/ Fórumok /

MiGMentők

Tommyval összebesz<ünk. Van egy öreg/edő/ MiG-15bisz a fehérvári repüléstörténeti kiállítás udvarán. Rendbe kéne hozni. Ki tud segíteni, tanács, ötlet, szakmai segítség, kétkezi munka, szponzor... minden jöhet!!! Ha ez sikerül, elindulhatunk a MiG-regiszter nyomán.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.
1., 2., 3., 4., 5., 6.
Neo954 245660 2010. október 27. 16:37
Válasz erre
Szia!

Többe mint gondolnád :)

Ez az egyik dolog, a másik pedig, hogy ez a dolog amit Laci írt ebben az országban nem nagyon működne sajnos...

Viszont ha esetleg mégis összejönne akkor támogatom a felvetést.

Üdv.:Neo
sulyid 245659 2010. október 27. 16:35
Válasz erre
1 kérdés: egyáltalán mennyibe kerülnek ezek a repcsik?
Takacslaszlo 245658 2010. október 27. 16:06
Válasz erre
Kedves MiGMentők!

Van valakinek információja (tulajdonjog, megvan-e még...) az alábbiakkal kapcsolatban:

Vác - piros MiG-15
Tököl - a rossz állapotú MiG-15UTI
Solt - szintén MiG-15 UTI

Mivel ezek a gépek elég rossz állapotúak, arra gondoltam, hogy ha sokan összefognánk, talán megvásárolhatnánk őket (de legalább egyet) azért, hogy nehogy végül kohóban végezzék. Hosszú idő alatt talán fel is lehetne újítani őket, persze nem repülőképes állapotúra. Jó lenne ha megmaradnának.

Mentsük, ami még menthető!
KormosP 245656 2009. augusztus 2. 17:44
Válasz erre
P1050809
P1050809
P1050813
P1050813
P1050815
P1050815

Ezeket ma fotóztam. A 21-es Szekszárdon van egy tüzép területén, a másik Kisapostag mellett a reptéren... mindkettő a 6-os út mentén...
Nyugger 245655 2009. július 2. 22:06
Válasz erre
Köszönöm, élek a lehetőséggel de ez a hétvége a családé, majd telefonon bejelentkezek.
A-3 245654 2009. július 2. 19:02
Válasz erre
Szivesen látlak a hétvégén és így lehetőséged adódik "Friss, megbízható hír"-t tényként közölni a téma iránt érdeklődőkkel!
A-3.
Nyugger 245653 2009. július 2. 09:13
Válasz erre
Friss, megbízható hír az UTI-MiG-15-ről ?
Elektrolakatos 245652 2009. március 12. 21:28
Válasz erre
Sajnos a tervezettekkel ellentétben húzós lett a hetem így kések az igért képekkel.

Janiék folyamatosan azon vannka, minél elöbb repképes legyen!
zoli1989 245651 2009. március 12. 20:59
Válasz erre
Szia!

Hogy állt akkor a gép? Lassan repülőképes lesz?

Üdv: Zoli
Elektrolakatos 245650 2009. március 8. 15:16
Válasz erre
Ma délelött Kulik "A-3" Janinak köszönhetően, Mekettel látogatást tettünk a Tököli reptéren élőben is megtekinteni a MIG15 HA-UTI építését.

Készítettünk jónéhány fotót, ezeket hamarosan közzé tesszük.

Köszönjük Jani!

Üdv:Elektro
RonnieFrown 245649 2009. február 24. 21:30
Válasz erre
Z.Pisti 245648 2009. február 24. 10:40
Válasz erre
Melyik oldalon lehet megnézni a frissítést?

