<<< Vissza | Tovább >>> |
Sennás | Adatlap | 616882 | 2016. október 26. 14:54 | ||||||||||||||||||||||||
Ja hőkezelés.Hajszárító kicsit megmelegíted és nem hegyes tárgyal befele megnyomod a kívánt mértékig. Előzmény: (616879) pigasos78 2016. október 26. 14:29 | |||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 616881 | 2016. október 26. 14:53 | ||||||||||||||||||||||||
Én hegesztés imitációt szoktam acetáttal készíteni, elsőnek ecsettel felviszem a húzott szál, felületre oda ragasztott vékony hengerre, majd szike penge vastagabb, hátsó felével vagy órás csavarhúzóval meg nyomkodom. | |||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 616880 | 2016. október 26. 14:51 | ||||||||||||||||||||||||
Falvastagságtól is függ, de elsőre kivágsz belőle. Második lehetőség az Etil Acetát ragasztó, felpuhul tőle. Harmadik megoldás a hő kezelés. | |||||||||||||||||||||||||||
pigasos78 | Adatlap | 616879 | 2016. október 26. 14:29 | ||||||||||||||||||||||||
pigasos78 | Adatlap | 613802 | 2016. augusztus 26. 21:24 | ||||||||||||||||||||||||
Köszönöm szépen a kimerítő választ Gábor, és a sztorit is! Szabolcs | |||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 613792 | 2016. augusztus 26. 19:43 | ||||||||||||||||||||||||
A Delfinen nem volt azonosító csík, barát-idegen azonosítója nem működött, vagy nem volt beállítva... | |||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 613791 | 2016. augusztus 26. 19:42 | ||||||||||||||||||||||||
A géphez köthető egy sztori, 1968-ból: Kecskemétet oltalmazta a Kalocsai Légvédelmi Tüzér ezred, felderítő lokátor jelezte hangos bemondóban, hogy egy gép nem válaszol az azonosítóra, harckészültség! (éles), csövek (Sz-60 57mm-es ütegek)emelkednek, majd éles lőszer be...követésbe kezdenek, tűz megnyitási sávba érés határán voltak, amikor a reptér felől gyorsvágtában szóltak, hogy ne tüzeljetek, saját gép! Hajszál választotta el a lelövéstől a kíváncsi pilótát, aki Szolnokról érkezett, majd leszállás után kiment az üteghez személyesen megköszönni hogy nem lőtték le végül. Ez a pilóta C. László volt, akinek az édesapám mutatta meg az 57mm-es lőszereket, ami a vesztét okozta volna... A sors furcsa fintora, hogy 1989-ben Szolnokra költöztünk, majd itt találkozott ismét a két katona, bár ekkor C. László már Nyugdíjasként, Édesapám még aktívként, mégis jó barátságban, ismeretségben élünk ma is, egy házban... :-D | |||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 613790 | 2016. augusztus 26. 19:31 | ||||||||||||||||||||||||
Iskolagépként 1964-1974 időszakban tuti ezüst festésűek voltak(Kilián György Repülő Tiszti Iskola), 1974-ben az egységet (L-29 és más típusokat is) a tisztiiskola állományából, a csapatrepülő parancsnokság alárendeltségébe helyezték, MN 1929 megjelöléssel. Ekkor volt terepszínű Mig-15 Bis és L-29, a Mig-15 gépeket 1975-ben vonták ki, 1975-tól a szolnoki felderítő ezred egy L-29-es századdal oldotta meg feladatait,1983 végén az L-29 "Delfin" típusú repülőgépet kivonták a hadrendből, melyekből kettő kivételével mindet megvásárolta a Szovjetúnió... | |||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 613786 | 2016. augusztus 26. 19:04 | ||||||||||||||||||||||||
Az első három gépünk oldalszáma a farokrészre lett feketével festve 1964-ben (2-es sorozat, 253, 254, 255), majd a többi beérkezésekor 1965-ben (3-as sorozat, 365-379) mindegyik orr részén felfestve viselte az oldalszámot, vörös színnel, keret nélkül. Ezek a vörös oldalszámok keskenyek és magasak voltak a megszokotthoz képest, a kiképzési feladatukat követően, felderítő ezredben szolgáltak tovább, ahol terep festést kaptak, a megszokott Mig-15, 21 típusokon is használatos, vörös számos, de vaskosabb, jobban látható verziót. | |||||||||||||||||||||||||||
