/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361.
lucky 237465 2010. december 27. 15:00
Válasz erre
Kár, hogy a fókusz a háttéren van...
silent8 237463 2010. december 27. 14:52
Válasz erre
Kár volt megszólalnom, hogy a LAV-25 TUA légelhárító!
Egy hülye 100-at csinál. :)))   nehogy megsértődjön bárki is. de tényleg. csak viccelek!  De én indítottam meg a lavinát!
És a legvégén HUJBI állította meg.
Robi 237462 2010. december 27. 14:30
Válasz erre
fa
fa
fa
fa
fa
fa
fa
fa
Opel
Opel
Tank

Ezt pedig karácsonyra kaptam.
Tank

Miután megkaptam a könyvet Befejeztem a fákat igaz még igazítok rajtuk. Mindenkinek de legfőképp, a könyv írójának figyelmébe ajánlanám, hogy a lombozathoz kiválóan alkalmas az apróra vágott moha (Ami szerintem emlékeztet az őszi már sárguló, fakuló levelekre). Ezzel a módszerrel, ha türelmesen vagdossák "por" is fog keletkezni ami kisebb részeknél takar. Én kenderkócot használtam a vatta helyett.
Az utolsó képen pedig az a jármű látható amelyikhez készítem a diorámát. Ami a fenyőt illeti nagyon tetszik ki is próbálom, amint kitavaszodik, de azért rákérdeznék, hogy ilyenkor, vagy tavasszal olyan hosszúszárú mohát hol máshol találhatnék még.
HUJBI 237461 2010. december 27. 14:12
Válasz erre
HûBérÚr 237460 2010. december 27. 13:02
Válasz erre
a LAV TUA még mindig páncélelhárító, és nem légelhárító...:)) a Piranha a LAV légvédelmi változata.

Mellesleg mivel gyakorlatilag sem irakban, sem afganisztánban nem kell(ett) légiveszélytől tartani az OIF csapatoknak, ezért a légvédelmi járműveket (pl. Humvee Avanger) előszeretettel alkalmazták konvojkisérő feladatokra. De mint mondottam volt, ez itt nem légi célok ellen szolgáló technika. :)
HUJBI 237459 2010. december 27. 12:44
Válasz erre
ugyan nincs rajta se szalmabála, se villamos, de nagyon tetszik.

az internacionalizmus jegyében még egy zsákmányolt Komszomolec kéne mellé. :)))
Szamuráj 237458 2010. december 27. 11:41
Válasz erre
SDC10887
SDC10887
SDC10899
SDC10899
SDC10888
SDC10888
SDC10889
SDC10889
SDC10892
SDC10892
SDC10896
SDC10896
SDC10897
SDC10897
SDC10898
SDC10898

Egyébként itt van egy másik futó projekt, a normandiai bokázsos. Tegnap mászkáltam a természetben és begyűjtöttem minden féle ágat, gallyat. Most ezekből hirtelenjében feldobtam párat az út mentén, a vastagabb ágakat meghagyom, a vékonyakat drótos technikával csinálom meg. Az lesz a történet, hogy a brit páncélautó személyzete megáll a hirtelenében elhagyott Somua mellett és tanulmányozzák. A németek nagy számban alkalmazták a francia zsákmányolt féllánctalpasokat. Sárga színe lesz, zöld csíkokkal. A földút közepe gazos, magas fűvel, csekély macskaköves részlettel. Az építés haladásáról teszek fel további képeket, egyelőre kísérletezem és amelyik technika jobban elmélyül, úgy az a dioráma fog előbb elkészülni. :)

Tanárúr
qiez 237457 2010. december 27. 11:40
Válasz erre
Szerintem is jó a kettő együtt. Nekem is megvan ez a készlet, a személyzet felszerelése gyakorlatilag ugyan az, mint bármelyik modern amerikai harckocsizó személyzeté. Talán a gyalogosokat nem raknám egy légvédelmi LAV mellé, bár ez függ a dioráma témájától is. Ha pl. a gyalogosok egy ellenőrző vagy áteresztőponton álldogálnak, a LAV meg éppen áthalad a "csatamező" irányába, már szerepelhetnek együtt -szerintem..
Robi 237456 2010. december 27. 10:33
Válasz erre
Fajin, hogy most használjuk a könyvet ráadásul továbbfejlesztjük az ötleteket.
Lacus78 237455 2010. december 27. 10:04
Válasz erre
Ez nagyon ügyes volt Szamuráj, grat! Hasznos tanács, ötlet a követ készítéséhez, köszönjük.
Szamuráj 237454 2010. december 27. 09:40
Válasz erre
SDC10824
SDC10824
SDC10882
SDC10882
SDC10885
SDC10885

