/ Fórumok /

Műgyanta öntés

Segítsünk együtt Kapitanynak, hogy megismerje a műgyanta öntés minden titkát.
Köszönöm.
Minden kis segítség sokat jelent
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81.
Gabusch 664645 2019. október 26. 16:02
Válasz erre
Én próbáltam Oyumaru+Milliput kombót. Maga a mesterdarab nem volt valami nagyon részletgazdag, ehhez képest egy merő agyrém - és főleg marha drága - volt.

Az is igaz, hogy én egy marha nagy Enterprise warp belsőt csináltam így (egy azóta is elvileg készülő darabhoz), de komoly részletgazdagságról ezzel a megoldással ne nagyon álmodjon az ember, illetve a mintavétel hiányosságai is nyilván akkor derültek csak ki, amikor az ember kiszedte belőle a Milliputot - és dobhatta is el egy laza mozdulattal.

Egy-egy elveszett, egyszerűbb alkatrészhez használható megoldás, továbbá a kétrészes formák is egyszerűek vele, de a műgyantázást nem váltja ki.
thomin 664638 2019. október 26. 12:25
Válasz erre
Hallo Kollégák!

Próbált már valaki öntés helyett ilyen modellező pasztából makett darabokat készíteni?

Pl. ha valakinek van tapasztalata, hogy ezt az epoxi pasztát www.apraktika.hu/epoxi-gyurhato-paszta-ketkomponensu beletömködjük egy formába, akkor mennyire lesz sima a felülete stb. ?
Miggyuri 662382 2019. augusztus 18. 07:11
Válasz erre
Urak!
Segítséget kérek. Néhány 1:72-es fedélzeti géppuskát kellene minta alapján műgyantából megönteni, hogy ki tudjam pótolni egy TB-3-as ilyen irányú hiányosságait, sérüléseit.
Bekmex 662330 2019. augusztus 16. 22:31
Válasz erre
59D2C24C-CF78-46C9-BB74-04226E9484CB.jpeg
59D2C24C-CF78-46C9-...
362C2FEA-A982-490B-A110-11A7B3F9842B.jpeg
362C2FEA-A982-490B-...
DD71C4C5-CEA6-41E4-9EF4-EFA690A7EDB5.jpeg
DD71C4C5-CEA6-41E4-...

A képek szokás szerint lemaradtak... :)
Bekmex 662329 2019. augusztus 16. 22:28
Válasz erre
Sziasztok!
Keresek egy tapasztalt kollégát, aki az alábbi egyedi lövegpajzsot sokszorosítaná nekem.
Budapesti átadást preferálnám, a részleteket az alábbi címen tudjuk megbeszélni:
bex.makett@gmail.com
JammyDodger 661731 2019. július 28. 20:00
Válasz erre
RFC-Cameraman-with-Camera-WW1
RFC-Cameraman-with-...

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy van-e köztetek valaki, aki egy kép alapján tudna faragni, illetve gyantából önteni 1:48 méretarányban egy figurát? Csatolom a képet hozzá. Sajnos ezt a figurát sehol nem találtam, ahol be lehetne szerezni.
laja 660647 2019. június 24. 10:31
Válasz erre
Szia!
Köszönöm szépen, de már megoldódott a problémám.
rozo201422@outlook.com 660626 2019. június 23. 17:55
Válasz erre
Kedves Laja!

Talán én segíthetnék, de pontosabbat kellene tudnom. Hogy néz ki a kerék, milyen anyagból szeretné, milyen színűre stb. Kép nem lenne rossz.

Üdv. RoZo
laja 660347 2019. június 12. 21:56
Válasz erre
Uraim!
Még mindig keresek valakit aki öntene nekem kerekeket 1:43-ban. Tavaly szeptember óta annyi változott hogy már van mintadarabom az öntéshez. Boldog lennék ha valaki megszánna végre. Kb 4-5 garnitúrára lenne szükségem ártól függően.
Köszönöm!
Varjúbácsi 659243 2019. május 10. 14:31
Válasz erre
Így igen.
varjasiandraskukacgmail.com
maci 77 659240 2019. május 10. 13:19
Válasz erre
Üdv!

