/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362.
kinggi 237377 2010. december 22. 12:14
Válasz erre
ATTIS 237376 2010. december 22. 12:08
Válasz erre
DSC03719
DSC03719
DSC03723
DSC03723
DSC03722
DSC03722

Na végre kész a víz is
ATTIS 237375 2010. december 22. 11:26
Válasz erre
kezdõ 237374 2010. december 21. 22:31
Válasz erre
Luthor 237373 2010. december 21. 22:18
Válasz erre
Nullás ecsettel felpakolod a felületre és addig tologatod ide-oda a panelek meg hasonlók tövében (ahol port akarsz), amíg ki nem világosodik szépen. A maradékot lefújod.
vesi 237372 2010. december 21. 21:10
Válasz erre
helló attis!új alapot kapott a jármű?jó lett!
ATTIS 237371 2010. december 21. 20:47
Válasz erre
köszi indiana ha minden jól megy lassan 1 másik projektem is befejezem már csak a vízre vár vagy1/2 éve
ATTIS 237370 2010. december 21. 20:45
Válasz erre
én a noch vizét használom most igaz nem tenger lesz
ATTIS 237369 2010. december 21. 20:43
Válasz erre
korong!
ATTIS 237368 2010. december 21. 20:42
Válasz erre
DSC03702
DSC03702
04-07-2009131
04-07-2009131

hát a koron méretek változóak ahogy a képeken is látszik a mellékelt linken én irodai lukasztóit használtam
gyuri 237367 2010. december 21. 20:25
Válasz erre
Sziasztok!
Kellene pár tapétaminta a 40-es évekből.
régebben láttam itt de egyszerűen nem találom!
Előre is köszönöm!
gyuri
step 237366 2010. december 21. 20:12
Válasz erre
P1010304
P1010304
P1010209
P1010209

Sziasztok.
Kicsit haladtam a leendő dioráma szereplővel.
A porozását a mellékelt reszelt szürke krétaporral hogyan lehetne a legjobban megcsinálni? Mivel ilyet még egyáltalán nem csináltam ((a makett is 15 év után az első:) ))
kezdõ 237365 2010. december 21. 20:07
Válasz erre
:)
és melyik oldalon van mert nem találtam megxD
Tiv 237364 2010. december 21. 18:14
Válasz erre
Freddy 237363 2010. december 21. 13:42
Válasz erre
Azon a sínen, ami lyukasra van rohadva, nem nagyon jár már vonat.
lucky 237362 2010. december 21. 13:05
Válasz erre
Legfeljebb elsütöd korrodált sínnek...
X INKVIZÍTOR X 237361 2010. december 21. 11:51
Válasz erre
ATTIS

a műgyantával 2 apró probléma van, egyrészt a vetemedés, másrészt a buborékok, ha nem szép az öntés, akkor baromi nehéz kijavítgani, a talpfákon még el lehet sumákolni, de ha a sín is teli van apró kis lyukakkal a buborékok miatt...az már nagyon büntet.
ugyhogy ha rászánom magam, marad a trumpeter készlet...de előbb befejezem a készülő 6 járművem...

a Pz IV/70(V) festésén kissé nagynak találom a foltok méretét.
erről a festésről itt találsz anyagot :
armorama.kitmaker.net/modules.php
chris6 237360 2010. december 21. 11:48
Válasz erre
hello.

valaki tud fenyőfa készítésre olyan módszert amihez nem kell moha?
Mert nem igazán tudok beszerezni mohát.

köszi
HUJBI 237359 2010. december 21. 10:11
Válasz erre
só + víz. :)))

a viccet félretéve, ha egy kicsit visszalapozol, itt komplett tanulmányokat találsz a víz készítéséről.
kezdõ 237358 2010. december 20. 21:46
Válasz erre
még semenyixD
és a tengert miböl kéne csinálni?:D
Indiana73 237357 2010. december 20. 18:39
Válasz erre
Szevasz ATTIS!
Nagyon szép lett Gratulálok.
Aki tud az tud:)
ATTIS 237356 2010. december 20. 17:47
Válasz erre
DSC03705
DSC03705
DSC03707
DSC03707

hát 1 kis munka még van de nagyjából kész
ATTIS 237355 2010. december 20. 17:45
Válasz erre
X INKVIZÍTOR X!Nem akarlak semmivel se biztatni de a haverom a Dragonét öntötte nekem mű gyantából.ha kell talán rá tudnám még venni csak a... szállítás!
Robi 237354 2010. december 20. 15:06
Válasz erre
Icebreaker 237353 2010. december 20. 08:44
Válasz erre
Szervusz Lacus!
Nagyon jól néz ki az oroszlánod. Sokáig filóztam rajta, hogy mi nem oké vele, de rájöttem! Nincs füle!:-) 
A könyveket én is beszereztem és azt hiszem sok ötletet fogok meriteni belőle.
Üdv:

Ice
bat 237352 2010. december 19. 22:54
Válasz erre
Robi,Lucki,

köszi a segítséget
lucky 237351 2010. december 19. 22:12
Válasz erre
A modellvasút ezen részének nincs köze a méretarányhoz csak a fizikához.
Ha az igazihoz lenne köze akkor siklás siklás hátán lenne a terepasztalon.
lucky 237350 2010. december 19. 22:11
Válasz erre
Én meg az igazinál :)
Az összes adattal úgy vagyok mint a viccbeli tanársegéd. Tudom mit melyik könyvben találok meg.Ezt konkrétan az E12 Műszaki kocsiszolgálati utasításban.
Robi 237349 2010. december 19. 21:50
Válasz erre
Hát azért én se vagyok ma született bárány ezügyben én már csak tudom, hogy ha szorosan van nem tud kanyarodni. Mondjuk ilyen pontosan nem tudtam. Én ilyenben maradok a modellvasútnál.
lucky 237348 2010. december 19. 21:16
Válasz erre
X INKVIZÍTOR X!
hidd el nem jóisten tartotta helyén a síneket.:) Ott volt az.
GEO
www.google.hu/imgres Ezt 1940 -ben készült Hegyeshalmi felvételen már láttam.
Ez viszont szegelt ráadásul Kárpátaljai
www.google.hu/imgres

És még némi irodalom a témában
www.freeweb.hu/ngvasut/felepitmeny.html
lucky 237347 2010. december 19. 21:11
Válasz erre
Bat, Robi!
A kerékpár a síneken sose passzol. Ívekben gond lenne ha szoros lenne, mivel beszorulna. A kerékpár a sínpáron nem egyenesen hanem un szinuszosan halad.

Mindig van egy un nyomjáték.Ez kb 10mm.Ezt úgy kell érteni, hogy ha az egyik kerék nyomkarimája hozzásimul a sínhez, akkor a másik nyomkarima és a sín között van ennyi távolság. A nyomkarima az a perem a keréken. Tulajdonképp ez az a vmi ami megakadályozza a kerék sínről leesését.

A kerék belső homlokfelületei között 1361 mm plusz-mínusz 2 mm ( siklócsapágy esetén 4 mm). Másképp 1359 és 1363 között kell lennie. Ez 1435 mm nyomtávra érvényes. Ez egységes méret, ennyi az összes normál nyomtávú kerékpárnál.
A 2 és a 4 mm közötti különbség 1/35-ben minimális így ezzel nem érdemes foglalkozni.

Széles nyomtávú kerékpárhoz még nem volt szerencsém. Gondolom sokkal több ott se lehet.

A tengelytáv a jármű hossztengelyében mért érték.Amiről a kérdés szólt az a keréktáv, még pontosabban a kerekek belső homlokfelületei közötti távolság.:)
A tengyel a zsargonban a kerékpárt jelöli.
Ha un. tengely átszerelést szeretnél ( ekkor csak a kerékpárt cserélik) akkor az ágyvezetéket ( ez van a csapágy két oldalán) normál helyzetben, az alvázra merőlegesen építsd be.
A csapágy ezek közé kerül. A kerékpár kerekektől kifelé eső részén van egy kinyúló tengely. Ez a tengelycsap, röviden csap. Ezt a csapot kell olyan hosszúra készíteni amit a szerkezet megkíván.Persze szimmetrikusan.
A képen a sikló csapágyazású kerékpár látható
www.google.hu/imgres
Itt meg az egyszerű hordműnek nevezett szerkezet
(Lényegében a beépített kerékpár+ lemezrugó alváz kombó):
indafoto.hu/pinyoka/image/7663187-4c353783
Robi 237346 2010. december 19. 19:02
Válasz erre
Nem lötyöghetett nagyon inkább passzolnia kellett. De mondjuk azért nem holt szorosan illeszkedtek.
X INKVIZÍTOR X 237345 2010. december 19. 18:30
Válasz erre
lucky

köszönöm az informácxiót ! :)

akkor, ha jól számolok, az orosz nyomtáv 35-ben 43,4 mm, a német 41 mm --- találtam itthon egy taplfát, azon a két sínszár közti táv 42 mm...ahogy nézem itt a belinkelt Trumpeter termék részletfotóit, ez a darab pont azok közül való / egy barátomtól került hozzám ez a darab, ömlesztve kaptam tőle sokmindent és ez is köztük maradt /.

