/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.
Obi 231071 2008. december 22. 13:02
Válasz erre
Szia zsozso!
Szerintem is kicsit sok a vezeték :D Érdemesebb lenne kicserélni az egészet vékonyabbra, főleg a motortérben. A letört futó és a szárnyvég talán túl közel van a géphez, gondolom gyorsan zuhant le, és a leszakadt dolgokat messze elhagyta :D Vagy ha nem is, akkor az emberek vihették el (ha már a motort is), mert úgy tudom, akkoriban az emberek mindent elvittek ami mozdítható és fémből volt. A motorburkolatot pedig érdemes lenne elvékonyítani! És tömíts! Sokat fog dobni rajta, ha nem látod a csúnya illesztési vonalat:D Amúgy tetszik, csak így tovább :D

Obi
Z63 231070 2008. december 22. 12:47
Válasz erre
Szia zozso!
Sajnos, eltúloztad! A szárny külső részében alig voltak vezetékek, azok is csak vékonyak. Ami biztos, hogy volt, az a szárnyvégi helyzetjelző lámpáé, aztán most fejből nem tudom, hogy a rádiós magasságmérő hol volt a Stukán, de annak a vezetékei esetleg. Ezen kívül csak a csűrőmozgató mechanizmus elemei lehetnek, ami max.2-3 vékony dróthuzal, vagy tolórúd. A belépőélben pedig általában egy vastag cső van, ami a jegesedés elleni fűtést hivatott megoldani.Annyira kint már szárnytartály sem szokott lenni.Szóval, ha korrektül építenéd, nézz valami röntgenrajzot, a Stukáról lehet találni ilyet és ennek alapján rendezd el a dolgokat. Ha nincs, akkor 1., Fűtéscső 2.,Főtartó közelében néhány nagyon vékony vezeték( sárga, vagy fekete),a képen látható drótjaid iszonyú vastagok. 3., Kicsit hátrébb a csűrőhuzalok, vagy tolórudak Több nem kell bele.
A leszakadt szárnyrésznél a lemezszéleket vékonyítsd el, vagy a legszélére ragassz Piros Arany tubusból, vagy grillfóliatálcából kinyert vékony alulemezdarabokat, azok jobban adják a leszakadt fémlemezdarabok illúzióját! A lövésnyomoknál nem kell ennyire feltúrni a lemezt.A valóságban ezek majdnem, csak kalibernyi lyukak, de leginkább vékony hasadásszerű vágások voltak, amelyeknek a széle inkább befelé görbült. A másik oldalon, ahol a lövedék kijött, aztán jöttek a kirobbant, tépett, szakított lemezek.Ezek a sérülések pedig legtöbbször nem egyformák egymáshoz képest.
A Stukák színe sem egyszínű zöld, hanem többnyire RLM70/71zöld volt a jellegzetes német ollózott minta szerint festve. A civilek először a mozdítható dolgokból vittek el, aztán jöttek a csendőrök, majd a roncsszállítók. Ha a roncsot hagyták ott rohadni, a motort nem igazán lehetett mire használni, tehát azt nem nagyon vitték el.
Jó makettezést!
Üdv,Z63
zozso 231069 2008. december 22. 12:18
Válasz erre
akkor jól megritkítom :-) amúgy az egészről vmi vélemény?:P
HUJBI 231067 2008. december 22. 12:15
Válasz erre
ha a repülő vasbetonból van, akkor nem. :)
Sulyid 231066 2008. december 22. 12:12
Válasz erre
zozso 231065 2008. december 22. 12:05
Válasz erre
a vezetékek mennyiségét nem túloztam el?:-)
zozso 231064 2008. december 22. 12:04
Válasz erre
roncs1
roncs1
roncs2
roncs2
roncs3
roncs3
roncs4
roncs4