Sikerült egyet szétszednem!
Így megoldható lenne az öntés?

Üdv: Attila
maci 77 659237 2019. május 10. 12:56
Válasz erre
Üdv!

Sajnos már egyben vannak,de megpróbálok szétszedni egyet!
4 db van,egyet csak szét tudok szedni.

Üdv: Attila
Varjúbácsi 659236 2019. május 10. 12:49
Válasz erre
A görgők már összeépítettek, vagy még külön vannak? Nem ismerem a makettet, csak a netről próbáltam adatot szerezni.
maci 77 659235 2019. május 10. 12:32
Válasz erre
Sziasztok!

Olyan kollégát keresek,aki alkatrész lemásolásával,öntene nekem 8 db futógörgőt,1:35-ös méretben,M109 Paladin harckocsihoz!

Elérhetőségem: attila.maci@gmail.com

Üdv: Attila
Freddy 659178 2019. május 8. 22:38
Válasz erre
Sziasztok!

Keresek olyan embert, aki vállal műgyantaöntést bolti minőségben. Wargame figurákról lenne szó (saját faragás), 20-30-as sorozatokról.
toto 657669 2019. április 1. 08:40
Válasz erre
Szia, köszönöm!
Gabusch 657605 2019. március 30. 20:13
Válasz erre
Kérdés mennyi a jóval, illetve a tárolás mikéntje. Én szobahőmérsékleten (a szekrényben), saját kannájában tárolva kb. két évvel a lejárat után még simán tudtam használni.
toto 657596 2019. március 30. 17:23
Válasz erre
Sziasztok!
Biresin G26 A-B komponensek, jóval a szavatossági idő lejárta után még mennyire használhatóak? Van valakinek benne tapasztalata?
Köszönöm,
Tomi
dberdav 655450 2019. február 7. 18:13
Válasz erre
Szia
Ismerem a Zsoltit,nemrég beszéltem vele. Két darab 1/35-ös Dragon elefantra való hátsó meghajtókerékre lenne szüksége. Azt hogy mikorra,azt passzolom.
dberdav
Varjúbácsi 655434 2019. február 7. 13:12
Válasz erre
kicsizsolesz 655433 2019. február 7. 12:50
Válasz erre
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Olyan illetőt keresnék aki tudna nekem önteni makett alkatrészt!
Minta az lenne amiről lehetne másolatot készinteni.
Köszönöm a figyelmet!

Kicsizsolesz830@gmail.com
truth 653589 2019. január 3. 16:06
Válasz erre
Sziasztok! Ki szeretném próbálni a műgyantakészítést olyan 1:72-es kiegészítőkhöz ahol az Oyomarus technika nem elég részletes. Hogyan, milyen anyagokkal lenne érdemes kezdenem ha csak néhány alkalommal pár kiegészítőt gyártanék?
4WD 652559 2018. december 13. 03:46
Válasz erre
Pontosítanék pár 100 kiló műgyanta elöntögetése kapcsán.

A Biresin és az AXXSON már tényleg egy cég, de a gyantáik közel sem egyformák, hiszen a "B" komponenseik jelentősen eltérnek. Diisocyanate ill. Isocianate. Az utóbbi jóval "illatosabb" és sokkal inkább kristályosodik.
Az AXXSON ból az erős és rugalmas gyanták az F-31, F-32, F-33 de azoknak nagyon rövid, 1 perc alatti a tényleges fazékidejük.
Az F-16, F-17, F-18, F-180, F-190 hosszabb fazékidejű gyanták, de töltőanyagosak, és az apró alkatrészek esetén hamarabb eltörnek. Injkább a "tömbszerű dolgokhoz" jók.

A Biresin G-26 és G-27 is nagyon gyors 1-2 percnyi fazékidővel. A G-27 erősebb.
A G-27LR késleltetett kötésű, de csak 5+5 kg és 20+20 kg kiszerelésben kapható.

Az ALTROPOL Multicast-1 és Multicast-2 jobban használható anyagok. A 2-es gyorskötésű, az 1-es lassított, de ugyanaz a "B" komponensük, ezért keverhetőek. Kicsivel puhábbak, mint az AXXXSON vagy a Biresin gyanták végtermékei, de nagyon rugalmasak.

