/ Fórumok /

T 55 AM

Egyedülálló makettező megosztaná...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62.
Sennás 684390 ma 20:13
Válasz erre
antarktika 684389 ma 19:53
Válasz erre
Túlnyomást csak zárt búvónyílásoknál lehet létrehozni. A vezető ponyvás védőkeretét csak harchelyzeten kívül, menetben használták, használják. Nem zár légmentesen.
Sennás 684387 ma 18:41
Válasz erre
Köszönöm. Ilyesmire gondoltam. De akkor HA a vezető feje fölött be van "szerelve" a ponyva oda juthat annyi nyomás hogy egy poros úton ne szivárogjon be a por a réseken? Vagy ezt soha senki nem próbálta:)
antarktika 684381 ma 15:30
Válasz erre
Az ABV védelemre gondolsz? A T-55A torony jobboldalán, közel a koszorúhoz van egy kisebb téglalap alakú nyílás. Ez a tolóventilátor bemenete, s a ventilátor egybe van építve egy szűrővel, melyen a radióaktív por, vegyi és biológiai anyagok nem jutnak át. A küzdőtér és a motortért elválasztó falon van a szívóventilátor, mely a küzdőtérből a füstöt elszívja. Ha a szívóventilátor nem üzemelt, akkor volt túlnyomás a küzdőtérben.
Sennás 684380 ma 15:19
Válasz erre
Szia Antarktika! Érdekes a téma kérdeznék én is. A T-55ben (még) nem volt az a rendszer (pontos nevét nem tudom) ami a belső térben megemelte a nyomást így kívűlről a mérges gázok/víz STB nem tudott beszivárogni? Csak azért mert az a védőponyva biztos nem sokat ért. Sár ellen esetleg:) Köszönöm Sennás
antarktika 684379 ma 14:48
Válasz erre
A ponyva, amennyiben elhagyták a laktanyát, mindig rajtuk volt és igénybevétel után leponyvázták a gépeket. Ha meg nem, akkor az ágyúcsőre rakva sátort alakítottak ki belőle. Ha a telephelyen álltak, akkor nem volt rajtuk, mert nemes egyszerűséggel ellopták, így a századraktárakban leltek nyugalomra.

Ha vasúti szállítás volt, akkor is mindig vitték, mert a vasúti kocsikon csak ponyvázva szállították az imperialista kémek csipás szemei elöl eldugva:)

A vízalatti átkeléshez szükséges levegőcső mindig rajta volt.
A hordók szinte soha, csak a nagy távolságú menetgyakorlaton, ami ritka volt, meg nagyobb gyakorlatokon, látványelemként.

A vezető búvónyílására szerelhető védőkeretet ponyvával szinte mindig a tárolódobozban pihentették, a vezetők nem nagyon használták és sokszor úgy néztek ki, mint a képen látható orosz vitéz. Nem nagyon bajlódtak a felszerelésével.
páncélos 684369 ma 13:36
Válasz erre
A vezető búvónyílására helyezhető búrát már megfejtették előttem, ige volt ilyen.
A többi is volt. Ajánlom figyelmedbe a PRINC a katona című film 9. rész: A jóvátehetetlen pillanat című epizódját.
agriamodeling 684364 ma 12:46
Válasz erre
Sziasztok!

Nagyon szépen köszönöm az eddigi info-t a vezető-védő maszkról, valami hasonlót sejtettem, csak nem a vezető esetében. Mondjuk a torony búvónyílásokhoz valóban kicsi ez a maszk.

A másik három opcióra is kellene még válasz:
- a torony hátán levő ponyva (szokás volt-e felrakni vagy nem)
- az üzemanyagos hordók fent voltak-e vagy inkább nem
- illetve a vízalatti átkelés csövei

A vezető-védő maszkot csak akkor fogom felhasználni, ha a ponyvát is felrakom a toronyra.

