/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.
Szellem 230227 2008. szeptember 29. 10:53
Válasz erre
A-alapsarazás
A-alapsarazás
A-Futógörgök festés közben
A-Futógörgök fest...
A-Lánctalpak festése a kereten
A-Lánctalpak festé...
Lánctalp másként 1
Lánctalp másként...
Lánctalp másként 2
Lánctalp másként...
Lánctalp másként 3
Lánctalp másként...

Szia Babek !
Ez a készlet a sima Revell Tigrist tartarmazza-30 egynehány német gyalogossal.
A készlet a fél szemenkénti láctalpat tartalmaz( hülye egy szó erre a műanyag borzalomra).
Én már többször is összeraktam hasonlóan bontott Revell vasakat-mire kialakult az Én módszerem.Alapok persze mindenhol azonossak pl.Jocó által vázoltakkal,de konkrétan.
1 görgök láncfeszitők alapozása festése
2 a lánctalp festése a kereten ( tudom sokan összehuzzák a szemüket most,de Nekem ez vált be)
3 görgök össze és felragasztása a helyére,kivéve a láncfeszítő és a meghajtó görgő ezeket csak felrakom ( ügyelj,hogy párhuzamossak és egysíkban legyenek--pl.két vonalzó közt belehet állitani).
4 szárazpróbák-itt cerkával bejelőlőm hogy hová esik a görgőkön az szemenkénti lánctalp rész.( tipustól függően 6-8 db).
5 ezután a legnagyobb lánctalp részt felragasztom és hátrafelé szépen sorban a többit .Ha kell leveszem a hátsó görgőt,és pontossan beállitom a szemenkénti darabokat.Majd szépen körbeérve ismét próba,hogy pontos volt-e a ragasztás.
6 mikor elérek az első görgőhőz leveszem és taréjjából óvatossan lereszelgetek 0,2-0,4 mm.De csak ott ahová a szemenkénti rész kerül.Igy pontossan és stabilan lehet ragasztani a 6-8 db-ot és beállitani hogy tökéletes legyen az illeszkedésük.
7 majd visszateszen és jöhet a végső beállitás,ragasztás.
8 a lánctalp görgők végső festését,koptatását,sarazását a megszokott módom és sorrendben végzem a továbbiakban.

Ragasztáshoz olyan ragasztot használok ami lassukötésű (pl.Mr Cement)és 20-30 percig még lehet állitgatni óvatossan.

Elnézést ,ha túl részletesre sikerült a leírás,de több fórumban is olvastam,hogy vannak nehézségek a Revell hasonló lánctalpaival( elég ha a makettek topikba elolvasod a Tiger I Ausf.E. cikket,de több külföldi oldalon is előfordult ez a kérdés)
Természetessen ez csak 1 módszer ennek példájául megpróbálok feltenni képet arról,hogy Én is készitettem ettől eltérően is már a Revell Tigris lánctalpát.

L.
jocó 230226 2008. szeptember 28. 12:17
Válasz erre
Szia
Nem tudom szemenkénti van e ehez.Ahogy a Revell-t ismerem a részben szemenkénti van a készletben.Először rakd össze a testet a lánctalpot hagyd ki.Amikor "kész" vagy eddig lealapozod a görgőket(én ilyenkor szoktam a tetset is alapozini,egybe)Nem árt ha spec. ragasztót használsz(én Modell Mastert használok ehez)Összerakod a lánctalpat szépen egymás után síkba.A spec.ragsztótol a lánctalp még szépen hajlitható marad 2-3 óráig és nem hullik daradokra(olyan gumis állapotban marad)Ezután már csak a te ügyességeden múlik mennyire tudod a helyére illeszteni és a belógást megoldani.Remélemérthetővoltamés tudtam valamelyest segiteni.
Üdv Jocó
Babek 230225 2008. szeptember 28. 11:25
Válasz erre
Van egy tigrisem illetve 1 készlet de tigris a fontos most.Na az a kérdésem hogy sehogysem tudom felrakini a lánctalpat hogy kéne és hogy kezdjek hozzá.Szóval előbb rakjam össze és aztén tegyem fel vagy mi.Ilyen válaszokat várok. Kösz.
Egyébként eza az a készlet ami nekem meg van:Revell - PzKpfw VI Tiger német páncélos és gyalogosok