pigasos78 | Adatlap | 613778 | 2016. augusztus 26. 15:08 | ||||||||||||||||||||||||
A téma ahogy látom, szinte kimeríthetetlen! Köszönöm a sok választ! Esetleg még a fém színű Delfinekről mit lehet tudni? Konkrétan időben meddig voltak azok? Vagy előfordultak vegyesen is a terepszínűekkel? Köszönöm Szabolcs | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 613473 | 2016. augusztus 20. 20:15 | ||||||||||||||||||||||||
Amit 368-asnak néztem, az jobban megnézve mégsem az :(. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 613472 | 2016. augusztus 20. 19:51 | ||||||||||||||||||||||||
Igen, sajnos a magyar mintásokról nem találtam felülnézetet. | |||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 613452 | 2016. augusztus 20. 16:29 | ||||||||||||||||||||||||
Az összes képen nagyjavítás utáni festés (Csehszlovák) látható, a 368-as szintén az, de bele lett javítva jól láthatóan. | |||||||||||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 613451 | 2016. augusztus 20. 16:08 | ||||||||||||||||||||||||
Erdekes modon oly borzasztora titkoltak ezt a tipust, hogy idegen alakulati hozzaertot kozelebe se engedtek. Erthetetlen. Azert a 21esrol voltak kezen kozon fotok es rajzok, de errol a veszedelmes tipusrol neeem. Valami paradox volt ez. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 613448 | 2016. augusztus 20. 14:17 | ||||||||||||||||||||||||
www.avia-info.hu/talalat.php www.repulomuzeum.hu/Adomanyok/Holler_Janos/Holler_Janos.htm A Modell Makett rajzomon azért nem volt szám, mert nem volt elég infom egy konkrét gép megrajzolásához. A HAD matricájához adott rajz a 374-eshez a jobb oldalát nézve pontos. Kevés géphez van felülnézet. Az egyik a 378-as. Majdnem teljes felület látszik és színes. A 376-osról csehszlovák mintával nincs bal oldali képem. A 375 dettó. A 368 bal oldala már magyartarka. De lehet, hogy az alap még a cs-sz. minta. | |||||||||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 613342 | 2016. augusztus 18. 12:16 | ||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Kedvenc példám: kb 2004-ben 2 Mi-24P-t ugyanott nagyjavítottak (PG). Kb egyforma festést kaptak. Kb. 6-8 év múlva már tök más színekben pompáztak, pedig együtt szolgáltak... Máshogy fakultak stb... | |||||||||||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 613337 | 2016. augusztus 18. 10:51 | ||||||||||||||||||||||||
En lattam meg anno eloben camos magyat delfint...mind mas arnyalatu volt. Nyugodtan hagyatkozzatok a mar fellelheto camo szinkodokra akar kesz makett akar dokumentacio. Ez olyan mint a mig29esink szine volt 93tol. Tobbszor korbejartuk oket mas fenyviszonyokban. Mindig mas volt. Eredeti FS katalogust igazitottunk hozza. Egyik se volt jo. Ami sikerul...csak hasonlitson hozza a rozsaszin barmely arnyalata ;). Azert ne legyen what if kategoria. Szabo Akos delfinje lehet etalon !enszerintem!. | |||||||||||||||||||||||||||
Levix | Adatlap | 613334 | 2016. augusztus 18. 10:37 | ||||||||||||||||||||||||
A rajzok mellé a szín ajánlatot úgy készítettem, hogy fogtam a Humbrol festékeket és egymás mellé raktam őket. Ami jól mutatott együtt és leginkább hasonlított az akkor nekem rendelkezésemre álló szkennelt és előhívott fényképekre az lett az ajánlott színkombináció. Most őszintén, mihez tudod a kész makettedet hasonlítani? Az eredeti gép nem létezik. Fénykép annyi van amit itt is látsz. Nem kell ezt túlgondolni! Az ajánlatom van annyira "jó" mint a nagy makett és matrica gyártók orosz kamu színe :). Üdv: Papp Levente | |||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 613271 | 2016. augusztus 16. 11:32 | ||||||||||||||||||||||||
