/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361.
lalipapi 238198 2011. február 21. 18:20
Válasz erre
Hali!

A megvalósításhoz kis segítség:) Sajnos Ákosnak igaza van a füstöt illetően! Inkább a fa a jó megoldás
www.dynamicdioramas.org/MODEL%20SOURCE/bulge/
Lacus78 238197 2011. február 21. 14:51
Válasz erre
Gratulálok Indy, nagyon szép alkotás lesz, és RITKA TÉMA! A keretet nagyon jól kigondoltad, illik a témához. Egy nagyon nagyon apró dolog, ha nem haragszol meg érte...Az oszlopfő és a vízszintes felület találkozásánál van egy hangyányi rés. Szerintem ha már ilyen volumenű munkán dolgozol, ezt az apróságot orvosold, egy kis fehér gyurmával 3 perc alatt kitömítheted, még hozzáférni is könnyen hozzáférsz. Várom a talajt és a szereplőket;)
Üdv.
iikk 238196 2011. február 21. 13:58
Válasz erre
Ezért van még csak terv szintjén. A mustang az B típus és van egy messer g tipusom is valahol elveszve.
Füst terén itt láttam olyan vasút makettet ami nekem nagyon tetszett...
Ákos 238195 2011. február 21. 11:58
Válasz erre
jerry82 jól írja, a két gép nem találkozhatott, több év választja el őket. A Me-109 E helyett egy G-10 vagy G-14 vagy egy FW-190 lehet jó választás.
Szerintem a füstöt felejtsd el: 20 év alatt nem láttam még olyan diorámát, amin legalább elfogadható lett volna.
Ákos 238194 2011. február 21. 11:50
Válasz erre
Köszönöm, hogy segíteni akartál, de nem olyan volt a filmben, amit leírtál, hanem olyan, amit megcsináltam.
Indiana73 238193 2011. február 20. 22:31
Válasz erre
jav
jav

Javítva!
Még jó, hogy fent vagy:)
Köszi:)
Elnar 238192 2011. február 20. 22:17
Válasz erre
tn_800x600_1227333_35673_1g
tn_800x600_1227333_3...

Így a jó. A vállkő mindig az ív kezdeténél van.
Indiana73 238191 2011. február 20. 22:04
Válasz erre
1g
1g

Szevasz Elnar!

Bontva, javítva, és csak remélem, hogy jól:)
Festés majd száradás után.
Elnar köszi:)
Indiana73 238190 2011. február 20. 21:01
Válasz erre
Szevasz!
Igen -igen ezt még átfaragom, engem is zavar:)
Pedig én csináltam:)
Elnar 238189 2011. február 20. 20:58
Válasz erre
Nem lesz ez rossz. Viszont az a kváderkövekbe faragott íves nyílás eléggé bántja a szemem ott az előtérben. Azt biztos hogy boltozták volna a rómaiak.
Indiana73 238188 2011. február 20. 20:55
Válasz erre
3
3
5a
5a
1
1
4
4

Szevasztok!

Mára ennyit.
Elkészült a keret90%-ban
A fal részlet még nem teljes színezésében, és korrigálásában pompázik.
Mondhatnám, még szárad:)
Sok van még hátra:)
Jakesz 238187 2011. február 20. 20:42
Válasz erre
jerry82 238186 2011. február 20. 18:44
Válasz erre
szia iikk
ha teheted cseréld le az egyik repülőt mivel szolgálati idejük nem stimmel (bár nem lehetelen ,de kicsi a valószínűsége) szóval vagy a P 51D helyet korai Spitfiret V ,IX vagy Bf 109E helyet egy g6 g10 kellene egy dióra tenned
iikk 238185 2011. február 20. 18:12
Válasz erre
:) Egyelőre még csak terv szintjén járok és fejben rakosgatom össze a dolgokat, de már a maketteket beszereztem hozzá.
Egy légvédelmi tűzben megsérült és ennek okán koromfekete füstöt eregető p-51 mustang-ot kergetne egy messer bf-19e változat. Az amcsi hogy valamelyest lerázza üldözőjét, földközeli manőverekbe kezd, ami majdnem balul sül el , mert elég közel volt egy fa...
A tartó drótot a fában és a füstben akarom elrejteni, viszont még nem tudom, hogy esetleg egy kilőtt tank füstje adja a rejteket a drótnak, vagy csak a fa. A tank biztosan látványosabb lenne, de akkor lehet hogy sok lenne a füst... Lehet, hogy esetleg egy lezuhant gép füstje gomolyog majd, még nem tudom. Lehet még egy ejtőernyőssel is megpróbálkozok.
llz78 238184 2011. február 20. 13:51
Válasz erre
Szia!

