<<< Vissza | Tovább >>> |
VO101_Papi | Adatlap | 516088 | 2009. december 10. 22:45 | ![]() | |||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 516087 | 2009. december 10. 20:15 | ![]() | |||||||||||||
Sziasztok, Ma délután teljesítette az utolsó leszállását Magyarországon az L-39ZO típus. Szolnokra érkezett a 128-s a Repüléstörténeti Kiállítóhelyre, a 119-s pedig a ROK-ba -Repülőműszaki Oktatásbiztosító Központ. Repült még a 136-s is de ez a gép Kecskeméten szállt le. | |||||||||||||||||
fishpot | Adatlap | 516086 | 2009. december 2. 15:01 | ![]() | |||||||||||||
romeo | Adatlap | 516082 | 2009. december 1. 20:35 | ![]() | |||||||||||||
Mig23Papa, ez eléggé szomorú! | |||||||||||||||||
mig23papa | Adatlap | 516081 | 2009. december 1. 20:12 | ![]() | |||||||||||||
romeo Már megszokhattad, hogy 4 évente mindent újra kell kezdeni. Először is a régi bútorokat szőnyegeket kell lecserélni. Ez 1. év. Azokat meg kell szokni, 2. év. Az új főnök rokonait kell beszervezni a régi főnök rokonai helyett, 3. év. Aztán a 4. évben azon kell gondolkozni hogy az addig összegyűjtött mutyi elmentésére van-e még elég idő. Aztán kezdődik minden előről, és ez így megy 20 éve. | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 516080 | 2009. december 1. 18:08 | ![]() | |||||||||||||
Milyen gépekkel oktatják majd a pilótákat az Albatrosok helyett? Ugyanaz a gyár, amely az Albatrosokat gyártotta, készíti az L-159B típust is. Ilyen gép már van a kecskeméti repülőtéren, és gyakorolnak rajta a pilóták. A gyártóval most tárgyalunk, jövőre szeretnénk tőlük gépeket bérelni. Közben előkészítettem egy közbeszerzési kiírást egy nyílt nemzetközi tenderre, amely majd a végleges megoldást jelenti. A gépvásárlás, a lízing, a bérlés egyaránt érdekel bennünket. Terveim szerint ezt először megvitatja a Honvédelmi és Rendészeti Bizottság, és csak azt követően terjesztem a kormány elé a javaslatot. Egy ilyen folyamat egy évig is eltarthat, a döntést már az új kormány hozza meg, de nem szeretném, ha a nulláról kellene kezdenie. www.baon.hu/bacs-kiskun/kozelet/szekeres-imre-egyelore-maradnak-a-mig-ek-272461 | |||||||||||||||||
Monox | Adatlap | 516079 | 2009. november 29. 20:58 | ![]() | |||||||||||||
Én pedig arra lennék kíváncsi, hogy oldalszám szerint melyik volt az a 10 gép amit visszavitt a gyártó(hoz)? És mindez mikor történt és hogyan? | |||||||||||||||||
RonnieFrown | Adatlap | 516078 | 2009. november 27. 22:06 | ![]() | |||||||||||||
Ki hitte volna akkoriban, hogy majdnem 50 evvel kesobb a tipus meg mindig repulni fog, raadasul a legnagyobb peldanyszamban az USA-ban... Valoszinuleg a mi albainkbol is ott fog kikotni jopar. Kivancsi lennek, hogy az egykori magyar Delfinekbol repul e ma valamelyik magankezben. | |||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 516076 | 2009. november 27. 19:40 | ![]() | |||||||||||||
Mint érdekesség, a Csehek által legyártott 3365 Delfin közül több mint kétezret állítottak hadrendbe a szovjet haderőnemek kiképző alakulatainál. A hatalmas mennyiség elsősorban abból adódott, hogy a gépek gyártása a hruscsovi rakéta korszak utáni újra felfegyverzéssel egybeesett. Így a szovjet haderőnemeknek nagy szüksége volt az új pilóták tömegére. Egyébként a nagy mennyiség nem is olyan nagy, ha szembeállítjuk a Egyesült Államok katonai kiképző gép igényeivel. A szovjet erőket összehasonlítva a NATO erőivel a hatvanas évektől kezdve korántsem voltak mennyiségi fölényben, ellentétben az általános nyugati (és ebben az esetben magyar) vélekedéssel! Mivel