Egyébként az egész kérdéskör makettezői szempontból szerintem kissé túllihegett (istenem, mit kapok én most ezért :) ), mert hacsak nem színkártyákról, laboratóriumi körülmények között készült képekről beszélünk, az aktuális fényviszonyok biztosan meghatározták a képen látható színeket. A színkártyák esetében sem lesz teljesen azonos a látvány, ha az ablaknál rátűző napfényben, a sötét sarokban, neonfénynél, vagy egy íróasztali lámpa bűvkörében nézi az ember. Egyébként nem tudom, hogy a fényképezőgép optikája mennyiben befolyásolhatja a színeket. Szkenneltem ugyanis családi képeket rollfilmről, fekete-fehérben. Akkoriban nekem volt egy Ljubitelj gépem, a nevelőapámnak egy Yashicája (valószínűleg "szolgálati", lévén egy olyan uszkve került akkor háromhavi átlagkeresetbe, mi meg sosem voltunk valami gazdagok, ha nem is éheztünk), a haverjának, aki profi fotós volt, egy még annál is jobb gépe, gyanítom egy Hasselblad, vagy hasonló kategória. A képeken szemmel látható különbség van élesség tekintetében. Lehet, hogy a színhűségben is, de ez ugye fekete-fehérben kevéssé feltűnő. Viszont, ha ezek az árnyalatnyi elmosódások kihatással lehetnek a színekre is, akkor még azt is nézni kellene, hogy mennyire profi géppel készült az adott fotó, sőt, esetleg a fotós kvalitásait is. | |||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 613269 | 2016. augusztus 16. 11:04 | ||||||||||||||||||||||||
Én is diáról beszéltem, nem színes negatívról. A negatívról készített fotó esetenként jobban tartja a színét, csak sajnos nagyobb felbontásra rossz esetben alkalmatlan, szemben a filmmel. A nyomdai kérdésekhez nem értek, de el tudom képzelni, hogy az újkorában 1000%-os nyomat is változtatja idővel a színét a papír, festék, páratartalom, stb. miatt. De, ha mégsem, akkor ahhoz, hogy itt megjelenhessen kép formájában be kell szkennelni és akkor már ismételten bejön a kérdés, hogy a szkenner ront-e rajta és ha igen, mennyit és hogyan. Nekünk van itthon két digitális fényképezőgépünk, egy tízéves Panasonic TZ1, meg egy 3-4 éves Olympus Tough vízparti és vízalatti képek készítéséhez. Mit mondjak, utóbbi színhűsége hagy némi kívánnivalót maga után, ha kimondottan szarnak nem is merném élből titulálni. | |||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 613268 | 2016. augusztus 16. 10:58 | ||||||||||||||||||||||||
Amúgy abszolút igazad van, valóban elérnek az anyagok... | |||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 613266 | 2016. augusztus 16. 10:18 | ||||||||||||||||||||||||
Nem teljesen. Nyomdailag nagy gondot fordítanak a reprodukcióra, színbontáskor és nyomáskor is. A gond a zselatinban levő színekre (és fényre) aktiválódó, reagáló anyagok tartóssága akár nega, akár pozitív. Ezért is régen a DIA volt színesben elfogadottabb, érzéketlenebb a hőre, fényre előhívás és fixálást követően. A kor színes negáit a hívó folyadék, a hő nagyon befolyásolta, szín hőmérséklete nagyon változott, iszonyat kényes folyamat. | |||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 613265 | 2016. augusztus 16. 10:04 | ||||||||||||||||||||||||
A "jó minőségű dia" érdekes kérdés, mert idővel az Agfa pirosas, a Kodak pedig sárgás színárnyalatot vesz fel (35-40 év alatt biztosan, ezrével szkenneltem őket a múltkoriban). A Fortepan gyakorlatilag értékelhetetlen színárnyalatokat produkál (igény esetén mellékelek egy ilyet, ha megtalálom). Megdöbbentő módon a leginkább az Or-Wo tartja a színét. Természetesen szoftveres úton minden javítható, akár még a Fortepan is értékelhetőre, de nem feltétlenül mernék a színhelyességre megesküdni egyik esetben sem. Innen kezdve pedig már tökmindegy, hogy nyomda, monitor, házi nyomtató, bármi. | |||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 613260 | 2016. augusztus 16. 09:17 | ||||||||||||||||||||||||
Nos a színes kép egy jó minőségű diáról készült, amit egy gyári (Aero Vodochody) átvevő készített, és gondosan őrzött (maga a gyár). | |||||||||||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 613257 | 2016. augusztus 16. 07:14 | ||||||||||||||||||||||||