Tök jó lett a diorámád!
Egy két apróság hozzá:
Kaliforniában ha nincs parkoló-sáv és ilyen keskeny az út, a padkát pirosra festik, így jelölik hogy megállni tilos. (tábla is jelzi, de esetleg messzebb)
Sokszor alig láthatóra kopik és koszos is.
Az elválasztó vonal pedig dupla sárga csíkból áll.
maps.google.com/
Robi 238183 2011. február 20. 10:11
Válasz erre
DrJoci 238182 2011. február 20. 00:18
Válasz erre
inkább kenj (nem akartalak megbántani Robi :D )
Robi 238181 2011. február 19. 22:53
Válasz erre
arra szórj faragasztós szódabikarbónát.
lala 238180 2011. február 19. 22:18
Válasz erre
Sziasztok! Eddig csak szörföltem a fórumon, nem szóltam hozá, de most segítség kellene. Egy havas tájat szertenék csinálni. Mit javasoltok - az alap szalagparketta, arra a dombokat és az egészet gipsszel vittem fel- a hó hatáshoz eléréséhez. üdv lala
Robi 238179 2011. február 19. 20:36
Válasz erre
Szerintem azt a kerek részt vedd ki alóla, vagy cseréld ki egy szögletesre. De egyébként nagyon jó. Mondjuk, ha láttál ilyen talapzatot nem szólok.
Ákos 238178 2011. február 19. 20:13
Válasz erre
Az utolsó simítások előtt minden makettem és diorámám körbefényképezem. A más nézőpont, világítás és a 10 Mpixeles felbontás miatti valóságnál nagyobb kép kihozza az elkövetett hibákat, illetve olyan részleteket mutatnak meg, ami a valóságban nem tűnik fel.
Jó példa ez az 1:72-es D.944-es, a valós méretekre jellemző, hogy a kapaszkodó 0,4 mm-es drót:
www.albatros.extra.hu/makettek/2010/d944/9.jpg

ui: Szerintem rakd fel a munkád.
Indiana73 238177 2011. február 19. 19:39
Válasz erre
2
2
3
3
4
4
5a
5a

Szevasztok!

Nem nyugodtam és újragondoltam a talpazatot. (Talán méltóbb)
Egy kicsit finomítottam a festéseken is.

Ákos nagyon jó lett:)
Tegnap este megnéztem a filmet, de régi, és de jó:)
magyarzoli1@vipmail.hu 238176 2011. február 19. 19:31
Válasz erre
iikk 238175 2011. február 19. 19:27
Válasz erre
Ja! Akkor észben volt tartva...csak tesztelted a hozzá szólókat :D
Még egyszer nagyon jó lett!
Én is tervezek egy mozgalmas repülős vignettát, igaz csak 72-be, és mivel nem tudom, hogy közelébe érek-e ennek a színvonalnak, ezért inkább nem írok több infót róla. (csak ha nagyon sokan ragaszkodnak hozzá ;) )
Ákos 238174 2011. február 19. 18:46
Válasz erre
Blue Thunder
Blue Thunder
Blue Thunder
Blue Thunder
Blue Thunder
Blue Thunder
Blue Thunder
Blue Thunder

Luthor!
Ahogy írod... :)
A filmben egyébként még sok jelenetet meg lehetett volna csinálni. Az utolsó simítások is elkészültek, kis szemét, még kis koszolás a téglafalon, kilincs az ajtóra stb.
stemi 238173 2011. február 19. 18:30
Válasz erre
Gyerekek, arra bezzeg senki sem gondolt, hogy egy pesti kereskedő Afrikában nyitott boltot Rejtő Jenő (szül. P. Howard) idegen légiósainak mintájára...
:))
laposalátét 238172 2011. február 19. 18:18
Válasz erre
Köszi az infókat!
Még egyszer,Gratula hozzá,nagyon-nagyon tuti lett!
A 35-ös verzió megépítése-úgy érzem-csak kusza ötlet szintjén marad.
Üdv.:laposa
Luthor 238171 2011. február 19. 16:33
Válasz erre
... és aztán záporozni kezdtek az égből a grillcsirkék ...
gratulálok a műhöz, hozza a szokásos színvonalat.
Ákos 238170 2011. február 19. 16:21
Válasz erre
Kétszínű volt a gép. az alja majdnem fekete, a teteje kékebb. Vallejo feketéből és sötétkékből kevertem ki. Nehéz fotózni, normál fényviszonyok között nagyon hasonlít a filmgyári színre.
Filmgyári fotók:
airwing.uplink.com.au/bluethunder/index.cgi

