Németh Gábor: Peugeot 405 T16 GR |
Peugeot 405 T16 GR
Tamiya 24092, 1:24
A 405-ös sorozatban megismert, utcán látható autók nem igazán hasonlítanak az "igazi" versenyautókhoz, bár néhány ország rali bajnokságában előfordultak az alaptípusból átalakított "A" csoportos raliautók is. A T16-ost a Párizs-Dakar Ralin kívül még Amerikában használták, a Pikes Peak versenyeken, igaz, ott az autókat "leültették" és hatalmas szárnyakat szereltek rájuk.
A makett a "'89 Paris-Dakar Rally Winner" nevet viseli magán, emlékezve a versenyen elért eredményekre...
Ezt a Peugeot-t eredetileg kétféle dekorációval gyártotta a Tamiya.
Az autó sok szerkezeti megoldásában hasonlít a már bemutatott 205 T16-hoz.
Itt is nyitható a karosszérián a motortér (ez ennél a típusnál is hátul van, mivel középmotoros a versenyautó). Ezt a tetőt kedvünk szerint nyitva és csukva is felhelyezhetjük a 405-ös hátuljára, vagy egyszerűen leemelhetjük onnan. A 405-ös motortér körüli ablakait "smoke" festékkel és helyenként fekete matricával kell besötétítenünk.
A kedvenc részem ennél a makettnél is a motortér volt, mivel nagyon részletes, és igen pontos alkatrészekből építhetjük össze. A motor, a váltó, a meghajtás és a hátsó futómű főbb alkatrészei egy egységet fognak alkotni (igen komoly kidolgozottsággal). Ezt az egységet és az első futóművet, valamint a két benzintartályt is az "utastér" aljához kell rögzítenünk.
A futómű érdekessége, hogy a "sivatagi útviszonyokhoz" igazodva dupla lengéscsillapítót és rugókat tartalmaz, minden egyes keréknél.
Ezután "berendezhetjük" a versenyzők "munkahelyét", melynek a végeredménye egy szokásos versenyautós belső lesz... Az ülésekkel itt is egybe lett öntve a biztonsági öv, amire csak a "márkanevet" kell felragasztanunk a megfestése után.
Fotómaratást is találhatunk a készletben. Ilyen alkatrészek a hátsó sárvédők levegőbeömlői és az első hűtőrács.
Az utolsó beépítendő alkatrészek közé tartozik egy "illúzióromboló" pótkerék, ami ennél a makettnél sajnos műanyagból egybeöntött "gumi a felnivel".
A készletben található még 4 db. sárfogó, egy "homokfutó-lemez" (arra az esetre, ha elakadnának a homokban, akkor ezt teszik a kerekek alá, hogy ne "ássa el" magát az autó), 2 db. pótlámpa és egy cső, a Peugeot elejére.
A 205-ösnél megismerthez hasonló átlátszó takarólemez az alvázon ebben az esetben is csavarokkal lesz rögzítve a kész maketten. Ezt a "lemezt" lefesthetjük a rajz szerint világoskékre, de akkor az egész alvázat, a futóműveket és a motor alját is teljesen el fogja takarni az érdeklődő szemek elől...
A dobozban található dekoráció mattnak tűnik a jelenleg szokásos matricákhoz képest. Sajnos a méretpontosságáról és felragaszthatóságáról nem tudok véleményt alkotni, mivel rögtön más elképzelés szerint készült a makettem... Viszont szomorú tény, hogy a felhasznált feliratok többsége kicsit besárgult és megrepedezett, ami más régebbi típusnál is előfordult már.
Ennél a Peugeot-nál is két versenyző autója készíthető el a gyári matricák segítségével.
A saját 405-ösöm "nem mindennapi" színén kívül érdekesség még, hogy az emblémát jelképező oroszlánokat kézzel festettem a karosszériára. A további dekorációs feliratok alapja pedig a 206 WRC matrica-szettje volt.
Az összeállítási útmutató 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9. oldalai
Makett, fotó, szöveg: Németh Gábor
Elérhetőség: nemethdekor@fw.hu
Vissza a listához |