/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362.
Gotha 238921 2011. május 4. 11:53
Válasz erre
itt mindenki segít, ezért jó ide járni! :D
Mindenesetre sok sok képet keresgéljetek , Móvári helytörténetet, könyveket bújjátok át. Még ezt leltem hirtelen.www.kisalfold.hu/mosonmagyarovari_hirek/egyedulallo_epiteszeti_ertek/1143613/
M62_108 238920 2011. május 4. 11:53
Válasz erre
Még sok mindent le kell mérni , és "rekonstruálni" , hogy nézhetett ki , de valóban nem sok van hátra , hogy elkezdjük:-)
Majd teszek fel fényképet rajzokról , amelyeket készítettem/ünk róla. Még szerencse , hogy gépésznek tanulok , így műszaki rajzot tudok csinálni:-D
M62_108 238919 2011. május 4. 11:51
Válasz erre
Szia!
Az egész Mosonmagyaróvári ipartelep lőporgyár volt , ami kb. 6km2 , és nem tudni , melyik részéről van ez a két kép.
Az eredeti állapotot próbáljuk megcsinálni , de nagyon sokat kell hozzá még fotózni , mérni , és leszakadt lépcsők helyeit megtalálni , és egyéb dolgok , mert az oroszok sokmindent átalakítottak.
Ha van még ilyen képed , légyszi tedd fel!
Köszi!
Észrevettem , hogy itt a makettezők klubjában mindenki nagyon segítőkész , főleg azok számára , akik kezdők!
Nagyon köszönöm a fáradozásotokat , ez nem sok helyen van így sajnos...
Gotha 238918 2011. május 4. 11:45
Válasz erre
L_-19009250
L_-19009250
L_-19009477
L_-19009477

Szép és nemes ötlet! Gondolom nem a romot, hanem az eredeti gyárat építitek, eddig ezt találtam hozzá, bár talán ez megvan nektek is.
HUJBI 238917 2011. május 4. 11:37
Válasz erre
akkor már csak tényleg a makettezés van hátra.
M62_108 238916 2011. május 4. 11:28
Válasz erre
Bocsi , még elfelejtettem írni , valószínű manufakturális körülmények között csináljuk , vagyis munkafázisonként osztjuk be a teendőket.
M62_108 238915 2011. május 4. 11:27
Válasz erre
Köszi a választ!
Nem csak fotókat mentünk közel csinálni , levettünk már egy csomó méretet , és minden héten ott airsoftozunk:-)
A paintball-hoz hasonló , csak műanyag golyókat kilövő fegyver , és sokkal élethűbb is...
Magánterület , de a tulajjal beszéltünk , meg van engedve minden.
A levéltárban annyit sikerült kideríteni , amit az előző hozzászólásomban leírtam , és a bécsi levéltárban lehet tervrajzokat szerezni , mert a Monarchiában közös volt a hadügy , és Bécsben őrzik ezeket a dokumentumokat , amik hadüggyel kapcsolatosak. A lőporgyártás eléggé hadügy:-)
Mégegyszer köszi!
HUJBI 238914 2011. május 4. 11:14
Válasz erre
jó nagy meló, szerintem osszátok fel egymás között, hogy ki mit csináljon vagy munkafázisonként, vagy épületrészekként (ez utóbbinál ha nem vagytok egy szinten tapasztalatban, ügyességben, akkor szembetűnő lehet a különbség a kész műnél). nem tudom, hogy magánterület-e, de ezt jó lenne még az elején tisztázni, mint ahogy az is, hogy mennyire veszélyes. én csak akkor fotóznám közelről, ha minden oké lenne, különben bajotok lehet belőle, akár jogi, akár fizikai értelemben és azt senki nem szeretné. próbáljatok meg tervrajzokat, fotókat szerezni. gyárépület készítésében biztos tudnak segíteni a többiek.
M62_108 238913 2011. május 4. 10:21
Válasz erre
Sziasztok!
Életemben kétszer raktam össze dobozból makettet , egy Titanic-ot , és már meg nem mondom milyen autót. Mennyire tartjátok elvetélt ötletnek , hogy a haverokkal 1:100-hoz méretarányban megpróbálnánk megépíteni a városunk (Mosonmagyaróvár)határában lévő lőporgyárat (maradványait)?
Mellesleg az egész Mosonmagyaróvári iparteleppel együtt az Osztrák-Magyar Monarchia 2. legnagyobb lőporgyára volt , amelyet a Trianoni gyalázat értelmében fel kellett robbantani , bár nem bírt vele a TNT. Jól meg lett építve , az biztos. Sok helyen 1 méter vastag vasbeton fal van , belül 30-as tömör vasrudakkal!
A második világháború után a ruszkik vették birtokba , és raktárbázisként használták , majd a kivonuláskor a város lakói széthordták az egészet , kicsit durván szólva , ami nem volt 8 méter mélyen lebetonozva , az mind eltűnt.
Milyen anyagokból álljunk neki , mivel imitáljunk beton felületet?
Nagyon-nagyon kezdők vagyunk , nem tudunk szinte semmit. Olvasgattuk itt a fórumot , de szakszavakat , és egyebeket sem nagyon értjük...

