/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361.
soca 232533 2009. március 23. 12:31
Válasz erre
A gerendázat hiányzik csak elképzelés ,de nézd meg az ötletet adó képet ott is tank masírozik át egy tákolmányon:)
Ram 232532 2009. március 23. 12:29
Válasz erre
Szia, hát így első ránézésre nem tűnik túl reálisnak, hogy egy 56-60 tonnás dögöt egy ilyen fahíd elbírt volna...
soca 232531 2009. március 23. 12:27
Válasz erre
Kép 017
Kép 017
Kép 018
Kép 018
Kép 019
Kép 019
Innen az ötlet)
Innen az ötlet

Hídprojekt a tigrincsnek!
vlevi 232530 2009. március 22. 21:54
Válasz erre
Ja, igen, a te "műved" volt az, amiről az itt megjelent képeket mutattam egy ismerősömnek. Egész addíg nem érdekelte a dolog (2-3 percig), míg fel nem fogta, hogy ez makett, és nem igazi :)
Eszméletlen...
Lacus78 232529 2009. március 22. 20:12
Válasz erre
Ha most volna tágra nyílt szemű emotikon, egy egész sort beírtam volna neked!:) Az általad leírtak valósak, de nem hittem, hogy lesz olyan elmebeteg ember, aki a hiányosságot ilyen mértékben pótolni fogja:) :) (szigorúan bóknak szántam az elmebeteg jelzőt) Annyi a kérdésem, hogy ilyen kis méretben látványos-e a különbség a két módszer között?

Köszi, üdv.
Z63 232528 2009. március 22. 18:25
Válasz erre
Sziasztok!
Nagyon szép ez a spanyol, azért az érdekesség kedvéért Móváron keressetek majd meg, mert remélhetőleg nekem is lesz szögesdrótom, teljesen saját gyártmány, ami -ellentétben a spanyollal- ugyanúgy van fűzve, mint az eredeti. Az igazin ugyanis az összetekert drót közé is befűzik a dupla szálat, meghurkolják, majd a dupladrótot tekerik át az összecsavart dróton. Minden rátekert tüskének négy drótvége van. Lehetőség szerinti vékony drótból készítem, csak egy kicsit lassú a dolog.
Üdv, Z63
Lacus78 232527 2009. március 22. 18:10
Válasz erre
P1020733
P1020733

Ez egy rendkívül népszerű módszer:) Úgy is mondhatnám, szögesdrót készítésére gyakorlatilag kiválthatatlan:) Legalábbis szerintem. Én magam rézdrótból készítettem, mert csak az volt itthon, ezt festettem le alu szerű színnel. Rozsdázni pedig úgy rozsdázom, hogy lefújom lakkal, gyorsan berakom egy dobozkába, amiben megfelelő színű pasztellkrétapor van, rá a tető és összerázom.
Boeing 232526 2009. március 22. 17:51
Válasz erre
Jó megoldás. Az enamel festék fog erre az alumínium drótra?
bigmonty0 232525 2009. március 22. 17:08
Válasz erre
Üdv találtam egy remek oldalt szögesdrót készítéséről
panzernet.com/articulos/tecnicas/accesorios/alambre_puas/alambrepuas_st.htm
Mty 232524 2009. március 21. 20:07
Válasz erre
Meg sem száradt és már megy Szolnokra...
Boeing 232523 2009. március 21. 16:13
Válasz erre
Szerintem ez embertől függő.
grifx 232522 2009. március 21. 15:11
Válasz erre
Az nem baj hogy ha egy profi makettező dioja az alapötélet ?, és hasonlót készítek?
Snowman 232521 2009. március 20. 22:25
Válasz erre
2032,2
2032,2
2032.
2032

Sziasztok!
Elkészűlt a Sci-fi diorámám:)
Most 2 kép,de van még több is..
Ákos 232520 2009. március 20. 20:29
Válasz erre
Szerintem meg aknát kerestek a ház előtti úton, mert előrenyomulás közben aknára futott egy német jármű, mikor feltűnt egy orosz (lehet, hogy gépesített) felderítőcsapat.
Erre behúzódtak a házak takarásába, (mindkét oldalon) és azt a tervet eszelték ki, hogy ollóba fogják az ellenfelet. A túloldalon lévő két ember elterelő tüzet nyit, majd a lángszórós katona hátulról megpörköli őket.

