/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362.
gyurmakoma 231116 2008. december 23. 16:31
Válasz erre
geriqe

légyszives vedd a fáradtságot és olvass,keress vissza a topicokba.
lassan az a kérdés is el fog hangzani már,hogy hogyan kell makettezni...
van itt már pár dolog ami többszázszor le lett irva..
Mty 231115 2008. december 23. 16:25
Válasz erre
A házkészítésekben Lacus78 a (a koronázatlan) király.ő tud segíteni
Vizet a vasútmodelles boltokban vehetsz ,a bakák rucilyát makettfestékkel
és ecsettel koszolhatod.(logikus)
Házakat mondjuk gyártanak 72-ben és 35-ben is. (pl Miniart ,Italeri)
Geriqe 231114 2008. december 23. 16:16
Válasz erre
Üdv!
Anyi a bajom h nem tudom h hogyan kezdjek el 1 diorámát (hogyan rozsdázzak,hogyan koszoljam a katonák ruháját,és honnan szerezzek házakat a diorámához.jah és nemtom h hogyan készítsek vizet) aki tud segíteni az plz írjon tanácsokat előre is köszi :D
halaci 231113 2008. december 23. 15:54
Válasz erre
Sulyid

örülünk, hogy végre van egy olyan okos ember is köztünk, aki a copy/paste-et is ismeri. Azért a jövőben lehetőleg olyan dolgokat kérdezz meg, amire tényleg szeretnél választ kapni.
Szõkekapitány 231112 2008. december 23. 15:50
Válasz erre
airbornehistory.mindenkilapja.hu/

Nyilván ő is oda akarta biggyeszteni a forrást, csak elfelejtette ;)
vereri05d 231111 2008. december 23. 15:09
Válasz erre
Sulyid honnan való a forrás? :)
Raybrig_89 231110 2008. december 23. 15:09
Válasz erre
DSC00570
DSC00570
DSC00562
DSC00562
DSC00569
DSC00569
DSC00565
DSC00565
DSC00567
DSC00567

Sziasztok!

Haladtam a rallys diorámával,beszórtam az utat,és megkapta az egész az alapszínt. majd még valami halvány vöröses színt gondoltam még rá,meg a növényeket kell még színezni.
Szerintetek?
Sulyid 231109 2008. december 23. 14:56
Válasz erre
Kiváncsi voltam hogy ti mennyit tudtok.
Mty 231108 2008. december 23. 14:47
Válasz erre
Lacus78 231107 2008. december 23. 14:46
Válasz erre
Nagyon szép leírást adtál. Akkor már csak az a kérdésem, miért tetted fel a kérdést az 5585 hsz.-ben?:)
Sulyid 231106 2008. december 23. 14:01
Válasz erre
Az M43-as ugróruha váltotta le az M42-est az ejtőernyős alakulatoknál. Mikor 1944 közepén a 101. és a 82. Légideszant-hadosztály visszatért Normandiából, az egész amerikai hadsereget reformok sújtották. Ezeknek, az újításoknak a célja nem volt más, mint az "eltérő stílusú" egyenruhák bevonása. Így hát az M42-es egyenruhákat és az ejtőernyős ugróbakancsokat (lásd később) begyűjtötték, és a légideszant alakulatokat a gyalogság által is használt zöld színű M43-as harci egyenruhákkal és az ejtőernyős ugrásra alkalmasnak tartott harci bakancsokkal szerelték föl. Az újítások egyre hangosabb tiltakozást váltottak ki az ejtőernyős parancsnokságból, így hát nemsokára visszakaphatták legendás ugróbakancsukat, ám az M42-es egyenruhát továbbra sem utalták ki nekik (ez alól kivételt képez a fentebb említett 504. PIR, amelynek katonáit anyaghiány miatt még M42-esekkel szerelték fel). Az M43-as egyenruhákat módosították, hogy megfeleljenek az ejtőernyős szolgálatra: a nadrág nagyméretű oldalzsebeket kapott, amelyeket vászonszalagokkal rögzítettek. Az M43-as volt a rendszeresített egyenruha a II. világháború utolsó szakaszában az amerikai légideszant alakulatoknál. Ebben a ruhában járták meg az ejtőernyősök Hollandiát (Market-Garden hadművelet), az ardenneki csatát, és Németországot.
pucu1 231105 2008. december 23. 13:51
Válasz erre
ez rendben is van, de pl a tank súlya alatt(a nyomás hatására)meg is olvad a hó
üdv
Szõkekapitány 231104 2008. december 23. 13:36
Válasz erre
Sziasztok!