Minden gyantára igaz, hogy 20-25 fok között működnek a legjobban. A nagyobb hőmérsékletre és a nagyobb páratartalomra gyorsabb kötéssel reagálnak. a nedvesség hatására viszont habosodnak. Habár van bennük habosodás gátló adalék (a fehér trutyi ami leül az "A" komponens aljára). Ezért is nem célszerű hűteni azokat, mert a kicsapódó pára, nagy valószínűséggel tönkreteszi. Meg sokkal nagyobb az esélye a keveredési problémáknak, "izzadni" fog a gyanta, vagy nem köt rendesen.

Biztosan van aki ennél jobban ismeri ezeket az anyagokat, meg a kémiát. Cáfoljon meg, ha tud! :)
szipipeti 652543 2018. december 12. 15:41
Válasz erre
A Biresin a (SIKA-tól) egyesűlt egy pár hónapja az AXSON márkával...
A gyantáik eddig is egyeztek szinte 100%-ban... Csak más néven futottak...
A PU gyantákra általában jellemző, hogy rövid a fazékidő... Ezzel nem sok mindent lehet kezdeni. Amire a gyantát tervezték, arra ez volt a cél...

Ami szóba jöhet:
Biresin G26 fazékidő: 3-4 perc között
Biresin G27 fazékidő: 1,5 perc

AXSON F180 fazékidő: 4 perc
AXSON F190 fazékidő: 8 perc
Axson F23-as fazékidő: 4,5-5 perc

Tapasztalatom, hogy kb a fele a valóságban...
(Bizonyos gyártástípusok pl.: prés, extruder kihasználható a teljes megadott fazékidő - kézi öntéssel nem).
Ha kell tudok adatlapot küldeni, vagy a NOVIA-tól ill. az Alvin-Plast-tól beszerezheted őket...
Hűtéssel óvatosan, 10 C már necces lehet, (kristályosodás...)
H.adam 651155 2018. november 14. 10:39
Válasz erre
Pacy 651119 2018. november 13. 12:20
Válasz erre
Egyébként mik ezek?
(Ez most "OFF" ?)
H.adam 651107 2018. november 12. 20:46
Válasz erre
46065027_332969620817875_7201179418172063744_n
46065027_33296962081...

Hoopsz a kép lemaradt...
H.adam 651106 2018. november 12. 20:45
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat. Ez már majdnem tökéletes darab lett. :)
Gabusch 650934 2018. november 8. 20:48
Válasz erre
Én úgy szoktam, hogy kitöltök két fél kindertojásba A és B komponenst. Ezekből a fecskendővel felszívom az A komponenst, letörlöm a csőrét, B komponens, letörlöm a csőrét, ráteszek egy darab alufóliát, azzal be is fogom, összerázom. Fólia le, tű fel, lehet önteni. Nitró felszív, visszanyom, néhány alkalommal ismétel, majd levegő felszív, papírtörlőbe a maradék nitrócseppek kinyom, vár a következő adagra. A tű az említett 1,2-es. Amikor eldugul, szemét. A tű végét célszerű leköszörülni, nehogy beleakadjon a gumiba.
Varjúbácsi 650932 2018. november 8. 20:40
Válasz erre
H.adam 650925 2018. november 8. 18:59
Válasz erre
Már csak egy olyan kérdés, hogy mekkora tű átmérő szükséges? :) Ma elmentem egy boltba ott adtak egy 0,9mm-eset, mert ez volt a legnagyobb. De itthon nem igazán sikerült vele felszívni. Valahogy túl sűrű. Még a víz is nehézkesen jön be rajta.
Varjúbácsi 650855 2018. november 7. 14:52
Válasz erre
Ha nem túl nagyok az öntvények, a fecskendő + vastag tű rövidíti a procedúrát. Felszív A komponens, tű letöröl, felszív B komponens, dugattyú hátra, összeráz. Tű felfelé, minimális keverék kinyom a tűn, utána mehet a formába. Végül ipari aceton felszív, fecskendőt átmos.
H.adam 650854 2018. november 7. 14:28
Válasz erre
Kimérem egy egy pohárba a hozzávalókat. Majd egy harmadik pohárba összeöntöm, összekeverem és onnan öntöm a formagumiba.