Na szóval pár kép
zozso 231063 2008. december 22. 10:37
Válasz erre
Köszi! akkor már csak a guberáló civileket kell kitalálnom hogy csináljam!:-) később ha megszáradt rakok fel képeket hogy milyen éppen!
Tibor 231062 2008. december 22. 10:16
Válasz erre
Zsozsó!
Én úgy tudom, hogy a stuka motorház felső és alsó burkolata egy-egy darab volt, illetve külön oldal lemezek voltak.
Azokban az időkben is a helyi lakosság megpróbálta "magáévá tenni" a lezuhant repülőgépek roncsait, hátha jó lesz valamire elvet alkalmazva. Így kerülhetnek manapság is elő a legkülönbözőbb helyekről roncs darabok. Pl.: Fiat G-12 törzs része (fáskamra), FW-189 hátsó lövész állás pleko fém kerete (tyúkketrec), vagy éppen nagyobb szárny lemez darabok (sufni tető) stb. stb.
Tibor
vereri05d 231061 2008. december 22. 08:38
Válasz erre
Ebből bármit meg tudsz formázni :DXD
vereri05d 231060 2008. december 22. 08:37
Válasz erre
figyelj ha ép és működőképes volt akkor lehetséges. :D
Sulyid 231059 2008. december 22. 08:11
Válasz erre
Kössz a linket mind a kettőtöknek.Már öteletem is van,az lenne a szituáció hogy éppen egy farm ház mellet csatáznak/vagy a másik lehetőség pihennek.Nagy valószinűségel Normandia lesz vagy Hollandia.
zozso 231058 2008. december 22. 06:49
Válasz erre
illetve lezuhant gépekből előfordult hogy elcipelték a motort?:P
zozso 231057 2008. december 22. 06:48
Válasz erre
őő még1 kérdés a stukáknál hogyan nyílt a motorháztető?oldalra egyben vagy kétfelé esetleg előre hátra?:-o)
zozso 231056 2008. december 22. 06:22
Válasz erre
Tibor 231055 2008. december 22. 06:06
Válasz erre
Szevasz!
Ha a Magyar Királyi Honvéd Légierőre gondolsz akkor nemleges a válasz. Nálunk JU-87A,
JU-87B-2, JU-87D-3 és JU-87D-5 volt.
Korábban létezett 1/72-ben matrica az "A" változat kivételével a többihez, most nem tudom. Talán nézd meg a HAD-nál.
Tibor
vlevi 231054 2008. december 21. 23:47
Válasz erre
A rajzon lévő felvarró alapján valóban 101-esek, de akár 82-est is csinálhatsz belőle. Bár amilyen minőségű, még talán néger vízhordó asszonyokat is :)
zozso 231053 2008. december 21. 22:46
Válasz erre
Hát ezekkel sok mindent nem lehet kezdeni..
vereri05d 231052 2008. december 21. 22:43
Válasz erre
Nekem megvan.Ezek 101 esek
Sztem csúnya készlet. Revellnek ritka a jó figukészlete.
44-45 normandia franciaország esetleg battle of bulge .
üdv Erich
szezsolt 231051 2008. december 21. 22:05
Válasz erre
Hogy mit kezdj velük, arra nincs ötletem, de, hogy mi van a dobozban azt a mellékelt linkre rákkattintva meglátod.
www.plasticsoldierreview.com/Review.asp
üdv
zsolt
Andris 231050 2008. december 21. 22:04
Válasz erre
Sulyid 231049 2008. december 21. 21:58
Válasz erre
Amcsi ejtőernyősök
Amcsi ejtőernyősö...

Én erre gondoltam...
zozso 231048 2008. december 21. 21:48
Válasz erre
ehez még hogy nemrég olvastam hogy nyíregyháza melett is találtak egy lezuhant stukát de típusát nemtudni
zozso 231047 2008. december 21. 21:48
Válasz erre
erről még nem is halottam:D megvan?:P
Sulyid 231046 2008. december 21. 21:31
Válasz erre
Sziasztok mi a véleményetek a revell 1/72 amerikai ejtőernyős készletéről?Milyen környezetbe illik leginkább?Milyen szituácíóban néz ki a legjobban?
zozso 231045 2008. december 21. 21:26
Válasz erre
úgy újabb volt e kérdésem lenne mégpedig az hogy Magyarországon itt nálunk volt e Stuka használatban?(Ju 87 G-2es tipus) ha igen akkor honnan szerezhetnék hozzá felségjelzéseket?