Cikkszám:03161
pistike 230224 2008. szeptember 26. 11:47
Válasz erre
A vattás poént azért mertem megengedni magamnak, mert a 7. és a 41. számú képen is abból, vagy valami gyapotféleségből imitálják a füstöt. Az előbbin látható, Nimitz-es film ihlette jelenet nagyon fotogén, de élőben már lehet, hogy nem tetszene ennyire. A vasúti ágyú torkolatfüstje viszont eléggé meg van erőszakolva.
pistike 230223 2008. szeptember 26. 11:34
Válasz erre
Viccelni akartam, bocsi.
Topi 230222 2008. szeptember 26. 10:55
Válasz erre
köszi! azzal együtt nem egyszerű úgy elkészíteni,hogy ilyen élethű legyen...
Topi
Varjúbácsi 230221 2008. szeptember 26. 10:44
Válasz erre
Nem vatta! A víz műgyanta, a habhoz pedig egy üvegszálas hordozót itatnak át ugyanazzal a gyantával.
Topi 230220 2008. szeptember 26. 10:26
Válasz erre
gondolod?
pistike 230219 2008. szeptember 26. 10:19
Válasz erre
Topi 230218 2008. szeptember 26. 10:15
Válasz erre
Hali!
az rohadtul érdekelne, hogy a tengó diorámában hogy készült a víz, fodrok habok egyebek. Ha tudja valaki a"titkot" megoszthatná másokkal is.
Topi
phun 230216 2008. szeptember 25. 21:01
Válasz erre
Alapvetően nem tévedtél, de már örültünk neki. :-)
Minden esetre a szándék a fontos. ;-)
dlaczko 230215 2008. szeptember 25. 20:59
Válasz erre
Bocsi csak az autós topicokat szoktam olvasni, csak ráakadtam aztán gondoltam itt örülnének neki :-)
phun 230214 2008. szeptember 25. 20:57
Válasz erre
Olvasod is a fórumot, vagy csak írogatsz? :-) ;-)
5 hozzászólással lejjebb Tibchi már föltette. ;-)

Gyurma.
Nem tudod, mi motiválta a készítőt. Talán pont a figyelemfelhívás. Másrészről, ahogy nézem döntően japán makettezők munkái láthatóak a képeken. Náluk ez szerintem kevésbé tabu téma, mint Európában.
dlaczko 230213 2008. szeptember 25. 20:40
Válasz erre
Bocsi hogy iderakom de ezek kegyetlenjók:

trinadzatij.livejournal.com/230019.html
Gyurma 230212 2008. szeptember 25. 19:00
Válasz erre
igazad van, nem szabad elfekejteni, sőt, az ellen kell tenni, hogy nehogy újra felüsse vmi hasonló a fejét...

Én alapból jókedvvel készítgetem a makettjeimet, de ezt szerintem nem lehet jó kedvvel csinálni...( mármint a link utolsó két képén látható diót...)
Történelmileg hiteles, de a tv-ben is ki szokták tenni az ilyen témát feldolgozó filmek előtt, hogy: "a következő jelenetek egyes nézők nyugalmát felboríthatják(vagy ilyesmi...)
phun 230211 2008. szeptember 25. 17:51
Válasz erre
Sajnos a történelem része. Nem jó rá gondolni, de nem szabad elfelejteni.
Tibchi 230210 2008. szeptember 25. 15:57
Válasz erre
mikor végignéztem, hát elgondolkoztam :D Érdemes-e folytatnom a makettezést :D
warbirds 230209 2008. szeptember 25. 15:55
Válasz erre
Azért az utolsó két kép nagyon durva...:(
Tibchi 230208 2008. szeptember 25. 13:47
Válasz erre
trinadzatij.livejournal.com/230019.html
Egy kis érdekesség
Pár dio. Megkeresem az állam, vhova leesett
Tommy 230207 2008. szeptember 24. 00:26
Válasz erre
Köszi szépen a segítséget!
Asszem maradok akkor inkább faragasztós megoldásnál.
Köszi mégeccer!

Üdv
Tommy
pucu1 230206 2008. szeptember 23. 21:11
Válasz erre
Szia!
Eljárás ua mint Macal-nál csak én a ki faragott nikecellre,ecsettel fel kenem a ragasztót(EMFI fa ragasztó).Erre szórom rá a homokot vastagon,kis idő múlva a felesleget le fújom. Ha marad folt(elő fordulhat),újra ragasztó, rá homok. Teljes száradás után folt mentes!
üdv
Macal 230205 2008. szeptember 23. 19:10
Válasz erre
Próbáltam, érdekes lett...
egyszer csináltam egy olyan kőkemény töltést egy partra, hogy kalapáccsal sem lehett szétverni, viszont hat tonna lett az alap, így nem igazán vált be, mert meghajlott a polc alatta:D Ezt úgy tudod orvosolni, hogy nikecellből (vagy hungarocell, ugyanaz) nagyjából kifaragod a terep formáját, és arra kened fel a masszát. Érdekes azonban, hoyg többzsör nem sikerült ilyen jól reprodukálnom a dolgot, így áttértem egy egyszerűbb megoldásra: PVA (fa) ragasztó vizzel hígitva + a kiválasztott homok és műfű. Ennek nagy előnye, hogy lehetettlen elronta az arányokat, a PVA teljesen átlátszóra szárad, és van időnk vele dolgozni, könnyen kenhető és nem repedezik mint a tapétaragasztó.
Én mindenéppen ezt ajánlom!
Üdv:
Zsigrai Zoli
Macal
Tommy 230204 2008. szeptember 23. 16:15
Válasz erre
Sziasztok!

