/ Fórumok /

Japán teaház

Minden,ami a Felkelő Nap országának hadtörténetével,haditechnikájával és az ezekkel foglalkozó makettekkel kapcsolatos a középkori szamurájoktól a Zero-n keresztül egészen a Hyuga-ig,és azon is túl...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.
1., 2., 3., 4., 5., 6.
Zoli 662498 2019. augusztus 20. 21:35
Válasz erre
Köszi szépen, a képeket is!
A baloldali gombsor drótjait kihagyom, nekem esélytelen, amúgy se látszódnának.
A pedálok már így maradnak, a leírásból nem igazán derült ki, mit hova kell tekergetni...
z
Sokol 662496 2019. augusztus 20. 19:52
Válasz erre
Zoli 662440 2019. augusztus 19. 13:21
Válasz erre
bal1
bal1
bal2
bal2
jobb1
jobb1
jobb2
jobb2
jobb3
jobb3
oldalfalak
oldalfalak
padló-műszerfal
padló-műszerfal
futóakna-fedelek
futóakna-fedelek

Sziasztok,

Készül a Hien, néhány kép róla. Már hónapok óta így áll szinte, azóta csak a jobboldali vékony drótokat raktam fel, néhányszor...…. Mivel csak a fotó kedvéért tettem oda a padlót és hátfalat, az elcsúszásuk miatt nem is nagyon látszanak ezek a drótok. A jobboldali vastagabbak egyben lesznek beragasztva, azok is csak a fotó miatt vannak nagyjából a helyükön, ahogy a padló és a hátfal is. A baloldal nagyjából kész, viszont a drótozás szinte egyáltalán nem fog látszani a műszerfal alatt...
A szín vaku nélkül zöldesebb, azzal világosabb és sárgább a kelleténél, de amúgy se lett túl sötét, ezért mostam át sötétbarnával. A Sokol által mellékelt Ki-45 kabinjához hasonló, illetve egy japán könyvben megadott FS kód szerinti zöldesbarna színt kevertem Gunze festékekből a H37 helyett, a festési útmutató is 1945-ös évszámot ad meg, hátha akkor is készült a gép.
Eduard maratást használtam a kabinhoz, gondolom ez látszik is. Még gyanta gépfegyvereket teszek a műszerfal elé, illetve utóbbi hátulját is drótozni fogom. Egyelőre ennyi...
z
GR74 658434 2019. április 21. 21:42
Válasz erre
Köszönöm a hasznos információkat!
Zoli 658385 2019. április 20. 20:30
Válasz erre
Köszi szépen a további segítséget!
Épp a Ki-45 jutott eszembe, arról van kép. Viszont nem olyan vöröses, mint a H37, inkább zöldesnek tűnik. De akkor maradok H37-nél, ahhoz hasonlót fogok kutyulni.
z
Sokol 658383 2019. április 20. 20:09
Válasz erre
Itt jól látszik, hogy a struktúrális kiegészítések (ball konzol alatt és a taposólemez) ahhol cserélni kellett az erdeti lemezeket már a külső álcaszínt kapták, és így mennyivel zöldebbek mint az eredeti oldalkonzolok barnája:

ids.si.edu/ids/deliveryService

Ez a színösszeállítás viszont csak a késői Ki-61-I (december elejétől készült példányok és az 1945-ben végszerelt 11-19 gép)típustól felfelé elképzelhető a Hiennél.
Szóval ha nem akarsz nagyon alakítgatni az alap maketten akkor ne fesd a Ki-45-höz hasonlóra.
Sokol 658382 2019. április 20. 19:54
Válasz erre
Én jónak találom a régi hobby color H37-et.

Revell email esetén SM381 egy pötty SM382-vel a méretarányhoz igazítva

Humbrol enamel esetén 5X rész Matt26 2X rész Matt186 meg 1x rész fényes lakk a méretarányhoz igazítva

A lényeg a felhordáson vam!
Úgy hígítsd meg és vidd fel, hogy ne takarjon rendesen!
akkor olyan lesz mint az igazi.

