/ Fórumok /

Kamionok

Minden ami építéssel kapcsolatos, info a jármmampűvekrampől,mérettampől függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.
Kusti 102914 2007. április 28. 15:41
Válasz erre
Szia Gabi!
Ezt a DAFot újitom fel kicsit. de már a matricák rajta vannak. a tetején a Super Space Cab felirat nem érdekel de a többi igencsak kéne még.
Lakkozva nincs és át akarom fújni. TIPP?
Gabi 102913 2007. április 28. 15:36
Válasz erre
Kusti!
Ha megfelelően van lakkozva, akkor nem, viszont akkor meg már nem festesz. De nem igazán értem, hogy matricázás után mit akarsz még festeni, ha tudod inkább szedd le a matricát, vagy próbáld meg folyékony maszkolóval, az nem olyan dúrva.
Gabi
Keri 102912 2007. április 28. 15:20
Válasz erre
Akkor vízszintesek lesznek.
Grácije,Urak,grácije!
Kusti 102911 2007. április 28. 15:12
Válasz erre
SEGITSÉG!!!
A maszkolószalag letépi a matricát??? Vagy a szig.szalag? Matricát mivel lehet ( kell ) maszkolni?
Köszi!

Kusti
Kusti 102910 2007. április 28. 15:10
Válasz erre
Csatlakozom Gabi véleményéhez. És a difi is álltalában vizszintesen szokott lenni. (nem mindíg)
Kusti
sjoca69 102909 2007. április 28. 13:53
Válasz erre
Gabi 102908 2007. április 28. 13:24
Válasz erre
Szia Keri!
Én az első változatra tippelnék, mivel a kardáncsuklót már régóta alkalmazzák.
Gabi
Raybrig_89 102907 2007. április 28. 12:40
Válasz erre
Keri 102906 2007. április 28. 12:31
Válasz erre
névtelen
névtelen

Igen,kicsit bénán fogalmaztam.Tehát a motor középvonala lejt hátrafelé,arra értettem.
Másik,hogy a difi kérdése lenne.Csináltam egy mikelándzseló szintű rajzot,tehát az lenne a kérdésem,hogy akkor mellik lenne a valószínű a régi amcsi kistehereknél.
Köszönöm a segítséget,fiúk!
Keri
945 102905 2007. április 28. 12:27
Válasz erre
Sziasztok!
Beszélgettem Bátyámmal motor döntögetés ügyében.
Azt mondta,hogy első sorban a hajtáslánc határozza meg a dőlés mértékét.15 foknál nem szokták jobban megdönteni a motort.A kenés nyomás alatt történik,a csepegő olaj mértéke jelentéktelen,elhanyagolható,a motortartó bakokkal rengeteget lehet variálni.
A nyüves Magnumban emlékeim szerint vízszintessen állt a motor.
Gondolom a hajtáslánc hosszánál számít az alváz hosszúsága.
Na ezt tudtam meg.
Ez nekem sok.
945
Kusti 102904 2007. április 28. 10:51
Válasz erre
Szia Gabi!
Valamit most nagyon félrenéztem, mert igy visszanézva tényleg tengelykédés volt! :D
Kusti
Mpower 102903 2007. április 28. 10:44
Válasz erre
Kép 010g
Kép 010g

