/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
Miggyuri 647872 2018. augusztus 13. 16:46
Válasz erre
Miggyuri 647845 2018. augusztus 12. 11:27
Válasz erre
búvócső
búvócs

Lassacskán alakul a dolog. A Pric és a Négy páncélos részeit én is láttam. Az előbbi adta az ötletet. Ti meg rengeteg segítséget. Köszönöm!
páncélos 647843 2018. augusztus 12. 09:20
Válasz erre
Igen. Később a T-72-nél is levették.
gaunt1 647819 2018. augusztus 11. 13:33
Válasz erre
A sugárvetőket minden esetben leszerlték? Csak azért kérdem, mert a későbi "G" szériás sugárvetők elméletileg légmentesen zártak.
Sennás 647813 2018. augusztus 11. 10:42
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
Névtelen2
Névtelen2

Köszönet István és Gabesz! Rákeresek. Találtam Orosz videót T-90est merültetek ott volt pár jó kép:)
juge75 647801 2018. augusztus 11. 03:56
Válasz erre
Zsírzás, egyéb: A Négy Páncélos és a kutya 19. epizódjában ("A Metróállomás") készítik fel a T-34/85-öst szintén vízi átkelésre, alaposan bezsírozzák az összes lehetséges nyílást.
páncélos 647799 2018. augusztus 10. 23:51
Válasz erre
Na erre utaltam a 647749-es hozzászólásomban. A vastagabb búvócsöves lényege, hogy a töltőkezelő búvónyílására szerelik és el lehet hagyni a kocsit ezen keresztül. A másik csak egy levegőcső.
A módszer és a rendszer is a "nagy testvértől" jött, akár csak a technika.
Annyi volt a különbség, hogy nálunk egy ilyen merülést előre tervezték, alakulatonként, merülésre alkalmas kocsikkal, jól előkészítve, ráhangolva...stb. Azt mesélték nagy öregek, hogy a szovjetek bementek a vízbáisra, kértek 10-15 percet, gyorsan felrakták a tubusokat, nem kenegettek, alakítottak, szereltek, átkelt egy zászlóalj, ledobták a csöveket, majd mentek tovább a dolgukra. Ott, ha beszart volna egy kocsi, azt hiszem a kezszem és a műszakiak is megnézhették volna magukat.
Kenésre szurok? Spec. zsír. Az elülső sárvédőket csak akkor vették le, ha nem lehetett rögzíteni (rohadás, deformálódás miatt), mert a víz felnyomta volna.
A bóják valóban színesek, piros és fehér.
A sugárvetőt is leszerelték egyébként.
Ha mélyebben érdekel a dolog, akkor ajánlom a Princ a katona című film 9. részét, A jóvátehetetlen pillanat című epizódját. T-55 kocsik merülnek benne.
Sennás 647793 2018. augusztus 10. 19:29
Válasz erre
Ja meg a két "mentő" vontatós drótkötél végén a bóják különböző színűek voltak (így hallottam)? Köszi!
Sennás 647792 2018. augusztus 10. 19:24
Válasz erre
T-55_Russe_07
T-55_Russe_07
T-55_Russe_11
T-55_Russe_11

Szia Páncélos! Én csak kérdeznék:) Érdekes a téma!
A "hadgyakorlat 1." linkben a 5-6kép két különféle vízi átkelés látok? Van ott egy vastag búvócsöves (5kép)gondolom az "álltalánosabb" átkeléseknél (vagy csak gyakorlatkor használják?) és a (6kép) a vékonyabb (levegőzető?) cső ezt ritkábban látom. Mi a különbség
Valahol látom az elülső sárvédők le vannak szerelve máshol nem, miért? A lezárt búvónyillásokat STB mivel kenték körbe vízzáró anyagként(szurok,gépzsír vagy más)?
Találtam 2 Szovjet képet szinte ugyan az séma, mindent átvettünk tőlük vagy volt lehetőség saját "átgondolt--talán jobb" átkelési gyakorlatra?
Köszönet Üdv SENNÁS!
páncélos 647789 2018. augusztus 10. 18:25
Válasz erre
gaunt1 647783 2018. augusztus 10. 14:51
Válasz erre
Hát rajzot nem találtam a korai motortér huzatról, de fotó van:
s011.radikal.ru/i316/1606/1e/eba008f95eb4.jpg Kb. így nézett ki az OPVT-54 készlet 1957-től 1958 áprilisig. 58-tól 60-ig az OPVT-54B készletet kapták meg a T-54B-k, itt már csak a hűtők fölött volt a huzat, és lényegében ez maradt a T-55-nél is, persze folyamatosan módosítgatva.
ser-sarajkin.narod2.ru/ALL_OUT/TiVOut10/SuT5455/SuT5455684.jpg
páncélos 647775 2018. augusztus 9. 23:37
Válasz erre
Kip.szelep
Kip.szelep

