/ Fórumok /

Segítség!!!

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633.
balaton 210262 2008. augusztus 2. 15:07
Válasz erre
A Klemm 35-nek w-alakban tört szárnya van, ennek meg egyenes. Viszont a Klemm-31-ről nincs képem. Még az is lehet.
jaffa 210261 2008. augusztus 2. 14:56
Válasz erre
Fodi 210260 2008. augusztus 2. 12:31
Válasz erre
Néztem én is, de a 35-ösnek nincs fékszárnya, a makettnek meg van. És a szárny is sokkal karcsúbb.
Tibcsi 210259 2008. augusztus 2. 12:22
Válasz erre
jaffa 210258 2008. augusztus 2. 11:17
Válasz erre
elvileg felvettelek jaffa12@freemail.hu
jaffa 210257 2008. augusztus 2. 11:11
Válasz erre
klemm lesz de az elég zavaro hogy a leghátso plexi van elöre ragasztva valahol láttam már ilyet de majd megprobálom megkeresni
Hickory 210256 2008. augusztus 2. 11:07
Válasz erre
Asszem kreatív hobbi boltokban szoktak árulni.
RoxTom05 210255 2008. augusztus 2. 10:19
Válasz erre
Segítség!
Hőre keényedő gyurmát honann tudok szerezni?
lucky 210254 2008. augusztus 2. 09:54
Válasz erre
a moci Argus a burkolatról és a légcsavarkúpról itélve. A farka meg nagyon messzeres.
lucky 210253 2008. augusztus 2. 09:51
Válasz erre
RoxTom05!
Ha szórással festesz ( pl Tigrincs futóművet) akkor ahová nem ér a festék oda nem fog a a tekintet se.Lánctalpnál összeraksz egy nagyobb darabot és fested.
A többinél amikor hozzáférsz.Akár még be nem épített alkatrésznél is.Festés után építed be.
Fodi 210252 2008. augusztus 1. 23:22
Válasz erre
Ezt én is írtam, viszont hasonló típusnak tűnik, a szárny szerkezete és alakja is hasonló. Nem találtam minden korai Messerről képet, de szerintem jó úton haladunk.
balaton 210251 2008. augusztus 1. 23:15
Válasz erre
Tuti, hogy nem ez. A vízszintes vezérsíkja sokkal feljebb van, de a törzs is más alakú.
Fodi 210250 2008. augusztus 1. 23:08
Válasz erre
Nem M29-re gondoltál? Az M9 nekem ismeretlenül hangzik
Azon volt kabintető, ott volt az érdekes gerinc de teljesen más a farokrésze.
www.histaviation.com/M29_D-2309_Side_profile.jpg
Etel 210249 2008. augusztus 1. 23:02
Válasz erre
Szervusz Páncélos!

A tény, hogy az eszközök elzárt helyen lesznek nem valami megnyugtató.
így utólag már nagyon sajnálom, hogy az utolsó akcióm a Bolyain néhány évvel ezelőtt volt.

Üdv.
hofi 210248 2008. augusztus 1. 22:42
Válasz erre
hofi 210247 2008. augusztus 1. 22:41
Válasz erre
Jimbow 210246 2008. augusztus 1. 22:39
Válasz erre
Jimbow 210245 2008. augusztus 1. 22:38
Válasz erre
páncélos 210244 2008. augusztus 1. 22:27
Válasz erre
Etel!

Az eszközöket három helyre viszik, ebből talán a légvédelmi eszközök lesznek elérhetőek a zsámbéki légvédelmi múzeumba. Utolsó látogatás érdekes lenne, mert az eszközök egy részét már elvitték. Szentendrére nem visznek semmit. A maradék két helyszín zárt objektum, nehézkes lesz a látogatás.
Etel 210243 2008. augusztus 1. 22:17
Válasz erre
Szia Jimbow!

Köszönöm!
Nem tudom mia helyzet jelenleg Szentendrén, de ennyi eszközt ott elhelyezni...

Üdv.
balaton 210241 2008. augusztus 1. 21:03
Válasz erre
Hasonlít a Klemm 35-re, de nem valószínű, hogy az. Esetleg egy más Klemm-típus.
pecso66 210240 2008. augusztus 1. 20:28
Válasz erre
Mi ez 11.1
Mi ez 11.1
Mi ez 11.2
Mi ez 11.2

