/ Fórumok /

Segítség!!!

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633.
Atesz 223213 2011. november 28. 22:24
Válasz erre
lucky 223212 2011. november 28. 21:59
Válasz erre
Urak!
Gyárt vki 1/72-ben T-55-öt?
Tibcsi 223211 2011. november 28. 20:38
Válasz erre
sza.sa 223210 2011. november 28. 20:25
Válasz erre
Sziasztok!
Korábban volt az oldalon egy gyűjtemény linkekből, hogy melyik gyártónál hol kell igényelni a hibás alkatrészek pótlását, de most sehol se találom. (Revell lenne épp...)
Lacus78 223209 2011. november 27. 22:46
Válasz erre
Már vártalak:) Holnap zargatlak privátban.
Addig is jó éjt mindenkinek.
Elnar 223208 2011. november 27. 22:11
Válasz erre
(éptészhallgató jelen)
Kőoszlopban nincs vas. Pláne nem ilyen. Más a hőtágulási együtthatójuk. Kőszerkezetnél vasat vagy csak utólagosan, vagy pedig csak tartókarmoknak alkalmaztak. A hagyományos épületeknél az erkélyeken kívül csak nyomott szerkezetek vannak. Vasat akkor kezdtek alkalmazni amikor a húzás is szerepet kapott. Tiszta nyomásra a kő tökéletesen megfelelt. A képen látható építmény egy áthidalóval készült, és a középső oszlop csak dísznek (kamuból) van.
Ha mindenképp vasat akarsz ábrázolni akkor legyen rabicolás. Mivel a kő nagyon drága volt hamar elkezdték utánozni vakolatból. Az viszont magától nem marad meg, úgyhogy drótozni kellett huzalokkal, rudakra rögzítve. (Ami szépen rozsdásodik az id folyamán ahogy meg tönkre a szigetelés - az eredményt a nagykörúton láthatod) A tetején esélyes még falkötővasak alkalmazása a téglasorok közt. Nagyon leromlott épületnél hajlamos kilógni.
Lacus78 223206 2011. november 27. 19:10
Válasz erre
Nekem is ma az jutott eszembe, hogy kő áthidalók lesznek, és abból néhol kilátszik majd a vas.Ez még látványosabb is, mint a fém magában. A tetőn pedig szerintem fa szerkezet lesz.
Köszi az oldalt, el is mentettem, hasznos lesz még, abban biztos vagyok :)
lucky 223205 2011. november 27. 18:10
Válasz erre
Romantikus stílusú épület. Öntöttvas tartóelemek, téglával kővel kombinálva.
Vigyázz, az öntöttvas csak felületileg rozsdásodik ( un vakrozsda).
tankos_srac 223204 2011. november 27. 13:51
Válasz erre
arc.sze.hu/epszerkea/fodemsz.htm

Remélem segít, szerintem elég jól összefoglalja a dolgokat, már rég olvastam, de talán ki lehet következtetni, hogy milyen födémszerkezet lehet.
piratvitorla 223203 2011. november 27. 11:31
Válasz erre
Sziasztok!
Két makett festési/összerakási utasítását keresem roncsfelújításhoz:
- Italeri 191 1/72 YF-23- TORNADO F valahányas 1/72. Valószínűleg Italeri (a hordozópapírról tippelve), de nem biztos... A ZE164 lajstromú, AN farokkódú, kard+fáklya kereszben jelvényes gépről lenne szó...
szkennelve/fotózva tökéletes lenne, de ha valaki talál a neten jó minőségű képet az is tökéletes lenne (én nem találtam).
piratvitorla@freemail.hupiratvitorla@citromail.hu
KösziZoli
Lacus78 223202 2011. november 26. 22:59
Válasz erre
gothictomb
gothictomb