Tamás
juge75 684361 ma 12:25
Válasz erre
Szia! Elképzelhető. Az biztos, hogy a 2K11 Sa-4 Ganef rendszer GM-123 és 124 járműveihez volt, "Kutyaól"-nak becézték.
Sennás 684360 ma 12:22
Válasz erre
Screenshot_20210412-122013
Screenshot_20210412-...

Így. De hogy a Magyar állományban lévőknek volt-e majd az Ászok megírják:)
Sennás 684358 ma 12:10
Válasz erre
Screenshot_20210412-120502
Screenshot_20210412-...
Screenshot_20210412-120528
Screenshot_20210412-...

Hello. A nyitott búvónyillásra helyezve védi a vezetőt.
Nem így nézzen ki:) Ok ez 72es de igaz!
agriamodeling 684357 ma 11:52
Válasz erre
Miniart T-55 kérdés

Miniart T-55 építéssel kapcsolatos kérdés
Miniart T-55 kérdé...

Sziasztok!

A Miniart T-55 makettjét építem (belső tér nélküli verzióban) a 70-es évekbeli magyar harckocsiként. A képen jelölt két piros részletre szeretnék rákérdezni:
- mennyire volt szokás a torony mögött málházni a ponyvát illetve azt az ablakos valamit a ponyva tetején (ennek nem tudom mi volt a feladata, egyébként)
- az első T-55 járműveken lehettek hordók (akár utólag felszerelve is) illetve a víz alatti átkeléshez szükséges levegőcső (szintén, utólag felszerelve)?

Mindkét kérdés szigorúan a 70-es évekbeni állapotra utal, tehát ha pl a 80-as évek elején végeztek (volna) ilyen kiegészítést, az nem számít az általam épített jármű esetében.

Előre is köszönöm!

Tamás
antarktika 684277 tegnapelőtt 19:15
Válasz erre
A kötényezés valóban sérülékeny, hamar leszaggatták, de a TR-77-580 korai példányain nem is volt.
gaunt1 684264 tegnapelőtt 16:17
Válasz erre
Hát ha valamit sikerül kiderítened, megoszthatod nyugodtan, szerintem sok embert érdekelhet. Engem biztosan.
Amúgy szerintem ezen az iraki tankon nincs kötényezés, bár ez nem jelent semmit, mert elég sérülékeny dolog, lehet hogy megrongálódott és eltávolították. Vagy magától leszakadt.
antarktika 684228 tegnapelőtt 09:08
Válasz erre
Persze, a buci fejével kitakarja az ágyút, mely alapján azonosítani lehetne. Persze, ezen a példányon, amennyiben TR-77, nincs rajta a kínai lézertávmérő. A futómű sem látszik, sőt, elég lenne az első sárvédők látványa, vagy a szoknya. További vizsgálatot érdemel, megosztom majd, ha egyáltalán rajtam kívül érdekel valakit:)
gaunt1 684179 2021. április 9. 08:36
Válasz erre
Szerintem is inkább 62-es. De nem mernék megesküdni rá. Annyira rossz a kép minősége, hogy ezt lehetetlen megmondani biztosan.
páncélos 684171 2021. április 8. 22:44
Válasz erre
Én próbáltam nézegetni azt az igen sz@... képet, de nem mernék rá mondani semmit. Inkább hasonlít egy T-62 toronyra, de lehet más is, akár az általad keresett román csoda is.
antarktika 684152 2021. április 8. 16:24
Válasz erre
Irak TR-77
Irak TR-77
US-Army-tancuri-T-55
US-Army-tancuri-T-55

