/ Fórumok /

Segítség!!!

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632.
BBalázs 640113 2018. február 16. 18:56
Válasz erre
Sziasztok!

Off topic, de egy bizonyos Hábele Mihály zaklat e-mailben, mert nem neki adtam el a Cserebere topicban általam meghirdetett makettem.
Lehet valahol az ilyen beteg alakokat kitiltatni a fórumról? (tudom más e-mail címmel be tud regisztrálni)
Üdv,
Balázs
romsitsa 640102 2018. február 16. 14:58
Válasz erre
Hexa: #0063aa
CMYK: 91 57 4 0

URL]https://blogs.adobe.com/creative/de/die-farbcodes-der-bundesliga/

Üdv

Á
Varjúbácsi 640092 2018. február 16. 11:44
Válasz erre
migfun 640081 2018. február 16. 10:04
Válasz erre
Ha kis helyre nagy súly kell, tungsten súlyt érdemes használni, jóval nagyobb a sűrűsége, mint az ólomé. Igényesebb horgászboltokban/online shopban lehet venni; nem olcsó, de kis helyre nagyobb súlyt lehet bezsúfolni. Kevésbé alakítható könnyen, de hát valamit valamiért...
agriamodeling 640080 2018. február 16. 09:32
Válasz erre
Szia!

Ezen link szerint:

www.colours-of-football.com/colours03/ger/schalke/schalke_1.html
évente is változhatott :-)

A klub weboldala

schalke04.de/en/club/fc-schalke-04/mission-statement/

pedig simán kék és fehér színekre hivatkozik. A legokosabb talán venni egy mezt a rajongói boltban és nézni hozzá valamit.
Varjúbácsi 640077 2018. február 16. 08:20
Válasz erre
Sziasztok!
Kellene egy kis segítség a focirajongóktól! Tudja valaki, hogy a Schalke 04 focicsapat kék színének mi a hivatalos kódja? Akár Pantone, akár FS.
Gabusch 640069 2018. február 16. 03:45
Válasz erre
Meg némely festékek is mérgeznek, meg minden. Nem muszáj önteni amúgy, lehet kalapálni is, ha elég nagy.

Én anno dacu vagy 25 éve elcsesztem egy A-10-est, nem tettem súlyt az orrába. Nem emlékszem rá, hogy egyáltalán jelölte-e az útmutató, de, hogy nem vettem észre az fix. Csináltam neki átlátszó öntőkeretből egy támasztékot, ne üljön már seggre, a polcon nem látszott. Viszont most át kell helyeznem és mivel egész jól sikerült korai zsengém, nem dobnám ki. Ezért vettem egy rúdszerű horgászólmot (olyan 5-6 mm átmérővel) és 2,5-3mm-es vastagságra kalapáltam, ugyanis ezt bele tudtam úgy tenni, hogy lefűrészeltem a gatling elejét és mögötte megfúrtam a műanyagot. Ebbe bele tudtam lökdösni a fenti ólmot, amit 1-2 cm-es darabokra vagdostam. Ezután már csak vissza kellett ragasztani a gatling elejét. Most van egy fáin csörgőm és ha szerencsém van, amikor előre döntöm a gépet, hogy az a sok izé menjen az orrába, viszonylag kevés jelenik meg belőlük a kabinban.

Kb. egy fél délután meg is volt az egész és most megáll a szép futóművein. Csak az elveszett Sidewindereit kell pótolnom, mert azok (meg az egyik futó takarólemeze, de az alig látszik) eltűnt az évek során.
juge75 640067 2018. február 16. 00:21
Válasz erre
Az ólom gőz mérgező!
30 gramm súly...
Én anno nem az orrba, hanem ahova befért tettem. rögzítésre a legjobb a szilikon gumi paszta /FBS ragasztó, tömítő/.
Gabusch 640066 2018. február 15. 23:32
Válasz erre
Az ólom ugyan mérgező, de soha nem hallottam még, hogy horgász ólommérgezésben halt volna meg. Márpedig amikor még űztem ezt a sportot gyerekkoromban, a világon mindenki felharapta a kisebb súlyokat a damilra. Plusz ugye a légpuska lőszer is ólom, amiről már volt szó, nem hiszem, hogy a keréksúlyok direkte még mérgezőbbek lennének. Viszont, ha adnak ingyen, határozottan a legolcsóbb megoldásnak tűnik - pláne, hogy az általad favorizált ón meglehetősen drága. Legalábbis az, amit én használok.

