/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.
Ufi 233801 2009. szeptember 7. 07:56
Válasz erre
halaci! Köszönöm a választ.Még az lenne a kérdésem, hogy az Sd.Kfz.251/1 Ausf.B lehetett e Afrikába? Valahogy szeretnék összehozni egy Afrikai "diot".

Köszönöm!
halaci 233800 2009. szeptember 6. 23:02
Válasz erre
Mivel a H 1943 márciusában jött ki, a szövetségesek pedig akkor már Tuniszban álltak, kétlem. A kasserine-i offenzíva kudarca után páncélos utánpótlást már nem nagyon kapott a DAK.
Gotha 233799 2009. szeptember 6. 11:20
Válasz erre
szia

a törzse ha jól emlékszem tujaágból van, ez hasonlít a pálmatörzs felépítésére. a levelek pedig különböző csirketollakból. Ugyebár van fedőtoll, pihetoll nemtudommár milyen toll, de ez inkább a vékonyabb kisebb szárnytollból van, amelyik egyenesen áll és nem görbül ide-oda ha kézbe fogod.
Na ezt szakszerűen leírtam, bioszból biztos most buktattak volna meg.
szóval úgy csináltam ahogy itt olvastam, zölddel befestettem, de nem szálirányba, hanem szemben vele, így kis pamacsokká állt össze, aztán a pamacsokat már szálirányban húztam. egyszerű egyébként, a másodiknál már menni fog.
Ufi 233798 2009. szeptember 6. 10:38
Válasz erre
Urak!
A panzer IV Ausf.H harcolt e Afrikában?

Köszi. Ufi
raffay007 233797 2009. szeptember 6. 09:54
Válasz erre
Gotha sztem nagyon jó lett!Én is próbálkoztam pálmákkal a,a Tied viszont jobb lett!Hogyan csináltad(mielőtt még kitörte a vihar:))
Gotha 233796 2009. szeptember 6. 08:16
Válasz erre
P6270014
P6270014
P6270015
P6270015
P6270016
P6270016
P6270019
P6270019
P6270017
P6270017

köszi az eddigi ötleteket, segítségeket, a projekt a következőképp módosult:
-több réteg homok került fel
-roncsdarabok
-a pálmákat kitörte(m) a vihar vagy csak kirohadtak
-keréknyomok
-figurák
-a szárnyról eltűnt a jelzés
-géppuska korom
-hínárok
-antenna
-a rotorok jobban elcsavarodtak
nagyjából így áll most
Tibor 233795 2009. szeptember 5. 04:41
Válasz erre
Szia!
Annyit hagy pontosítsak, hogy ez (is) eredetileg Frog makett volt, aztán a '80-as évek elején az oroszok megvették a Frog-ot és kilószámra lehetett bagóért kapni a játékboltokban a nagyobb szovjet városokban.
Üdv.: Tibor
Gotha 233794 2009. szeptember 4. 21:42
Válasz erre
309621
309621

hozzáteszem ez egy übergagyi makett volt, szovjet, Triálos dobozban. Csupa sorja és még a típus sem volt feltüntetve rajta.
Gotha 233793 2009. szeptember 4. 20:15
Válasz erre
igen, valószínű hogy még benne van szegény.
mico 233792 2009. szeptember 4. 20:11
Válasz erre
Hello Gotha!

Tényleg csak észrevétel(nem kukacoskodás), de legközelebb használható is lehet.
Amikor megnéztem a képeket, az első kérdés amit feltettem magamnak: miért van zárva a kabintető?
A pilóta miután lelőtték visszazárta?, mert ha lenőnének én biztos nem azzal foglakoznék, hogy bezárjam az amúgy is szétlőtt tetőt.
Ha pedig meghalt, akkor benne kéne, hogy legyen a fülkébe.