A lezárások kis fémlemezekkel történnek, majd körbekenik.
A kipufogószelepről pedig egy kép.
gaunt1 647754 2018. augusztus 9. 14:35
Válasz erre
Szovjet 54-es... Na az lesz ám az igazi macera... Talán tudok valami rajzot az 54-es motortér huzatáról, feltéve ha túlélem ezt a napot, akkor holnap feltöltöm. Most viszont sajnos megyek megdögleni a melegbe... :(
Miggyuri 647753 2018. augusztus 9. 14:20
Válasz erre
Búócsöves változatra gondoltam.A kocsi egy szovjet gyártású 54-es, magyar szolgálatban bukkan majd kifelé a művízből. Terveim szerint a teljes torony és nagyjából a sárvédő lemezig látható a jármű. Tudom, hogy amatőr a kérdés, de én a páncélos fegyvernemnek csak a tiszteletemet adhatom - nem értek hozzá "tesközelből", a nyílások lefedése mivel történt? A kipufgószelepről esetle valaki tudna képet, rajzot?
páncélos 647749 2018. augusztus 9. 13:22
Válasz erre
Először is el kellene dönteni, milyen vízi átkelést szeretnél lemodellezni?
Leegyszerűsítve (nem szakszerűen) két féle átkelést lehet megcsinálni.
Búvócsövest és légzőcsövest. Az előbbinél bármikor el tudja hagyni a kocsit a személyzet a víz alól, a töltő búvónyílásán keresztül. Utóbbi csak egy levegőcső (tubus), ami csak a levegőt biztosítja a kezszemnek és a motornak. Egyébként mindent le és be kell fedni, a figyelőréseket is. Talán a kipufogószelep a legnehezebb, főleg olyan kis méretben.
gaunt1 647746 2018. augusztus 9. 12:40
Válasz erre
Ha T-55-re gondolsz, az nem lesz egyszerű. Kipufogószelep, levegőcső, ágyúcsőre huzat, és amit a legnehezebb megcsinálni, a motortér vízhatlan huzata. Ráadásul ebből is van két különböző fajta, attól függően mikor gyártották a páncélost, vagy mikor modernizálták. Ezek mindenképpen kellenek, ha szovjet gépet akarsz. Ha cseh/lengyel, akkor talán a motortér huzata nem szükséges, mert a hűtők fölött vannak zárhatónak látszó ajtók, de erről kérdezd Páncélost ő tudja biztosan megmondani, ezekhez a masinákat én annyira nem ismerem.
Miggyuri 647741 2018. augusztus 9. 07:00
Válasz erre
Hozzáértők segítségét kérem. Mit, hogyan tömítettek víz alatti átkeléshez előkészítés során, amit mindenképpen meg kell jeleníteni egy maketten?
gaunt1 647691 2018. augusztus 7. 09:38
Válasz erre
páncélos 647689 2018. augusztus 7. 09:01
Válasz erre
Szia!
Méretekben nem tudok segíteni. A Dunántúlon Tapolcán, vagy a Komáromi erődben tudsz T-55A harckocsit fotózni és méreteket venni. Előbbi szabadtéri, tehát belépődíjat nem kell fizetni. Képek tekintetében a néphadsereg, az MN 7038, és a Csorna-pusztai vízbázis beírásával, vagy ezek face oldalán keresgélésével találhatsz sok jó képet.
Miggyuri 647667 2018. augusztus 6. 13:53
Válasz erre
Miggyuri 647666 2018. augusztus 6. 13:52
Válasz erre
Keresek képeket,méreteket, rajzokat a T-54/55 víz alatti átkeléséhez használatos kellékekről illetve ezekhez a típusokhoz külső üa. tartályokat és más ládákat, kipuffogócsonkot.
SSgt_Chris 647603 2018. augusztus 4. 20:43
Válasz erre
Végülis magával a huzagolással nem lett volna gondom, de egyenlőre még nem találtam fel magamnak azt a technikát amivel ezt a fajta lövegcsövet, amit csomagoltak a kit-hez, kellőképpen egybedolgozzam, lecsiszoljam, úgy, hogy a rajta levő csatok és a felső "lemez taréj" megmaradjon, illetve a cső kör keresztmetszete is. Ne egy ellipszis csúfoskodjon nekem. :-D
De jó ötlet ez a papírzsepi is!
páncélos 647589 2018. augusztus 3. 21:09
Válasz erre
lövegcső
lövegcs