Az olvasztást egyébként én inkább úgy oldanám meg, hogy készítenék egy formát gyurmából arról a helyről, ahova be akarom tenni, leönteném gipszből és abba önteném az ólmot, vagy bármi mást, majd kihűlés után ragasztanám a helyére. Biztos, ami biztos.
Willi 640065 2018. február 15. 22:10
Válasz erre
És mérgező. Előbb próbáld gyurmával! A forrasztó ón sem mérgező és alacsonyabb hőfokon olvad, mint az ólom.
Gabusch 640064 2018. február 15. 21:19
Válasz erre
Ólmot esetleg kérhetsz gumisnál is, bár nem tudom, mit csinálnak azzal, amit leszednek a kerékről centírozás előtt. Koszos is lesz, de lemosható és azt hiszem, önthető is, bár nem tiszta ólom, hanem valami ötvözet.
Gabusch 640062 2018. február 15. 21:16
Válasz erre
Köszi. Az olyan 65-80 fok között lehet.
Közben megoldottam látszólag, társítottam a Te megoldásod az én ötletemmel. Hátulról, a ragasztási felület felől melegítettem (ha netán olvadni kezdene, akkor ott tudok tömíteni, de elöl meglehetősen részletes) egy meglehetősen meleget fújó hajszárítóval addig, amíg érezhetően könnyebben lehetett megcsavarni. Megcsavartam és leszorítottam az asztalra. Ennek úgy három órája, még teljesen jó, gondolom, ha vissza akarna csavarodni már megtette volna.
csosza 640056 2018. február 15. 20:50
Válasz erre
Nem csak az orrba lehet súlyt tenni, hanem minden szabad térfogatba, ami a hátsó kerék előtt van. Kisebb nyomatékkal, de előre billenti.
Gaben86 640055 2018. február 15. 20:46
Válasz erre
P1010006

