/ Fórumok /

Segítség!!!

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633.
pigasos78 671320 2020. április 11. 16:23
Válasz erre
Sziasztok!
Van esetleg valakinek Special Hobby, vagy MPM Gloster Meteora? Csak egy mérésre lenne szükségem.
Köszi, Szabi
pigasos78@gmail.com
Miggyuri 671094 2020. április 6. 09:37
Válasz erre
MiG-21
MiG-21

Keresek roncs állapotú 1:48-as MiG-21 bisz újjáépítéséhez: főfutók+ szárak, orrfutó+szár, kabintető, jobb főfutó aknafedél (törzsből nyíló), jobb szárny csűrő, pitot cső. Ha valakinek van olyan roncsa, amin ezek megfelelő állapotúak és nincs rá szüksége, kérem jelezze!
Fóka 671090 2020. április 6. 08:43
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Ó, igen, hát ez lenne a megoldás. Kár, hogy nem korábban láttam ezt a felvételt. De hát eszembe sem jutott volna, hogy ekkora pontatlanságot tartalmaz a makett. Most meg már össze van ragasztva a törzs és a szárnyak, ami a nagy ragasztási felületek miatt nehezen bontható. Ahogy nézem, az egészet le kellene fűrészelni a kereszttartóval együtt. Mindegy, így jártam, az új gazdájának talán több kedve lesz a barkácsoláshoz.
tyimosenko 671087 2020. április 5. 23:35
Válasz erre
Szia Foka,

Uh, kar erte.. pedig mar eleg sok munka benne van.
Ez a srac kivagta es ujrapozocionalta a szarnycsatlakozast, ugy oldotta meg.
A motorgondolakkal is komoly gondok vannak, ahogy bemutatja.

youtu.be/OGCv8pqAnCw
Fóka 671075 2020. április 5. 20:29
Válasz erre
Kedves érdeklődők!

Meghirdettem egy félkész B-52-est a Cserebere rovatban ;-)

Fóka
Fóka 671054 2020. április 5. 18:29
Válasz erre
Hát ez is lehet egy opció, bár ilyen tunningokat més sohasem csináltam. De bizony már az is megfordult a fejemben, hogy hagyom az egészet, és továbbadom valaki vállalkozókedvűbb kollégának...
Sennás 671050 2020. április 5. 17:30
Válasz erre
Screenshot_20200405-172351_Chrome
Screenshot_20200405-...
Screenshot_20200405-172534_Chrome
Screenshot_20200405-...
Screenshot_20200405-172652_Chrome
Screenshot_20200405-...

Csak kérdezném ha "nehezen hajlik" kicsit a szemet nem lehet becsapni egy ilyen szettel? Szemből tök mást mutatna.
romsitsa 671044 2020. április 5. 15:49
Válasz erre
A tövénél mindig lefelé hajlik, mint Tamás diagramján. A álló helyzetben két törés van a szárnyban, de gondolom ez nem boldogít.

Üdv

Á
Sennás 671043 2020. április 5. 15:39
Válasz erre
Screenshot_20200405-153734_Chrome
Screenshot_20200405-...

De még mintha a hajtóművek kicsit kifele "csavarodnának"?.?.?
Sennás 671040 2020. április 5. 15:27
Válasz erre
TAMÁS78 671039 2020. április 5. 15:01
Válasz erre
igVdz
igVdz

Íme.
atika 671038 2020. április 5. 14:28
Válasz erre
B-52

high altitude
B-52

"...bár szerintem a fő gond az, hogy a maketten a törzsből kiálló, azzal egybeöntött szárnytő felfelé néz alapból, ami eltér a valóságtól..."

Igen, én is ezt érzem gondnak, de ebben a kérdésben is hagyom meggyőzni magam a már linkelt képpel (most be is szúrom), hogy van az a magasság/sebesség/gyorsulás/tömeg helyzet, amikor előfordulhat. (Érdemes megnézni mindkét gépet a képen.)
Fóka 671037 2020. április 5. 14:06
Válasz erre
Köszönöm a sok segítséget! Jobbnál jobb képek. Nos, akkor egyelőre így hagyom, bár szerintem a fő gond az, hogy a maketten a törzsből kiálló, azzal egybeöntött szárnytő felfelé néz alapból, ami eltér a valóságtól, de ezt csak egészen komplikált alakítással lehetne lefelé fordítani.
atika 671036 2020. április 5. 13:59
Válasz erre
Tudományosan: i.stack.imgur.com/igVdz.jpg. Máshol azt írják, 22 láb felfelé és 10 láb lefelé a hajlása maximum.
Forrás: www.militaryfactory.com/aircraft/detail.asp.
Sennás 671033 2020. április 5. 13:42
Válasz erre
20200405_133940
20200405_133940
20200405_134056
20200405_134056

Rettentő milyet hajlik a közepe.
atika 671031 2020. április 5. 13:40
Válasz erre
Sennás 671030 2020. április 5. 13:35
Válasz erre
Figyelj egy b@szott nagy "edény" belerakod beállítod az ívelt szöget (közepét lesúlyozod) forróvizet rá és hátha meghajlik(?)
atika 671029 2020. április 5. 13:35
Válasz erre
atika 671028 2020. április 5. 13:33
Válasz erre
Sennás 671027 2020. április 5. 13:31
Válasz erre
Screenshot_20200405-133024_Chrome
Screenshot_20200405-...
Screenshot_20200405-133048_Chrome
Screenshot_20200405-...