1/72-es diorámához keresek polgári járműveket: hótoló, hómaró, terepjáró. Hol lehet ilyenekre akadni?
Satyak 231103 2008. december 23. 13:18
Válasz erre
gondolkozz! a nagyobb hóban a max 100 kg os embernek,vagy a kissebb hóban a 38 tonnás tanknak van nagyobb talajnyomása?Példa.az én lábnyomon nem látszott meg a kapubejáróban elhelyezett 20 centi vastag betonon.ellenben a 18 tonnás teherkocsi könnyedén szétbaszta az egészet.
grifx 231102 2008. december 23. 13:12
Válasz erre
pucul az embereknek azért mélyeb a nyomuk a hóba mert ott ha jobban +nézed nagyobb a hó!
grifx 231101 2008. december 23. 13:11
Válasz erre
pucul köszi +probálok rajta javítani
Sulyid 231100 2008. december 23. 13:06
Válasz erre
Csak elvileg.Ha jobban megnézed van kztük nagyon zöldes árnyalatú is.
pucu1 231099 2008. december 23. 12:36
Válasz erre
Szia!
Nagyon tetszik a munkád,de lenne 1 pár észrevétel
a kipufogóvégek belülről is zöldellnek
a lánctalp nagyon steril
az emberek mélyebb nyomot hagynak mint a tank
futógörgők is "fel vették"a havat
üdv
Lacus78 231098 2008. december 23. 12:17
Válasz erre
khaki_main
khaki_main

Hát ami a színt illeti...ez mind mind khaki, tehát elvileg ugyanaz a szín.
grifx 231097 2008. december 23. 12:09
Válasz erre
vlevi Köszszi.
lacus 78 +probálok javítani rajta.
Sulyid 231096 2008. december 23. 12:07
Válasz erre
Én úgy tudtam hogy valami zöld rucit kaptak.
Lacus78 231095 2008. december 23. 11:46
Válasz erre
Sulyid.
Ha jól tudom, ott még ugyanaz volt az egyenruhájuk. Valamikor talán 45-ben volt váltás, a bakancs 2 csatos lett és a zubbonyon lévő felső zsebek már nem ferdén voltak felvarrva, hanem vízszintesen. De azért talán egy szakértő is nyilatkozhatna...
vlevi 231094 2008. december 23. 11:36
Válasz erre
grifx!
Nagyonjók!
Na, megyek haza, elöveszem a Band of Brothers DVD-t, és nézek hozzá valami tájképet.
Sulyid 231093 2008. december 23. 11:11
Válasz erre
Lenne egy kérdésem!Az lenne az hogy a amcsi 101 ejtőernyősöknek más fajta egyen ruhájuk volt a market garden alatt mint normandiába?
grifx 231092 2008. december 23. 11:06
Válasz erre
IMG_0049
IMG_0049
IMG_0063
IMG_0063

Lényegében ezek voltak a 2008 évbe a szerintem "jól " sikerült maketteim.
De ezek mellet még rengeteg makettet csináltam sőt még van egy pár ami diora vár.
De azért még csináltam aprób diokat.
grifx 231091 2008. december 23. 10:48
Válasz erre
IMG_0052
IMG_0052
IMG_0053
IMG_0053
IMG_0055
IMG_0055
IMG_0059
IMG_0059
IMG_0056
IMG_0056

Ezt az RSO/03 kb 1/1.5 hónapja fejeztem be.
grifx 231090 2008. december 23. 10:38
Válasz erre
IMG_0030
IMG_0030
IMG_0031
IMG_0031
IMG_0033
IMG_0033
IMG_0036
IMG_0036
IMG_0039
IMG_0039

ezt a pici diot kb 1hónapja fejeztem be.
grifx 231089 2008. december 23. 10:28
Válasz erre
IMG_0001
IMG_0001
IMG_0009
IMG_0009
IMG_0012
IMG_0012
IMG_0014
IMG_0014
IMG_0017
IMG_0017