üdv.
Gotha 233791 2009. szeptember 4. 13:17
Válasz erre
köszi megfontolom az ötleteidet. a pálmához nem feltétlen ragaszkodok, csak ki szerettem volna próbálni. a hínárra már gondoltam, megvalósítás alatt van! köszi
Visi 233790 2009. szeptember 4. 12:39
Válasz erre
Szia! Tegyél egy nagyobb lavórba vagy gyerekfürdőkádba fél vödör homokot, rá egy repülőt ami esetleg nem a kedvenced önts bele vizet és próbáld lötybölni a vizet a kezeddel... majdnem ugyanolyan nyonmokat fogsz látni, mint a valóságban.. én a pálmafát tartom túl közelinek, vagy ha a víz éri, akkor a gyökerei is kilátszanak, bár a pálmának fejletlen a gyökere!
A víz a homokba olyan gerinceket képez...de az uszadékok tetszenek... bár azokis a víztől távolabbi oldalon halmozódnak fel. ja, és hínárt is húzhatsz rá, szálasat, leveleset is.. pár hónap alatt sodródik a partra hínár is. lehet inkább az kellene mint pálmafa...
Gotha 233789 2009. szeptember 4. 12:36
Válasz erre
igen kösz, ennyire talán nem vagyok zizi, épp csak olyan képet nem láttam mint viselkedik a körbemosott tárgy a tengerparton, hogy teszi le a partra csapó hullám a hordalékot és mennyit... stb. de majd kitalálom.
Gotha 233788 2009. szeptember 4. 12:34
Válasz erre
igen köszi ez közben nekem is feltűnt. bár találtam képet így elhelyezve is.
sys 233787 2009. szeptember 4. 12:31
Válasz erre
Szia Gotha!
A felségjelzést vedd le a jobb szárny felső részéről, az amerikai "szokás" szerint 'bal szárny felül - jobb szárny alul'
Üdv
Ram 233786 2009. szeptember 4. 11:44
Válasz erre
... Gotha, nem akarok a szokásosnál kukacosabbnak tűnni, de én se jártam még orosz nyírfaligetekben (pedig most valami ilyesmi alapot szeretnék majd építeni a pz2-eshez), ellenben kb 2,8 perc alatt összeszedtem több tucat képet orosz nyírfaligetekről, minden évszakban, több féle nyírfával... szóval tengerpartra utazás helyett az olcsóbb változat: G-O-O-G-L-E :) vagy BING.com...
:)
Gotha 233785 2009. szeptember 4. 11:40
Válasz erre
köszi az ötleteket. úgy képzeltem, hogy néhány hónapja van a parton, a zuhanás nyomait a dagály már elmosta. de egy kis csíkot még tudok bevésni. finom szitált homok az egész alap, ez pálma fa ragasztóra van szórva. még mindenképpen szórom, csak a dagály és a hullámzás nem tudom milyen nyomokat hagy. (hiába, nem voltam még tengerparton.)
a rotoron még tudok csavargatni, épp tegnap láttam egy ilyen képet mennyire meggyűrődött.
Tibchi 233784 2009. szeptember 4. 11:25
Válasz erre
Szia!

Nem olvastam vissza, hogy frissen, avagy régebben lezuhant gépről van-e szó.
És csak kérdés (hangsúlyozom nem értek hozzá), de ha lezuhan 1 gép, akkor nem kellene annak valami nyomának lenni a gép mögött?
üdv:
T
Gébics 233783 2009. szeptember 4. 11:23
Válasz erre
p-47-crash-at-nasw
p-47-crash-at-nasw
Normandy58
Normandy58

Szia!

Szépen alakul, tetszik az ötlet, de itt van néhány kiegészíteni való:

-hiányzik a repülőgép nyoma a homokban, most úgy néz ki, mintha függőlegesen esett volna le (még akkor is, ha nem friss a becsapódás),
-kosz, por, homok a gépen,
-a letört szárny darabjait tedd mellé, esetleg kicsit több roncsdarabot,
-a géppuskák koromnyomait készítsd el a gépre, most sterilnek tűnnek,
-a gépről hiányzik az antenna, ha nem s teszed fel, legalább készítsd el úgy, mintha letört/leszakadt volna,
-egy ilyen zuhanásnál a légcsavar sokkal jobban meghajlik, bár ezen már nem nagyon lehet javítani,
-készítsd el a jeep nyomát a homokban,
-a dioráma felületét szórd le valamilyen finom szemcseméretű anyaggal, mert így nem nagyon kelti egy homokos tengerpart látványát.

Segítségnek itt van két kép. További jó munkát! :)

Gábor
Gotha 233782 2009. szeptember 4. 10:48
Válasz erre
p-47
p-47
P6250007
P6250007
P6250008
P6250008
P6250009
P6250009

készült egy kicsivel jobb kép. hogy tudok még javítani rajta? A pálmák csak félkészek egyelőre. inkább ötleteket várok.
lucky 233781 2009. szeptember 2. 14:26
Válasz erre
Szia!
1:1-ben mondom a többit számold ki magad
6*12*36 cm. A régebben kézzel gyártott téglánál 4-5*12*36 cm.
matetamas13 233780 2009. szeptember 2. 14:11
Válasz erre
Hali!
Meg tudná valaki mondani 1:35-ben a téglák méreteit?
Előre is kössz!

