/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.
szt_péter 650613 2018. november 1. 11:43
Válasz erre
Nem, sajnos csak ez az egy kép van róla.
páncélos 650590 2018. október 31. 16:31
Válasz erre
Nincs ennél jobb, vagy nagyobb felbontású kép? Esetleg szemből, vagy jobbról?
gaunt1 650546 2018. október 30. 09:46
Válasz erre
Szomorú látni ezeket a jobb sorsra érdemes vasakat ahogy lassan de biztosan felemészti őket a rozsda :(
szt_péter 650531 2018. október 29. 20:09
Válasz erre
Törökszentmiklós határában egy T-55 egy tanyán. Ha nem nyitná meg, https:// a cím elé, és akkor meg fogja nyitni.

scontent.fbud5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/1382384_773304952708352_6689945271883558539_n.jpg
Jimbow 649823 2018. október 11. 07:50
Válasz erre
Közben rájöttem a trükkre, ez a Miniart-on is rajta van, csak alapesetben a hűtőrács alá hajtva :)
Jimbow 649813 2018. október 10. 18:30
Válasz erre
2018-10-10_18h29_33
2018-10-10_18h29_33

Most képpel :)
Jimbow 649812 2018. október 10. 18:30
Válasz erre
Sziasztok!

Na erre gondoltam.

Üdv,

Ádám
Jimbow 649809 2018. október 10. 16:32
Válasz erre
Szia!

Este küldök képet. A Takomon pl van két téglalap alakù lemez zsanéron, a hátsò szellőzőrácsok felett. Hátrafelé lehet felhajtani, kicsit tovább mint merőlegesig.

Na de majd fotòval érthetőbb lesz :)
gaunt1 649801 2018. október 10. 09:48
Válasz erre
Nem tudom mire gondolsz... A Miniart T-55 szinte hibátlan. Nem hiányzik róla semmi. A sebességváltót leszámítva persze...
Jimbow 649792 2018. október 10. 07:38
Válasz erre
Sziasztok!

Nézegetem a Miniart 55-öseit, és mindegyiken hiányzik a motor szellőzőrácsai felett levő lehajthatò lemez... ez vajon hiba lenne?
lacipapa 649734 2018. október 8. 20:00
Válasz erre
Safranek 649702 2018. október 8. 14:28
Válasz erre
Köszi.
Közben észrevettem, h f... írtam.
T55AM2B-t akartam írni (Takom katsz.: 2057)
Bocs, mégegyszer.
agriamodeling 649699 2018. október 8. 13:01
Válasz erre
Szerintem túl sok alkatrészt nem kell átalakítanod, amit meg igen azt relatíve könnyen meg lehet oldani. Csak legyen elég sok fotód feferenciaként.
gaunt1 649692 2018. október 8. 11:11
Válasz erre
Valaki már igazán csinálhatna egy magyar AM átalakító készletet a Takom AM2B-hez... Ahogy látom itthon legalábbis határozott igény lenne rá.
páncélos 649690 2018. október 8. 10:57
Válasz erre
Ez így van. Én arra akartam utalni, ha 54-ből csinál AM-et, akkor a torony kiegészítő páncélzat miatt ebben a méretben nem feltűnő semmi. Mint ahogyan a legjellegzetesebb ismérv, a homlokpáncélzat illesztése sem látszik.
gaunt1 649686 2018. október 8. 09:33
Válasz erre
Toronytetőn a ventilátor behegesztett helye azért látszik, illetve a torony alsó peremén az 55-nél van egy jellegzetes élletörés, az 54-nél ilyen nincs. Legalábbis a szovjet gépeken ez így van. A cseh/lengyelnél viszont bármi előfordulhat :)
páncélos 649677 2018. október 7. 22:26
Válasz erre
Hát, nem igazán.
Lengyelek csináltak 54ből is AM-et. Végül is 1/35-ben az AM kiegészítő cuccaival, már úgy sem látszanak az egyértelmű megkülönböztető részletek.
Safranek 649675 2018. október 7. 21:49
Válasz erre
Szia!

Akkor a T-54 AM2B nem jó verzió magyarnak? vagy abból magyart építeni?
páncélos 649658 2018. október 7. 17:42
Válasz erre
Nálam a T-44 (35193) és a T-54A (37009) még dobozban várja jobb sorsát. Utóbbihoz a homlokgéppuskát lefelejtették, de szépek.
Jimbow 649657 2018. október 7. 17:26
Válasz erre
Gyönyörűek, nekem is van egy belső teres T-55 1963, de nincs hozzá türelmem...
páncélos 649655 2018. október 7. 17:04
Válasz erre
páncélos 649654 2018. október 7. 16:59
Válasz erre
T-54A késői változata. Olyan mint a T-54B, csak nem volt még rajta sugárvető.
Majd modernizálták és lett belőle T-54M. Utóbbit láthatod Kecelen és a Terrorháza múzeumban. Sajnos máshol már nem.
kls 649651 2018. október 7. 13:16
Válasz erre
Amúgy T-54-esünk melyik variáns volt?
Jimbow 649648 2018. október 7. 10:41
Válasz erre
páncélos 649634 2018. október 6. 22:31
Válasz erre
Az Rmsh lánctalp, a gumibetétes lánc, mint a T-72 lánc? Volt!
Volt szovjet A variáns is bőven.
Jimbow 649632 2018. október 6. 21:20
Válasz erre
Hát az jó kérdés... :) remélem a nálam műveltebbek majd megmondják.

