/ Fórumok /

Aero L-29 Delfin és L-39 Alba

L-29 Delfin és L-39 Albatros makettekről, építésükről, történetek, háttérinfók, minden.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
vlevi 516110 2010. március 17. 20:41
Válasz erre
Az valami sárgás szín nem? A 155 pedig Olive drab, ha jól emlékszem. Részemről inkább a 155 fakítását tartom kivitelezhetőnek. A Revell 46 pedig Nato Olive Drab, ez akkor a sötétebb zöld. Kár, hogy kifogyott a Tamiya Olive Drabom, abból talán tudtam volna kevergetni. A Modelmaster US Olive drab pedig túl világos ehhez.
Otto 516109 2010. március 17. 19:18
Válasz erre
kevergetve. kb. 168 kiindulási alapnak jó szerintem.
vlevi 516108 2010. március 16. 21:20
Válasz erre
Köszönet érte !

A Humbrol 168 magában, vagy az is világosítva?
Otto 516107 2010. március 16. 18:31
Válasz erre
vlevi!

a promodell 2005/3-ben a 137-es gép került megépitésre. A mellékelt táblázat szerint
ndk felső szin1: revell 46 esetleg humbrol 108
ndk felső szin2: humbrol 168 v. 155x2r+fehérx1r
ndk alsó szin: humbrol 147 v. humbrol 196
Monox 516106 2010. március 16. 10:37
Válasz erre
Nagyon örülök, hogy ilyen fotók is előkerülnek...
vlevi 516105 2010. március 15. 22:57
Válasz erre
Peenemünde. Ezek szerint ezek nem is Albák, hanem V2-esek? :D
vlevi 516104 2010. március 15. 22:56
Válasz erre
vlevi 516103 2010. március 15. 22:51
Válasz erre
1321434
1321434

Viszont ez az NDK/Cseh festés elgondolkodtat. Néztem az airliners.net oldalon cseh Albákat, és azokon kicsit más a minta. Igaz, ezek is tuti, hogy már nagyjavított gépek. Ezért a színük is teljesen más, de az érthető, ha friss festés.

Elsősorban a kabin alatti sötét folt mérete a feltűnő eltérés. Több cseh gép képeit is megnéztem, nem 100%-osan ugyanaz a minta, de mindenütt nagyobb folt van a kabin alatt. És mintha a svancon is más lenne. Nem lehet, hogy a németek átfestették valamikor?
vlevi 516102 2010. március 15. 22:42
Válasz erre
Palit nem akarom, mert ahhoz kellene zöld-sárga kamót is festeni. Azt meg nem akarok :)
Meg aztán a kabin már úgy-ahogy le van festve. Természetesen az egyik zöldre, a másik szürkére.
zoli1989 516101 2010. március 15. 22:14
Válasz erre
Csináld meg Cápetit és Cápalit :)
Vagy Cápetit és Zümit (119-es volt ugye mindkettő...)
vlevi 516100 2010. március 15. 22:03
Válasz erre
photo2
photo2
photo24
photo24
albatrosz6_0
albatrosz6_0

Tervben volt, hogy a 2db Alba (Eduard dual kit) közül az egyikből Cápeti lesz, a másik L-39 Thunderbird. Vagy Fehér Albatrosz. De most egy újabb ötletem támadt, a 119-es gépet (Cápeti) megcsinálnám Cápetiként is és, úgy, ahogy megkaptuk, még az NDK-s kamóval. Nade. A színekkel nagyon gondban vagyok. Az Eduard a Cseh/NDK festésre elég meredeket ír. Gunze H58 Interior Green és H405 Olive green a felső kamó. Ebből a H58 nagyon hajmeresztőnek tűnik nekem, főleg, mert nemrég festettem P-51 Mustang kabinbelsőt ezzel a színnel.
Találtam pár képet ( hunavia ), amit ezúton is köszönök.

Az, amit had matricán találtam (Gunze H115 és 95) már sokkal hihetőbb, de ellenőrizni sajnos ezt sem tudom :(
mig-29 516099 2010. január 28. 17:08
Válasz erre
Alaba felvarró
Alaba felvarr

Figyelem!