Itt van róla egy kép: static.panoramio.com/photos/original/14364107.jpg

A válaszokat előre is nagyon köszönjük!
iikk 238912 2011. május 3. 20:40
Válasz erre
A hurka pálcikákkal x szerűen akartam merevíteni az egész dobozt. Így a megfelelő vastagságú dróttal kör keresztmetszetbe ráragasztom és jó lesz.
Robi 238911 2011. május 3. 20:11
Válasz erre
Szívesen bár én alumínium, vagy valami keményebb fémcsíkra gondoltam és nem drótra, bár nem tudom mekkora a kimerevítendő rész, úgyhogy lehet, hogy a drót lesz a jó.
iikk 238910 2011. május 3. 19:59
Válasz erre
Igen! A drót még nem jutott eszembe. Én hurkapálcikán gondolkodtam.
Köszi, amint haza értem meg is valósítom :D
Robi 238909 2011. május 3. 18:03
Válasz erre
Az sem rossz de Elnar, de arra gondoltam, hogy fémből valami merevítőt kellene belehajtani a mackósajtos dobozba.
lucky 238908 2011. május 3. 17:11
Válasz erre
A barátodnak üzemen, h vegye gyengébbre a fényeket. olyan éppen, h csak-ra.
A többi nagyon ott van!
Elnar 238907 2011. május 3. 16:27
Válasz erre
iikk 238906 2011. május 3. 13:39
Válasz erre
Igen, csak a gond az. hogy a szárny fesztávolsága nagyobb mint a kör átmérője és az alapot nem merevítettem ki így elvetemedett a papír alap (ami amúgy a szokásos mackó sajtos doboz :D) most azon agyalok, hogyan tudnám kimerevíteni ezt az egészet, mert a felhőt már kivenni nem tudom.
Az a búra ehhez a könnyűszerkezethez szerintem nehéz lenne. Végül is egy Barbis dobozról szedtem le azt az átlátszó fóliát henger alakba össze tűztem, így szépen ráolvad a szárny széleire és az alap szélére is, és még tart is, mert úgy csináltam meg, hogy azt is fel lehessen akasztani a szegre.
Egy biztos a következőt, már fogom tudni, hogy kell csinálni :)
ddk466 238905 2011. május 3. 12:36
Válasz erre
Szia

A gyár saját gyártmány ö azt mondta 1/72 vagy 1/76 !
Tegnap amikor ott voltam éppen 1/72 figuráé egyet rátettem és arányos volt !
Gotha 238904 2011. május 3. 11:33
Válasz erre
Robi 238903 2011. május 3. 09:18
Válasz erre
German42 238902 2011. május 3. 06:39
Válasz erre
iikk!
A diorámád por elleni védelmét meg lehetne úgy is oldani mert látom az "alap" kör alakú, hogy egy olyan régebbi féle falilámpának a buráját teszed rá az egészre.
Arra a szabályos henger alakú lámpaburára gondolok aminek a vége teljesen gömbölyű.
Üdv German42
kékfény 238901 2011. május 2. 23:20
Válasz erre
Sziasztok!
1/35-ben keresek kutyust, fekvő vagy álló mindegy, csak kutyus legyen. :)
Üdv: Kékfény.
BaTTka1 238900 2011. május 2. 19:58
Válasz erre
Akkor ez esetben gratulálunk a haverodnak, és üdvözöljük a nem normálisak klubjában:-)))
ddk466 238899 2011. május 2. 19:50
Válasz erre
Gyár
Gyár
gyár 2
gyár 2
3
3
4
4
világítás
világítás
világítás 2
világítás 2
7
7
8
8