proo0, Robi,
Nem veszem le a fát és nem csinálom máshogy. Oka, hogy a filmben is úgy és ott volt.

iikk,
pár kartondobozt, meg újságot teszek rá, kíváncsi voltam, kinek tűnik fel a hiánya.
laposalátét 238169 2011. február 19. 11:56
Válasz erre
A gép alapszínére gondoltam.A filmet nézve olyan kékes-feketésnek tűnik-nekem.Elég érdekes színt használtak a filmesek.De a filmben kettő gépet használtak és ott is látszik,hogy nem egészen egyforma a festésük.Bár lehet,hogy én látom rosszul.
Robi 238168 2011. február 19. 11:41
Válasz erre
tényleg csinálj neki díszköves elkerítést és abba valami föld utánzatot.
proo0 238167 2011. február 19. 11:09
Válasz erre
nagyon profi munka,de én a fát levenném róla(kicsit furcsa,hogy a betonból jön ki és pont a járda közepén.
iikk 238166 2011. február 18. 23:51
Válasz erre
:) És mennyit fogyaszt egy ilyen hajtó mű És nem hangos?
Gratula! tetszetős. Csak az az egy kérdésem lenne, hogy utcára nem kellene valami, mert így elég puccos. Mondjuk egy két elszórt újság, vagy a légnyomás változás miatt fáról lehulló levelek?
Ákos 238165 2011. február 18. 22:58
Válasz erre
Antigravitációs hajtóművet építettem bele :)
A hajtómű egy az épület és a helikopter között elnyúló 1,5 mm átmérőjű acéldróthoz hasonlít leginkább.
Ha a megszokott nézőpontból, elölről nézzük, takarásban marad.
Indiana73 238164 2011. február 18. 21:59
Válasz erre
Szia Ákos!

Nagyon jól néz ki:)

Mi tartja a helit?

HMM Kedvet is kaptam a filmhez:)
Ákos 238163 2011. február 18. 21:37
Válasz erre
A Monogram kiadta 1:32-ben is a Kék Villámot, vagy 25 éve. Néha még van az eBayen, meg itt-ott. Melyik színre gondoltál pontosan?
www.inpayne.com/models/bluethunder1.html
laposalátét 238161 2011. február 18. 19:25
Válasz erre
Szia,Ákos!
Ez nagyon-nagyon penge lett!
A "Szem" milyen színt kapott?
Van ez 1:35-ben is,vagy csak átalakítással lehetne megformázni?
Ákos 238160 2011. február 18. 19:18
Válasz erre
Blue Thunder
Blue Thunder
Blue Thunder
Blue Thunder
Blue Thunder
Blue Thunder