Máté
Gotha 233779 2009. szeptember 1. 20:41
Válasz erre
20090901
20090901
20090901(001)
20090901(001

kb ilyen most. a jeep egyelőre csak terv.
Gotha 233778 2009. szeptember 1. 20:36
Válasz erre
úgy képzeltem illetve találtam két képet, hogy meggörbült rotorral behúzott futóval hasra szállt a homokpadon. viszont közel a tenger, dagálykor uszadékkal lepi be a környéket. két pálma is készülőben. A gép egyik szárnyvége letörött, egyenes töréssel, de ez már félig a homokban van nem nagyon látszik. a kabint szilánkosra készítettem.
a motor kigyulladt és bekormozta és olajozta az egész elejét.

nagyjából ennyi. ha tudok készítek egy rögtönzött fotót telefonnal
Muzzy 233777 2009. szeptember 1. 15:55
Válasz erre
Gotha!
Roncsvadászuk (erekjegyűjtők) mindíg voltak, tehát ennek megfelelően egy gép eléggé lerabolt is lehet.
Arr figyelj, hogy álló/járó motorral, vagy kinti/benti futóval szállt le, mert ezek eléggé meghatározzák a kiindulási sérüleéseket.
Nem értem, a vízben, vagy a víz melletti részen képzeled el a madarat, mert az árrészen a föveny síma marad.
Muzzy
Gotha 233776 2009. szeptember 1. 08:28
Válasz erre
kis segítséget kérnék.
Egy tengerpartra hasra szállt P-47 et építettem,
kérdésem lenne a szakemberekhez, hogy mire ügyeljek? /rozsda van-nincs vagy ha van akkor hol
2. pedig, hogy a parton a homokpadok hogy néznek ki a gép körül, mert nagyon sok oldalt megnéztem de ilyen képet nem láttam.
úgy készítettem el hogy uszadékok borítják a gép környékét. Ez csak egy pár éves roncs, tehát 1946-48 körüli időt írunk.

ebben kérek tanácsokat. köszi
proo0 233775 2009. augusztus 31. 20:09
Válasz erre
oké kösz mindenkinek,később lesznek képek is
matetamas13 233774 2009. augusztus 31. 15:51
Válasz erre
IMG_1345
IMG_1345
IMG_1344
IMG_1344

Igen!A tapétaragasztó és szódabikarbóna keverékével nagyon szépen lehet a havat imitálni.A keréknyomokat pedig kis száradás után (mikor már nem ragad az anyag) akkor lehet belenyomni.
Itt van pár kép is nekem hogy sikerült:
Ádám911 233773 2009. augusztus 30. 18:04
Válasz erre
Hígítsd fel vízzel ugyanúgy fog ragadni. Ha sima havas felületet akarsz akkor míg kevered adj hozzá egy kis szódabikarbónát míg "krém" állagú lesz. Vidd majd fel a kívánt felületre és szórj rá megint egy kicsi szódabikarbónát. Ha pedig jeges felületet is szeretnél akkor azt úgy tudod elérni hogy rendesen felhígítod és összekevered a szódabikarbónával úgy hogy az oldódjon fel benne. Majd ismét a kívánt felületre viszed.
proo0 233772 2009. augusztus 30. 17:01
Válasz erre
azt tudom,de nem rontom el a minőségét a vízzel?
GRIFX 233771 2009. augusztus 30. 16:58
Válasz erre
vízzel lehet higítani :) a faragasztót
proo0 233770 2009. augusztus 30. 16:54
Válasz erre
a tapétaragasztót is kipróbálom és köszi az ötleteket mindenkinek
proo0 233769 2009. augusztus 30. 16:52
Válasz erre
a faragasztót próbáltam,de az túl sűrű szerintem
Ádám911 233768 2009. augusztus 30. 11:23
Válasz erre
su-152
su-152