Nézd a Ki-45 jobb konzolját! Felül akár homokszínnek is lehetne látni, de lejebb ahhol több réteg megfolyt sötétbarna már:

photobucket.com/gallery/user/porcica/media/cGF0aDova2k0NS00X3pwc3QxYWt6eG9jLmpwZw==/
Zoli 658380 2019. április 20. 18:29
Válasz erre
Nem az RLM a lényeg, csak valami támpontot keresek. Akkor marad a sötétbarna.
Esetleg konkrét színt tudnál ajánlani a makettfestékek közül? Vagy a Sanyi által ajánlott H37 is megfelelne?
z
Sokol 658379 2019. április 20. 18:22
Válasz erre
miért felelne meg?

A kabin lakk cha-iro, vagyis tea szín. Nem homokszín.
Barna és pont. Attól, hogy nem fed rendesen, még barna.

Éppen azért van klasszikus neve, mert a selyemiparban használt oldatokhoz hasonló.

project-japan.jp/traditional-colors-brown-orange/
a propellerek barnája is ezer féle
a kaucsukfesték a, vörösbarna alapozó nemvas fémekre/nem miniumozható felületekre alkalmazott kiegészítő terméke.
Éppen azért, mert oldatos annak is van klasszikus neve, ami a Kawasaki által használt vegyületnél ebicha iro (tehát vörös tea szín)
A másik gyárakban egy barnább vegyületet használtak ami más nyeranyagokból készült. Annak nem ismert a tradícionális neve ezért seki kashoku-ként azonosítják, de az új írásmód szerint.

DE ha nincs alatta a titános lakk úgy bebarnul mint a szar

www.usmilitariaforum.com/forums/index.php

cdn.shopify.com/s/files/1/1524/1342/products/ONSV2271__03.jpg

Engedd el az RLM színeket! Próbálj kikeverni egy hihető színt.
Zoli 658376 2019. április 20. 17:09
Válasz erre
Ez a barna mennyire felel meg a sok helyen ajánlott RLM79 vagy a Sanyi által ajánlott Gunze H37 színnek?
Az a gond, hogy eredeti állapotú gépből állítólag csak roncs maradt erősen megviselt felületekkel. És csak ilyen fényképeket találtam, amit Te is linkeltél. Átnéztem mindenféle könyvet, de azokban is csak fekete-fehér képek voltak, illetve a kabin színére csak találgattak.
Akárhány makettet nézek, vagy RLM79-hez közeli vagy sárgásabb árnyalatot találok...
z
Sokol 658373 2019. április 20. 15:26
Válasz erre
Éppen az a lényeg, hogy a kabinban tűzállónak kellett lennie a lakknak, azért nem aotake van az azonos felületeken, hanem a barna! Az a japán gép, típustol függetlenül,- aminek aotake van csak a kabinjában, vagy 1942 szeptembere előtt készült, vagy nem kapta meg az előírás szerinti festését.

Sőt a linkelt roncs törzsében is felül a gerinc alatt volt egy rétegnyi izoláció zabon rendszerű mázzal (az aotake is ennek az egyik fajtája)

www.j-aircraft.com/walk/ron_cole/ki_61/Ki61%206.jpg

-szóval ökörségeket beszélnek állandóan, vigyázzatok, hogy milyen forrást követtek!
Legegyszerűbb fényképet keresni igazi darabokról.

A strófon és a légcsavar borítóidomain lévő barna egy kaucsuk tartalmú vegyület. Gyorsan elvezeti a hőt és a rezgést, és rendkívül ellenálló a párának, de csak mérsékelten olaj és saválló ezért nem a polírozott felületre, hanem egy titánoxidos lakkrétegre hordták fel (ezért fehérednek ki körben a foltok ott ahhol lejött).

