/ Fórumok /

dioráma elkészítése

Én terepaszt< építek(HO-s vasúti), és annál a terepkialakításhoz várnék anyagot, ill. megvitathatnánk az egyes ötleteket bármelj méretarányban.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362.
lucky 233476 2009. június 26. 17:33
Válasz erre
Szia Vereri 05d!
Én hasonló célra PVA ragacsot ( pl palma fa család) használtam, csiszolat por( nagyon finom fűrészpor)+ pigment keverésével.A pigment a közönséges porfesték volt ( 1 kg úgy 1000 HUF).
A fűrészpor helyett használható más anyag is, ez volt az a rész ami a sár tömegét adta. A pigmentet ma már a sár száradása után használnám.
BÉPÉ 233475 2009. június 26. 16:59
Válasz erre
Szia Vereri 05d!
Nálam a papíripari ragasztó vált be legjobban. Ismert úgy, mint K-1, vagy úgy, mint PLANATOL. Ez egy igen sűrűn folyó massza, amit a könyvkötészetben lehet használni, többféle színben is kapható, és ha bármilyen pigmentport porfestéket hozzákeversz, annak a színét felveszi. Ez a ragasztó egyrészt biztosítja, hogy a pigmentpor (ha hozzákeversz), vagy szitált homok, vagy bármilyen színű akril festék, (esetleg mindhárom egyben is alkalmazható)hozzátapad a műanyaghoz,éppúgy, mintha a MIG cég akril műgyantáját használnád, másrészt nagy előnye, hogy a későbbiek során, ha szükségét látod bő vízzel eltávolítható, némi fáradozás árán. Tudomásom szerin a legkisebb kiszerelés a fél kilós, de van kilós változatban is. Az ára a hasonló célú makettező cuccokhoz képest nevetséges. Műanyag fedéllel ellátott konzervdoboz formájú a csomagolása.
Ha felbontottad, zárható fedelű üvegbe áttöltve korlátlan ideig megőrzi felhasználhatóságát.
Nézz utánna az alábbi címen:
FULL Papír Kereskedelmi Kft. 1043. Berda József u. 52. (06/1/379-5946)
Ha az ismert gazdasági nehézségek miatt esetleg már nem léteznek, akkor bocsánatot kérek.
Üdv: BÉPÉ
vereri05d 233474 2009. június 26. 16:26
Válasz erre
Köszönöm a segítségeteket. Próbálok nem függeni a boltoktól, próbálok minden én csinálni.
vincus80 233473 2009. június 26. 15:29
Válasz erre
Üdv!

Nekem a festék+hígító+hintőpor vált be. Kb. tejfölsűrűségű masszát kell keverni. Ha kevés a hintőpor, kevésbé lesz látványos, ha túl sok, akkor lepereg a felületről. Úgyhogy először próba! :) Száradáskor világosodik a színe! De kezelhető még utána is, festékkel, lakkal, pasztellkréta-porral, stb...
Lacus78 233472 2009. június 26. 15:18
Válasz erre
Vereri05d.

Ha van lehetőséged, használj valamilyen gyári "mű sarat". Ajánlom pl. a Vallejo termékeket. Mivel acryl készítményekről van szó, nagyon egyszerű a festésük, és mivel gyantát is tartalmaznak, kiválóan alkalmazhatók műanyag felületre is. Természetesen önmagukban is jók, de akár köztes anyagnak is használhatók egy általad kevert massza és a műanyag közé.(pl. a műanyagra kent Vallejo mű kőre száradás után még a gipsz is felhordható, így tudsz. pl. egy műanyag alakot kő szoborrá átalakítani).
Ha teljesen magad akarod a sarat elkészíteni, akkor arra figyelj, hogy a massza tartalmazzon olyan anyagot, amitől az fel fog tapadni a műanyagra, pl. valamilyen lakkot! A massza sok mindenből kikeverhető, kinek mi vált be( szitált föld, agyag, gipsz stb.) . Egyszerűen állj neki kotyvasztani többféle sarat, és ezeket kenegesd fel valami műanyagra. Egyszóval próbálkozz mindaddig, amíg meg nem találtad a megoldást, csak ezután vesd be élesben is!
vereri05d 233471 2009. június 26. 13:59
Válasz erre
Üdv!
Mivel saraljak járműre 35 ben?
köszi Erich
Z63 233470 2009. június 25. 22:59
Válasz erre
Marci7!
Légyszíves írj a zooli63@citromail.hu-ra, ott megbeszéljük
Üdv,Z63
vincus80 233469 2009. június 25. 12:31
Válasz erre
Mozdonyok, vagonok? Többes számban? 35-ben? hmmm...nem semmi project. Kíváncsi vok rá.
Macal 233468 2009. június 24. 23:18
Válasz erre
Csak én akarok vonatos diót, amin két szerelvény is lesz, így hát elég sok kell belőle...mivel a mozdonyok lezsnek a dominánsak... :)
vincus80 233466 2009. június 24. 09:23
Válasz erre
Na igen...:) tény, hogy nem jön ki belőle a Transz-szibériai vasútvonal. :):) én magamból indultam ki, nekem jó néhányra elég lesz.

