/ Fórumok /

Aero L-29 Delfin és L-39 Alba

L-29 Delfin és L-39 Albatros makettekről, építésükről, történetek, háttérinfók, minden.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.
juge75 516210 2011. december 23. 18:02
Válasz erre
Ezen mi az érdekes?
Két megmaradt delfinünk (nem tudták beindítani, ezért nem vitték el) nem csak kétszer, a 375-ös esetenként több ízben is (mikor milyen festék volt a tanulóknál karbantartáskor) átfestésre került.
Egységes fém színüket a felderítő feladatkörben törte meg a háromszínű tarka festés, melyet Trencsényben (nagyjavításkor) egy hasonló, de nagy foltozású festés követett, erre esetenként még került javító festés is.
A két kiállított gép festése már régen nem az eredeti (a Szolnoki újra fémszínben pompázik).
Az 1976-ban készült fekete fehér fotón az első terepszín, a második képen nagyjavítás utáni Csehszlovák, a kiállított gépen pedig egy harmadik festés látható, tetejében más sablonokkal készült számokkal.
migi 516209 2011. december 23. 17:42
Válasz erre
l-29_delfin_001_of_129
l-...

Döntsd el magad ,egy festés ráférne .
Charger 516208 2011. december 23. 17:37
Válasz erre
Köszi!
Kecelen az enyészeté?Vagy azért foglalkoznak vele?
migi 516207 2011. december 23. 14:35
Válasz erre
Delfin_2008
Delfin_2008
L-29-376
L-29-376
photo18
photo18

Érdekes hogy a rövid pályafutása alatt a gépet többször is átfestették , Hérincs István köszönet a képért ,és a többi fotósnak is .
migi 516206 2011. december 23. 14:24
Válasz erre
Szia
Tudtommal ez a gép a 376 os került le Kecelre ,
Charger 516205 2011. december 23. 14:00
Válasz erre
Telefonos képek 004
Telefonos képek 004

Sziasztok!

A kép régen a Kossuth rep.szerelős suliban készült..és valamennyire jól látható rajta egy L-29 Delfin.Valaki tud róla valamit?Mikor,hogy került ide,illetve,hogy azóta hová tüntették?
Tibcsi 516204 2011. december 20. 05:16
Válasz erre
box_art_
box_art_
parts
parts
canopy

L-29RS
canopy
decals
decals
model
model

A neten találtam róla pár fotót:
Weizi 516203 2011. október 23. 16:21
Válasz erre
Hát lényegében igen.Viszont ahogy Rumcájsz_52 is írta,úgy ábrázold,ahogy neked megfelel,mert egyáltalán nem elképzelhetetlen az általad kivitelezni kívánt variáció sem.
Joci89 516202 2011. október 23. 16:06
Válasz erre
Szóval az nem életszerű ha úgy ábrázolnám (építeném) hogy a dekk nyitva van a lépcsők meg felhajtva. Mondjuk nem is találtam erre a példára egy fotót sem.
Weizi 516201 2011. október 23. 14:25
Válasz erre
Szia!
A csukott kabintető+nyitott fellépők/csukott fellépők inkább jellemzőek voltak a mindennapokban!Amennyiben a kabintető nyitva volt,akkor szinte kivétel nélkül a hozzátatozó fellépő is!
Bár igazából erre nem volt szabály a parkoló gép esetében.
Rumcájsz_52 516200 2011. október 23. 14:21
Válasz erre
Szia joci89
Konkrét fizikai kapcsolat a fellépők és a dekk között nincs az Albán (tehát semmi olyan, hogy nyitják a lépcsőt, és automatikusan nyílik a dekk, vagy zárásnál fordítva), csak éppen nagyon nagyra kéne nőni, ha a lépcső nélkül akarod nyitni a kabintetőt! Tehát a normál eljárás: fellépő nyit, rááll a műszaki és nyitja a kabintetőt, beszállás (ő maga vagy a pilóta), kabintetőt lezár, lépcsőt becsuk - nyitásnál fordított a sorrend. Tehát logikai/üzemeltetési szempontból nehezen elképzelhető a nyitott dekk csukott lépcsővel - de nem kizárható a dolog. Szerintem építsd, ahogy neked tetszik, elvégre a tiéd lesz!
Üdv R.
Joci89 516199 2011. október 23. 13:23
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!