Az ég világon semmiben sem különbözik a hajófedélzeti kaucsuk festékektől (mert valójában ez is az volt eredetileg)

A fekete tükröződésgátló bevonat egy átvonó. Abban is van valamennyi kaucsuk, de sublimált/előlugozott formában keverik be, így csak az erős tapadás és felületi feszültség eloszlatása miatt van benne. Ez ami az orr felső felületeire a szélvédőkeret alkatrészeire és más típusoknál a légcsavartollak belső (pilóta azt látja) oldalára került.
1944-re már rengeteg hasonló funkciójú átvonó létezett, és össze-vissza használták őket DE ez nem az a tűzálló fekete ami a kipuffogórendzser és a motorblokk/olajhűtő környékére került.
Szóval a maketten csak a kipufogó takarólemezein fess feketét, a tükröződésgátlót mindig színezd ell a roncsokon látottaknak megfelelően. Azok nem takartak teljesen.
Zoli 658369 2019. április 20. 13:46
Válasz erre
Köszi szépen!
Ilyen színem pont nincs, de nem baj, majd kevergetek.
z
ssanyi 658364 2019. április 20. 11:32
Válasz erre
Üdv!

Miki leírta a lényeges dolgokat, köszönet érte!

Személy szerint a Gunze H37 színt ajánlom a kabin kifestéséhez.

Jó makettezést!
Zoli 658361 2019. április 20. 10:09
Válasz erre
Sziasztok,
Eddig ez volt a legszimpatikusabb nekem:
www.britmodeller.com/forums/index.php
Akkor felejtsem el és fessem simán barnára?
z
GR74 658356 2019. április 20. 00:59
Válasz erre
Nos, akkor ha jól értem: Zoli számára a megoldás az, hogy a pilótafülke barna (ami laikus szemmel hasonlít a német RLM79-re, de jó tudni, hogy eredetileg natúr fém, ami a lakktól kap barnás színt - ugyanúgy, mint az "aotake" esetében). Nem festették zöldesszürkére (még barnára se, mert az a lakktól barna).
A képeidet nézve felmerült egy újabb kérdés (mert még van japán gép a megépítendő listámon): a légcsavarok környéke (kúp, légcsavartollak) is gyakran kap ilyen "tipikusan japán" barna színt. Ez is lakk, vagy festették?
Sokol 658354 2019. április 19. 23:09
Válasz erre
Persze, bármelyik makettszakkörön meg múzeumban.

Viszont ha megnézed a másik törzskeret változatos roncsokat

www.j-aircraft.com/walk/ron_cole/ki_61/Ki61%201.jpg www.j-aircraft.com/walk/ron_cole/ki_61/Ki61%204.jpg

akkor azon is ugyan az a barna lakk van nyers alu és duralu konzol lemezeken.

Szóval nem esztétikai okokból nem kenték meg jól valami más gyár email vagy nitrocell mázával, hanem azért mert erre az anyagra ezt a lakkot kellett felvinni. Kémiai oka van, hogy ilyen színű- bármit is mond rodrigo gonzales meg jonny a tutiyoo.
GR74 658342 2019. április 19. 19:50
Válasz erre
Nem mondtátok, hogy múzeumi restauráció lesz! :-) :-) :-)

Viccet félretéve, Zoli eredeti kérdése az volt, hogy előfordulhatott-e, hogy ehelyett a "barna" szín helyett a más japán gépeknél előforduló zöldesszürkére festették a Ki-61-es pilótafülkéjét. Erről van információd?
Sokol 658336 2019. április 19. 15:51
Válasz erre
britmodeller mi?
Valahogy mindig ez jut eszembe róluk XD :

www.youtube.com/watch
Mivel mi nem brit modelárok vagyunk:

photobucket.com/gallery/user/porcica/media/cGF0aDova2k2MS5qcGc=/

szürke aluminium alap szórva, szépen anyagonként modulálva - aztán száradás után átfestve ecsettel barnával..
GR74 658307 2019. április 18. 18:14
Válasz erre
Javítanám magam: természetesen Ki-61-II, és nem 64 - félrepötyögtem.
GR74 658306 2019. április 18. 17:15
Válasz erre
"Minél jobban beleásom magam, annál több az ellenvélemény...……"
Hát igen! És hasonló a helyzet a 2. vh-s szovjet gépek színeivel is. Csak, hogy ne gondoljuk, hogy egyedül vagyunk a magyar tarka dilemmánkkal :)

