<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Csabi | Adatlap | 102926 | 2007. április 28. 19:31 | ![]() | |
Gabi | Adatlap | 102925 | 2007. április 28. 19:27 | ![]() | |
Szia Csabi! Akkor helyben vagyunk Brúnó majd intézi nekem is. Itt is van katalógus, de nekem asszem még CD-n is van valami. public.fotki.com/modeltrucks25thscale/truck_brochures/mercedes-benz/mb_lp1620_1960s/ Ja, és köszi előre is!!! Gabi | |||||
Csabi | Adatlap | 102924 | 2007. április 28. 19:21 | ![]() | |
Szia Gabi! A másolás a Te dolgod lesz, eljuttatom hozzád (Gabi bácsi -> 945 -> Brúnó). Ja, hogy rendesen össze tudjam rakni:www.vatera.hu/item/view/index.php Előre a medve bőrére... Üdv, Csabi | |||||
Keri | Adatlap | 102923 | 2007. április 28. 19:08 | ![]() | |
Szia mszl! Nagyon köszönöm a profi hozzászólást,sokat segítettél!Tehát kétcsuklós megoldás lesz.Már ki is öntöttem egy kis gipsztömböt,holnap esztergálom a difit. Még egyszer nagyon köszönöm a segítségeteket,majd még biztos lesz kérdésem,ahogy haladok előre az építésben. Keri | |||||
Gabi | Adatlap | 102922 | 2007. április 28. 19:05 | ![]() | |
Szia Csabi! Megvetted??? Vááá, csorog a nyálam. Hú, ebből nekem is jó lenne másolat, ha majd lesz róla. Gabi | |||||
Csabi | Adatlap | 102921 | 2007. április 28. 18:59 | ![]() | |
mszl | Adatlap | 102920 | 2007. április 28. 18:42 | ![]() | |
Ja és még valami a motor hossztengely irányban azért van döntve mert a kardáncsukló sem képes bármekkora szögeltésrést leküzdeni így ha a motor kicsit döntve van hátrafelé sokkal jobban közelít a hajtáslánc tengelye az egyeneshez és könnyebb dolga van a csuklónak is a hosszában elhelyezett motor esetén, a mostanában eltejedt kompakt elrendezés esetén és első kerék hajtásnál nincs jelentősége a motor hossztengelyirányban való döntésének, mert a motor mellett ott a váltó (a másiknál is) és utána a kerék tengelye következik nem nagy különbséggel, mert a motor is elég mélyen van elhelyezve. A féltengelyen is kettő csukló van az egyik általában még a váltóban kerül elhelyezésre, mint a diffi is és a csak a külsőt látod, és legtöbbször is csak ezt kell cserélned a nagyobb igénybevétel miatt mert még a kormányzás szögeltérését is neki kell elviselnie. A hossztengely irányban sem lehet a soros vagy V motorokat akármeddig dönteni mert a kenés eléggé bonyolódna! Várom az építő jellegű kérdéseket! | |||||
mszl | Adatlap | 102919 | 2007. április 28. 18:27 | ![]() | |
Szia Keri! Biztos, hogy a két kardáncsuklós a megoldás, mert másképp nem működik járműveknék! A csukló nélküli elvileg működik,(max húsdaráló és ilyen lassú fordulatú szerkezetek, gyorsabbnál is működik de rövid életű lesz mint a kínai termékek!) de gondolj bele a a hátsó híd így a difi is mozog, a motor 'fix' az út egyenetlenségei miatt secc perc és a tengelynek gatya, még a szivattyúknál (legegyszerűbb példa)is és általábam minden fix helyen álló meghajtásnál is alkalmaznak hardy tárcsát az induláskor és a megálláskor fellépő hirtelen nyomaték különbség által okozott terhelés csökkentésére! Az egy csukló kizárva mert a kardáncsukló nem egyenletesen adja át a fordulatszámot hanem sinus függvény szerint változik a két oldal fordulatszáma ezért van mindig párban! A kardán tengelyben pedig biztosan van egy bordás tengely kötés ahol a hátsóhíd le-fel mozgásából adódóan csökken v. nő a távolság a difi és a nyomatékváltó között, így a kardán tengely hossza változhat. Mert a híd nem köríven mozdul mint a motorkerékpárok hátsó kereke, tengelye ahol így nincs távolság változás a hajtó és hajtott tengely között.