Csak az a furcsa nekem, hogy tényleg pér perc alatt térhálósodik az egész. Pl ezt a videót is megnéztem és ő is sokkal tovább tud önteni mint én amit nem értek. De ma végére járok ennek a hőmérsékletes dolognak.

www.youtube.com/watch
Gabusch 650853 2018. november 7. 14:12
Válasz erre
Egyébként lassan elég hideg lesz ahhoz is, hogy kitedd egyszerűen az erkélyre 10-20 percre és utána önts. Addig úgyis köt a formában.
Gabusch 650852 2018. november 7. 14:11
Válasz erre
Ne tedd rá a gépsonkára! :)

Én kisebb, zárható tégelyekbe (valami lekváros izék voltak) töltöttem, azt bevágtam egy műanyag dobozba (nehogy valahogy csak kiboruljon a frigóba, meg azért megfolyt a matéria a szélén kicsit) - ez lehet akár zárható is és akkor nem lesz vele gondod.

A tű, fecskendő tisztítására pedig teljesen jó a nitrohígító, bár büdös. Viszont így sokkal tovább használható a fecskendő is, meg a tű is, illetve kevésbé jár vele úgy az ember, hogy bele-bele köt az anyag a tűbe, aztán egyszer csak repül az egész lefele és mindent beterít a gyanta. Jártam így, a feleségem marhára örült, mit mondjak. Pláne, hogy igaza is volt. :(
Varjúbácsi 650850 2018. november 7. 13:06
Válasz erre
Ádám!
Milyen technológiával öntesz? Én fecskendőben keverem, abból töltöm a formába. A finom részekkel kezdem, utána mehet a többi. Egy fecskendőnyi anyag (max.10ml) egy figura kiöntéséhez elég, és nem köt be a fecskendőbe.
H.adam 650849 2018. november 7. 12:27
Válasz erre
Rendben megpróbálom ezt a hűtéses technikát. Mondjuk nem tudom mennyire szerencsés behűteni az egészet de mindenesetre kicsi mennyiséggel kezdem. Az meg már más kérdés hogy szabad-e élelmiszer mellé tenni. :)
Gabusch 650822 2018. november 6. 14:18
Válasz erre
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de a Biresin G27 fazékideje elég kevés. A G26-é több, én speciel azt használtam. Megpróbálhatod az összetevőket frigóban hűteni, úgy talán valamicskét növelhető a fazékideje. Úgy emlékszem, nekem öregedő G26-tal, meleg nyárban voltak ilyen problémáim, a frigóban való hűtés segített rajta és emlékeim szerint az öntvény minőségét sem befolyásolta.
H.adam 650818 2018. november 6. 11:01
Válasz erre
Sziasztok.

Segítségeteket kérném. Nemrég vettem biresin g27-es öntőgyantát. próbálkozok vele de sehogy se akar sikerülni a dolog. Azt tapasztalom hogy vagy túl gyorsan megköt a gyanta és nincs ideje belefolynia a mintába. Próbálkozok a szilikon öntőforma összenyomásával a lehető legtöbb buborékot kinyomni a mintából, persze ez pár perc de nem elég. Mire végzek a gyanta elkezd megkötni. A kereskedőtől az 1:1 keverési arányt kaptam tanácsba. Próbálkoztam ennek a csökkentésével de így is csak pár percet nyerek. Néztem a neten videókat és ott láttam, hogy mások jóval több ideig tudnak vele öntögetni több mintát mint én. Mit rontok el? Tudtok segíteni?

