/ Fórumok /

Műgyanta öntés

Segítsünk együtt Kapitanynak, hogy megismerje a műgyanta öntés minden titkát.
Köszönöm.
Minden kis segítség sokat jelent
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76.
Bombaszaki 243100 2008. február 3. 13:14
Válasz erre
Üdv!

Én nem használok semmilyen elválasztót,csak mikor negatívot öntök a két gumiréteg közé sima kézkrémet kenek de úgy hogy a mesterdarabra kerülöt letörlöm róla.Mert akarva akaratlanúl véletlenül kerül rá is.
Gabusch 243099 2008. február 2. 23:46
Válasz erre
Szilikonspray?

Én RP-t használok. Eddig még nem ragadt semmire, amit belenyomtam.
maczlauer 243098 2008. február 2. 15:33
Válasz erre
Nekem is Oxam gumim van és mégis rátapad a műgyantára! :( Kenjem le olajjal???
Gabusch 243097 2008. február 2. 15:28
Válasz erre
Maczlauer! Nekem nem tapad az Oxam gumi semmire.

Csucsu! Gyurma nem jó a negatívnak? Esetleg valami keretben, hogy ha sok a gumi, ne nyomja szét?
Gabusch 243096 2008. február 2. 15:26
Válasz erre
Valóban állati drága. Nincs valami olcsóbb megoldás?
maczlauer 243095 2008. február 2. 15:19
Válasz erre
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mivel szoktátok lekenni a mesterdarabot, mielőtt ráöntitek a formagumit???
Nekem sajnos a gumi hozzátapadt a műgyanta mesterhez! :(

Válaszokat előre is köszönöm!

Maczlauer
Csucsu 243094 2008. február 2. 14:10
Válasz erre
Sziasztok rég voltam itt!
Két kérdésem is lenne.

Az egyik hogy van-e valami olyan fehér festék amivel a gyantát megtudom szinezni és a viszkozitása olyan mint a vízé. Mert én akryl festékkel szineztem eddig csak azt nagyon sokáig kell keverni benne mert volt 1-2 helyen hogy a pigment foltokban látható volt.

A másik, hogy szeretnék egy gumi alátétet csinálni aminek minden féle formája van, szóval nem a sokványos kerek. Megoldható az hogy elöbb műgyantából csinálok egy negatívot és abba öntök gumit? Vagy miből csináljak negatívot gipszből? Mert tartok hogy a műgyantába beleköt a mesterdarabom. (esetleg a szilikongumit is lehet szinezni valamivel?)
part 243093 2008. február 2. 12:22
Válasz erre
Ez az ablonczy féle gyanta a g26-hoz képest baromi drága.
Nincs egészen 1 kiló, és 3200 pénz.
Ehhez képest a G26 meg 3000-re jön ki 1 kiló és sokkal használhatóbb, mint a feljebb említett másik.
"1 hét mire megszárad", na hallod...
Bombaszaki 243092 2008. február 2. 10:37
Válasz erre
Épp most farigcsáltam le az MG 34 és 42 -es géppuskákról az ötésnél kitüremkedő hártyát,nem volt könnyü!!De megérte a fáradságot;))és az ujjaimat sem vágtam el.De az a fránya MP 40 -es nem akar sikrülni,már nem is tudom hányadszorra öntön de mindig eltörik mikor tisztítom.De most megpróbálom más anyagból megönteni ami rugalmasabb.Hoztam a cégtől hőre lágyúló ragasztót garnulátum formábtumban ezt akarom megolvasztani,kiönteni a fegyvert és gyorsan összenyomni.Mivel ez a ragasztó kb 10 perc alatt megköt igy elég gyorsan ki lehet majd venni.Hogy jó lesz e még nemtudom.Probáltam olommal de az meg igen gyorsan köt miútán leveszem a tűzről,igy nem töltötte ki rendesen a fegyvert.Még valami szerintetek igy útólag ha megfúrom a negatívot a minták mellett hogy a felesleges gyanta ott távozzon összenyomáskor az jó lesz,vagy csak amikor készítem a negatívot akkor kell ezeket kialakítanom.Mert olvastam itt hogy hagynak nyilásokat hogy a gyanta eltávozon,mármint a felesleges.Csak azért mert akkor nem lesz talán olyan vastag a széleken az a hártya amit le kel kaparnom.
Bombaszaki
Bombaszaki 243091 2008. február 2. 07:48
Válasz erre
Gabusch!