Egy ilyen hangulatú mauzóleumot építek, a teteje viszont megegyező felépítésű lesz. A "cserepek" nálam kőlapok lennének, és a belső, álmennyezet szintén. Egy része a lapoknak lehullva, tehát kilátszódik a teljes szerkezet. Gondolom alkalmaztak fát is ilyen építményeknél, csak hát a rozsdás vas látványosabb lett volna.De lehet, hogy akkor inkább maradok a fa szerkezetnél...
lucky 223201 2011. november 26. 21:48
Válasz erre
step!
Ha rossz minőségű a varrat akkor igen.Akkor is ha rosszul méretezik, és nem megfelelő fajtát használnak.
Ehhez még hozzá kell tenni, h a jó minőségű varratok ipari szintű előállítása sokáig gond volt.Úgy a 2.vhb táján kezdték el az ipari szintű hegesztést.
Nem mondom, h nem kísérleteztek vele, de még nem volt elterjedt.
A mai technológiával már meg tudnák csinálni a Eiffelt hegesztéssel is.
Pl az 1940-es évek elején egy 10.000 BRT-s hajó ( akkor nagy volt) előállítása is gond volt, ma meg már bőven 100 ezer felett járnak a nagy hajók.
Ez igaz a hidakra is.Ami meg méretben alatta van azt ma már simán hegesztik.

Lacus!
Az I tartót több elemből raknám össze. két-két L egy függőleges lemez széleire.
Esetleg két szembe fordított U?

Napóleon vége úgy az 1810-es évek közepe.Talán korhűbb lenne az öntöttvas?
Úgy a 1900-as évek elejéig szinte mindent öntöttvasból gyártottak. Viszont annak szabályai vannak, akárhogy nem lehet vasat önteni.
step 223200 2011. november 26. 20:48
Válasz erre
persze hogy szegecselték az eiffelt, hordozható trafójuk nem igen volt akkoriban, egyébként még manapság is szegecseléssel oldják meg az efféle tornyokat a nyúlás-zsugorodás miatt. A hegesztés elpattana, eltörne a legkisebb anyagelmozdulásra is.

A szegecselés és hegesztés közt asszerint döntöttek, milyen volt az igénybevétel.
Lacus78 223199 2011. november 26. 20:33
Válasz erre
Öööö...nem egészen értem Lucky, most elbizonytalanodtam...
lucky 223198 2011. november 26. 17:53
Válasz erre
Lacus!
Aláírom, h okosak voltak a vasas szakik, de a kovácshegesztést ekkora méretben nem tartom valószínűnek. Az Eiffel torony is szegecselve van, pedig az jóval későbbi.
Lacus78 223197 2011. november 26. 16:54
Válasz erre
Köszönöm fiúk a segítséget. Azért voltam bizonytalan, mert a keskeny, vékony vasakat gyakorlatilag mindenhol szegecseléssel lehet látni. (filmek, fotók). De hallgatok rátok, és szépen illesztett álmenyó fog készülni :)
Szép estét mindenkinek.
step 223196 2011. november 26. 16:33
Válasz erre
igen készülhetett, kovácsheggesztési eljárárssal. A lényege hogy az előre megkovácsolt munkadarabokat felhevítik ahol az illesztést kívánják létrehozni és egymáshoz sajtolják kb 1200 fokon. Ez a legrégebbi heggesztési eljárás. Középkorban is használták, Napóleon idejében a 18 században pedig ennél már okosabbak is voltak a műszaki szakik:)))
Lacus78 223194 2011. november 26. 12:50
Válasz erre
Sziasztok.

A régmúlt építészetében jártas kolléga segítségét kérném: mióta alkalmazzák a vas rögzítéséhez a hegesztést? 100-200 stb. éve? Konkrétan az érdekelne, egy Napóleon korabeli mauzóleum álmennyezetének vas szerkezete készülhetett e "i vasból", hegesztéssel rögzítve.
köszi előre is.
cooper 223192 2011. november 25. 21:07
Válasz erre
az iránt érdeklödnék hogy ez a cucc, Tamiya 87077 Lacquer Thinners 250ml miként müködik és hogy az "üveg felületet bántja e ha el akarom tüntetni a kabintetöröl a festéket
Z63 223191 2011. november 25. 20:11
Válasz erre
Szia tankos!
Bocs, akkor rosszul tudtam!
Mindenesetre,túl nagy ügyet nem csinálnék belőle, mert ez már a túlspirázás témakörét nyalogatja.Szerintem felesleges túllihegés. Inkább egy normális makettet normálisan lefestenék, amúgy élethűre. Ezekről a különböző iskolákról örök a vita, egy pici túlzás kell, de nagyon könnyű átesni a ló túloldalára és akkor már csak egy öncélú magamutogatás. A legnagyobb kihívás a mértékletesség, az igazán jó fűszerezés titka: mindenből csak módjával!
Üdv,Z63
Zsolti1537 223190 2011. november 25. 10:53
Válasz erre
De, Tamiya. A készlethez van mellékelve. Ezzel is úgy járjak el?
Atesz 223189 2011. november 25. 10:28
Válasz erre
Szia!

