/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361.
Gébics 233617 2009. július 19. 07:38
Válasz erre
Szia!

Én tegnap tettem föl képeket az enyémről, de a Tiéd kicsit jobb lett, ahogyan azt már megszokhattuk! :)

Gábor
Macal 233616 2009. július 18. 22:38
Válasz erre
Köff szépen, a googleban pár oldallal már találkoztam amikből kilopkodtam a képeket:) De köszi a többit, hazsnos:) Nincs mese, le kell űlnöm és keményen terveznem:)
vlevi 233615 2009. július 18. 22:31
Válasz erre
Alapvetően 1/87-hez van (vasútmodell) szóval ahhoz talán még jobb, mint 35-höz.
Egyébként így néz ki 35-ben : kep.tar.hu/vlevi/50002763
Emerick 233614 2009. július 18. 21:59
Válasz erre
Szia Uram!
Remekül néz ki! Ha normadniai járművekről van szó, csak szólj! ;) :) Egy ilyen (ismét) szép, sőt, mit írok, gyönyörű munkánál hogy kerülhetsz alkotói válságba!
I.
lucky 233613 2009. július 18. 20:46
Válasz erre
na mostmár abba hagyom:)
lucky 233612 2009. július 18. 20:44
Válasz erre
gigant.chem.elte.hu/jelzes/jelzes.html
F1-es nagyon egyszerűsítve
lucky 233611 2009. július 18. 20:43
Válasz erre
lucky 233610 2009. július 18. 20:42
Válasz erre
www.freeweb.hu/mavf1/f1a.html
Egy kis F1-es forgalmi utasítás
lucky 233609 2009. július 18. 20:40
Válasz erre
Macal!
www.uvt.bme.hu/targyak/kl_palya/kazinczy_ea/kl_2_6.pdf
itt a tuti útátjáró ügyben.
lucky 233608 2009. július 18. 20:26
Válasz erre
lucky 233607 2009. július 18. 20:18
Válasz erre
images.google.hu/imgres
www.vasutas.cjb.hu/bpkeleti/d70_060809.jpg Domino70-es berendezés táblája. Ma is ez van használatban.

www.vasutas.cjb.hu/bpkeleti/d55.jpg Domino 55
http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://www.idokep.hu/~szvdom/kepek/z/zlmp0902.jpg&imgrefurl=http://www.idokep.hu/~szvdom/allomas.php%3Faz%3Dzlmp&usg=__zY47AhOo2MBmm61GvDcSkn2enDE=&h=450&w=412&sz=56&hl=hu&start=1&um=1&tbnid=FC94jvh54Ih1UM:&tbnh=127&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dv%25C3%25A1lt%25C3%25B3%25C3%25A1ll%25C3%25ADt%25C3%25B3%2Bberendez%25C3%25A9s%26hl%3Dhu%26sa%3DG%26um%3D1
Ez a szerkezet nem állítja a váltót,csak azt ellenőrzi a váltó kulcsok segítségével.

images.google.hu/imgres
Ez a vonóvezetékes váltó állító berendezés .
Macal 233606 2009. július 18. 20:08
Válasz erre
Köszi szépen a gyors választ, Benned bíztam!:)
ÜDv:
Macal
lucky 233605 2009. július 18. 20:02
Válasz erre
Macal!
Váltókezelő helység több féle van. Van olyan ami egy tartózkodó ( őrhely), itt asztal, szék,,szekrény, ruha, iratok, és szerszámok vmit klf kezelési anyagok tárolására , esetleg egy munkapad található.Ja és kályha is van...
A másik a váltóállító központ az már bonyolultabb.Itt anyagokat nem tárolnak, de van egy váltóállító készülék.Az elektromos, az egy nagy tábla amin lámpák és kapcsolók+ az állomás vágányhálózata vonalas ábra formájában található ( pl Domino).Létezik még számítógépes változat ahol a vágányhálózat monitoron látható.
A vonóvezetékes állító készüléknél, karokkal húzzák a vonóvezetéken át a váltók és a jelzők mozgó részeit.
Az útátjárók lényegében a két sínszál közé rakott burkolat amit a sínszálak belső oldalától vmilyen távtartó tart kb 5 cm távolságra. Ez a távtartó célszerűen két sínszál, aminek a végeit kissé összehúzzák.Lényegében 2-3 talpfa távolságon úgy 25-30 cm-t hajlítják befelé.
A burkolat lehet betonlap, acéllemez gumiborítással v anélkül( ekkor nincs távtartó, de a hézag ua), és macskakő is,de láttam már egyszerűen kaviccsal feltöltve is.Ez utóbbi nyilván ideiglenes megoldás.
A sínszálak külső oldalán hézag nincs.Itt az út borítását vagy macskakövet használnak.
Ezt az alapfelszereltséget kiegészíti a sorompó szakállal v anélkül, félsorompó, és az un labirintus ha van személyforgalom ( HÉV, Balaton mentán eléggé sűrűn előfordul) . A táblák szabványosak a KRESZ-ben előírtak.
Macal 233604 2009. július 18. 19:25
Válasz erre
Szokásos Lacus minőség:) Nagyon faszentos, a száz harcosomhoz gondolkoztam valami hasonló minimál épületrészleten... Asszem átlapozom a könyved újra ha már megvan;-)
Macal 233603 2009. július 18. 19:24
Válasz erre
Sziasztok!