Itt a link ahol a gyantát kinéztem és itt a fórumban közzé is tettem az adatait:
www.ablonczy.hu/content.php
A dobozán semmi név vagy ilyesmi csak műgyanta ez van ráirva.Egybe van csomagolva az edzőjével a doboz tetején egy kis keverőtálka ebben van 2x 10 ml -es edző és az leirás de ezt a linkelt oldalon is elolvashatod.A kiszerelése 750ml + az ezdő.Én 3200 Ft ért vettem a közeli festékboltban.De mint irtam gyakorlásnak megteszi,amúgy szerintem eléggé rosz minőségű.Csak olyan helyen érdemes ezzel önteni ahol van valami ki helyiség ahol nem zavarja az ember a lakótársakat.Épp ezért én is kint dolgozok vele az udvaron vagy a műhelyenben,mert az első öntésem bent végeztem és győztünk szellőztetni.És kb 1 hét mire nem ragad az ötvény addig ha hozzányúlok az ujlenyomatom bent marad;((De mint irtam gyakorolni jó!
Bombaszaki
Gabusch 243090 2008. február 1. 19:58
Válasz erre
Bombaszaki!

Pár kérdés: mi a neve a gyantádnak, mekkora kiszerelés és mennyibe került? A szomszédom akar valami mágneseket beönteni egy tartóba, de ehhez azért a G26-ot kissé drágának találom, lévén kellene bele minimum fél liter.

Köszi előre is!
tégé 243089 2008. február 1. 16:06
Válasz erre
Sziasztok!
10 db 1:72-es légibombát ki tudna nekem leönteni mesterdarabról? Természetesen nem kívánom ingyen, de viszonylag sürgős lenne!
tégé
Gabusch 243088 2008. január 31. 17:06
Válasz erre
Alternatív felhasználási terület:

Elszakadt a 6000 Ft+ árú Sennheiser fejhallgatókábelem közvetlenül a dugójánál.
Ez olyan, hogy a fejhallgatóba is speciális dugóval megy. Szerencsére a másik
dugója érintetlen volt, így annak alapján le tudtam önteni. Tiszta zárvány, meg baromi ronda, mert ahogy a kétdarabos formát összerakom mozog benne a drót és kilöki a műgyantát oldalt, de be tudtam dugni és szól. :)
Gabusch 243087 2008. január 27. 18:37
Válasz erre
Na, kipróbáltam az egybe formát a puskának. Kettőt öntöttem vele, a másodiknál
a célgömbnél fogva úgy beletört a csöve, ahogy kell. Most azon gondolkozom,
mi a rákkal tudnám kivenni onnan.
Bombaszaki 243086 2008. január 27. 09:13
Válasz erre
Megvan a fabetétes öntetem!!Igy elsőre nem is elég jó lett leszámítva egyik figura karját mert az csak félkarú lett;))Ez nagyon jó megoldás nem kell figyelnem mikor kezd meghúzni meg ilyesmi.Összegumizom,kitöltöm,megnyomkodom,otthagyom.Az adatlapomon ott a kép akit érdekel megnézheti,nem linkelek mert ezelőtt sem sikerült;)).A másik öntetben semmi extra csak azért tettem mellé mert olvastam a gyanta útmútatójában hogy zsugorodik vamennyit és töltöelemek közt említik a fűrészport is,gondoltam miért ne kevesebb gyanta kell;)).Na jó ez nem sporolás csak igy nem olyan átlátszó és talán hamarabb meghúz,de ezt nem biztos.Mindenesetre ez a gyanta nem a legjobb ilyen célokra,pedig kb 24 órát benthagyom lesúlyozva a negatívban utána mégis ragad mikor kiszedem őket,sőt még harmadnap is!!Kb 1 hét után megfogható nyugodtam akkor már nem ragad,és nem az edzővel van a baj mert frankón kimérem sőt még picivel több is.De talán tudok szerválni mert a közeli festékboltban reneltem "BIRESIN G26 A-B" -t,remélem megtudja szerezni.Amint itt olvasom sokan használjátok,és sokan dicséritek.
Bombaszaki
G-funk 243085 2008. január 25. 11:21
Válasz erre
igen tűt. Először telenyomom az alsót, aztán rárakom a felső formát és nyomok bele még hogy kijöjjenek a bubki és mindenhova jusson gyanta
Bombaszaki 243084 2008. január 25. 10:39
Válasz erre
Akkor nincs benne semmi extra ezekszerint!Ki is öntöttem az eggyik felét este meló után meg a másikat és reggelre oké lesz a negatív legalábbis számításaim szerint;)De gondolom tűt használsz a fecskendőhöz amikor belenyomod a gyantát a negatívba.Mert az lenne a jó hogy alúlról kezdem és úgy nyomom és akkor szépen kiszorítja a bubikat a gyanta.
G-funk 243083 2008. január 25. 10:05
Válasz erre
szerintem a technikánk hasonló csak én nem fadarabbal csinálom a lyukat hanem műanyaggal, és nem mindegyik kör alakú, hanem van közte szögletes is :)
Bombaszaki 243082 2008. január 25. 09:51
Válasz erre
Akkor nem fával dolgozol hanem lyukakat hagysz ezekszerint,dobhátnál pár képet ha nem gond akár a mélemre is hogy lássam a technikát.Persze ha nem titkos;))Épp most állok neki egy fadarabkás sablonnak két Német katona lesz az alany,téli szerkóban.A lábokat rakom a fához és úgy próbálom meg majd a negatívot kiönteni.Hoppá meg kell néznem a kiöntött gyantát húz-e nehogy megint ráfaragjak vele;))
G-funk 243081 2008. január 25. 09:13
Válasz erre
Én fecskendőből szoktam benyomni a formába a gyantát. A gumi formában általában 9 lyuk van ezeken simán ki tud jönni minden bubi. Egyen nyomom be a gyantát a többin jön ki a felesleg meg a bubi
Bombaszaki 243080 2008. január 25. 08:09
Válasz erre
Tehát akkor úgy kell negatívot készíteni hogy egy fapálcikát tegyek oda ahol be szeretném majd önteni a gyantát,akkor nem kell fecskendő csak simán a kiegyenlítőbe önteni és onnan beszivárog majd.De mi lesz a buborékokkal??Vagy ha lassan folyik be a formába úgy ki is szorítja a bubikat?Jut eszembe a pálcikákat megoldom a szilveszteri tűzijáték rakéták pálcáiból;))Mert másnap összeszedtem az udvarról és az utcáról nem akartam hogy a fűnyiró találja majd meg tavasszal meghát hogy nézne ki az a sok pálcika mindenfelé.Mindenesetre megpróbálok önteni valamit a módszereddel remélem sikerül.
Még valami!Mivel lehet a mŰgyanta figurákat festeni,mert én Rewellt használok és az megrepedezik rajt mikor megszárad vagy a gyantával van a baj??
part 243079 2008. január 24. 13:04
Válasz erre
Igen, a fa lesz a kiegyenlítőtartály ahonnan gyanta szívódik le a formába.
A két félrészt szépen összeillesztem (ebben segítenek a tüskék)és befőttesgumival fogatom össze.
A kétoldalas forma a pontos mintavétel miatt kell.
A csak símán "bele a gyurmába a cuccot és öntöm rá a gumit" módszernél ott nagy a kockázata a bennszoruló levegőbubinak és azt később már macerás kijavítani, leaglábbis a képeken látható bonyolultabb formák esetén.
Egyszerűbb holmiknál, mellszobor talapzatoknál ott nem kell ezzel foglalkozni, azokat lehet egyben is önteni.
Bombaszaki 243078 2008. január 24. 08:04
Válasz erre
Igen!Ez az!Mármint a linkelt oldalon lévő negatívok érdekesek az a kép ahol sok egymásra van pakolva.Amint látom sokban ott egy kis fa darabka,mi a szerepe?Vagy ez lesz majd az öntö csonk,innen lesz majd kiöntve a figura.De Ő is kétoldalas negatívot készített igy végkép nem értem a fa szerepét,ha csan össze nem tekeri őket valamivel öntésnél.Megyek megnézem tegnap mit alkottam mostanra csak megkötöttek;)))
Gabusch 243077 2008. január 23. 23:46
Válasz erre
Lucky! Ez most egy másfeles és általában az a baja, hogy a tusnál buborék képződik és hiányos marad. Mondjuk az utolsónál, amit öntöttem, meg is értem, mert csak benyomtam a maradékot, aztán ott bugyborékolt, mint a franc.
part 243076 2008. január 23. 20:57
Válasz erre
Hali!