Elég szűkös a hely
P1010006
P1010007

A műszerfal. Hát ez sem túl nagy.
P1010007

2 kép
Willi 640054 2018. február 15. 20:45
Válasz erre
Forrasztó ónt meg kell olvasztani, beleönteni a mélyhűtőbe rakott makettbe és hideg vízzel rögtön elárasztani. Tuti, hogy nem fog átolvadni. Csupán 3 dkg forró anyagról van szó. Csak kesztyűt és szemüveget használj, mert fröcsögni fog. Hidd el, jó buli!
Gaben86 640053 2018. február 15. 20:37
Válasz erre
Légpuska lőszerem nekem is van. De túl kicsi a hely ahhoz, hogy 30g-ot bezsúfoljak.
Nem tudom ki tervezte ezt így. :-)
De az összerakási alapos tanúlmányozása után rájöttem, hogy teletömhetem a műszerfalat is ólommal. Talán így belefér majd a megfelelő mennyiség. :-)
lacipapa 640045 2018. február 15. 19:06
Válasz erre
Horgász boltban van,kerek-hasított ólom súlyok.Kb.3.5mm-5mm-ig.
erwyn 640042 2018. február 15. 18:16
Válasz erre
Szia Gaben 86!
Én 1000 éve vettem egy doboz légpuskalőszert, nem a diabolot, hanem a "golyót" és azzal súlyozok. Sosem fogy el.
Freddy 640041 2018. február 15. 18:10
Válasz erre
Horgászbolti ólom nem jó? Van olyan is, ami egyben van, és kalapálhasz-faraghatsz belőle olyat, amilyen kell, így maximálisan kitöltve a rendelkezésre álló helyet (az ólom kifejezetten puha, jól megmunkálható anyag).
Háztartásban nem nagyon van ennél per térfogat nehezebb dolog (nemesfémek, ipari ötvözőanyagok és radioaktív cuccok godndolom, nem játszanak), a higany esetleg:)
Gaben86 640038 2018. február 15. 17:35
Válasz erre
Szaisztok.
Valaki közülletek már megépítette a revell EC 135-ös mentőhelikopterét.
Csak az elnne a kérdésem , hogy a leírás alapján 30g súj kéne az orrába. Ti ezt miből készítenétek? Mert elég kicsi a hely. Nem tudom miből tudnák 30 g-ot bezsúfolni akkora helyre.
Varjúbácsi 640037 2018. február 15. 17:33
Válasz erre
A fene tudja, ami a boylerből kijött, nem nagyon bírható kézzel, egy ételcsipesszel vettem ki belőle, az üvegen meg törölközővel tartottam.
Gabusch 640027 2018. február 15. 14:13
Válasz erre
Köszi szépen András. A forró víz az kb. hány fokos? Nem akarnám olvadtra főzni és láttam már olyat, hogy a műanyagvödör kicsit megolvadt, amikor zubogva forró vizet öntöttek bele lábasból.
Varjúbácsi 640024 2018. február 15. 12:26
Válasz erre
Airbus 340-es törzsét úgy igazgattam ki, hogy forró vízben tartottam kb. 10 percig, utána üveglapra nyomtam a ragasztási felülettel, és fogtam, amíg ki nem hűlt. Nem tekeredett többet.
Gabusch 640021 2018. február 15. 11:13
Válasz erre
Van egy újabb kiadású AMT Klingon Bird of Prey makettem. A törzs alsó felén a nyaka kissé meg van tekeredve. Össze tudnám ragasztani ettől még a törzsfeleket, de tartok tőle, hogy idővel elcsavarja az egészet, mert elég kemény műanyag, vágni is elég nehéz.

Azon gondolkoztam, hogy leragasztom az asztalra és hajszárítóval melengetem kissé, majd hagyom kihűlni. Csinált már valaki ilyet, pl. repülőgéptörzzsel? Egyáltalán működik ez az eljárás és ha igen, mire kell közben vigyáznom? Nyilván szétolvasztani nem szerencsés, de honnan fogom én azt tudni, hogy mennyire kell átmelegíteni? Radiátorra nem tudom tenni és különben is csak olyan 36-40 fokos, az meg szerintem kevés.

Köszi!
Miggyuri 639979 2018. február 14. 18:32
Válasz erre
Szükségem volna az Sz-200 Vega légvédelmi rakéta pontos méreteire. De ha valakinek elfekvőben van a Gran 7210-es makettkészlete akkor azt is szívesen fogadnám!
doky3 639833 2018. február 12. 20:32
Válasz erre
Sziasztok!