A Miniart korai A készletében mindenesetre van magyar felségjelzés (ami persze nem garancia semmire).
gaunt1 649631 2018. október 6. 21:12
Válasz erre
Volt egyáltalán nekünk szovjet T-55A? Én csak sima T-55-ről tudok.
Jimbow 649629 2018. október 6. 20:57
Válasz erre
Sziasztok!

Itthon a szovjet eredetű T-55A-kon mennyire volt jellemző az Rmsh lánctalp?

Vacillálok, hogy melyik Miniart készletet szerezzem be, a különbség a lánctalp és a lánchajtó-kerék, illetve a láncfeszítő szerkezet.

Köszönöm!
Miggyuri 647872 2018. augusztus 13. 16:46
Válasz erre
Miggyuri 647845 2018. augusztus 12. 11:27
Válasz erre
búvócső
búvócs

Lassacskán alakul a dolog. A Pric és a Négy páncélos részeit én is láttam. Az előbbi adta az ötletet. Ti meg rengeteg segítséget. Köszönöm!
páncélos 647843 2018. augusztus 12. 09:20
Válasz erre
Igen. Később a T-72-nél is levették.
gaunt1 647819 2018. augusztus 11. 13:33
Válasz erre
A sugárvetőket minden esetben leszerlték? Csak azért kérdem, mert a későbi "G" szériás sugárvetők elméletileg légmentesen zártak.
Sennás 647813 2018. augusztus 11. 10:42
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
Névtelen2
Névtelen2

Köszönet István és Gabesz! Rákeresek. Találtam Orosz videót T-90est merültetek ott volt pár jó kép:)
juge75 647801 2018. augusztus 11. 03:56
Válasz erre
Zsírzás, egyéb: A Négy Páncélos és a kutya 19. epizódjában ("A Metróállomás") készítik fel a T-34/85-öst szintén vízi átkelésre, alaposan bezsírozzák az összes lehetséges nyílást.
páncélos 647799 2018. augusztus 10. 23:51
Válasz erre
Na erre utaltam a 647749-es hozzászólásomban. A vastagabb búvócsöves lényege, hogy a töltőkezelő búvónyílására szerelik és el lehet hagyni a kocsit ezen keresztül. A másik csak egy levegőcső.
A módszer és a rendszer is a "nagy testvértől" jött, akár csak a technika.
Annyi volt a különbség, hogy nálunk egy ilyen merülést előre tervezték, alakulatonként, merülésre alkalmas kocsikkal, jól előkészítve, ráhangolva...stb. Azt mesélték nagy öregek, hogy a szovjetek bementek a vízbáisra, kértek 10-15 percet, gyorsan felrakták a tubusokat, nem kenegettek, alakítottak, szereltek, átkelt egy zászlóalj, ledobták a csöveket, majd mentek tovább a dolgukra. Ott, ha beszart volna egy kocsi, azt hiszem a kezszem és a műszakiak is megnézhették volna magukat.
Kenésre szurok? Spec. zsír. Az elülső sárvédőket csak akkor vették le, ha nem lehetett rögzíteni (rohadás, deformálódás miatt), mert a víz felnyomta volna.
A bóják valóban színesek, piros és fehér.
A sugárvetőt is leszerelték egyébként.
Ha mélyebben érdekel a dolog, akkor ajánlom a Princ a katona című film 9. részét, A jóvátehetetlen pillanat című epizódját. T-55 kocsik merülnek benne.
Sennás 647793 2018. augusztus 10. 19:29
Válasz erre
Ja meg a két "mentő" vontatós drótkötél végén a bóják különböző színűek voltak (így hallottam)? Köszi!
Sennás 647792 2018. augusztus 10. 19:24
Válasz erre
T-55_Russe_07
T-55_Russe_07
T-55_Russe_11
T-55_Russe_11

Szia Páncélos! Én csak kérdeznék:) Érdekes a téma!
A "hadgyakorlat 1." linkben a 5-6kép két különféle vízi átkelés látok? Van ott egy vastag búvócsöves (5kép)gondolom az "álltalánosabb" átkeléseknél (vagy csak gyakorlatkor használják?) és a (6kép) a vékonyabb (levegőzető?) cső ezt ritkábban látom. Mi a különbség
Valahol látom az elülső sárvédők le vannak szerelve máshol nem, miért? A lezárt búvónyillásokat STB mivel kenték körbe vízzáró anyagként(szurok,gépzsír vagy más)?
Találtam 2 Szovjet képet szinte ugyan az séma, mindent átvettünk tőlük vagy volt lehetőség saját "átgondolt--talán jobb" átkelési gyakorlatra?
Köszönet Üdv SENNÁS!
páncélos 647789 2018. augusztus 10. 18:25
Válasz erre
gaunt1 647783 2018. augusztus 10. 14:51
Válasz erre
Hát rajzot nem találtam a korai motortér huzatról, de fotó van:
s011.radikal.ru/i316/1606/1e/eba008f95eb4.jpg Kb. így nézett ki az OPVT-54 készlet 1957-től 1958 áprilisig. 58-tól 60-ig az OPVT-54B készletet kapták meg a T-54B-k, itt már csak a hűtők fölött volt a huzat, és lényegében ez maradt a T-55-nél is, persze folyamatosan módosítgatva.
ser-sarajkin.narod2.ru/ALL_OUT/TiVOut10/SuT5455/SuT5455684.jpg
páncélos 647775 2018. augusztus 9. 23:37
Válasz erre
Kip.szelep
Kip.szelep

