/ Fórumok /

Segítség!!!

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633.
marder 202698 2006. szeptember 4. 15:03
Válasz erre
Sziasztok!
a pigmentet hogyan kell fel vinni és a latyakos sarat csinálni.
Előre is köszönöm válaszotokat.
Egy kezdö makketező aki már megcsinált néhány makketet.
Tibcsi 202697 2006. szeptember 4. 14:47
Válasz erre
Az anyahajós gépeknél egyértelmű. De most a P-38, P-47, P-51 stb. gépekről beszélünk (ha nem tévedek :)), azoknál ezek a fények függőlegesen lefelé világítanak. Hacsak nem kifordíthatóak előre.

Már az is eszembe jutott (tudom, hülyeség), hogy ezek a lámpák az üzemanyag mennyiségét jelzik. Ha a piros világít, akkor már kevés van, neki van elsőbbsége... :-)))
Joce 202696 2006. szeptember 4. 14:26
Válasz erre
Nem lehet, hogy le, - illetve felszállásnál segítenek az irányító személyzetnek ezek a fények?
Tibcsi 202694 2006. szeptember 4. 10:54
Válasz erre
A futók állását a leszállófényszórók szerintem elég jól mutatják.
Zoli 202693 2006. szeptember 4. 10:03
Válasz erre
Valami olyasmire tippelek, mint a USN gépeknél, szóval valami jelzőfények lehettek, de biztos nem magasságot jeleztek. Esetleg futók állása?
z
Tibcsi 202692 2006. szeptember 4. 09:58
Válasz erre
Zoli 202691 2006. szeptember 4. 09:46
Válasz erre
Szia!
Szerintem biztos, hogy nem kifordíthatóak, mert ezek nem leszálló lámpák tudtommal. Meg akkor biztos vette volna a fáradtságot néhány makettcég, hogy úgy is be lehessen ragasztani a szárnyba, ahogy az orosz gépeknél ezt meg is csinálták.
z
Tibcsi 202690 2006. szeptember 4. 09:25
Válasz erre
Én már csak azt tudom elképzelni, hogy a szárazföldi gépeken (P-47, P-51, P-38) ezek kihajthatóak a szárny síkjából, ugyanúgy, mint a MiG-21-es leszállófényszórója.
wmormo 202689 2006. szeptember 4. 08:46
Válasz erre
mi a terved vele?
nekem a kerekekre volna csak szükségem
xcraft 202687 2006. szeptember 3. 21:49
Válasz erre
Akkor a fedélzeti leszállásnál magasságot jelöl, valóban a sárga van középen, ésszerű, hogy az legyen a jó megközelítést jelző. Viszont mire használták a régi szárazföldi gépeken? Már a törzs alatti elhelyezés is kétségessé teszi, hogy a földről látták leszállás közben.
X
Fodi 202686 2006. szeptember 3. 21:48
Válasz erre
Ha egyszer belekezdek valamibe, akkor befejezem: :)))
www.clubhyper.com/reference/images/f14dkittynosegarbg_7.JPG
A magyarázó szöveg:
Forward undercarriage bay detail. Note landing light. The coloured lights below the landing light is the Carrier Approach Indexer. When the light is amber, the pilot's approach and speed is correct. Green means the approach is too slow, red indicates too fast.

Most már csak arra kellene rájönni, amit Vadász is említett- Hogy az ehhez hasonló háromszínű rendszer mit keresett a 2. vh-s amcsi légierős, szárazföldi gépek szárnyain... Na majd a héten utánanézek. :)
witman 202685 2006. szeptember 3. 21:36
Válasz erre
Mindig tanul valami újat az ember... :)
Fodi 202684 2006. szeptember 3. 21:26
Válasz erre
www.everything2.com/index.pl
Akit érdekel a NAvy leszállás, az bogarássza át. :)
Vadász 202682 2006. szeptember 3. 21:17
Válasz erre
x!
Pont ezért írtam.
Valami más oka volt.

Vadász
Fodi 202681 2006. szeptember 3. 21:13
Válasz erre
Jaja, lejött, köszi! :)
Érdekes ez a három lámpa, a rendszer hasonló, mint amiről Bendegúz írt. A polgári repülésben ezek PAPI (és egyéb hasonló) néven futnak. Ott csak piros és fehér színek vannak. Angol nyelvetrületen van hozzá egy kis mondóka, valahogy így hangzik: White on white, you are high, red on red, you are dead...www.flightlight.com/airportlighting/4.0/papiviw.jpg A Navy-s kicsit összetetteb rendszer. Itt több szín van, valamit ezeket még gyors-lassú villogással is megbonyolították. Ebbe a bonyolult, többszereplős rendszerbe illeszkedik valahol az a 3 lámpa.science.howstuffworks.com/aircraft-carrier1.htm
xcraft 202680 2006. szeptember 3. 21:11
Válasz erre
Szia Vadász!

