Vomberg István: A kameraablak |
24. rész: A kameraablak
Mint ahogy jeleztem is, akad még egy izgis rész a maketten így első ránézésre. Miután ez egy felderítő gép, az orrában nem gépágyú van, hanem egy rakat fényképezőgép. Következésképp ezek ablakokon keresztül néznek ki.
Egy maketten a problémát az okozza, hogy ezt az ablakot még a festés előtt be kell ragasztani a helyére.
Miért is probléma ez:
A ragasztás egy kényes pont a plexi exetében. Az oldószeres ragasztó könnyen megfolyik és helyrehozhatatlan károkat okoz a mplexin. Megmarja, megmattítja. A ciánakrilát az nem, annak a gőze mar bele a felületbe, jellegzetes nyomot hagyva, mintha finom smirglivel húzgáltuk volna meg a plexit.
A segítséget a Humbrol Clearfix jelenti, ami viszont alig ragaszt, bár ez lenne a célja (részben).
Frappáns megoldásként azt fogjuk tenni, hogy ClearFix-szel ragasztunk, de gombostűheggyel géles ciánakrilátot fogunk "ponthegesztés" módjára erősítésként felrakni, esetleg egy kis maszkolással, nehogy belemarjon.
A festés során is adódhatnak problémák. A maszkolás még csak egy dolog, de ha gyengén van beragasztva a plexi, akkor a maszkolás leszedése szimplán kitépi a helyéből. Ami a komolyabb gond, hogy a ragasztást egyúttal úgy kell végezni, hogy a perem mellett teljes zárást csináljuk, mert a festék beködöl, rosszabb esetben befolyik a makett belsejébe, elsősorban a plexi belső oldalára.
Ezen a maketten jól láthatóan igen szépen peremet csináltak a plexinek és a makett-testnek, tehát a fent ismertetett feladatokat meg fogjuk tudni oldani.
Itt említeném meg, hogy az első futóműakna ha hiányos - azaz lukas -, akkor rém kellemetlen meglepetés érhet minket, ugyanis a fehér festék felködöl egészen a pilótakabin plexijéig. Nyilván ez egy zárt kabintetővel készülő makettnél kritikus. Szintén javíthatatlan szennyeződést okoz, úgyhogy kéretik a futóműaknát gondosan lyuktalanítani.
Figyelem, ez nem azt jelenti, hogy a futóműszárak helyét beragasztjuk..!!..:-)))))
A cikk az Index Modell és Makett fórumán jelent meg.
Vissza a listához |