Ebből az ötletből kiindulva a kicsitől az egészen nagyig sokféle dioráma építhető, te húzod meg a határokat.
grifx 232519 2009. március 20. 19:57
Válasz erre
A jármű nos igen ott gondolkodok hogy mit kéne óda rakni.?
Nem szeretnék nehéz harckocsit rakni mert az nem illikóda szerintem.
Opel Blitz vagy egy BMW motorra gondoltam.
grifx 232518 2009. március 20. 19:56
Válasz erre
De szerintem a figura be állításából ítélve a csipigos aknakereső nem használja mert nincs a fülén a fülhalgató.
Valami akna lerakás folyik . (szerintem ez támadás közbe van)
grifx 232517 2009. március 20. 19:54
Válasz erre
tn_800x600_149058_80264_6174
tn_800x600_149058_80...

HALACI
Köszi a rajzot szerintem is jobb a te elkébzelésed.
Ezek az utászok a sőtét zöld körök.
A világos kettő nézelödő. (kereső) katona.
Itt a kép az utászok-ról
halaci 232516 2009. március 20. 19:50
Válasz erre
elforgatott utca
elforgatott utca

Ez már valósághűbb, legalább is ami a házat illeti. Az egész arányai viszont még mindig nincsenek rendben. Először is elforgatnám az egészet, hogy ne párhuzamos legyen az alappal, ez dinamikusabbá teszi az elrendezést. Ez azzal járna, hogy egyrészt szélesebb lenne az útfelület, ami nem ártana a jármű elhelyezéséhez, másrészt levágná a ház egy részét, de ez nem hátrány, mert így túlsúlyos. A levágást lezárhatod egy sima lappal, de ha szereted a kihívásokat, akkor így megcsinálhatod a belsejét is. Csináltam egy elforgatott vázlatot a tiédből.

A katonák mit csinálnak? Csak azért kérdezem, mert aknakeresőket említettél, azok viszont a járdát ritkán vizsgálták - gyalogsági aknákat ritkán raktak le csak úgy elpotyogtatva. Az udvaron lévő négy figura pedig ebben az esetben nem lehet akciózós, mert azt a fajta pityegős aknakeresőt, amit a németek használtak (gondolom németekről van szó, más aknakeresős figurát nem ismerek) csak nyugiban lehetett használni, különben nem hallotta volna a jelzést.
grifx 232515 2009. március 20. 19:02
Válasz erre
2
2

Itt a 2változat

Így gondoltátok?
Varjúbácsi 232514 2009. március 20. 18:31
Válasz erre
Grifx!
Nem rossz az elképzelés, de szerintem az utat a mostanihoz képest fordítsd el 90 fokkal jobbra. A paraszti építkezésben mindig a ház rövid oldala néz az út felé, ott van a "tiszta szoba". A ház és az út közé akkor még befér a járda és az árok. Ebben az esetben a jármű a ház előtt halad el, a háttérben lehet a ház és a figurák
Zebi 232513 2009. március 20. 18:24
Válasz erre
Szokott lenni parasztház közvetlenül az út mellett?
Középen nincs semmi, minden nagyon a szélén van, különösen a jármű. A súlypontot baromira elviszi az épület.
Melyik lenne az eleje? Mert ha a jobb oldal, akkor a kerítéstől nem látszik a jármű, ha a bal, akkor meg nem látszik a ház és az emberek egy része.
Ezen még gondolkozz egy kicsit szerintem.
borisz 232511 2009. március 20. 16:42
Válasz erre
grifx 232510 2009. március 20. 16:34
Válasz erre
1.
1

hopp a kép
grifx 232509 2009. március 20. 16:33
Válasz erre
Sziasztok
Szeretnék 1 paraszház diot, itt az első vázlat eddig ez az ötlet van.
Kérnék ötleteket.javaslatokat. stb.
Az em. =ember Aknakereső (utász) szeretnék rárakni és még 2-3 egyébb katonát. :)
összesen olyan 7katona lenne rajta .
Ezen a képen a tervraj van . Nos eddig jutottam.
Segícstek :D PLS
grifx 232508 2009. március 20. 13:49
Válasz erre
swings
swings

