/ Fórumok /

Kamionok

Minden ami építéssel kapcsolatos, info a jármmampűvekrampől,mérettampől függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.
Brúnó 101646 2007. január 29. 15:42
Válasz erre
Szia Csabi!
Igazán érdekes festést találtál ki a pótra, bár az én véleményem, hogy nem kéne a hálóminta alá a kék-piros minta. Szerintem anélkül jobban mutatna, de ez az én maszek véleményem.
A szerelvényemre már megvolt az elképzelés, de meggondoltam magm és változtatok. A régi elképzelés egy Észak-Dél polgárháborús dizájn volt. A mostani, ami remélem marad a végleges: John Deere felíratos lesz.
Brúnó
Exodus 101645 2007. január 29. 12:56
Válasz erre
Gabi
Nagyon kössz!!!
üdv
exodus
Csabi 101644 2007. január 29. 09:29
Válasz erre
P1280418.jpg méret: 157.6 KB
P1280421.jpg méret: 116.9 KB
P1280417.jpg méret: 158.4 KB
R?ba logo.JPG méret: 73.8 KB
P1180354.JPG méret: 39.5 KB
P1280415.JPG méret: 71.1 KB
Én sem unatkoztam a hétvégén.
Elkezdtem festeni a hattengelyes tartálykocsit, és a Schmitz pótót (erre már felkerültek a KFS ponyvarögzítői).

Gabinak teszek fel képet a Rába logoról. Én AutoCad-del szerkesztettem ki, úgy hogy megnyitottam egy prospektust és körberajzoltam a betűket.

Csabi
Csabi 101643 2007. január 29. 09:21
Válasz erre
Szép jó napot az Uraknak!

Gabi! Nagyon jó a moci! Hát így tényleg 8 hónapos projekt várható!

Brúnó! További jó munkát a szerelvényedhez! Milyen lesz a design?

Csabi
gumikacsa 101642 2007. január 28. 22:45
Válasz erre
Én is megnyugszom, amint lesz egy DAF3300-am :D
Brúnó 101641 2007. január 28. 21:45
Válasz erre
Azért mert limitált el fog jutni hozzánk is! Itthon már két nagyker is foglalkozik Italari behozatallal, ha az egyik fel is adná, ott a másik. Eddig elég jól hozták az újdonságokat, én egyenlőre nyugodt vagyok.
Brúnó
peti366 101640 2007. január 28. 20:27
Válasz erre
Szia Gabi!Köszönöm szépen jól esik az igazi MESTEREKTŐL elismerő szavakat kapni!:) Szeretném megmutatni élőben is de nem tudom van-e rá reális esély ugyanis én Borsod megyei vagyok és saját autó híján elég nehéz lenne pl. versenyekre járni.Na majd meglátjuk...
peti366
Gabi 101639 2007. január 28. 19:58
Válasz erre
Szia peti366!
Nekem is nagyon tetszik a munkád, ügyes vagy, remélem láthatjuk majd valahol élőben is.
Gabi
DjBogyi 101638 2007. január 28. 19:48
Válasz erre
R?baf?lke.jpg méret: 51 KB
...vagy itt van egy fülkerészlet, egy a firetrucks.hu-rol letöltött képből. Ezen több minden jól látszik. Pontos méreteket meghatározni lehet. Ugyebár RÁBA embléma és felirat sok helyen van a neten, így a pontos betűformákat egyszerű kinyerni. Pozícióhoz pedig kell egy jellegrajz, amibe beszerkeszted fotó alapján. A betűk pontos helyét és méretét pedig arányítással tudod meghatározni. Le kell mérni, hogy a fotón pl. olyan alkatrész, ami azonos az MAN-nel, mekkorában látható, és nálad mekkora a maketten. Innen már lazán tudsz rajzolni.
peti366 101637 2007. január 28. 19:35
Válasz erre
Szia Brúnó köszönöm a fogadtatást és elnézést kezdeti bénázásomért!Igen jól látod 1 Peterbilt akart lenni bár még nincs kész teljesen még kellene rá fabrikálnom 2kürtöt antennákat és persze le is kellene lakkozni.A köv.fából készült mű egy Renault Magnum lesz.Már tervezem...
DjBogyi 101636 2007. január 28. 19:34
Válasz erre
PIBO10TN.JPG méret: 58.9 KB
Szia Gabi!

