1 (17)

Mikor minden a helyén van, két réteg akril lakkal átitatom a papírt, ettől vízálló lesz, és rögzül a felületen.
1 (17)
Mikor minden a helyén van, két réteg akril lakkal átitatom a papírt, ettől vízálló lesz, és rögzül a felületen.
Előző kép Vissza Tovább Következő kép
1

A készlet eredeti, vákuumszívott teteje, mikor megláttam, azonnal balsejtelmeim támadtak.
1
1 (1)

Csak egyet mellékeltek, ezért a kivágásával nagyon vigyáztam. Néhol nagy hézaggal illeszkedett a törzshöz.
1 (1
1 (2)

A tömítéshez a kétkomponensű, gyurmaszerű milliput-ot használtam. Egyenlő arányban kell összegyúrni, 2-3 óra múlva megköt.
1 (2
1 (3)

Kis szálakat sodortam a tömítőanyagból, és egy nedves fogpiszkálóval a helyére nyomkodtam.
1 (3
1 (4)

A két jelölt helyen a milliput benyomódott a tető alá. Nem részletezem, miket gondoltam... Újból levettem a kabinüveget, és kezdtem elölről. A tömítőanyag nedvesen elsimítható, én maradtam a víznél, a sokak által ajánlott nyálazás helyett... Finnyás vagyok, nem kívántam a milliputot. :))
1 (4
1 (5)

Mikor megszáradt a tömítőanyag, körbekentem a Gunze Mr. surfacer 1000-es anyagával is, hogy tökéletes legyen az illesztés.
1 (5
1 (6)

A csiszolás kezdete durva, 500-as vízpapírral.
1 (6
1 (7)

A kabintetőt is megviselték a munkálatok, látszik   néhány finom karcolódás. :)
1 (7
1 (8)

Az 1-8, 1-9, 1-10 képeken a kabin újbóli átlátszóra polírozásából látszik néhány kép. Az 500-as után lépcsőzetesen egyre finomabb, 800-1000-1200-1500-2000 vízpapírokkal csiszoltam az üveget.
1 (8
1 (9)
1 (9
1 (10)
1 (10
1 (11)

Mikor a vízpapíros csiszolás készen van, még nem tükörfényes az üveg, fátyolos fehér a felszíne. Ezt valamilyen polírpasztával kell eltüntetni, amit vagy puha ronggyal, vagy a képen látható miniplexbe fogható filckoronggal lehet megcsinálni. Ez utóbbi kényelmesebb, alacsony fordulatszámon kell használni, különben megégeti a kabintetőt.
1 (11
1 (12)

A polírpaszták egyike a Tamiya compound, nekem bevált. Létezik a Gunzének is, sőt jó a fogkrém is, régebben ezt használtam. Nem minden fogkrém megfelelő, valami átlagos, fehér kivitelűt érdemes használni. A banános-szájvizes-gélállagú-stb paszták nem erre valóak.
1 (12
1 (13)

A polírozott kabintető, amit egyenlőre nevezzünk megfelelőnek.
1 (13
1 (14)

A kabinkeret is felújításra szorul, egyrészt, mert a nagyját lecsiszoltam, másrészt a gyárilag meglévők kontúrtalanok voltak. Ennek alapanyaga a bolti, öntapadós árazócédula.
1 (14
1 (15)

Darabonként méretrevágott csíkokat ragasztok a felületre, amiket vadonatúj szikepengével, a helyén szabok méretre. Az árazócédula hátránya, hogy csak rövid, mintegy 12 mm-es csíkok vághatóak ki belőle, ezért sok a toldási hely.
1 (15
1 (16)

Az ívekre csak a fél mm körüli csík hajtható rá, ha ennél vastagabb kell, finoman be kell vagdosni a felülettől elálló részt, és így, átlapolva ráragasztani. A kabin belsejében vízpára gyűlt össze, ez nem probléma.
1 (16
1 (17)

Mikor minden a helyén van, két réteg akril lakkal átitatom a papírt, ettől vízálló lesz, és rögzül a felületen.
1 (17
1 (18)

A frissen lakkozott, átlapolt keretrészeket próbálom minél simábbra nyomni egy csipesz hegyével.
1 (18
1 (19)

A lakk száradása után a kereteket átecsetelem két réteg híg surfacer 1000-rel, hogy csiszolható legyen. A jelölt helyeken felesleges illesztési vonalak vannak, ezek eltüntetésére különösen figyelek.
1 (19
1 (20)

A surfecerrel kezelt papír.
1 (20
1 (21)
1 (21
1 (22)

Megcsiszolom a száraz surfacert, itt 800-as vízpapírt használtam, SZÁRAZON! nem illendő a papír alkatrészeket vizesen csiszolni. Ne érjen az üveghez, mert tönkretesszük az elvégzett munkát, és kezdhetünk mindent elölről.
1 (22
1 (23)

A felpolírozott papír kabinkeret.
1 (23
1 (24)

Még az antennaszál tartóját injekcióstűből beragasztottam, és az utolsó lépés: az egészet átszórtam a FUTURE nevű padlólakkal, ettől tökéletesen csillogóvá válik az üveg. Ezután továbbfolyik az építés, mint egy normál, gyári kabintető esetében.
1 (24
1 (25)
1 (25
1 (26)
1 (26
1 (27)
1 (27