/ Fórumok /

Műgyanta öntés

Segítsünk együtt Kapitanynak, hogy megismerje a műgyanta öntés minden titkát.
Köszönöm.
Minden kis segítség sokat jelent
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.
Gabusch 650934 2018. november 8. 20:48
Válasz erre
Én úgy szoktam, hogy kitöltök két fél kindertojásba A és B komponenst. Ezekből a fecskendővel felszívom az A komponenst, letörlöm a csőrét, B komponens, letörlöm a csőrét, ráteszek egy darab alufóliát, azzal be is fogom, összerázom. Fólia le, tű fel, lehet önteni. Nitró felszív, visszanyom, néhány alkalommal ismétel, majd levegő felszív, papírtörlőbe a maradék nitrócseppek kinyom, vár a következő adagra. A tű az említett 1,2-es. Amikor eldugul, szemét. A tű végét célszerű leköszörülni, nehogy beleakadjon a gumiba.
Varjúbácsi 650932 2018. november 8. 20:40
Válasz erre
H.adam 650925 2018. november 8. 18:59
Válasz erre
Már csak egy olyan kérdés, hogy mekkora tű átmérő szükséges? :) Ma elmentem egy boltba ott adtak egy 0,9mm-eset, mert ez volt a legnagyobb. De itthon nem igazán sikerült vele felszívni. Valahogy túl sűrű. Még a víz is nehézkesen jön be rajta.
Varjúbácsi 650855 2018. november 7. 14:52
Válasz erre
Ha nem túl nagyok az öntvények, a fecskendő + vastag tű rövidíti a procedúrát. Felszív A komponens, tű letöröl, felszív B komponens, dugattyú hátra, összeráz. Tű felfelé, minimális keverék kinyom a tűn, utána mehet a formába. Végül ipari aceton felszív, fecskendőt átmos.
H.adam 650854 2018. november 7. 14:28
Válasz erre
Kimérem egy egy pohárba a hozzávalókat. Majd egy harmadik pohárba összeöntöm, összekeverem és onnan öntöm a formagumiba.

Csak az a furcsa nekem, hogy tényleg pér perc alatt térhálósodik az egész. Pl ezt a videót is megnéztem és ő is sokkal tovább tud önteni mint én amit nem értek. De ma végére járok ennek a hőmérsékletes dolognak.

www.youtube.com/watch
Gabusch 650853 2018. november 7. 14:12
Válasz erre
Egyébként lassan elég hideg lesz ahhoz is, hogy kitedd egyszerűen az erkélyre 10-20 percre és utána önts. Addig úgyis köt a formában.
Gabusch 650852 2018. november 7. 14:11
Válasz erre
Ne tedd rá a gépsonkára! :)

Én kisebb, zárható tégelyekbe (valami lekváros izék voltak) töltöttem, azt bevágtam egy műanyag dobozba (nehogy valahogy csak kiboruljon a frigóba, meg azért megfolyt a matéria a szélén kicsit) - ez lehet akár zárható is és akkor nem lesz vele gondod.

A tű, fecskendő tisztítására pedig teljesen jó a nitrohígító, bár büdös. Viszont így sokkal tovább használható a fecskendő is, meg a tű is, illetve kevésbé jár vele úgy az ember, hogy bele-bele köt az anyag a tűbe, aztán egyszer csak repül az egész lefele és mindent beterít a gyanta. Jártam így, a feleségem marhára örült, mit mondjak. Pláne, hogy igaza is volt. :(
Varjúbácsi 650850 2018. november 7. 13:06
Válasz erre
Ádám!
Milyen technológiával öntesz? Én fecskendőben keverem, abból töltöm a formába. A finom részekkel kezdem, utána mehet a többi. Egy fecskendőnyi anyag (max.10ml) egy figura kiöntéséhez elég, és nem köt be a fecskendőbe.
H.adam 650849 2018. november 7. 12:27
Válasz erre
Rendben megpróbálom ezt a hűtéses technikát. Mondjuk nem tudom mennyire szerencsés behűteni az egészet de mindenesetre kicsi mennyiséggel kezdem. Az meg már más kérdés hogy szabad-e élelmiszer mellé tenni. :)
Gabusch 650822 2018. november 6. 14:18
Válasz erre
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de a Biresin G27 fazékideje elég kevés. A G26-é több, én speciel azt használtam. Megpróbálhatod az összetevőket frigóban hűteni, úgy talán valamicskét növelhető a fazékideje. Úgy emlékszem, nekem öregedő G26-tal, meleg nyárban voltak ilyen problémáim, a frigóban való hűtés segített rajta és emlékeim szerint az öntvény minőségét sem befolyásolta.
H.adam 650818 2018. november 6. 11:01
Válasz erre
Sziasztok.