Nem lehet?
atika 671026 2020. április 5. 13:31
Válasz erre
A szemből készült képed az az elmegy kategória. Repülési állapotnak elfogadnám.
Az a baj, hogy a gép olyan nagy hogy nem találsz a neten torzítás mentes képet.
Kézikönyv kellene gyári adatokkal, hogy mennyit emelkedik a szárnyvég repüléskor a földi állapothoz képest.
Fóka 671025 2020. április 5. 13:29
Válasz erre
Hát úgy látom, ezt nem kerülhetem el, de akkor még a hajtóműveken is lesz alakítanivaló, ld. az előzőt.
Fóka 671024 2020. április 5. 13:27
Válasz erre
Hát nemtom, Sennás kolléga képén mégjobban előjön, hogy az eredetinek már tőből negatív az állásszöge, eltérően a makettől. Lehet, hogy nincs más hátra, mint a fűrész... Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a hajtóműpárok most vannak vízszintesben, így ha lekonyítom a szárnyakat, akkor azokat is utána kellene állítani.
Sennás 671023 2020. április 5. 13:26
Válasz erre
És a szárnytőnél alúl csiszolod felűl tömited? Kizárt hogy sikerül "ejteni" rajta?
Fóka 671022 2020. április 5. 13:23
Válasz erre
Sajnos nem :-( A maketten már szárnytőből felfelé áll. Akárhogyan is forgattam építés közben, így jött ki, még a külön alkatrészként adott főtartó is pozitív állásszögű. A második képemen különösen jól látszik :-/
atika 671021 2020. április 5. 13:23
Válasz erre
Szervusz!
Repülési állapothoz jó lesz, szerintem.
Ha alakítani szeretnéd, ahhoz ívesre kellene hajlítani (ráadásul szimmetrikusan a két félszárnyat), úgy hogy a szárnytő alig emelkedik, a vége meg jobban.
Szép kihívás!
Sennás 671020 2020. április 5. 13:17
Válasz erre
20200405_131507
20200405_131507

Ez így nem áll közel hozzá? Csak hajlik középen+ba.
Fóka 671017 2020. április 5. 13:03
Válasz erre
B-52_1

B-52_1
B-52_1
B-52_2

B-52_2
B-52_2
B-52_original

B-52_original
B-52_original

Sziasztok!

A kényszerű itthonlét alatt szokásos profilomtól (utasgépek) eltérő vállalkozásba kezdtem: elkezdtem építeni egy B-52-est 1:72-ben, Italeri gyártmány. Az alkatrészeket úgy illesztettem össze, ahogy a formájukból adódott, nem alakítottam semmit rajtuk, így alakult ki az első két képen látható állapot. Most pedig gyanakodva méregetem: de'iszen ennek pozitív állásszögben állnak a szárnyai! Erősen eltér a képekről ismert, negatív állásszögű B-52 szárnyaktól, és szemmértékre úgy tűnik, hogy a kitámasztó kerekek sem fognak a földig érni. Ez most így hogy? A kész makettet fel szeretném lógatni, tehát elvben belefér, hogy ez a repülési pozíció, na de ennyire? Vagy mindenképpen próbáljam meg lekonyítani a szárnyakat? Akkor viszont hogyan? Műanyagformázást én forró vízben áztatással szoktam csinálni, de ekkora fazeka nincs a hitvesemnek, amibe beleférne.

Köszönöm,
Fóka
ltom74 670947 2020. április 4. 09:16
Válasz erre
m7priests 670937 2020. április 3. 22:07
Válasz erre
firefly-01
firefly-01

Na, azért csak találtam a neten is 1 egész fotót...
m7priests 670936 2020. április 3. 21:59
Válasz erre
Sziasztok!
Átböngésztem a könyveimet és a következőkre jutottam: Firefly toronygéppuskával a fehér hollóval egyenrangú, mindössze 3 fotót találtam, amiből egynél nem egyértelmű, hogy 30 vagy 50 kaliberes, a másik kettőnél egyértelműen 50-es. 75mm-es Shermanoknál, sokkal sűrűbben fordul elő, kb 20%-a fotóknak. Ha rám hallgatsz, elhagyod a fegyvert. Persze, ha kéred szívesen beszkennelem azt a 3 fotót a könyvekből és felrakom ide vagy elküldöm neked.
Gabusch 670915 2020. április 3. 18:55
Válasz erre
Keress arra, hogy " columbia cargo bay " és kapsz Google barátunktól egy halom képet róla.
csosza 670914 2020. április 3. 18:53
Válasz erre
Kollégák!

