/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.
Luthor 237506 2010. december 29. 00:30
Válasz erre
Planet_Defender
Planet_Defender

Ez a rengeteg hó hogyan készül?
Nekem ez van betervezve, ehhez kérnék havas tanácsokat.
Lacus78 237505 2010. december 29. 00:28
Válasz erre
Robi.
most néztem meg jobban...az volt a gond, hogy többrétegű papírt használtál. Vegyél a legolcsóbb, egyrétegű, színezetlen papírból, az a legjobb.
Indiana73 237504 2010. december 28. 22:40
Válasz erre
circus1
circus1
circus2
circus2
alaplap
alaplap

Szevasztok!
Snowman:
Kedves barátom, köszönöm szépen, igyekezni fogok:)

Lacus:
Köszönöm neked is a biztató szavakat!
Pont egyre járt az agyunk, éppen arra gondoltam, amire te. Meg is csináltam:)
Szerintem is így erősebb hatású.
Közben készülnek a szobrászati "családbarát" kiegészítők is:)
Ezek a Rómaiak:)
Lacus78 237503 2010. december 28. 22:08
Válasz erre
Robi.
Az a biztos, ha a "buborékos" részt kivágod, felszakítod, és alá is kensz ragasztót. Ha csak felülről kened le, a ragasztó nem valószínű, hogy rögzíti a papírt. Nem kell megijedni tőle, semmi javíthatatlant nem követtél el:)
vereri05d 237502 2010. december 28. 21:51
Válasz erre
Nem vagytok semmik :)
Kiváló!
üdv Erik
Robi 237501 2010. december 28. 21:45
Válasz erre
Bitangjó!

Ja és Lacus78: akkor mit gondolsz tegyek még rá ragasztós wc papírt, vagy erre kenjek még ragasztót?
X INKVIZÍTOR X 237500 2010. december 28. 21:39
Válasz erre
az hagyján, hogy ugyanúgy cigiznek, de az erdő is ugyanolyan marad, akárki-akármikor mászkál arra :)
lucky 237499 2010. december 28. 21:32
Válasz erre
Lacus!
Tiszta antik hatása van a fotóknak.
silent8 237498 2010. december 28. 21:15
Válasz erre
Sziasztok!
Tényleg nagyon szép. Egy észrevételt, ha lehet.
Ha jól látom a képeken, akkor 3 emberke is dohányzik, 3 különböző helyen, de mindhárom egyszerre szívja el a csikket, és ugyanazzal a mozdulattal?
Nem kötözködés! :)))       Tényleg nagyon profi munka!
 
Jakesz 237497 2010. december 28. 21:11
Válasz erre
Lacus!
Ezekről a képekről csak annyit tudok mondani,hogy beszarás!Nekem állatira tetszenek,jól összehoztátok a képeket.
A figurák arcának festéséről szívesen olvasnék,mert nagyon jól el van készítve.
Gratulálok!
Lacus78 237496 2010. december 28. 21:05
Válasz erre
...megfelelő világítás hiányában kissé sötétek és sárgás színűek a képek, javítani pedig nem volt időm, elnézést.
Lacus78 237495 2010. december 28. 21:04
Válasz erre
P1100276
P1100276
P1100281
P1100281
P1100283
P1100283
P1100283
P1100283
P1100290
P1100290
P1100291
P1100291
P1100294
P1100294
P1100296
P1100296
P1100297
P1100297
P1100301
P1100301
P1100307
P1100307
P1100310
P1100310