Ez a lövegcső minden makett esetében egy kardinális probléma, úgy látom. Ha nem egetverő az eltérés a méretét illetően (lásd Dragon/Zveda T-72, ahol alapból kuka), akkor nincs nagy jelentősége. Ha csak a hűtőborítást és annak rögzítését nem szeretnéd szépen magad megcsinálni. Kell fogni egy jó minőségű zsebkendőt, le kell tépni a sarkából úgy egy 2cm-es darabot. Rá kell tekerni a lövegcső végére, úgy hogy közben behajtogatod a végét, mint ha borosüveget csomagolnál és jó sűrű festékkel (világos barna vagy zsemleszín) befested. Félszáraz állapotban (mielőtt ráragadna) leszeded, de vigyázz, hogy a forma ne sérüljön. Száradás után méretre vágod és kész a lövegcső huzat. Így a lövegcső huzagolása már nem is látszik.
Mellékelek egy képet, hogy érthető legyen, amire gondolok.
SSgt_Chris 647587 2018. augusztus 3. 18:27
Válasz erre
T55AM_8.jpeg
T55AM_8.jpeg

No, bár a vezető búvónyílással nem haladtam, de Jani kollégámnak hála, kapott egy vagányabb lövegcsövet a csörömp.

(mondjuk a melegtől függetlenül beleizzadtam, mire befaragtam a helyére... :-) )
páncélos 647129 2018. július 21. 13:55
Válasz erre
A csehszlovák kocsik egyik szembetűnő ismérvét 2016-ban a 609048-as hozzászólásomban jeleztem már. De ettől függetlenül, sajnos nem annyira szembetűnőek az eltérések, mint a T-34, vagy a T-72 esetében.
gaunt1 647127 2018. július 21. 13:16
Válasz erre
Persze mindjárt ír majd "gaunt", hogy ez nem igaz, mert... és valóban mert a csehek exportra gyártottak a harmadik világnak olyan T-55A kocsikat aminek általam régi típusúnak nevezett búvónyílásai voltak.

Eszem ágában sincs írni! :) Nekem megbízható forrásom csak a szovjet gyártmányokról van. Ha cseh/lengyelről van szó, akkor hallgatok mint a sír, azokhoz nem értek. Olyannyira, hogy meg sem tudom különböztetni őket. :)
mercure47 647119 2018. július 21. 10:00
Válasz erre
Szia! Szerintem próbáld meg levagni a másik alkatrészrol a plusz páncélt ovatosan, és "heggeszd" a kocsin levo buvonyilasra.
charles 647110 2018. július 21. 08:34
Válasz erre
A Tamiya külön adja azt a részt. Nem jó hozzá?
páncélos 647108 2018. július 21. 00:21
Válasz erre
Gabusch 647080 2018. július 19. 18:38
Válasz erre
Z63, debonder.