Itt van egy jó kis dio ötlet.
Emerick 232507 2009. március 20. 13:38
Válasz erre
Attól, mert 1944-ben volt, még léteztek hibátlan utak. Nem csak Hollandiában. ;)
borisz 232506 2009. március 20. 09:57
Válasz erre
Lacus78 232505 2009. március 20. 08:31
Válasz erre
P1020776
P1020776

Uraim, én még mindig a hungarocellt erőltetem:) Ez se kis munka,viszont nagyon egyszerű...
Satyak 232502 2009. március 19. 23:18
Válasz erre
Hiába macskakő, 44 szeptember,és sehol egy kátyu!Inkább motoroznák olyan utakon abban az időben, minet a maiakon, most.
Ákos 232501 2009. március 19. 22:10
Válasz erre
Kis forgalmú utakon, ipari területeken előfordul az átfedés nélkül lerakott kő is.
Bár keresztirányban nem látszik tisztán, de valószínű ez is átfedés nélkül lerakott.
vidgul 232500 2009. március 19. 22:00
Válasz erre
grifx: én is tudom, hogy nem kis munka. Szidom is magam rendesen :D

Ákos: valóban átfedéssel rakják, de ez a fénykép ihletett meg:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0e/Bundesarchiv_Bild_183-S73823%2C_Arnheim%2C_Radfahrschwadron_im_Anmarsch.jpg
Ákos 232499 2009. március 19. 21:49
Válasz erre
Szép a macskakő kidolgozása, de közúton a téglákhoz hasonlóan, átfedéssel rakták le.
farm1.static.flickr.com/209/495340814_48c4df06aa.jpg
grifx 232498 2009. március 19. 21:48
Válasz erre
vidgul
Gondolom most már tudod hogy milyen nehéz munkába fogtál? :D
Én is elkezdtem csinálni 1 ilyen módszerrel macsk.
A jő kopását fogkefével tudod elkészíteni.
Nagyon szép.
Eltart 1 darabig amíg elkészül.
vidgul 232497 2009. március 19. 21:41
Válasz erre
Macskaköves út
Macskaköves út
Macskaköves út II.
Macskaköves út II

Sziasztok!
Egy dioráma elkészítésébe kezdtem. Az életkép főszereplője egy Ford GPW (Jeep) és néhány amerikai katona a Market Garden hadművelet idején. Az útszakasz amin a jármű áll macskaköves. Felteszek egy pár fotót amiket lehet véleményezni.
vidgul 232496 2009. március 19. 21:40
Válasz erre
Macskaköves út
Macskaköves út
Macskaköves út II.
Macskaköves út II

Sziasztok!
Egy dioráma elkészítésébe kezdtem. Az életkép főszereplője egy Ford GPW (Jeep) és néhány amerikai katona a Market Garden hadművelet idején. Az útszakasz amin a jármű áll macskaköves. Felteszek egy pár fotót amiket lehet véleményezni.
papgyuri 232495 2009. március 19. 17:24
Válasz erre
"Zsupptető, szalmatető" így hívják az egész Europában ismert és kedvelt(olcsó) tetőfedő anyagot. A hosszúszárú szalmát - elsősorban rozsszalma - az egyik végén ősszekötve helyezik fel a gerendázatra, fedésben, a nágtetővel megeggyező, vagy még nagyobb vastagságban.
Üdvözlettel:
papgyuri
grifx 232494 2009. március 19. 16:52
Válasz erre
pistike
Szerintem a házak tetejére nem csak nádat raktak hanem valami szalma jellegű valamit. (nem jut eszembe a neve )
pistike 232493 2009. március 19. 16:30
Válasz erre
mszl!