Én így képzelem a normális formákat:
kep.tar.hu/part/27543994
lucky 243075 2008. január 23. 19:02
Válasz erre
Most jut fejembe.:)
A K98-at meg lehetne csinálni egyrészesben is. A tus van a gyurmához rögzítve csappal.Ez csak azt a célt szolgálja , h ne jöjön fel a gumi tetejére.
A sátorvas belső részét fel kell tölteni vmi hártyát húzó anyaggal ( ha üreges)
lucky 243074 2008. január 23. 18:59
Válasz erre
Gabusch 243073 2008. január 23. 17:36
Válasz erre
Lucky! Mezei villanyvonatét. Baromi drága, ha meg akarom venni. Nyilván villanyvonatba nem lesz jó, de én egy statikus mozdonyban gondolkozom többek között. Meg még másik harminc projectben. De ez a sok küllővel elég érdekes formának tűnt és különböző gumikat csináltam neki, próbaképpen.

Bombaszaki! A K98 vagy elhajlik, vagy nem tölti ki rendesen az üreget és ocsmány zárványos marad, valamint egyet el is törtem. Négyből egy lett jó.
Bombaszaki 243072 2008. január 23. 11:19
Válasz erre
Ma ismét öntöttem,de ott toporzékoltam mellete mikor egy kicsit meghúzzott a felület és az eggyik felet felforditottam a gyanta szépen benne maradt nem csöpögött ki ekkor döntöttem úgy hogy jó lesz és összeforgattam őket.Egyszer csak összejön;))A tegnapi öntésem már nem ragad ez is egy eredmény.
Tehát akkor eléggé bonyolult figurákat egyben kiönteni,mármint nem kétoldalas sablonnal.Meghát jó gumi is kell akkor ezt nem erőltetem,de azért ládák,rakaszok és egyéb apróságokon kipróbálom ami könnyen kijön majd a gumiból.
Gabusch!
Ahogy olvasom te egy K98 -as fegyverrel kinlodsz én is csináltam már MG 34 és 42-es géppuskákat és nyelesgránátokat nem volt egyszerű.Kétoldalas megoldással hoztam össze épp most van öntés alatt igy még nem tudom milyenek is lesznek.De most jut eszembe a nyelesgránátot megoldhatnám egyben kiöntve,na neki is látok negatívot készíteni.
Drót 243071 2008. január 23. 10:25
Válasz erre
Köszi. (Gabusch, írtam mailt.)
lucky 243070 2008. január 23. 09:20
Válasz erre
Drót!
Vmelyik PM-ben volt egy cikk ahol az író figurát készített.
lucky 243069 2008. január 23. 09:19
Válasz erre
Ha a benyomás nem megy, lehet használni a feltöltéses módszert. Egy lapra rárakod, és feltöltöd mellette a területet. Elég szélesség a kb 5 mm.
A kivételnél meg vársz egy órát ( ekkor már nem puha a gyanta) rendszerint kijön gond nélkül.

A szigszalagra azért kérdeztem rá mert a szikonolaj miatt( a gumi tartalmazza) nem sikerülhet.:)

A papígyűrűset már értem. Dipával így lehet, h műxi.
A szegecses érdekesnek tűnik.
Más
Milyen mozdonykereket öntögetsz?
Gabusch 243068 2008. január 22. 23:32
Válasz erre
Hát, ezzel kapcsolatban lehet, hogy jobb lenne, ha megkeresnél privátim (Adatlap).
Ezt így nem lehet normálisan elmondani, de azért van segítség, igaz angolul,
de képekkel.

Kezdetnek annyit, hogy drót, meg putty biztosan kell hozzá. Meg szerintem tehetség, ami nekem nincs, meg iszonyatos türelem. És akkor lehet csodákat művelni. Láttam képet olyan I. VH-s katonáról egy vignettában, hogy azóta is csorog a nyálam.