Üdv
Macal 233463 2009. június 23. 21:21
Válasz erre
Attól függ mekkora dióhoz:) Ami most készül nálam dupla sínpárt tartalmaz:)
Panzermeyer 233461 2009. június 23. 21:03
Válasz erre
Szia Lacus78 megint van netünk! Üdv Gergő és Nóra! A makettek Dobozban felstócolva,de nem sokáig!A könyv nagyon a színvonalas lett!Nóra üzeni, hogy nagyon várja a folytatást,mert ezt már " RONGGYÁ OLVASTA".
Marci7 233460 2009. június 21. 09:00
Válasz erre
Az 1/35-ös kockakő mennyibe kerül?:-)
Z63 233459 2009. június 20. 22:15
Válasz erre
Z63 233458 2009. június 20. 22:14
Válasz erre
lacikaa!
Az illető, jómagam vagyok. 1/72, 1/48, 1/35 és 1/24-ben gyártok utcakövet.
Telszámom: 06/30 417 26 33, zooli63@citromail.hu az elérhetőségem.
Üdv,Z63
halaci 233457 2009. június 18. 16:54
Válasz erre
Szia,

tűzcsap ügyben nem tudok sajnos segíteni, de dioráma könyvet itt tudsz rendelni:

www.harvar-d.hu/portfolio2.html
lucky 233456 2009. június 18. 14:11
Válasz erre
aham..
Részemről csak akkor ha nincs más.
Ha ló nincs elvvel..
vincus80 233455 2009. június 18. 12:44
Válasz erre
90 cm vágány, igen, a Leopoldos dolog...:)
lucky 233454 2009. június 18. 12:03
Válasz erre
90cm sín v 90 cm vágány? mert nem mindegy...Az utóbbi 180 cm sínt jelent.
Ha azok a sínek vannak benne mint amit a Leopold ágyúhoz adtak akkor sztem a Dragoné szebb, de legalább is a Dragonnál kevesebb a kilökőtüske nyom.
Hangsúlyozom a Trumpi készletével még nem volt szerencsém.
vincus80 233453 2009. június 18. 11:39
Válasz erre
lacikaa

A Trumpi-nak is van sín-szettje, kb. (azt hiszem) annyiért, mint amit lucky mondott Dragont, de ebben 90 cm-nyi sín van, az jó néhány dio-hoz elég... :)

Trumpeter 00213 1/35 German Railway Track

Üdv
Vince
lucky 233452 2009. június 18. 11:30
Válasz erre
sőt a 13. oldalon ott van a vályús sín is...
lucky 233451 2009. június 18. 11:26
Válasz erre
lacikaa
www.uvt.bme.hu/old/jegyzetek/vpalyaszerk/2.pdf
A 7. oldalon ott vannak a a klf vasúti sínprofilok, méretekkel együtt.
A Dragon-nak volt egy railway track set nevű készlete. Ebben egy kb 30 cm hosszú vasúti pályarész található.A villamos és a nagyvasút egyforma Vignoles síneket használ.
ezek jelenleg a 48-as változatai, de terjed az 54-es is.
Emerick 233450 2009. június 18. 10:20
Válasz erre
Hali!

Műanyag, pl sztirollemezből vágsz csíkokat, "U" alakban összeragasztod, majd még a macskakövek elkészítése előtt lerakod a talapzatra. A felső (lerakva fordított U alakban persze), kilátszó rész lesz a sín, azt befested acélszínnel a végén. Ha a sínek belső oldalán a kövezetben meghagysz eg keskeny, kb 2mm-es rést, olyan lesz, mint az igazi. Ugyanez igaz az utakon átvezetett iparvágányokra is. (Vasúti átkelőknél annyi a különbség, hogy a két sínszál közé nem teszenk macskakövet, villamosnál viszont sokszor igen.) Remélem érthetően írtam le.

Üdv:
I.
Zoli 233449 2009. június 18. 10:16
Válasz erre
Ádám911 233448 2009. június 18. 10:07
Válasz erre
Siki!

