/ Fórumok /

Aero L-29 Delfin és L-39 Alba

L-29 Delfin és L-39 Albatros makettekről, építésükről, történetek, háttérinfók, minden.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.
varobee 648725 2018. szeptember 10. 19:44
Válasz erre
Szia!

Elképzelhető, nekem sincs jobb tippem! :-) A Delfinnek legalább még "igazi" szárnya volt abban egy combosabb fényképezőt is el elhetett helyezni. A 21-esnél már érdekesebb a dolog!

varobee
Rumcájsz_52 648709 2018. szeptember 10. 11:05
Válasz erre
Szia varobee
Valószínűleg az lehetett a megoldás mint a MiG-21F-13-nál, ott a 0-ra és 5-re végződő gyári számú gépeknél a bal szárnyban lévő fényszórót kiszerelve annak a helyére lehetett fotófelszerelést beépíteni. A Delfinen is volt a bal szárnyban fényszóró, és mellékelt fotón is a bal szárny alatt ülve készítik elő a műszakiak a fényképezőgép beépítését. Ferdeszögű felvételt valószínűleg csak a gép bedöntésével lehetett készíteni, de erről jobb lenne hallani egy volt D.-pilóta vagy műszaki véleményét is.
Üdv R.
varobee 648678 2018. szeptember 9. 14:03
Válasz erre
L-29kamera
L-29kamera

Sziasztok!

Az L-29-el kapcsolatban lenne néhány kérdésem azokhoz akik mélyebben ismerik. Azt olvastam, hogy '75-ben amikor a Mig-15-ösöket kivonták a szolgálatból a hozzájuk tartozó AFA-39-es fényképezőket megkapták a Delfinek (képen?). Hogyan voltak ezek beépítve a gépekbe? Nálunk nem volt rendszeresítve a L-29RS féle "teknő". A gép törzsében volt, vagy külső konténerben? Egy pilóta visszaemlékezésben olvastam, hogy készítettek ferdeszögű felvételt is. Ezt a fényképező beépítésével érték el, vagy a pilótának kellett úgy manőverezni?

varobee
juge75 630029 2017. július 18. 05:40
Válasz erre
sanyi 630008 2017. július 17. 16:13
Válasz erre
Sziasztok!
L-29 R felderítőről keresek fényképeket. Sajnos a gugül nem volt túl hasznos. Lehetőleg terepmintás gép érdekelne.
Előre is köszi!
ÜDv
Sanyi
czzoli 629778 2017. július 9. 14:11
Válasz erre
Sziasztok!
Remélem, jó lesz a link, de a lényeg kiolvasható belőlewww.britmodeller.com/forums/index.php:
Rumcájsz_52 619388 2016. december 13. 11:10
Válasz erre
Szia
Az eredeti cseh gyári kabinfestésnél az a furcsa, hogy a kabinfalak és a műszerfal középső, négyszögletes panelja azok világosszürke színűek, de a műszerfal oldalpaneljei és a kétoldali kezelőpadok azok fekete alapszínűek. A szürke az kissé tompa talán picit zöldes árnyalatú, kissé talán hasonlít a német RLM 02 színre csak kissé világosabb (mondom ezt úgy, hogy eredeti RLM02 színt még nem láttam, csak mint Gunze-festéket ismerem, de én abból indulnék ki az Alba-kabin festésekor). Ugyanilyen szürkék a műszerfalak felső, árnyékoló borításai is. A katapultülés fém részei viszont kabinszínhez képest kissé világosabb és kékesszürke árnyalatúak. Szerintem ha beírod a keresőba a típust és utána a Walkaround vagy Cockpit photo szavakat lesz bőven találatod rá, ahol a színeket egymáshoz képest lehet hasonlítgatni.
Üdv R.
zsocate 619376 2016. december 13. 07:06
Válasz erre
Szia!

Köszi a választ! Igazán a szürke színek érdekelnének, mert a rikítózöld eléggé magyar specialitás és szemre is feltűnt a képeket nézegetve. Mintha többféle árnyalatú lenne a kabinpadló, az oldalsó panelek és a katapultülés is.