Na, de a lényeg. Azóta sem lettem "japán-szakértő", de egy kicsit megpróbáltam utánanézni ennek az általad említett zöldesszürke alternatívának. Dokumentációval alátámasztott érvekkel nem tudok szolgálni, de több angol (nyelvű) fórumot (gyorsan) átnézve, én most is maradnék az RLM79 sárgásbarnánál (sok fórumon ajánlották ennek az olasz változatát). Egy helyen volt szó "aotake" szín alkalmazásáról (az a bizonyos japán lakk, amit a makettezők bosszantása céljából :) használtak a japánok a futóműaknák festésére), de erről azt írta egy hozzáértő(nek tűnő) fórumozó, hogy ilyet csak olyan helyeken használtak a kabin körül, ami a pilóta terén kívül esett.
Egy másik fórumon írják (linkjét alább beszúrom), hogy a végleges gyári festés előtti állapotban lévő gépen lehetett, hogy a külső festésre használt "IJA grey-green" színre festették. Ugyanitt kerül szóba, hogy a nagyon kései Ki-64-II (buborék plexis) előfordulhattak a Ki-100-asnál tapasztalt kabinfestési variációk ("anomáliák").
A link: www.britmodeller.com/forums/index.php
Nem tehetünk mást, mint várni, hátha egy japán-szakértő felvilágosít.
Zoli 658303 2019. április 18. 13:41
Válasz erre
Azt tudom, hogy sok összetevője van a kérdésnek általánosságban a japó gépeknél, de most épp ennél a típusnál lenne szükségem valami konkrét adatra.
A keresőt már néztem, utána tettem fel a kérdést. Minél jobban beleásom magam, annál több az ellenvélemény...……..
z
GR74 658301 2019. április 18. 12:35
Válasz erre
Nem vagyok a japán téma szakértője, de amikor a Ki-61est és a Ki-100ast építettem, egy kicsit beleástam magam a japán gépek színeinek meglehetősen zavaros világába. Függ géptípustól, üzemeltetőtől (szárazföldi hadsereg gépe vagy tengerészeti), gyártótól (pl. Nakajima vagy Mitsubishi gyárban készítették/festették ugyanannak a típusnak az adott példányát).
Lényeg az, hogy a Ki-61 esetében valóban a legtöbb forrás ezt a sárgásbarna, RLM79-re hajazó színt ajánlja. Én az általad említett zöldesszürkével nem találkoztam a Ku-61es kapcsán. Szerintem nyugodtan használd a sárgásbarnát.
És hogy pontosan milyen sárgásbarna árnyalat (miben hasonlít/különbözik az RLM79-től), csak írd be a keresőbe, hogy Ki-61 cockpit colour (bár, feltételezem, ezen már túlvagy).
Zoli 658299 2019. április 18. 11:55
Válasz erre
Sziasztok,

Egy kis segítséget kérnék Ki-61 kabinbelső színhez. Általában mindenhol sárgásbarnásnak írják, de vannak olyan vélemények is, hogy az RLM79-szerű barna mellett volt világos zöldesszürke is, amihez Gunze H62 lenne az ideális. Az új Tamiya makettet építeném, melyik színt ajánlanátok?
z
ssanyi 652019 2018. december 2. 14:42
Válasz erre
Üdv!

Köszönöm, még nem láttam 48-ban ezt a gépet! :-D
Nem lett vonzóbb az ára miatt.
A fekete fehér csíkos festést szerintem nem lehet überelni, az annyira jól áll ennek a "kis" dögnek!
pintair 652010 2018. december 2. 12:30
Válasz erre
Igen szep tema, 72-ben picimasima.
pintair 652009 2018. december 2. 12:29
Válasz erre
En még vettem jórég edu48-as japcsi fedelzetet.
Sokol 652006 2018. december 2. 10:33
Válasz erre
Sziasztok!

Drága móka, de dobozból versenyképes csak decket kell kanyarítani hozzá, - és érdemes megvizslatni már a festési variációk miatt is!

hlj.com/1-48-scale-ijn-type-96-carrier-based-fighter-iv-a5m4-claude-wnkd5-02
Zoli 651986 2018. december 1. 14:32
Válasz erre
Egy újabb érdektelenség, cáfolat ér:
rsmodels.cz/en/modely-letadel/nezarazene/1-72/92225/nakajima-e8n2
z
zsocate 651282 2018. november 16. 20:55
Válasz erre
Sziasztok!