Milyen maszkolót használsz? Jól gondolom, hogy nem Tamiya-t?

Ha jól gondolom, akkor célszerű a maszkolószalagot felhasználás előtt párszor fölragasztani egy tiszta felületre, majd lehúzni onnan, hogy vékonyodjon a ragasztóréteg.

Atesz
Zsolti1537 223188 2011. november 25. 10:18
Válasz erre
Sziasztok

Azt hogy tudom elkerülni hogy a maszkolás a lehető legkevésbé hagyjon nyomot az alapszínen? Mert hiába fújom fel az első színt szépen, ha a maszkolás a szalag levétele után kissé ragacsos felületet hagy.
Sziluboy 223187 2011. november 24. 12:39
Válasz erre
Köszi! Régóta kíváncsi voltam már a technikájára.
tankos_srac 223185 2011. november 24. 11:44
Válasz erre
Mert fadingnek hívják. Fade=fakít.
Freddy 223184 2011. november 24. 11:42
Válasz erre
Hogy pontosak legyünk, a filterezés a festék színárnyalatának enyhe, helyenkénti megváltoztatása. Ezt lehet ugyan bemosással is csinálni, de a legegyszerűbb (és mára talán legelterjedtebb) módszer a leírt olajfestékes.
Persze számtalan más módon is lehet csinálni, pl így: (18 éven felüliek kattintsanak csak)
szleng.blog.hu/2008/10/27/filterezes
tankos_srac 223183 2011. november 24. 11:41
Válasz erre
Bocs, de úgy tudom ezt a "spanyolok" dolgozták ki részletekbe menően. Tessék megnézni a MIG FAQ c. művében, ott ez szépen le van írva lépésről lépésre. Legjobb emlékezetem szerint úgy, ahogy én leírtam, bár csak az angol kifejezésért vállalok felelősséget, a fordításért nem.

A filterezés ez:
www.missing-lynx.com/rare_world/rw02.htm

Nem értem miért folytatok mindig "kereszteshadjáratot" a fogalmak helyes használatért, mert azt nem vitatom, hogy a hazai makettezőéletben tévesen ragadt meg a filterezés fogalma és a jelek szerint ez már nem is fog változni...
cooper 223182 2011. november 24. 11:41
Válasz erre
én a festék eltávolitó tamiya cuccról érdeklödtem volna,hogy az bántja e az üvegszerü müanyag felületet ha el akarom távolitani róla a festéket (humbrol)
romsitsa 223181 2011. november 24. 09:32
Válasz erre
Szervusztok!

Ha MIG terminus technicusát elfogadjuk akkor az olajfestékes pöttyözés nem átmosás és nem filterezés.

www.missing-lynx.com/rareworld.htm

Üdv

ad
pilotka 223180 2011. november 24. 09:24
Válasz erre
antenna 1
antenna 1
antenna 2
antenna 2