Pedig innen, a akettinfóról szedtem a képet, de most nem találom. Lehet, hogy másik fórumban volt? A színek és a minta pontosságának ügyében nem tudok mit mondani. A színek pomtosságát képről leovasni amúgy sem nagyon lehet, mert a kép színeit millió dolog befolyásolja. | |||||||||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 613255 | 2016. augusztus 16. 05:41 | ||||||||||||||||||||||||
pigasos78 | Adatlap | 611911 | 2016. július 16. 16:42 | ||||||||||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 611079 | 2016. június 28. 22:07 | ||||||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 611078 | 2016. június 28. 21:53 | ||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a Delfin hajtóművét a MiG-15, 17-, -21 gépekhez hasonlóan csak a törzs széthúzása után lehetett szerelni? Szerelőpanelek nem voltak rajta? Köszi! | |||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 610568 | 2016. június 17. 15:02 | ||||||||||||||||||||||||
Szervusztok! Több évi "parkolás" után ,folytatom a L-39-esem (ZÜMI,1:48) építését.Oly annyira,hogy már a traki (RÁBA-15) is készülget.Sajnos a vonó rúdról nem találok olyan képet,amiről meg lehetne méregetni. Tudnátok erről kép-infót feltenni? Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 609636 | 2016. május 29. 19:12 | ||||||||||||||||||||||||
Egy kis segítség az AMK 72-eshez! modelweb.modelforum.cz/en/2016/03/28/172-aero-l-29-amk-testovaci-stavba/ | |||||||||||||||||||||||||||
Cs.Béla | Adatlap | 609625 | 2016. május 29. 17:45 | ||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! VÉGRE MEGÉRKEZETT, KÉSZLETRŐL VÁSÁROLHATÓ! Méretarány: 1/72 AMK 86001 TÖKÉLETES! - kiváló felületi kidolgozás, finoman vésett panelvonalakkal - különálló féklapok, melyek részletezését fotomaratás segíti - nyitható orr, nyitható kabintető - példa értékű kabin, az oldalfalak burkolatait is megjelenítették - tökéletes mélységű futóaknák - látványos festések Elérhető: dreamkit.hu/spd/AMK86001/Aero-L-29-Delfin-1-72 | |||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 604260 | 2016. február 28. 20:11 | ||||||||||||||||||||||||
Köszönöm a választ! | |||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 604259 | 2016. február 28. 19:43 | ||||||||||||||||||||||||
Szia! A két belső volt rákötve a rendszerre! A külsőkön általában a fegyverzet kapott helyet. Nálunk, és ahogy talán minden alkalmazó ország esetében is kétféle póttartály volt rendszeresítve. Ezek csupán méretükben különböztek! A kisebb 150 literes volt, a nagyobbik pedig 350 liter. Üdv: Weizi | |||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 604254 | 2016. február 28. 19:11 | ||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Még egy kérdés Alba ügyben. Mind a négy pilonra lehetett póttartályt függeszteni vagy csak a belsőkre? /persze függeszteni nyilván lehetett, de melyik volt bekötve az üzemanyag rendszerbe?/ Üdv: varobee | |||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 603343 | 2016. február 16. 09:48 | ||||||||||||||||||||||||
Szia! Köszönöm ismét a válaszodat, bíztam benned, hogy benézel a topicba.:-) Üdv: varobee | |||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 603339 | 2016. február 16. 06:48 | ||||||||||||||||||||||||