Z.pisti
RonnieFrown 245647 2009. február 24. 09:20
Válasz erre
Most neztem a frissitest. Nagyon szepek, csillog villog minden darab. Koszi!
A-3 245646 2009. február 23. 17:39
Válasz erre
Az általam említett 107 óra a hajtómű javításközi ciklusidejének a maradéka. Mivel végrehajtottuk az ipari nagyjavítás minden fázisát, ezért teljes 250 órás ciklusidővel indúlunk a javítás után. Egyébként a MIG-15-ös sorozat hazai üzemeltetésének második szakaszában már 400 óra javításközi ciklusidővel számoltak amit a hajtóművek eseménymentes üzemelésével támasztottak alá.
Kecskemétről kaptunk jónéhány hajtóművet melyek közzűl 6-7 darabot javíthatónak minősítettünk az előzetes felmérések alapján de ez a jövő zenéje.
RonnieFrown 245645 2009. február 23. 09:20
Válasz erre
107 ora uzemido a hajtomu ossz elettartamabol van hatra, vagy a kovetkezo nagyjavitasig ennyi van benne? Jo 10 evvel ezelott Kecskemeten lattam rengeteg VK-1 hajtomuvet a szabad eg alatt mindenfele vedelem nelkul egymas hegyen hatan voltak tarolva. Ezeket sikerult megszerezni? Ha igen jok ezek meg valamire, vagy volt azert meg koztuk konzervalt allapotban uzemidotartalekkal egy ket darab?
A-3 245644 2009. február 22. 14:04
Válasz erre
A madárka saját hajtóművében még volt 107 óra üzemidő, de a gumialkatrészek naptárija már lejárt ezért szétkelett bontani a "pacit" de csakis a szokásos procedúrát hajtottuk végre./Gumialkatrészek cseréje, repedésvizsgálatok, dinamikus kiegyensúlyozások, üza szivattyúknál szálítóképességmérés, stb-stb./ Egyszóval: amit láttál az a sajátja és javítá után azt fogja visszakapni.
RonnieFrown 245643 2009. február 22. 11:52
Válasz erre
Koszi szepen! Ezek szerint minden sinen van, ez jo hir. A hajtomuvel hogy alltok? Kepeken lattam, hogy volt egy jopar regi hajtomu a hangarban, illetve vannak fotok a weboldalon ahogy megy a munka egy gyunyoru allapotban levo darabon. A regiekbol lett osszerakva egy, vagy a repulo eredeti hajtomuve lett rendbehozva?
A-3 245642 2009. február 22. 11:32
Válasz erre
Elnézést az esetleges késedelmes képfelrakásért de az összeszerelés megint egy nem egészen látványos szakaszába érkezett. Jelenleg a törzs első részében folynak a munkák, csőrendszerek behelyezése és a kabinkábel teljes javítása történik párhuzamosan a gép saját elektromosan teljeskörű rajzának számítógépen történő elkészítésével. Ennek ellenére észrevételedre megigérte a frissítést végző kollega, aki egyben az egyik különleges szerelőnk, hogy holnap ha leadja a szolgálatot kecsón felrak néhány képet a szombati álapotnak megfelelően.
RonnieFrown 245641 2009. február 21. 22:38
Válasz erre
Nem nagyon frissitik mostanaban a Tokolon felujitas alatt levo 15UTI-rol a kepeket. Van itt valaki aki kozel van a tuzhoz es tudja, hogy allnak a dolgok a gep korul, hogy halad a melo stb?
dudus 245640 2009. február 18. 08:31
Válasz erre
DrHeintz Tamás K-vár FIDESZ-es országgyűlési képviselő volt jelen a CSilla által tartott megbeszélésen 2009.febr.7-én taszáron.
mig23papa 245639 2009. február 15. 19:22
Válasz erre
dudus

melyik volt az az egy szem országgyűlési képviselő?
dudus 245638 2009. február 7. 20:50
Válasz erre
Ma17órakor Csilla beszámolt Holló tábornok úrral találkozásáról a laktanyában maradt immáron emlékmű Mig-ek sorsárólMARADNAK
A megbeszélésen jelen volt egypár szimpatizáns egy országgyűlési képviselő ,aveterán repülők országos képviselője Knol Gyula,nagyon szivhez szólóbeszédet mondott. Hiányolom, hogy a taszári Veterán Repülők Szövetsége részéről senki sem képviseltette magát. A taszári MIG-15, MIG-l9-es emlékművek sorsa melletti kiállásuknak természetesnek kellene lenni. Ugy látszik a szövetség tevékenysége kimerül a pörkölt főzésekben és az eszem-iszom találkozásokban.
mig23papa 245637 2009. február 7. 20:40
Válasz erre
Nyugger