Próbált már valaki tapétaragasztó és homok keverékéből dioráma-talajt készíteni? A tapasztalatokra kíváncsi lenék.
Köszi

Tommy
iikk 230203 2008. szeptember 23. 14:13
Válasz erre
Ormy!

Ahogy mondani szoktam: Nézz körül itt! Jó helyen jársz. :)
Ormy 230202 2008. szeptember 23. 14:02
Válasz erre
Sziasztok! Most kezdenék építgetni, barkácsolgatni, de sajna nem tudom a trükköket, fogásokat. Ha esetleg tudnátok segíteni abban, hogy hol találok dioráma készítéséhez sok-sok infót, képet, stb. meg köszönném. Meg ilyen miből-mit lehet készíteni, hogyan lehet házfalat öregíteni, meg hasonlók
Tibchi 230201 2008. szeptember 22. 23:08
Válasz erre
Franky1234 230200 2008. szeptember 22. 22:01
Válasz erre
Tibchi!

nagy.ferenc205@chello.hu

Üdv.

F.
iikk 230198 2008. szeptember 22. 14:45
Válasz erre
170
170
sztálingrád
sztálingrád
makett (592)
makett (592

Sulyok!

Itt a beígért cím. Én is itt találtam még régebben. Szerencse, hogy beragtam kedvencek közé :) Nem tudom, hogy van-e benne gyár épület, de ó ötleteket adhat.
http://en.diorama.ru/library

És a képek..ötletnek...
Lacus78 230197 2008. szeptember 22. 11:45
Válasz erre
Emerick kolléga utólagos engedelmével hozzátenném: úgy kell nézni a kiégett járművet, hogy gyakorlatilag 90%-ban saját anyagokból épül!Pl. sztirolból, tehát nem gyári kit, ami a fotón látható! Én magam nem jöttem volna rá erre a lentebb elhangzott pár mondatból, csak onnan tudom, hogy E.-el kiveséztük a témát...Szóval ezúton ismét gratulálok Em., méghozzá duplán! (saját építés és annak "lepusztítása")
Üdv.
Laci
Tibchi 230196 2008. szeptember 22. 08:30
Válasz erre
Franky tudnál-e nekem dobni egy mail címet? Lenne pár kérdésem makettal kapcsolatosan!
Köszi!

T
Emerick 230195 2008. szeptember 21. 21:57
Válasz erre
A műanyagra, ami egy öntőkeret közepe valójában :) vékony gyűrött fémfóliát (bonbonos) ragasztottam, alá meg virágföld/öntőkeretreszeléket ragasztottam az odakozmált gumit imitálva. :)
(Aki figyelmes, az a képeken talál 1-2 nem csak olaj/benzin foltot a kocsi belső falán. Itt nem csak a felrobbant tűzoltó készülékre gondolok. ;) )
hegyiember 230194 2008. szeptember 21. 21:42
Válasz erre
Sejtettem,hogy nem úszták meg simán a dolgot a fritzek!:)
A gumikereket hogyan "égetted" meg?
Emerick 230193 2008. szeptember 21. 21:33
Válasz erre
Szia!
Jól látod, hogy nem látod. :) 3 találat volt: első elvitte a futóművet mozgás közben, egy másik szintén vízszintesen bevágott az első futómű mögé, majd egy aknagránát belövés után a küzdőtérbe, ami miatt kiégett a kocsi. Mivel gyári alkatrészek nélkül (kivéve kitekintőnyílás, kormány és egy-egy apróság) készült, lánctalp-darabokat nem szereztem hozzá. Szerencsére a háborúban gyakori látvány volt a képeken, hogy a lánctalpak valahol eltűntek. :)

Üdv:
I.
Salieri 230192 2008. szeptember 21. 21:31
Válasz erre
Mondom én h béta...még lánctalp sincs rajta:D
hegyiember 230191 2008. szeptember 21. 21:26
Válasz erre
Emerick!