Némi segítséget szeretnék kérni olyanoktól, akik jártasak a Vasúti dolgokban. Elsősorban a vasúti átkelőhelyek felépítése és berendezései érdekelnének, az infrastruktúra, nomeg hogy egy váltókezelő helység hogyan épül fel, és milyen cuccok teszik egyedivé, miknek kell feltétlen benne lennie. A témában mindennek nagyon tudnék örülni, képeknek, leírásoknak, dokumentációknak, de msnen is szívesen beszélgetnék szakértőkkel.
A segítségeket előre is köszönöm!
Üdv:
Zsigrai Zoli
Macal
sanyi 233602 2009. július 18. 18:29
Válasz erre
Szia!
72-es járgányokhoz hogy passzol? Nem dolgoztam még ilyesmivel, ezért tűnik amatörnek a kérdés.:)
Lacus78 233601 2009. július 18. 18:03
Válasz erre
P1040376
P1040376
P1040377
P1040377
P1040380
P1040380
P1040381
P1040381
P1040384
P1040384

Sziasztok.
Néhány hete belekezdtem egy normandiai tanyába, ami sajnos (más munkákhoz hasonlóan) jelenleg pihenőben van. A kövezés a könyvben leírtak alapján készül, agyagból.
Üdv.
Geriqe94 233600 2009. július 18. 16:50
Válasz erre
Geriqe94 233599 2009. július 18. 16:50
Válasz erre
joci232 233598 2009. július 18. 15:33
Válasz erre
vlevi ment e-mail
vlevi 233597 2009. július 18. 12:34
Válasz erre
DPP_0001b
DPP_0001b

Nekem van egy 120x60-as tábla modellezős füvem, nyári fű van ráírva. Nekem már nemigazán kell, egy keveset felhasználtam belőle. Ha kell valakinek belőle egy darab, írjon, szívesen kiárusítom méretre vágva :)
Nem tudom mennyibe került, de mondjuk egy A4-es darab postán küldéssel együtt öccáz. Vagy mondjatok egy árat.
vlevi70@gmail.com
kogi76 233596 2009. július 18. 09:01
Válasz erre
Sziasztok!
A dioráma még nincs kész,de meglesz minden.
A fűvet Móvárról szereztem kb. A4-es méretben adták,csak méretre kell vágni.
A fénykép nem adja vissza,de mindegyik fűszál más színű.
Üdv.
vitarisi 233595 2009. július 17. 21:57
Válasz erre
Szerintem vasútmodellezős szórható műfű, a hosszabb is az (Wildgras).
Kogi!
Ha van pisztolyod, fújd át (alacsony nyomáson) különböző jól higított árnyalatokkal, mert ez túl egyhangú. Az évszaktól függően sárga, zöld árnyalalatok, kicsi barna, stb.
A fa tövébe tegyél lehullott leveleket, és imitáld valahogy az avart is!
Üdv
grifx 233594 2009. július 17. 21:40
Válasz erre
kogi76
Neked a diodon milyen fajta fű van?
Salieri 233593 2009. július 17. 21:09
Válasz erre
Raffay007 233592 2009. július 17. 18:14
Válasz erre
Üdv Mindenki!
Vmi tippet szeretnék,hogy 1/72-es dioramahoz melyik a legideálisabb alacsony fű elkészítési mód!
Segítséget előre is köszönöm!
vlevi 233591 2009. július 17. 14:43
Válasz erre
Nem marja szét a műanyagot. Nekem hetek óta tele van lefolyótisztítóval egy fagyis doboz, és még nem folyt szét :)
Érdemes a legolcsóbbat venni, pl. teszkósat, feleannyiba kerül, és szinte ugyanazt tudja, sőt nekünk még jobb is lehet. Volt itthon valami fekete izé nem tudom milyen, abban mintha klór is lett volna, alig lehetett megmaradni mellette. A teszkós viszont teljesen szagtalan.
lucky 233590 2009. július 17. 13:36
Válasz erre
nem kell hígitani, de gumikesztyű és védőszemüveg kell.
Ufi 233589 2009. július 17. 13:16
Válasz erre
Sziasztok!
Többször is olvastam, hogy arégi festést a figurákról lefolyótisttítóval lehet
leszedni.Vettem TIRET-et.Az a kérdés, Hogy kell e hhígitani, hogy ne marja szét a műanyagot.
Köszi! Ufi.
kogi76 233588 2009. július 15. 18:36
Válasz erre
Szia!A leveleket az árokparti gyújtögetésem során találtam.Egy gyomnövény virágzatában van,összenőve védi a magokat.Szárítva és szétszedve így néz ki.
lucky 233586 2009. július 15. 09:10
Válasz erre
Nekem szárított növénynek tűnik...
Kisrozi 233585 2009. július 14. 21:25
Válasz erre
Szia leveleket miből csináltad?
Oltári
dioráma 233584 2009. július 14. 20:34
Válasz erre
köszi a linkeket az elsőt megpróbálom
kogi76 233583 2009. július 14. 19:58
Válasz erre
a fa
a fa
a törzse
a törzse
egy ág
egy ág
korona
korona
levelek
levelek