és valóban hiányoznak róla a sínbefogás csavarjai...de a fotókon sem látszik.
bat 237344 2010. december 19. 18:17
Válasz erre
gh_br52-15
gh_br52-15

hello urak,

látom a vasút a téma...
...én most egy ilyen diorámán ügyködök,és ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem.
1-a trempetter álltal gyártott német tehervonatok nyomtávjával mi a helyzet?megjeleníthetőek ezek a kocsik orosz témáju diorámán?
-a másik az ,hogy a fennt említett gyártó kocsijának tengelytávolsága akkora ,hogy lötyög a hozzá mellékelt sinek közt.Ha egalizálom a hibát,akkor viszont torzúl a makett(a tengelyeket tartó vas és az alváz már nem derékszögben illeszkednek.
2-az életben volt lötyögés vagy passzentos volt a kerekek és a sin kapcsolata?
Robi 237343 2010. december 19. 18:16
Válasz erre
Lacus78 237342 2010. december 19. 17:37
Válasz erre
P1100210
P1100210
P1100211
P1100211
P1100213
P1100213

Ádám 911.
Köszönjük a vásárlást, remélem nem volt pénzkidobás:) A folytatás(ok) nem rajtunk múlnak, ötlet, ambíció van, de ehhez fogynia kell a második résznek...

Indiana.
Gyurmából készült az oroszlánfej? Most nagyon mélyen meghajlok előtted, ugyanis én még nekiállni sem mertem az enyémnek ebből az anyagból...nem tudnám az ilyen összetett dolgot kialakítani belőle. Esetleg ha teheted (anyagilag), szerezz be valamilyen puttit, ami alkalmasabb az ilyen munkákra. Nekem szerencsére még van itthon, így ebből próbálkozom...szegény oroszlán kicsit nyomi lett, de hát még mindig jobban járt, mint az első próbadarab, aki a kukában végezte:D EZ a "szobrászkodás" nekem is idegen terület még...
lucky 237341 2010. december 19. 16:58
Válasz erre
Tehát az oroszok széles nyomtávot használtak/használnak, a németek meg normált.
Bocs a pontatlanságokért.
lucky 237340 2010. december 19. 16:57
Válasz erre
Az oroszok széleset: 1520mm a sínek belső oldalain mérve.
A németek meg normált: 1435 mm ugyanott mérve.
A széles az ami több mint 1435 a keskeny meg ami ettől kevesebb.
Ivánéknál ( és az USA-ban is) rengeteg szegelt lefogás van még most is.
Tudtommal átépítés is volt rendesen, ill volt ( és van is (pl nálunk Záhony-Tuzsér vonalon) összefont vágány.
Ennél 3db sín van.A két szélső a széles ( 1520) a belső pedig a normál ( 1435) nyomtávnak megfelelően. A harmadik sínszál közös.
X INKVIZÍTOR X 237339 2010. december 19. 16:17
Válasz erre
köszönöm a segítséget mindenkinek :):)

a töltés annyira nem számit, mert ahogy néztem a képeket / 3-4 van az archívumomban /, annyira elfedi a por meg a homok, hogy a talpfák is alig látszanak,épphogy csak kontúrszinten...így lehet talán a sínbefogásokkal + egyebekkel trükközni, a tank is sokat fog takarni...
VISZONT !
ezek ketten német vágányokat gyártanak,a kép viszont az orosz fronton készült : a németek keskeny nyomtávot használtak, az oroszok széleset...
namost, valaki megírhatná, melyik mekkora, hogy utána tudjak számolni, mekkora lesz az eltérés 1:35-ben...persze ha csak pár milliméter,az nem érdekes, a látvány a fontos :)
lucky 237338 2010. december 19. 09:29
Válasz erre
X INKVIZÍTOR X!

Van vágánya a Trumpinak és ha még hozzájutsz a Dragonnak is.
A műa töltés nem a legjobb, sztem apró kavicsszerű anyaggal sokkal szebbet lehet gyártani.
A sínek a Dragonnál szebbek, de a fejük kissé lapos.A Trumpinál jó a méret, de a gerincen az egyik oldalon kilökőtüske nyomok vannak.
A sínlefogás sem túl valósághű de szegelt rögzítésnek elmegy.Emlékeim szerint a sínszegek a makettnél kívül kettő belül egy, a valóságban meg pont fordítva vannak.