Még van 2 db Alba Last Flight-es felvarró emléklappal
ár:1500Huf+110Huf posta

és Puma felvarró 8 cm-es (9db)
ár: 700Huf+100Huf Posta

30/249-4843
romeo 516098 2010. január 25. 10:49
Válasz erre
1212425F
1212425F

Kecskemét 1996
sanyi 516097 2010. január 23. 16:47
Válasz erre
l39c

Abház L-39
l39c

Sziasztok!
Egy kis érdekesség: L-39 Abháziából.
romeo 516096 2010. január 23. 13:49
Válasz erre
236-5
236-5

Magyar Delfin.
Monox 516095 2009. december 11. 20:47
Válasz erre
Van ebben azért valami hátborzongató... Ebben a csúf téli időben, pont mintha egy temetőben kísérték volna utolsó útjukra a gépeket. Felszálltak Kecskeméten, 16 év után úgy, hogy mindenki tudja, hogy ide már sohasem fognak visszatérni, a bázist amiben egész magyarországi létükben szolgáltak, már sosem látják többé. Leszálltak Szolnokon, majd a kötelék elengedte őket és már ők sem látják soha többé egymást...
Leálltak a hajtóművek, de az a csend minden bizonnyal mindörökre szól már. És jön az élet további része, egy ápolt területen sok más "csendes" gép társaságában. De ez az élet már csak részben az, amiért éltek és amiben repültek.
PETI 516094 2009. december 11. 20:40
Válasz erre
A Doktor Úr azért egy kis CMos tisztítást csinálhatna, amikor ilyen eseményt fotóz! De legalább fotosopban kijavíthatná a cuccot, mert tiszta retek az összes képen a kék háttér... No comment
Lala 516093 2009. december 11. 20:10
Válasz erre
A 136-os szállt le kecskeméten,
a 128 ill.a 119 ment szolnokra.
üdv!
VO101_Papi 516092 2009. december 11. 16:49
Válasz erre
119, 136, 128, a képek alapján nehéz volt kisakkozni:)
VO101_Papi 516091 2009. december 11. 16:48
Válasz erre
na itt van a hírekben, e szerint a harmadik visszament Kecsóra www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/muzeumba_kerultek_a_kecskemeti_albatroszok/gépszámot sajna nem tudok, de majd rákérdezek
Nyugger 516090 2009. december 11. 08:22
Válasz erre
Szia VO101_Papi,

Mi az oldalszáma a harmadik repülőgépnek ?
VO101_Papi 516089 2009. december 11. 01:33
Válasz erre
tévedtem, hármat repültek át, elvileg múzeumba kerülnek
VO101_Papi 516088 2009. december 10. 22:45
Válasz erre
Sziasztok!

A mai nap folyamán repültek utoljára az Albáink, 2 darabot vittek át szárnyon Szolnokra. Ha lesz infom a sorsukról megírom.
Nyugger 516087 2009. december 10. 20:15
Válasz erre
Sziasztok,

Ma délután teljesítette az utolsó leszállását Magyarországon az L-39ZO típus. Szolnokra érkezett a 128-s a Repüléstörténeti Kiállítóhelyre, a 119-s pedig a ROK-ba
-Repülőműszaki Oktatásbiztosító Központ. Repült még a 136-s is de ez a gép Kecskeméten szállt le.
fishpot 516086 2009. december 2. 15:01
Válasz erre
29a
29a
o_photos_picture_299
o_photos_picture_299
o_photos_picture_2973
o_photos_picture_297...
orehov_31
orehov_31
orehov_33
orehov_33

Orosz kiképzés.
romeo 516082 2009. december 1. 20:35
Válasz erre
mig23papa 516081 2009. december 1. 20:12
Válasz erre
romeo

Már megszokhattad, hogy 4 évente mindent újra kell kezdeni. Először is a régi bútorokat szőnyegeket kell lecserélni. Ez 1. év. Azokat meg kell szokni, 2. év. Az új főnök rokonait kell beszervezni a régi főnök rokonai helyett, 3. év. Aztán a 4. évben azon kell gondolkozni hogy az addig összegyűjtött mutyi elmentésére van-e még elég idő. Aztán kezdődik minden előről, és ez így megy 20 éve.
romeo 516080 2009. december 1. 18:08
Válasz erre
Milyen gépekkel oktatják majd a pilótákat az Albatrosok helyett?
Ugyanaz a gyár, amely az Albatrosokat gyártotta, készíti az L-159B típust is. Ilyen gép már van a kecskeméti repülőtéren, és gyakorolnak rajta a pilóták. A gyártóval most tárgyalunk, jövőre szeretnénk tőlük gépeket bérelni. Közben előkészítettem egy közbeszerzési kiírást egy nyílt nemzetközi tenderre, amely majd a végleges megoldást jelenti. A gépvásárlás, a lízing, a bérlés egyaránt érdekel bennünket. Terveim szerint ezt először megvitatja a Honvédelmi és Rendészeti Bizottság, és csak azt követően terjesztem a kormány elé a javaslatot. Egy ilyen folyamat egy évig is eltarthat, a döntést már az új kormány hozza meg, de nem szeretném, ha a nulláról kellene kezdenie.