A következő nagy kérdés, hogy egy darabot akarsz csinálni vagy sorozatot? Mert előbbi esetben aztán rohadt mindegy, hogy mit mivel öntesz egybe, lévén, hogy az egész francot egy drótvázra építed fel, aztán majd jól úgy marad. Ha viszont sorozatot akarsz készíteni (eladásra), akkor szerintem a megfelelő alkatrészbontást a figura fazonja hozza magával. De ilyet még nem csináltam. A magam részéről úgy fognék hozzá, hogy tanulmányozok egy halom figurát az ismeretségi körömben, aztán megnézném, hogy bontják a nagyok.
Drót 243067 2008. január 22. 21:51
Válasz erre
Legyen hát:D
Ilyet még egyáltalán nem csináltam, és valószínűleg nehéz a feladat amit meg szeretnék oldani. Szóval egy (1:35) figurát szeretnék készíteni a semmiből), de nem tudom hogy a mester darabot miből csináljam hogy jó legyen (talán gipszből szobrászkodjak?:O), egy emberi alakot mennyi részből kell összerakni, fegyvert egybe a kézzel vagy külön, pontosan milyen gumi és gyanta jó ehez, hol lehet beszerezni az alapanyagokat (ami nem 220kmre van). Egyenlőre ennyi kérdésem van...:D az öntés gyakorlati kérdéseig még hosszú út vár rám..
köszi
Gabusch 243066 2008. január 22. 21:39
Válasz erre
És miért nem írod ide?

Én a magam részéről sírógörcsöt kapok, amikor meglátom, hogy 40-50 oldalt kéne visszaolvasnom, hátha van közte valami. Továbbátöbb szem mindig többet lát. És én is új hús vagyok, biztosan tanulnék abból is valamit, amit neked válaszolnak.
Drót 243065 2008. január 22. 21:34
Válasz erre
Üdv mindenkinek! Először olvasom ezt a fórumot, vissza olvastam egy darabig... Esetleg van itt valaki aki Debreceni vagy ahhoz közel lakik? E-mailben leírnám a problémámat meg a célomat, azért nem ide, mert ezerszer lerágott csont és sok tapasztalat van, mégtöbb anyagtipusal, ezért nem tudok teljesen kiigazodni ezeken..:S Szóval szeretnék beszélni valakivel aki tisztázna előttem pár dolgot. Előre is köszi.
Gabusch 243064 2008. január 22. 21:34
Válasz erre
Próbáltam a vízszinteset is, de az még annyira sem jó, mint ez. Baromi könnyen hajlik az a vacak, egyszerűen nem tudtam úgy lenyomni a csövet, hogy ne menjen alá a gumi és egyenes maradjon. Kb. fél mm vastag a csöve a dögnek. Viszont úgy bele tudtam nyomni a gyurmába, hogy így elég jó. Legalábbis háromból egy normálisat sikerült öntenem. kb. 2x0,2 ml gyanta selejt, hát istenem. :) A többiből meg öntögetek mentőcsónakot, meg mozdonykereket közben. Esetleg csendőrfejet kakastollal, mely utóbbi kétrészes forma.

A ragasztásnál nem járja gyanta a gumit, én a külső felére ragasztottam szigszalagot, ne csúszhasson széjjel. Sokat egyébként nem ér, de szép kis figura lett belőle.
Egyébként is csak egy darab kellett elvileg belőle, feljavításhoz.

A papírgyűrűt úgy gondoltam volna, hogy a guminak azon a részén legyen, amit nem akarnék szétszedni. És körbeöntöm a gumival. A másik lehetőség, hogy kivájom a gyurma alját a ragasztandó helyen kicsit, fúrok rá 2-3 kisebb átmérőjű lyukat, amin átfolyik a gumi. Így egyfajta "szegecset" képzek a második öntésnél, ami megakadályozza, hogy széttépjem a formát.
lucky 243063 2008. január 22. 21:16
Válasz erre
Gumit gumira nem igazán érdemes ragasztani,még saját anyagával sem.De erre már rájöttél. Vigasztaljon ,h én is így jártam.Igaz én formát javítani akartam.
Ahol már gyanta járta a gumit az sose lesz tiszta.Szerintem ezért nem lehet normálisan ragasztani.
A forma két felének ideiglenes egymáshoz rögzítésére a befőzö gumi karikát használom...
Félek a papír nem lesz jó anyag. Nálam mindig elválik a gumitól.A gyanta meg átitatja.
Egy tipp a problémádra
A K98-at próbáld hosszában lapjával fektetni a gyurmára. Az osztósikot pedig feltöltéssel alakítsd ki( bár lehet, h bejön a nyomás is, pláne ha a gyurma nagyon puha). Próbálj vízszintes osztással dolgozni.
Az öntés egyik titka a két fél összerakásához megfelelő gyanta állapot kiválasztása.
Nem lehet híg folyós , de még kemény se.
Ez sajnos csak gyakorlással megy. Addig meg gyártódik a selejt.:(
Gabusch 243062 2008. január 22. 21:01
Válasz erre
Ja igen, és megütötte a szemem a saját posztomban, hogy "ráállítod a gyurmára". Természetesen kissé bele kell nyomni a felúszást megakadályozandó.
Gabusch 243061 2008. január 22. 20:56
Válasz erre
Mire gondolsz Lucky? Hogy a két gumit egymásra ragasztani? Felemás sikerrel. Baromi gyorsan eljött egymástól a két fél. Mondjuk egy K98-as karabéllyal szenvedek 1/35-ben, úgy, hogy kb. a harmadáig ágyaztam gyurmába és ráöntöttm kb. egy centi gumit. A túlsó fele viszont csak fél centi, de mivel penge vékony a cucc (élével áll a formában) van tartása. De kb. a negyedik öntésnél szétszakadtak a felek. Nyilván a ragasztás miatt van rajta egy kb. egy centis ráhagyás, ott most van rajta egy elég szoros szigszalag-gyűrű, talán nem csúszik le.