Sziasztok!
Erról a gépről még nem kaptam semmi információt...Esetleg ha valaki tudna róla valamit.
Etel 210239 2008. augusztus 1. 14:18
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja-e már valaki, hogy hol, és mikor lehet majd megtekinteni a Bolyai haditechnikai gyűjteményét?
Köszönöm!
balaton 210238 2008. augusztus 1. 13:02
Válasz erre
Minden alkatrészt úgy kell festeni, hogy normálisan hozzáférj. Másképp nem is lehet :)
RoxTom05 210237 2008. augusztus 1. 12:10
Válasz erre
,
RoxTom05 210236 2008. augusztus 1. 11:51
Válasz erre
lenne egy oylana kérdésem , hogy akkor fessem amakettemet amikor öszzeraktam teljesen vagy miközbe rakom öszze akkor fessem le,?
Mert például a lánctalpnál a görgőket (vegyük pl a tigrist) befedik egymást valamiylen szinten, és ha öszzerakom akkor vannak oylan görgők aminek a fele bevan fedve.
Szerintetek mielőt a helyükre ragasztom őket lefessem?
hofi 210234 2008. augusztus 1. 07:59
Válasz erre
Én is csak annyit tudtam, mi nem, azt nem, hogy mi az :-)
balaton 210233 2008. július 31. 20:30
Válasz erre
Én írtam ma ebbe a topicba. Vajon hová tűnt a hozzászólásom?
Ákos 210232 2008. július 31. 19:45
Válasz erre
A jó figurák is ecsettel vannak festve, csak jobb minőségben. Senki sem fúj ekkora figurát, mert nem lehet!
Keretet méterben tudsz venni, barkácsboltokban, vagy csináltatsz üvegessel, vagy képkeretezővel.
zoll 210231 2008. július 31. 12:49
Válasz erre
sziasztok kérlek segítsetek már nem kezdő modellező vagyok de amatőr!
a régi hagyományos ecsetel való festét használom és most egy diorámát szeretnék összerakni figurákkal bajlódom 1:35 méretűek és az istenért se birom kifesteni és arra godoltam váltok festékszóróra azzal könnyebb lenne? vagy hogy mert a modellujságokat nézegetve a figurák negyede olyan jók:(
2: dioráma asztal lapot (keretet) honnan birok szerezni?
pecso66 210230 2008. július 31. 11:44
Válasz erre
Muzzy 210229 2008. július 31. 11:42
Válasz erre
pecso66
12.kubai sea fury
13 SB-2
14 finn Fokker XXI
15 Japán Ki 44?
16 Heinkel He 112
A 262-est a szovjetek Szu-9-eként gyártották, de volt zsákmányból is
Volt egy BF 109E a japánoknak.
A P-47 szintén lehet zsákmány,
Muzzy
Toth_Gabor 210228 2008. július 31. 11:41
Válasz erre
F2D, Warbirds,

Köszi, ezek szerint jól gondoltam. Szar, mert erőt vettem magamon, hogy ennyi év után elkezdem a befejezetlem maketteimet rendbe rakni...
Nem baj, van másik!

Üdv,
Tóth Gábor
Nevi84 210227 2008. július 31. 11:35
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne egy nagy kérésem.Van jó pár kérdésem és eléggé sokáig tartana itt mindent végigkérdezgetni.Ezért szeretnék megkérni valakit,aki jobban ért hozzá,és van kedve segíteni,hogy vegyen fel msn-en:realmetal2@hotmail.com

Előre is nagyon szépen köszönöm!

N.Évi
Z63 210226 2008. július 31. 11:03
Válasz erre
Hickory!
Légyszíves nézd meg a postafiókod, hátha megtelt, vagy valami egyéb gond van vele, mert a részedre átküldött terméklistás e-mailomat visszadobja és az egyéb levelet is!
Üdv,Z63
pecso66 210225 2008. július 31. 11:01
Válasz erre
Mi ez 11.1
Mi ez 11.1
Mi ez 11.2
Mi ez 11.2
Mi ez 12.1
Mi ez 12.1
Mi ez 12.2
Mi ez 12.2
Mi ez 13.1
Mi ez 13.1
Mi ez 13.2
Mi ez 13.2
Mi ez 14.1
Mi ez 14.1
Mi ez 14.2
Mi ez 14.2
Mi ez 15.1
Mi ez 15.1
Mi ez 15.2
Mi ez 15.2
Mi ez 16.1
Mi ez 16.1
Mi ez 16.2
Mi ez 16.2
me 262
me 262
me 109
me 109
p-47
p-47

Amint ígértem itt a folytatás :)))
A kérdés még mindíg ugyan az...milyen típusú gépek ezek?

A végére néhány "érdekes" matricázás... lehtséges, vagy csak fiktív?
-Me-262 szovjet matricával
-Me-109 japán felségjelzéssel
-P-47 német matricával
vrauko 210224 2008. július 31. 10:08
Válasz erre
Úgy van. Később a szakértői panel +állapította, hogy Hayabusa. A franciák 1 csomó japcsi gépet használtak a háború után, ami rájuk maradt délkelet-ázsiában. Ami viszont súlyosbító körülmény, hogy a Bird dogot is összetévesztettem a Cubbal, ami azér' +bocsát6atlan, mer' nékem is +van az 1000 éves Airfix, de hát ott legalább kutya-kutya. Valahol még indonéz matricát is szereztem hozzá. A szíria-irak dolog már nagyobb szégyen, mer' a kört a háromszöggel... szóval ahogy Gorcsev mondta: tévedni ugyan emberi dolog, de néha még velem is előfordul. :)
f2d 210223 2008. július 31. 09:35
Válasz erre
Én is jártam hasonlóképpen. Van egy rossz hírem meg egy jó.:-)
A jóval kezdem: megszárag. A rossz meg az, hogy kb 1 év alatt.
5 vagy 6 év most már olyan mindegy.:-)
warbirds 210222 2008. július 31. 08:20
Válasz erre
Szerintem várj vele, közben meg adj fel egy hirdetést, hátha valaki tud neked egy ilyen alkatrészt adni, esetleg csinálni. Ha esetleg megszárad a dolog és újra megmunkálható lesz, akkor a beszívódást pillanatragasztó+szódabikarbóna kombóval el tudod tüntetni. Nagyobb tömítéseknél én ezt használom, mert ez nem szívódik be és a finomításhoz a végén elég egy kevés Putty. Üdv! warbirds
Toth_Gabor 210221 2008. július 31. 08:14
Válasz erre
Hali!