Vagy akár faragasztó és szódabikarbóna.
atis76 233767 2009. augusztus 30. 10:47
Válasz erre
Üdv
Tapétaragasztó és szódabikarbóna.
Atis
proo0 233766 2009. augusztus 30. 10:11
Válasz erre
értem és köszi
Bubu 233765 2009. augusztus 30. 10:05
Válasz erre
A párducon is a suli ragacs van , nem bántja a műanyagot meg a festést!Igen csak simán bekened és rászitálod , ha vastagabb havat szeretnél akkor a ragasztót is vastagabban kened vagy több rétegben!
Üdv:Bubu
proo0 233764 2009. augusztus 30. 10:01
Válasz erre
köszönöm a segítséget,a párducon is ezt a nebuló ragasztót használtad?Csak simán bekented ezzel a ragasztóval a felületet,szitával jobb rászórni?Ahol vastagabb hóréteget akarok ott több rétegben kell felvinni?
Bubu 233763 2009. augusztus 30. 09:37
Válasz erre
Szia prooO!
Az én diorámám 1 éve készült és semmi baja a havazásnak .A cikket megtalálod itt a fórumon a Makettek -Harcjárművek-Russia 1944 címen(vagy beírod a keresőablakba, hogy Panther ausf A).Remélem tudtam segíteni .Üdv:Bubu
proo0 233762 2009. augusztus 30. 09:22
Válasz erre
sziasztok építek egy havas diót csak nem tudom mi a legjobb ragasztó a szódabikarbónához,faragasztóba keverve egy csomós trutyi lett mert gondolom túl sűrű a technokol,sulifix nem tudom hosszú távon beválik e(a harcjárművet is szeretném havasítani)Aki csinált már havas diót és megvan neki pár éve kicsit segíthetne ebben,előre is kösz
zvereb 233761 2009. augusztus 27. 08:25
Válasz erre
thx srácok,

lesz min kipróbálni az ötleteket, tegnap a palmatex erős ragasztója sikeresnek tűnt, de még ma este megnézem a végleges eredményt

z
Z63 233760 2009. augusztus 26. 21:14
Válasz erre
Sziasztok!
Két megoldást használtam eddig, mert többször kellett már eltört gipszformákat restaurálnom.
1., Létezik egy ún. gipsz-gipsz izoláló folyadék, ami egy alkoholos lakkszerűség. Ha ezzel bekenek egy gipszfelületet, rá lehet önteni egy másik gipszréteget és szét lehet választani( fogtechnikai anyag). Ha mindkét felületet lekenem, megszűnik a gipsz szívóhatása, majd pillanatragasztóval ragasztok.
2., Eleve pillanatragasztóval itatom be a felületet, majd miután megkeményedett, pill.ragasztóval összeragasztom. Arra figyelni kell, hogy az átitatott rész kemény lesz, tehát utólagos csiszolásnál ezt figyelembe kell venni!
Üdv,Z63
andorka 233758 2009. augusztus 26. 19:00
Válasz erre
Don 233757 2009. augusztus 26. 18:10
Válasz erre
Ádám911 233756 2009. augusztus 26. 18:07
Válasz erre
Hali!

A faragasztó ebben az esetben nem segít. Szinte lehet mondani hogy semmit se ér. Ezt már én is próbáltam gipsz esetében. De ugyanúgy szétválnak.
Don 233755 2009. augusztus 26. 17:56
Válasz erre
Szia!

Esetleg a jól bevált faragasztó? :)
Don 233754 2009. augusztus 26. 17:55
Válasz erre
Rag!

Amit Amon belinkelt az tökéletes.
Ha tudsz külföldiül (ájnglus), akkor itt is olvashatsz róla:
www.migproductionsforums.com/phpBB3/viewtopic.php

NEm olyan vészes amúgy az egész, egy kis gyakorlással belel lehet jönni. (nekem már a második is sokkal jobb lett mint az első)

Don
Keri 233753 2009. augusztus 26. 17:53
Válasz erre
Szia!
Ragasztható gipsszel is.Merítsd be az eltört darabokat vízbe,míg meg nem szívja magát kellően,majd jó híg,tejfölnél hígabb gipsszel kend be a törésfelületet és azonnal nyomd össze.Az előzetes áztatással meggátolod,hogy azonnal elszívja a vizet a kettétört darab a közéjük kent lágy gipszből,így létre tud jönni a kötés.Nem a legbiztosabb lesz a ragasztás így sem,viszont a legolcsóbb...
Keri
pipi 233752 2009. augusztus 26. 17:38
Válasz erre
Szia!
Próbáld meg:
nirlat szerelő ragasztó MKL40, átlátszó (száradás után), nagyon erős ragasztó hatás, oldószermentes, festhető. 180 ml tubusos kiszerelésben lehet kapni.
"A nirlat szerelő ragasztó kiválóan alkalmas fa, műanyag, gipsz, tégla, üveg és kerámia ragasztására. Oldószermentes, környezetbarát, azonnali ragasztóhatással rendelkezik."
Ui.:nekem van, de még nem bontottam fel!
Üdv pipi
zvereb 233751 2009. augusztus 26. 17:21
Válasz erre
Sziasztok!

Sikeresen eltörtem egy házat ami gipszből volt (1/35). Most toldozgatom, de gipsz nem ragasztja, van valakinek valamilyen ötlete?
Romként hülyén néz ki..:)

üdv:z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363.