Még annyit kérdeznék hogy ha a kabintető nyitott helyzetben van az Albán, akkor a fellépő lépcsők minden esetben kint vannak? Mert erre sem találtam fotót, hogy álló gépnél, nyitott tető + csukott lépcső. Csak mert nem akartam megtörni a szép vonalvezetését a lehajtott lépcsőkkel. Viszont nyitott tetővel terveztem.
lajosmolnár 516198 2011. október 22. 22:34
Válasz erre
minhárom nyitva  vagy mindhárom zárva :) már én is belekavarodok.
lajosmolnár 516197 2011. október 22. 22:32
Válasz erre
 Bocsi javítok vagyis az orrfutó zárva a főfutó nyitva, ez nem lehetséges vagy minhárom csukva vagy mindhárom zárva.
lajosmolnár 516196 2011. október 22. 22:28
Válasz erre
 Szia!

Mivel egy Hidraulikus szelep működteti mindhárom akna ajtót így nem életszerű hogy az orrfutó ajtó csukva van a főfutó meg zárva.

Üdv:lajos
Tibcsi 516195 2011. október 22. 22:23
Válasz erre
Valószínűleg szinkronban. Legalábbis nem találtam olyan képet, amin "nincsenek szinkronban". Minden bizonnyal megvan rá a lehetőség, de ezekszerint nem annyira jellemző.
Joci89 516194 2011. október 22. 21:59
Válasz erre
Kérdezném!

Az L-39 Albatros futóakna ajtói (az összes) szinkronban nyílnak és csukodnak? Ha igen, akkor az a helyzet nem lehet, hogy álló gépnél az orrfutó ajtó csukva van és a főfutói meg leengedve? Ha igen, képet kaphatnék róla.

Köszönöm a segítséget!
pilotka 516193 2011. október 19. 22:23
Válasz erre
Köszi Srácok!, akkor maradok a Kp-nál, folyamatban van a Pavla kieg beszerzése.
migi 516192 2011. október 19. 18:58
Válasz erre
Szia
A Kp mérethelyesebb , jobban jársz vele , és amennyivel többe kerül a Bilek a különbözeten tudsz venni a KP -hez egy gyanta kabint és egy vákumhúzott kabintetőt .
mirazsmarci 516191 2011. október 19. 17:58
Válasz erre
Üdv!

Nekem is megvolt ez a makett, hát szerintem egy KP "átdolgozás" az egész, ami abból áll,hogy a főbb elemekről lecsiszoltak mindent, és imitt-amott visszakarcoltak alig láthatóan pár panelvonalat.
Szóval ha van otthon egy KP Delfined, és átcsiszolod a szárnyakat és a törzset, máris lett egy Bileked :-)
makettes 516190 2011. október 19. 17:57
Válasz erre
Szia!
Tervezed a beszerzését?
juge75 516189 2011. október 19. 12:54
Válasz erre
A makett, méretben pont olyan, mint a KP, csak mintha "lecsiszolták" és újra karcolták volna.
kató 516188 2011. október 19. 12:38
Válasz erre
Én személyesen nem találkoztam vele , de azt olvastam hogy a Bilek alaposan benézte az alakját . Túl karcsú a törzse , állítólag .
juge75 516187 2011. október 19. 08:25
Válasz erre
Nekem volt szerencsém hozzá, bár meg már nem építettem...
Vákuumozott kabintető jár hozzá 2 db, a készlet negatív panelezésű, de nem annyira részletezett, mint a KP.
pilotka 516186 2011. október 18. 22:44
Válasz erre
Skacok!