Fotótáramban egy elölnézeti képet találtam, ideteszem hátha segít. Van amúgy egy kis zsebkönyv, a címe: Magyar teherautógyártás. Bálint Sándor az írója és a Pallas könyvek sorozatban jelent meg 2-3 éve. Ebben van pár Rábás kép, de itt közzé nem teszem, pedig semmilyen utalás nincs a könyvben másolási tilalomra.:-)))
gumikacsa 101635 2007. január 28. 19:25
Válasz erre
Hát, gondolom, mivel limited edition lesz, kis hazánkba nem nagyon jut belőlle... Azért ha lehet majd kapni, biztos veszek.

(A Rig'n'roll-ból hamarosan lesz videó, az orosz Mtv forgatott náluk. Idén nyár vége környékén már lesz.)
peti366 101634 2007. január 28. 19:24
Válasz erre
P1240001.JPG méret: 94.9 KB
P1240002.JPG méret: 96.7 KB
P1240003.JPG méret: 98.2 KB
Sziasztok!Már régóta kísérem figyelemmel,csodálattal munkáitokat,de csak most írok először.Én is nagy kamion rajongó vagyok,bár még csak 1 Italeri makettet raktam össze,de tanult szakmámból kifolyólag fából készítettem egy amerikai csőröst.Remélem tetszeni fog nektek!
peti366
Brúnó 101633 2007. január 28. 19:19
Válasz erre
Szia peti366!
Üdv köztünk!
Nagyon dögös lett a szerelvényed, grat hozzá! Sőt ahogy látom mintha ez egy Peterbilt lenne. Végre még valaki aki amerikai gépeket is csinál.
Ne tedd offba legközelebb.
Brúnó
Brúnó 101632 2007. január 28. 19:09
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm mindenkinek a hsz-t.
Tamas008 mi a helyzet a Mancival? Rég hallottunk róla.
gumikacsa van valami híred a Rig'n Roll-ról?
Nagyon kiváncsi leszek az Italeri "újdonságokra". A DAF biztos az előző kettő továbbfejlesztése lesz. A billencs pótnál érzésem szerint csak a felépítmény lesz új, az alváz valamelyik régiből kerül át. A Starlis. Két feltevésem van, az egyik, hogy a régi TurboStart (mellesleg azt én is nagyon várom) használták alapnak, vagy ez is egy új koncepciós leegyszerűsített lesz.
Brúnó
Tamas008 101630 2007. január 28. 17:02
Válasz erre
:DD
Abból nem lesz semmi szerintem , ugyanis ( már ha jól tudom ) 96-ban vagy 97-ben már egyszer ugyanígy megjelent de nem nagyon lehete látni sehol bár lehet hogy tévedek.
Többek közt ezért is nem nagyon dobott fel amikor megláttam :))
Nekem sikerült azóta 3db-ot beszerezni és most nagyon boldog vagyok :)))
MOst biztos sokan szeretnek :))
De remélem most nem így lesz a TurboStar-ral kapcsolatban a helyzet.

Tamás008
gumikacsa 101629 2007. január 28. 15:22
Válasz erre
Csak az én szívem dobogtatta meg a TurboStar??? Bár aggasztó az a limited edition felírat
Tamas008 101628 2007. január 28. 15:09
Válasz erre
Jujjj
Iveco :DDD
Stralis meg minden :) remélem nem olyan gagyi kiadás lesz mint a Tga vagy a Daf xf mert akkor aztán biztos hogy fanka szaladok abban a pillanatban :)))

azért én örülök és már kezdek spórolni h vehessek 2-3 Stralist majd :DDD

Tamás008
Gabi 101627 2007. január 28. 14:18
Válasz erre
IMG_0028_1.jpg méret: 64.1 KB
IMG_0029_1.jpg méret: 60.9 KB
IMG_0035_1.jpg méret: 64.3 KB
IMG_0036_1.jpg méret: 63.2 KB
IMG_0037_1.jpg méret: 74.9 KB
IMG_0038_1.jpg méret: 62.3 KB
Exodus!
Pótólom a mulasztásom, itt van a scania összerakásija.
Gabi
Bukebe 101626 2007. január 28. 11:59
Válasz erre
Gabi,Bruno!
Jók lesznek!Gratulálok!