Van egy Revell B-747 + Space Shuttle készletem.
Külön szeretném megépíteni a repülőt, valami polgári matricázással, illetve az űrrepülőt is.
A készletben - az űrrepülőgép terheként - található egy műhold+daru+űrsétáló pilóta.

Az öszeállítási illetve a festési útmutatóban a műholdhoz és az űrsikló nyitott teherterének a belsejéhez nincs információ.
Aki rendelkezik ezekkel, kérem ossza meg velem.
Szivesen vennék, illetve cserélnék B-747-esre való 1/44-es matricakészletet.

Köszönettel:

Rosza Pál
roszapal@rosza.hu
ltom74 670908 2020. április 3. 16:12
Válasz erre
Mindenkinek nagyon köszi a segítséget!
romsitsa 670904 2020. április 3. 14:50
Válasz erre
m7priests 670901 2020. április 3. 13:48
Válasz erre
Azért még este átnézem a könyveimet...
m7priests 670900 2020. április 3. 13:45
Válasz erre
F83EA7CD-BD79-4BD3-88F7-947FD38B6D90.jpeg
F83EA7CD-BD79-4BD3-...

Ezek nem Firefly-ok, azért van mindegyiken torony géppuska. Ahogy Ádám is írja, én sem láttam angol kocsikon Browningot...bár háborúban bármi lehetett és annak az ellenkezője is. Amúgy is leginkább élőanyag ellen használták, főleg városi környezetben.
romsitsa 670899 2020. április 3. 11:59
Válasz erre
Az angol Shermanok inkább a 7.62-est vagy angol géppuskákat használták, de a Firefly-on sosem láttam semmilyen pk-i géppuskát. Utóbbi toronydoboza miatt elég körülményes lehetett volna a használata, ha fel is szerelik.
Az amerikai M2 hiányára született pár teória. Egyesek szerint nem jó ómen elhagyni a páncél biztonságát, hogy lövöldözhess, mások szerint a szövetséges légifölény miatt a nyugat európai fronton már nem volt égető szükség egyéni légvédelemre, illetve menekülésnél a fegyver útban lehetett.

Üdv

Á
Sennás 670875 2020. április 2. 19:29
Válasz erre
1585848205082
1585848205082
1585848213418
1585848213418
1585848303358
1585848303358
1585848341148
1585848341148
1585848374412
1585848374412
1585848422173
1585848422173

Ezekből jó valamelyik?
ltom74 670870 2020. április 2. 19:08
Válasz erre
Még egy Sherman-os kérdés :-)

Mennyire volt gyakori harci helyzetben, hogy M2-es képpuska fel volt szerelve a toronyra? Most olvastam ezt a könyvet és abban sehol se írtak róla, hogy használták volna. www.jaffa.hu/tankcsatak-a-nyugati-fronton-1402

Most csinálok egy firefly-t és szinte alig találni olyan képet amin lenne M2.
Köszi!
ltom74 670579 2020. március 26. 18:29
Válasz erre
romsitsa 670578 2020. március 26. 17:20
Válasz erre
romsitsa 670577 2020. március 26. 15:48
Válasz erre
Igen, fix és nincs közvetlen előre néző prizma. Előre a kupola előtti prizma és a kupola tetején levő forgatható prizma “nézett”. Azt nem tartom kizártnak, hogy fel lehetett elforgatva is szerelni, bár értelme nincs sok.

Üdv

Á
ltom74 670574 2020. március 26. 13:45
Válasz erre
m4a3
m4a3

Bocs a kép lemaradt
ltom74 670573 2020. március 26. 13:45
Válasz erre
Sziasztok,

A sherman m4a3 parancsnoki kupola periszkóp gyűrű vagy mi elforgatható vagy fix volt? Ha fix akkor a meng ábráin mintha nem jó lenne mert nem pont előre kellene nézni hanem kicsit kb 20-30 fokban oldalra nem?

Köszi
kibjani 670368 2020. március 20. 16:36
Válasz erre
A méretarány a Frog dobozfedél alapján: 1:16. Még egyszer köszönöm!
kibjani 670367 2020. március 20. 16:24
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!
romsitsa 670218 2020. március 15. 14:05
Válasz erre
atika 670195 2020. március 14. 17:06
Válasz erre
Szerintem a típus: 1964 Ford Cortina 1500 Super MKI.
Ha van vonalzód, akkor a méretarány innen meglesz könnyen.
Kép: www.carandclassic.co.uk/car/C1210669.
atika 670193 2020. március 14. 16:45
Válasz erre
Még nincs meg, de a Ford Cortina Mk1 pre facelift az elég közel van: en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cortina.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633.