/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.
Sennás 666841 2019. december 17. 21:26
Válasz erre
IMG_20191217_212436_703
IMG_20191217_212436_...

Urak ez mi ez "háló" csak hogy a cucc le ne essen? Vagy más miatt?
DDR-es! Köszönet!
gaunt1 666647 2019. december 12. 19:07
Válasz erre
Hát akkor várunk egy kicsit, és meglátjuk milyen lesz a készlet. Bár ha hinni lehet a grafikának, akkor a Miniart a KMT konzolokat benézte, de annyi baj legyen, gyerekjáték lesz ezt javítani.
Jöhetne utána az M/AM, AM2 és MV/AMV is. Nem mintha a Takom rossz lenne, de szerintem a Miniart egy kicsit jobb minőségű készleteket gyárt.
páncélos 666621 2019. december 12. 13:45
Válasz erre
T-55  homlok
T-55 homlok

Szia!
Nem. Nem szeretek rajzok alapján határozott véleményt mondani (előzőekben is csak a doboz grafikára reflektáltam). De csatolok egy képet.
Ha szemből nézel egy csehszlovák gyártmányú T-55 harckocsit, akkor onnan lehet tudni, hogy cseh, hogy a KMT konzoloknak csak a vízszintes részei vannak meg a homloklemez alsó részén (AM-nél is igaz). Ha egy kocka alakú vas van ott, melynek az alsó része hosszabb (szélesebb) akkor az nem cseh kocsi. A SU és lengyel kocsikat is meg lehet így különböztetni, mert ott is a méret és a csavarozottság eltér, de nincs hozzá használható fotóm.
Pirossal jelöltem az említett eltérést.
Természetesen léteznek KMT konzol nélküli kocsik is, az már fotó alapján nehezebb, legjobb élőben az eredeti alvázszámot leolvasva.
gaunt1 666604 2019. december 11. 22:10
Válasz erre
Páncélos!
Meg tudnád szakérteni ezeket a 3D grafikákat? Mennyire lesz korrekt a Miniart csehszlovák 55-öse?

miniart-models.com/new-3d-renders-of-kit-37068-t-55-polish-prod-2-3/
szt_péter 666475 2019. december 9. 09:24
Válasz erre
páncélos 666195 2019. december 4. 08:57
Válasz erre
Reméljük szép lesz. Ha valóban cseh változat lesz akkor a KMT konzolok a dobozgrafikán nem jók.
gaunt1 666181 2019. december 3. 21:31
Válasz erre
No, a lengyel után jön a csehszlovák T-55 is a Miniarttól! És fogadni mernék folytatják a T-55A-val utána!

miniart-models.com/products/37074-t-55-czechoslovak-production/
gaunt1 665753 2019. november 23. 19:52
Válasz erre
A szíreknél valóban érthető miért alakították át, de az ukránoknál nincs semmiféle értelmes magyarázat arra, miért tettek T-55 tornyot egy T-64BV alvázra.

Az ukránoknál két óriási probléma van:
1, teljesen megbízhatatlanok, semmi garancia nincs rá, hogy időben leszállítják a megrendelt terméket.
2, súlyos minőségi problémák vannak. Az üzemekben többnyire alkoholista, rosszul fizetett munkások dolgoznak. Másrészt a felsővezetésnél is tombol a korrupció. Olyan is volt, hogy egy bizonyos járműnél a páncéllemezek helyett valamilyen építőipari célú lágyacélt használtak, mivel az olcsóbb volt.

Ezzel szemben az oroszok és a kínaiak is megbízhatóan szállítanak, van alkatrész utánpótlás is, és a minőséggel sincs baj.
antarktika 665734 2019. november 23. 05:27
Válasz erre
A szíreknél ez kényszerből történt, harcolnak amit találnak, amit össze tudnak eszkabálni, de erről külön lapokat lehetne írni.
Az ukránok próbálkoznak mindennel, amit el tudnak adni, amiből pénzt tudnak csinálni. A 2000-es években pár dolgot sikerült eladniuk, például Perunak a T-55 Tifon II változatot, de mostanában nem terem babér nekik. Hiába adtak el kb. 70 db. T-64B1M harckocsit a Kongói Demokratikus Köztársaságnak, leszállítani nem tudták, mert égetően szükségük volt a Donyecki harcok miatt.