Mostanában kicsit elmerültem a Kárpátok Géniuszának megalomán projektjén, a román harckocsigyártásban. A TR-77-580 harckocsi nem sikerült jól, de legalább rossz volt, így a Közel-Keletre próbálták exportálni, azon kívül, hogy saját csapataikat gyengítették. Információk alapján Egyiptom vásárolt, de annyira nem voltak megelégedve, hogy elpasszolták az akkor (is) háborúzó Iraknak. Más információk szerint Egyiptom csak köztes állomás volt, mert közvetlenül nem szállíthatták Irakba. Ez eddig lényegtelen is a történet szempontjából, inkább az a lényeges, hogy az iraki-iráni háborúban is bevetett TR-77-esekről nincs kép. Illetve hosszas keresgélés során egyetlen egyet találtam, melynél meg is jegyezték, hogy az egyetlen fellelhető kép a TR-77-esről a háborúban. Pedig elméletileg még 2003-ban is találtak példányokat az amerikaiak. Nos, csatolom a képet, mely igen rossz minőségű és nem látni nagyon rajta a TR-77-es jellegzetességeit. ( A második képet összehasonlításképpen tettem ide, Romániában készült ) Ám kérdezném, hogy lehet ez TR-77-es? Az biztos, hogy nem T-54/55 és Type-69. Akár T-62-es lehet. Mi a véleményetek?
gaunt1 683796 2021. március 30. 12:30
Válasz erre
Köszi a gyors választ!

Akkor valami komolyabb problémájuk lehet, mert a két szélső kapcsolót is kapcsolgatták, de sehogy sem indult el a toronyforgató motor. Az a baj, hogy hollandul egy szót sem tudok, így nem értem mit mondanak :)
antarktika 683788 2021. március 30. 12:19
Válasz erre
Amit nyomogatnak az vélhetően az irányítótömb főkapcsolója. Azért vélhetően, mert oldalról nem látni, hogy a 3 kapcsoló közül melyiket kapcsolják, feltételezem a középsőt, mert az a főkapcsoló. A toronyforgatónak nincs köze a giroszkóphoz. Van, de mindjárt leírom.

Szabályosan úgy zajlik, hogy az irányítótömb alján lévő három egymás melletti kapcsolóból a középső a főkapcsoló. Ezt bekapcsolva kb. 20-25 másodpercet kell várni, míg a giroszkóp felpörög. Természetesen az ágyút minimális szögre kell állítani, mert ha fent maradt, akkor a magassági irányzógép csigakerékpárjának függetlenítése során leesik, odaüt és az nem tesz jót neki.

Szóval középső gomb, várni, majd le kell törni a békát ( a már említett magassági irányzógép csigakerékpárjának függetlenítője ), mely az irányítótömbtől jobbra lévő kar. Ezután kell bekapcsolni, lefele billenteni a vízszintes stabilizátor, toronyforgató berendezés kapcsolóját.

A baloldali kapcsoló a toronyforgató berendezésé, melynél csak tornyot forgathatunk, de az nem működik stabilizátorral együtt. Például, ha hátra kell a tornyot fordítani és nem akarunk a kézivel tekerni 20 percet. Na, ezt nem hagyták soha használni nekünk és kézzel tekertünk annyit, mint ide Moszkva:)

Remélem a két szélső kapcsolót nem kevertem össze, így 30 év után.
gaunt1 683784 2021. március 30. 11:20
Válasz erre
Antarktikához lenne egy újabb kérdésem:

Úgy néz ki a hollandoknak sikerült beüzemelni valamit a stabilizátor alkatrészei közül. A kérdésem az lenne, mi az ami beindul 53:00-nál? Az áramátalakító?
Sajnos valami még mindig nincs rendben, mert a toronyforgató nem működik, mi lehet a baj, hibás giroblokk, esetleg maga a motor romlott el?

www.youtube.com/watch
gaunt1 683194 2021. március 15. 18:05
Válasz erre
Na ez érdekes lesz, mert kitalálták, hogy csinálnak egy adaptert a T-55 irányítótömbje és a T-69 stabilizátora között... Valahonnan sikerült megszerezni a torony kapcsolási rajzait, elvileg sikerülhet. Közben sajnos kiderült, hogy hiányzik még egy alkatrész, a lézertávmérő egyik kapcsolódoboza. Úgyhogy az biztos, hogy nem fog működni.
antarktika 683062 2021. március 12. 19:37
Válasz erre
gaunt1 683059 2021. március 12. 18:35
Válasz erre
Köszi a választ!