Tud-e valaki segíteni abban, hogy az Eduard Rivet strips negatív illetve pozitív szegecs sorai hogy "működnek", hogyan kell használni Ez matrica, vagy segédeszköz szegecseléshez?
lacipapa 639732 2018. február 11. 16:07
Válasz erre
Köszönöm,de ez nagyon sematikus rajz.Pl. nem látszanak,hogy a szárnyon,hol helyezkednek el a "katonák".
sárkányos 639726 2018. február 11. 15:14
Válasz erre
lacipapa 639720 2018. február 11. 13:53
Válasz erre
Üdv,Mindenkinek!
Segítsetek,mert nem boldogulok (megint) a gogli barátunkkal.
Jak-18T gépről kellene,három nézeti rajz.Amit találtam,nagyításkor annyira törik és torzul,hogy nem lehet használni.
Régebben az aviai infón volt ilyen,de most nem tudom hogy lehetne?
Laci
gyurmakoma 639656 2018. február 10. 07:28
Válasz erre
köszi.így már megtaláltam.de..
mint vlevi is írta,az eltérő makettgyártók máshogy számolnak.
A valóságban,tükrök nélkül pont cuppanóra fér bele.
Ha makettben nézzük,akkor lehet hogy a konténer belső anyagvastagsága miatt meg pont nem megy bele..
Pl egy italeri és egy tamiya hmmwv között több mm eltérés is lehet...
De így akkor tárgytalan,mert nem fog belemenni.
Köszi mindenkinek
agriamodeling 639654 2018. február 10. 00:18
Válasz erre
vlevi 639652 2018. február 9. 22:41
Válasz erre
Azt azonban nem tudom, hogy az egyes makett gyártók mennyire pontosan kicsinyitik le.
Pár mm eltérés biztosan lehet.
gyurmakoma 639643 2018. február 9. 19:09
Válasz erre
Köszi.Erre pont nem gondoltam :(
vlevi 639642 2018. február 9. 18:52
Válasz erre
Szerintem 35-od akkora, mint az eredeti :)
4.57 x 2.18m tükör nélkül, a Wikipédia szerint.

https://hu.m.wikipedia.org/wiki/HMMWV
gyurmakoma 639637 2018. február 9. 18:02
Válasz erre
Hali.
Tudna valaki segíteni?
Kellene egy 1/35ös katonai hmmwv szélessége és hossza megközelítőleg.
És ebben a méretben egy 20ft-os,rövid szállító konténer pontos méretére...
A lényeg,hogy belefér e a nyúl a kalapba :)
Gabusch 639634 2018. február 9. 17:53
Válasz erre
Szia!

Kösz, lehet, hogy az lesz. Bár tekintve, hogy a VMC pont a város másik végében van, szerintem olcsóbb, ha kihozza a postás.
agriamodeling 639633 2018. február 9. 16:22
Válasz erre
Szia!

Ha budapesti vagy, akkor a VMC-ben (Makett.net) kaphatsz üreges sztirolszálat mindenféle méretben mondjuk 250 forintért. Jobb mint a fültisztító.

Tamás
Gabusch 639628 2018. február 9. 12:28
Válasz erre
De, kibukkan, mert olyan, hogy nem lehet rendesen fúrni. Mivel ő középen van, a szárnyvégtől az egyik irányból egyáltalán nem lehet egyenesen fúrni, ott mindenképpen rossz helyre megy.

Két lehetőség van, az egyik, hogy nem fúrom, hanem marok bele egy hornyot, belefektetem az optoszálat és "visszaputtyzom" - csak ezzel feltehetően erősen meggyengíteném az anyagot -, a másik a fülpálcika. Úgy nézem, erős kínszenvedések árán megoldható és pont jó a méret is. Amerikai makett, tehát nem két mm, hanem 0,1",azaz olyan 2,5mm, pont, mint a Cien márkájú fülpálcika.
romsitsa 639623 2018. február 9. 10:32
Válasz erre
Hello,

én szétvágnám azt a rudat, amit be szeretnél optikázni, megtartva a végét és a másik cső bekötési pontját. Ezeket felfúrnám és behúznék egy új, 2 mm-es csövet, a fültisztító pálca körülbelül stimmelne.

Üdv

Á
Willi 639610 2018. február 9. 06:27
Válasz erre
Szia!
Nem vagyok benne biztos, még, ha vékonyka fúróval dolgoznál is, hogy valahol oldalt nem bukkanna-e ki a fúrószár, vagy nem nyomná-e meg oldalt az anyagot. Szerintem kénytelen leszel levágni azt a kiálló darabot és helyettesíteni valami mással, amiben már eleve van egy lyuk. A legegyszerűbb a papír lenne, de bármi szóba jöhet. Festésnél úgysem látszik.
Jó ötletelést!
Gabusch 639606 2018. február 8. 22:39
Válasz erre
Adva van a klingonomon egy fegyver a szárny végén (az alábbi képen a nagyobbik zászló-szerű izék. Nagyjából 5 cm hosszú és 2mm átmérőjű. Mivel van ráöntve plusz cső, vagy mi (nem látszik, mert a másik oldalon van, kb. a feléig), lehetőleg nem cserélném le rézcsőre, csak ha muszáj. Viszont tennék bele optoszálat. Mi a búbánattal lehetne kifúrni, mert ilyen hosszú 0,8, 1mm fúróm nincs. Elcseszni sem szeretném nagyon. Injekciós tűre gondoltam, de nem vagyok benne biztos, hogy az működne.