üdv:
Zsolt
Rumcájsz_52 619342 2016. december 12. 17:26
Válasz erre
Szia zsocate
Attól is függ, milyen gépet akarsz építeni. Az eredeti gyári festés világos-szürke volt, ha ilyenre van szükséged, akkor talán utána tudok nézni a pontosabb árnyalatnak. A PG-ben nagyjavításon átesett magyar gépeknek (amik zöld-barna festést kaptak) a kabinbelső festése pl. ugyanaz az élénkzöld volt, mint amit a MiG-21MF-től kezdve a 23-on meg a Mi-24-en is használtak. Ennek talán legjobban a Gunze Emerald-green festéke felel meg, esetleg egy nagyon kevés fehérrel világosítva.
Üdv R.
zsocate 619319 2016. december 12. 12:20
Válasz erre
Sziasztok!

L-39-es kabinjának festésére milyen árnyalatokat ajánlanátok?

köszi és üdv:
Zsolt
bandy 619157 2016. december 8. 21:44
Válasz erre
Köszönöm.
pigasos78 619155 2016. december 8. 21:17
Válasz erre
9fd80be7-13ad-4b64-a7c9-48797deabf96
9fd80be7-13ad-4b64-...

A lényeg, hogy a ZA már felderítőfeladatokat is ellát. Kapott egy új célzóberendezést, adott esetben felderítő konténert, és egy látványos GS-23-as gépágyút a törzs alsó részére a fülke alá. Ha magyar gépet építenél, nekünk ZO-k voltak. Íme egy fotó a ZA-ról, de használd a guglit, rengeteg a kép és az info.

Üdv
Szabolcs
Zoli 619149 2016. december 8. 20:39
Válasz erre
bandy 619144 2016. december 8. 19:01
Válasz erre
Sziasztok.
Mi a különbség az L-39 ZA és a ZO között?És hogy lehet a ZA-ból ZO-t faragni?
skywarior 618353 2016. november 23. 20:15
Válasz erre
29o
29o
55uh
55uh
67j
67j
82
82
101w
101w
104r
104r
2288_original
2288_original
ejszk12
ejszk12
ge
ge
Kant 1979 Kirgizia
Kant 1979 Kirgizia
o_photos_picture_2415
o_photos_picture_241...
szi
szi
szlavgorod 55
szlavgorod 55
szlavgorod 1996
szlavgorod 1996
tanbov vvaul 1977
tanbov vvaul 1977

Folytatás 2
skywarior 617931 2016. november 14. 17:29
Válasz erre
0_15f6f9_2c93f891_orig
0_15f6f9_2c93f891_or...
155776
155776
155778
155778
193310
193310
782432_7efd88aed0a7c17ddb2457e62571fb4d
782432_7efd88aed0a7c...

Folytatás..
skywarior 617810 2016. november 12. 17:13
Válasz erre
02s
02s
09ol
09ol
109
109
137
137
184
184
fg6
fg6
l39
l39
rfg
rfg
tihoreck99
tihoreck99

l-29 l-39
pigasos78 617555 2016. november 6. 21:21
Válasz erre
Óóóóó, köszönöm! Ez igen hasznos!

Szabolcs
pintair 617549 2016. november 6. 19:43
Válasz erre
Hat ez se tegnap volt...ja, ez en voltam!
skywarior 617541 2016. november 6. 18:04
Válasz erre
84
84
85g
85g
86
86
100
100
101
101
102
102
103
103
1974rr
1974rr
sk8
sk8
sk9
sk9

Delfin 70-es évek
lancer 617538 2016. november 6. 16:31
Válasz erre
pigasos78 617536 2016. november 6. 15:33
Válasz erre
Sziasztok!

Van valakinek közeli képe a Delfin főfutójának és fékszárnyainak katonáiról a szárnyon? Jó lenne tudni, hogy nagyjából/pontosan hol is helyezkednek el.