Akinek volt már szerencséje és kalandja a Bilek L-29 1:72 -höz, kérem írja le, érdemes-é hajtanom rá, v. elégedjek meg a KP-val?

köcce
farkas469 516185 2011. október 7. 18:51
Válasz erre
Úgy tudom jelenleg nincs rá engedélyük+pénz...
Weizi 516184 2011. október 6. 16:52
Válasz erre
Sajnos szerintem ott nem fogják használni semmire sem.:-(
romeo 516183 2011. október 6. 15:18
Válasz erre
Nem "hajtóművezésre" fogják használni?
Üdv!
farkas469 516182 2011. október 6. 14:41
Válasz erre
Srácok!
Mi lesz azzal a L-39-el ami kb 1 éve a saját lábán szállt le Szolnokon?
Az egyik múzeumba kelült a másik szabad tároláson van...
Érdemes lenne "eltenni" ha egyszer lesz rá pénz akkor reptetni és nem kellene külföldről drága pénzen hozatni épp szárkányt...
Ez kinek a felelősége?
Üdv.
G-cart 516181 2011. szeptember 24. 16:34
Válasz erre
Sziasztok!
Az "Érdekes képek" szekcióba feltettem néhány Delfines képet a mai nap.
Üdv: G'
miles 516180 2011. augusztus 22. 15:22
Válasz erre
Kijavítottam/bővítettem a magyar légierőt és meglett az iraki is.
hu.wikipedia.org/wiki/L%E2%80%9339_Albatros
miles 516179 2011. augusztus 16. 17:28
Válasz erre
Sziasztok, nagyon szépen köszönöm mindkettőtöknek!
Ami a magyar légierőben üzembe állított gépek számát illeti sajnos még olyanról is halottam, hogy csak tíz gép állt üzembe.
www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/game_over_albatros/
Én is azt tartom valószínűnek, amit ti mondtok, az aranysas is így írta, szerintem meg nem azért volt a végén nyolc gép mert kettő lezuhant, hanem már akkor is többet leállítottak.
Az üzemeltetők sorrendbe rakására három módszert tartok alkalmasnak.
1. ABC sorrend
2. rendszeresítés évének növekvő sorrendje
3. rendszeresített gépek számának csökkenő sorrendje.
Mindenesetre szerintem a szovjet utódállamokat Szovjetunió után kéne írni hasonlóan Csehszlovákiához.
Helyesírásban nem vagyok jó.
ambasa 516178 2011. augusztus 15. 20:25
Válasz erre
Üdv Miles!

először is gratulálok, a munkádhoz!

Néhány apróbb pontosítás:

Ahogy már romeo írta összesen 20 gépet állítottunk hadrendbe és további 4 érkezett kiképzési céllal, amelyek nem kerültek repülőképes állapotba. Az első 2db L-39 Albatrosz 1993. 10. 01. érkezett be konténerben a PG-be, majd gyakorlatilag hetente érkeztek kettesével. Az újra üzembe állítás után az első három gépet 1994. 04. 20-án vette át a Légierő, majd az utolsó ötöt 1994. 07, 13-án. Ezek után két hatos csoportban 1997. 09. és 2000. 08 23. között 12 darab került nagyjavításra.

Minden esetre a részletek miatt egy kis kiegészítés:
A rendszerbe állított gépek: 114, 115, 119, 120, 122, 124, 125, 126, 128, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140.
Nagyjavítva volt: 114, 115, 119, 120, 124, 125, 128, 131, 133, 134, 135, 136.
(az adatok Zsák Ferenctől származnak, kevésbé pontosan személyesen is meg tudom erősíteni)

A többi állam részletes adatait nem ellenőriztem.