A Thai harckocsitenderen a BM Oplot elbukott a kínai VT-4-gyel szemben. Nicaragua, Venezuela T-72B-t vett, Vietnam, Laosz T-90S, aztán Afrikában Szudán, Nigéria, Angola T-72B, AV, Etiópia, Algéria, Szíria, Irak T-90S, sőt Egyiptom T-90 gyárat vásárolt. Yemenben megtizedelték a T-80BV-ket, India tömegével veszi a T-90-et, de erősen érdeklődik a T-90MS után is.
gaunt1 665730 2019. november 22. 20:41
Válasz erre
Valamikor a 2000-es évek elején a hülye ukránok csináltak valami hasonlót. T-64BV páncéltestre építettek egy T-55 tornyot... Teljesen felfoghatatlan miért.
antarktika 665727 2019. november 22. 19:24
Válasz erre
00000
00000

Egy érdekes kép Szíriából.
antarktika 665617 2019. november 19. 18:13
Válasz erre
Ha én így töltöttem volna a harckocsiágyút, ahogy a vége előtt 1 perc 24 másodpercnél teszi a kiskatona, akkor azóta ujjatlan kesztyűt kellett volna kérjek karácsonyra. Így kifejezetten tilos tölteni, mert az ékzár levágja az ember ujjait.
Ebből látszik, hogy csak propaganda. Én is voltam fényképezve a Néphadsereg újság akkori számában, ahogy BMP-t vezetek. Akkor ültem benne először:)
antarktika 665616 2019. november 19. 18:05
Válasz erre
Nem értelek, amint láthatod van rajta tolatókamera:)
papgyuri 665614 2019. november 19. 17:41
Válasz erre
Nem tudom volt-e már, de most találtam a face-on. Érdekes...
https://www.facebook.com/nyitottszemmel2017/videos/1160552724074769/UzpfSTEwMDAwMDUxMzgwMDA4MjoyNTY1MzU3NDQzNTE5Nzc4/?multi_permalinks=2574317342623788&notif_id=1574032062438322&notif_t=group_highlights
gaunt1 665611 2019. november 19. 15:39
Válasz erre
Vicces, hogy ilyen fullgagyi sufnituning tákolmányokra vesztegetik az időt és a pénzt, amikor lennének bevált modernizációs csomagok is. A helyükben én inkább szólnék az oroszoknak, hogy húzzák fel a T-55M szintjére ezeket. Vagy ha több pénz van, akkor T-55M5.
páncélos 665609 2019. november 19. 15:02
Válasz erre
Erre mondaná Hofi, hogy ezzel támadni rendben van, de ezzel menekülni...
antarktika 665604 2019. november 19. 12:15
Válasz erre
Irak Al Kafeel
Irak Al Kafeel
Irak Al Kafeel 5
Irak Al Kafeel 5
Irak Al Kafeel 1
Irak Al Kafeel 1
Irak Al Kafeel 2
Irak Al Kafeel 2
Irak Al Kafeel 3
Irak Al Kafeel 3
Irak Al Kafeel 4
Irak Al Kafeel 4

Iraki fejlesztés - persze hajaz valahol a Merkavára - Al Kafeel nevű T-55 mutáció.
szt_péter 665068 2019. november 7. 23:14
Válasz erre
Sziasztok!

Frissült a Miniart lengyel T-55 harckocsija. Érdemes vetni rá egy pillantást. Tényleg alapos munkának tűnik. Új info a 3D Renders fül alatt.