a szovjetek épp a hagyományos repülő erők újrafegyverkezését hajtották végre, új kiképző iskolák és ezredek álltak fel, amelyeknél állt hadrendbe az új kiképzőtípus. Első L-29-essel repülő alakulat a 703 kiképző ezred az ukrán szovjet tagköztársaság területén 1963-ban kapta meg a típust, amivel az UTI Mig-15-öst váltották le. A gyártás hatalmas ütemére jellemző, hogy három évre rá, már átvehették az 1000-ik példányt. Összesen húsz szovjet kiképző ezredet töltöttek fel a típussal, bár ezek nem egy időben használták. Ezek az ezredek 100 némelyik 120 repülőgéppel rendelkeztek, és gyakran két-három repülőtéren települtek egyszerre. Az újonc pilóta jelölteket pedig gyakran füves kitérő reptereken reptették először. 1966-tól a DOSzAAF (helyi MHSZ) is megkapta a Delfin típust, amit szintén 20 kiképző központban alkalmaztat egészen 1992-ig. Ekkor is csak a pénztelenség miatt állították félre „őket”. | |||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 516075 | 2009. november 27. 19:39 | ![]() | |||||||||||||
romeo | Adatlap | 516019 | 2009. november 26. 19:15 | ![]() | |||||||||||||
Meg kell oldanunk, hogy ezeknek a repülőgépeknek a kiválása miatt ne csökkenjen a repült órák száma. A szükséges repülési idő biztosítását új repülőgépek vásárlásával, vagy pedig repülési idő bérlésével érjük el. A Honvédelmi Minisztérium elkészítette közbeszerzési javaslatát a kormány felé – mondta a miniszter www.honvedelem.hu | |||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 516018 | 2009. november 26. 17:21 | ![]() | |||||||||||||
Ráadásul még a radarkeresztmetszete és a károsanyag-kibocsátása is alacsony. A hatótávolságáról tud valaki valamit? A mérete miatt nem hinném hogy nagy lenne. Bár gondolom póttartállyal, esetleg légiutántöltéssel lehet növelni. Szomorú dolog hogy ilyen apropó miatt élénkült meg a fórum:(:( Még egy típussal kevesebb az országban. :( RIP Alba! És hamarosan a 29-es is... | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 516017 | 2009. november 26. 16:37 | ![]() | |||||||||||||
Az új tender ötletét Vajákos Biri országgyűlési képviselőnő adta, állítólag a prototípus boszorkányosan jól repül és olcsó. A Self-Professional-Recon-Operation-Object (röviden S.E.P.R.O.O., ejtsd: seprő) néven futó fejlesztés eredetileg felderítésre és csapásmérésre való. Eddig csak ez a fantáziarajz publikus a jövő vadászgépéről, amely szó szerint lesöpri az ellenséget az égről! Tartozék az éjjel látó berendezés, "Macskaszem", amely új és titkos, teljesen Magyar fejlesztés. | |||||||||||||||||
mrbaracus | Adatlap | 516016 | 2009. november 26. 16:15 | ![]() | |||||||||||||
Szívszorító nézni a képeket illetve a videót. Sajnos nekünk van gyakorlatunk a búcsúrepülések megszervezésében. Ilyenkor azért megmutatjuk hogy mi is tudunk...R.I.P ALBA | |||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 516015 | 2009. november 26. 15:29 | ![]() | |||||||||||||
Remélem Kecelre nem kerül belőlük - kár lenne ezeket a szép gépeket is úgy látni, a "szaxerű" növénygondozás miatt. Bár nekik már van egy, még a régi festéssel - ha jól emlékszem. Na mindegy, remélem ezekből nem kapnak! | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 516014 | 2009. november 26. 15:06 | ![]() | |||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 516013 | 2009. november 26. 08:44 | ![]() | |||||||||||||
romeo | Adatlap | 516012 | 2009. november 26. 08:16 | ![]() | |||||||||||||
Egy teljes cikk az L-39 kivonásáról, és további sorsáról. www.honvedelem.hu/cikk/0/17340/l39_bucsurepules_kecskemet.html | |||||||||||||||||