Üdv:
Ádám
Gabusch 649818 2018. október 10. 21:33
Válasz erre
Ez most jött velem szembe a Facebookon. Nekem szerintem van ilyen anyagom, évekkel ezelőtt vettem valakitől itt a fórumon. Mintakészítéshez árulta Oyumaru helyett. Arra mondjuk totál alkalmatlan, mert kőkeményre köt, így nem lehet lefeszegetni a mintáról, de célszerűen alkalmas olyan öntvények készítésére, amit mondjuk az Oyumaru+Milliput párossal el lehet követni. Reszelni, farigcsálni, fúrni, ragasztani nem próbáltam, de biztosan lehet valahogy. Elsősorban mesterdarabhoz lehet alkalmas, mert többször felhasználható, hasonlóan az Oyumaruhoz, illetve kevéssé bonyolult elveszett alkatrészek gyors legyártására.

thermoworx.com/products/whitemorph%E2%84%A2
Miggyuri 649103 2018. szeptember 24. 11:49
Válasz erre
Keresek 1/72-es méretben TB-3-hoz géppuskákat, vagy valakit, aki ezt egy példány alapján sokszorozni - mondjuk gyantából - tudja.
laja 649004 2018. szeptember 20. 11:25
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna nekem valaki műgyanta kereket készíteni 1:43-ban minta darab nélkül? Esetleg nagyobb méretű minta alapján? Mennyibe kerülne egy garnitúra (4db) kerék?
Megkereséseket a vereslajos.fmt@freemail.hu címen várom.
Köszönöm
mkornel 648942 2018. szeptember 18. 15:28
Válasz erre
Sziasztok!

Keresek műgyanta öntéssel foglalkozó vállalkozó szellemű kollégát aki segítene nekem (természetesen juttatás ellenében ) műgyanta másolatokat készíteni. 3d Nyomtatott alkatrészeket kellene másolni 5-10 db profi minőségben.( 1/24, 1/18 felnik kb, 22mm átmérővel)
Kérem aki magára ismer, vagy ismer ilyen személyt az ne tartsa magában!

Köszönettel:

Maros Kornél
zsocate 648841 2018. szeptember 15. 09:06
Válasz erre
Sziasztok!

Tudnátok tippet adni, hogy átlátszó műgyantából alkatrészt ki tudna nekem másolni?

köszi, üdv:
Zsolt
Miggyuri 648127 2018. augusztus 24. 07:55
Válasz erre
Sajna, nem találtam megfelelő topicot, így itt kérdezem: művíz felületét hogyan lehet formázni (hullámzás taraj képzés)? (Valejo művíz).
doky3 648124 2018. augusztus 24. 01:24
Válasz erre
Sziasztok!

Tudtok-e Szegeden és vonzás körzetében valakit aki lemásolna műgyantából 1db alkatrészt? Természetesen kizárólag saját célra! /Egy az építés elején duplán meglévő alkatrészt elvesztettem/

Köszönettel: doky3
bigboy 646454 2018. június 30. 08:37
Válasz erre
1495453_731917246874136_1389105277_n

1 . kamrám.
1495453_731917246874...
2.kamrám
2.kamrám
22089550_1700056180060233_5720986751662301597_n

3.Vákuumkamra, és helyigény kihasználás miatt festő tartály is.
22089550_17000561800...

Üdv, vákuumkamrát,igen. Üdv bigboy
tdani 646446 2018. június 30. 01:13
Válasz erre
Sziasztok!
Használ közületek valaki nyomáskamrát/tartályt a gyanta vagy gumi öntéshez? Nem otthon tákolt kukta vagy egyéb bombákra gondolok.
agriamodeling 645779 2018. június 13. 22:25
Válasz erre
Szia!

Ebben a méretben bármi lehet. Az előző munkahelyemen őntenek ón-ólom ötvözetet, tuti vannak okosságok, de ez a meret akkor is kihívás.
A beszívódás lehetne pl a hűlés miatt.
Az mindenképpen fura, hogy a szilikon felőli (alsó?) oldalon van a beszívódás.

Tamás
csosza 645774 2018. június 13. 21:15
Válasz erre
Uraim! Nem műgyantát, hanem ólmot próbálok önteni. Egy plekettet akarok "leutánozni"
A szilikonformát már megcsináltam de az öntéskor a plakett szilikon felüli oldala "beszívódik".
A méret kb 10 cm átmérő 1,5/2 cm vastagság.
Van ötlet az elhárításra?
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81.