www.cybermodeler.com/hobby/kits/amt/images/amt_bop_parts1.jpg
Rumcájsz_52 639502 2018. február 7. 12:22
Válasz erre
Szerintem az nem fémszín, inkább a megszokott matt helyett használt fényes festék/lakk eredménye a csillogó felület, erre mutat a kissé sárgás, vagy legalábbis meleg-szürke árnyalat is.
R.
sárkányos 639501 2018. február 7. 12:17
Válasz erre
Fémszínhez semmi köze nincs a Raptornak.
Taylor2 639489 2018. február 7. 10:26
Válasz erre
IMG_5693
IMG_5693
1220192
1220192

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.
F-22-nek az alap színére volnék kíváncsi. Az oké hogy nem szürke, sokkal inkább valamilyen fém szín. Na de pontosan melyik?

Köszönettel: Marci
latyaa 639484 2018. február 7. 09:17
Válasz erre
Köszönöm a segítséget. Tehát igazából a titka, hogy lakkbenzinnel(white spiritel) kell le törölni, és hanyagoljam a hígítókat.
Az a vicc, hogy nagyon sok videót néztem ezekről a dolgokról, de még se akar működni :)
Gyakorlás kérdése gondolom. Ha már sikerült szét cseszni a Sea Huriccane-t, akkor marad ez a gyakorló gépem. Rengeteg minden nem tiszta még nekem, és sajnos rendes le írásokat sehol nem találok.
Van ez a weathering magazin, hasznos szerintetek? Gondoltam meg veszek 1-2 füzetet, hátha írnak valami hasznosat.
Bemósások se tiszták, az egész gépet bekenik, meg ilyenek. Már meguntam a gyári állapotokat, és van egy 1:32 Corsairem , azt minden képen szeretném weatheringelni, és ezért nem kezdtem el még építeni.
Ha már meg tudok csinálni egy kisebb gépet, relatív hiba nélkül, ezekkel a teknikákal, akkor majd elkezdnem :)
Regal 639469 2018. február 6. 23:40
Válasz erre
Szia,

Nem vagyok nagy repülős, de csináltam már. Sci-fin bejött 2 dolog (mindnél csak festékszórás esetén)
1. Pre-shading: pl világos szürkénél az alapozóra, vagy a felületre sötét szürkét fújsz a panelvonalaknál, majd arra az alapszín mehet, amin átüt az előző sötét. (a millenium falcononon látszik).
2. A panelvonalak mentén (kicsit lecsapva a sarkokat is) az eredeti árnyalattól egy fokkal sötétebbel átfújni (terepmintánál nem az igazi, küzdős), végül csak barnás feketével átkődölni a paneleket
3. Az általad említett fekete nem egyszerű sima festékkel, mert a bemosásnál ott is megfoghatja, ahol nem akarod. Próbáltam, hogy fényes festékre akril+alkohol, de nekem megmarta a festéket a fülpiszkálón az alkohol. Akkor még nem voltak külön bemosó festékek, szerintem egy régi maketten vagy műanyag lapon érdekes kipróbálni...
Üdv,
Regal
agriamodeling 639459 2018. február 6. 21:01
Válasz erre
Szia!