Igen, tényleg emlékszem egy cikkben P-38-on láttam.
Csakhogy a P-51, P-38 soha nem volt hordozófedélzeti gép. (nem igazán a területem a WWII., ha hülyeség akkor bocs) Tehát ezeken nem segíthette a leszállást.
X.
Vadász 202679 2006. szeptember 3. 21:08
Válasz erre
X!
Valami célja csak van, mert minden amerikai gépenn rajta van-volt.
Pl: P-51, P-47, Corsair, Helcatt, stb. a szárny alsó felén egysórban. A hellcatnak, ha jól emlékszem a törzsén alul.
Vadász
Bendeguz 202678 2006. szeptember 3. 21:04
Válasz erre
Hasonlóval találkoztam anno Siófokkilitin(amikor még üzemelt), csak ott ez a lámpa a kifutó elejére és nem a gépre volt telepítve. A lényeg az, hogy különböző magasságból érkezve más színt látsz(piros=túl alacsony, zöld=jó, sárga=magas, de ezek nem biztosak, már vagy hat éve volt mikor magyarázták és nem mutattam túl nagy érdeklődést iránta) és főleg éjszakai repülésnél használják
xcraft 202677 2006. szeptember 3. 21:02
Válasz erre
Szia Fodi!
Köszi az utánajárást.
X

Wilgát letöltötted?
Fodi 202676 2006. szeptember 3. 20:59
Válasz erre
Nem sok mindent találtam róla, igazán az sem biztos, hogy egyáltalán használják-e, vagy csak egy opcionális segédeszköz... :)
Amit találtam: Ennek segítségével a leszállást segítő tengerész láthatja, hogy a leszálló gép megfelelő szögben közeledik-e a leszállás végső szakaszában.
Zoli 202675 2006. szeptember 3. 19:39
Válasz erre
Én is ilyesmire tippelek, legalábbis ha tényleg nincsenek ilyen lámpák a USAF gépein.
z
witman 202674 2006. szeptember 3. 19:34
Válasz erre
A repülést nem igazán vágom, de mi van ha a katapult kezelőszemélyzetének egyfajta kontroll-lámpa szerepét tölti be?
xcraft 202673 2006. szeptember 3. 19:22
Válasz erre
Fogalmam sincs. Tippelni tudok, hogy a leszállásnál jelenthet valami megfelelő magasságot, irányt.
A lényeg, hogy megcsinálom, nagyon szürke lesz a makett, minden színes bigyóra szükség van.
X
lucky 202672 2006. szeptember 3. 19:19
Válasz erre
Ezek a fények mi célt szolgálnak?
Vadász 202671 2006. szeptember 3. 19:07
Válasz erre
zsolt!
Ragasz rá egy maszkoló szalagot, és vágd le egy íves pengéjű éles késsel.

Vadász
zsolt 202670 2006. szeptember 3. 19:02
Válasz erre
Sziasztok

1:35-ös méretarányban fotomaratott lapról szednék le csavart. Kb 0,5 mm lehet az átmérője. Hihetetlenül kicsi. Hogy szedjem le a lapról úgy hogy ne nagyon maradjon rajta maradék. mert csiszolni,reszelni egy ekkora darabot szinte képtelenség.

Köszi
Zs.
gyurmakoma 202669 2006. szeptember 3. 18:54
Válasz erre
Nekem van egy komlett összerakott Willys jeepem
Zoli 202668 2006. szeptember 3. 18:40
Válasz erre
Annál viszont az aknaajtóba építették be a lámpákat. Szerintem minden fedélzeti gépen vannak ilyen fények, a USAF gépein nem hiszem, azoknál nem rémlik...
z
lucky 202667 2006. szeptember 3. 18:25
Válasz erre
xcraft 202666 2006. szeptember 3. 17:31
Válasz erre
185hornet_finnaf.jpg méret: 59.2 KB
Sziasztok,
már meg is találtam, úgy emlékeztem Horneten láttam már ezt a berendezést, ott kezdtem keresni.
wmormo 202665 2006. szeptember 3. 17:17
Válasz erre
keresek 1/35 willys jeep kerekeket min 4 db-ot
+ hasonló átmérőjű bármilyen autókereket
wmormo 202664 2006. szeptember 3. 17:16
Válasz erre
keresek 1/35 willys jeep kerekeket min 4 db-ot
+ hasonló átmérőjű bármilyen autókereket
xcraft 202663 2006. szeptember 3. 17:10
Válasz erre
Sziasztok!

A következő érdekelne: US NAVY repülők orrfutószárán, a fényszórón kívül van még 3 szines lámpa is? Az A-12 orrfutójához kellene, teszek képet is.
THX.
X.
Galll 202662 2006. szeptember 1. 18:27
Válasz erre
Sziasztok!