Sziasztok

Ma voltam egy haveromnál és most ö ezen dolgozik .
Ez egy gyár lesz ha majd kész lesz 1/72-ben, világítással !
HUJBI 238898 2011. május 2. 08:49
Válasz erre
csatlakozom az előttem felszólalóhoz külön kiemelve, hogy zárt térben tényleg soha.
BaTTka1 238897 2011. május 1. 21:11
Válasz erre
Erre találták ki a maszkolást, eltakarást, és legfőképpen a szabadtéri lakkozást:-)
Paul 238896 2011. május 1. 21:08
Válasz erre
Ha ráfújok tele lessz vele a szoba,de próbálkozok.
BaTTka1 238895 2011. május 1. 21:02
Válasz erre
A.5
A.5
P.6.4
P.6.4
P.6.7
P.6.7

Én is faragasztóval ragasztom a füvet, ráadásul még jól fel is hígítom előtte. Nekem megfogja. Mielőtt használatba venném a gyepet, le szoktam fújni matt lakkal.
Paul 238894 2011. május 1. 20:53
Válasz erre
Fénykép0142
Fénykép0142
Fénykép0143
Fénykép0143

üdv
Ezt a kis alapot építgettem egy tigris alá.
Viszonylag egyszerűnek tűnő dolgot nem tudok megcsinálni.
Asztalos ragasztóval akartam ráragasztani a füvet,de csak egy vékony réteg marad rajta.
Mivel lehetne jól rögzíteni?
Indiana73 238893 2011. május 1. 14:31
Válasz erre
Szevasz Hujbi:
Köszi és mit húsz 40-50:)
Ja és lesz Ványat Ványatovics Vinyov is:)

Stemi:Köszönöm a jó szót:)
Robi: A szekér egy gyári készletből való
BaTTka1 238892 2011. május 1. 14:24
Válasz erre
Mondjuk egy diorámát csak abba hagyni lehet, befejezni nem:-)
Robi 238891 2011. május 1. 14:09
Válasz erre
Huj de profi!
Nagy ötlet!

Indiana73!
A szekér házi gyártmány?
stemi 238890 2011. május 1. 14:05
Válasz erre
Indy, ez nagyon oroszos!
Hujbi, szívemből beszélsz!(ti.:"eddig nagyon jó. csak nehogy úgy járj, mint én, hogy egyszer csak azon veszed észre magad, 20 munkán dolgozol párhuzamosan és félsz bármelyiket is befejezni"...)
BaTTka1 238889 2011. május 1. 14:00
Válasz erre
HUJBI 238888 2011. május 1. 13:53
Válasz erre
és Ványa bácsi hol van? :))) eddig nagyon jó. csak nehogy úgy járj, mint én, hogy egyszer csak azon veszed észre magad, 20 munkán dolgozol párhuzamosan és félsz bármelyiket is befejezni. :)))
Indiana73 238887 2011. május 1. 13:50
Válasz erre
1l
1l
2l
2l

Szevasztok!
Hát tudom nem egy háborús dio készül, de én már csak ilyen vagyok:)
Igyekszem befejezni, hogy összejöjjön a kiállításra.
Még sok minden kell.( Talaj változik ,füvezés, fa stb)
HUJBI 238886 2011. május 1. 13:42
Válasz erre
na igen, csak más az ötlet és más a kivitelezés.

ha profi módon lenne elkészítve egy mediterrán térségben harcolt gép és úgy lenne elhelyezve egy profi módon elkészített füves réten, amit egy profi módon elkészített fenyőerdő szegélyezne, akkor mit mondanál? sci-fi.

az idővel a készség fejlődik, nem a felkészültség. tessék kutatni, témát feldolgozni, utánaolvasni.

szóval az én véleményem az, hogy a valóság leutánzása a cél a kezdetektől fogva, olyat még biztatásból se mondjunk senkinek, hogy szép dioráma, valamire majd csak jó lesz.

építő jellegű kritikának szántam.
iikk 238885 2011. május 1. 12:25
Válasz erre
Fotó0773
Fotó0773

Itt egy érdekes projektem. A por ellen akarom még valahogy levédeni, úgy hogy levehető legyen róla a búra. A mackósajtos doboz menet közben vetemedett el, amit nem merevítettem ki.
iikk 238884 2011. május 1. 12:18
Válasz erre
Gotha meg is magyarázta helyettem, hogy első munkánál, miért teljesen mindegy a környezet. A második, harmadik munka úgy is jobb lesz, mert több gyakorlatot szerez az ember. Ezt saját tapasztalatból mondom.
zkalos 238883 2011. május 1. 11:29
Válasz erre
Sziasztok !

