, de nem a T-54/55-ön. Ha jól tudom a T-44 volt az utolsó ahol kissebb méretűeket használtak.
gaunt1 664935 2019. november 3. 15:41
Válasz erre
Igazából amiért kérdeztem, ahoz az 55-ös is jó. Arra lennék kíváncsi, mennyivel volt nehezebb vezetni a szovjet 55-öst mint a lengyelt? Az az érdekes, hogy a szovjetek még a 62-esnél is csak szervórugókat használtak a kormányzás megkönnyítésére. Viszont a cseh, lengyel, de még a kínai T.69-es is hidraulikus szervót kapott, gondolom nem véletlenül.
antarktika 664921 2019. november 3. 07:40
Válasz erre
Ha a T-55A kérdezed, akkor cseh és szovjet. 54-eshez nem volt szerencsém.

Sennás, szerintem az első járművön nem is gyári a sárvédő, az valami maszek, a csapatjavító bázison készített lehet. A másodikon rövidre vágott gyári, valószínűleg úgy sérült, hogy a lánchoz ért, a harmadikon meg félbevágott gyári. Na, ezért szokták leszerelni, hogy ne így nézzenek ki:)
Sennás 664916 2019. november 2. 22:38
Válasz erre
De jó tudni! Köszönöm. Tisztára azt hittem az is az. De volt hasonló "méretű" póttank ugye?
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.