www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/szekeres-imre-egyelore-maradnak-a-mig-ek-272461
Monox 516079 2009. november 29. 20:58
Válasz erre
Én pedig arra lennék kíváncsi, hogy oldalszám szerint melyik volt az a 10 gép amit visszavitt a gyártó(hoz)? És mindez mikor történt és hogyan?
RonnieFrown 516078 2009. november 27. 22:06
Válasz erre
Ki hitte volna akkoriban, hogy majdnem 50 evvel kesobb a tipus meg mindig repulni fog, raadasul a legnagyobb peldanyszamban az USA-ban... Valoszinuleg a mi albainkbol is ott fog kikotni jopar. Kivancsi lennek, hogy az egykori magyar Delfinekbol repul e ma valamelyik magankezben.
Lacy 516076 2009. november 27. 19:40
Válasz erre
85019
85019
90004
90004
93063
93063

Mint érdekesség, a Csehek által legyártott 3365 Delfin közül több mint kétezret állítottak hadrendbe a szovjet haderőnemek kiképző alakulatainál. A hatalmas mennyiség elsősorban abból adódott, hogy a gépek gyártása a hruscsovi rakéta korszak utáni újra felfegyverzéssel egybeesett. Így a szovjet haderőnemeknek nagy szüksége volt az új pilóták tömegére. Egyébként a nagy mennyiség nem is olyan nagy, ha szembeállítjuk a Egyesült Államok katonai kiképző gép igényeivel. A szovjet erőket összehasonlítva a NATO erőivel a hatvanas évektől kezdve korántsem voltak mennyiségi fölényben, ellentétben az általános nyugati (és ebben az esetben magyar) vélekedéssel!

Mivel a szovjetek épp a hagyományos repülő erők újrafegyverkezését hajtották végre, új kiképző iskolák és ezredek álltak fel, amelyeknél állt hadrendbe az új kiképzőtípus. Első L-29-essel repülő alakulat a 703 kiképző ezred az ukrán szovjet tagköztársaság területén 1963-ban kapta meg a típust, amivel az UTI Mig-15-öst váltották le. A gyártás hatalmas ütemére jellemző, hogy három évre rá, már átvehették az 1000-ik példányt. Összesen húsz szovjet kiképző ezredet töltöttek fel a típussal, bár ezek nem egy időben használták. Ezek az ezredek 100 némelyik 120 repülőgéppel rendelkeztek, és gyakran két-három repülőtéren települtek egyszerre. Az újonc pilóta jelölteket pedig gyakran füves kitérő reptereken reptették először.

1966-tól a DOSzAAF (helyi MHSZ) is megkapta a Delfin típust, amit szintén 20 kiképző központban alkalmaztat egészen 1992-ig. Ekkor is csak a pénztelenség miatt állították félre „őket”.
Lacy 516075 2009. november 27. 19:39
Válasz erre
001
001
002
002

Tudjátok azaz érdekes, hogy elnézve a környező országok fórumait, ugyanezen a témán rágódnak. Annyi különbséggel, hogy arról van szó, hogyan szállnák meg őket a Magyarok. De hát cirkusz kell a népnek.

Csak ne ebben a fórumban vitassátok meg!
romeo 516019 2009. november 26. 19:15
Válasz erre
Meg kell oldanunk, hogy ezeknek a repülőgépeknek a kiválása miatt ne csökkenjen a repült órák száma. A szükséges repülési idő biztosítását új repülőgépek vásárlásával, vagy pedig repülési idő bérlésével érjük el. A Honvédelmi Minisztérium elkészítette közbeszerzési javaslatát a kormány felé – mondta a miniszter

www.honvedelem.hu
sanyi 516018 2009. november 26. 17:21
Válasz erre
Ráadásul még a radarkeresztmetszete és a károsanyag-kibocsátása is alacsony.
A hatótávolságáról tud valaki valamit? A mérete miatt nem hinném hogy nagy lenne. Bár gondolom póttartállyal, esetleg légiutántöltéssel lehet növelni.
Szomorú dolog hogy ilyen apropó miatt élénkült meg a fórum:(:( Még egy típussal kevesebb az országban. :(
RIP Alba! És hamarosan a 29-es is...
juge75 516017 2009. november 26. 16:37
Válasz erre
boszi
boszi

Az új tender ötletét Vajákos Biri országgyűlési képviselőnő adta, állítólag a prototípus boszorkányosan jól repül és olcsó.
A Self-Professional-Recon-Operation-Object (röviden S.E.P.R.O.O., ejtsd: seprő) néven futó fejlesztés eredetileg felderítésre és csapásmérésre való.
Eddig csak ez a fantáziarajz publikus a jövő vadászgépéről, amely szó szerint lesöpri az ellenséget az égről!
Tartozék az éjjel látó berendezés, "Macskaszem", amely új és titkos, teljesen Magyar fejlesztés.
mrbaracus 516016 2009. november 26. 16:15
Válasz erre
Szívszorító nézni a képeket illetve a videót. Sajnos nekünk van gyakorlatunk a búcsúrepülések megszervezésében. Ilyenkor azért megmutatjuk hogy mi is tudunk...R.I.P ALBA
sanyi 516015 2009. november 26. 15:29
Válasz erre
Remélem Kecelre nem kerül belőlük - kár lenne ezeket a szép gépeket is úgy látni, a "szaxerű" növénygondozás miatt. Bár nekik már van egy, még a régi festéssel - ha jól emlékszem. Na mindegy, remélem ezekből nem kapnak!
Sennás 516014 2009. november 26. 15:06
Válasz erre
Occó repcsik
Occó repcsik