A segítségetekre lenne szükségem. Dioráma beton alaphoz kellene nekem egy kb. 10x20 cm-es műfű darab. Ha valakinek van elfekvőben pl. terepasztalhoz való fajta, amit csak fel kell ragasztani, kérem jelezze a zkalos@t-online.hu címen. Előre is köszönöm!
sys 238882 2011. május 1. 02:16
Válasz erre
Szia iikk!
"akkor teljesen mindegy, hogy milyen a környezet." Szerintem pont nem, de ezen polemizálhatnánk vég nélkül.:)
Gotha 238881 2011. április 30. 23:18
Válasz erre
Szia

Szerintem teljesen jó lesz, első néhány diorámánál a gyakorláson a lényeg, a technikák elsajátításán, begyakorlásán, mást ne mondjak a füvesítést is meg kell tanulni. Lehet egyszer majd más gépet, járművet fogsz rátenni. Ha rájössz az "ízére" később te magad fogod minél élethűbbre, valóságosabbra, történelmileg, haditechnikailag valósabbra készíteni.

Szóval így tovább, alakítsad!
iikk 238880 2011. április 30. 22:52
Válasz erre
Szia!

Szerintem ha első gépről van szó, akkor teljesen mindegy, hogy milyen a környezet. Persze amit elmondtak azzal egyet értek én is, lehetne koptatni a füvet egy kicsit, koszolni a gépet. De elsőre nem rossz!
üdv!
sys 238879 2011. április 30. 22:21
Válasz erre
Szia!
Bocs, ha túl nyersen fogalmaztam.
Szóval: emlékeim szerint ezek még az Allison motorral repültek, azaz a kis magasságot szerették. Vadászként még nem voltak jók, inkább alacsonytámadásra használták őket, nagy távolságot kis magasságból sérülten nem repültek.
Ha ÉN (!) találatot kaptam volna, hazafelé indultam volna nem a hazai bázistól el. Bár ki tudja, egy francia mezőt Szicíliábol indulva - ha előttem a tenger - a széles fantáziámmal el tudnék képzelni, de ennek SZERINTEM nagyon kicsi az esélye.
De ez csak az én agymenésem, egy Mustang-szakértő megmondhatja a tutit.
ddk466 238878 2011. április 30. 21:51
Válasz erre
Sziasztok

Először is köszönöm a építő jellegű kritikát !
Másodszor én még csak most először csinálok ilyet és nem igazán tudom hogy melyik géphez milyen helyszín illik !
De menjünk sorban lucky fűvel megfogadom a tanácsodat, a helyszín pedig erdő melletti rétre gondoltam.
Sys a Mustang kényszer leszállást hajtott végre egy réten de akkor ez így nem jó mert nem illik a géphez .
Sys semmilyen módon nem lehetséges hogy egy ilyen helyszínen landoljon egy piros lécsavarkúpos Mustang ?,
sys 238877 2011. április 30. 20:59
Válasz erre
Szia!
Ez hol repült? (Mielőtt megköveznétek: úgy rémlik {bár ez nem mérvadó mert Belfegor feneke is egy rém lik:) bocs a rossz szóviccért}, hogy a korai Mustangok piros légcsavarkúppal a mediterrán hadszíntéren fordultak elő. Akkor meg nem stimmel sem a fenyő, sem az ilyen - ahogy az előttem szóló mondta - park-szerű fű. Meg ilyen fű fenyőkkel? Nem tudom. Inkább ritkás fűcsomók homokos talajon.
lucky 238876 2011. április 30. 20:23
Válasz erre
Túl parkszerű a fű. Némi kikapart rész nem ártana imitálandó a kipusztult részt.
Ez egyébként milyen helyszínen lenne?
Robi 238875 2011. április 30. 17:13
Válasz erre
hát annyira azért kellene olyan éles határ a fenyves és rét közé. A két talajfajta közé kellene valami átmenet, mert így olyan mintha egy kert lenne. De egyébként nagyon jó.
ddk466 238874 2011. április 30. 16:59
Válasz erre
dio
dio
dio 2
dio 2
dio 3
dio 3
dio 4
dio 4

Sziasztok

Ez lenne az első füves diorámám (még nincs kész) kíváncsi vagyok hogy ti mit szóltok hozzá tippek, ötletek !
Gotha 238873 2011. április 29. 21:38
Válasz erre
A palackok sima szálhúzással készültek, az átlátszók átlátszóból, és sárga meg piros üvegfestékkel vannak festve.
snowman 238872 2011. április 29. 18:37
Válasz erre
Szia!

Nagy gratula tőlem is!
Azt hiszem megvan a motiváció a hétvégéhez :D
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362.