/ Fórumok /

Segítség!!!

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632.
atika 671026 2020. április 5. 13:31
Válasz erre
A szemből készült képed az az elmegy kategória. Repülési állapotnak elfogadnám.
Az a baj, hogy a gép olyan nagy hogy nem találsz a neten torzítás mentes képet.
Kézikönyv kellene gyári adatokkal, hogy mennyit emelkedik a szárnyvég repüléskor a földi állapothoz képest.
Fóka 671025 2020. április 5. 13:29
Válasz erre
Hát úgy látom, ezt nem kerülhetem el, de akkor még a hajtóműveken is lesz alakítanivaló, ld. az előzőt.
Fóka 671024 2020. április 5. 13:27
Válasz erre
Hát nemtom, Sennás kolléga képén mégjobban előjön, hogy az eredetinek már tőből negatív az állásszöge, eltérően a makettől. Lehet, hogy nincs más hátra, mint a fűrész... Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a hajtóműpárok most vannak vízszintesben, így ha lekonyítom a szárnyakat, akkor azokat is utána kellene állítani.
Sennás 671023 2020. április 5. 13:26
Válasz erre
És a szárnytőnél alúl csiszolod felűl tömited? Kizárt hogy sikerül "ejteni" rajta?
Fóka 671022 2020. április 5. 13:23
Válasz erre
Sajnos nem :-( A maketten már szárnytőből felfelé áll. Akárhogyan is forgattam építés közben, így jött ki, még a külön alkatrészként adott főtartó is pozitív állásszögű. A második képemen különösen jól látszik :-/
atika 671021 2020. április 5. 13:23
Válasz erre
Szervusz!
Repülési állapothoz jó lesz, szerintem.
Ha alakítani szeretnéd, ahhoz ívesre kellene hajlítani (ráadásul szimmetrikusan a két félszárnyat), úgy hogy a szárnytő alig emelkedik, a vége meg jobban.
Szép kihívás!
Sennás 671020 2020. április 5. 13:17
Válasz erre
20200405_131507
20200405_131507

Ez így nem áll közel hozzá? Csak hajlik középen+ba.
Fóka 671017 2020. április 5. 13:03
Válasz erre
B-52_1

B-52_1
B-52_1
B-52_2

B-52_2
B-52_2
B-52_original

B-52_original
B-52_original

Sziasztok!

A kényszerű itthonlét alatt szokásos profilomtól (utasgépek) eltérő vállalkozásba kezdtem: elkezdtem építeni egy B-52-est 1:72-ben, Italeri gyártmány. Az alkatrészeket úgy illesztettem össze, ahogy a formájukból adódott, nem alakítottam semmit rajtuk, így alakult ki az első két képen látható állapot. Most pedig gyanakodva méregetem: de'iszen ennek pozitív állásszögben állnak a szárnyai! Erősen eltér a képekről ismert, negatív állásszögű B-52 szárnyaktól, és szemmértékre úgy tűnik, hogy a kitámasztó kerekek sem fognak a földig érni. Ez most így hogy? A kész makettet fel szeretném lógatni, tehát elvben belefér, hogy ez a repülési pozíció, na de ennyire? Vagy mindenképpen próbáljam meg lekonyítani a szárnyakat? Akkor viszont hogyan? Műanyagformázást én forró vízben áztatással szoktam csinálni, de ekkora fazeka nincs a hitvesemnek, amibe beleférne.

Köszönöm,
Fóka
ltom74 670947 2020. április 4. 09:16
Válasz erre
m7priests 670937 2020. április 3. 22:07
Válasz erre
firefly-01
firefly-01

Na, azért csak találtam a neten is 1 egész fotót...
m7priests 670936 2020. április 3. 21:59
Válasz erre
Sziasztok!
Átböngésztem a könyveimet és a következőkre jutottam: Firefly toronygéppuskával a fehér hollóval egyenrangú, mindössze 3 fotót találtam, amiből egynél nem egyértelmű, hogy 30 vagy 50 kaliberes, a másik kettőnél egyértelműen 50-es. 75mm-es Shermanoknál, sokkal sűrűbben fordul elő, kb 20%-a fotóknak. Ha rám hallgatsz, elhagyod a fegyvert. Persze, ha kéred szívesen beszkennelem azt a 3 fotót a könyvekből és felrakom ide vagy elküldöm neked.
Gabusch 670915 2020. április 3. 18:55
Válasz erre
Keress arra, hogy " columbia cargo bay " és kapsz Google barátunktól egy halom képet róla.
csosza 670914 2020. április 3. 18:53
Válasz erre
Kollégák!

Van egy Revell B-747 + Space Shuttle készletem.
Külön szeretném megépíteni a repülőt, valami polgári matricázással, illetve az űrrepülőt is.
A készletben - az űrrepülőgép terheként - található egy műhold+daru+űrsétáló pilóta.