Tegnap X INKVIZÍTOR X barátomnál jártam, és mivel nagyon bizsergett a tenyerünk, fotóztunk párat. Felpróbáltuk néhány figuráját egy nagyon egyszerű kis alapra...
A figurák és a jármű sincsenek készen, ill. ez a kis vignetta azért ilyen egyszerű, mert nem makettezőnek és nem makettekhez készült, ajándékba...
Üdv.
Lacus78 237494 2010. december 28. 20:30
Válasz erre
Szia Indy.
Eddig fantasztikus, nekem nagyon tetszik. A kőtábla zseniális lett, a színek szintén! Egy apróság, ami nekem "bántja" a szemem. Az oroszlán fej mögötti üres részt én kitölteném gyurmával, mert így olyan, mintha a valódi alkotást is öntötték volna, forma segítségével...pedig szerintem ezeket a mesteremberek egy tömbből faragták ki.Ha tévedek, sorry...másrészről viszont abból a szempontból is előnyösebb volna az alá/mögé töltés, hogy így egy rossz mozdulat esetében sem tud eltörni a fej, mert ahogy nézem a széleit, elég vékony, így sérülékeny is.De tényleg nagyon jó eddig, grat!

Robi.
Jó lett a sűrű fa, kicsit talán vastagabb törzs kéne hozzá. A dioráma alapjánál figyelj oda, mert ha jól látom, szellős a papírozás, nem lett rendesen leragasztva, így nagyon nehéz, sőt, lehetetlen lesz rá dolgoznod!

Üdv.
snowman 237493 2010. december 28. 19:39
Válasz erre
Áve Tesó!

Természetesen szuper, mint mindig! Bár én a másik munkádat jobban szeretem, de tudom, hogy neked ez a szíved csücske :D Hajrá, aztán tessék befejezni!
Robi 237492 2010. december 28. 18:13
Válasz erre
Nagyon jól néz ki főleg ha olyan talajt is készítenél hozzá.
Indiana73 237491 2010. december 28. 18:10
Válasz erre
Szevasz Szamuráj!

Hát az is szerepet játszott.
De leginkább a vágy, már nagyon régen tervezgetem.
Nagyon szeretem azt a kort.
Aztán, hogy mi lesz belőle azt még nem tudom, sok nehézségbe ütközöm. De majd csak megoldom. A főépületet még csak rajzolgatom.
Robi 237490 2010. december 28. 17:58
Válasz erre
HPIM4564
HPIM4564

a diorámáról
Robi 237489 2010. december 28. 17:38
Válasz erre
HPIM4558
HPIM4558
HPIM4559
HPIM4559
HPIM4560
HPIM4560
fa
fa
HPIM4562
HPIM4562
HPIM4563
HPIM4563

Nos töltök fel újabb fotókat. Egyrészt a fákról (remélem) jobb minőségűeket. Másrészt pedig arról, hogy hogyan haladok a makettel és a diorámámmal, és megkérdezném, hogy az öntőkereten az opel blitz platójának oldalait alját láthatjátok. Mit gondoltok a fém bordákat fessem szürkének vagy azokat is zöldre festették, vagy mossam át zölddel, hogy úgy tűnjön, mintha a zöld lepattogzottt volna és előbújna a gyári szürke festés? De minden ötletet várok, és szívesen fogadok.
A diorámámon egy száraz folyómeder lesz avarral, ahhoz is várok ötleteket és csinálok egy hidat gyufákból.
Szamuráj 237488 2010. december 28. 17:35
Válasz erre
Tetszik, antik hatása van. Ben Hur ihlette?
Üdv!
Tanárúr
Indiana73 237487 2010. december 28. 17:32
Válasz erre
circus1
circus1
circus2
circus2