(ne gondolj nagy távolságokra a lehetséges mozgástól függően kb.: 1-5 cm) nézz alá egy kocka ladának esetleg ifa-nak és mindent láthatsz élőben. Motor döntés kérdése elsődlegesen helykihasználás. A henger tényleg nem kopik egyenletesen de nem ezért döntik a hengereket.Gondolj a farmotoros buszokra ahol elég szembetűnő a padló szint különbsége elöl és hátul a motornál. És ahol a motor fekve van elhelyezve középen egyforma padló szintet lehet készíteni, súlyelosztás kényelem fel le szállás, mozgássérültek szállítása... A dugattyú felfelé mozgásakor sűrítés és kipufogás ütemben a hengerben sokkal kisebb oldalerő hat a dugattyúra (hajtórúd viszi át az erőt, ez nem függőleges a mozgáskor, csak az alsó és felső holtpontban, így van oldalirányú erő ami a dugattyút a henger falhoz szorítja, robbanáskor a munkavégző ütemben sokkal NAGYOBB erő szorítja a dugattyút a henger átellenes oldalához így nagyobb lesz a kopás, függetlenül a henger dőlési szögétől. A V6-os motor pedig sokkal rövidebb mintha egy soros 6 hengeres motort építenének be, és legfőképpen sokkal kiegyensúlyozottabbak a motorban fellépő erők és kisebb főtengely sonkák, kiegyenlítőtengelyek,... stb kellenek a motor finom működéséhez így az nem akar mindeáron leugorni a motortartóbakokról. KIsebb motortömeg kisebb autó tömeg, alacsonyabb fogyasztás... Kevesebb vibráció, hosszabb motorélettartam, kényelem... Ha jól emlékszem a Subaru előszeretettel alkalmaz boxer motorokat, amiben a hengerek teljesen viszintesen fekszenek egymással átellenben, és azt még nem említettem, hogy minden szívóütemre és sűrítésre amikor is a motor 'hasznos' munkát nem végez (itt mukát fektetünk be)sokkal nagyobb valószínűséggel jut egy munka végző ütem(robbanás ami adja a nyomatékot) ami így jobban megkönnyíti a 'haszontalan' munkát. Így hirtelen ennyi, ha van még kérdés akkor szivesen válaszolok, vagy ha valami hibát találtok akkor vitassuk meg!!! Ha kell rajz akkor küdhetek is. nem típusrajzra gondolok! Üdv. | |||||
sib | Adatlap | 102918 | 2007. április 28. 16:59 | ![]() | |
Pipi! Küldtem én is emailt! Köszi: Sib | |||||
Kusti | Adatlap | 102917 | 2007. április 28. 16:15 | ![]() | |
pipi | Adatlap | 102916 | 2007. április 28. 16:09 | ![]() | |
Kusti | Adatlap | 102915 | 2007. április 28. 15:43 | ![]() | |
Kusti | Adatlap | 102914 | 2007. április 28. 15:41 | ![]() | |
Szia Gabi! Ezt a DAFot újitom fel kicsit. de már a matricák rajta vannak. a tetején a Super Space Cab felirat nem érdekel de a többi igencsak kéne még. Lakkozva nincs és át akarom fújni. TIPP? | |||||
Gabi | Adatlap | 102913 | 2007. április 28. 15:36 | ![]() | |
