/ Fórumok /

MiGMentők

Tommyval összebesz<ünk. Van egy öreg/edő/ MiG-15bisz a fehérvári repüléstörténeti kiállítás udvarán. Rendbe kéne hozni. Ki tud segíteni, tanács, ötlet, szakmai segítség, kétkezi munka, szponzor... minden jöhet!!! Ha ez sikerül, elindulhatunk a MiG-regiszter nyomán.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.
1., 2., 3., 4., 5., 6.
dudus 245609 2009. január 7. 20:22
Válasz erre
Kedves barátaim!Boldog újesztendőt kívánok.
Segítségeteket kérem a taszári patrióták,de úgy gondolom,hogy az egész értelmiség nevében.
Sok huzavona után a taszári laktanya a helyi önkormányzat tulajdonába került.A polgármester hivatásos katona volt.Megválasztása óta folyamatosan harcol azért,hogy hátramaradt értékeinket megőrizzük.A lábon járó 3 gépet élen a cápetivel elvitték.
Maradt egy 15-ös,egy 19-es,egy 74-es bebetonozva emléktáblával ékesítve gondozott parkban frissen festett újszerű állapotban.
Rendszeresen látogatjuk a "roncsokat"azok szárnya alatt emlékezünk.Akik repültük,akik kiszolgálták,magunkénak tekintjük.
Tegnap felszólították a polgármestet,hogy,biztosítsa,hogy a HM illetékesei elszállítsák a repülőket.
Van egy főbunkó valahol ott fönnt,hogy ilyen hatalma van. szülőfalujába akarja valahova felállítani .
Segítsetek,Taszáron már szervezzük az élő káncot.
Monox 245608 2008. december 13. 21:19
Válasz erre
Migpapa!

Hofi géza szavai jutnak az eszembe: Ha ébren vagyunk, ne álmodjunk!
Nyugger 245607 2008. december 13. 11:04
Válasz erre
MiG23Papa,
Bocs, nagyon nem értem a kérdésed.-:)
mig23papa 245606 2008. december 12. 22:04
Válasz erre
Nyugger

mi a remény meggondolta magát az ukrán fémfeldolgozó?
Tibor 245605 2008. december 11. 15:31
Válasz erre
Sziasztok!
Pontosan erről pofázok: Felelős nincs. Előre gondolkodás? No ne vicceljünk emberek. A Honvédség: van annak elég baja, de legalább ad néha kocsit Magó Karcsinak a roncsok kiásásához, no meg rendbehoz a repülőnapra néhány jószágot. A maszek: elfogy a pénze, aztán jöhetnek a fémgyűjtők. Szét kell dúlni a Bolyait: rajta. Leomlik a várfal: fontosabb a mélygarázs! Kit érdekel néhány, a történeti emlékekért aggódó agyament fanatikus duzzogása? No nem morgok tovább.
Tibor
Monox 245604 2008. december 11. 15:12
Válasz erre
Nyugger!