miniart-models.com/products/37068-t-55-polish-prod/
Sennás 665004 2019. november 5. 11:19
Válasz erre
Freddy 665002 2019. november 5. 10:27
Válasz erre
Nem áttam, csak olvastam, pont a képen látható esetről- az volt a mondás, hogy azért nem csinálják gyakrabban, mert a vasutasok nem győznek ,,takarítani" utána. Elég, ha csak 1-2 kocsi kisiklik a szrelvényből, meg itt nem egy tankról van szó, hanem egy csomóról, egyszerre.
De mondom, nem láttam.
gaunt1 665000 2019. november 5. 09:18
Válasz erre
A legdurvább az, hogy még a motort is sikerült működőképessé tenniük annak ellenére hogy a hengerekben állt a víz, a rozsda, meg mindenféle trutyi. Elképesztően ügyesek, és bizony sok múzeum megirigyelhetné azt hogy milyen minőségi munkát végeznek. (bár a műhelyük egy disznóól, többször volt hogy majdnem felbuktak a széthagyott alkatrészekben :D ) Igazából két dologgal vannak bajban, egyrészt nincs hűtőjük, másrészt meg annyira rozsdásak a lánctalpak, hogy képtelenek kivenni egyes lánctagokból a csapszeget. Lehet aztán hogy új lánctalpakat kell szerezniük.
Sennás 664993 2019. november 4. 18:06
Válasz erre
Freddy nincs szándékom vitatkozni ezen, ha azt mondod láttál ilyet elhiszem. De 19év vasúti tapasztalat azt mondatja velem egy 6 tengelyes SAMMP kocsi 28-29t önsúlyal elég nehezen ugrik le a sínről még ilyen extrém "oldalterhelésnél" sem. Kétségtelen MTZ80ast már láttam én is ami széttúrta a kavicságyat. De ott sincs vágánykivetülés ettöl/ ilyentől. Sőtt egy "pehely" súlyú kocsi ütközött egy masszívabb másikra, legalább 40cm függölegesen "felugrott" de simán visszaesett a sínre NO Problem:)
antarktika 664992 2019. november 4. 17:26
Válasz erre
Bámulatba ejtő a tudásuk, de a kitartásuk még jobban.
Freddy 664981 2019. november 4. 11:03
Válasz erre
,,Van az a híres Magyar(?) oszlop ahol rámpa,oldalrakodó nélkül állnak le a T-55sök a pőre kocsiról ,mondjuk a Szovjet bevonulást is így képzelem el. Árkon bokron keresztül. Nem lacafacáztak. "

Olyankor széttúrják a pályát, kisiklatják a kocsikat. Egy olyan leszállás után azon a vasúti pályán egy darabig semmi nem jön- ennek elkerülése azért lehet szempont háborúban is.
gaunt1 664976 2019. november 4. 09:52
Válasz erre
Hát akkor tényleg érthetetlen számomra, miért nem építettek beléjük hidraulikus szervót a szovjetek, még a T-62-be sem (bár ott a kuplungnak volt pneumatikus szervója). Nem bonyolult szerkezet.

Amúgy csak érdekességnek, két holland vett tavaly egy nagyon rossz állapotú kínai Type-69-est, és naponta tesznek fel videót a felújításáról. Rendkívül érdekes dolgokat lehet megtudni a típusról és működéséről, szinte az utolsó csavarig szétszedték. Innen jutott eszembe a szervó, mostanában rakták össze a kormányművet és a sebességváltót. Ha érdekel itt a link, hollandul van, de néha angol feliratot is találni. www.youtube.com/channel/UCJ0BEW0Jsc8cK0STZlC4zlg/videos
antarktika 664971 2019. november 4. 06:57
Válasz erre
Nem véletlenül, ég és föld volt a különbség, a szervó nélküliek komoly fizikai kihívást jelentettek egy hosszú menet alatt.
gaunt1 664968 2019. november 3. 22:09
Válasz erre
Sennás 664938 2019. november 3. 16:09
Válasz erre
Screenshot_20191103-160436
Screenshot_20191103-...
1572793565682
1572793565682

Akkor ezek is ködfejlesztők?
gaunt1 664936 2019. november 3. 15:45
Válasz erre
Volt, de nem a T-54/55-ön. Ha jól tudom a T-44 volt az utolsó ahol kissebb méretűeket használtak.
gaunt1 664935 2019. november 3. 15:41
Válasz erre
Igazából amiért kérdeztem, ahoz az 55-ös is jó. Arra lennék kíváncsi, mennyivel volt nehezebb vezetni a szovjet 55-öst mint a lengyelt? Az az érdekes, hogy a szovjetek még a 62-esnél is csak szervórugókat használtak a kormányzás megkönnyítésére. Viszont a cseh, lengyel, de még a kínai T.69-es is hidraulikus szervót kapott, gondolom nem véletlenül.
antarktika 664921 2019. november 3. 07:40
Válasz erre
Ha a T-55A kérdezed, akkor cseh és szovjet. 54-eshez nem volt szerencsém.