Ha a kérdés arra vonatkozik, hogy lehet-e ragasztani a gumira, akkor a válasz az, hogy jó hatásfokkal természetesen nem, de annyira elég, hogy összetartsa a feleket, ahogy esetleg megpiszkálom a formát a tűvel, illetve belülről esetleg elkezdené szétfeszíteni kissé a gyanta súlyából adódóan a formát. De persze a legkisebb erőfeszítésre leesik az egész.

Azt a formát, amin a ragasztást kipróbáltam, vágtam, de most van készülőben egy igen hasonló formám (átalakítottam azt a figuratörzset), amit a fent említett módszerrel készítettem. Ez már direktbe kap majd használat előtt egy ilyen gyűrűt.

Most viszont az jutott eszembe, hogy amennyiben az ilyen másfeles formák esetén a gyűrű nem kívül van szigszalagból, hanem belül papírból, akkor ez a probléma valószerűleg megszűnik, mert annak van szakítósziládrsága is, meg le sem jön, lévén a gumin belülre kerül. Kicsit macerás lesz ugyan leszedni körüle a gyurmát, illetve belágyazni is, de, ha bejönne, azt hiszem, megérné. Szerintem hamarosan ki fogom próbálni. Legfeljebb megint odalesz 30 ml gumi. Elfogadható tanulópénz.
lucky 243060 2008. január 22. 19:55
Válasz erre
Már a gyurma formázásakor meg lehet oldani az illesztő felületek kialakítását.
Vagy úgy, h a mestert kiemelkedésre kell helyezni, vagy úgy, h a formaszekrény szélén, sarkain kell kialakítani kimelkedést.Én elhagytam mert több baj volt vele ( pl leszakadt a két fél első szétszedésekor).
A gyurma felületét az illesztő csapok oldalán is fel kell borzolni.
A kenést VÉKONYAN kell felvinni!A mester széleitől 1-2 mm elmaradhat.

Az egyrészes forma csak híg gyanta esetén müxi (figuránál).A bubik ekkor is problémát jelentenek.
Ráadásul csak nyúlós gumit lehet használni formának.
Kisebb dolgoknál jó Gabusch módszere.A rögzítést jól kell megoldani, mert jártam már úgy, h feljött a gumi tetejére a mester.Ekkor már nem lehet rendesen megoldani a rögzítést.

A vágott formát nevezi a cikk másfél részesnek.( ld tippek trükkök).
A gumi elbaltázásán kívül a mester is sérülhet a vágásnál.Ez nagyobb baj.

Gabusch!
A gumira ragasztás neked már sikerült?
Gabusch 243059 2008. január 22. 14:37
Válasz erre
Bombaszaki!

Úgy, hogy nem taknyolod teljesen össze az első felet leválasztóval (kézkrém), hanem csak mondjuk kétharmadig. Akkor a második öntés egyharmadban hozzáragad az elsőhöz és
ki tudod mozgatni a figurát. Mondjuk ésszel, mert valószínűleg a zsíros gyurma miatt elég könnyen szét lehet tépni, de azért elég jól tart. Legközelebb azért azt hiszem, sréhen belenyomok valamit a gyurmába ott, ahol össze akarom ragasztani, akkor kapok egy ilyen _/___\_ profilt, aminél fogva már gondolom, valamivel nehezebben esik
szét, ha sokat öntögetem. De, ha van hely, azért érdemes valami vezetést a szétnyitható oldalra is tenni. Én egy kisebb injekcióstű műanyag védőkupakját nyomkodom a gyurmába, érzéssel. Ennek olyan a profilja, hogy az öntvény könnyen becsúszik a helyére.