Köszönöm srácok!
Azért ennyire üres, mert még nincsen kész. :) Előbb a feljött ragasztást kell helyrehozni, teljesen új kövezetet csinálok és majd utána hasznosítom az ötleteket. Azt hiszem tudom a megoldást a kövezet kialakítására. A forma1-es dioráma készítésénél használtam először a kockakövezet nyomósablont: kemény sztirolból vágtam a kagyló mintázatot, majd milliputot raktam fel rá. Aztán egy célszerszámmal belenyomkodtam a kövezet negatívját. Száradás után az alapra ragasztott levegőn száradó gyurmába (előtte faragasztós wc papír alapot kapott a gyurma) nyomkodtam a sablont, vigyázva a szélein, ne púposodjon fel. A sablont érdemes liszttel megszórni, ne ragadjon bele a gyurmába. Ennél a diorámánál négyszögletes sablont kell készíteni.

Üdv!

Tanárúr
HUJBI 237453 2010. december 27. 09:37
Válasz erre
HûBérÚr 237452 2010. december 27. 09:23
Válasz erre
Szia,
Teljesen jó a kettő együtt. A Stryker személyzet ne zavarjon meg, egyenruhában teljesen ugyanaz, mint bármely más US páncélos személyzete.
A LAV-ok különböző fajtáját (csapatszállító, aknavető hordozó, műszaki, páncélvadász...) mind az afgánoknál, mind pedig Irakban használta/használja a tengerészgyalogság, bár jónéhányat már updateltek (pótpáncél, szélesebb gumik stb.), de a régiek is megtalálhatóak ugyanúgy. Legfőképpen ha 2003-2004-es állapotot akarsz bemutatni, mint amire a figurák egyenruhája is utal...

A Militaryphoton van egy külön topik a tengerészgyalogosok iraki/afganisztáni bevetéséről, rengeteg hasznos infóval és képpel!
HUJBI 237451 2010. december 27. 08:44
Válasz erre
körút1
körút1
körút2
körút2

és a kép alapján még jó is lenne (1).

nekem a kukás lámpaoszlop is tetszik (2).
lucky 237450 2010. december 27. 08:42
Válasz erre
Tanár úr!
Kissé üres nekem ez a dio...
Ákos 237449 2010. december 27. 08:38
Válasz erre
A Miniart gyárt hasonlót, ez jó lenne alapnak is:
www.miniart-models.com/36040.htm
HUJBI 237448 2010. december 27. 08:36
Válasz erre
mivel az autó sofőrje vélhetően sietve távozott, én mellé tennék egy aktatáskát vagy valamilyen ruhadarabot, kalapot, esernyőt, kesztyűt stb.
HUJBI 237447 2010. december 27. 08:33
Válasz erre
igen, köszönöm! anno ezt a problémát én L profilú kerettel oldottam meg, ami odafogta a makrancoskodó széleket. elég, ha csak egy kicsit "lóg" rá és egy kicsivel magasabb, mint az alap, így annyira nem bántja a szemet. esetleg némi folytonosságot adva a történetnek a síneknél ki lehetne hagyni.
Robi 237446 2010. december 27. 08:30
Válasz erre
Kicsit furcsán néz ki, hogy a villamosnál nincsen felsővezeték.
Szamuráj 237445 2010. december 27. 08:05
Válasz erre
SDC10862
SDC10862
SDC10864
SDC10864
SDC10866
SDC10866
SDC10869
SDC10869
SDC10872
SDC10872
SDC10873
SDC10873

Szia HUJBI!

Hiányzik látom a villamos dioráma. Így néz ki. A szélein feljött a ragasztás, el vagyok keseredve hogyan tudnám kijavítani, hozzányúlni nem merek, mert attól tartok, hogy megreped vagy eltörik. Kár lenne érte.