Sennás, szerintem az első járművön nem is gyári a sárvédő, az valami maszek, a csapatjavító bázison készített lehet. A másodikon rövidre vágott gyári, valószínűleg úgy sérült, hogy a lánchoz ért, a harmadikon meg félbevágott gyári. Na, ezért szokták leszerelni, hogy ne így nézzenek ki:)
Sennás 664916 2019. november 2. 22:38
Válasz erre
De jó tudni! Köszönöm. Tisztára azt hittem az is az. De volt hasonló "méretű" póttank ugye?
gaunt1 664914 2019. november 2. 21:49
Válasz erre
Nem 4 póttankos. Csak 2. A kicsik BDS-5 ködfejlesztő hordók.
Sennás 664912 2019. november 2. 21:29
Válasz erre
1643791_033-5566204
1643791_033-5566204

A "4 pót tankos" milyen változat?
Sennás 664911 2019. november 2. 21:23
Válasz erre
Próbálok majd érdeklődni pár fickótól (öreg)vasutasok laknak arra talán emlékeznek valamire.
msanyi 664910 2019. november 2. 21:16
Válasz erre
Szia Sennás!
Köszönöm szépen a válaszod! Majd szétnézek, hátha találok valamit. Eddigi kutatásaim szerint 1956-ban a közúti hídon jöttek a harckocsik. A záhonyi laktanyát lőtték, ahol többen meghaltak és sebesültek. A sors iróniája, hogy pár nappal előtte egy barátságos labdarúgó mérkőzést tartottak csapi és záhonyi katonák.
Sennás 664909 2019. november 2. 21:01
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Sokkal jobbat nem tudok "fényképezni". Itt egy kicsit kiemelkedik a felszínből. De hogy a többi része meg van-e vagy már felszedték betemették nem tudom.
Sennás 664907 2019. november 2. 20:27
Válasz erre
Screenshot_20191102-202000
Screenshot_20191102-...

Amit biztosan tudok Napkor állomásról kijár a vonat és megy Apagy Meleghegy felé ott van egy "S" kanyar ott látni bal oldalon egy kicsi részletét. Elég sz@r a térkép de a két út között fut a vasút a jobb oldali műuttal "párhuzamosan" és ott középen látni egy kis részletet ami a bal oldali útba betorkollik. Sok a fa erdő mező alig lehet kivenni valamit belölle. De talán kocsival kimenni szétnézni érdeklődni a "kocsmákban"?
msanyi 664905 2019. november 2. 19:46
Válasz erre
Szia Sennás!
„A "távolsági menetre" visszatérve van egy betonozott szervizút(?) Záhony Nyíregyháza között elméletileg azért lett építve ott jöttek be "lábon" a Szovjet csapatok”
Esetleg van bővebb információd, hogy hol volt ez a szervizút?
Sennás 664903 2019. november 2. 18:01
Válasz erre
T-55-vagonrol-le-970795_545112328887956_1858682600_n
T-55-vagonrol-le-...

Köszönöm!
Van itt egy kép de ez mégse az vagy legalább is nem pont erre emlékszem(ott talán mind félig "lelógott már")
páncélos 664901 2019. november 2. 17:40
Válasz erre
Sennás!