Az öszeállítási illetve a festési útmutatóban a műholdhoz és az űrsikló nyitott teherterének a belsejéhez nincs információ.
Aki rendelkezik ezekkel, kérem ossza meg velem.
Szivesen vennék, illetve cserélnék B-747-esre való 1/44-es matricakészletet.

Köszönettel:

Rosza Pál
roszapal@rosza.hu
ltom74 670908 2020. április 3. 16:12
Válasz erre
Mindenkinek nagyon köszi a segítséget!
romsitsa 670904 2020. április 3. 14:50
Válasz erre
m7priests 670901 2020. április 3. 13:48
Válasz erre
Azért még este átnézem a könyveimet...
m7priests 670900 2020. április 3. 13:45
Válasz erre
F83EA7CD-BD79-4BD3-88F7-947FD38B6D90.jpeg
F83EA7CD-BD79-4BD3-...

Ezek nem Firefly-ok, azért van mindegyiken torony géppuska. Ahogy Ádám is írja, én sem láttam angol kocsikon Browningot...bár háborúban bármi lehetett és annak az ellenkezője is. Amúgy is leginkább élőanyag ellen használták, főleg városi környezetben.
romsitsa 670899 2020. április 3. 11:59
Válasz erre
Az angol Shermanok inkább a 7.62-est vagy angol géppuskákat használták, de a Firefly-on sosem láttam semmilyen pk-i géppuskát. Utóbbi toronydoboza miatt elég körülményes lehetett volna a használata, ha fel is szerelik.
Az amerikai M2 hiányára született pár teória. Egyesek szerint nem jó ómen elhagyni a páncél biztonságát, hogy lövöldözhess, mások szerint a szövetséges légifölény miatt a nyugat európai fronton már nem volt égető szükség egyéni légvédelemre, illetve menekülésnél a fegyver útban lehetett.

Üdv

Á
Sennás 670875 2020. április 2. 19:29
Válasz erre
1585848205082
1585848205082
1585848213418
1585848213418
1585848303358
1585848303358
1585848341148
1585848341148
1585848374412
1585848374412
1585848422173
1585848422173

Ezekből jó valamelyik?
ltom74 670870 2020. április 2. 19:08
Válasz erre
Még egy Sherman-os kérdés :-)

Mennyire volt gyakori harci helyzetben, hogy M2-es képpuska fel volt szerelve a toronyra? Most olvastam ezt a könyvet és abban sehol se írtak róla, hogy használták volna. www.jaffa.hu/tankcsatak-a-nyugati-fronton-1402

Most csinálok egy firefly-t és szinte alig találni olyan képet amin lenne M2.
Köszi!
ltom74 670579 2020. március 26. 18:29
Válasz erre
romsitsa 670578 2020. március 26. 17:20
Válasz erre
romsitsa 670577 2020. március 26. 15:48
Válasz erre
Igen, fix és nincs közvetlen előre néző prizma. Előre a kupola előtti prizma és a kupola tetején levő forgatható prizma “nézett”. Azt nem tartom kizártnak, hogy fel lehetett elforgatva is szerelni, bár értelme nincs sok.

Üdv

Á
ltom74 670574 2020. március 26. 13:45
Válasz erre
m4a3
m4a3

Bocs a kép lemaradt
ltom74 670573 2020. március 26. 13:45
Válasz erre
Sziasztok,

A sherman m4a3 parancsnoki kupola periszkóp gyűrű vagy mi elforgatható vagy fix volt? Ha fix akkor a meng ábráin mintha nem jó lenne mert nem pont előre kellene nézni hanem kicsit kb 20-30 fokban oldalra nem?

Köszi
kibjani 670368 2020. március 20. 16:36
Válasz erre
A méretarány a Frog dobozfedél alapján: 1:16. Még egyszer köszönöm!
kibjani 670367 2020. március 20. 16:24
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!
romsitsa 670218 2020. március 15. 14:05
Válasz erre
atika 670195 2020. március 14. 17:06
Válasz erre
Szerintem a típus: 1964 Ford Cortina 1500 Super MKI.
Ha van vonalzód, akkor a méretarány innen meglesz könnyen.
Kép: www.carandclassic.co.uk/car/C1210669.
atika 670193 2020. március 14. 16:45
Válasz erre
Még nincs meg, de a Ford Cortina Mk1 pre facelift az elég közel van: en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cortina.
Sennás 670192 2020. március 14. 16:36
Válasz erre
Sennás 670191 2020. március 14. 16:34
Válasz erre
Csak hát jobb kormányos(?)
atika 670190 2020. március 14. 16:34
Válasz erre
Nem biztos, de én a Ford-ok között néznék szét, pl. Ford Taunus P4.
Sennás 670189 2020. március 14. 16:07
Válasz erre
kibjani 670183 2020. március 14. 12:08
Válasz erre
M2_1
M2_1
M2_2
M2_2
M3_3
M3_3
M2_4
M2_4