Csak látnám ahogy a vigyor a Gömbös, meg a haverjai képére képére fagy :-)))

Csak egy politikusról halljak, aki a Csillus érdemeiből tőkét akar magának kovácsolni, a családfájának annyi.
Nyugger 245636 2009. február 7. 18:12
Válasz erre
mig23papa

Hamarosan ott fognak tülekedni majd a hős politikusok is, hogy lám-lám milyen sokat tettünk az ügyért ! Megyei és helyi.
mig23papa 245635 2009. február 7. 17:59
Válasz erre
Nyugger

Beszéltem Csillával, úgy látja akkor lesz biztos a dolog amikor megjelenik az erről szóló parancs, de szerinte ez már csak idő kérdése, amúgy valóban a Gömbös szarakodott Taszáron, remélem nem jött össze neki a dolog.

Külünben amit a Csilla véghezvitt, véghezvihettük volna akár mi is, nem is tudom mire vártunk eddig.

:-))
Miggyuri 245634 2009. február 6. 18:19
Válasz erre
Örülök, hogy ilyen hírt is olvashatok!
Miggyuri
Nyugger 245633 2009. február 6. 10:56
Válasz erre
Igen nagy köszönet Simon Csillának aki egymaga többet intézett az elmúlt napokban mint a helyi illetékesek az elmúlt 2 évben. A lényeg most jön: 'Ezúton jó lenne megbeszélni azt is, hogy a jövőben hogyan tovább.' idézet a taszári nem hivatalos honlapból.
dudus 245632 2009. február 5. 20:11
Válasz erre
Kedves MIG-mentő Barátaim!
Taszáron lakik egy kedves kislány Csilla a Nemzetvédelmi Egyetem harmadéves hallgatója vadászpilóta jelölt.A taszári gépek védelmezője.Megkereste személyesen Holló tábornok urat.Vele folytatott megbeszéléséröl a gépek sorsát illetően szombaton 17 órakor Kíván beszámolni Taszáron a "főtéren"az érdeklődőknek.
Taszáron még a civil lakósság körében is nagy felháborodást keltett ,hogy elakarják vinni a gépeket,azokat mindenki ott szeretné tudni ahová állították, azoknak akik ott éltek, jártak, keltek, repültek és a haza védelmére való felkészülés során életüket veszítették.Hátrahagyva szeretteiket, gyerekeket, idős szülőket.Azok emlékére állítattak és bebetonoztattak, örök időkre ott kell maradniuk és azt soha senki semmilyen cirkuszba elnem szállíthatja.
Örömmel közlöm veletek,hogy most kaptam a hírt,,hogy taszárról egyetlen egy gépet sem fognak elszállítani.
Nyugger 245631 2009. február 3. 20:06
Válasz erre
mig23papa!
Mindenkinek van infója a dologról, nekem is, bár ez teljesen más mint pl. Tiéd. Lesz itt élőlánc meg minden. Meglátjuk.
mig23papa 245630 2009. február 3. 19:53
Válasz erre
Nyugger

legutóbbi infóm szerint a taszári gépekre a Gömbös foga fáj
Tibcsi 245629 2009. február 1. 10:12
Válasz erre
Ja, megvan... a vendégkönyvben volt.
Tibcsi 245628 2009. február 1. 10:05
Válasz erre
Nézegettem, nézegettem, de nem találtam. Tíz perc után feladtam. Hol van pontosan?
dudus 245627 2009. február 1. 09:38
Válasz erre
Üdv-mindenkinek!
Kérlek benneteket,hogy Taszár nemhivatalos honlapján/Taszar.g-portal.hu/olvassátok elWieland András 01.30-án kelt levelét,valamint Tarlósi irásának első részét.
Nyugger 245626 2009. január 20. 21:45
Válasz erre
mig23papa !
Stop-stop! A taszári 4 gép, melyek jelenleg a volt laktanyában vannak a HIM Hadtörténeti Intézet és Múzeum tulajdona, Pápán az RP objektumba átvitt gépek mind az 59 db magántulajdon. Ezek nem a Gömbös 'hatáskörébe' tartoznak.
mig23papa 245625 2009. január 20. 20:55
Válasz erre
Nyugger