Szerintem ezek nem magyar kocsik. Gyárilag hozzánk a T-34-nél alkalmazott "küllős" futógörgővel már nem jöttek 54-ek. De utólag cserénél még T-55-ön is előfordult 1-1 ilyen görgő, de teljes küllős kivitel nem volt. A T-54-ek 1960-tól már a T-55 4/4-es görgőkkel jöttek.
"Van az a híres Magyar(?) oszlop ahol rámpa,oldalrakodó nélkül állnak le a T-55sök a pőre kocsiról"
Egyetlen ilyen gyakorlatról tudok: Tranzit-85 és a szabadszállási harckocsizók voltak, többségükben az utolsó eresztésből származó lengyel kocsikkal.
Sennás 664895 2019. november 2. 17:08
Válasz erre
1572710140750
1572710140750

Ha már sárvédő:) csak kérdezném.Ez Magyar tank? Itt egy érdekes sárvédőt látok(több járművön is). Had/menet gyakorlat? Miért szereltek ilyet rájuk?
gaunt1 664891 2019. november 2. 15:41
Válasz erre
Kár, hogy a cseh és lengyel változatokról nincs olyan részletes szakirodalom mint a szovjetről. Pedig jó lenne olvasni ezekről is. Különbség volt közöttük, nem is kevés.
Amúgy neked milyen gyártmányokkal volt tapasztalatod?
antarktika 664877 2019. november 2. 11:52
Válasz erre
Szerintem jól látod, nem lacafacáztak ezzel.
Igen, az az oszlop magyar volt.
Sennás 664874 2019. november 2. 11:24
Válasz erre
Köszönöm megértettem.
Annyi ami kicsit "fura" ez ott akkor majdnem háborús helyzet volt--na talán picit túlzás de ilyennel töltötték az időt? Egy hadgyakorlat elött igen de itt? Van az a híres Magyar(?) oszlop ahol rámpa,oldalrakodó nélkül állnak le a T-55sök a pőre kocsiról ,mondjuk a Szovjet bevonulást is így képzelem el. Árkon bokron keresztül. Nem lacafacáztak.
antarktika 664869 2019. november 2. 09:37
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy benne volt a TDA rendszer, de mikortól, melyik alváltozattól és melyik gyárban és melyikben nem, azt nem tudom. Cseh, lengyel gyárak is több ezer darabot gyártottak, simán elképzelem én is, hogy voltak különbségek.

Sennás, nem KELL leszedni, nem emlékszem olyan szabályzatra, mely kimondta volna, hogy milyen esetekben kell leszedni, vagy nem. Inkább gyakorlat volt leszedni, hogy ne sérüljön, mert utána a kezelőszemélyzetnek kellett javítani. Rengeteg olyan kép van a neten, amikor az látszik, hogy vasúti szállításkor leszedték. Aztán olyan is, hogy nem. Vezetési gyakorlaton ( főleg a harckocsiárok leküzdésénél ), hosszú menetnél általában leszedték, de ott sem mindig. Itt - egyébként nagyon jó képek! - elképzelem, hogy vasúton szállították őket, majd menet a vasútállomásról és azért sem szerelték fel, mert városban szintén leszedték, mert az első kerítés, vagy fal átszakításánál lerepült volna.
Sennás 664862 2019. november 1. 20:18
Válasz erre
1572635722921
1572635722921

És itt a kép párja.
Sennás 664858 2019. november 1. 18:23
Válasz erre
Igen igen:) ezt én is láttam a "pécsi" képek között.

A "távolsági menetre" visszatérve van egy betonozott szervízút(?) Záhony Nyíregyháza között elméletileg azért lett építve ott jöttek be "lábon" a Szovjet csapatok (nem feltétlenül pont '56ban) ott is mondjuk le kell szedni ezeket a sárvédő elemeket vagy csak földútra vanatkozik?
Murmuc 664857 2019. november 1. 18:10
Válasz erre
gaunt1 664850 2019. november 1. 16:08
Válasz erre
A füst, vagy ködképzőrendszer a T-54-nél már úgy volt megoldva - szerény tudásom alapján - hogy a rendszer gázolajat fecskendezett be a kipufogórendszer forró felületére és így keletkeztette a fehér füstöt.

Szovjet gépeknél biztos hogy nem. Valamikor a 70-es években nagyjavításkor építették be az 54-esekbe a TDA rendszert. Az 1969-es műszaki leírásban még mindig a BDS-5 füstfejlesztő hordók vannak. Azt viszont simán el tudom képzelni, hogy a cseh vagy lengyel gépekbe már be volt építve alapból a TDA.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.