Szevasztok!
Elkezdtem az építést, az alapok.
Az első képek :)
A pálya középső része.
Szamuráj 237486 2010. december 28. 12:05
Válasz erre
Akril festékkel (Deka color például) és abból is a mattal. Viszonylag gyorsan szárad. Enamel (olaj alapú, terpentines oldószerrel) festéket a befolyatáshoz és átmosáshoz használj. Javaslatom: előbb legyen meg az akril festékkel az alapozó réteg, majd a végleges színnél valamivel világosabb árnyalatú akril réteg. Utána pl a Panno color olajfestékével átmoshatod a felületet, nagyon jól lehet vele dolgozni. (Létezik még Winston, van Dyck, meg minden féle drágább olajfesték, nálam a Panno color termékei váltak be, jól lehet velük dolgozni. Erősen higítsad, mert ha vastagon viszed fel, nem sok értelme lesz és akár több napig szárad. Ezért jó előtte a világosabb akril réteg).
Casini 237484 2010. december 28. 11:43
Válasz erre
Ja és sima vízfestékkel fessem át?
Casini 237483 2010. december 28. 11:40
Válasz erre
Ok, köszi az ötleteket! 1 kg még bontatlan a másikat elzártam még rég és nem keményedett meg. Nekem Jovi terrakotta levegőre száradó gyurmám van a Das-t is kerestem (azt írtátok itt jó pár oldallal ezelőtt) de ezt találtam. Dolgoztam már ezzel és nem volt rossz.
Porszívózni meg már így is kellett...:)

Üdv!
Szamuráj 237482 2010. december 28. 11:33
Válasz erre
Szia!
A terrakotta gyurmát, ha van még másfél kg, mindenképpen levegőtől elzártan tartsad, mert különben keménnyé áll össze! Lehet festeni, csak előtte alapozzad valamilyen semleges szürke színnel több vékony rétegben. A közönséges gyurmát felejtsd el. Az iskolába gyerekeknek jó, játszani vele, de a makettezéshez nem való. Annál inkább a Das nevű fehér, illetve terrakotta árnyalatú levegőn száradó gyurmái. Ha hungarocellre szeretnéd feltenni, ajánlatos a felületet érdesíteni, majd faragasztós wc papír réteget a levegőn száradó gyurma alá tenni. Így elkerülöd, hogy száradás után leessen a gyurma a hungarocellről. A hungarocell felületét egy fém reszelővel könnyen érdesíteni tudod. Utána porszívózz. :)
Üdv!
Casini 237481 2010. december 28. 11:27
Válasz erre
Köszönöm. Ezzel a gyanúval éltem én is. A másik kérdés, hogy a terrakotta színű levegőre száradó gyurmát lehet festeni (száradás után) fehér színre? Mert ebből a fajtából van 1,5 kg itthon de fehéret most nem lehet kapni egyik boltban sem.
iikk 237480 2010. december 28. 11:21
Válasz erre
Tudtommal nem fog megszáradni. Legalábbis volt tesómnak gyurmája ami legalább 1 hónapig volt levegőn. Ugyanolyan formázható maradt...
Casini 237479 2010. december 28. 11:10
Válasz erre
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy sima natúr gyurma nem helyettesítheti a levegőre száradó gyurmát? Próbaképpen felragasztottam egy darabot hungarocell-re. A kérdés az, hogy mennyire szárad/repedezik majd meg?
silent8 237478 2010. december 27. 21:46
Válasz erre
ka34
ka34

Találtam én is egyet!
Emerick 237477 2010. december 27. 21:41
Válasz erre
Hát azért a macskakövezés nem ilyen. ;) Nem négyzethálósan vannak a kövek lefektetve, hanem mindig elcsúsztatva. Mind az útra, mind a sínszálak közti területre érvényes ez.
Ronin 237475 2010. december 27. 20:20
Válasz erre
Ez a tornyot szerintem az M113 alapra épített M901-től örökölték meg, amiket ,,Hammerhead" néven becéztek... Gondolom mikor az öreg lánctalpas csapatszállítókat kiszuperálták, kerestek egy másik hordozót a TOW kilövőnek.