Érdekelne az 1943-ban viselt magyar páncélos egyenruha színe, valamint az, hogy a magyar, 621-es számú Pz 4 F1-nek hol helyezték el az első rendszámát?

Köszi és üdv: Galll
Zoli 202660 2006. szeptember 1. 15:46
Válasz erre
Sziasztok!
A Dragon új 35-ös Hummel-jéből keresem az ahhoz felesleges alkatrészeket Nashorn-hoz, és maradék futógörgőket, nagylyukú meghajtó- és 7 küllős feszítőkerekeket. Minden megoldás érdekel.
Előre is kösz!
z
Kalóz 202659 2006. szeptember 1. 09:49
Válasz erre
A Fórum átírásakor nem ártana a helyesírási hibákat a bemutatkozó szövegekben kijavítani. Van egy pár. Persze ez csak egy javaslat lenne.
Kalóz
papgyuri 202658 2006. szeptember 1. 08:07
Válasz erre
Sziasztok!
Keresem a Verlinden No.705-ös T-55 A(M)Esci/Ertl kitjének összerakási útmutatóját, vagy olyan webhelyet ahonnan le lehetne tölteni.Minden segítség jól jönne!
Köszönettel:
papgyuri
Miggyuri 202657 2006. szeptember 1. 06:07
Válasz erre
RaPe!
Az itteni topicleírás:"amp;nbsp". :)
Miggyuri
Kalóz 202656 2006. augusztus 31. 21:25
Válasz erre
joci!
A képet nem nyitja meg (hmmm, nem az első eset).
Kalóz
Zoli 202655 2006. augusztus 31. 21:19
Válasz erre
Kösz az info-t, majd guberálok képeket a neten.
z
atlasz 202654 2006. augusztus 31. 21:09
Válasz erre
Zoli!
A fő különbség a löveg rögzítése:a Hornissénél manuális (kívülről történik), a Nashornnál már egy drót meghúzásával lehetett végrehajtani (belülről).
Üdv:atlasz
Zoli 202653 2006. augusztus 31. 20:37
Válasz erre
Kösz Atlasz!
A 88mm-es lövegről már tudok, ezek szerint akkor a Hornisse és a Nashorn lényegében egyforma? Van valami látható különbség köztük? Egyébként Nashorn-t építenék, szóval azért kérdezősködök, hogy a Hornisse-hoz gyártott kiegészítők teljesen megfelelnek a Nashorn-hoz is? Illetve van olyan löveg (asszem Pak43), amit be lehetne építeni a régi Dragon Nashorn-ba? Valamint mindenféle ötlet, információ jól jönne, amit fel tudnék használni az építéshez, akár magánban is, ha tudsz segíteni, ne fogd vissza magad, kösz!
z
atlasz 202652 2006. augusztus 31. 20:20
Válasz erre
Zoli!
A88-mm-es löveggel ellátott páncélvadász a Hornisse (Lódarázs).Ennek a későbbi változata(1944) a Nashorn (Orrszarvú).
A 150-mm-es löveggel szerelt önjáró tábori tarack a Hummel.
Üdv:atlasz
joci 202651 2006. augusztus 31. 17:45
Válasz erre
Szasztok! Keresek 1 régi 1/72 -76? Matchbox makettet,egy amcsi M valahanyas teherautó volt benne+a képen látható trailler. Akinek megvan és megválna tőle,szóljon.
makettes 202650 2006. augusztus 31. 17:36
Válasz erre
Szisztok!
Nincs valakinek Kp Mi-4 leselejtezve?
Várom jelentkezését!!!
makettes
Zoli 202649 2006. augusztus 31. 17:11
Válasz erre
Sziasztok!
Némi információra lenne szükségem a Nashorn, Hornisse, Hummel járművekről. Konkrétan az érdekelne, hogy mi a különbség a három jármű, illetve változataik között. Előre is kösz a segítséget!
z
xcraft 202648 2006. augusztus 31. 15:25
Válasz erre
Sziasztok!

Keresem, ha létezik, a Peugeot 206 utcai változatát 1/24-ben. Lehet gyanta, fröccs, akármi. A lényeg, hogy összerakható Kit legyen. Ha WRC-ről utcaira átalakító készlet van, az is érdekel. A francia Norev gyártja fémből 1/43-ban, de az inkább Matchbox kategória.
köszi X.
Zoli 202647 2006. augusztus 31. 14:19
Válasz erre
Elektrolakatos 202646 2006. augusztus 31. 13:48
Válasz erre
Zoli!

Geri pl. hajszárítós melegítés folyamatával szokta visszabontani az elemeket!

Elektro
Zoli 202645 2006. augusztus 31. 13:45
Válasz erre
Sziasztok!
Abban kérnék segítséget, hogy az összeragasztott festetlen elemeket szét lehet szedni valahogy sérülés nélkül, illetve a ragasztót el lehet távolítani úgy, hogy ne maradjon nyoma pl a felületen? Előre is kösz!
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633.