Sziasztok!
A dioráma készítésben ismét mérföldkőhöz érkeztem.Az egyik sarokban el akarok helyezni egy pár öregecske,ritkás fát.Elkeztem az egyiket,íme...
Lac99 233582 2009. július 14. 17:42
Válasz erre
Földúthoz elég, ha kimegyek az utcára. Falun... :-D Köszönöm, megpróbálom. "Tudod Frodó, azt irigylem bennetek, hogy a munkátok a hobbitok..."
Ram 233581 2009. július 14. 14:12
Válasz erre
sebaj, a frodós poénért már megérte :)
HUJBI 233580 2009. július 14. 13:42
Válasz erre
na most ugyanazt írtam mint Te, ráadásul Lac99-nek ment. :)
HUJBI 233579 2009. július 14. 13:41
Válasz erre
inkább művészellátót vagy kreatív hobbit (nem, nem Frodó) nézz meg, nagyobb az esély, nagyobb a választék.
Ram 233578 2009. július 14. 13:03
Válasz erre
igen, néhány papír-írószer boltban, vagy hobby és művészboltok - utóbbi esélyesebb... egyébként kipróbáltam: google-ba írd be, hogy "földút", és a képek között lehet mazsolázni a színek után :)
Lac99 233577 2009. július 14. 12:54
Válasz erre
Köszönöm a gyors választ! Ilyen pasztellkrétát gondolom papír-írószerben lehet kapni? Az M7-es már fel van matricázva, de azok alá nem raktam lakkot... Az M40-nél megpróbálom.
Salieri 233576 2009. július 14. 12:34
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki próbálta már a szilós vizet?De nem tengerhez hanem harcjárműves dio-hoz.
Köszönöm
Salieri!
vereri05d 233575 2009. július 14. 12:31
Válasz erre
vlevi 233574 2009. július 14. 12:28
Válasz erre
Kábé a harmadik, negyedik sornál jöttem rá, hogy nem autópályáról van szó :)
Kicsit el vagyok most pilledve ebben a dögmelegben :)
Ram 233573 2009. július 14. 12:03
Válasz erre
Szia Lac99, a "krétánál" elég fontos részlet, hogy pasztelkréta legyen :) nincsenek örök érvényű szabályok, én például az alap szín(ek) felvitele után mindig lelakkozom a járgányokat, és csak utána kezdem az "utómunkát". Ha matricák is lesznek (általában ez van), akkor fényes lakk ezek alá mindenképp kell!
Kréta színeket illetően leginkább azt a módszert ajánlom, hogy nézz meg egy natúr magyar földutat, és jegyezd meg a színt, és ehhez válassz krétát :) a "szabványos" színek-színelnevezések csak a gyártók fantáziáját dícsérik, bátran bízz a szemedben és ahogy Lacus78 is ajánlja a (szerintem kiváló) könyvében: járj nyitott szemmel és tanulj meg "látni".
Lac99 233572 2009. július 14. 11:40
Válasz erre
Sziasztok! Lassan kész az M40-es is. A végleges döntés az, hogy az M7 és az M40 egymás után, valami úton, mellettük némi zöld terület, esetleg kerítéssel. 1945 március, Köln közelében. Mivel érdemes koszolni őket? Nézegettem-olvasgattam, nekem az a megoldás tetszik legjobban, hogy krétát lereszelni és azt felhordani. De, előtte is kell lakkozni, vagy csak utána? Valamint útból mit a legkönnyebb elkészíteni? Homokosra gondoltam, ragasztóval összekeverve, abban el lehetne helyezni a lánctalpnyomot - viszont akkor milyen színű kréta legyen? :-) Ha ezekben tudtok segíteni, megköszönöm!
vereri05d 233571 2009. július 14. 10:44
Válasz erre
Pilótának ne is nagyon adj fegyvert, max egy Lugert vagy egy Waltert.
Harckocsizónak egy Mp40-est . Kérdezz rá csere berén.
üdv Erich
Ufi 233570 2009. július 14. 10:10
Válasz erre
Sziasztok!
Kaptam 2db.Tamiya 1/16-os figurát, egy luftw.pilótát és egy harckocsizó tisztet.
Adobozban nincs oldalfegyver.Kérdésem, hogy én tehetek e rájuk.Ha igen melyik oldalra.Aválaszt előre is köszönöm.
Sziasztok! Ufi.
Gabusch 233569 2009. július 13. 21:53
Válasz erre
A youtube.com-on van egy halom makettezős videó. Az egyikben csinál a fickó vizet abból a büdös tömítőpasztából.
Varjúbácsi 233568 2009. július 13. 20:07
Válasz erre
Geriqe94 233567 2009. július 13. 19:58
Válasz erre
Én is nővényeket gyűjtök, ahhoz képest, hogy Lacus könyve városi környezetről szól:D
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361.