üdv:Ronin
HûBérÚr 237474 2010. december 27. 20:04
Válasz erre
TUA
TUA

tessék, még egy TUA...
(bár ez már updatelt változat, pótpáncél stb.)
ATTIS 237473 2010. december 27. 19:19
Válasz erre
köszönet a fotóért én nem nagyon találtam eredeti képet a haverokat is rá állítottam + mindenkinek köszi, el kel a segítség.Én valahol a Sivatagi viharnál megakadtam van még 1 BTR-80-as alja is.azon gondolkodtam hogy vagy:
totál rozsdásan az út mellé rakom vagy be építem mellvédnek a LAV elé 1 olyan véd álláshoz mint ami a lenti fotón is látható fotónál.valami előre tolt felderítő állás 1 régi beton bunkerrel.
ROBI-gyertyazselé jó művíz helyett - én próbáltam igaz nem lakkoztam a gondom csak annyi volt hogy beleragad minden szösz -a nyári meleg nem bántotta van fotó is ha kell
HUJBI 237472 2010. december 27. 17:17
Válasz erre
aha, aztán tartsd a maketted hűtőkamrában. :)))
silent8 237471 2010. december 27. 15:20
Válasz erre
na mindegy! egy a lényeg! szép diorámát lehet csinálni a készletből!
de akkor is kell még valami oda!
silent8 237470 2010. december 27. 15:19
Válasz erre
Egyébként a google wikipediaban kerestem LAV-25-öst. Több alváltozatot is írt, de a TUA változatról, egy szót sem. Először azt hittem, hogy valami fantáziarajz, hogy ilyen is lehet. De aztán láttam több eredeti képet is róla. Meg még itt valahol lejebb is van egy.  
 
Robi 237469 2010. december 27. 15:17
Válasz erre
EMBEREK! Most olvastam, hogy állítólag jó a gyertyazselé jó művíz helyett csak lakkozni kell! Annak aki nem tudja. Én még speciel nem próbáltam de gondoltam megosztom veletek.
Robi 237468 2010. december 27. 15:14
Válasz erre
Hát igen nem vagyok egy fotó fenomén ez nem vitás de azért remélem a lényeg látszik.
HûBérÚr 237467 2010. december 27. 15:12
Válasz erre
igazad van! én kérek elnézést...hosszú volt az éjszaka :))
A lényeg a lényeg a TUA nem AD! :D
unicellular 237466 2010. december 27. 15:09
Válasz erre
Hűbérúr,
Tudomásom szerint a LAV a Piranha "rokona" (Piranha - Swiss-Produced Variant of which the LAV-25 is based on; produced by MOWAG.) és a légvédelmi változat neve: LAV-AD

silent8,
ja... kár volt :D
lucky 237465 2010. december 27. 15:00
Válasz erre
Kár, hogy a fókusz a háttéren van...
silent8 237463 2010. december 27. 14:52
Válasz erre
Kár volt megszólalnom, hogy a LAV-25 TUA légelhárító!
Egy hülye 100-at csinál. :)))   nehogy megsértődjön bárki is. de tényleg. csak viccelek!  De én indítottam meg a lavinát!
És a legvégén HUJBI állította meg.
Robi 237462 2010. december 27. 14:30
Válasz erre
fa
fa
fa
fa
fa
fa
fa
fa
Opel
Opel
Tank

Ezt pedig karácsonyra kaptam.
Tank

Miután megkaptam a könyvet Befejeztem a fákat igaz még igazítok rajtuk. Mindenkinek de legfőképp, a könyv írójának figyelmébe ajánlanám, hogy a lombozathoz kiválóan alkalmas az apróra vágott moha (Ami szerintem emlékeztet az őszi már sárguló, fakuló levelekre). Ezzel a módszerrel, ha türelmesen vagdossák "por" is fog keletkezni ami kisebb részeknél takar. Én kenderkócot használtam a vatta helyett.
Az utolsó képen pedig az a jármű látható amelyikhez készítem a diorámát. Ami a fenyőt illeti nagyon tetszik ki is próbálom, amint kitavaszodik, de azért rákérdeznék, hogy ilyenkor, vagy tavasszal olyan hosszúszárú mohát hol máshol találhatnék még.
HUJBI 237461 2010. december 27. 14:12
Válasz erre
HûBérÚr 237460 2010. december 27. 13:02
Válasz erre
a LAV TUA még mindig páncélelhárító, és nem légelhárító...:)) a Piranha a LAV légvédelmi változata.