És ezzel szintén tegnap készültem el.
vlevi 231088 2008. december 23. 10:28
Válasz erre
DML6163
DML6163

Elkezdtem korábban ezt a Dragon figurakészletet megcsinálni, gondoltam Bastogne 60. évfordulójára tökéletes lesz (nemröhög! 2004 ősszel kezdtem) De ez a kép egy újabb löketet adott. A figurák kábé kész is vannak, de a terep az nem. Mivel nem diorámázok, lövésem sincs, hogyan alakítsam ki a doboztetőn lévőhöz hasonlító tájat.
Lacus78 231087 2008. december 23. 10:25
Válasz erre
Szia Grifx.
Tudsz még módosítani rajta? Kicsit rozsdázd be a kerítést és koszold be a ruháját a katonának. A hó szép lett.
grifx 231086 2008. december 23. 10:19
Válasz erre
IMG_0041
IMG_0041
IMG_0042
IMG_0042

Sziasztok
Ezt a pici diot karácsnyora terveztem és elkészültem vele.
Emerick 231085 2008. december 23. 10:04
Válasz erre
Csatlakozom!
Egyébként szenzációsan néz ki, ráadásul én már láttam élőben is ezt a faltípust és VÁÁÁÓÓÓ... :)

Üdvözletem mindenkinek:
I.
Timur 231084 2008. december 23. 09:58
Válasz erre
roncsolt lemez 1
roncsolt lemez 1
lemez 2
lemez 2
lemez 3
lemez 3
vászon roncsolás előtt
vászon roncsolás...
vászon 2
vászon 2
vászon 3
vászon 3
vászon 3
vászon 3

Zozso!
A makettel -sajnos- alapvető gondok vannak.
A vezetékekről, lemezvastagságokról, festésről már írtak mások.
Akkor vegyük a többit (a teljesség igénye nélkül):

-A G Stukának fa légcsavarja volt, amely szilánkosra tört, és nem meggörbült, mintha fém lenne. Honnan jön a piros légcsavarkúp? Egy ilyen G Stukát sem ismerek...
-Hol van a szárny főtartója, belső szerkezete? Hogyan törhetett így le a szárny egy hasraszállástól? (Ismerek pár fotót kényszer-leszállt G Stukáról, a szárny mindegyiken megmaradt, hiszen eredetileg extrém terhelésre (zuhanórepülés és felvétel) tervezték.)
-Tervezett hasraszállás előtt a lerobbantották a futóművet-természetesen mindkettőt. (Van fotó hasraszállásra készülő, sérült G Stukáról, érdemes megnézni.)
-A pilótaülés mögött korai keret van. a G Stukán késői páncélnak kellene lenni.
-Hogyan szerelték ki a motort, ha az oldalsó -és részben- az alsó lemezek fenn vannak?
-Mi tartja a légcsavart és a légcsavarkúpot?
-A vásznazott kormányfelületen ugyanolyanok a belövésnyomok, mint a fém vezérsíkon.

Zozso!
Nem szabad úgy nekiállni egy gépet szétszedni, roncsolt állapotban bemutatni, hogy semmit sem tudsz róla. A Stuka nem egy ismeretlen típus, könyvek tucatjait találod róla, és fényképek ezreit. A keresőben szerintem két perc alatt lehetne egy szerkezeti rajzot is lelni. A standard Stuka-festést is számtalan helyen publikálták.
Bizony, rá kell szánni az időt a keresésre, és akkor nem követsz el ilyen alapvető hibákat.
Szerintem gondold át újra. Próbálj kevesebbet markolni, és akkor többet fogsz.

Mellékelten küldök néhány képet roncsolt fémlemez és vászon készítéséről.