bero89 | Adatlap | 516011 | 2009. november 25. 22:43 | ![]() | |||||||||||||
Sziasztok! Kár értük, én mikor megláttam az első rpülönapon amin jelen voltam akkor ez gép tetszett legjobban persze azóta a gripen felváltotta a jó öreg ALBÁT. Most egy 1:48 albán dolgozom persze a magyar légierő szineibe. | |||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 515999 | 2009. november 25. 19:34 | ![]() | |||||||||||||
Romeo! Ma Kecskeméten mindenki -média- kapott egy egy sajtó háttéranyagot, én is. Sajnos a három tv hiradó mely eddig beszámolt az Alba búcsuztatásról, nem vette a fáradságot arra, hogy elovassa ezt, és megértse az ott leírtakat. Te is átvetted, ez az a bizonyos 10 gép stb... Szkennelés után holnap felteszem, okulás gyanánt. Még valami: nálunk ez a 2.típus /a Mi-1-s után/ mely kirepülta a naptári idejét ! Ez itt 30 év. Lehet további ipari nagy javítással még repültetni a típust, de egy 4 generációs Gripen és ez marad majd mint vadász típus egy 2. generációs L-39ZO-val ? Nem véletlen, hogy csak MiG-29-s rgv-k repülték a típust. | |||||||||||||||||
tanker | Adatlap | 515998 | 2009. november 25. 19:26 | ![]() | |||||||||||||
Kíváncsi vagyok, mikor kezdik a repülést magánkézben nyugaton, ill. hogy hány évig repülnek még? Ez megint egy melléduma a HM részéről! | |||||||||||||||||
Guliver | Adatlap | 515996 | 2009. november 25. 18:54 | ![]() | |||||||||||||
Pár perce azt mondták az RTL híradóban,hogy jövőre akarnak pályázatot kiírni új kiképzőgépekre...Kiváncsi leszek. Én Kecskeméten voltam katona sok estét töltöttem azzal,hogy az Albák röptét néztem. Kár értük. | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 515995 | 2009. november 25. 18:44 | ![]() | |||||||||||||
Katasztrófális állapotban van az ország, hogy nem tudunk gépeket venni! Lassan már a gépkarabélyokat is bérelni foglyuk. | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 515994 | 2009. november 25. 18:36 | ![]() | |||||||||||||
Video a búcsúrepülésről. www.rtlhirek.hu/dock/videogallery/15:76493 | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 515993 | 2009. november 25. 18:24 | ![]() | |||||||||||||
Üdv! Nem vásárolunk új gépeket! Utoljára repültek a honvédség Albatrosz típusú kiképzőgépei. A 10 vadászgép 1990-ben érkezett Németországból, most azért vonják ki a forgalomból őket, mert elöregedtek, nem repülhetnek többet. Helyettük nem vesz a honvédség új gyakorlógépeket hanem külföldről bérelnek majd. | |||||||||||||||||
Charger | Adatlap | 515991 | 2009. november 25. 16:12 | ![]() | |||||||||||||
sosem értettem,miért vonják ki,szüntetik meg ami jó...lehet tudni mi lesz a sorsuk? gondolom mint a migeknek ez elrohadás..:( | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 515990 | 2009. november 25. 15:20 | ![]() | |||||||||||||
Szia Fridi!Remélem ott leszel és csinálsz pár jó képet vagy nemmindenkit engednek be,hogy van ez?Ha három napja szoltok átugrok én is. Vagy olyan felhő alap volt nem is látszott semmi a repülésből?Sajnálom én is a kivonásukat. | |||||||||||||||||
Kferro | Adatlap | 515989 | 2009. november 25. 12:57 | ![]() | |||||||||||||
Ez nagyon rossz hír. :((( | |||||||||||||||||
Friderikusz | Adatlap | 515988 | 2009. november 25. 12:01 | ![]() | |||||||||||||
Tudatom minden Alba rajongóval hogy ma november 25-én 12 órakor lessz a magyar Albatroszok búcsú repülése Kecskeméten.Tehát őket sem látjuk többé magyar szinekben repülni,sajnos. Üdv.S. | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 515987 | 2009. november 25. 06:27 | ![]() | |||||||||||||