Ez az új titkos tender!
Nyugger 516013 2009. november 26. 08:44
Válasz erre
Sajtó anyag
Sajtó anyag

Hali,

Ezt az anyagot kaptuk tegnap.
Azért egy hiba itt is van: 1995.07.25-én baleset történt és nem katasztrófa. A a gép megsemmisült a személyzet sikeresen katapultált.
romeo 516012 2009. november 26. 08:16
Válasz erre
Egy teljes cikk az L-39 kivonásáról, és további sorsáról.
www.honvedelem.hu/cikk/0/17340/l39_bucsurepules_kecskemet.html
bero89 516011 2009. november 25. 22:43
Válasz erre
Sziasztok!

Kár értük, én mikor megláttam az első rpülönapon amin jelen voltam akkor ez gép tetszett legjobban persze azóta a gripen felváltotta a jó öreg ALBÁT. Most egy 1:48 albán dolgozom persze a magyar légierő szineibe.
Nyugger 515999 2009. november 25. 19:34
Válasz erre
L39-ZO-119 091125lhke
L39-ZO-119...
L39-ZO-128 091125lhke
L39-ZO-128...
L39-ZO-136 091125lhke
L39-ZO-136...
L39-ZO festes 1
L39-ZO festes 1
L39-ZO festes 2
L39-ZO festes 2
L159B-6073  091125lhke
L159B-6073...

Romeo!
Ma Kecskeméten mindenki -média- kapott egy egy sajtó háttéranyagot, én is. Sajnos a három tv hiradó mely eddig beszámolt az Alba búcsuztatásról, nem vette a fáradságot arra, hogy elovassa ezt, és megértse az ott leírtakat. Te is átvetted, ez az a bizonyos 10 gép stb... Szkennelés után holnap felteszem, okulás gyanánt. Még valami: nálunk ez a 2.típus /a Mi-1-s után/ mely kirepülta a naptári idejét ! Ez itt 30 év. Lehet további ipari nagy javítással még repültetni a típust, de egy 4 generációs Gripen és ez marad majd mint vadász típus egy 2. generációs L-39ZO-val ? Nem véletlen, hogy csak MiG-29-s rgv-k repülték a típust.
tanker 515998 2009. november 25. 19:26
Válasz erre
Kíváncsi vagyok, mikor kezdik a repülést magánkézben nyugaton, ill. hogy hány évig repülnek még? Ez megint egy melléduma a HM részéről!
Guliver 515996 2009. november 25. 18:54
Válasz erre
Pár perce azt mondták az RTL híradóban,hogy jövőre akarnak pályázatot kiírni új kiképzőgépekre...Kiváncsi leszek.
Én Kecskeméten voltam katona sok estét töltöttem azzal,hogy az Albák röptét néztem.
Kár értük.
romeo 515995 2009. november 25. 18:44
Válasz erre
Katasztrófális állapotban van az ország, hogy nem tudunk gépeket venni!
Lassan már a gépkarabélyokat is bérelni foglyuk.
romeo 515994 2009. november 25. 18:36
Válasz erre
Video a búcsúrepülésről.
www.rtlhirek.hu/dock/videogallery/15:76493
romeo 515993 2009. november 25. 18:24
Válasz erre
Üdv!

Nem vásárolunk új gépeket!

Utoljára repültek a honvédség Albatrosz típusú kiképzőgépei. A 10 vadászgép 1990-ben érkezett Németországból, most azért vonják ki a forgalomból őket, mert elöregedtek, nem repülhetnek többet. Helyettük nem vesz a honvédség új gyakorlógépeket hanem külföldről bérelnek majd.
Charger 515991 2009. november 25. 16:12
Válasz erre
sosem értettem,miért vonják ki,szüntetik meg ami jó...lehet tudni mi lesz a sorsuk?
gondolom mint a migeknek ez elrohadás..:(
Sennás 515990 2009. november 25. 15:20
Válasz erre
Szia Fridi!Remélem ott leszel és csinálsz pár jó képet vagy nemmindenkit engednek be,hogy van ez?Ha három napja szoltok átugrok én is. Vagy olyan felhő alap volt nem is látszott semmi a repülésből?Sajnálom én is a kivonásukat.
Kferro 515989 2009. november 25. 12:57
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.