Már az övé, nem hinném, hogy a két szép szemünkért nekünk adná.

Más (elég vad)tervei vannak vele, tudomásom szerint, de még nem publikus az infó.

Már hívtam az egyik embert a csapatból, nem vette fel a telcsit, kimennék, de előbb meg akarom beszélni vele, hogy szóljon a verőembereinek, hogy nem akarom ellopni a gépeket, nem azért "ólálkodom arra.

Rajta vagyok az ügyön, és remélem szorul a hurok a tettesek nyakán.

Azt is mostanában akarom megtámadni aki a még Taszáron lévő gépeket akarja lenyúlni. Nem a Gömbös az véletlenül?
Nyugger 245624 2009. január 20. 09:07
Válasz erre
mig23papa!
A virtuális ukrán fémkereskedő nem illetékes e témában. Laci kilátogattál már az RP objektumba? Te mégis csak közelebb laksz.
mig23papa 245623 2009. január 20. 08:45
Válasz erre
Nyugger ezért kérdeztem , hogy meggondolta magát az ukrán fémkereskedő?

"Egy Szu-22UM3K baleset során 'hunyt' el, a maradék 2 db magántulajdonban van, de Magyarországon és nem külföldön. Még van remény arra, hogy a Szolnokra is kerüljön, de erről majd később, ha lesz végleges publikus infó. "
Nyugger 245622 2009. január 19. 20:55
Válasz erre
Kedves A-3!

Ámen, így legyen. A többit majd meglátjuk !
A-3 245621 2009. január 19. 18:27
Válasz erre
Üdv Nyugger!
A jószándékú aggódást soha nem tekintettük vészmadárkodásnak. A mi gépünk aktív korában volt oktató vadászgép, jelenlegi formájában egy veterán repülő amire teljesen más szabályzás vonatkozik mint ifjú korában. Így kaphatta meg a HA-UTI polgári lajstromot. Repülési paramétereiben semmiben sem külömbözik némely B.Jet-től amikkel jelenleg is hívatásszerűen repülnek a pilótának kiszemelt srácok. Természetesen a berepülésre jelenleg is aktív, tipusismerettel rendelkező pilótát illendő meghívni mégha az kűlföldi vagy tengerentúli is. Egyébként a rendelkezésünkre álló berepülési utasítások közzül a legszigorúbb a tengerentúli, majd két európai következik a sorban.
Müszaki szempontból a gépet a PLH szakemberei minősítik ezért nem előírás az, hogy ezt a gépet csak katonai reptérről lehet berepűlni és azt sem írhatja elő, hogy szükség esetén ne vihessük ki /természetesen csakis indokolatlan akadályoztatás esetén/ kűlföldi reptérre a berep feladatok végrehajtása időtartamára. Bízva az illetékesek rugalmasságában remélhetőleg erre nem kerűl sor. Egyben biztos lehetsz: a HA-UTI megfelelő műszaki minősítés után repűlni fog!
Nyugger 245620 2009. január 19. 14:23
Válasz erre
Kedves A-3!
Végtelenül örülök, hogy megoldódnak azon dolgok melyeken 'vészmadárkodtam'. Alapvetően az a baj, hogy láttam sok vadászrepülőgép berepülést anno, de itt nem látom azon feltételrendszer meglétét mely szerintem minimálisan szükséges lenne. De legyünk optimisták, kérlek Téged is, hogy informáljatok majd minket ha jelentős esemény volt, pl. hajtómű próba, guruló próba stb. Ne előre, utólag.
A-3 245619 2009. január 18. 23:05
Válasz erre
T. Nyugger! Írásodból árad az "optimizmus". Szerencsére már az általad feltett kérdéseken túl vagyunk, vagyis többverziós /hazai, európai, tengerentúli/ megoldásokat dolgoztunk ki és már több területen született pozitív eredmény a géppel kapcsolatban.
mig23papa 245618 2009. január 9. 17:15
Válasz erre
Monox 245617 2009. január 9. 12:26
Válasz erre
Tenni kellene valamit. Az egykori 24-ből már csak kettő PF-ünk van. Mindenképpen meg kell akadályozni, hogy az egyik a bontóban végezze... Viszont ha honvédésgi tulajdonban van (azaz szabadon ellopható) akkor érzésem szerint sokat nem tehetünk... De talán van megoldás.
PETI 245616 2009. január 8. 20:21
Válasz erre
Sok sikert a demo-hoz, bár én a Bólyai lebontásakor rájöttem, hogy itt, nálunk mindent meg lehet csinálni. Csak az lesz a különbség, hogy Ti megpróbáljátok, azokat meg nem jellemezném, akik nem voltak képesek kidugni a képüket a Bólyaihoz! Persze az is egy érdekes kérdés, hogy kihez, mikor, milyen információ jut, vagy nem jut el. Éljen a média! Sajnos Taszárra nem tudok elmenni élőláncot csinálni, mert messze élek. ÜDV
Nyugger 245615 2009. január 8. 19:18
Válasz erre
MIG23Papa!