Mellesleg mivel gyakorlatilag sem irakban, sem afganisztánban nem kell(ett) légiveszélytől tartani az OIF csapatoknak, ezért a légvédelmi járműveket (pl. Humvee Avanger) előszeretettel alkalmazták konvojkisérő feladatokra. De mint mondottam volt, ez itt nem légi célok ellen szolgáló technika. :)
HUJBI 237459 2010. december 27. 12:44
Válasz erre
ugyan nincs rajta se szalmabála, se villamos, de nagyon tetszik.

az internacionalizmus jegyében még egy zsákmányolt Komszomolec kéne mellé. :)))
Szamuráj 237458 2010. december 27. 11:41
Válasz erre
SDC10887
SDC10887
SDC10899
SDC10899
SDC10888
SDC10888
SDC10889
SDC10889
SDC10892
SDC10892
SDC10896
SDC10896
SDC10897
SDC10897
SDC10898
SDC10898

Egyébként itt van egy másik futó projekt, a normandiai bokázsos. Tegnap mászkáltam a természetben és begyűjtöttem minden féle ágat, gallyat. Most ezekből hirtelenjében feldobtam párat az út mentén, a vastagabb ágakat meghagyom, a vékonyakat drótos technikával csinálom meg. Az lesz a történet, hogy a brit páncélautó személyzete megáll a hirtelenében elhagyott Somua mellett és tanulmányozzák. A németek nagy számban alkalmazták a francia zsákmányolt féllánctalpasokat. Sárga színe lesz, zöld csíkokkal. A földút közepe gazos, magas fűvel, csekély macskaköves részlettel. Az építés haladásáról teszek fel további képeket, egyelőre kísérletezem és amelyik technika jobban elmélyül, úgy az a dioráma fog előbb elkészülni. :)

Tanárúr
qiez 237457 2010. december 27. 11:40
Válasz erre
Szerintem is jó a kettő együtt. Nekem is megvan ez a készlet, a személyzet felszerelése gyakorlatilag ugyan az, mint bármelyik modern amerikai harckocsizó személyzeté. Talán a gyalogosokat nem raknám egy légvédelmi LAV mellé, bár ez függ a dioráma témájától is. Ha pl. a gyalogosok egy ellenőrző vagy áteresztőponton álldogálnak, a LAV meg éppen áthalad a "csatamező" irányába, már szerepelhetnek együtt -szerintem..
Robi 237456 2010. december 27. 10:33
Válasz erre
Fajin, hogy most használjuk a könyvet ráadásul továbbfejlesztjük az ötleteket.
Lacus78 237455 2010. december 27. 10:04
Válasz erre
Ez nagyon ügyes volt Szamuráj, grat! Hasznos tanács, ötlet a követ készítéséhez, köszönjük.
Szamuráj 237454 2010. december 27. 09:40
Válasz erre
SDC10824
SDC10824
SDC10882
SDC10882
SDC10885
SDC10885

Köszönöm srácok!
Azért ennyire üres, mert még nincsen kész. :) Előbb a feljött ragasztást kell helyrehozni, teljesen új kövezetet csinálok és majd utána hasznosítom az ötleteket. Azt hiszem tudom a megoldást a kövezet kialakítására. A forma1-es dioráma készítésénél használtam először a kockakövezet nyomósablont: kemény sztirolból vágtam a kagyló mintázatot, majd milliputot raktam fel rá. Aztán egy célszerszámmal belenyomkodtam a kövezet negatívját. Száradás után az alapra ragasztott levegőn száradó gyurmába (előtte faragasztós wc papír alapot kapott a gyurma) nyomkodtam a sablont, vigyázva a szélein, ne púposodjon fel. A sablont érdemes liszttel megszórni, ne ragadjon bele a gyurmába. Ennél a diorámánál négyszögletes sablont kell készíteni.

Üdv!

Tanárúr
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.