hátha segít...
vlevi 223179 2011. november 23. 23:19
Válasz erre
Ez a Tamiya enamel festékekhez való hígító, és én azt vettem észre, hogy az enamel festékekkel nagyon csínján kell bánni az átlátszó műanyagon. Múltkor pl. próbáltam egy autó oldalablakait sötétíteni egy kicsit Tamiya smoke festékkel (nekem enamel van), és hát nagyon förtelmes lett. A fekete ablakkeret nem gáz, mert ott nem marad átlátszó a műanyag, de ez a füstölés nem jött be.
cooper 223178 2011. november 23. 22:41
Válasz erre
automakett.hu/termek/tamiya_87077_lacquer_thinners_250ml.html
ez a cucc nem bántja az "üveg felületet?
Z63 223177 2011. november 23. 22:18
Válasz erre
Szia tankos!
Bocsi, de Freddy jól írta! A pöttyözés elmosása a filterezés. Fakítani, pl. egy világos árnyalattal átködölve lehet a gépet, vagy egy kis mattlakkal átfújva. A fényes lakk sötétíti-mélyíti a színeket, a mattlakk összemossa-fakítja.
Üdv,Z63
tankos_srac 223176 2011. november 23. 21:43
Válasz erre
Nem filterezés, hanem fakítás (fading). A filterezés az, amikor a festék híg oldatával átkened az egész gépet.
unicellular 223174 2011. november 23. 19:42
Válasz erre
Charger 223173 2011. november 23. 17:12
Válasz erre
Freddy 223172 2011. november 23. 16:00
Válasz erre
unicellular 223171 2011. november 23. 15:33
Válasz erre
Sziasztok!
Minek hívják azt a technikát, amikor random bepöttyözzük a makettet sárga/fehér/kék/stb művészolajjal majd lemossuk? Eddig azt hittem, hogy ez a pinwash, de nem az :(
cooper 223170 2011. november 23. 10:55
Válasz erre
köszönöm,még annyi kérdés hogy elég csak beecsetelni a felületet ezzel a tamiya cuccal és már szedi is a festéket vagy benne kell áztatni?
trooper 223169 2011. november 23. 10:54
Válasz erre
Kedves kollégák!

Nagy szükségem lenne egy darab 1/48-as B-17 vízszintes vezérsíkra, (vagy két félre) tökmindegy milyen állapotban. Ha valakinek van ilyenje, és megválna tőle, kérem jelezze!

girirzli@gmail.com

Köszönöm!
fidel 223168 2011. november 23. 09:39
Válasz erre
Grifx,
Igazán nincs mit.
Engem is érdekelt, mi lehetett az kis kotvány. :-)
fidel
fidel 223167 2011. november 23. 09:37
Válasz erre
Charger 223166 2011. november 22. 20:37
Válasz erre
hires_110209-F-RR679-977
hires_110209-F-RR679...

Sziasztok!
1/72 Italieri C130as-hoz keresek összeállítási rajzot,valamint egy légcsavarkúpot a hozzá való tollakkal..sajna ezek nélkül jutottam hozzá a készlethez,az előző tulaj "elhagyta"..vagy ha van valakinek van hasonlója,vagy ötlete az is jó lenne!
Lapidus 223165 2011. november 22. 19:45
Válasz erre
Tudtok valamit arról, hogy a német rendszámokat, hogy adták? Csak mert nem találom egy Afrika Korps-os sdkfz 223-as rendszámát, viszont kiderítettem, hogy általában ugyan oda sorolták őket ahova a 222-eseket és 221-eseket és sikerült találnom egy tök jó képet, amin egyértelműen kivehető egy 222-es rendszáma. Mikor pedig a rendszámok után kutattam találtam olyanokat, amik csak 1 számban tértek el és ugyan ez a 3 típus volt egy helyre osztva:
SS 108624 SdKfz 223 Pz.AA 5 Wiking
SS 108644 SdKfz 221 Pz.AA 5 Wiking

Most ennek a mintájára mekkora hiba, ha a 222es WH 651537 rendszáma alapján a 223-asomra WH 651527-es rendszámot tennék? Vagy hülyeség az egész?
Grifx 223164 2011. november 22. 15:36
Válasz erre
Nagyon köszönöm hogy lefordítottad!
Köszönöm hogy időt fordítottál rá!

További szépnapot!
Babos Dávid
Grifx
szucslaszlo67 223163 2011. november 22. 10:13
Válasz erre
Semmi értelme barkácsolni. A Tamiya Lacquer higító a műanyagon kívűl mindent old és szépen leszed. A 250 ml. 1750 Ft. és garantáltal működik.
automakett.hu/termek/tamiya_87077_lacquer_thinners_250ml.html
fidel 223162 2011. november 22. 10:09
Válasz erre
Szia Grifx!

Durva nyersfordításban ez a lényeg (nem volt időm szépen magyarítani).
Néhány kifejezést sajnos nem tudtam értelmezni - ott nagybetűvel meghagytam az angolt, illetve a szakkifejezések elhibázásaért elnézést kérek a profiktól.

