/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Sennás 651131 2018. november 13. 17:22
Válasz erre
tir4984
tir4984
tir4992
tir4992
tir5013
tir5013
tir5022
tir5022
tir5029
tir5029
tir5032
tir5032
tir5034
tir5034
tir5037
tir5037

2015 arab(?) fegyverkiállításon "Tiran D30" reklámozott gép. Esetleg valaki lát benne fantáziát?
szt_péter 650613 2018. november 1. 11:43
Válasz erre
Nem, sajnos csak ez az egy kép van róla.
páncélos 650590 2018. október 31. 16:31
Válasz erre
Nincs ennél jobb, vagy nagyobb felbontású kép? Esetleg szemből, vagy jobbról?
gaunt1 650546 2018. október 30. 09:46
Válasz erre
Szomorú látni ezeket a jobb sorsra érdemes vasakat ahogy lassan de biztosan felemészti őket a rozsda :(
szt_péter 650531 2018. október 29. 20:09
Válasz erre
Törökszentmiklós határában egy T-55 egy tanyán. Ha nem nyitná meg, https:// a cím elé, és akkor meg fogja nyitni.

scontent.fbud5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/1382384_773304952708352_6689945271883558539_n.jpg
Jimbow 649823 2018. október 11. 07:50
Válasz erre
Közben rájöttem a trükkre, ez a Miniart-on is rajta van, csak alapesetben a hűtőrács alá hajtva :)
Jimbow 649813 2018. október 10. 18:30
Válasz erre
2018-10-10_18h29_33
2018-10-10_18h29_33

Most képpel :)
Jimbow 649812 2018. október 10. 18:30
Válasz erre
Sziasztok!

Na erre gondoltam.

Üdv,

Ádám
Jimbow 649809 2018. október 10. 16:32
Válasz erre
Szia!

Este küldök képet. A Takomon pl van két téglalap alakù lemez zsanéron, a hátsò szellőzőrácsok felett. Hátrafelé lehet felhajtani, kicsit tovább mint merőlegesig.

Na de majd fotòval érthetőbb lesz :)
gaunt1 649801 2018. október 10. 09:48
Válasz erre
Nem tudom mire gondolsz... A Miniart T-55 szinte hibátlan. Nem hiányzik róla semmi. A sebességváltót leszámítva persze...
Jimbow 649792 2018. október 10. 07:38
Válasz erre
Sziasztok!

Nézegetem a Miniart 55-öseit, és mindegyiken hiányzik a motor szellőzőrácsai felett levő lehajthatò lemez... ez vajon hiba lenne?
lacipapa 649734 2018. október 8. 20:00
Válasz erre
Safranek 649702 2018. október 8. 14:28
Válasz erre
Köszi.
Közben észrevettem, h f... írtam.
T55AM2B-t akartam írni (Takom katsz.: 2057)
Bocs, mégegyszer.
agriamodeling 649699 2018. október 8. 13:01
Válasz erre
Szerintem túl sok alkatrészt nem kell átalakítanod, amit meg igen azt relatíve könnyen meg lehet oldani. Csak legyen elég sok fotód feferenciaként.
gaunt1 649692 2018. október 8. 11:11
Válasz erre
Valaki már igazán csinálhatna egy magyar AM átalakító készletet a Takom AM2B-hez... Ahogy látom itthon legalábbis határozott igény lenne rá.
páncélos 649690 2018. október 8. 10:57
Válasz erre
Ez így van. Én arra akartam utalni, ha 54-ből csinál AM-et, akkor a torony kiegészítő páncélzat miatt ebben a méretben nem feltűnő semmi. Mint ahogyan a legjellegzetesebb ismérv, a homlokpáncélzat illesztése sem látszik.
gaunt1 649686 2018. október 8. 09:33
Válasz erre
Toronytetőn a ventilátor behegesztett helye azért látszik, illetve a torony alsó peremén az 55-nél van egy jellegzetes élletörés, az 54-nél ilyen nincs. Legalábbis a szovjet gépeken ez így van. A cseh/lengyelnél viszont bármi előfordulhat :)
páncélos 649677 2018. október 7. 22:26
Válasz erre
Hát, nem igazán.
Lengyelek csináltak 54ből is AM-et. Végül is 1/35-ben az AM kiegészítő cuccaival, már úgy sem látszanak az egyértelmű megkülönböztető részletek.
Safranek 649675 2018. október 7. 21:49
Válasz erre
Szia!