Üdv:
FS
BÉPÉ 231083 2008. december 22. 22:14
Válasz erre
Szia Lacus!
Továbbra is eszméletlen dolgokat tudsz alkotni. Nagyon tetszik a kőház részlet. A könyvedet én is kiváncsian várom. Üdv: BÉPÉ
zozso 231082 2008. december 22. 20:50
Válasz erre
a nyomás 1,7-2,9PA A szórás képe fejenként változik. 1 fej=2.0-2,55mm 2 fej=3,15-9,2mm 3 fej=1,7-2,2mm felső fémtartályos orosz (AEROGRAF márkájú) festékszóró szerintetek jónak számít? nemértek még hozzájuk...:-S a válaszokat előre is köszi.

üdv
Ádám911. 231081 2008. december 22. 18:29
Válasz erre
zozso 231080 2008. december 22. 18:22
Válasz erre
tomvenom 231079 2008. december 22. 18:19
Válasz erre
Lacus 78
Kíváncsi vagyok milyen ha nem szemléltetőt építesz!:)
Várom már a könyvet nagyon!
Lacus78 231078 2008. december 22. 17:08
Válasz erre
kőház12
kőház12

Sziasztok.
Egy kis kedvcsináló a könyvhöz. Ez egy szemléltető házikó lesz az olvasmányhoz...
(épp ezért most nem megyek bele a részletekbe)
És engedjétek meg, hogy mindenkinek -már most, nehogy 24-én csak hasonlóakkal legyen tele a topic:) - boldog karácsonyt és sok makettet kívánjak a fa alá.
Adóba László
zozso 231077 2008. december 22. 17:06
Válasz erre
Zozso és nem Zsozso ha kérhetném és most csak egymás mellé raktam az alkatrészeket a kép kedvéért még az alap kész sincs távolabb lesz minden megnyugodhattok :-)
Ádám911. 231076 2008. december 22. 15:16
Válasz erre
Zsozso!

Az alapelképzelés jó nekem tetszik.:) Igen a vezetékekből sok van egy kicsit de látom megoldottad már:D Csak így tovább. Ja és szerintem majd a roncsokat egy kicsit távolabb is szórhatod:)
Muzzy 231075 2008. december 22. 15:06
Válasz erre
Zozso!
Lezuhant gépeket és roncsaikat általában össze szokták gyűjteni. Béke időben a baleset okának kiderítése miatt, háborúban meg újrahasznosításra. Általában katasztrófát (súlyos baleset) szenvedett gépekből származó berendezéseket nem nagyon szoktak visszaépíteni... (vannak babonás repülősök, meg soha sem lehetet tudni, miéret következett be a baleset.)
Az is fontos, mitől, hogyan sérült a gép. Itt gazdaságossági kérdések is előkerülnek. Érdemes-e az adott hibával több munkaórát ráfordítani, mint egy újat vételezni a raktárból.
Egyes fődarabokat cseréltek, ezért látható időnként érdekes festésű gép. A Te esetedben el tudom képzelni, hogy elvontatják a gépet, és kap egy új szárnyat.
Muzzy
Tibor 231074 2008. december 22. 14:22
Válasz erre
JU-87-RAJZ-2
JU-87-RAJZ-2

No, hogy segítsek:
A magyar, meg a német stukák standard festési mintája, de a valóságban sokféle más is létezett. A képet nagyítsd ki egy kissé, mert a szkennelés csak ílyenre sikerült.
Tibor
Z63 231073 2008. december 22. 13:48
Válasz erre
zozso!
Így már nehezebb a dolgom, mert ezt nem tudom leírni neked pár sorban, ez bizony a te alapvető felkészültségedet kívánja! Be kell menned makettboltba, ott mutatnak neked Gunze, vagy Model Master festékben megfelelőt.Ezenkívül keress a neten mindent, ami ezekről szól és olvass vissza a megfelelő topikokban. Makettezni csak úgy lehet, ha tényleg utánajársz a dolgoknak. Alapvető tudást pedig egész egyszerűen kötelező felszedni, ha valaminek nekiállsz.Ez,mint minden hobby,így működik!
Ne keseredj el, sok utánajárást és tanulást kíván majd, de ne add fel! Sajnos csak úgy, "majdcsak segít valaki" alapon ez nem megy, neked is bele kell tenni a részedet! A német festéseknél is szinte alap az ollós minta,( egy világosabb és egy sötétebb szín cikk-cakkmintában egymás mellé festve) amit bármilyen fényképről lenézhetsz, de ez a te feladatod!
Sok sikert!
Üdv,Z63
zozso 231072 2008. december 22. 13:24
Válasz erre
Nah végre valaki mond is vmit!:P amúgy még még messze nincs kész! a drótokat már majdnem mindet leszedtem rakok helette 1-2 vékonyabbat! alutálcát meg nemrég vettünk majd lenyúlok egyet muttertől.D: akkor már alutálcából kisebb lemezdarabokat ha legyártok az meg mehet majd a roncs köré gondolom..:) az az RLM70/71 az milyen zöld? mert így nemnagyon tudom..;) és mivel a repcsifestésben se vagyok annyira otthon az ollózott minta hogy néz ki? és köszi!