Még két dolog: a művész olaj festéket celszerű valamilyen hobby boltban / művészboltban venni, ott is a jobb (Pannoncolor, Derwent, Thalens stb...) márkát. Ugyanott kaphatsz 5/0 vagy 10/0 ecsetet, ezekből a Kolinsky, Thalens vagy hasonló márkát érdemes megvenni, nagyjából 1000-1500 forint között. A Bősz ecsetet én pl inkább kerülöm, nem vált be. Kolinsky-t lehet venni a Ho-Ki modellboltban is Budapesten a Nagykörúton, azonos árért. Opciós még a Tamiya ecset, lPlamo nevű fickó YouTube videóiban igen szép dolgokat produkál vele. Az odourless thinner esetében oljafestékhez valót kérj a művészboltban és ha van rögtön csapj le fá, mert nekem öt esetből jó ha egyszer sikerült venni, általában ki vannak fogyva.
Ebből is látszik milyen népszerű a makettezés... :)
vilka01 639452 2018. február 6. 19:02
Válasz erre
Szia!

Én is hasonló cipőben járok. Számos repülőgépet építettem már (1:72,1:48), de tavaly bekattant, hogy járműveket is akarok csinálni. Ez kibővült, hogy akkor csináljak diorámát. Korábban egyikkel sem foglalkoztam. Így jutottam el a normandiai témájú diorámámhoz, amin most dolgozom. Vettem gyári bemosót, kipróbáltam számtalan videó megnézése után. Hát, csalódott voltam, nem folyt, nem úgy nézett ki ahogy szerettem volna, szenvedtem vele. Aztán ami recept nekem bevált az akril alapra, lakk nélkül, white spirit helyett odourless thinner. Két csöpp enamel wash, 11-12 csöpp thinner. Jól elkeverni. Na, az már mindjárt jobban működött. Egyébként itt megtalálod az én munkámat:
www.makettinfo.hu/forum/forszoveg.php
www.makettinfo.hu/forum/forszoveg.php
agriamodeling 639449 2018. február 6. 18:22
Válasz erre
Szia!

Én már igen régóta használom a panelezést, még jóval azelőtt ráleltem egy amerikai oldalon, mint Mig Jimenez publikált volna erről (nem az én érdemem, persze).
Nos már akkor is lényeges volt, hogy az alap festés után fel kell vinni egy réteg lakkot védelem gyanánt és amikor a lakkréteg alaposan átszáradt (két-három nap minimum), akkor művész olajfestéket kellett alaposan felhigítani művész olaj higítóval (gyakorlatilag ez is white spirit). Ezt az igen híg festéket vittem be a panelvonalakba és némi száradás után (mondjuk egy negyedóra) simán visszatöröltem, de sima száraz fültisztítóval.
Mostanában viszont az a módi, hogy a gyárilag előre kevert panelező festéket (PWL - panel line wash) komplett rámázolják a járműre, majd egy lapos ecsetet white spirit-ben vagy "odourless thinner" (szagmentes olajfesték higító) megnedvesítenek (de éppen csak legyen nedves, a javát papírzsebkendőbe törlik) és az éppen csak nedves ecsettel finoman visszaszedik a paneleken. Eredmény: a fekete vagy más szín megül és megmarad a panelvonalakban, kiemelkedések körül. Ilyet még nem próbáltam, de a videók alapján működik.
A titok, hogy művész olajfesték és annak higítója. Nem makettfesték, maketthigító, mert az tényleg oldja a lakkot, festést, mindent.
A másik érdekes szempont, hogy az alap festés dönti el, hogy mennyire fekete vagy barnás a panelvonalazó szín. Én legjobban egy fekete - raw umber vagy fekete - égetett szienna kombinációval tudom megoldani a dolgot. A barnás szín egy picit koszossá is modulálja járművet.

Tamás
pmheros 639433 2018. február 6. 12:20
Válasz erre
Szerintem a Humbrol is felejthető. Nemrég egy újabb vásárlású Humbrol Enamel Thinner -em olyan festéket is leszedett, amit a korábbi beszerzésű Humbrol hígítóim érintetlenül hagytak.

Üdv.: pmheros
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632.