Sikerült összehoznom egy nagyon rutintalan hibát:
Egy 48-as Revell Rafale beömlőit akartam a valósághoz közelíteni azzal, hogy Tamiya Puttyval kentem be belülről. Elég vastagon, hogy haladjak is vele, mert a makett már vagy 5 éve tetszhalott állapotú volt. (gondoltam, elkezdek újra makettezni)
A helyenként 3 mm-nél is vastagabb putty réteg képlékeny, lassan szárad, lévén nagyon új állapotú, sok volt még benne a higító. A katasztrófa, hogy kívülről a műanyagot be is szívta. Az egész cucc képlékeny lett. Nem merek hozzányúlni, nehogy teljesen elvetemedjen. Véleményetek szerint van rá esély, hogy megszárad, és a beszívódásokat eltömítve felhasználható lesz, vagy dobjam ki, vegyek egy másik makettet, és öntessem le valakivel műgyantából az alkatrészeket? (ez asztán jó olcsó lenne!)

PLS HELP!

Üdv,
Tóth Gábor
hofi 210220 2008. július 31. 07:31
Válasz erre
Ez nem Bloch MB15x, mert az mindegyik változatban "késhátú" volt.
Von Sponeck 210219 2008. július 31. 07:15
Válasz erre
Helló. Van egy 35-ös pz4 rc. szeretném lecserélni a gumi lánctalpat fémre. Amit a friulmodell gyárt nemjó mert nempontos a lyuktávolság.Lehet kereket kellene önteni? Ötlet?
pecso66 210218 2008. július 31. 07:09
Válasz erre
Milyen jó is ez a fórum!
Mennyi új dolgot megtud az ember!
Köszönöm mégegyszer!
HUJBI 210217 2008. július 30. 22:31
Válasz erre
találtam egy oldalt. a csehek végeztek jak-11 felújításokat és megemlítik Szíriát. talán ezért az eltérések.
HUJBI 210216 2008. július 30. 22:27
Válasz erre
azt nem én írtam. :-) viszont szíria is benne van a felsorolásban.
Zebi 210215 2008. július 30. 22:17
Válasz erre
Mellékesen megjegyezném, hogy a gépen egyértelműen szíriai felségjelzés van, nem iraki.
Fodi 210214 2008. július 30. 22:17
Válasz erre
HUJBI 210213 2008. július 30. 22:06
Válasz erre
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából.
A Jak–11 rendkívül sikeres oktatógép volt, amelyet a Szovjetunió és szövetségesei széles körben használtak.

A Jak–3-as vadászrepülőgép alapján fejlesztették ki. Első prototípusa 1945. november 10-én repült; 1946-ban állították hadrendbe. Összesen 3859 példány készült belőle 1947 és 1956 között. 1953-tól további 707 példány készült licenc alapján Csehszlovákiában LET C–11 típusjellel. A Varsói Szerződés minden tagállamában, valamint sok afrikai, közel-keleti és ázsiai országban használták, mint Afganisztán, Albánia, Algéria, Kína, Egyiptom, Indonézia, Irak, Észak-Korea, Szomália, Szíria, Vietnam, Jemen; ezenkívül Ausztriában is alkalmazták.

A gépből még mintegy 120 példány van repülőképes állapotban, gyűjtők tulajdonában világszerte. Gyakran feltűnik versenyeken és bemutatókon.
vrauko 210212 2008. július 30. 22:01
Válasz erre
Bigboy & Pecso66,,
lehet, hogy a 8-as képnél Bigboy a Jakra ráhibázott, az egész gép igen jaxerű, főleg a farokrész, a kabin hossza is stimmel, a motor és a kipufogó is, + a 2tollú légcsavar is, taln csak a futóműburkolat kicsit 1xű, viszont a légcsavarkúp túl kicsi. A Jaknak jóval nagyobb volt a légcsavarkúpja. Lehet, hogy ez pótlás, mer' az eredeti elveszett. A kabintető középső része sem tűnik teljesen eredetinek. Előfordul6, hogy a makett átalesett 1 nagyjavításon, amikor 1es részeit pótlották, hogy +nehezítsék a dolgunkat. Iraki jelzések vannak rajt, és a wikipédia szerint Irak is üzemeltetett Jak-11-est.
bigboy 210211 2008. július 30. 21:35
Válasz erre
Nézd meg a számozást a képek alatt üdv .nekem a 4 dik kép az a 2 számu repcsi .össze vissza vannak a képek a Focke Wulfról még oldalnézeti sincs . az utolsó igen az .
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633.