Kusti! Ha megfelelően van lakkozva, akkor nem, viszont akkor meg már nem festesz. De nem igazán értem, hogy matricázás után mit akarsz még festeni, ha tudod inkább szedd le a matricát, vagy próbáld meg folyékony maszkolóval, az nem olyan dúrva. Gabi | |||||
Keri | Adatlap | 102912 | 2007. április 28. 15:20 | ![]() | |
Akkor vízszintesek lesznek. Grácije,Urak,grácije! | |||||
Kusti | Adatlap | 102911 | 2007. április 28. 15:12 | ![]() | |
SEGITSÉG!!! A maszkolószalag letépi a matricát??? Vagy a szig.szalag? Matricát mivel lehet ( kell ) maszkolni? Köszi! Kusti | |||||
Kusti | Adatlap | 102910 | 2007. április 28. 15:10 | ![]() | |
Csatlakozom Gabi véleményéhez. És a difi is álltalában vizszintesen szokott lenni. (nem mindíg) Kusti | |||||
sjoca69 | Adatlap | 102909 | 2007. április 28. 13:53 | ![]() | |
Köszönöm szépen! | |||||
Gabi | Adatlap | 102908 | 2007. április 28. 13:24 | ![]() | |
Szia Keri! Én az első változatra tippelnék, mivel a kardáncsuklót már régóta alkalmazzák. Gabi | |||||
Raybrig_89 | Adatlap | 102907 | 2007. április 28. 12:40 | ![]() | |
De tudsz,és add nekem a bmw-d:P | |||||
Keri | Adatlap | 102906 | 2007. április 28. 12:31 | ![]() | |
945 | Adatlap | 102905 | 2007. április 28. 12:27 | ![]() | |
Sziasztok! Beszélgettem Bátyámmal motor döntögetés ügyében. Azt mondta,hogy első sorban a hajtáslánc határozza meg a dőlés mértékét.15 foknál nem szokták jobban megdönteni a motort.A kenés nyomás alatt történik,a csepegő olaj mértéke jelentéktelen,elhanyagolható,a motortartó bakokkal rengeteget lehet variálni. A nyüves Magnumban emlékeim szerint vízszintessen állt a motor. Gondolom a hajtáslánc hosszánál számít az alváz hosszúsága. Na ezt tudtam meg. Ez nekem sok. 945 | |||||
Kusti | Adatlap | 102904 | 2007. április 28. 10:51 | ![]() | |
Szia Gabi! Valamit most nagyon félrenéztem, mert igy visszanézva tényleg tengelykédés volt! :D Kusti | |||||
Mpower | Adatlap | 102903 | 2007. április 28. 10:44 | ![]() | |
Mpower | Adatlap | 102902 | 2007. április 28. 10:43 | ![]() | |
vagy most? | |||||
Gabi | Adatlap | 102901 | 2007. április 28. 10:42 | ![]() | |
Szia Kusti! Szerintem most két külön dologról beszéltünk. Keri azt kérdezte, hogy a motor tengelye a képzeletbeli vízszinteshez képest eltér-e függőleges irányba. A fekvő motor egy más téma, az egy teljesen más konstrukció, ami valóban leginkább az autóbuszokban volt elterjedt, de ma már ott is álló motor van inkább. Kamionban szinte csak a MAN alkalmazta az F8 típusán, miután megvette a Büssinget, ugyanis náluk volt ez szokás, de gyorsan felhagyott vele, mert nem vették ezt a variációt. Különben a buszosok mondták, hogy a fekvő Rába motornak, amivel a 200-as Ikarusok futnak, az volt a legnagyobb hibálya, hogy pont a konstrukció miatt nem egyenletesen kopott a hüvely, dugattyú. Az alsó rész hamarabb elkopott az egyenetlen súlyelosztás miatt. Gabi | |||||
Mpower | Adatlap | 102900 | 2007. április 28. 10:35 | ![]() | |
talán most | |||||
Mpower | Adatlap | 102899 | 2007. április 28. 10:34 | ![]() | |