üdv
gyurmakoma 231044 2008. december 21. 10:33
Válasz erre
srácok
fújáshoz kis segitség:
az összerakott makett telibe fújása is tök egyszerű.
ugyanis nem teszünk mindent rá fullra.
hanem csak értelem szerűen..
egy tanknál a testet lehet fullba nyomni,de futógörgők és a lánctalp nélkül..
mert ugye mögé igy nem tudnál befújni,és hát nem is igazán ugyanaz a szin kell rá nem?

tehát mindent csak értelem szerűen..
ha valamit lefestettél és ragasztani kell akkor a ragasztási felületen meg kell picit kaparni hogy festék mentes legyen..

szóval mindent csak logikusan át kell gondolni.
repcsiknél elősször kabint kidolgozni és utánna a testet pl..értelem szerűen..
egy autónál sem megoldható hogy fullra összerakod és ugy fested nem?
kicsit tessék kreativabban gondolkozni és visszanézni pár oldalt...itt mindenre megvan a magyarázat csak meg kell keresni..
az ecseteses festés is jó,lehet gyönyörűen is festeni,de utánna tovább kell lépni.stukker,kompi.akár százszor jobb eredmény
horvathjozsef 231043 2008. december 21. 09:59
Válasz erre
sziasztok!borisz a rakomány homokból van!a koszoláson én is gondolkodtam de még nem csináltam soha és nem tudom h hogy kezdjek neki!ha tudtok segítsetek köszi
pucu1 231042 2008. december 20. 23:47
Válasz erre
Én meg is rendeltem innen www.flexiobt.hu/index.php 1800 bruttó
pucu1 231041 2008. december 20. 23:16
Válasz erre
zozso
Fejpántos nagyító így keres rá
üdv
Snowman 231040 2008. december 20. 23:13
Válasz erre
Szia!
Bármelyik barkácsáruházban!Én az OBI-ban vettem ezelött 4 éve,akkor volt 3600ft. 220-as adapterrel,különböző fejekkel(furó,maró,vágó,stb)és az egész egy spéci hordozható dobozban.
avirex 231039 2008. december 20. 22:41
Válasz erre
Szia Zozso,igen az nagyító.

A vaterán is láttam kb.3 ezer HUF :)
Bubu 231038 2008. december 20. 21:57
Válasz erre
Szia tomvenom!
Hát van igazad, egy jó öreg roncson élethűbben mutatna az biztos.De ez csak egy járgány.Nekem speciel az a rész tetszett amikor a csávó egy revell Pz III.-ast csinál+diorámát hozzá.
tomvenom 231037 2008. december 20. 21:50
Válasz erre
Szerintetek nem sok egy kicsit a 2. 251-esen az a festéklehámlás?Olyan mintha vedlene a tank.
pucu1 231036 2008. december 20. 19:25
Válasz erre
barnamedve
kézi fúrótokmány keresd z63-at,neki van

zozso
igen az 1 szemüveg+ világítás is van rajta,elektroműszerészek is használják
üdv
zozso 231035 2008. december 20. 19:08
Válasz erre
még1 kérdés a 7. részben a 2perc után kb mibe rakja be szárítani?
zozso 231034 2008. december 20. 18:23
Válasz erre
és azt nemtudja valaki hogy mi van a fején? nagyítós szemüveg vagy miaz?:-)
barnamedve 231033 2008. december 20. 18:04
Válasz erre
Sziasztok! nézem a videót, és az lenne a kérdésem, hogy a második részben a 02:41-nél lévő fúróeszközt lehet-e kapni és ha igen, hol?
Ori 231032 2008. december 20. 18:02
Válasz erre
Én is végig néztem is ki is próbáltam a telibe fújást...úgy hogy össze van rakva a gép,és nem tudom,szerintem nem lehet annyira részletesen megfesteni,mintha nem lenne teljesen összeszerelve a gép,de még csak egyet fújtam telibe,szóval lehet hogy én nem csináltam valamit jól...:P