Szép és életszerű a faházikód, csak - szerinten - vagdosd le a szőrök végét. Az elvékonyodó ecsetszőr nem hasonlít a "csöves" végű tetőnádhoz, levágva viszont - szerintem - épp olyan lesz.
mszl 232492 2009. március 19. 14:43
Válasz erre
JA és én nem akarok Lacussal versenyezni, de örülök hogy sokaknak tetszik a munkám egyenlőre még sokat kell tanulnom, gyakorolnom hogy az ő szintjét elérjem, és az időm is nagyon szűkre szabja a makettezéssel tölthető időmet.
mszl 232491 2009. március 19. 14:41
Válasz erre
Amúgy ő a berepülő pilóta! Már nemtudom honnan maradt meg ez a TÖRZS vendég.
mszl 232490 2009. március 19. 14:39
Válasz erre
Még nagyon messze vagyok Lacustól, én csak a fával tudok ilyen szépen bánni egyenlőre.
Ez a project megállt kissé, végül is szerintem lesz egy "hagyományos "orosz porta még egy két melléképülettel és egy kiskertel pár gyümölcsfával, használati kellékek ha rávesezm magam akkor a ház előtti út túloldalán egy kis patakocska rajta fahíddal amiről egy kisfiú lógatja a lábát és a peca botját. Egyenlőre ez volt a tervben amikor neki kezdtem.
lehet hogy Berénybe leviszem csak úgy bemutatólag.
Amúgy gondolkodom hogyha ez ilyen jól összejön(már ahogy indult) akkor egyátalán tegyek-e rá egy harcjárművet? MAx egy bugázott bújtatott BMW moci valahol elrejtve oldalkocsi pedig berendezve a kotlósnak.
grifx 232489 2009. március 19. 12:56
Válasz erre
mszl ahogy látom a budi balsafából van .?
Milyen finomságú (szám szerint) csiszolópap. használasz?
soca 232488 2009. március 18. 23:50
Válasz erre
Ráadásul nem tolta le a gatyáját amugy ez a figura páncélos oldalára készült:)))"király" ahogy fiatalabb makettesek mondanák,én nem tudok betelni vele!:)))
soca 232487 2009. március 18. 23:35
Válasz erre
Az mszl nevű urnak ment bocsika!És tényleg kíváncsi vagyok a végére,vetekszik a Lacuséval,ha mindketten mentek Móvárra nagy verseny lesz!
soca 232486 2009. március 18. 23:29
Válasz erre
Nagyon igényes és sok melóval járó dologba kezdtél nekem nagyon tetszik(a manó a budiba felesleges ugyse látja senki :)várom a folytatást!És tényleg gratula!
Icebreaker 232485 2009. március 18. 21:23
Válasz erre
DSCN0011
DSCN0011

Helló vujit!

Ezt a "növényanyagot", annó a Modelland nevű magyar próbálkozás pálmafához használta. Nagyon mutatós lett, bár ez nem mentette meg a vállalkozást. Szerintem egy darab fenyőággal klassz pálmát tudsz csinálni belőle. Én is ezt használtam a Land Roveres témámhoz.

Ice
halaci 232484 2009. március 18. 20:51
Válasz erre
Nem akarlak húzni, de ha Móvárig vársz vele, olyan pöpec leírást kapsz a málló fal készítéséről, hogy csak na! Lacus szerintem most éppen fotózik vagy írja az utolsó sorokat, hogy a kiállításra tényleg megjelenjen a könyv.

Ez egyben válasz Riskának is!
grifx 232483 2009. március 18. 20:08
Válasz erre
mszl köszönöm
mszl 232482 2009. március 18. 19:55
Válasz erre
DSCF3937
DSCF3937
DSCF3912
DSCF3912
DSCF3928
DSCF3928
DSCF3934
DSCF3934
DSCF3935
DSCF3935
DSCF4040
DSCF4040
DSCF4037
DSCF4037
DSCF4041
DSCF4041
DSCF4104
DSCF4104
DSCF4107
DSCF4107
DSCF4111
DSCF4111

Szia!

Én a háztetőt ecsetszőrből készítettem, nem volt óccsó de szerintem a legjobb. mert a nádszálról 1/35 részre kicsinyítve nem jutott finomabb szál az eszembe, persze voltak mással is próbálkozások, de ez adta a legjobb eredményt.
Készült a ház mellé pár vidéki elmaradhatatlan kellék
A vályogfalakból amit én eddig láttam 30cm volt kb a legvékoknyabb és 80-90cm a legvastagabb ez házra vonatkozik nem más épületre. a magasságok szerintem 2-2,4 m körül mozogtak mert nem igazán pazaroltak, mindig annyit építettek amennyi kellett, nem úgy a városi bérházaknál ahol a 3 m belmagasság nem ritka, sőt!
Én 1,8 m vagyok és elég sok parasztháznál lekellett hajolnom az ajtón való belépéskor.
És kinyújtózva elérhető plafon általában.
Riska 232481 2009. március 18. 19:54
Válasz erre
Lacus78!
mikor jön a könyv?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361.