Bukebe
Gabi 101625 2007. január 28. 08:29
Válasz erre
Szia DjBogyi!
Köszönöm szépen az infókat, szerencsére futóművekről van eredeti rába katalógusom, meg azért a motorról is vannak képeim, azzal nincs gond. Természetesen másik lökhárító kell, no meg a homlokfalon is kell majd dolgozni többek közt. Emlékszem a cikkre a Magazinban, anno még ismertem is a szerzőjét, de már nagyon régen nem beszéltünk. Amúgy ő most Truck Triálozik.
viszont azt megnézhetném nekem ha tudod, hogy arról van-e rajzod, ami az ajtókon és a homlokfalon van Rába felírat. Főleg a betűk formája és mérete kellene, mert nem igazán van olyan képem amelyik alapján pontosan le lehetne gyártani fotómaratásból.
Köszi előre is!
Gabi
DjBogyi 101624 2007. január 27. 22:54
Válasz erre
...aztán még eszembe jutott, volt már RÁBA átépítő makettes kolegánk, ő egy EDÉ-t épített meg. Kék, fehér a fülke és piros a váz. Egy régebbi Camion Magazinban van benn. pl. ő a lökhárítót is Styrol lapból vágta ki, mivel ugye az szögletes, stb.
DjBogyi 101623 2007. január 27. 22:44
Válasz erre
R?ba01.JPG méret: 137.6 KB
R?ba02.JPG méret: 134.9 KB
R?ba03.JPG méret: 143.3 KB
R?ba04.JPG méret: 114.8 KB
Gabi,

nos akkor kimásoltam az eredeti német Skoda 706-os gépkönyvből neked a RÁBA futómű néhány ábráját illetve német műszaki adatait. Egyébként a helyes típusszáma a RÁBA hátsó futóművel szerelt búbosnak: Skoda 706 MTS 24 R.
DjBogyi 101622 2007. január 27. 22:18
Válasz erre
P1010001.JPG méret: 87.9 KB
P1010001b.JPG méret: 18 KB
Szia Gabi!

Na van itt neked még valami a könyvespolcomon:-))) Elég részletes, bár nemtom pont ez a motor kell-e neked, ha gondolod még alkatrészeket is rendelhetünk, csak kár, hogy nem gyártják:-))

A hátsó hidak ilusztrációk, a Jelczemből (lásd papíros topik)

RÁBA futóműveket pedig ugye Ikarus buszokon, illetve mint ismeretes Skoda 706 MTS billenősökön lehet megfigyelni. Ezen tehergépkocsi pontos típusjele amúgy Skoda 706 MTS R 24. A P 24-re végződő a csehszlovák futóműves. A Búbos egyébként az egyik nagy kedvencem.
koma 101621 2007. január 27. 21:02
Válasz erre
Nah végre már erre vártam!!!:-)
Gabi 101620 2007. január 27. 19:46
Válasz erre
gpn!
Azért csodákat ne várjál. Biztosan csak átdolgozottak lesznek, nem újak. Az árak csak viszonyításra jók, mivel ez egy német oldal, az ő áraikkal.
Gabi
gpn 101619 2007. január 27. 19:42
Válasz erre
A stralisra kíváncsi leszek, no meg a dumper pótra, de az ára gondolom nem 100%, hisz decemberig bármi történhet! A merci meg a 105ös daf az teljesen új lesz vajon, vagy csak a fülke változik?
RaPe 101618 2007. január 27. 19:36
Válasz erre
Váó iveco stralis, és dumper tréler :)
Na persze legelőbb mindkettő csak 1 év múlva...
Viszont a 46 eu-s ár nagyon nem tetszik...
Gabi 101617 2007. január 27. 19:09
Válasz erre
Bombraider 101616 2007. január 27. 18:30
Válasz erre
Tamas008 101615 2007. január 27. 18:13
Válasz erre
Sziasztok
Gabi: nagyon jó lesz a Rába.:)
nem egyszerű megvalósítani azt ami az ember fejében egyszer megszületett, a motort teljesen a semmiből kialakítani nem egyszerű de neked sikerült :) ( mintha lenne olyan számodra amit ne tudnál megcsinálni )
Gratulálok hozzá nagyon jó lesz