Az 505-s PF van kiáll1tva.
dudus 245614 2009. január 8. 17:11
Válasz erre
Szia mig23papa!Én így fejből most nemtudom neked megmondani,de,ha ataszár honlapjára teszed fel kérdésed bizonyára megtudod.
taszar.g-portal.hu
Űdv.dudus
mig23papa 245613 2009. január 8. 16:52
Válasz erre
dudus

oldalszám szerint melyik ez a PF ?
dudus 245612 2009. január 8. 10:45
Válasz erre
Szia Nyugger!
Miután mégegyszer elolvastam a polgármester írását módosítom az általambeírtakat.Eszerint van még egy PF is a laktanyában és egyenlőre csak a 19-est,meg a 74-est akarják elszállítani.
Üdv.dudus.
dudus 245611 2009. január 8. 10:22
Válasz erre
Kedves Nyugger!
Csak az általam említett 3 gép maradt a többit elvitték.A bebetonozás azt jelenti,hogy fix elmozdídhatatlan talpazaton állnak.Gyakorlatilag csak a sárkány rész van meg.Emlékműnek lettek odaállítva,amikor a tipust kivontá a hadrendből.Minden év november első hétvégéjén összejövünk Taszáron a gépek szárnya alatt emlékezni a fiatalok,meg hallgatni a régi sztorikat.
A laktanya,ahol a gépek állnak az önkormányzat tulajdona.A polgármestenek tervei vannak.Elépzelése szerint a gépek maradnának a helyükön míndenki számára megtekínthetők lennének.
A HM állítólag azért akarja elszállítani őket,mert honvédségi tulajdonban vannak.
Üdv.Hajdu Tibor. Nézd meg a taszar.g-portal.hu wlapot.
Nyugger 245610 2009. január 7. 22:42
Válasz erre
Kedves Dudus !
Én speciel úgy ismerem a történetet, hogy a HIM /Hadtörténeti Intézet és Múzeum/ valamikor megállapodott a polgármesterrel arról, hogy a helyiek biztosítanak a laktanyán kivül egy megfelelő és őrzött területet a gépeknek. Nos, ebből nem lett semmi. Egy pár kérdés: kinek a tulajdonában vannak a gépek, ott van még a 76-os vagy
csak kimaradt a felsorolásból, mit értesz a bebetonozás alatt? Milyen segitséget vársz el tölünk, miben tudunk Nektek segiteni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.
1., 2., 3., 4., 5., 6.