üdv
Obi 231071 2008. december 22. 13:02
Válasz erre
Szia zsozso!
Szerintem is kicsit sok a vezeték :D Érdemesebb lenne kicserélni az egészet vékonyabbra, főleg a motortérben. A letört futó és a szárnyvég talán túl közel van a géphez, gondolom gyorsan zuhant le, és a leszakadt dolgokat messze elhagyta :D Vagy ha nem is, akkor az emberek vihették el (ha már a motort is), mert úgy tudom, akkoriban az emberek mindent elvittek ami mozdítható és fémből volt. A motorburkolatot pedig érdemes lenne elvékonyítani! És tömíts! Sokat fog dobni rajta, ha nem látod a csúnya illesztési vonalat:D Amúgy tetszik, csak így tovább :D

Obi
Z63 231070 2008. december 22. 12:47
Válasz erre
Szia zozso!
Sajnos, eltúloztad! A szárny külső részében alig voltak vezetékek, azok is csak vékonyak. Ami biztos, hogy volt, az a szárnyvégi helyzetjelző lámpáé, aztán most fejből nem tudom, hogy a rádiós magasságmérő hol volt a Stukán, de annak a vezetékei esetleg. Ezen kívül csak a csűrőmozgató mechanizmus elemei lehetnek, ami max.2-3 vékony dróthuzal, vagy tolórúd. A belépőélben pedig általában egy vastag cső van, ami a jegesedés elleni fűtést hivatott megoldani.Annyira kint már szárnytartály sem szokott lenni.Szóval, ha korrektül építenéd, nézz valami röntgenrajzot, a Stukáról lehet találni ilyet és ennek alapján rendezd el a dolgokat. Ha nincs, akkor 1., Fűtéscső 2.,Főtartó közelében néhány nagyon vékony vezeték( sárga, vagy fekete),a képen látható drótjaid iszonyú vastagok. 3., Kicsit hátrébb a csűrőhuzalok, vagy tolórudak Több nem kell bele.
A leszakadt szárnyrésznél a lemezszéleket vékonyítsd el, vagy a legszélére ragassz Piros Arany tubusból, vagy grillfóliatálcából kinyert vékony alulemezdarabokat, azok jobban adják a leszakadt fémlemezdarabok illúzióját! A lövésnyomoknál nem kell ennyire feltúrni a lemezt.A valóságban ezek majdnem, csak kalibernyi lyukak, de leginkább vékony hasadásszerű vágások voltak, amelyeknek a széle inkább befelé görbült. A másik oldalon, ahol a lövedék kijött, aztán jöttek a kirobbant, tépett, szakított lemezek.Ezek a sérülések pedig legtöbbször nem egyformák egymáshoz képest.
A Stukák színe sem egyszínű zöld, hanem többnyire RLM70/71zöld volt a jellegzetes német ollózott minta szerint festve. A civilek először a mozdítható dolgokból vittek el, aztán jöttek a csendőrök, majd a roncsszállítók. Ha a roncsot hagyták ott rohadni, a motort nem igazán lehetett mire használni, tehát azt nem nagyon vitték el.
Jó makettezést!
Üdv,Z63
zozso 231069 2008. december 22. 12:18
Válasz erre
akkor jól megritkítom :-) amúgy az egészről vmi vélemény?:P
HUJBI 231067 2008. december 22. 12:15
Válasz erre
ha a repülő vasbetonból van, akkor nem. :)
Sulyid 231066 2008. december 22. 12:12
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362.