Tanárúr
HUJBI 237444 2010. december 27. 07:02
Válasz erre
na szóval én úgy értettem, hogy a LAV ebben a formában már egy kicsit már öregecske, a katonákon meg egy viszonylag új egyenruha van, de nem kizárt, hogy még lehettek, lehetnek együtt. az, hogy lövészeket helyezel el egy diorámán, de magát a szállítóeszközt nem, szerintem nem istenkáromlás.
silent8 237443 2010. december 27. 01:20
Válasz erre
Ja akkor elméletileg rendben van.
Végül is igaz. De akkor is kellene mellé még valamilyen teherautó vagy egy terepjáró, vagy egy bradley. De még mindig fenntartom, hogy a stryker személyzet nem lesz jó az lav-hez. Bár meg lehet próbálni. De a legjobb ha mondjuk egy Abrams mellé teszed az LAV-t úgy már sokkal jobb lenne. Sokféle ötletet lehet kihozni. Bár én ezt a kitet csak kiindulási alapnak jó. Még mindenképp kell mellé valami.
Szerintem
 De hát...
rittal 237442 2010. december 27. 00:18
Válasz erre
a TUA páncéltörö (!) igy akar lehet mehet mellette egy járőrcsoport...
silent8 237441 2010. december 26. 23:06
Válasz erre
De szerintem is határeset
A gyalogosok még úgy ahogy ok.
De a stryker személyzet nem lesz ok az lav-hez.
Önmagában szerintem ne tedd az lav-hez a katonákat, mert az egy légvédelmis. Ahhoz meg nem megy önmagában az állig felfegyverzett járőr csoport. Ehhez keress valamilyen harckocsi személyzetet. Ha mindenképpen ezt szeretnéd, akkor tegyél mellé még valamilyen járművet. Vagy egy hummert, vagy valamilyen másik csapatszállítót. 
Legalábbis szerintem. Dehát izlések és pofonok. 
HUJBI 237439 2010. december 26. 20:50
Válasz erre
bubumaci07 237438 2010. december 26. 20:32
Válasz erre
Szia! 
Szerintem teljesen jók azok a figurák ahhoz a harcjárműhöz.
ATTIS 237437 2010. december 26. 20:10
Válasz erre
0263Sth
0263Sth
f125655693235_00424
f125655693235_00424

az a helyzet hogy modern harci jármű/dio terén nem vagyok valami járatos úgy hogy a kérdés:EZ ÍGY ÖSSZEHOZHATÓ?
sipiricsi87 237436 2010. december 26. 18:38
Válasz erre
Én is csak azt tudom javasolni neked, hogy ábrázolj félbetört, vagy kidőlt oszlopot, de akár lehet álló is, lógó vezetékkel. Amúgy egy normál felső vezeték 8mm-től kezdődik és tudtommal 32-es a max, de ezek már bőven a 25kV-os kategóriába tartoznak, szóval neked 8, 10, 12 mm-es kábelek kellenek. Hogy 44-ben mi volt a szabvány űrszelvény, de tudtommal a belterületen alkalmazott 25 méteres oszlopköz elég régóta alkalmazott. Ennél kisebb űrszelvényt általában nem alkalmaznak, persze vannak kivételek. Ha jól tudom, akkor bizonyos transzformátor kombinációknál alkalmaznak 10-15 méteres oszlopokat, de akkor a dio a villany hálózatról szólna :)
Monty 237435 2010. december 26. 18:09
Válasz erre
Nézegetem az archív fotót, ami alapján készül, és azon csak messzebb látszódik egy oszlop. Lehet, mégis kihagyom a diorámáról.
Monty 237434 2010. december 26. 18:06
Válasz erre
Eddig nem ismertem... de nagyon ott van!
Az enyém jóval szerényebb lesz.
ATTIS 237433 2010. december 26. 17:37
Válasz erre
Monty ezt ismeredwww.rlm.at/cont/gal24_e.htm
lucky 237432 2010. december 26. 16:56
Válasz erre
Robi 237431 2010. december 26. 16:41
Válasz erre
Vagy pedig a vezeték két vége fák közé érkezne ha erdős részlet a fák között meg ki látja, hogy mi tartja, azt odadrótozod.
HUJBI 237430 2010. december 26. 16:19
Válasz erre
kidőlt, félbetört oszlopból elég egy is, a vezeték pedig a földön lenne.
Monty 237429 2010. december 26. 16:00
Válasz erre
Sziasztok!

A készülő arnheimi diorámámmal kapcsolatban merült fel néhány kérdés, amire nem találtam pontos választ.