Köszi szépen! Amúgy két tank van rajta. Igen tudom hogy csak rá vannak téve de ez csak a fotó kedvéért vannak rajta úgy még.:) Mind a két harcjárművet az Italeritől vettem.

tyimosenko!

Igen végül is sikerült kiegyenesíteni egy jó kis adag munkával:) persze hogy tervezek oda alulra is. A terveim között szerepel szögesdrót és egy Opel teherautó is.:)
vlevi 233447 2009. június 18. 09:57
Válasz erre
Villamossínt pedig talán szélesebb sztrirol lapból csinálnék. Mivel a villamossín be van süllyesztve az útba, a pontos profilja nem lényeges, csak a szélessége. Ha mégis nagyon belátni oldalról, akkor esetleg egy egyszerű T alakot érdemes csinálni, azaz sztirol csíkot keresztben ragasztani egy álló sztirol csíkra.
vlevi 233446 2009. június 18. 09:54
Válasz erre
"1:3-5ös méretarányban macskakövet"
Szerintem csináljál.

Én 72-ben csináltam, kartonpapírt felvagdaltam a megfelelő méretre, és vastagon felkent tapétaragasztós alapra ragasztottam. Szerintem így a legjobb, mert a bekarcolgatással túlságosan egyenletes lesz. Vagy macerás a karcolgatás. De ha egyesével rakod le, akkor lesz benne annyi pontatlanság, amenyyi kell.

Egyébként pedig pl. a Miniart-nak van jópár olyan diorámája, amihez van macskaköves utcarészlet.
firemanus105 233445 2009. június 18. 09:44
Válasz erre
Sziasztok!
Csak egy gyors kérdésem lenne felétek! Hogyan kell csinálni vagy esetleg hol lehetne kapni tűzcsapot 1:24-es méretarányban!
Illetve lehet-e diorámáról valahol szakkönyvet vásárolni?
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv Firemanus
lacikaa 233444 2009. június 18. 09:44
Válasz erre
Még egy dolog!

Villamos sín (1:35-ben) is kellene nekem, vagy ha valaki tudna jó leírást...

Köszönöm!
lacikaa 233443 2009. június 18. 09:43
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék diorámámhoz 1:3-5ös méretarányban macskakövet. Hol tudok venni ilyet? Korábban itt fölvettem a kapcslatot valakivel, aki csinál ilyeneket de sajnos nincs meg már az elérhetősége.

Köszönöm!

Üdv!
tyimosenko 233442 2009. június 17. 23:36
Válasz erre
Üdv.

Na, mégiscsak kiegyenesítetted a sínt, mióta fent volt itt ez a diorámád. Alulra teszel valamit majd? Mert így ott tátong az a nagy üres tér.
Siki 233441 2009. június 17. 22:41
Válasz erre
Köszönöm Z63!
Sajnos nem járok Budapesten sűrűn, de erre felé is sok a macskaköves út. Gyárak, üzemek pedig nincsenek, illetve amiröl én tudok azok aszfaltozottak és nem macskakövesek, ebből gondoltam, hogy nem raktak üzemek közelébe macskakövet. DE okosabb lettem ma is. Köszönöm mégegyszer
siki
Z63 233440 2009. június 17. 21:58
Válasz erre
Szia Siki!
Régen nem volt aszfaltburkolat az úttesteken. A földes, vagy homokos utakat először bitumennel átitatott fakockákkal burkolták, mert ezen nem zörögtek annyira a szekerek, egyéb kocsik. Ezt váltotta fel a kőkockás burkolat. Az aszfaltot kb. az 1880-as évek második felétől kezdték alkalmazni, de csak a járdán. Az utakon -természetesen ipari üzemek útjain is - a kockakövet használták. Ezt, mint Palkó is írta, több régi üzem területén megfigyelheted, a mai napig is. Nagy divat volt még a kisebb, szögletes kövekből íves pászmákban lerakott " macskakő " is. Ez újabban megint divatba jött, de pl. a XIV. ker. Nagy Lajos király útján találhatsz a régiből az Egressy út és Mogyoródi út között. Ezenkívül a 30-as években jónéhány utat ipari kerámiából készült kövezettel láttak el. Ez volt a keramit.Jellegzetes sárga színben pompázott és bár nagyon kopásálló volt, még száraz időben is iszonyúan csúszott, de vizesen, mint a jég. Jelenleg a csepeli papírgyár területén található belőle, de a múlt héten a XIX. kerületi Ady Endre útra nyíló egyik kis utcácskában is láttam még, az orvosi rendelőintézet közelében. Ez kb.21X11 cm-es téglatestekből állt és 45 fokban, átlósan rakták le.
Remélem, hasznosítható az info!
Üdv,Z63
Siki 233439 2009. június 17. 21:47
Válasz erre
Palkó!
Éppen ezért fűztem hozzá, hogy nem vagyok jártas e téren:) Mostmár tudom, hogy a Csepel Műveknél az van:). Köszi az infót, én is tanultam.
Siki
Palkó 233438 2009. június 17. 21:27
Válasz erre
"Nem vagyok jártas a témában, de szerintem gyárak környékén nem nagyon raktak macskakövet. Ha tévedek elnézést."