Segítségeteket kérném. Nemrég vettem biresin g27-es öntőgyantát. próbálkozok vele de sehogy se akar sikerülni a dolog. Azt tapasztalom hogy vagy túl gyorsan megköt a gyanta és nincs ideje belefolynia a mintába. Próbálkozok a szilikon öntőforma összenyomásával a lehető legtöbb buborékot kinyomni a mintából, persze ez pár perc de nem elég. Mire végzek a gyanta elkezd megkötni. A kereskedőtől az 1:1 keverési arányt kaptam tanácsba. Próbálkoztam ennek a csökkentésével de így is csak pár percet nyerek. Néztem a neten videókat és ott láttam, hogy mások jóval több ideig tudnak vele öntögetni több mintát mint én. Mit rontok el? Tudtok segíteni?

Üdv:
Ádám
Gabusch 649818 2018. október 10. 21:33
Válasz erre
Ez most jött velem szembe a Facebookon. Nekem szerintem van ilyen anyagom, évekkel ezelőtt vettem valakitől itt a fórumon. Mintakészítéshez árulta Oyumaru helyett. Arra mondjuk totál alkalmatlan, mert kőkeményre köt, így nem lehet lefeszegetni a mintáról, de célszerűen alkalmas olyan öntvények készítésére, amit mondjuk az Oyumaru+Milliput párossal el lehet követni. Reszelni, farigcsálni, fúrni, ragasztani nem próbáltam, de biztosan lehet valahogy. Elsősorban mesterdarabhoz lehet alkalmas, mert többször felhasználható, hasonlóan az Oyumaruhoz, illetve kevéssé bonyolult elveszett alkatrészek gyors legyártására.

thermoworx.com/products/whitemorph%E2%84%A2
Miggyuri 649103 2018. szeptember 24. 11:49
Válasz erre
Keresek 1/72-es méretben TB-3-hoz géppuskákat, vagy valakit, aki ezt egy példány alapján sokszorozni - mondjuk gyantából - tudja.
laja 649004 2018. szeptember 20. 11:25
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna nekem valaki műgyanta kereket készíteni 1:43-ban minta darab nélkül? Esetleg nagyobb méretű minta alapján? Mennyibe kerülne egy garnitúra (4db) kerék?
Megkereséseket a vereslajos.fmt@freemail.hu címen várom.
Köszönöm
mkornel 648942 2018. szeptember 18. 15:28
Válasz erre
Sziasztok!

Keresek műgyanta öntéssel foglalkozó vállalkozó szellemű kollégát aki segítene nekem (természetesen juttatás ellenében ) műgyanta másolatokat készíteni. 3d Nyomtatott alkatrészeket kellene másolni 5-10 db profi minőségben.( 1/24, 1/18 felnik kb, 22mm átmérővel)
Kérem aki magára ismer, vagy ismer ilyen személyt az ne tartsa magában!

Köszönettel:

Maros Kornél
zsocate 648841 2018. szeptember 15. 09:06
Válasz erre
Sziasztok!

Tudnátok tippet adni, hogy átlátszó műgyantából alkatrészt ki tudna nekem másolni?

köszi, üdv:
Zsolt
Miggyuri 648127 2018. augusztus 24. 07:55
Válasz erre
Sajna, nem találtam megfelelő topicot, így itt kérdezem: művíz felületét hogyan lehet formázni (hullámzás taraj képzés)? (Valejo művíz).
doky3 648124 2018. augusztus 24. 01:24
Válasz erre
Sziasztok!

Tudtok-e Szegeden és vonzás körzetében valakit aki lemásolna műgyantából 1db alkatrészt? Természetesen kizárólag saját célra! /Egy az építés elején duplán meglévő alkatrészt elvesztettem/

Köszönettel: doky3
bigboy 646454 2018. június 30. 08:37
Válasz erre
1495453_731917246874136_1389105277_n

1 . kamrám.
1495453_731917246874...
2.kamrám
2.kamrám
22089550_1700056180060233_5720986751662301597_n

3.Vákuumkamra, és helyigény kihasználás miatt festő tartály is.
22089550_17000561800...

Üdv, vákuumkamrát,igen. Üdv bigboy
tdani 646446 2018. június 30. 01:13
Válasz erre
Sziasztok!
Használ közületek valaki nyomáskamrát/tartályt a gyanta vagy gumi öntéshez? Nem otthon tákolt kukta vagy egyéb bombákra gondolok.
agriamodeling 645779 2018. június 13. 22:25
Válasz erre
Szia!

Ebben a méretben bármi lehet. Az előző munkahelyemen őntenek ón-ólom ötvözetet, tuti vannak okosságok, de ez a meret akkor is kihívás.
A beszívódás lehetne pl a hűlés miatt.
Az mindenképpen fura, hogy a szilikon felőli (alsó?) oldalon van a beszívódás.