Csak nem mondod komolyan, hogy van esély arra, hogy a "kétcsészés" SzU-22-esekből valamelyik Szolnokon fogja végezni? Az igaz, hogy azért hánykolódnak Pápán, mert aki megvette nem maradt annyi pénze, hogy elszállítsa onnan... Hallom azt is, hogy a szétszerelés híre majd mozdít az ügyükön... Hallani is rossz ezeket.
Nyugger 245603 2008. december 11. 12:43
Válasz erre
Tibor,
Nekem mindig a Honvédség, a fizetett illetékes elvtárs, a gyűjteményi felelős és a hosszútávú előregondolkozó felelőssége hiányzik. Ehhez képest az Alsónémedi zúzó ember csak kispályás.
Tibor 245602 2008. december 11. 11:29
Válasz erre
Szia!
Oké és ha jó kezekben vannak, akkor rendben is lenne, csakhát az én örök gondom, hogy rengeteg kincs van magánkézben és egyszerű halandó nem láthatja őket. Márpedig ezeknek a múzeumi kiállításokon lenne a helye mindenki örömére. Nem is beszélve az Alsónémedi "roncs-rancs" ügyről. Ha a magánember megvadul...
Tibor
Nyugger 245601 2008. december 11. 11:00
Válasz erre
Tibor,
Nem szégyen az ilyen dolgok birtoklása, de nem akarok ingyen reklámot.
Tibor 245600 2008. december 11. 08:53
Válasz erre
Szia Nyugger!
Kinél van a két SU-22UM? Persze csak ha publikus!
Tibor
Nyugger 245599 2008. december 11. 08:23
Válasz erre
Tibor,
Egy Szu-22UM3K baleset során 'hunyt' el, a maradék 2 db magántulajdonban van, de Magyarországon és nem külföldön. Még van remény arra, hogy a Szolnokra is kerüljön, de erről majd később, ha lesz végleges publikus infó.
páncélos 245598 2008. december 11. 08:21
Válasz erre
Elnézést, hogy szárazföldiként beleszólok, de
elvileg minden haditechnikai eszközből 2-2db-ot működőképes állapotban megtarthat a Hadtörténeti Intézet. A kérdés csak az, hogy ott odafigyelnek majd akkor, amikor a kivonás megtörténik. Így jó eséllyel pályázhatna egy B és egy kétüléses is.
PETI 245597 2008. december 11. 07:45
Válasz erre
Jó reggelt!
Ettől sajnos én is félek...
Tibor 245596 2008. december 11. 06:52
Válasz erre
Sziasztok!
Én csak attól tartok, hogy a 29-essel is úgy járunk, mint a SU-22UM-el, még múzeumi példányt sem hagynak belőlük, inkább eladják külföldre. Ne legyen igazam.
Tibor
Nyugger 245595 2008. december 10. 20:54
Válasz erre
Prófétai látomás, majd kiderül.
PETI 245594 2008. december 10. 20:47
Válasz erre
Stefan 245593 2008. december 10. 20:44
Válasz erre
Maradjunk pozitívak: Addígra egy 29-est is bevesznek a veterán bandába :)
Nyugger 245592 2008. december 10. 20:23
Válasz erre
Peti,
Azért az üzemképes UTI-MiG-15 is kellene, nem vészmadárkodni akarok de, sajna a két
típus élete során nem fog köteléket repülni. Ha a cikkben leírtak szerint is minden ok. akkor ki fogja berepülni a gépet? Ez nem egy Cessna vagy Zlin, hogy zsupsz átülök és felszállok. Üzemeltetésí és repülésí gyakorlatot csak az USA-ban lehet megszerezni /mily vicces, de máshol nincs üzemképes gép/. Egy 10-30 órás repidővel, gyakorlattal lehet berepülni? Ja, és melyik repülőtéren fogják berepülni? Nos, mire ezek a feltételek megoldodnak addigra nem lesz üzemképes MiG-29-es. Sajnos !
Miggyuri 245591 2008. december 10. 19:20
Válasz erre
Ez jó!
Örülök. Életem első makettje egy 15-ös volt, igaz, nem UTI.
Miggyuri
PETI 245590 2008. december 10. 19:16
Válasz erre
Egyik legnagyobb álmom, hogy két kecskeméti 29-essel kötelékezzen majd a masina! Csak maradjon addig két üzemképes Fulcrumunk...
Monox 245589 2008. december 10. 18:57
Válasz erre
Azért valóban, tényleg nagyon jó ilyen híreket is olvasni!
Monox 245588 2008. december 10. 18:56
Válasz erre
Azért valóban, tényleg nagyon jó ilyen híreket is olvasni!
Stefan 245587 2008. december 10. 09:36
Válasz erre
Végre alakul a madár, szóval úgy tűnik jó dolgok is történnek: www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/mig15_felujitas/
mig23papa 245586 2008. december 6. 19:07
Válasz erre
Nyugger