Akkor a T-54 AM2B nem jó verzió magyarnak? vagy abból magyart építeni?
páncélos 649658 2018. október 7. 17:42
Válasz erre
Nálam a T-44 (35193) és a T-54A (37009) még dobozban várja jobb sorsát. Utóbbihoz a homlokgéppuskát lefelejtették, de szépek.
Jimbow 649657 2018. október 7. 17:26
Válasz erre
Gyönyörűek, nekem is van egy belső teres T-55 1963, de nincs hozzá türelmem...
páncélos 649655 2018. október 7. 17:04
Válasz erre
páncélos 649654 2018. október 7. 16:59
Válasz erre
T-54A késői változata. Olyan mint a T-54B, csak nem volt még rajta sugárvető.
Majd modernizálták és lett belőle T-54M. Utóbbit láthatod Kecelen és a Terrorháza múzeumban. Sajnos máshol már nem.
kls 649651 2018. október 7. 13:16
Válasz erre
Amúgy T-54-esünk melyik variáns volt?
Jimbow 649648 2018. október 7. 10:41
Válasz erre
páncélos 649634 2018. október 6. 22:31
Válasz erre
Az Rmsh lánctalp, a gumibetétes lánc, mint a T-72 lánc? Volt!
Volt szovjet A variáns is bőven.
Jimbow 649632 2018. október 6. 21:20
Válasz erre
Hát az jó kérdés... :) remélem a nálam műveltebbek majd megmondják.

A Miniart korai A készletében mindenesetre van magyar felségjelzés (ami persze nem garancia semmire).
gaunt1 649631 2018. október 6. 21:12
Válasz erre
Volt egyáltalán nekünk szovjet T-55A? Én csak sima T-55-ről tudok.
Jimbow 649629 2018. október 6. 20:57
Válasz erre
Sziasztok!

Itthon a szovjet eredetű T-55A-kon mennyire volt jellemző az Rmsh lánctalp?

Vacillálok, hogy melyik Miniart készletet szerezzem be, a különbség a lánctalp és a lánchajtó-kerék, illetve a láncfeszítő szerkezet.

Köszönöm!
Miggyuri 647872 2018. augusztus 13. 16:46
Válasz erre
Miggyuri 647845 2018. augusztus 12. 11:27
Válasz erre
búvócső
búvócs

Lassacskán alakul a dolog. A Pric és a Négy páncélos részeit én is láttam. Az előbbi adta az ötletet. Ti meg rengeteg segítséget. Köszönöm!
páncélos 647843 2018. augusztus 12. 09:20
Válasz erre
Igen. Később a T-72-nél is levették.
gaunt1 647819 2018. augusztus 11. 13:33
Válasz erre
A sugárvetőket minden esetben leszerlték? Csak azért kérdem, mert a későbi "G" szériás sugárvetők elméletileg légmentesen zártak.
Sennás 647813 2018. augusztus 11. 10:42
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
Névtelen2
Névtelen2

Köszönet István és Gabesz! Rákeresek. Találtam Orosz videót T-90est merültetek ott volt pár jó kép:)
juge75 647801 2018. augusztus 11. 03:56
Válasz erre
Zsírzás, egyéb: A Négy Páncélos és a kutya 19. epizódjában ("A Metróállomás") készítik fel a T-34/85-öst szintén vízi átkelésre, alaposan bezsírozzák az összes lehetséges nyílást.
páncélos 647799 2018. augusztus 10. 23:51
Válasz erre
Na erre utaltam a 647749-es hozzászólásomban. A vastagabb búvócsöves lényege, hogy a töltőkezelő búvónyílására szerelik és el lehet hagyni a kocsit ezen keresztül. A másik csak egy levegőcső.
A módszer és a rendszer is a "nagy testvértől" jött, akár csak a technika.
Annyi volt a különbség, hogy nálunk egy ilyen merülést előre tervezték, alakulatonként, merülésre alkalmas kocsikkal, jól előkészítve, ráhangolva...stb. Azt mesélték nagy öregek, hogy a szovjetek bementek a vízbáisra, kértek 10-15 percet, gyorsan felrakták a tubusokat, nem kenegettek, alakítottak, szereltek, átkelt egy zászlóalj, ledobták a csöveket, majd mentek tovább a dolgukra. Ott, ha beszart volna egy kocsi, azt hiszem a kezszem és a műszakiak is megnézhették volna magukat.
Kenésre szurok? Spec. zsír. Az elülső sárvédőket csak akkor vették le, ha nem lehetett rögzíteni (rohadás, deformálódás miatt), mert a víz felnyomta volna.
A bóják valóban színesek, piros és fehér.
A sugárvetőt is leszerelték egyébként.
Ha mélyebben érdekel a dolog, akkor ajánlom a Princ a katona című film 9. részét, A jóvátehetetlen pillanat című epizódját. T-55 kocsik merülnek benne.
Sennás 647793 2018. augusztus 10. 19:29
Válasz erre
Ja meg a két "mentő" vontatós drótkötél végén a bóják különböző színűek voltak (így hallottam)? Köszi!
Sennás 647792 2018. augusztus 10. 19:24
Válasz erre
T-55_Russe_07
T-55_Russe_07
T-55_Russe_11
T-55_Russe_11