Az L-59 először L-39MS néven szerepelt. majd átnevezték L-59-re, ha már megemlíted, akkor viszont meg kellene említeni a két rendszeresítőjét is ( Csehszlovákia 6db L-59MS ebből a szétválás után Csehország 4db Szlovákia 2db, Egyiptom 49db L-59E és Tunézia 12db L-59T)

Van néhány kis/nagy betű elütés, pl van ahol helyesen UB-57-et írsz, majd később Ub-57, vagy SPPU-22 konténerről írsz, de az magyarul helyesen SzPPU-22, ugyan ez a helyzet az SZ-5-ös rakétával, ami helyesen Sz-5, a magyar helyesírás ide vonatkozó cirill betűs átírási szabálya szerint.

Ami zavar, az alkalmazók kuszasága, talán érdemes lenne abc rendbe tenni őket.

TG
romeo 516177 2011. augusztus 15. 13:06
Válasz erre
Üdv Miles!

Én valahogy, így tudom: 24 db érkezett (ex. NDK-s), ebből 20 db állt hadrendben és 4 db volt alkatrésznek.
miles 516176 2011. augusztus 15. 11:49
Válasz erre
Mert így könnyebb célozni, nem sokkal a cél előtt oldják ki a bombákat. Ez pont jól jön az albatrosz egyszerű célzórendszere végett célzórendszere miatt. A wikipédián most pont az L-39-est vettem kezelésbe mert elég egy gyenge szócikk. Ha eddig is van benne hiba szóljatok.
hu.wikipedia.org/w/index.php
juge75 516175 2011. augusztus 14. 21:05
Válasz erre
Mert azt a kettőt nem tudták be indítani.
romeo 516174 2011. augusztus 14. 20:46
Válasz erre
ambasa 516173 2011. augusztus 14. 20:42
Válasz erre
Rá van írva OFAB-100, azaz Oszkolacsnaja Fugasznaja Aviacionnaja Bomba, vagyis 100 kg-os repesz-romboló bomba.

TG
romeo 516172 2011. augusztus 14. 20:26
Válasz erre
DSC_2685
DSC_2685
DSC_2654
DSC_2654
DSC_2650
DSC_2650
DSC_3465
DSC_3465

Üdv!
Ezek milyen bombák lehetnek?
L-39ZA szlovák légierő
Daala 516171 2011. július 29. 22:57
Válasz erre
A megsemmisülteken kívül 2db maradt Magyarországon, a többit megvették a szovjetek, 1985-ben repülték ki őket magyar hajózók segítségével.
miles 516170 2011. július 29. 21:36
Válasz erre
Daala 516169 2011. július 29. 20:51
Válasz erre
Nem,'84-ben.
miles 516168 2011. július 29. 19:08
Válasz erre
Ugye jól tudom, hogy Magyarországon 1986 vonták ki a delfint?
pilotka 516167 2011. július 26. 21:13
Válasz erre
Bocsánat: Ahtariban voltak Delfinek
pilotka 516166 2011. július 26. 09:09
Válasz erre
Skacok!

Keresek fotókat, színeket, infókat a 70-es években Kusovkában települt iskola Delfinekről. Mindent megköszönök!

pilotka
Pintér Árpád
Lacy 516165 2011. június 13. 16:52
Válasz erre
Nyugger 516164 2011. június 13. 12:49
Válasz erre
L-39ZO
L-39ZO

Sziasztok,
L'avion des Ailes de Pégase-nál repült, valamikori Albánk a volt 134-es oldalszámú 2011 április 30-án hmű. leállás miatt kényszert szállt terepen, mely során a pilóta és utasa megsérült. A gép total loss...
juge75 516163 2011. május 1. 23:27
Válasz erre
De nem a teljes kópiát, és ez sem a teljes anyag.
Több mint két tekercs 36 kockás nega...
juge75 516162 2011. május 1. 23:27
Válasz erre
Igen, ugyanide.
zoli1989 516161 2011. május 1. 21:58
Válasz erre
Ja értem :) Azthittem úgy érted hogy valami internetes oldalra feltették már korábban is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12.