Szia! Egy ellensúly "húzta ebbe a helyzetbe a magassági kormányt, amit a pilóta saját izomerejével küzdött le. A gép repülés közbeni felhúzásában volt a pilóta segítségére. Szóval ahogyan általában látható egy képen, a magassági kormánynak ez az alaphelyzete. Ki is lehetett rögzíteni a botkormány tövénél, de ha jól emlékszem akkor nem ebben a helyzetben, hanem vízszintes helyzetben!Ebben az esetben a beszállás is könnyebb volt a gép kabinjába. | |||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 603303 | 2016. február 15. 12:12 | ||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kérdésem lenne az Albatrosszal jó barátságban lévőkhöz. A készülő makettemen lassan fel kéne ragasztanom a magassági kormányokat. Sok képet átnéztem és feltűnően sok álló gépen a magassági felfelé van kitérítve. A kérdésem az, hogy ez miért van? Álló helyzetben ebben a pozícióban rögzítik? Esetleg csak véletlen, és mindíg "hasra" húzva marad a bot? Üdv: varobee | |||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 600212 | 2016. január 14. 19:03 | ||||||||||||||||||||||||
De igazad van csak a zümié van ott , bocsi | |||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 600209 | 2016. január 14. 18:45 | ||||||||||||||||||||||||
A festési utasitásnál ahol adják a matrica felhejezési utasitást ott rajta vannak a stencilek is , | |||||||||||||||||||||||||||
skywarior | Adatlap | 600207 | 2016. január 14. 18:43 | ||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 600206 | 2016. január 14. 18:39 | ||||||||||||||||||||||||
Ott nem találtam. | |||||||||||||||||||||||||||
migi | Adatlap | 600179 | 2016. január 14. 13:33 | ||||||||||||||||||||||||
A Had olaláról letöltheted , | |||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 600178 | 2016. január 14. 13:22 | ||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! 1/72-es magyar Albatroshoz, a HAD matricakészlethez, nincs valakinek a stencilek felrakásáról ábrája? A készlethez nem adtak. | |||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 594838 | 2015. október 29. 19:43 | ||||||||||||||||||||||||
Szia Weizi! Köszönöm a válaszodat! Így teljesen tiszta a dolog és ezek szerint élethű ha a főfutó aknákat nyitva készítem el. Üdv: varobee | |||||||||||||||||||||||||||
Weizi | Adatlap | 594823 | 2015. október 29. 12:55 | ||||||||||||||||||||||||
Szia! Alapesetben valóban együtt mozogtak az ajtók és az alaphelyzetük a zárt helyzet volt! A földön a kabinban elhelyezett kar segítségével lehetett nyitni őket. De egy egyszerű csavarhúzóval is ki lehetett oldani az ajtózárakat ha a helyzet azt kívánta. A szerviz miatt volt erre szükség. A nyitott ajtókat az ellenőrzések/javítások után vagy egészen egyszerűen kézzel csukták vissza, vagy a következő hajtómű indítás során automatikusan bezáródtak. Az általad felrakott képen nagy valószínűséggel az történhetett, hogy az ajtók nyitása után az orrfutóét visszacsukták kézzel, vagy eleve csak a főfutóé lett kinyitva ( csavarhúzós módszerrel) valamilyen mélyebb ellenőrzés céljából. | |||||||||||||||||||||||||||
polomalev | Adatlap | 594818 | 2015. október 29. 11:15 | ||||||||||||||||||||||||
pintair | Adatlap | 594816 | 2015. október 29. 10:46 | ||||||||||||||||||||||||
Hát... a Humbrol 30 és / vagy a 149 ok, de ezt össze kell hasonlítanod a Revell zöldekkel, pl a Revell 68 talán... a Revell 63-at külön nem kapod meg, csak készletben. | |||||||||||||||||||||||||||
polomalev | Adatlap | 594812 | 2015. október 29. 09:11 | ||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Nincs valakinek ötlete, hogy a magyar gépek zöldjére melyik revell szín lenne jó? | |||||||||||||||||||||||||||
varobee | Adatlap | 594797 | 2015. október 28. 20:13 | ||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy 1/72-es EDU Albának kezdtem hozzá és beszereztem a CMK vezérsíkjait + aknát. A gyanta szett csak a főfutó aknákat adja, azt lehet nyitva megépíteni. Átnéztem visszamenőleg a topicot és az írták korábban, hogy az aknák /első-hátsók/ vagy egyszerre vannak nyitva, vagy egyszerre zárva. Találtam a HUNAVIA oldalon olyan képet amin ez nem így van. A kérdésem azokhoz lenne akik közelebbi barátságban voltak a gépekkel, hogy a földön ezek nyitását hogyan kezelték? Üdv: varobee |
<<< Vissza | Tovább >>> |