A motor döntős témához szólnék. Nem vagyok benne biztos hogy láttam 5! olyan autót amelyiknél tökéletesen vízszintben lenne beépítve a motor. Ez valamiféle vibrációcsökkentős izé miatt van, túl mélyen énse konyítom. Épp tegnap agyalgattunk rajta a kollégákkal a cégnél, mert egy merivát csinálunk, és az 1.4-es négyhengeres motor keresztbe beépítve sem vízszintes, hanem váltó felé, vagyis menetirány szerint balra dől. Egyébként mellékelném saját lovam képét, bár a sárvédő emelkedése miatt főleg úgy tűnik mintha hanyatt esne a motor, de attól eltekintve is rendesen van dőlése. | |||||
Kusti | Adatlap | 102898 | 2007. április 28. 10:19 | ![]() | |
Szia Keri! Kishazánkban alkalmazott buszaink szinte mindegyikében (1-2 kivételével) döntött motor van - vagy az alváz végén vagy a középen. Kamionoknál ez teljesen más. Egy vagy két olyan kaionról hallottam eddig amiben fektetett motor volt mert nincs hozzá hely. ( ha nem a fülke alatt van a motor akkor már változhat, lehet akárhogy.) Amit Bombraider mondott az is helytálló, mitőbb a jobb stabilitás érdekében alkalmazzák a döntést ( PL RÁBA 833 )! :D Üdv. Kusti | |||||
Gabi | Adatlap | 102897 | 2007. április 28. 10:12 | ![]() | |
Szia Keri! Előfordulhat nagyon ritka esetben, hogy nem teljesen vízszintes, de nem jellemző, mert felvethet technikai problémákat (pl kenés nem egyforma elő és hátul). Igazából nem indokolja semmi, mert egy ferdén berakott motornak nagyobb a helyigénye, és bonyolultabb a felfogatása. Gabi | |||||
Gabi | Adatlap | 102896 | 2007. április 28. 10:10 | ![]() | |
Szia sjoca69! Ezeket Csehországban vettem egy börzén, de láttam Móváron is. Vagy neten tudsz rendelni, de a nagyobb börzéken szoktak árulni. Gabi | |||||
Bombraider | Adatlap | 102894 | 2007. április 28. 09:24 | ![]() | |
Szia! Nem biztos,hogy függőlegesen volt beépítve. Pl V6os pözsómotorokból is van amelyik 30/60 fokban döntve vannak. (legalábbis úgy emléxem,de majd utánna nézek:)) üdv:bomb | |||||
Trollman | Adatlap | 102893 | 2007. április 28. 09:20 | ![]() | |
gpn,köszi a felvilágositást,akkor inkább maradok a jobb kidolgozhatóság miatt az 1:24 léptéknél. További jó munkát Trollman | |||||
Keri | Adatlap | 102892 | 2007. április 28. 07:20 | ![]() | |
Sziasztok! Ollan kérdésem lenne,hogy a motorokat,ugye,mindig vízszintesen építik be? Csak amiatt kérdem,mert amiből dolgozok vázrajz,az egy régi brossúrából van,és azon olyan,mintha kicsit ferdén építették volna be."Hátrafele lejt".De szerintem a motor és a difi is vízszintes,és a kardán van ferdén beépítve.Ugye? A '38-as Ford Coe miatt kérdem. Keri,a lábgomba | |||||
sjoca69 | Adatlap | 102891 | 2007. április 27. 23:01 | ![]() | |
Szia Gabi! A Plastruct szálakat honnan szerzed be? Nekem is szükségem lenne rá,ha tudnál segíteni nagyon megköszönném | |||||
gpn | Adatlap | 102890 | 2007. április 27. 21:46 | ![]() | |
Van az oldalon Italeri széles gumi, abból ha rendelsz, a felni legyártható hozzá. Ja és sokkal olcsóbban kijössz belőle. | |||||
Motoros | Adatlap | 102889 | 2007. április 27. 21:39 | ![]() | |
ajaj + 10EUR ktg :) | |||||
gpn | Adatlap | 102888 | 2007. április 27. 21:38 | ![]() | |
Szia Motoros! Igen ez az. Nekem is ilyen van, csak nem volt kerékagyam, de hála Kustinak ez is megoldva. | |||||
gpn | Adatlap | 102887 | 2007. április 27. 21:37 | ![]() | |
Szia Trollman! Sztem ha 1:64es akkor max 10-15 centi körül lehet a kamion. | |||||