Kedves Szaktársak! Segítséget szeretnék kérni a képeken látható autómakett/modell? (mivel hajtás is van hozzá) beazonosításában. Nem jöttem rá, hogy milyen típusú az autó, mi a méretaránya? Előre is megköszönöm a hozzáértő segítséget! Üdv: János
Vadász 670170 2020. március 14. 05:58
Válasz erre
Kérésem elsősorban azokhoz szól, akik megépítették az Accurete/Revell/Academy 1/48-as IL-2 egyszemélyes (korai) verzióját. És főleg azokhoz, akik a téli sítalpas változatot készítették. Ha valaki elő tudná bányászni a maradék alkatrészek közül a farokfutót, annak nagyon hálás lennék.
mcs 670165 2020. március 13. 14:50
Válasz erre
Keresem 01
Keresem 01
Keresem 02
Keresem 02

Sziasztok!
Nincs meg valakinek ez a készlete? A jelölt 102 alkatrészt szeretném egy másolás erejéig elkérni!
Köszönöm.
Üdv: Csabi
mcs@freemail.hu
Nagykövet 670128 2020. március 12. 21:14
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
A DNEPROMODEL készleteiről szeretnék véleményeket.

Nagykövet
nagykovet@hotmail.com
atika 668445 2020. január 26. 21:45
Válasz erre
Aha, így már minden világos. Köszi.
Sennás 668444 2020. január 26. 21:38
Válasz erre
atika 668443 2020. január 26. 21:37
Válasz erre
Ebből kivették a hajtóművet, hogy így felkapta a seggét!
Sennás 668442 2020. január 26. 21:30
Válasz erre
www.airplane-pictures.net/search.php?p=Mig-27+115&Submit=Search/URL]
B.Attila 668441 2020. január 26. 21:15
Válasz erre
mig-27
mig-27

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a fotón látható Mig-27 gépről több fotóra lenne szükségem. A makettjét szeretném elkészíteni 1/72 ben. Előre is köszönöm.
Üdv:Attila
B.Gábor 665255 2019. november 12. 17:09
Válasz erre
Szia Robi!
Köszi a választ. Én a Lifecolort csak azért használtam, mert az volt itthon ilyen célra. És milyen másfajta lakkot használhatnék?
Üdv, Gábor
rrobbie 665220 2019. november 11. 14:51
Válasz erre
Szia! Nagy valószínűséggel kevés volt a Lifecolor lakk és azt is elszívta a felület. Lehet érdemes lenne még jónéhány réteggel lekenni, esetleg más, gyorsabban száradó lakkal.
Rumcájsz_52 665219 2019. november 11. 14:48
Válasz erre
Szia Sanjurjo
Ka-26-al az utolsó szolgálati repülés 1989 nov.28.-án történt, dec. 19.-én volt az utolsó útvonalrepülés, 1990 jan. 1-től vonták ki hivatalosan a hadrendből.
Üdv R.
B.Gábor 665210 2019. november 11. 12:39
Válasz erre
Sziasztok!

A következő probléma merült fel: egy diorámán a homok-gipsz-víz keverékű alapon szerettem volna Vallejo művízből kis tócsákat készíteni. A felület festve volt, és a tócsák helyét először kikentem matt lakkal (Lifecolor), de mégis elnyelte a víz az első (vékony) rétegét a talaj. Mit ronthattam el?

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv
Gábor
Sanjurjo 665194 2019. november 11. 00:01
Válasz erre
Sziasztok!

Némi segítségre lenne szükségem. Kérdésem:

Pontosan milyen dátummal vonták ki a Néphadseregből (vagy már Honvédség?) a Kamov Ka 26-os futár helikoptereket. Abban biztos vagyok, hogy 1989-1990 környékén kell vizsgálódni, de ha valaki napra, vagy csak hónapra pontosan tudna választ adni nagyon hálás lennék.

Ha jól tudom, itt a makettinfosok között is vannak akik Börgöndön együtt szolgáltak a zöld Kamovokkal.

Válaszaitok, ezért a legnagyobb tisztelettel akár itt, akár privátban (ottisi80@gmail.com) megköszönve!

Sanjurjo
bandy 665048 2019. november 6. 16:35
Válasz erre
Az elérhetőségem lemaradt bandygerda@gmail.com
bandy 665045 2019. november 6. 16:26
Válasz erre
Sziasztok.
Keresek roncs Eduard 1:72 L-39 Albatroszta fülke körüli rész legyen éppségben.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632.