/ Fórumok /

Aero L-29 Delfin és L-39 Alba

L-29 Delfin és L-39 Albatros makettekről, építésükről, történetek, háttérinfók, minden.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.
romeo 515974 2009. szeptember 11. 13:41
Válasz erre
Üdv Nyugger!

Egy volt szentkirályszabadjai ismerősömtől, jelenleg már nem aktív.
Nyugger 515973 2009. szeptember 11. 12:57
Válasz erre
Romeo,
A +1 év csak vágyálom. A gépek naptári ideje lejár ez év végén, 30 évesek a gépek. Csak ipari nagyjavítás után mehetne a repülés. Persze azon el kellene gondolkozni, hogy egy 2. generációs oktatógéppel érdemes-e foglalkozni. Honnan származik az infó a gazdasági válság miatt elmaradó ALCA beszerzésről ?
borisz 515972 2009. szeptember 11. 12:05
Válasz erre
Nem, amúgy is elszórták a pénzt, csak most rá lehet fogni mindent a válságra...
romeo 515971 2009. szeptember 11. 11:48
Válasz erre
Mivel gazdasági válság miatt nem tudták nyélbe ütni az ALCA beszerzést a magyar L-39-esek még kb. 1 évet repülnének.
Ez igaz lehet?
vlevi 515970 2009. szeptember 6. 13:44
Válasz erre
filmwork_15
filmwork_15

Én megtaláltam a "maradékos" dobozban a Kopro L-39 Thunderbird matricát. A Kopro L-39-ese már rég a szemétben van, de van egy Eduard Dual kitem, arra pont jó lesz.
Lacy 515969 2009. szeptember 6. 12:37
Válasz erre
UKR39
UKR39

Sziasztok,
ex. ukrán L-39C Albatros.
buksi 515968 2009. augusztus 17. 09:19
Válasz erre
Köszi mindenkinek a segítséget.
buksi 515967 2009. augusztus 17. 09:18
Válasz erre
juge75 515966 2009. augusztus 17. 08:56
Válasz erre
Konkrét gépről szerezz fotókat, mert nem volt két egyforma, illetve ez a festés sem tökéletes.
juge75 515965 2009. augusztus 17. 08:53
Válasz erre
Úgy látom, befejezte a gyártását.
juge75 515964 2009. augusztus 17. 08:50
Válasz erre
Nagyjavítás előtti, vagy utáni lesz?
juge75 515963 2009. augusztus 17. 08:48
Válasz erre
buksi 515962 2009. augusztus 17. 08:44
Válasz erre
Heló Migi
A számokkal már kisegitett Stefan.
A kereket meg tudnánk beszélni magánban?
kzoli91@citromail.hu
Köszi
Buksi
buksi 515961 2009. augusztus 17. 08:34
Válasz erre
Heló borisz.
Én úgy tudom hogy 72-es méret arányban nem gyárt a HAD matricát hozzá.
Migi Én a magyar mintára gondoltam.
Üdv Buksi
migi 515960 2009. augusztus 17. 07:29
Válasz erre
center_csehminta
center_csehminta
center_magyarminta
center_magyarminta

És melyik festésü lesz a gép ? az oldalszám miatt , főfutókerék az van .
Tibcsi 515959 2009. augusztus 16. 22:30
Válasz erre
A Pavla kabinfeljavítóban van két főfutókerék is.
borisz 515958 2009. augusztus 16. 21:07
Válasz erre
Esetleg vegyél HAD-ot.
Kerekeket meg gyárt az equpage, ha jól tudom.
buksi 515957 2009. augusztus 16. 20:57
Válasz erre
sima vörösre gondolok mert csak olyan terepmintás képet találtam amin az volt
juge75 515956 2009. augusztus 16. 20:44
Válasz erre
Ha nem szögleteset akarsz, jó hozzá az ami a mig-21-re való.
Volt keret nélküli is, csak símán vörös.
buksi 515955 2009. augusztus 16. 19:16
Válasz erre
Helosztok.
Keresek 72es terep mintás l-29-hez számot(magyart) vagy egész matricalapot(magyar géphez), orr és fő futószárat és orr futóhoz kereket.
kzoli91@citromail.hu
Üdv Buksi
romeo 515954 2009. augusztus 4. 12:02
Válasz erre
MWSnap274
MWSnap274

Üdv!

A 2008-as ENSZ jelentés szerint 10 db L-39-est adtunk át Csehországnak.
Monox 515953 2009. július 31. 07:12
Válasz erre
Nyugger, ha lehet erről beszélni...
Mi lett volna az a bizonyos mutyi és mi volt az a fájó vasököl? Ami oda ütött ahova köll?
Monox 515952 2009. július 26. 09:37
Válasz erre
Nyugger, ez melyik program? Frissebbek a képek mint a Google-n.
Nyugger 515951 2009. július 25. 13:10
Válasz erre
prelouc
prelouc

mig23papa,

Ha elindítom a linket nekem a prelouci Excalibur Művek jelenik meg a légifoton.
mig23papa 515950 2009. július 25. 13:00
Válasz erre
Nyugger

Nézelődnék, de melyik utcában van?