Hát ja, akkor ezek szerint lehet, hogy annak a giroblokknak annyi... Nem értek a giroszkópokhoz, de én a számítógép merevlemezéhez tundnám hasonlítani. Az is érzékeny, finom mechanika. Ha otthon felnyitod, annak valószínűleg vége.

De jelenleg holland barátunknak nem is ez a legnagyobb problémája. A gond az, hogy amikor megvette a tankot, jópár dolog hiányzott belőle, köztük az irányítókar (blokk?, joystick? irányítópult? szégyenlem, de nem tudom a helyes magyar szakkifejezést rá). Múlt héten vett az ebay-en egyet, de az meg egy T-55-ből származik, a csatlakozók meg nem illenek egymásba...
antarktika 683043 2021. március 12. 08:08
Válasz erre
Mi soha nem nyitottuk fel. Nem is gyakoroltuk a cseréjét, de a technikusok sem szerintem. Ha hibás volt, egy az egyben cserélték és hogy hol javították, nem tudom, de nem hiszem, hogy tábori körülmények között. Ez elég durva módszer, amit bemutatnak.
Sennás 683042 2021. március 12. 05:20
Válasz erre
Köszönöm Gabesz! Tényleg jól átb@...ott:) Érdekes
juge75 683041 2021. március 12. 04:16
Válasz erre
t55ndk
t55ndk

Feltételezem, ez tévesztett meg..
juge75 683040 2021. március 12. 04:11
Válasz erre
t55 ndk
t55 ndk

Tároló és valamiféle világos színű dolog van ott.
juge75 683039 2021. március 12. 03:54
Válasz erre
A micsoda? Az ásó nyele látszik!
Sennás 683024 2021. március 11. 19:47
Válasz erre
Ja a kör alakú a tornyon az felségjelzés de a tároló doboz oldalán(rá) festett DDR zászló így szerintem "ritka" kíváncsi vagyok a másik oldalon az üza tank is kapott ilyet?
juge75 683017 2021. március 11. 18:43
Válasz erre
Mivel az NDK felségjelzése volt...
gaunt1 683015 2021. március 11. 18:12
Válasz erre
Egy kis makettezés 1:1 méretarányban... Főleg olyanokhoz lenne a kérdésem akik T-55-ön szolgáltak (antarktika például).
Mennyire jó ötlet a giroblokkot házi (és egyáltalán nem tiszta) körülmények között felnyitni? Főleg a linkelt videón látható durva módszerrel... Nem túl érzékeny szerkezet ehez? Kíváncsi vagyok, fog e működni még valaha ez a giroblokk...

www.youtube.com/watch
Sennás 682670 2021. március 1. 16:58
Válasz erre
Screenshot_20210301-154808
Screenshot_20210301-...

Nem Magyar de legalább egy érdekes kép(szerintem).
A jármű oldalán egy festett DDR zászló benne gondolom ott a jel.
Sok ilyet nem láttam. De érdekes.
páncélos 682474 2021. február 23. 22:21
Válasz erre
Igen. Az MTI fotóarchívumában nézz körül.
vtom750 682455 2021. február 23. 16:58
Válasz erre
Vehetett részt magyar T-55 a 68-as Prágai bevonulásban? Fotót csak T-55A-ról találtam.
Van valakinek fotója?
páncélos 681714 2021. január 31. 11:42
Válasz erre
gaunt1 681521 2021. január 24. 15:18
Válasz erre
Hát talán annyi, hogy a sárvédőkön tárolt tartozékok (nem a nagy ládák) különböztek, és máshol voltak felszerelve, de pontos útmutatóval nem tudok szolgálni. Még annyi, hogy a mieinken a fényszórók szovjet gyártmányú FG-125/127 típusúak voltak, a keletnémeteken meg valami helyi, cseh, esetleg lengyel, ezek minden esetben jóval nagyobbak.
szt_péter 681503 2021. január 23. 18:57
Válasz erre
A páncéltesten is elég sok a különbség az építési útmutatóban megadott NVA-s kocsi és a magyar gép között. Fotók alapján odafigyelek rá, de van amire különösen fontos figyelni?