A lezárások kis fémlemezekkel történnek, majd körbekenik.
A kipufogószelepről pedig egy kép.
gaunt1 647754 2018. augusztus 9. 14:35
Válasz erre
Szovjet 54-es... Na az lesz ám az igazi macera... Talán tudok valami rajzot az 54-es motortér huzatáról, feltéve ha túlélem ezt a napot, akkor holnap feltöltöm. Most viszont sajnos megyek megdögleni a melegbe... :(
Miggyuri 647753 2018. augusztus 9. 14:20
Válasz erre
Búócsöves változatra gondoltam.A kocsi egy szovjet gyártású 54-es, magyar szolgálatban bukkan majd kifelé a művízből. Terveim szerint a teljes torony és nagyjából a sárvédő lemezig látható a jármű. Tudom, hogy amatőr a kérdés, de én a páncélos fegyvernemnek csak a tiszteletemet adhatom - nem értek hozzá "tesközelből", a nyílások lefedése mivel történt? A kipufgószelepről esetle valaki tudna képet, rajzot?
páncélos 647749 2018. augusztus 9. 13:22
Válasz erre
Először is el kellene dönteni, milyen vízi átkelést szeretnél lemodellezni?
Leegyszerűsítve (nem szakszerűen) két féle átkelést lehet megcsinálni.
Búvócsövest és légzőcsövest. Az előbbinél bármikor el tudja hagyni a kocsit a személyzet a víz alól, a töltő búvónyílásán keresztül. Utóbbi csak egy levegőcső (tubus), ami csak a levegőt biztosítja a kezszemnek és a motornak. Egyébként mindent le és be kell fedni, a figyelőréseket is. Talán a kipufogószelep a legnehezebb, főleg olyan kis méretben.
gaunt1 647746 2018. augusztus 9. 12:40
Válasz erre
Ha T-55-re gondolsz, az nem lesz egyszerű. Kipufogószelep, levegőcső, ágyúcsőre huzat, és amit a legnehezebb megcsinálni, a motortér vízhatlan huzata. Ráadásul ebből is van két különböző fajta, attól függően mikor gyártották a páncélost, vagy mikor modernizálták. Ezek mindenképpen kellenek, ha szovjet gépet akarsz. Ha cseh/lengyel, akkor talán a motortér huzata nem szükséges, mert a hűtők fölött vannak zárhatónak látszó ajtók, de erről kérdezd Páncélost ő tudja biztosan megmondani, ezekhez a masinákat én annyira nem ismerem.
Miggyuri 647741 2018. augusztus 9. 07:00
Válasz erre
Hozzáértők segítségét kérem. Mit, hogyan tömítettek víz alatti átkeléshez előkészítés során, amit mindenképpen meg kell jeleníteni egy maketten?
gaunt1 647691 2018. augusztus 7. 09:38
Válasz erre
páncélos 647689 2018. augusztus 7. 09:01
Válasz erre
Szia!
Méretekben nem tudok segíteni. A Dunántúlon Tapolcán, vagy a Komáromi erődben tudsz T-55A harckocsit fotózni és méreteket venni. Előbbi szabadtéri, tehát belépődíjat nem kell fizetni. Képek tekintetében a néphadsereg, az MN 7038, és a Csorna-pusztai vízbázis beírásával, vagy ezek face oldalán keresgélésével találhatsz sok jó képet.
Miggyuri 647667 2018. augusztus 6. 13:53
Válasz erre
Miggyuri 647666 2018. augusztus 6. 13:52
Válasz erre
Keresek képeket,méreteket, rajzokat a T-54/55 víz alatti átkeléséhez használatos kellékekről illetve ezekhez a típusokhoz külső üa. tartályokat és más ládákat, kipuffogócsonkot.
SSgt_Chris 647603 2018. augusztus 4. 20:43
Válasz erre
Végülis magával a huzagolással nem lett volna gondom, de egyenlőre még nem találtam fel magamnak azt a technikát amivel ezt a fajta lövegcsövet, amit csomagoltak a kit-hez, kellőképpen egybedolgozzam, lecsiszoljam, úgy, hogy a rajta levő csatok és a felső "lemez taréj" megmaradjon, illetve a cső kör keresztmetszete is. Ne egy ellipszis csúfoskodjon nekem. :-D
De jó ötlet ez a papírzsepi is!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58.