Üdv,
fidel

1918 májusában Bourges-nél páncélozott járművek tesztelése zajlott. Ezen próbák mély benyomást gyakoroltak, illetve Mr. Bretonból, a Comité Consultatif tagjából lelkesedést váltottak ki és a Fegyverzetügyi Minisztériumnak tett javaslatában egy, a Reanult FT 17 alapjain kialakított önjáró lövegről tett említést.
A javasolt jármű egy hosszú csövű 105 mm Model 1913 mintájú löveget hordoz.
A prototípus példány a próbákra 1918 augusztusára készült el.
A jármű egy, az ágyú hordozására sebtében átalakított torony nélküli FT 17 alvázból és az előre néző, hátulra beépített ágyúból állt.
Az üzemanyagtartály és a hűtés a motortéren is túlnyúló lövegcső mindkét oldalán kapott helyet.
A vezető a korábbi helyén maradt, de búvónyílásának ajtatját eltávolították, továbbá két helyet alakítottak ki a lövegkezelőknek, míg a GUN BREACH közvetlenül a vezető mögött volt.
A hátrasiklást két rugó csillapította, mígy az ágyú célzását a jármű lánctalpakkal történő elforgatásával oldották meg.
A jármű kielégítően szerepelt a próbákon, de láthatóan szükséges volt a meghajtás és az üzemanyagtartályok védettségének javítása a sorozatgyártású példányokon.
1918 novemberében a projektet felfüggesztették.
A javasolt 105 mm M. 1913 löveggel szemben jóval kedvezőbb eredményeket kaptak a 75 mm M. 1897 típusú löveggel.
A főparancsnok utasítására 1918 augusztus 30-án megkezdték a fejlesztési munkálatokat.
A Renault prototípust 1918 szeptemberében tesztelték Bourges-ban.
Több ponton is fejlettebb volt a 105 mm-es verziónál.
A védettség nem volt kilégítő...

A vezető elöl, a TRACK HORN között foglalt helyet, míg a motort áthelyezték jármű közepébe. Az üzemanyagtartályokat ugyancsak áthelyezték: a lánctalpak fölé a jármű közepébe.
A jármű hátuljába “ásót” szereltek, a hátralökő erő csökkentése érdekében.
A 90 lőszert tartalmazó lőszertárolót a lánctalp fölé a löveg bármelyik oldalára felszerelhették, illetve a jármű farába a lövegtől balra felszereltek egy 8mm-es Hotchkiss légvédelmi géppuskát.
Bár a próbák a fegyverszünet után is folytatódtak, de végül nem fejezték be.
1918-ban, a fegyverszünetet követően a Renault FT 17 története tulajdonképpen véget ért.
Azonban ekkor kezdődött számos verziójának a létrehozása. Az FT 17 vált a technikusok alapvető járműbázisává számtalan ötlet kipróbálására. Ennek oka, hogy ez volt az egyetlen nagy mennyiségben, ésszerűen és gazdaságosan gyártott tank, amely jól bevált.
Kialakítása tökéletes volt, hogy kísérleti nyúlként használják.
Csak a legfontosabb alváltozatok listája: ...
vlevi 223161 2011. november 21. 17:59
Válasz erre
"de 15 perc után is semmi"
1-2 nap
De tényleg előfordulhat, hogy még akkor sem bántja.
A körömlakklemosók közül sem jó mindegyik, mert van, amiben tényleg nincs aceton, de van benne olyan vegyület, ami a műanyagot bántja.
doky3 223160 2011. november 20. 20:55
Válasz erre
Enamel: Emese vagy más acetonmentes körömlakklemosó, akril: denaturáltszesz.
cooper 223159 2011. november 20. 19:46
Válasz erre
tudom ezerszer felvetett téma ,de mivel lehet jól megkötött festéket lemaratni?
tegnap próbáltam a narancssárga tesco wc tisztitót ,de 15 perc után is semmi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545., 546., 547., 548., 549., 550., 551., 552., 553., 554., 555., 556., 557., 558., 559., 560.,
561., 562., 563., 564., 565., 566., 567., 568., 569., 570., 571., 572., 573., 574., 575., 576., 577., 578., 579., 580.,
581., 582., 583., 584., 585., 586., 587., 588., 589., 590., 591., 592., 593., 594., 595., 596., 597., 598., 599., 600.,
601., 602., 603., 604., 605., 606., 607., 608., 609., 610., 611., 612., 613., 614., 615., 616., 617., 618., 619., 620.,
621., 622., 623., 624., 625., 626., 627., 628., 629., 630., 631., 632., 633.