Bruno: jó lesz a pótod, még ha szerinted egyszerű is összeépíteni:))),
a gép se lesz azért mindennapi makett ugyanis a te mühelyedben se szoktak azért olyan egyszerű makettek készülni:)))
nem nagyon értek az amcsi vasakhoz de eddig tetszik
Csak készüljön is el Jabbekéig :)))
Gratula eddig:)))

Tamás008
gumikacsa 101614 2007. január 27. 17:41
Válasz erre
Nem semmi, tényleg nem bízod a véletlenre, hogy hasonlít-e. Huhh de várom az összképet, kár hogy az nem most lesz... Csak így tovább
Gabi 101613 2007. január 27. 17:31
Válasz erre
Köszi Bomb!
Tudom, hogy járatlan vagy ezen a területen, de a fülkét lehet billenteni, és azért valamit meg lehet belőle mutatni!
Gabi
Brúnó 101612 2007. január 27. 17:28
Válasz erre
P?t 002.jpg méret: 172.5 KB
P?t 003.jpg méret: 179.4 KB
P?t 004.jpg méret: 177.6 KB
P?t 005.jpg méret: 110.8 KB
P?t 006.jpg méret: 208.9 KB
P?t 008.jpg méret: 181 KB
Sziasztok!
Én hülye elfelejtettem feltenni a pótról a képeket.

Brúnó
Bombraider 101611 2007. január 27. 17:28
Válasz erre
Szia!
Űűűű azért a mai napi "kialegnagyobbelmebeteg" játékunkat te nyerted.
Szép lesz,külön tetszik h olyat dolgozol ki ami nem fog látszani:)
Hajrá!

üdv:bomb
Brúnó 101610 2007. január 27. 17:22
Válasz erre
Szia Gabi!
Szuper lett a motor, nagyon tetszik! Szépen át lett építve, látszik, hogy van benne munkád rendesen. Gratulálok hozzá.

Brúnó
Gabi 101609 2007. január 27. 17:08
Válasz erre
IMG_0045_1.jpg méret: 32.5 KB
IMG_0049_1.jpg méret: 43.4 KB
IMG_0051_1.jpg méret: 25.6 KB
IMG_0053_1.jpg méret: 25.8 KB
IMG_0054_1.jpg méret: 48.2 KB
IMG_0056_1.jpg méret: 46.9 KB
IMG_0057_1.jpg méret: 49 KB
Képek 3.
Gabi 101608 2007. január 27. 17:07
Válasz erre
IMG_0016_1.jpg méret: 44.2 KB
IMG_0017_1.jpg méret: 44.8 KB
IMG_0018_1.jpg méret: 41.3 KB
IMG_0019_1.jpg méret: 43.3 KB
IMG_0021_1.jpg méret: 55.5 KB
IMG_0022_1.jpg méret: 47.7 KB
IMG_0024_1.jpg méret: 43.1 KB
IMG_0025_1.jpg méret: 39.6 KB
IMG_0026_1.jpg méret: 38 KB
IMG_0040_1.jpg méret: 27.8 KB
IMG_0041_1.jpg méret: 28.2 KB
IMG_0043_1.jpg méret: 29 KB
Képek 2.
Gabi 101607 2007. január 27. 17:05
Válasz erre
IMG_0001_1.jpg méret: 33.1 KB
IMG_0002_1.jpg méret: 38.5 KB
IMG_0004_1.jpg méret: 44.9 KB
IMG_0005_1.jpg méret: 35.8 KB
IMG_0006_1.jpg méret: 34.8 KB
IMG_0007_1.jpg méret: 35.1 KB
IMG_0009_1.jpg méret: 55.6 KB
IMG_0010_1.jpg méret: 35 KB
IMG_0011_1.jpg méret: 41.8 KB
IMG_0012_1.jpg méret: 40.2 KB
IMG_0015_1.jpg méret: 35.4 KB
Sziasztok!
Szóval akkor Rába. Itt a röpke másfél hét alatt, amíg számítógép hiányban szenvedtem, csak haladtam a Rábával is. A motor már elég jól áll, de még van rajta meló. A képeken láthatjátok, hogy az eredeti Man motorból nem sok minden lett felhasználva. Az itthon talált motor alkatrészek lettek összeépítve, ami csak stimmelt hozzá. A hengertömb, szelepfedél sztirol, de át kellett variálni az elejét, hátulját, mindent. Közben építgetem a vázat is, a hátsó tengely az Ivecotól jött, természetesen középen toldva, és még hátulra is jön egy kis darab. A képek csak több részben mennek fel, mert már összegyűltek.
Gabi
Ja, amúgy örülök, hogy megvártatok az 5000.-ik beírással:DD
Brúnó 101606 2007. január 27. 16:58
Válasz erre
Jó napot!
Hol a Rába beszámoló?