erről már beszélgettünk, egyszerűen lenyúlta a holmit, mert megtehette
migi 245585 2008. december 4. 20:00
Válasz erre
Akkor én be ugrottam Gyurinak , azt gondoltam hogy frissek a képek .
PETI 245584 2008. december 4. 06:03
Válasz erre
Szia migi!
Ezek a gépek, ahogy a többiek már írták is, nem olyan rég még Alsónémedin voltak.
Csak miután a tulaj meghülyült, felaprította az eredetileg 20-25 gépet és eladta hulladéknak. A marhája, ahelyett, hogy vigyázott volna rá. A szolnokiak is meg akarták venni a JAK-ot, de teljesen elszállt az árral. Meg beszélt sok marhaságot, hogy milyen nyugati múzeumoknak adja el a gépeket... Aztán szépen szétbarmolta őket.
Ennyi
RonnieFrown 245583 2008. december 3. 23:22
Válasz erre
A Jak-28 orr reszet sikerult megmenteni a beolvasztastol most Tokolon van. A tobbibol valoszinuleg semmi nem maradt.
Monox 245582 2008. december 3. 13:02
Válasz erre
A régi szép idők...
makettes 245581 2008. december 2. 21:00
Válasz erre
Ezek az alsónémedi "úr"-hoz kerültek,szerintem.
makettes
migi 245580 2008. december 2. 20:28
Válasz erre
1190037645
1190037645
1190037682
1190037682

Sziasztok Urak
Keresgéltem a Oldwings oldalán és ezeket találtam az Igy a madarak látják cim alatt lévő képek között , ez vajon itt lehet az országban , mintha csillag lenne a 21 vezérsikján , vagy csak szeretném hogy azt lássam .
Nyugger 245579 2008. november 28. 10:42
Válasz erre
Igen, úgy könnyű, hogy az inkurrencia dolgok miniszteri biztosa a községben született... /persze lehetne beszélgetni a véletlenekről is, de ennyi?/
Egy kis szörfölés a honvédelemponthun és máris itt a megoldás.
Tibor 245578 2008. november 28. 06:44
Válasz erre
Szia Nyugger!
Erről én nemrég a veszprémi helyi újságban olvastam. Ott, ha a memóriám nem csal a magyargencsi polgármester nyilatkozta, hogy megkeresték a HM-t és azok segítettek.
Erről csak annyit, hogy nemrég itt a fórumon agyaltunk arról, hogy mi a helyzet a magyar repüléstörténeti gyüjteményekkel és tessék. Egyeseknek igen, másoknak nem.
Különben is Veszprém megyében szép vadászterületek vannak! (Ez csak egy rosszindulatú megjegyzés részemről, minden alap nélkül)
Üdv.: Tibor
Nyugger 245577 2008. november 27. 20:34
Válasz erre
Tegnap volt egy rövid híradás valamelyik híradóban arról, hogy Magyargencsen, -Veszprém megye létrehoztak egy nagy haditechnikai parkot. Ha jól emlékszem jelenleg 18 klf. eszköz van kiállítva, tehergk., tank, ágyú és hamarosan érkezik két helikopter és egy repülőgép is. Egy kis örömködés után felmerült bennem, hogy tulajdonképpen ebben a kis községben /kb.600 lakos/ mi az a mozgató erő és főleg támogató erő mely ezt lehetővé teszi? Lehet, hogy valaki aki itt született valamikor és jelenlegi beosztásából ezt megteheti?
Ha arra jártok fotózzatok, és publikáljatok, előre is köszi...
Nyugger 245576 2008. november 18. 18:18
Válasz erre
Farkaskoma,
Köszönöm az infokat
Farkaskoma 245575 2008. november 18. 10:56
Válasz erre
T. Nyugger

A ferihegyi fejlesztések középtávon biztosan nem érintik az Emlékpark területét. A Hosszútáv pedig több mint ködös, ismerve kis hazán zseniálisan tervezett és szervezett hosszútávú projektjeit.

Tulajdoni Helyzet: Az "újonnan" oda került Il-18, illetve a Yak-40 kivételével, melyek az Alapítvány tulajdonában vannak, a repülőgépek a Közlekedési Múzeum tulajdonát képezik, és 15 évre van rájuk jelenleg szerződés kötve a Múzeum és az Alapítvány között. A Múzeum, mint tulajdonos semmilyen formában nem tud a gépekre költeni, azt máshol elhelyezni nem tudja. Minden a gépekkel kapcsolatos teendőt az Alapítvány finanszíroz a Múzeum szakmai felügyeletével. A helikopter is a közlekedési múzeum tulajdonát képezi.