Tamás
csosza 645774 2018. június 13. 21:15
Válasz erre
Uraim! Nem műgyantát, hanem ólmot próbálok önteni. Egy plekettet akarok "leutánozni"
A szilikonformát már megcsináltam de az öntéskor a plakett szilikon felüli oldala "beszívódik".
A méret kb 10 cm átmérő 1,5/2 cm vastagság.
Van ötlet az elhárításra?
jakoa 644450 2018. május 14. 10:50
Válasz erre
Én filctollal szoktam ráírni, teljesen jól olvaható lesz.
Mostanában már a tükörírással sem bajlódom. A filc beszívódik a papírba és a túloldalon teljesen jól olvasható lesz.
Pacy 644395 2018. május 12. 21:14
Válasz erre
Kösz, ez jó, nem is értem, hogy nem jutott eszembe! De nem kell "tükörben írni", elég olvasni! Az könnyebb, úgy sem ír az ember ilyenre regényt. Mingyá' ki is próbálom.
Gabusch 644165 2018. május 7. 22:31
Válasz erre
Én még talán egy iszonyatosan régi Modell és makettben láttam egy olyan ötletet, hogy ceruzával kell a formát tartó papírra írni tükörírással. Egyszer próbáltam. Megmarad a formán klasszul, viszont én és a tükörírás, az sajnos két totál különböző dolog. A rendes kézírásom is olvashatatlan, néha még nekem is.
szipipeti 644155 2018. május 7. 21:18
Válasz erre
Szia!
Én több dologgal kísérleteztem, alkoholos filc, lakkfilc... ect...
Ami bevált, hogy a formagumi sorozatszámát eltérő színű szilikonnal felírom...az jellemzően bevált...
én színezőanyagot (port) keverek a különböző keménységű és típusú gumikba (szürkékbe), ezzel jelölve meg a gumi keménységét és típusát könnyebb azonosíthatóság végett. Van ami gyárilag színezett, pl.: a ZA-22 kék... (Silorub és Rubosil kb egyforma szürke 4-5 féle keménységgel...) de Pl a Köraform K31-en ideiglenesen a golyóstoll tintája megáll...

Hold Shiver's
Pacy 643598 2018. április 24. 13:52
Válasz erre
Sziasztok!

Tud valaki javasolni olyan tollat, ceruzát, stb., amivel maradandóan lehet írni a szilikon öntőformákra?
E-mail: paligerzson@gmail.com

Paci
tyimosenko 642626 2018. április 3. 11:58
Válasz erre
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy van-e esetleg olyan budapesti makettező kolléga, aki vállal műgyanta öntést?

2 db alkatrészről szeretnék másolatot készíteni, sajnos én magam nem tudom megcsinálni.

Köszönöm, üdv
parahybana 640339 2018. február 20. 07:34
Válasz erre
Ugy látszik a többéves kihagyások amiket elkövettem ,olyan károsak anyagi szempontokből hogy nagyon.:)
Gabusch 640333 2018. február 19. 22:22
Válasz erre
Az Oxam DC-t emlékeim szerint tavalyelőtt novemberben drágábban vettem.
parahybana 640330 2018. február 19. 21:25
Válasz erre
Hát felhasználóbarát ára van az biztos:)
De ... mivel ketten is ajánlottátok illet shoppingolok.
Mégegyszer köszönöm.
Varjúbácsi 640329 2018. február 19. 21:17
Válasz erre
parahybana 640327 2018. február 19. 21:04
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek.
Az Alvinplastos ár(6ezerpár100+áfa) az 1kg-os kiszerelésre vonatkozik?
Varjúbácsi 640274 2018. február 19. 10:30
Válasz erre
Szerintem is a ZA-22 a legjobb cucc mostanában. Én általában az Alévinplastnál vásárolok.
shop.alvin-plast.hu/kapcsolat
4WD 640262 2018. február 19. 09:42
Válasz erre
A DC minősége kissé romlott az elmúlt években, mert az Unós előírások miatt kissé változtattak az összetételén.
Szerintem a Zhermack ZA-22 Mould jobb választás, mert 1:1 keverésű (kék-fehér komponensek), folyékonyabb, sokkal jobban keveredik, jól kitölti a kis réseket is, kis mennyiségben is könnyű kimérni, erős de rugalmas, jól bírja a gyantát is. Nem utolsó sorban, még olcsóbb is egy kicsivel.
Gabusch 640235 2018. február 18. 16:50
Válasz erre
Én Oxam DC-t használtam, az nagyon jó. Műgyantaöntésben erősen járatos haveromra sóztam Rubosilt, hogy az milyen, de nagyon leszólta.
parahybana 640226 2018. február 18. 13:35
Válasz erre
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Szilikongumit vennék. Vacilálok hogy melyiket?
OXAM S-2 vs. RUBOSIL RTV2.
Évekkel ezelőtt az Oxamot használtam,azzal van némi tapasztalatom.
Minden segitséget köszönök.
Gabusch 634562 2017. november 3. 21:04
Válasz erre
Én vettem vele nagy mintát is, de sajnos abba a Biresin nem volt jó ötlet, mert marhára melegszik, miközben köt. Ez meg ugye egy olyan anyagban, ami hőre lágyul, nem nyerő ötlet. Egyébként ott sem a részletekkel volt baj, hanem, hogy nem stimmeltek össze a dolgok, mert szétnyíltak kissé a formák. 1:30-as 305-ös mozsármakett lett volna.
De persze ez Milliputtal nem fenyeget.
truth 634557 2017. november 3. 20:16
Válasz erre
Bár még csak próbálkozom a technikával azt már jól látom hogy tényleg így van. Minden szépen anyag (réz, alu is) könnyen különválik az Oyomarutól, úgyhogy a nem túl részletes és kellően kicsi alkatrészekből gyakorlatilag bármi könnyen klónozható.