A lánctalpat érte találat ha jól látom?Hol vannak a darabajai?Én nem látom csak?
HUJBI 230190 2008. szeptember 21. 21:17
Válasz erre
nézd meg az Azumit honlapján. olaszok és franciák.
Emerick 230189 2008. szeptember 21. 21:13
Válasz erre
Szia!

Egy DES nevű cégnek van relatíve széles terméklistája. Vhogy errefele keresgélj.(Ploestiben székelnek.)

Üdv:
I.
Emerick 230188 2008. szeptember 21. 21:12
Válasz erre
p1000691_1
p1000691_1
p1000700_1
p1000700_1

Sziasztok!

Ez a két apróság készül most nálam. Az eslőről láthattok még fotókat a 2. vh-s német technikás topicban. ;)
Hogy tetszik a látvány? (Kb 95%-on állnak)

Üdv:
I.
Ufi 230187 2008. szeptember 21. 20:15
Válasz erre
Sziasztok!
Franky és a Többiek!
Hol lehet beszerezni 1930-1945-ig 1/35-ben civil személygépkocsit, egyáltalán van e ilyen?
Előre is köszi az infót!
tomvenom 230186 2008. szeptember 21. 20:10
Válasz erre
Babek
Nézd végig a hsz-eket,tankos_srac hsz-e 4671!
Babek 230185 2008. szeptember 21. 19:27
Válasz erre
Mikor küldött képeket hanyadik oldalon mert én csak szöveget láttam még 1 linket sem találok a szövegben.
halaci 230184 2008. szeptember 21. 17:29
Válasz erre
Babek, kérlek, legalább a neked szóló válaszokat nézd meg! Tankos_srác küldött képeket és megadott keresési kulcsszavakat is, a többi már a te kreativitásodon múlik. Itt általában mindenki nagyon segítőkész, de a kutatást helyetted senki nem fogja megcsinálni, főleg nem ilyen általános témában.
Carbonos 230183 2008. szeptember 21. 15:47
Válasz erre
Szia SIG

Csináltam már igen, gyári idomot utánoztam le carbonból. Én a szerszámot készítem, ismerős a vákuumszívást. De szerintem folytassuk magánban, mert elzavarnak minket:)
Írj, ha érdekel: carbongabor@citromail.hu
üdv
Babek 230182 2008. szeptember 21. 15:39
Válasz erre
Hello na még mindig én vok a fehér tigresem gez a havas diorámára mien házat építsek.Létszi küldjetek csomó képet
SIG 230181 2008. szeptember 21. 10:55
Válasz erre
Hello ! Ha foglakozol karbonozással, csináltál már moci alkatrészeket is ? Már 1/1-es méretarányra gondoltam :) Mert akkor Te lennél biza az én emberem ;) Üdv...
VonSponeck 230180 2008. szeptember 21. 07:53
Válasz erre
Szia! Szerintem a lényeg az ,hogy tegyél bele valamit ami megerősíti akár a vasbetont erre tökéletesen alkalmas a gézlap is.Akár a kórházban.A gipsz is színezhető,porfestékekkel mielőtt adnál hozzá vizet.A vizet is meglehet színezni.De temperával is tudsz alapozni.Talán az a legegyszerűbb.
Carbonos 230179 2008. szeptember 20. 20:46
Válasz erre
Nem nem a háló, hanem üvegpaplan, amit polyester műgyantával ecsetelnek be, és ebből lesz a hajó, autó tuning kiegészítők, kád meg miegymás. Ilyenből tervezek majd alapot készíteni, könnyű, rendkívül erős és tartós. Szénszállal is foglalkozom, ezért Carbonos a nevem:) ebből is csinálok majd, szerintem jól mutatna valami versenygép alatt! A háló sem rossz ötlet, bár nem próbáltam még. A bandázs tuti működik, azzal csináltam már alapot.
Gábor
tankos_srac 230178 2008. szeptember 20. 20:33
Válasz erre
00008
00008
00017
00017
00062
00062

Tessék. Az a titka, hogy beírtam a google keresőbe: eastern front russian village és kidobott egy rakat találatot, ez kb. a 3. volt. Jó mókázást! Biztos találsz még jobbakat is.
Sulyok 230177 2008. szeptember 20. 12:13
Válasz erre
Ok a párducok már készülnek 1 készen van már
iikk 230176 2008. szeptember 20. 12:02
Válasz erre
Szia Sulyok!
Hétfőn ha nem késik tudok neked pár tippet adni épületekből, ha addig nem késik (Éert nem vagyok otthon). De ha nagyon sűrgős, akkor ha visszanézel van pár olyan oldal, ahol jó ötleteket lehet meríteni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.