Minden más kiállítási tárgy (hajtóművek, részegységek, földi kiszolgáló berendezések) az Alapítvány tulajdonában vannak.

Tisztelettel:

dr. Palágyi "Farkaskoma" Gábor
Nyugger 245574 2008. november 17. 22:17
Válasz erre
Farkaskoma!

Két dolgot szeretnék megkérdezni: mennyire van jövője az Emlékpark kiállítási területének. Sok szép fejlesztésí terv van ill. volt Ferihegyen, ez a terület megmarad erre a célra, valamint milyen tulajdonviszonyban vannak a repülőgépek ill a Mi-2-s helikopter?
Tibor 245573 2008. november 17. 17:33
Válasz erre
Farkaskoma 245572 2008. november 17. 17:23
Válasz erre
Itt szinte minden benne van... elejétől lapozgatva érdemes kezdeni.

forum.index.hu/Article/showArticle
Magáról az átvontatásról pedig

www.repulogepemlekpark.hu/index.php

"Az Emlékaprk eseményei fület választva a képeknél mindent megtaláltok.

A lényeg:

Civil összefogásnak köszönhetően megmenekült egy repülőgép a pusztulástól. Legyen ez példa a jövőre nézve.
Tibor 245571 2008. november 17. 16:42
Válasz erre
Kedves Gábor!
Sajnos nem. Légyszi, ha lehet tedd közzé.
Én igazán a magyar katonai repüléssel és annak történetével foglalkoztam, foglalkozok.
Üdv.: Tibor
Farkaskoma 245570 2008. november 17. 16:29
Válasz erre
T. Tibor!

Csak érdeklődés szinten, a két évvel ezelőtti Il-18-as mentő akcióról hallottál?
Tibor 245569 2008. november 17. 16:26
Válasz erre
T. Farkaskoma!
Kösz a reagálást.
Mi mindenhez kicsik vagyunk? Nem inkább kicsinyesek? És a szlovákok mennyivel nagyobbak? És érdekes módon ott van kassai múzeum.
Egyébként a látogatottsági adatokhoz csak gratulálni tudok.
Üdv.: Tibor
Farkaskoma 245568 2008. november 17. 16:16
Válasz erre
A nagy egységes repüléstörténeti múzeumra nézve a jelenlegi "félhivatalos" álláspont, hogy "...túl kicsi orzság vagyunk ahhoz, hogy egy negy csak repüléssel foglalkozó múzeumot eltartsunk..."

Referencia képen: csak nálunk az idei évben több mint 34.000 jegyvásárlás történt. A valós látogató létszám: családi látogatók min 4 fővel számolva, illetve az ingyenességet élvező regisztrált látogatók együtt több mint 53.000 fő látogatónk volt.

Nekünk nincs más bevételünk, jelenleg, csak a belépőjegyek. Semmilyen jellegű támogatásban nem részesültünk eddig az állam részéről. Ez elég arra hogy kitermelje a működés személyi, és tárgyi vonzatát, és még egy kisebb összeg marad fejlesztésre, karbantartásra is. Nagy projekteket persze ebből nem lehet finanszírozni.

Azt viszont jól mutatja, hogy igény, érdeklődés igenis van rá... lehet mégsem vagyunk olyan nagyon kicsik?
Tibor 245567 2008. november 17. 15:02
Válasz erre
T. Farkaskoma!
Azt hiszem én indítottam a beszélgetést a témáról, mert én is úgy látom, hogy sok vonatkozásban minimum a 23. órában vagyunk.
Kösz az infót a kiliti ügyről.
Ha visszanézed az előző hozzászólásokat, azok többségéből az aggódás hangja süt ki.
Én nem véletlenül gondoltam egy egységes repüléstörténeti múzeumra (kiállításra).
A HM vonatkozásában van egy epés megjegyzésem: Sajnos Ti sem vagytok ott Ferihegyen egy Pintér úr (Kecel). A SU-22UM-ket is fontosabb volt eladni külföldre, mint megőrizni belőle egy példányt (Lásd: szolnoki múzeum honlapját)
Kiskirályok, vagy magukat annak képzelő f... (nem írom ki, mert mindjárt moderálni fogják) mindig voltak, vannak és sajnos lesznek is. Csak azért hogy (látszólagos) hatalmukat lehetőleg naponta bizonyíthassák.
A munkáról: ebben az ügyben Nagy Andrisék Szolnokon nagyon okos dolgot vetettek be már második alkalommal. A kapitalista szombatot. Lásd megintcsak a szolnoki múzeum honlapját.
Most ennyit, mégegyszer kösz az infót.
Tisztelettel: Borsody Tibor
Farkaskoma 245566 2008. november 17. 14:24
Válasz erre
Egy kicsit rakjunk rendet itt a Pecsa kérdésben...