mig-29 | Adatlap | 515986 | 2009. november 25. 05:25 | ![]() | |||||||||||||
SIG | Adatlap | 515985 | 2009. november 25. 00:54 | ![]() | |||||||||||||
Halihó ! Én inkább arra tippelnék, hogy a rendszer leállása esetén egy tartalék generátor, amit a menetszél hajt meg és a legfontosabb dolgokat ellátja energiával. Saab Viggenen szintén láttam ilyet anno még Kecskeméten. Üdv... | |||||||||||||||||
Ronin | Adatlap | 515984 | 2009. november 25. 00:00 | ![]() | |||||||||||||
Esetleg füstgép? | |||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 515983 | 2009. november 24. 23:43 | ![]() | |||||||||||||
A-3 | Adatlap | 515982 | 2009. október 26. 22:34 | ![]() | |||||||||||||
Irományaim szerint a képpel valami nem stimmel. Vajon mi lehet az? | |||||||||||||||||
Tibcsi | Adatlap | 515981 | 2009. október 25. 19:31 | ![]() | |||||||||||||
De jó ez a kép... | |||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 515980 | 2009. október 25. 19:29 | ![]() | |||||||||||||
borisz | Adatlap | 515979 | 2009. október 5. 17:36 | ![]() | |||||||||||||
romeo | Adatlap | 515978 | 2009. október 5. 08:48 | ![]() | |||||||||||||
Üdv Borisz! Én olyasmiről hallottam, hogy 10-11 gb gépet szállítottak vissza Csehországba, nálunk 7-8 db L-39 maradt. | |||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 515977 | 2009. október 5. 08:05 | ![]() | |||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 515976 | 2009. október 4. 21:41 | ![]() | |||||||||||||
romeo | Adatlap | 515974 | 2009. szeptember 11. 13:41 | ![]() | |||||||||||||
Üdv Nyugger! Egy volt szentkirályszabadjai ismerősömtől, jelenleg már nem aktív. | |||||||||||||||||
Nyugger | Adatlap | 515973 | 2009. szeptember 11. 12:57 | ![]() | |||||||||||||
Romeo, A +1 év csak vágyálom. A gépek naptári ideje lejár ez év végén, 30 évesek a gépek. Csak ipari nagyjavítás után mehetne a repülés. Persze azon el kellene gondolkozni, hogy egy 2. generációs oktatógéppel érdemes-e foglalkozni. Honnan származik az infó a gazdasági válság miatt elmaradó ALCA beszerzésről ? | |||||||||||||||||
borisz | Adatlap | 515972 | 2009. szeptember 11. 12:05 | ![]() | |||||||||||||
Nem, amúgy is elszórták a pénzt, csak most rá lehet fogni mindent a válságra... | |||||||||||||||||
romeo | Adatlap | 515971 | 2009. szeptember 11. 11:48 | ![]() | |||||||||||||
Mivel gazdasági válság miatt nem tudták nyélbe ütni az ALCA beszerzést a magyar L-39-esek még kb. 1 évet repülnének. Ez igaz lehet? | |||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 515970 | 2009. szeptember 6. 13:44 | ![]() | |||||||||||||
Én megtaláltam a "maradékos" dobozban a Kopro L-39 Thunderbird matricát. A Kopro L-39-ese már rég a szemétben van, de van egy Eduard Dual kitem, arra pont jó lesz. | |||||||||||||||||
Lacy | Adatlap | 515969 | 2009. szeptember 6. 12:37 | ![]() | |||||||||||||
buksi | Adatlap | 515968 | 2009. augusztus 17. 09:19 | ![]() | |||||||||||||
Köszi mindenkinek a segítséget. | |||||||||||||||||
buksi | Adatlap | 515967 | 2009. augusztus 17. 09:18 | ![]() | |||||||||||||
Nagyjavítás utáni | |||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 515966 | 2009. augusztus 17. 08:56 | ![]() | |||||||||||||
Konkrét gépről szerezz fotókat, mert nem volt két egyforma, illetve ez a festés sem tökéletes. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
A mai nap folyamán repültek utoljára az Albáink, 2 darabot vittek át szárnyon Szolnokra. Ha lesz infom a sorsukról megírom.