Mert tény és való hogy nagyon jól néznek ki,ahogyan megcsinálják őket,de sajnálom hogy nem csináltak hozzá legalább egy angol feliratot vagy valamit,ami alapján MI is tudnánk új technikákat elsajátítani!:P
zozso 231031 2008. december 20. 17:27
Válasz erre
Bubu 231030 2008. december 20. 17:24
Válasz erre
Az igaz ,hogy nem magyar a hang de akkor is nagy segítség.
Üdv.
zozso 231029 2008. december 20. 16:22
Válasz erre
ezek nagyonjó videók csak egy a baj vele hogy nem magyar:S
Bubu 231028 2008. december 20. 14:09
Válasz erre
Sziasztok!
Nos ez a mit? mikor? fessünk tényleg nagy dilemma.Nem térnék ki rá, mások is említették mindegyik módszer előnyét, és hátrányát is.De talán segítségetekre lehet a You Tube-on található japán makettezők technikája,napokig ültem a gép előtt mire mindet megnéztem(rengeteg van repülők, hajók, harcjárművek, motorok, autók szóval minden)de megérte.Ez a műsor valószínűleg a japán makettezőknek készült gondolom így is népszerűsítik a makettezést,(követni való példa).Egy egy műsor több részre van szedve, jobb oldalon a Related videos rész alatt megtaláljátok a további részeket.Amúgy ők mindig készre szerelve festenek,talán mivel a festett részen a ragasztó sem hoz létre tökéletes kötést.Szúrok ide egy linket ajánlom figyelmetekbe.uk.youtube.com/watchRemélem segítettem.
Üdv:Bubu
borisz 231027 2008. december 20. 13:29
Válasz erre
Custo 231026 2008. december 20. 13:02
Válasz erre
Szia!
Csatlakoznák pucul hoz! Kicsit lehetne rajta koszolni meg a kerekeket picit besáraznám.
De ettől eltekintve szép.
Üdv
pucu1 231025 2008. december 20. 12:30
Válasz erre
Szia!
Az első benyomásom ha 1 ilyen nagy dög megrakva végig megy valahol,elég jó kis nyomvályút hagy a kerék.Másik pedig túl "steril" a gép./építő jelleggel:)/
üdv
horvathjozsef 231024 2008. december 20. 12:20
Válasz erre
IMG_0611
IMG_0611
IMG_0610
IMG_0610
IMG_0613
IMG_0613
IMG_0612
IMG_0612
IMG_0617
IMG_0617
IMG_0614
IMG_0614

szevasztok! elkészítettem a diaramát!szerintetek milyen lett?
zozso 231023 2008. december 20. 11:50
Válasz erre
Mégvalami engem nemérdekel hogy ki hogy ír ha eltudom olvasni de legalább a neveket írjátok helyesen PLZ köszi..
zozso 231022 2008. december 20. 11:49
Válasz erre
Mostmár énis látom reggel még korán volt és kevertem kicsit :-) naszóval a tanknak az alsó részét még összerakás előtt le szoktam festeni szinta mindig ha pedig valamért nem és utána kell akkor fogok egy ecsetet aminek hosszú a szőre és annyira menyírom hogy csak nagyon kevés(nemtudom kb 10-20 szál marad nemszámoltam még...) és avval ügyesen lefested:-D érthetőbben nemtom leírni src D:
barnamedve 231021 2008. december 20. 09:51
Válasz erre
Zsozso!

a festékszóró nélküli részt nem egészen értem. elmondanád másképpen?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.