Köszi
Szabolcs
migi 617258 2016. november 1. 21:00
Válasz erre
Szivesen , nézd meg a Replika oldalán , találsz jó pár olyat amit keresel ,
László58 617254 2016. november 1. 20:09
Válasz erre
László58 617253 2016. november 1. 20:09
Válasz erre
migi 617239 2016. november 1. 18:42
Válasz erre
Igen gyártanak komplett kabinokat ,mindkettöhőz ,
Zoli 617238 2016. november 1. 18:34
Válasz erre
Elnézést, az lemaradt, hogy Delfin fülkéről van szó. A CMK már régóta gyárt Albatros kabint.
z
Zoli 617237 2016. november 1. 18:34
Válasz erre
Szia,
Jó hírem van, az Aires most adta ki a 72-es verziót! 48-ban nem vagyok képben.
z
László58 617234 2016. november 1. 18:23
Válasz erre
Gyártanak valahol Alba és Delfin kabinbelsőt, katapultülést 1:72 és 1:48 léptékben?
migi 616972 2016. október 27. 17:57
Válasz erre
Tibcsi 616970 2016. október 27. 17:49
Válasz erre
gs-23
gs-23

Az Extratech gyárt ilyesmit. Nekem úgy rémlik, hohy valaki hirdetett is mostanában egy ilyent. 20 oldalt lapoztam vissza, de nem találtam meg a hirdetést: vagy átsiklottam rajta, vagy időközben törölték.
migi 616950 2016. október 27. 16:05
Válasz erre
Urak , tudja valaki hogy 1/48 as méretben gyárt valamelyik cég L-39 eshez gépágyút a törzs alá ?
pigasos78 616915 2016. október 26. 21:13
Válasz erre
Köszönöm szépen! Végül megoldottam. Szikével óvatosan kivájtam, és polírozással igazítottam.
lacipapa 616890 2016. október 26. 16:25
Válasz erre
Ha van dremmel fúrógéped,abban vannak különböző átmérőjű gömbölyű fejű marók.Kiválasztod a neked szimpatikusabbat és óóóóvatosan,kis fordulattal kimélyíted.Ezután csiszolóval a peremén legömbölyíted,hogy ne legyen éles a pereme.Ha nincs géped,de van marófejed,kézi fúróval is meg lehet csinálni.
pigasos78 616888 2016. október 26. 15:58
Válasz erre
Köszi srácok!

A vastagság hasonlít a Mi-2 tartályra. Ez AMK Delfín, szintén 72-ben.
juge75 616884 2016. október 26. 14:56
Válasz erre
Esetleg valami gömbölyű végű dolgot nyomsz a felületre, előtte Acetáttal kezelve (vigyázz, ott maradhat az ujj nyoma is!).
juge75 616883 2016. október 26. 14:54
Válasz erre
72-ben Mi-2 pótokra készítettem kivágással a horpadásokat, az jó vaskos volt, elbírta...
Sennás 616882 2016. október 26. 14:54
Válasz erre
Ja hőkezelés.Hajszárító kicsit megmelegíted és nem hegyes tárgyal befele megnyomod a kívánt mértékig.
juge75 616881 2016. október 26. 14:53
Válasz erre
Én hegesztés imitációt szoktam acetáttal készíteni, elsőnek ecsettel felviszem a húzott szál, felületre oda ragasztott vékony hengerre, majd szike penge vastagabb, hátsó felével vagy órás csavarhúzóval meg nyomkodom.
juge75 616880 2016. október 26. 14:51
Válasz erre
Falvastagságtól is függ, de elsőre kivágsz belőle.
Második lehetőség az Etil Acetát ragasztó, felpuhul tőle.
Harmadik megoldás a hő kezelés.
pigasos78 616879 2016. október 26. 14:29
Válasz erre
L-29_38
L-29_38

Sziasztok!

Tudnátok nekem mondani egy jó módszert horpadás megvalósítására?