Az egyik a felső-vezetékek vastagságára vonatkozik, erre nem találtam semmi infot a neten.
A másik dolog pedig a felső-vezetéket tartó oszlopok közti távolság mennyi volt? Volt erre valami szabvány méret? Én általánosságban egy 30-40 méteres adatot találtam. Ha ez igaz, és a legkisebb méretet veszem, akkor is a diorámán 85.7 cm-re kellene a két oszlopnak egymástól lennie, ami lehetetlenség, mivel kb. 35-36 cm-es lesz a dio hossza.
Ez viszont így dilemma elé állított, hogy hogyan is jelenítsem meg az oszlopokat, ill. ha csak egy oszlopot teszek fel, akkor nem "állhat a levegőben" a vezeték...
Hogy rövidre fogjam, tehát a jelenlegi dioráma méretnél fogva, csak kb. 10 méterre lehetne a két oszlop egymástól, ami hiteltelenné tenné az egészet. Tehát vagy 2 oszlop vagy egy sem (amit nagyon nem akarnék...), esetleg egy oszlop, de akkor mi legyen a vezetékkel?
Lenne valami ötletetek? :)
Robi 237428 2010. december 26. 15:30
Válasz erre
Ahogy olvastam a könyvet kezdtem rájönni.
lucky 237427 2010. december 26. 15:25
Válasz erre
filterezés : a színek fakulásának imitálása, az egységes hatás megtörése?
ATTIS 237426 2010. december 26. 15:19
Válasz erre
csak a filterezéssel ne keverjük össze.
lucky 237425 2010. december 26. 14:25
Válasz erre
Átmosás: célja a mélyedésekben megült szennyeződés utánzása. ( por, motorolajjal keveredett por)
Repülőknél szokásos a szegecselt bekarcolt felület látványosabbá tételére is.
lucky 237424 2010. december 26. 14:21
Válasz erre
"A szárazecsetelés egy olyan teknika amivel a makett felületén, kopást ,koszolást, élek kiemelést tudod utánozni."
kopás:
a felületről használat közben lekopott festék, és látszik alatta a korábban oda került festék vagy az alap színe ( fém fa stb)
pl német hk-nál a téli fehér alól előjön a korábbi sárga.
koszolódás:
olyan felület ahová más színű rész dörzsölődik és ez megváltoztatja az eredeti színt.
pl hk-nál a búvónyílások környéke ahol a személyzet koszos ruhában mozog.
de a szerszámok tiszta fa nyele is sötétedik, ha koszos kézzel fogják meg.
Élek kiemelése:
Olyan megoldás ahol az éleknek kissé eltérő színük van.Ennek a célja az, h a felület látványosabb legyen. Főleg egyszínű felületeknél használatos.
pl a sárga harckocsi éleit az alaptól világosabb sárgával fested meg.
Robi 237423 2010. december 26. 13:56
Válasz erre
Magyarán az átmosás amikor a festéket felkenem majd egyből letörlöm utána, hogy kevés maradjon? A szárazecsetelést m,egértettem csak mire jó?
Robi 237422 2010. december 26. 13:49
Válasz erre
silent8 237421 2010. december 25. 20:08
Válasz erre
Ami 3:45-nél van az az átmosás!
silent8 237420 2010. december 25. 20:06
Válasz erre
Szia Robi!
A szárazecsetelés egy olyan teknika amivel a makett felületén, kopást ,koszolást, élek kiemelést tudod utánozni. A technikája nagyon egyszerü. Belemártod az ecsetet, a festékbe, aztán egy rongyba beletörlöd. Úgy mintha letörölnéd az ecsetről a festéket.
/nem mártod higítóba/ Ezzel az ecsettel átkened a felületet.
www.youtube.com/watch
Nézd meg ezt a linket, tekerj bele.Nagyon jó videó a makett festéséről. Úgy 3:30-nál pont megtudod nézni a szárazecsetelést,és az átmosást. 
Nagyon profi makettezőről van itt videó! Sokat tudsz tanulni innen.
Robi 237419 2010. december 25. 19:26
Válasz erre
Mi az a szárazecsetelés, és az átmosás?
qiez 237418 2010. december 25. 19:07
Válasz erre
vesi 237417 2010. december 25. 19:07
Válasz erre
Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek!Attis szép karácsonyi ajándékot kaptál!
Szamuráj 237416 2010. december 25. 17:12
Válasz erre
SDC10833
SDC10833
SDC10834
SDC10834
SDC10835
SDC10835
SDC10836
SDC10836
SDC10837
SDC10837
SDC10838
SDC10838

Fenyőfaépítés 1/72-ben. :) Nagyon jó a könyv.
Tanárúr
Robi 237415 2010. december 24. 22:45
Válasz erre
Meg halnoap egy BT-7-es is lesz.
Robi 237414 2010. december 24. 22:45
Válasz erre
Megnéztem a fa alját. Hát nem ott volt az első és a második kötet? Előre is örülök mert tudom, sok hasznos tanács lesz benne.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361.