Én belülről látom ezt a problémát, én vezetem jelenleg a ferihegyi repülőmúzeumot, az Emlékparkot.

A Pecsa nagy gondot okoz a Közlekedési Múzeumnak. Szabó Attila muzeológus, aki ennek a területnek a gazdája, mindent megtesz annak érdekében, hogy a gyűjtemény megmaradjon, és minél tovább bővüljön. A gond az, hogy a Pecsa mint helyszín nagyon problémás. Kicsi, és nagyon sokba kerül fenntartani, iszonyatos költségeket generál.

A kiliti-i költöztetés, az előző kinevezett főigazgató agyréme volt, aki egy "élményparkot" akart Sófokon összehozni a kiállítási tárgyakból, egyfajta "privatizált" működési konstrukcióban. Gondolom nem kell kommentálnom...

Az Főigazgató Úr menesztése után a kérdés a szakmai megalapozatlanság, és a nyomás megszűnésének okán lekerült a napirendről. A Pecsa gyűjteményének azonban új helyet kell keresni, ahol hosszútávon is bemutatható, és fenntartható.

Amit tudunk, azt mi az Emlékparkban megtesszük, de csodát mi sem tudunk véghez vinni. Évek óta húzódó projekt nálunk is a körülmények javítása, és fedett kiállítóhelyiség létesítése, lehetőséget teremtve ezzel a ferihegyi gyűjtemény bővítésére.

Folyamatosan tárgyaltunk a HM-el, és Hadtörténeti Múzeummal, hogy a magyar légierő gépeiből is tudjunk kiállítani, de folyamatosan falakba ütközünk, illetve egy konkrét személybe, aki minden eddigi kezdeményezést valamilyen érthetetlen okból elkaszált. Bármerről közelítettünk, mindig ebbe a kiskirályba ütközünk, akinek valahogy mindenkinél nagyobb szava van.

Pedig segítő szándék lenne. Még "VAS" is lenne... Még... de valamiért...

Rengeteg műszaki emlék van az országban, amit még most meg lehetne menteni. De ez csak civil összefogással lehetséges. Javaslom, hogy aki érez magába elhivatottságot, az ne csak itt keseregjen. Attól nem megyünk előre.

Menni kell, csinálni kell, kutatni kell, társadalmi munkában dolgozni, szerelni, stb.

Aki érez erőt magában ehhez, az jelentkezzen nálam. Biztos tud segíteni. Vagy szervezzünk egy topic találkozót (adom a helyszínt, meg pizzát) , fogjunk össze, és gyűrkőzzünk neki.

Nálunk Ferihegyen sokminden adott, ami előremozdíthatja a dolgot. Van hely tárolni a megmentett dolgokat, míg restaurálásra kerülnek. Van személyi kapacitásunk ügyintézésre, adottak a technikai feltételek. Egy valami nincs, végtelen mennyiségű munka kapacitás...

Üdv:

dr. Palágyi "Farkaskoma" Gábor
Sonka_papa 245565 2008. november 14. 22:07
Válasz erre
Nem akarok beleszólni, mert nem értek én az ilyesféle dolgokhoz(de mégis megteszem), sztem ameddig ilyen "politikusaink" lesznek addig ne számítsunk pénzlopáson kívül másra és sztem ameddig ott felül ilyenek ülnek addig az ilyen gondolatok, mint ezek csak álmodozások.