Mitől nem MÉH - telep, és mi van a házimúzeumukban?

Amúgy haladok a Kövesdi képekkel, kb felénék tartok.
mig23papa 515949 2009. július 25. 12:56
Válasz erre
borisz

Lehet meg is ette?
Egy darabig azért áll a buli, mert elfogyott a pénze, nincs a további munkálatokra, most meg lehet azért áll mert a kutyának sem kellenek a gépek, nincs akinek tovább tudná adni?
borisz 515948 2009. július 25. 12:36
Válasz erre
Mert a magyarnak jobb üzlet ha az ukrán szanaszét vagdalja?
Nem, csak megpróbálják megetetni vele, hogy jobb neki.
Nyugger 515947 2009. július 25. 11:46
Válasz erre
mig23papa !

Itt érdemes nézelődni. www.mapy.cz/
Prelouc településen van a bontó, még 'házi múzeumuk ' is van. Ez nem egy MÉH telep!
mig23papa 515946 2009. július 25. 11:31
Válasz erre
Nyugger

Nem mondtam hogy mindet meg kéne tartani. De a múzeumoknak ill. azon bázisoknak ahol üzemeltették őket valóban kötelező lenne. Ezenkívül, ha egy hozzánk hasonló ember szeretne egyet a kertjáben nézegetni, miért nem tehetné meg. A mellékelt képek egy MÉH telephez hasonló helyen készültek? A magyar honvédség miért nem így dobálja ki. Had guberáljanak az emberek kedvükre belőlük.
A fantom ukránt valóban nem ismerem , de akitől a gépeket megvette, azzal már beszéltem telefonon többször is. Az ukrán valódi lehet, mert egy telefonálás alkalmával azért kellett megszakítanunk a beszélgetésünket, mert éppen megérkezett az illető, és oroszul beszéltek egymással.
Itt az illetőcég aki megvette a gépeket a honvédségtől, és továbbadta a fantom ukránnak. Lehet a Szabó Endre Ügyvezető igazgató úrnak leveleket írogatni érdekes kereszt kérdésekkel.

www.partnerinfo.eu/text.aspx

A gépek most még nincsenek szétvágva.
Nyugger 515945 2009. július 25. 11:06
Válasz erre
gal3611
gal3611
gal3612
gal3612
obr8
obr8
P1050189
P1050189
gal3615
gal3615

A csehek is darabolnak... szerintem nem kell megőrizni minden kivont repülőt! De a múzeumoknak ill. azon bázisoknak ahol üzemeltették őket kötelező lenne. Ezt a fantom ukránt már hónapok óta írjátok, kicsit konkrétabban mennyi gépet is vágott szét, hol és mikor ? A csatolt képek a kivont MiG-21MF/MFN gépekről készültek a kivonás utánn 1,5 évvel, nem spejzolták, nem tologatták, nem őriztették nyugdíjas katonákkal stb.
mig23papa 515944 2009. július 25. 10:32
Válasz erre
Nyugger

Ezt eddig is tudtam, ez egy beugrató kérdés volt. Rájuk nem vonatkozik a daraboljuk fel a gépeket mert haditechnikai eszköz? Mert a magyarnak jobb üzlet ha az ukrán szanaszét vagdalja?
RonnieFrown 515943 2009. július 25. 10:27
Válasz erre
Csak az USA-ban 250 koruli darbszamban van L-39 civil lajstromban. Es ez csak egy orszag, minden foldreszre jut belole boven, a tipus nagyon nepszeru "sportrepulogep". Nem tartom kizartnak, hogy a gyarnak a civil uzemeltetok meg nagyobb bevetelt jelentenek mint a katonaiak.
Nyugger 515942 2009. július 25. 10:24
Válasz erre
Monox !
Azért ebben a témában is volt már 'felkészülés a mutyira' állapot, de jött az a bizonyos vasököl, és ez most bizony Krupp acélból volt. Fájt is ...! Azért senkit se tévesszen meg a dolog, pártsemlegesen kis hazánkban ez mindig is így volt.
Nyugger 515941 2009. július 25. 10:19
Válasz erre
Ahoj Papa !