Tudna-e valaki nekem segíteni, akinek megvan a Hasegawa 1/72-es Mitsubishi F-1-es makettje? Akár ide is írhattok, akár az adatlapomon lévő e-mail címre.

köszi és üdv:
Zsolt
pecso 639445 2018. február 6. 17:06
Válasz erre
Sziasztok!
Van néhány eladó 1:72-es japán gépem.
Gábor
Zoli 638344 2018. január 17. 11:49
Válasz erre
Ismét egy érdeklődésre számot tartható típus:
www.hannants.co.uk/product/BRP72027
z
Zoli 634877 2017. november 9. 12:12
Válasz erre
sanyi 619202 2016. december 9. 21:32
Válasz erre
Sziasztok!
Egy szerintem hasznos honlap a japán gépekről:
japanese-aviation.forumeiros.com/f2-color-profiles
Érdekes, hogy Pearl-ből mennyi fotó van. Nyilván már akkor is fotóztak mindent!:)
grabmaster 601576 2016. január 28. 15:36
Válasz erre
A restaurált Zero első repülése:
news.yahoo.com/restored-zero-fighter-takes-skies-japan-115902341.html
Remélhetőleg nem fogják összetörni.
Szállító 598557 2015. december 24. 16:32
Válasz erre
Muzzy 596497 2015. november 25. 09:34
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget kérnek tőletek szín kérdésben!
Van egy Kurogane járművem a Hasegawától 1/48-ban. Az útmutató szerint a Japán tengerészetnél is használták, és midnight blue - sötétkék színt ad meg hozzá. A neten kerestem, de nem találtam erre megerősítést. A Tamiyát már megépítettem Army barnára, ha lehetne a Hasegawát más színben festeném le.
Állítólag volt még valamilyen zöldjük a japánoknak a partraszálló erőknél.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Muzzy
Gerasimenko 581608 2015. március 18. 11:27
Válasz erre
Sziasztok! T-2 -höz 1:48-ban gyárt valamelyik kiegészítőgyártó 'Blue Impulse'-os matricát? Külön, csak matrica kellene! Előre is köszi, ha tudtok valamit!
Simi 581418 2015. március 16. 09:30
Válasz erre
Szia!
A Gunze jó választás, én is nagyon szeretem. Ha mindenképpen a netről rendeled, akkor az elsőt, a csatahajósat válaszd. Ugyanis az Akagi-nak nem volt igazi kamója még, mint a későbbi japán hordozóknak. Egyszerűen le volt festve ezzel a kéksszürke festékkel, amivel a többi hajó is. De ha eljössz Móvárra, szerintem ott biztosan be tudod szerezni akár a Tamiyát, akár a Gunzét személyesen is.
vfrtom 581337 2015. március 15. 09:39
Válasz erre
motoros504 581180 2015. március 12. 21:08
Válasz erre
Tisztelt fórumozók!

1/72-es, Mitsubishi Ki-46-ost keresek elérhető áron.
Köszönettel:

Motoros
Simi 581163 2015. március 12. 17:18
Válasz erre
Szia!
A Tamiya ezeket a színeket adja meg a japán hajókhoz: www.tamiya.com/english/products/81775battleship_color/
A maratásokhoz szerintem az egyik legjobb anyag a Loctite Super Bond Power Flex Gel- legalábbis nekem ez jött be a legjobban, bár azért néha használok folyékony pillanatragasztót is. Valaki egyszer aZAP pillanatragasztót felmagasztalta, hát vettem olyat is; befolyatáshoz nem rossz, de a Loctite-nak sokkal jobb a tartása, különösen is a kis felületű ragasztásoknál. Én néha használok Debondert is: ez oldja a pillanatragasztókat (igaz, a festéket is). Z63-nál lehet kapni.
vfrtom 581153 2015. március 12. 13:09
Válasz erre
Sziasztok, vettem egy 1\700 Akagit és a tetra model works maratásait. Kérdésem a következö: milyen szineket kell használnom pl. a fafedélzetre, illetve a torony és oldal lemezekre? És mivel tudom az apró maratásokat pontosan ragasztani? Géles vagy folyékony pillragacsot?
Köszi , Tamás
Sennás 576295 2015. január 15. 13:58
Válasz erre
Nagasaki bomb.jpeg
Nagasaki bomb.jpeg