Köszi
Szabolcs
pigasos78 613802 2016. augusztus 26. 21:24
Válasz erre
Köszönöm szépen a kimerítő választ Gábor, és a sztorit is!

Szabolcs
juge75 613792 2016. augusztus 26. 19:43
Válasz erre
A Delfinen nem volt azonosító csík, barát-idegen azonosítója nem működött, vagy nem volt beállítva...
juge75 613791 2016. augusztus 26. 19:42
Válasz erre
A géphez köthető egy sztori, 1968-ból: Kecskemétet oltalmazta a Kalocsai Légvédelmi Tüzér ezred, felderítő lokátor jelezte hangos bemondóban, hogy egy gép nem válaszol az azonosítóra, harckészültség! (éles), csövek (Sz-60 57mm-es ütegek)emelkednek, majd éles lőszer be...követésbe kezdenek, tűz megnyitási sávba érés határán voltak, amikor a reptér felől gyorsvágtában szóltak, hogy ne tüzeljetek, saját gép!
Hajszál választotta el a lelövéstől a kíváncsi pilótát, aki Szolnokról érkezett, majd leszállás után kiment az üteghez személyesen megköszönni hogy nem lőtték le végül.
Ez a pilóta C. László volt, akinek az édesapám mutatta meg az 57mm-es lőszereket, ami a vesztét okozta volna...
A sors furcsa fintora, hogy 1989-ben Szolnokra költöztünk, majd itt találkozott ismét a két katona, bár ekkor C. László már Nyugdíjasként, Édesapám még aktívként, mégis jó barátságban, ismeretségben élünk ma is, egy házban... :-D
juge75 613790 2016. augusztus 26. 19:31
Válasz erre
Iskolagépként 1964-1974 időszakban tuti ezüst festésűek voltak(Kilián György Repülő Tiszti Iskola), 1974-ben az egységet (L-29 és más típusokat is) a tisztiiskola állományából, a csapatrepülő parancsnokság alárendeltségébe helyezték, MN 1929 megjelöléssel.
Ekkor volt terepszínű Mig-15 Bis és L-29, a Mig-15 gépeket 1975-ben vonták ki, 1975-tól a szolnoki felderítő ezred egy L-29-es századdal oldotta meg feladatait,1983 végén az L-29 "Delfin" típusú repülőgépet kivonták a hadrendből, melyekből kettő kivételével mindet megvásárolta a Szovjetúnió...
juge75 613786 2016. augusztus 26. 19:04
Válasz erre
Az első három gépünk oldalszáma a farokrészre lett feketével festve 1964-ben (2-es sorozat, 253, 254, 255), majd a többi beérkezésekor 1965-ben (3-as sorozat, 365-379) mindegyik orr részén felfestve viselte az oldalszámot, vörös színnel, keret nélkül.
Ezek a vörös oldalszámok keskenyek és magasak voltak a megszokotthoz képest, a kiképzési feladatukat követően, felderítő ezredben szolgáltak tovább, ahol terep festést kaptak, a megszokott Mig-15, 21 típusokon is használatos, vörös számos, de vaskosabb, jobban látható verziót.
pigasos78 613778 2016. augusztus 26. 15:08
Válasz erre
A téma ahogy látom, szinte kimeríthetetlen! Köszönöm a sok választ! Esetleg még a fém színű Delfinekről mit lehet tudni? Konkrétan időben meddig voltak azok? Vagy előfordultak vegyesen is a terepszínűekkel?

Köszönöm
Szabolcs
Levix 613473 2016. augusztus 20. 20:15
Válasz erre
Amit 368-asnak néztem, az jobban megnézve mégsem az :(.
Levix 613472 2016. augusztus 20. 19:51
Válasz erre
Igen, sajnos a magyar mintásokról nem találtam felülnézetet.
juge75 613452 2016. augusztus 20. 16:29
Válasz erre
Az összes képen nagyjavítás utáni festés (Csehszlovák) látható, a 368-as szintén az, de bele lett javítva jól láthatóan.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.