Üdv:Sonka
Tibor 245564 2008. november 14. 13:13
Válasz erre
Szevasz Balázs!
Én Siófok-Kilitiről is hallottam, de Budaőrs is remeknek tűnne, ha a fő épületet rendbe tennék.
Tegnap küldtem mailt figura ügyben.
Üdv.: Tibor
Blackarmy 245563 2008. november 14. 12:21
Válasz erre
Azt, hozzá akartam tenni, hogy a múzeumi integrációval a PECSA-beli gyűjteményt is át akarták helyezni. Egyúttal annak a kiállítótérnek az esetleges megszüntetése továbbra is napirenden van. Budaörsre terveződött egy kiállítótér a repülőtérre. De szerintem nem lesz pénz. Budaörs szerintem autentikus helyszín, mindenképpen megmentendő lenne a fogadóépület, ami amúgy műemléki védettséget "élvez". Gyakorlatilag az ország egyik első repterének régi részei haldokolnak.
Ja, amúgy tök laikus vagyok már a rep.történethez, csak amit látok és hallok írtam le.
Tibor 245562 2008. november 14. 09:37
Válasz erre
Peti!

Megértelek, csak attól tartok, hogy ha így mennek a dolgok, akkor sem a gyermeked sem az unokáink nem fogják látni egyiket sem. Mi van, ha a helikopter ezred egy újabb átszervezési agyrém eredményeként elköltözik és Szolnokot egyszerűen bezárják?
Nehogy igazam legyen, de az utóbbi bő húsz évben annyi esztelen átszervezést éltem meg!

Üdv.: Tibor
Tibor 245561 2008. november 14. 09:32
Válasz erre
Szia!

Biztos, hogy igazad van, de legalább a HM és a Hadt. Intézet jobban támogatná Szolnokot. A szolnoki főiskola úgyis leépülőben van, ha egyáltalán még működik, így a 115/121 hozzászólásomban leírt megoldás, a szolnoki kiállítási terület bővítése + tantermi (kiállítási) épület + könnyűszerkezetes félig nyitott tároló talán javítana a helyzeten. Úgy gondolom, hogy a roncskutatók is felajánlanák kincseiket az ott történő kiállításra. (Megj.: az előbb rákerestem a roncskutatókra és csak egy lapot néztem meg, de ami ott van! Pl.: fél Me-210 törzs, motorburkolat stb. stb.)

Üdv.: Tibor
Tibor 245560 2008. november 14. 09:03
Válasz erre
András!

Megintcsak igazad van.
Annak idején, amikor a keceli ügy csak kezdődött, a technikai eszközök a Pintér Művek melletti akkori libalegelőn (ma ez a szabadtéri kiállítás) még csak le voltak rakva, volt szerencsém Lippai Petivel megnézni a cuccokat, sőt Pintérrel is beszélgetni. Azóta többször jártam ott, le a kalappal, csak kár, hogy nagyon nehéz fényképezni a zsúfoltság miatt.
Nos annak idején Pintér elmesélte, hogy mindenképpen meg akarta a nevét valami maradandóval örökíteni. Amikor szóba jött, hogy M.o. világkiállítást rendez, valami fene nagy tornyot akart ott, Kecelen építettni, de a világkiállítás kútba esett, így arra az elhatározásra jutott, hogy megcsinálja Európa legnagyobb haditechnikai parkját. Jó úton jár efelé. És ekkor jöttek be a HM-es magas beosztású barátai, vadász társai a képbe. Tudom, hogy a cuccok tulajdonjoga nem szállt rá, de a pór ember is láthatja ami ott van és nem raktár bázison rohadnak.
Egyébként sajnos a szakértelemmel ott is vannak gondok. (Lásd a MI-1 festését)
Saját szememmel láttam egy háromcsövű ködvetőt (ne nevess, de a szárazföldi technikához nem értek) hátul a szemétdombon, aztán valahol olvastam, hogy a háború után német mintára készült belőle nálunk példány (v.színű ezt láttam), de Péterrel láttunk Tigris tank maradványokat, egy csomó légcsavart (angolt, amerikait, németet) és még egy csomó cuccot. Ezek most hol vannak?
No lényeg, hogy ott sok minden megőrződik és látható.
Üdv.: Tibor
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.
1., 2., 3., 4., 5., 6.