De olvastam, hogy a WD-40 is oldja a pillanatragacsot, de nem próbáltam még ki.
SSgt_Chris 647078 2018. július 19. 17:14
Válasz erre
T55AM_7.jpeg
T55AM_7.jpeg
T55AM_5.jpeg
T55AM_5.jpeg
CpFjEM0VYAA-EE8
CpFjEM0VYAA-EE8

No, ma ennyit haladtam, ami megvan összepróbáltam, hogyan mutat... :-) Szóval ha csálé, ha sorjás, az még nem a végleges állapot...

Plusz egy kép a jelenlegi etalonról, amit szerényebben, de majd megpróbálok előadni :-) a festés során.
SSgt_Chris 647077 2018. július 19. 16:58
Válasz erre
Na meglett a keresett alkatrész...pfff, viszon már nem tudom leszedni a rossz fedelet, ott éppen nem sajnáltam a pillanatragasztót belülről... :-(
SSgt_Chris 647075 2018. július 19. 15:09
Válasz erre
Ja, látom azt a dudort, de így első felindulásból átnézve nincs sajnos ez a fajta a készletben, csak amit felhasználtam.
Bezzeg a torony tetején levő nyilásokból 2x-es mennyiséget is csomagoltak...
páncélos 647070 2018. július 19. 12:54
Válasz erre
T-55AM
T-55AM
T-55AM 2
T-55AM 2

Szia!

A vezető búvónyílásáról mellékelek egy jól látható képet. A T-55A típustól kapott egy plusz felső megerősítést a búvónyílás és ezzel el is tűnt a "rakétapisztoly nyílása". Tehát az általad beillesztett búvónyílás fedél csak a T-54 és az első-szériás T-55-nél volt. Persze mindjárt ír majd "gaunt", hogy ez nem igaz, mert... és valóban mert a csehek exportra gyártottak a harmadik világnak olyan T-55A kocsikat aminek általam régi típusúnak nevezett búvónyílásai voltak.
A különböző ládáknak nagy jelentősége azért nincs, mert ami leszedhető, az nem minden esetben volt ott, ahol annak lennie kellene. Mellékelek egy hátsó képet, sajnos nem a legjobb, de hirtelen csak ezt találtam. Referencia képnek találsz a oldalon színes képeket magyar kocsikról.

www.brdm2.estranky.cz/fotoalbum/tanky/tankova-vez-t-55am2/
SSgt_Chris 647063 2018. július 19. 09:21
Válasz erre
Hááát...őőő...a vezető búvónyílásával kapcsolatban ennyit írt az összeállítási rajz, de úgy látom hiányérzeted van, ha már megemlítetted :-) Mi lenne az? A lövegcsővel kapcsolatban valami tanács? Hogy lehetne a geometriát megtartva lecsiszolni?

Konkrét elképzelés, vagy minta - ne kövezz meg érte - nincsen. Az eredeti elképzelés természetesen magyar változat volt, de a mostani konfigurációban, főleg a torony oldalán található dobozok elrendezése után már nem vagy benne biztos. Ami tuti, hogy a festéssel próbálok egy kellőképp lelakott példány előállítani.
páncélos 647043 2018. július 18. 18:40
Válasz erre
Örülök, hogy a nyári "uborkaszezon" idején is alkot valaki, mert nagyon kihalt az összes topik.
Szívemhez közelálló technika, biztos nagyon szép lesz. A vezető búvónyílása még nem végleges, igaz? Van konkrét elképzelés és minta jármű?
SSgt_Chris 647041 2018. július 18. 17:39
Válasz erre
T55AM_1.jpeg
T55AM_1.jpeg
T55AM_2.jpeg
T55AM_2.jpeg

Üdv!