Ez a dioráma most készült el.
A makett az Aoshima 1/48-as makettje, a minőségére a hihetetlen jelzőt tudnám használni, új minőségi szint a fröccsöntött makettek gyártásában. Kezdettől fogva az volt az ötlet, hogy egy filmbéli háttért készítek neki. A helyszín az Amos's Barbecue (Amos's BBQ), a filmben e mögé az épület mögé bújik a Kék Villám az F-16-os hőkövető rakétája elől, így a rakéta az épületet találja el. A háttér építéséhez a lehető legegyszerűbb módszereket használtam, az épület sztirollapokból készült, a téglamintát karcolószerszámmal vágtam bele. Az ajtó és a felső tábla balsafa, a tábla tartója Evergreen, a feliratok nyomtatottak. A felső táblára maszkolót csináltam a felirat festéséhez. A rács az ablakon szúnyogháló.A fa vasútmodell kiegészítő, a fotókon talán nem látszik, de az ágait és a törzset is meghajlítottam, hogy imitáljam a helikopter keltette légörvény hatását.
vesi 238159 2011. február 18. 15:39
Válasz erre
köszi Luthor!Alapzat: 20*20*8cm nikecel alapzat, víz: színtelen és fehér silikon,a fehér silikont kék színű olajfestékkel színeztem ,ezt a masszát vittem fel a nikecel alapzatra itt már a hullámokat is kialakítottam.majd átkentem szintelen silikonnal ami megatta a víz fényes hatását.
Luthor 238158 2011. február 18. 13:40
Válasz erre
No akkor most már csak megkérdezem: miből és hogyan készült ez a pompás víz?
A bálna profi, bár a tengerbiológusok valószínűleg sírva jegyzetelnek, hogy nem is így fújja (fröcsköli) ki a vizet (nekem tetszik).
Az orr előtti tajték nekem kicsit túl fehér, pár tétova kékes folt (árnyalat) elférne benne, de a formája és a kidolgozása pazar (tutorial?)
Gratulálok a műhöz.
vesi 238157 2011. február 18. 12:53
Válasz erre
kép
kép
Fotó1367
Fotó1367
Fotó1368
Fotó1368
Fotó1369
Fotó1369
Fotó1370
Fotó1370
Fotó1371
Fotó1371

Sziasztok!alakítottam még egy bálnát,3sirályt a víz fényes felületét kialakítottam, a hajót egy kicsit döltöttem még víz vonalon is alakítottam.
Phoenix 238155 2011. február 17. 21:05
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy van-e valami jó tippetek, hogy miből tudnék megalkotni egy 48-as figurához ejtőernyőt?

Gondoltam sima nejlonzacskóra, fehérre lefújva. Van jobb ötlet?
Elnar 238154 2011. február 17. 20:49
Válasz erre
Lelövik a gépük azt még értem... Na de tankostól! Elég irreális.

//bubi77, lehet, hogy csak C gerenda+tégla volt. Mindenesetre egy ekkor a kitörés már omlasztja az a nyílást.//
Emerick 238153 2011. február 17. 20:38
Válasz erre
Brit katonák előfordulhattak magyar földön, ha épp lelőtték a repülőgépüket Magyarország felett és valamiképp túlélték a landolást. Példáutl.
A polgári életben számos brit állampolgár tartózkodott Magyarországon. Ennek nem más az alapja, mint az a brit befektetői kör, mely a '20-as, '30-as években hazai befeketetések kapcsán átköltözött.

I.
bubi77 238152 2011. február 17. 19:37
Válasz erre
Ok! Lehet.

Én abból indultam ki, hogy az a ház melyben én is felnőttem /és ismerem a pincétől a padlásig/ egy körúti ház. Valamikor 1920-as években épülhetett. Nincs benne beton. Vagyis van mivel a háború után kapott egy újabb szintet és az udvarát az első emeletig bezsaluzták és kiöntötték betonnal. Sok felújítás és bontás történt (volt amit én csináltam)de az eredeti részeknél nem láttam betont a ház alapja is tégla.
Persze a "Bauhaus" stílusú épületeknél gondolom nem sajnálták a betont.
BaTTka1 238151 2011. február 17. 18:56
Válasz erre
Az attól függ mihez viszonyítjuk. A béka seggéhez képest például...:-)
Ádám911 238150 2011. február 17. 18:52
Válasz erre
Tudjátok mi magyarok mindenhol ott vagyunk!:))
Bobescu 238149 2011. február 17. 18:49
Válasz erre
Valószínűleg valamelyik nyugat v. közép-európai város magyar negyedét ábrázolja!
Elnar 238148 2011. február 17. 18:42
Válasz erre
Hidd el nekem, azok a kiváltások I gerenda+beton módon készültek. (azaz C gerenda, kiöntve betonnal) Az 1910-20-as években kezdték el kibontani a földszinti árkádsorokat.
Az előző félévben vettük történeti szerkezettan tárgyból. Maga a ház jellegzetesen nagykörúti.
bubi77 238147 2011. február 17. 18:35
Válasz erre
Szia Elnar!

Szerintem nem vasbeton épületet akartak megjeleníteni. A régi budapesti bérházaknál inkább csak különböző méretű I gerendát, téglát és fát használtak. Ismerek olyan körfolyosót mely csak ívesen rakott téglából és vasgerendából épült. Még csak habarcsot sem kapott.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361.