A Csepel Művek utcáinak egy részén a mai napig ott a macskakő.
Kopasz 233437 2009. június 17. 19:35
Válasz erre
Ha korodat jól saccolom meg , akkor nagyon ügyes vagy ! Én majd akkor mondanák véleményt ha kész vagy !
Szia !
sdkfz 233436 2009. június 17. 19:31
Válasz erre
üdv
ez a nagymacska melyik gyártótól való?
Siki 233435 2009. június 17. 18:08
Válasz erre
Ádám911!
Az ötlet NEKEM tetszik... de ha csak 1 tank lesz rajta, akkor szerintem túlméretezted. Ami még feltűnt:
- macskakő. Nem vagyok jártas a témában, de szerintem gyárak környékén nem nagyon raktak macskakövet. Ha tévedek elnézést.
- épületek. lehet látni, hogy csak ráraktad a házromokat, valahogy szerintem dolgozdd bele öket, mert igy nagyon látni, hogy csak oda van téve.
- szép a macskakő és a sérült vakolat.
Kezdő vagyok én is, de ezek szurtak szemet. De kitartás és sok gyakorlás, én is ezet teszem:)
A nagyok majd mondanak jobb véleményt.
Siki
Ádám911 233434 2009. június 17. 16:55
Válasz erre
CIMG3358
CIMG3358
CIMG3359
CIMG3359
CIMG3360
CIMG3360
CIMG3361
CIMG3361
CIMG3362
CIMG3362

bocs a képek lemaradtak
Ádám911 233433 2009. június 17. 16:48
Válasz erre
Hellósztok!

Gondoltam ha már így leült a topic akkor megmutatom min dolgozok eddig. A környezet egy iparterületet akarna ábrázolni:) Még közel sincsen kész. Várom a véleményeteket.

Üdv: Ádám
Ram 233432 2009. június 16. 08:26
Válasz erre
Szia,
attól függ, milyen erdő :) egyébként viccet félretéve, lombos-avaros altalajt legegyszerűbb szerintem valódi száraz levelek aprításával (kávédaráló?) érhetsz el, néhány kósza aljnövénnyel, egy-két bokorrá alakított gyökér, meg némi műfű... még nem csináltam ilyet, de így kezdenék neki...
grifx 233431 2009. június 15. 20:17
Válasz erre
Sziasztok
Erdeitalajt miből tudok készíteni 1:35-be?
Pistii 233430 2009. június 15. 15:15
Válasz erre
Csak gratulálni akarok a könyvhöz, ma jött meg!
Nagyon Király! :D
Már én is nyitottszemell játok :)
Bocs az OFf-ért
Nowotny 233429 2009. június 12. 21:03
Válasz erre
Elősször is szerezz be hozzá egy jó könyvet.:D:D
borisz 233428 2009. június 12. 20:53
Válasz erre
Cimbi, jól elkerekedett a szemem.
Ebben a topikban végig arról van szó, de a baloldali menüsorban is van ez-az.
Egyékbként dióhéjban:
Elképzelés, megtervezés, alap, majd a felépítmény elkészítése.:)
arpi2 233427 2009. június 12. 20:34
Válasz erre
Hello
valaki megmondaná nekem hogy hogy kell diorámát készíteni?
kösz!
tankos_srac 233426 2009. június 12. 19:13
Válasz erre
Naggyon kiváló lett, csak gratulálni tudok hozzá!

Üdv:ts
Pistii 233425 2009. június 12. 18:43
Válasz erre
Elöre is köszi Halaci!
halaci 233424 2009. június 12. 11:02
Válasz erre
Pistii: Ezt csak a magasságos Posta tudja megmondani, minden esetre én ma feladtam.

Raybrig: tényleg nagyon látványos lett és külön gratula a nagyon jó fényképekért!
borisz 233423 2009. június 12. 08:46
Válasz erre
Hihetetlen jó lett!
Versenyre vele:D
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362.