Motoros | Adatlap | 102886 | 2007. április 27. 21:36 | ![]() | |
Trollman | Adatlap | 102885 | 2007. április 27. 21:28 | ![]() | |
Jó estét,jó munkát! Lenne egy kérdésem:Peterbilt 379 1:64 mekkora a tényleges makett mérete? Kedvező áron lehet megrendelni,és érdekel/70$/ Köszönöm Trollman | |||||
gpn | Adatlap | 102884 | 2007. április 27. 20:26 | ![]() | |
Szia Motoros! Széles kereket a KFS nevű angol cégnél. De Keri is nagyon jó felni másolatot készített nekem, csak a gumit volt nehezebb beszerezni, amit Atisnak köszönhetek, és persze a Jabbekkei különítménynek. :) | |||||
Motoros | Adatlap | 102883 | 2007. április 27. 20:19 | ![]() | |
Gabi | Adatlap | 102882 | 2007. április 27. 18:53 | ![]() | |
Szia motoros! A TGA vázát meg kell erősíteni, mert nagyon gyenge, és a hossz, valamint kereszttartók nem megfelelőek, főleg alulról. Maga a fülke szép, gond nincs az összerakással, jól lehet vele dolgozni. Sajnos motor csak alulról látszik, de nálad gondolom ez nem nagy probléma. Az első futómű nem kormányozhat, nehezen ezt utólag is meg lehet oldani, de mondjuk egyszerűbb egy bontott kormányzott hidat beépíteni, ha van rá lehetőség, és ragaszkodsz hozzá. Előre érdemes széles felnit tenni, mert nagyon feldobja, és manapság már az a járatosabb. A fülke belsejével igen sokat kell dolgozni, mert nagyok az üvegfelületek, sok látszik belőle, és igen ránagyáztak az olaszok. Érdemes beborítani a hátfalat, tetőt, oldalát, én legtöbbször vékony hasított bőrt használok erre a célra. nagyon jól be lehet rendezni a belsejét, és sokat dob a végeredményen. Sok feljavítási lehetőség van a külsőn is, ami eszembe jut majd mondom. Ha kellenek az újságok, akkor majd előbányászom őket. Gabi Ja, és Jászberénybe jönni kell, olyan nincs, hogy otthon maradsz! | |||||
Kusti | Adatlap | 102881 | 2007. április 27. 18:43 | ![]() | |
Szia Gabi! A képekkel sajna nem tok mit csinálni, próbáltam már mindent... Majd Berényben! :D Csabi! Félpóttal igazad van sokkal élethübb lenne de annyi helyt igényel hogy... de tervben van olyan is. ( egy autópálya részlete, két-két sáv, autók és kamionok az úton... de az még messze van :D) Kusti | |||||
Gabi | Adatlap | 102880 | 2007. április 27. 18:36 | ![]() | |
Szia Kusti! Jó lett a dió, nagyon jó az alapötlet, és jól is valósítottad meg eddig. Sajnos a képeid továbbra sem igaziak, hogy érdemi észrevételt mondjak róla, de gondolom ezzel nem tudsz mit csinálni. Majd itt nálunk Jászberényben megnézem jobban, és megosztom veled észrevételeimet. Gabi | |||||
Csabi | Adatlap | 102879 | 2007. április 27. 17:24 | ![]() | |
Csabi | Adatlap | 102878 | 2007. április 27. 17:21 | ![]() | |
Szia Kusti! Jó a dio, tetszik, bár félpóttal élethűbb lenne. (Ez csak az én véleményem) Üdv, Csabi | |||||
Csabi | Adatlap | 102877 | 2007. április 27. 17:19 | ![]() | |
Szia Gabi! A festék Trinát zöld, talán 600 vagy 601-es szinkód, kevés feketével keverve. Ezzel készült a Rába és a Volvo is. Üdv, Csabi | |||||
gordon24 | Adatlap | 102876 | 2007. április 27. 16:49 | ![]() | |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A CD-s infó is érdekel, legyen élethű a masina.
Üdv,
Csabi