A korábbi 55AM-el nem vagyok elégedett, az öszvér változatt lett, így vettem egy újat és elkezdtem azt csinálni.
szt_péter 680870 2021. január 7. 11:20
Válasz erre
Ilyenről nincs is képem, köszi. Le is mentem ezt az oldalt.
gaunt1 680791 2021. január 5. 19:24
Válasz erre
Már amelyiken.

Itt két ex-magyar AM2-es látható, mindkettőn van takarólemez:
brdm2.estranky.cz/fotoalbum/tanky/modernizovany-stredni-tank-t-55am-2/
szt_péter 680775 2021. január 5. 11:46
Válasz erre
A ködgránátvetőn sincs ott a hátsò takaròlemez a magyaron.
szt_péter 680629 2021. január 2. 17:40
Válasz erre
gaunt1 680628 2021. január 2. 17:22
Válasz erre
Szia!

Az 1. képen lévő kis doboz a poroltó tárolója. A mieinken kb. ugyanott voltak ahol az eredeti szovjet AM-en, a parancsnoki kupola mellett. A 2. képen a hosszúkás doboz nem volt a magyar AM2-n.
De ha magyar gépet építesz akkor több dologra is oda kell figyelni. A légvédelmi géppuska kupolája és bakja szovjet típusú, ez elvileg a nem felhasználandó alkatrészek között ott van. Le kell cserélni az 1K13 irányzóműszert is a régi TPN-1-re, ez is ott van a kereteken valahol. A torony hátulján kettő helyett csak egy emelőfül van középen. És végül, a kötényezést is módosítani kell, szerencsére a leghátsó részt szintén adja a Takom.
szt_péter 680623 2021. január 2. 14:37
Válasz erre
Sziasztok!

A képeken látható dobozok/tartozékládák felszerelhetők magyar T-55AM-re, vagy ezek csak az NVA AM2B tornyain voltak fent?

1. kép: hasonló, csak szögletes doboz van a magyar harckocsik bal oldalán is.

i.imgur.com/TQYC5fM.jpg
2. kép: a job oldali doboz magyar kocsin is van, a bal oldaliról nem találtam fotót.

i.imgur.com/9JuT3Sc.jpg

Tudjátok, hogy mire valók ezek a tartozékládák, mi van bennük? Nem találtam meg a neten. Magyar AM harckocsit építek.
páncélos 679664 2020. december 2. 14:49
Válasz erre
Solo 679651 2020. december 2. 10:07
Válasz erre
IMG_2057
IMG_2057
IMG_2058
IMG_2058

Sziasztok!

Rég jártam erre.
Régi vágyamat próbálom beteljesíteni. Amit lehetett elolvastam a témában. Sok referenciát átnyálaztam. Most itt tartok. Nem tökéletes, de nem is az a cél. :)
Gaben86 678004 2020. október 18. 13:52
Válasz erre
páncélos 677967 2020. október 17. 09:13
Válasz erre
Szia!
VT-55A mindenhol volt, ahol harckocsizó, vagy gépesített lövész dandár is volt.
Gaben86 677961 2020. október 16. 21:01
Válasz erre
Sziasztok. Jelenleg egy VT 55-öst èpítek. Az lenne a kèrdèsem hogy nálunk melyik alakulatoknál voltak ilyen gèpek?
Esetleg a Debreceni Bocskai 1 Logisztikai zászlóaljnál volt vagy van ilyen?
páncélos 677106 2020. szeptember 18. 08:18
Válasz erre
A valóság nem a Szabadság és szerelem című film, ahol CCCP feliratokat raktak az 56-ban nem létezett T-55, T-55A, és T-55AM járművekre, hogy a nézőnek egyértelmű legyen kik a szovjetek.
A toronyszám előtt vagy volt, vagy nem az alakulat jelzése. T-54-ek esetében sok kocsin volt teli rombusz.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62.