Brúnó
Gabi 101605 2007. január 27. 16:58
Válasz erre
Ja és amúgy már van gépem, mindjárt jönnek a Rábás képek is!
Gabi 101604 2007. január 27. 16:57
Válasz erre
Szia Brúnó!

Kezd alakulni a gép, lesz belőle valami. Érdekes az összerakási, angolul beszélők előnyben! Nekem azért jobban bejön hátúl a falon a Volvo:DD
Gabi
Brúnó 101603 2007. január 27. 16:43
Válasz erre
KW W925 doboz.jpg méret: 215.7 KB
KW W925 rajz.jpg méret: 67.9 KB
KW W925 alv?z.jpg méret: 214.7 KB
KW W925.jpg méret: 53.6 KB
KW W925_1.jpg méret: 59.1 KB
KW W925_2.jpg méret: 51.2 KB
KW W925_3.jpg méret: 57.1 KB
KW W925 016.jpg méret: 166.2 KB
KW W925 motor.jpg méret: 164.2 KB
Sziasztok!

Gabi természetesen lazsálásról szó sincs! Én éppen a Jabbekébe szánt szerelvényen dolgozom. A pót már szinte készen van, csak a dekor hiányzik róla.
Ha már a póttal kezdtem, akkor pár szót írnék is róla.
Ez egy sokadszorra újrakiadott zárt dobozos pót, az AMT-től. Semmi extrára ne számítson senki, akár 2 óra alatt is össze lehet rakni. Már a dobozát sem cifrázták túl, egy egyszerű kép a pótról, semmi más. A legnagyobb hiba amivel találkoztam az az, hogy a tető nem ér végig, bele kell toldani! Természetesen ezt csak festés után vettem észre. Szerencsére nem lett jó tető festése, ezért nem okoz akkora traumát a javítással történő újrafestés. Az illesztésekkel nem volt gond, pár beszívódást kellett csak eltüntetnem. Mivel a belsőt nem dolgozom ki, ezért az összes ajtót beragasztottam a helyére. Az ajtóknál azért akadt néhány mm rés, ezeket stirollal pótóltam ki. Az oldalajtónál még meg kell csinálnom a zsanérokat is. Feljavítást csak a fékeknél csináltam: pótóltam a levegőcsőveket, és lecseréltem a fékkulcsokat KFS-re. Ennyi.
A gépes szintén AMT, egy Kenworth W925. Ez egy régi kiadás, az Ebay-en találtam és vettem meg. Ez még a régi idők terméke, nagyon szép a doboz grafikája, meg rengeteg részlet rajz az oldalán, és az elmaradhatatlan hangzatos felíratok, mint pl.: "több mint 300 részletezett alkatrész, szuper részletezett alváz, Cummins 370 turbofeltöltős dízel erőmű" és ehhez hasonlók. Nekem nagyon tetszenek ezek a régi dobozok.
Kezdeném a legnagyobb negatívummal! Nincsenek megszámozva az alkatrészek sem az öntőkereten, sem az összerakásin. Kezdőknek éppen ezért nem is ajánlanám első makettnek. Az összerakást a hálófülkével kezdtem, egész jó az illeszkedése, csak pár helyen kellett összecsiszolnom. A fülkén csak "kozmetikai" csiszolást csináltam, egyedül csak az ablaktörlőket szedtem le teljesen, mert maratottakat teszek fel. A motorháztetőn már többet dolgoztam, mert a légszűrőnél lévő ívek nem voltak jók. Végül ezt a három dolgot lealapoztam a folyékony Tamiyával, és félretettem.
Következő munkafázis az alváz volt. Itt sem volt gond, csak pár apró tömítés, összecsiszolás, sorjátlanítás. Ami plusz munkát adott, az az első futómő egy elveszett darabja volt, ami a kereket tartja. Ezt Evergreen csővekből és vékony stirolból legyártottam a gyári alkatrész méretei alapján. Egyenlőre ennyit az alvázról, már csak a színét kell kitalálnom.
A motor. Itt azért már kellett ragasztás előtt szárazpróbálni. Sőt, volt is mit tömíteni és csiszolni is rendesen. Említettem már a rajz negatívumát, most jöhet pozítív. Minden alkatrészhez odaírták, hogy mi a neve! Pl.: vízhűtő, olajhűtő, szűrők. Ez azért jó, mert így a feljavításnál nem történhet meg, hogy az olajhűtőt összekötöm a kompresszorral. Mert mondanom sem kell, már alig várom, hogy kifúrjam, csővezzem, drótozzam, legyártsam az alkatrészeket, egyszóval feljavítsam a motort.
És itt a vége, itt tartok most a Kenworth W925-el.