Szerintem igen! Gondold csak végig, hogy Európában ill. az USA-ban százas nagyságrendben repül magán L-29 Delfin és L-39 Albatrosz, mekkora üzlet ez a gyárnak. Cseheknél és a szlovákoknál is van már magán Delfin és Alba is.
mig23papa 515940 2009. július 25. 09:59
Válasz erre
Nyugger

Ezt a gépet ami Franciaországban repül - magánkézben, a gyártó adta (adhatta ) el magánkézbe? Mert ha ígyvan, akkor bárki vehet tőlük ha van pénze?
Monox 515939 2009. július 25. 08:54
Válasz erre
Így vagy úgy, ezennel magam sem értem, hogy mi történhetett, hogy nem sikkasztották el a gépeket és nem volt már meg a gazdájuk 10 évre előre. Őszintén remélem, hogy a nagyjavított gépekből 2 múzeumokba fog kerülni és a többi is vissza a gyártóhoz. Ez lenne a tipus sorsára nézve a legkorrektebb megoldás.
borisz 515938 2009. július 24. 23:57
Válasz erre
Szállhatna, de minek?
Most komolyan. A gripeneket is kérdéses, hogy tudjuk eltartani, mellé még egy típus húzós lenne.
Egyébként eladták már valahova a 159-et?
Nyugger 515937 2009. július 24. 22:03
Válasz erre
L-39ZO-134 09  1
L-39ZO-134 09 1
L-39ZO-134 rep.
L-39ZO-134 rep
L-159B-6073
L-159B-6073

Sziasztok olv ill. kórtársak !
A jobbító szándék miatt és nem okoskodásból: ismereteim szerint soha nem repült magyar Alba Vodochodyba se oda, se vissza. Kamionon érkezett Tökölre az a 20 db melyek hadredbe álltak. Ezeknek a repülőgépeknek az átadásával támogatta Németo. a kilencvenes évek elején beinduló magyar hajozó kiképzést, ezért ezen gépek státusza eltér a megvásároltakétól.Szerződés szerint kivonás után vagy vissza kell szállítani Németo.-ba a gépeket, vagy darabolás útján kell megsemmisíteni, vagy a gyártó cégnek eladható. Nos, ez utóbbi történt,2007-ben azt a 10 db L-39ZO-t melyeket a kecskeméti repnapon a Lé.Jü. udvarában láthattunk, kamionnal elvitték Vodochodyba.
Ezek a repcsik akkor már vagy 6-9 éve nem repültek ! Az Aero Vodochody mint gyártó egy nagyjavítás után értékesítette a 134-s oldalszámú volt gépünket. 2009 márcusában szállt fel először Bordeauxban de már RA-3514A lajstrommal. Az eladott gépek utáni árbevétel az L-159B ALCA bérletében realizálodott. Azért még szállhat fel magyar ALCA -igaz nem Albatrosz- Vodochodyban. De ez egy egészen más történet lenne, lesz?
Horvath_Balazs 515936 2009. július 24. 17:28
Válasz erre
http://www.les-ailes-de-pegase.com/

Itt repül az egykori 134-es Alba - köszönet Nyugger kórtársnak a "nem hivatalos" információért! :)
Monox 515935 2009. július 24. 13:45
Válasz erre
Aranysas 2009.06 szám.

Helyesbítek: nem 10-et vittek vissza az Aero Vodochody-hoz hanem 11-et.
Nem hivatalos források tudni vélik, hogy az egyik EX-MAGYAR gép már Franciaországban repül - magánkézben.
PETI 515934 2009. július 24. 13:17
Válasz erre
Monox 515933 2009. július 24. 11:55
Válasz erre
Azt olvastam, hogy a 20db L-39-esünkből már 10 darab viszarepült a saját szárnyán a gyártó üzembe csehországba. Igaz ez?
Már csak azért mert sosem gondoltam volna, hogy a repülőképeseket viszik el.
Vagy a gyártó rakta össze őket annyira, hogy elérjenek vele az üzemig? Lehet erről tudni valamit?
juge75 515932 2009. július 1. 17:31
Válasz erre
Bocsánat, igaz, valóban. :-)
Romlik a szemem.
mig23papa 515931 2009. július 1. 17:06
Válasz erre
juge75

az a főtörzs őrmester elvtárs, aki a kukkert fogja egy százados, ha nem gond :-)
juge75 515930 2009. június 30. 07:19
Válasz erre
Tudtam hogy reagálni fogsz, te fegyveres! :-)

A Silkák gépágyúit is hasonlóan lőtték be, ez volt a "Hideg belövés".
Daala 515929 2009. június 29. 22:33
Válasz erre
Nem a csövekét, azok fixek, nem tudnak elmozdulni...a blokk pontos beállítását ellenőrzi a képen nem látható előtte lévő belövőtábla és a blokkba behelyezett műszer segítségével!
romeo 515928 2009. június 29. 21:54
Válasz erre
juge75 515927 2009. június 29. 21:48
Válasz erre
A "L29lov3" képen a főtörzs őrmester elvtárs éppen ellenőrzi a csövek beállításait.
Sulaco 515926 2009. június 29. 21:47
Válasz erre
Hello Mindenki!

Megvételre/cserére keresnék L-29-et 1/72-ben. Esetleg ha valakinek lenne elfekvőben, az jó lenne! Előre is köszi!

dmc012@freemailponthu
juge75 515925 2009. június 29. 21:46
Válasz erre
Ahogyan látható a képen is, a konténereken jelölve volt a gépszám és az oldal is vörössel.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.