A fotós vajon túlélte?Vagy csak a gépet találták meg?
Podva 546920 2013. november 29. 21:45
Válasz erre
zero 55
zero 55
zero 57
zero 57

Szia Ponty
Itt egy link:
www.hyperscale.com/2012/reviews/kits/airfixao1005reviewgp_1.htm
Sia Árpi
Itt van pár fotó:
Üdv Viktor
ponty 546916 2013. november 29. 20:11
Válasz erre
Ejha, akkor lehet be is újítok egy készletet tőlük valamikor. Ennek mi a száma?
pintair 546908 2013. november 29. 18:30
Válasz erre
Remek Vitykám! Ez jó kutyulék, több heti hálóböngészés után,még mikor megjelent, átnézve minden mixtúrát, hiszek a japók hazai receptjének, meg környezetbarát is. Bár néha ők is összevesztek, mikor melyik délután melyik baka melyik festékes hordót hígította túl és szórta fel napsütésben, hóban, fagyban, hajnalban, s ha hullt a hó, sej, haj Zero-snak lenni jó! (régi dalocska után szabadon). Remek kabinja van tényleg, alig kell vmit pótolni. Fájintos kis röpcsi ez, na! Várjuk a többi fotócskát is!

Á.
pintair 546905 2013. november 29. 18:00
Válasz erre
Teljesssenn igaza van Podva Szan-nak, ez az airfix nem a régi érfiksz. Az új dizájnos pirosdobozos sztirolok egészen törpös légjárókat rejtenek már. Azé' bele kell nézni minden dobozba, mert csalnak néha Albionék. És a régi 40-50 éves szerszámosokat rejtik el. De naprakészek a boxrevűk mindenütt és jól lehet tájékozódni.
Podva 546904 2013. november 29. 17:26
Válasz erre
Kedves Árpi Bátyám
A festékkeverést a netről "csórtam" Az ameiro Tamiya XF49 Khaki és XF21 Sky 50-50%-os keveréke. A vásznazott rész Gunze Mr. Color medium sea grey egy kis fehérrel...A hadszintér Guadalchanal, pontosabban ott találták meg a roncsot 515-ös Houkokuval és 2666-os gyári számmal. A törzsön lévő fehér sáv alapján valszínűleg a Shokakuról indult utolsó útjára valamikor 1942 augusztusában...

Tisztelt Ponty
Az az igazság, hogy ez az Airfix szerencsére már nem a régi. Érdekes, hogy a régi szerszámos Airfix-zero összeállítási papírját is csomagolják a dobozba(biztos ami biztos alapon:))
Az új készletet összeméricskélve az Aero Detail rajzaival, és a Hasegawa makettel, meg kell állapítani, hogy alakhűség tekintetében jobb a japán készletnél. A részletek is jobbak, kidolgozottabbak mint az előbb említet konkurense. Sőt a kabinbelső is annyra jó, hogy zárt deklinél nem nagyon kell hozzányúlni. A készlet talán egyetlen igazán szembetűnő hátránya az, hogy a panelvonalak nagyon szélesre sikerültek, ezen van mit dolgozni...Mindent összevetve az összhatás pozitív. Gyors és élvezetes építést tesz lehetővé ez a viszonylag egyszerűen és olcsón beszerezhető készlet.

Üdv Viktor
ponty 546864 2013. november 28. 21:22
Válasz erre
Na de szép! És milyen a készlet? Mert egyszer építettem egy Airfix-t és el vagyok azóta borzadva (no meg amiket a boltokban nézek meg dobozbontásra), és van-e valami javulás?
pintair 546861 2013. november 28. 20:44
Válasz erre
Hurrá, hajrá! Na végre, látom mástól is a "milyen szürke" "hol milyen szürke" "mikor volt hol milyen szürke" Zero beleőrülést... Adj festékkeverést, színeket, hadszínteret, ...meg mindent, ami publikus.

pintair
Árpi
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.
1., 2., 3., 4., 5., 6.