Brúnó
Brúnó 101602 2007. január 27. 15:21
Válasz erre
Köszi Bogyi, már be is tettem a Rénós mappámba:)
Brúnó
DjBogyi 101598 2007. január 26. 19:41
Válasz erre
Szintén e-mailben érkezett megkeresés régebbi csőrös Magirust illetően. Nos az alábbi oldalon van jó pár, illetve főként régi vasak (Büssing, Hanomag-Henschel, stb.) jellegrajzai vannak. Lehet csemegézni!

www.gtp.de/php/db_scale87_ausgabe_lkw.php
DjBogyi 101597 2007. január 26. 19:18
Válasz erre
Na ezaz, a public.fotki.com. Amúgy van pár típuslapom is, csak azok nem DAF fülkések. De ha kellenek, felteszem őket.
DjBogyi 101596 2007. január 26. 19:15
Válasz erre
Akkor még látom, Rába ügyben is segíthetek valamit. Írtam nektek rég egy cseh oldalt, ahol rengeteg prospektus van, ott van jó pár RÁBA is. Ha kell, megkeresem a Linket, vagy a fórumban visszanézhető, ill. ha erre se futná akkor felteszem őket ide.
DjBogyi 101595 2007. január 26. 19:09
Válasz erre
renault_magnum.jpg méret: 105.2 KB
Üdv Mindenkinek!

Hű de régen nem írtam ide! Akik Mailt, küldtek, azoknak úgy gondoltam ide teszem fel a kéréseiket, lehet mások is szeretnének ilyesmiket úgy hogy Haj rá! Lényeg a melóhelyemen eléggé lefáradok naponta, így nehezen marad energia keresésre, de most majd lesz. Persze, mert a maradék energiámat a Jelczem építgetésére fordítom:-)

nos elsőként íme a duplahúzós Magnum nyerges. Forrása az smcars.net, ahol sok-sok anyag van. Regisztrálni kell.
Gabi 101593 2007. január 26. 12:53
Válasz erre
Rába ügyben egy-két hozzászólás, mert látom, hogy az utóbbi időben terítékre került, csak sajnos nem tudtam hozzászólni technikai problémák miatt. Rábát nem gyárt senki makettban, csak át lehel építeni. Az első szériás Man fülkéset az Italeri Manjából lehet, de az is csak alap. Én most azt építem, és el kell, hogy mondjam, a fülkén kívűl nem sok mindent lehet felhasználni, ha valóban olyanra akarod. Teljesen új motort kell bele építeni, más váz, más futómű, de a fülkén is kell variálni.
A második szériás Daf fülkés Rábánál is hasonló a helyzet, ha élethűre akarjuk. Motor teljesen nem jó, csak ha 2 tengelyeset építesz belőle, mert abban volt Daf motor, de abban se az, amit az Italeri ad. Vázba bele kell nyúlni, és a futóművek se jók, az egyéb kiegészítőkkel együtt.
Rába építésnél azt kell eldönteni, hogy csak egy hasonlót, vagy olyat akar építeni az ember, mert az építést tekintve ég és föld a kettő között a különbség.
Gabi
De amúgy jó meló, én már 2 hete csak a motort építem, úgy, hogy nem jó az otthoni számítógépem!!
Gabi 101592 2007. január 26. 12:46
Válasz erre
Szisztok!
Mi ez a nagy lazsálás???
Holnap délután megyek az új gépemért, aztán jöhetnek a képek a RÁbáról.
Gabi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.