Szia Páncélos! Én csak kérdeznék:) Érdekes a téma!
A "hadgyakorlat 1." linkben a 5-6kép két különféle vízi átkelés látok? Van ott egy vastag búvócsöves (5kép)gondolom az "álltalánosabb" átkeléseknél (vagy csak gyakorlatkor használják?) és a (6kép) a vékonyabb (levegőzető?) cső ezt ritkábban látom. Mi a különbség
Valahol látom az elülső sárvédők le vannak szerelve máshol nem, miért? A lezárt búvónyillásokat STB mivel kenték körbe vízzáró anyagként(szurok,gépzsír vagy más)?
Találtam 2 Szovjet képet szinte ugyan az séma, mindent átvettünk tőlük vagy volt lehetőség saját "átgondolt--talán jobb" átkelési gyakorlatra?
Köszönet Üdv SENNÁS!
páncélos 647789 2018. augusztus 10. 18:25
Válasz erre
gaunt1 647783 2018. augusztus 10. 14:51
Válasz erre
Hát rajzot nem találtam a korai motortér huzatról, de fotó van:
s011.radikal.ru/i316/1606/1e/eba008f95eb4.jpg Kb. így nézett ki az OPVT-54 készlet 1957-től 1958 áprilisig. 58-tól 60-ig az OPVT-54B készletet kapták meg a T-54B-k, itt már csak a hűtők fölött volt a huzat, és lényegében ez maradt a T-55-nél is, persze folyamatosan módosítgatva.
ser-sarajkin.narod2.ru/ALL_OUT/TiVOut10/SuT5455/SuT5455684.jpg
páncélos 647775 2018. augusztus 9. 23:37
Válasz erre
Kip.szelep
Kip.szelep

A lezárások kis fémlemezekkel történnek, majd körbekenik.
A kipufogószelepről pedig egy kép.
gaunt1 647754 2018. augusztus 9. 14:35
Válasz erre
Szovjet 54-es... Na az lesz ám az igazi macera... Talán tudok valami rajzot az 54-es motortér huzatáról, feltéve ha túlélem ezt a napot, akkor holnap feltöltöm. Most viszont sajnos megyek megdögleni a melegbe... :(
Miggyuri 647753 2018. augusztus 9. 14:20
Válasz erre
Búócsöves változatra gondoltam.A kocsi egy szovjet gyártású 54-es, magyar szolgálatban bukkan majd kifelé a művízből. Terveim szerint a teljes torony és nagyjából a sárvédő lemezig látható a jármű. Tudom, hogy amatőr a kérdés, de én a páncélos fegyvernemnek csak a tiszteletemet adhatom - nem értek hozzá "tesközelből", a nyílások lefedése mivel történt? A kipufgószelepről esetle valaki tudna képet, rajzot?
páncélos 647749 2018. augusztus 9. 13:22
Válasz erre
Először is el kellene dönteni, milyen vízi átkelést szeretnél lemodellezni?
Leegyszerűsítve (nem szakszerűen) két féle átkelést lehet megcsinálni.
Búvócsövest és légzőcsövest. Az előbbinél bármikor el tudja hagyni a kocsit a személyzet a víz alól, a töltő búvónyílásán keresztül. Utóbbi csak egy levegőcső (tubus), ami csak a levegőt biztosítja a kezszemnek és a motornak. Egyébként mindent le és be kell fedni, a figyelőréseket is. Talán a kipufogószelep a legnehezebb, főleg olyan kis méretben.
gaunt1 647746 2018. augusztus 9. 12:40
Válasz erre
Ha T-55-re gondolsz, az nem lesz egyszerű. Kipufogószelep, levegőcső, ágyúcsőre huzat, és amit a legnehezebb megcsinálni, a motortér vízhatlan huzata. Ráadásul ebből is van két különböző fajta, attól függően mikor gyártották a páncélost, vagy mikor modernizálták. Ezek mindenképpen kellenek, ha szovjet gépet akarsz. Ha cseh/lengyel, akkor talán a motortér huzata nem szükséges, mert a hűtők fölött vannak zárhatónak látszó ajtók, de erről kérdezd Páncélost ő tudja biztosan megmondani, ezekhez a masinákat én annyira nem ismerem.
Miggyuri 647741 2018. augusztus 9. 07:00
Válasz erre
Hozzáértők segítségét kérem. Mit, hogyan tömítettek víz alatti átkeléshez előkészítés során, amit mindenképpen meg kell jeleníteni egy maketten?
gaunt1 647691 2018. augusztus 7. 09:38
Válasz erre
páncélos 647689 2018. augusztus 7. 09:01
Válasz erre
Szia!
Méretekben nem tudok segíteni. A Dunántúlon Tapolcán, vagy a Komáromi erődben tudsz T-55A harckocsit fotózni és méreteket venni. Előbbi szabadtéri, tehát belépődíjat nem kell fizetni. Képek tekintetében a néphadsereg, az MN 7038, és a Csorna-pusztai vízbázis beírásával, vagy ezek face oldalán keresgélésével találhatsz sok jó képet.
Miggyuri 647667 2018. augusztus 6. 13:53
Válasz erre
Miggyuri 647666 2018. augusztus 6. 13:52
Válasz erre
Keresek képeket,méreteket, rajzokat a T-54/55 víz alatti átkeléséhez használatos kellékekről illetve ezekhez a típusokhoz külső üa. tartályokat és más ládákat, kipuffogócsonkot.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.