Sikerült látható haladást elérnem a T-55-ösömmel...gondoltam feldobok pár képet. Merült fel pár kérdés...legfontosabb, hogy emberi áron fém lövegcsövet tudnátok ajánlani? Mert a dobozban levő műanyagot szépre lecsiszolni jelenleg esélytelennek tűnik a bilincsek és a tetején futó "taréj" miatt...
gaunt1 646887 2018. július 13. 13:27
Válasz erre
Nem baj! Az is jöhet! Amúgy nem hiszem, hogy a Miniart cseh/lengyel változatokat is kiadna a közeljövőben. Millió részletben különböznek a szovjettől.

Kis megjegyzés, ezekben még nem volt semmiféle tűzvezető rendszer. A régi TS2 helyett kapott egy TSSz típusú cséltávcsövet, az újdonság annyi volt, hogy az optikában kijelezte a lézertávmérő által mért távolságot. Az irányzó utána manuálisan állította az irányzékot, kb. mint a régi TS2 esetén. A TSSz modernizált változata a TSSzM az ami már egy valódi tűzvezető rendszer része volt, kb. úgy működött mint a TPD-K1, egy kis extrával (előretartás kijelzése), de ezek már csak a T-55M/AM-ekbe kerültek.
páncélos 646886 2018. július 13. 12:48
Válasz erre
Az orosz változat. Ezzel a tűzvezető-rendszerrel csak SU, vagy RO kocsit tudsz csinálni.
gaunt1 646885 2018. július 13. 12:44
Válasz erre
Miniart T-55A 1981-es modernizáció:
miniart-models.com/products/37020-t-55a-mod-1981-interior-kit/

Innen már csak egy lépés a T-55M/AM és T-55MV/AMV!
mercure47 642503 2018. március 31. 16:03
Válasz erre
t-55
t-55
t-55 2.
t-55 2

Sziasztok!
A mai nap késznek nyilvánítottam a kanizsai ötvenötöst, ha minden igaz a napokban lesz cikk is róla.
agriamodeling 641142 2018. március 5. 20:45
Válasz erre
Tiran 5

Tiran 5
Tiran 5

Sziasztok!

Takom T-55A és Blast Model Tiran 5 átalakító készlet valamint Eduard maratés és esztergált lövegcsövek/géppuskacsövek.

A fotót Janoch Ábel készítette, ezúton is köszönöm neki!

Tamás
páncélos 640636 2018. február 25. 19:58
Válasz erre
juge75 640568 2018. február 24. 17:43
Válasz erre
agriamodeling 640563 2018. február 24. 16:52
Válasz erre
Köszönöm a dicséretet mindenkinek. Sok meló van benne, főleg a részletek, alkatrészek azonosítása a referenciaképeken, de végig élveztem a munkát.
Simán a készlet dobozából a T-55AM2B összeállítási utasítását követve nem lehet megoldani, de mondjuk 98%-ban benne alkatrészt a a Takom. A torony mellpáncélon levő vízszintes taposólemez és csavarjai hiányoznak, illetve egy doboz a tornyon (ezt én sem tettem fel, csak a tartókonzolokat). A referenciafotók alapjan kell kiválasztani a készlet alkatrészeit a maketthez, de ez megoldható.

És itt is hadd köszönjem meg Mészáros Csabi és Szapy barátaimnak a talapzat kivágáság.

Tamás
gaunt1 640561 2018. február 24. 16:21
Válasz erre
szt_péter 640553 2018. február 24. 13:54
Válasz erre
lacipapa 640551 2018. február 24. 13:43
Válasz erre
Húúú,szép lett!Ilyen volt valóban nekünk?
Gratulálok!
Laci
agriamodeling 640549 2018. február 24. 13:39
Válasz erre
T-55AM2

T-55AM2 makett
T-55AM2

Sziasztok!

Ilyen lett a T-55AM2 végül. Takom készletből készült, referenciafotók alapján itt-ott átalakítva, adott részletek pótolva.

Tamás
páncélos 640513 2018. február 23. 18:00
Válasz erre
Szerintem nem. Hangsúlyozom szerintem!
Az alváznak és a toronynak is van egy gyári száma, és egy magyar alvázszáma, utóbbi ua. a testen és a tornyon is.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.