Kisebb és egyszerűbb cuccok esetén, mint mondjuk egy bakancs, pedig egyszerűen ráálíítod a gyurmára (szokott lenni öntőcsonkjuk, annál fogva, vagy ragasztasz rá magadnak, úgy, hogy elfedje közel az egész talpát. Ezeket így fejjel lefelé öntöd, aztán ki lehet húzni a formából.

Ugyanezt csinálhatod mondjuk egy figurával is, de akkor utólag addig kell kétoldalt vágnod fentről lefelé egy zsilettel, amíg ki nem tudod húzni a formából. Ez gyorsabb megoldás, de könnyen szét lehet cseszni a vagdosással a gumit.

És öntéskor nem árt a formát óvatosan körbedagasztani cellux-szal vagy szigszalaggal,
nehogy véletlenül szétnyíljon.
Bombaszaki 243058 2008. január 22. 12:55
Válasz erre
Igen jobb gyanta de honnan szerezzek???Sajnos itt a környéken nem olyan egyszerű dolog ez.De ez a fajta az első próbálkozásoknak megfelel,a második öntésem már ki is szedtem a formából és beteljesült a jóslatom későn raktam össze őket igy nem simúl a két réteg egymáshoz hanem van egy kis hézag,de talán tömítő pasztával el lehet tüntetni.De ezek már most jobbak mint az elsők,igaz kicsit még ragadnak de mint irtam ott hideg van ahol dolgoztam velük.Talán holnapra jók lesznek.
LENNE EGY KÉRDÉSEM
Hogyan lehet úgy negatív formát készíteni hogy nem kell összerakni két felet hanem egyben ki lehet önteni a figurát.Vagy össze kell illeszteni a két felet és szigszalaggal összefogatni és egy kis résen a gyantát fecskendővel benyomni.De igy szerintem maradhat levegő itt-ott és ez csak az én ötletem.Tehát hogyan oldjam meg??
Bombaszaki
lucky 243057 2008. január 22. 12:52
Válasz erre
Nem annyira vészes. Figyeld meg hol ismétlődnek a zárványok.
Na ott mindenképp ellenőrzni kell a gyantát.
G-funk 243056 2008. január 22. 12:09
Válasz erre
ajjaj ez nem néz ki túl biztatóan, szerintem valami jobb gyantával kellene próbálkoznod
Bombaszaki 243055 2008. január 22. 10:53
Válasz erre
kepfeltoltes.hu/080122/AAA_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
De ha ezsem jó akkor feladom és nézd meg ha érdekel az adatlapom ott fent van a kép,hiába ma nem jön össze semmi ezekszerint;))mi lesz velem még estig!!
Bombaszaki 243054 2008. január 22. 10:37
Válasz erre
kepfeltoltes.hu/080122/AAA_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Talán ez link jó lesz mert a másik nekem nem jön be!
Bombaszaki 243053 2008. január 22. 10:32
Válasz erre
Üdv!

Íme itt a végeredménye a tegnapi öntésnek makettinfo.hu/upload/200801/77815_93775_AAA.jpg
Nem a legjobb ragad,nyúlik,buborékos,hiányos.Valamit elrontottam rendesen;))Én az edzőre gyanakszom mert másképp már rég jók lennének.Ma ismét öntöttem most kimértem az edzőt rendesen,igaz az asszony lezavart a pincébe mert tegnap is majd beájult a bukétól.Tehát ott hidegebb van és ez azt eredményezi hogy később húz a dolog.Oké is lett szépen kezdett húzni de mire összeraktam a két felet szerintem túlságosan kemények voltak igy most valszeg ez lesz a gond a rosz öntésemnek.Pedig 5-10 percenként mentem a pincébe hogy rákukkantsak de ezekszerint valamikor gyorsan beindult a reakció;))Pedig egy vékony rézdróttal a látható buborékokat is frankón eltávolítottam,de mindegy addig kisérletezem még jó nem lesz de most már a keverési arány talán jó hisz tegnap több óra után tudtam csak összerakni öket most meg elég volt durván 45 perc.
Bombaszaki
georch 243052 2008. január 21. 19:24
Válasz erre
Számolj majd be, hogy megy a dolog!
Balu999 243051 2008. január 21. 19:11
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76.