Ha kimész egy vasút állomásra ilyet már nem fogsz látni. Jelenleg nálunk a csavarozott, az un GEO és az SK sorozat van nagy számban használva.
Nem zárom ki, h egy régi használaton kívüli, vagy ritkán használt szakaszon lehet még ilyen.
Ádám911. 237337 2010. december 19. 08:53
Válasz erre
Lacus!

Tegnapi nap sikerült átvennem végre a könyvet, hála a jól működő postának. El is olvastam és tetszik. Csak így tovább! Remélem lesz még egy jó pár rész:)
Indiana73 237336 2010. december 18. 23:26
Válasz erre
Leo1
Leo1

Hát ilyen lett.
Indiana73 237335 2010. december 18. 22:27
Válasz erre
Leo
Leo

Szevasz Lacus!
Én gyurmából formáltam meg a képet ,illetve ebből készítem majd el a többi diszt is.
Megformázgattam a képet, egy pici csavarhuzó segítségével, és egy ecsetel. Folyamatosan vizeztem. Elő karcoltam a gyurma lapon a mintát. Nem használtam sablont.
Most egy oroszlán fejen dolgozgatok, az első kép még száradás előtt.
Próbálom az ókori formákat lesni:)
Azért ne nevess ki.
qiez 237334 2010. december 18. 22:10
Válasz erre
b_TP_00213
b_TP_00213
TR00213
TR00213

Tudnám ajánlani a Trumpeter 00213 German Railway Track készletét. A neten tudod beszerezni.
vincus80 237333 2010. december 18. 22:09
Válasz erre
Hirtelen ezt találtam hozzá:
www.1999.co.jp/eng/10061688

Üdv
vincus80 237332 2010. december 18. 22:07
Válasz erre
Szia X INKVIZÍTOR X!

A Trumpeternek volt/van vasúti sín+töltés készlete (vagon, ill. mozdony nélkül). Nem is horror az ára, és ha minden igaz 90 cm hosszú. :) 1-2 dio kijön belőle.
Üdv:
V
X INKVIZÍTOR X 237331 2010. december 18. 21:58
Válasz erre
Pz V 214
Pz V 214

az alább hozzászóló úriember = Adóba Laci barátom annyit piszkál, hogy jók a tankjaim, de csináljak diorámát, merugye az egész makettezés esszenciája, hogy úgy döntöttem próbálkozom :)

szóval, van é valakinek valami ötlete arra hogy a képen szereplő vasúti töltéshez hasonló dolgot hol lehet venni, illetőleg hozzávalókat, sín, talpfa / nehogy azt javasolja valaki, hogy faragjak / öntsek sínt házilag ! / ?

ugyanis a képen vélhetően a Wiking Pantherei vannak, így az általam készített jármű pont passzolna rá...
Lacus78 237330 2010. december 18. 20:11
Válasz erre
Köszönöm az elismerő szavakat Hangagyula, nagyon jól estek:)
Indy.
No és ha nem műhelytitok, akkor miből készíted a formát, díszt? Azért kérdezem, mert az ilyen összetett mintákat, formákat csak milliputtiból tudom elképzelni, az oroszlánfejet is pl. abból formáztam...hacsak nem valamilyen faragással, gravírozással készíti az ember.
hangagyula 237329 2010. december 18. 17:55
Válasz erre
Lacus aki ilyen könyveket alkot mint te annak egy percig se fájjon a feje,a pezsgőtől sem,fantasztikus amiket megalkottál.
Indiana73 237328 2010. december 18. 17:55
Válasz erre
Szevasz Lacus!

A kérdéseidre válaszolva.
A dombormű a Quadriga pálya egyik falának a díszítő eleme lesz.
Tudod ez nagy álmom:)
Készítek még egy pár díszítő elemet, hogy a Római jelleg meg legyen.
A diot, amit tervezek Kb 70x30as alapra kell helyeznem, mert a kanyar, és a benne lévő épület sor, illetve a kocsik csak így mutatnak majd. A méret arány 1:32
Hát nagyon izgat, hogy mi lesz belőle, mert már ezzel alszom, és lassan ezzel kelek. Egyébként a kép egy babérkoszorút mintázna, egy győzelmi szalaggal.
(remélem ez azért egy kicsit felismerhető is.)
A színezés Ókori faliképek bordós-lilás keveréke.
A mérete 8x6 cm kb. 0,5 vastag alap + minta, kartonra ragasztva, ami beépül majd a falba.
Hát most röviden ennyi:)
AVE:)
Azt húzok havat hányni :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362.