Szeretnék egy kicsit én is segíteni itt a fórumon a tapasztalataimmal, én is kaptam bőven sok jó tanácsot. :)
Gabusch 634554 2017. november 3. 20:07
Válasz erre
Ennyi részletezettség simán benne van a technikában. Hatalmas előnye, hogy bizonyos hiányzó alkatrészeknél kész makettről is lehet vele annak tönkretétele nélkül baromi gyorsan mintát venni. Pl. egy búvónyílás fedele, görgő, kerék, ilyesmi.
A kétoldalas formája is tök egyszerű, mert kihűlt önmagára sem ragad ugyebár.

Igen jól jött volna, amikor elpattant egy félhernyó egyik tengelye és órák alatt sem találtam meg, csak amikor már mindegy volt (beesett egy ritkán használt tárolódobozba, kb. lehetetlen röppályát leírva). Kénytelen voltam legyártani keretből, meg ilyesmiből. Mondjuk nem látszik, de azért csak jobb lett volna így. De ez ugye a '80-as évek végén nem volt még elérhető.
truth 634545 2017. november 3. 19:24
Válasz erre
Ha valakit érdekel, szívesen megosztom a részleteket. (bocs ha nem ebbe a témába vág :))
truth 634544 2017. november 3. 19:22
Válasz erre
klón2
klón2

Gondoltam hogy nem új a technika, de nekem elég hamar elég jó eredmények születtek, úgyhogy kiegészítőket és figurákat fogok próbálgatni.

www.makettinfo.hu/upload/201711/1564235_33259_klon2.jpg
Gabusch 634542 2017. november 3. 19:01
Válasz erre
oyutest
oyutest

Én még rendes gyantát is öntöttem bele. Nagyon finom részletezettség nem érhető el vele, de pl. egy harckocsi búvónyílásához bőven jó lehet.
A mellékelt képen a bal készült ezzel a technikával (Oyumaruval), a jobb Oxam DC gumival, azt hiszem, Biresin gyantával.
truth 634534 2017. november 3. 18:10
Válasz erre
Amatőrként kérdeznélek titeket - kisebb alkatrészek másolásához próbálkoztatok már ezzel a technikával? www.youtube.com/watch

Én kíváncsi voltam, szereztem ilyen gyurmát meg Milliputtyot és kisebb darabokat elég szépen tudtam klónozni vele (pl. pótláncszemek, benzineskannák 1:72-ben). Szerintem nagyobb darabokra is működhet, csak több gyurma kell hozzá. Nagy előnye a gipsszel szemben hogy újra felhasználható.
tibor54 631881 2017. augusztus 30. 14:59
Válasz erre
csosza 631849 2017. augusztus 29. 21:16
Válasz erre
A hőálló szilikont hol lehet kapni?
tibor54 631825 2017. augusztus 29. 15:37
Válasz erre
Javasolnám a hőálló szilikont , az egyszerűbb , és biztonságos is !
Varjúbácsi 631822 2017. augusztus 29. 13:57
Válasz erre
Ha gipsz formát használsz, feltétlenül ki kell szárítani sütőben, jó hosszan, mert ha minimális víz marad benne, a forró ólomtól felrobban, és a fröcskölő ólom nem tesz jót a bőrnek!
Gabusch 631809 2017. augusztus 29. 09:55
Válasz erre
Gipsz formára gondoltam. Nyilván akkor működőképes, ha egy darab másolatot akarsz csinálni, amennyiben szét kell verni, mert sorozathoz úgy túl macerás.
csosza 631791 2017. augusztus 29. 06:47
Válasz erre
Mármint gipszből önteni, vagy gipsz formát készíteni?
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.