miért nem tudok képet feltölteni?
Mpower 102902 2007. április 28. 10:43
Válasz erre
vagy most?
Gabi 102901 2007. április 28. 10:42
Válasz erre
Szia Kusti!
Szerintem most két külön dologról beszéltünk. Keri azt kérdezte, hogy a motor tengelye a képzeletbeli vízszinteshez képest eltér-e függőleges irányba. A fekvő motor egy más téma, az egy teljesen más konstrukció, ami valóban leginkább az autóbuszokban volt elterjedt, de ma már ott is álló motor van inkább. Kamionban szinte csak a MAN alkalmazta az F8 típusán, miután megvette a Büssinget, ugyanis náluk volt ez szokás, de gyorsan felhagyott vele, mert nem vették ezt a variációt. Különben a buszosok mondták, hogy a fekvő Rába motornak, amivel a 200-as Ikarusok futnak, az volt a legnagyobb hibálya, hogy pont a konstrukció miatt nem egyenletesen kopott a hüvely, dugattyú. Az alsó rész hamarabb elkopott az egyenetlen súlyelosztás miatt.
Gabi
Mpower 102900 2007. április 28. 10:35
Válasz erre
talán most
Mpower 102899 2007. április 28. 10:34
Válasz erre
A motor döntős témához szólnék. Nem vagyok benne biztos hogy láttam 5! olyan autót amelyiknél tökéletesen vízszintben lenne beépítve a motor. Ez valamiféle vibrációcsökkentős izé miatt van, túl mélyen énse konyítom. Épp tegnap agyalgattunk rajta a kollégákkal a cégnél, mert egy merivát csinálunk, és az 1.4-es négyhengeres motor keresztbe beépítve sem vízszintes, hanem váltó felé, vagyis menetirány szerint balra dől. Egyébként mellékelném saját lovam képét, bár a sárvédő emelkedése miatt főleg úgy tűnik mintha hanyatt esne a motor, de attól eltekintve is rendesen van dőlése.
Kusti 102898 2007. április 28. 10:19
Válasz erre
Szia Keri!
Kishazánkban alkalmazott buszaink szinte mindegyikében (1-2 kivételével) döntött motor van - vagy az alváz végén vagy a középen.
Kamionoknál ez teljesen más. Egy vagy két olyan kaionról hallottam eddig amiben fektetett motor volt mert nincs hozzá hely. ( ha nem a fülke alatt van a motor akkor már változhat, lehet akárhogy.)
Amit Bombraider mondott az is helytálló, mitőbb a jobb stabilitás érdekében alkalmazzák a döntést ( PL RÁBA 833 )! :D
Üdv. Kusti
Gabi 102897 2007. április 28. 10:12
Válasz erre
Szia Keri!
Előfordulhat nagyon ritka esetben, hogy nem teljesen vízszintes, de nem jellemző, mert felvethet technikai problémákat (pl kenés nem egyforma elő és hátul). Igazából nem indokolja semmi, mert egy ferdén berakott motornak nagyobb a helyigénye, és bonyolultabb a felfogatása.
Gabi
Gabi 102896 2007. április 28. 10:10
Válasz erre
Szia sjoca69!
Ezeket Csehországban vettem egy börzén, de láttam Móváron is. Vagy neten tudsz rendelni, de a nagyobb börzéken szoktak árulni.
Gabi
Bombraider 102894 2007. április 28. 09:24
Válasz erre
Szia!
Nem biztos,hogy függőlegesen volt beépítve.
Pl V6os pözsómotorokból is van amelyik 30/60 fokban döntve vannak.
(legalábbis úgy emléxem,de majd utánna nézek:))

üdv:bomb
Trollman 102893 2007. április 28. 09:20
Válasz erre
gpn,köszi a felvilágositást,akkor inkább maradok a jobb kidolgozhatóság miatt az 1:24
léptéknél.
További jó munkát Trollman
Keri 102892 2007. április 28. 07:20
Válasz erre
Sziasztok!
Ollan kérdésem lenne,hogy a motorokat,ugye,mindig vízszintesen építik be? Csak amiatt kérdem,mert amiből dolgozok vázrajz,az egy régi brossúrából van,és azon olyan,mintha kicsit ferdén építették volna be."Hátrafele lejt".De szerintem a motor és a difi is vízszintes,és a kardán van ferdén beépítve.Ugye? A '38-as Ford Coe miatt kérdem.
Keri,a lábgomba
sjoca69 102891 2007. április 27. 23:01
Válasz erre
Szia Gabi!

A Plastruct szálakat honnan szerzed be? Nekem is szükségem lenne rá,ha tudnál segíteni nagyon megköszönném
gpn 102890 2007. április 27. 21:46
Válasz erre
Van az oldalon Italeri széles gumi, abból ha rendelsz, a felni legyártható hozzá. Ja és sokkal olcsóbban kijössz belőle.
Motoros 102889 2007. április 27. 21:39
Válasz erre
gpn 102888 2007. április 27. 21:38
Válasz erre
Szia Motoros! Igen ez az. Nekem is ilyen van, csak nem volt kerékagyam, de hála Kustinak ez is megoldva.
gpn 102887 2007. április 27. 21:37
Válasz erre
Szia Trollman! Sztem ha 1:64es akkor max 10-15 centi körül lehet a kamion.
Motoros 102886 2007. április 27. 21:36
Válasz erre
Trollman 102885 2007. április 27. 21:28
Válasz erre
Jó estét,jó munkát!

Lenne egy kérdésem:Peterbilt 379 1:64 mekkora a tényleges makett mérete?
Kedvező áron lehet megrendelni,és érdekel/70$/
Köszönöm
Trollman
gpn 102884 2007. április 27. 20:26
Válasz erre
Szia Motoros! Széles kereket a KFS nevű angol cégnél. De Keri is nagyon jó felni másolatot készített nekem, csak a gumit volt nehezebb beszerezni, amit Atisnak köszönhetek, és persze a Jabbekkei különítménynek. :)
Motoros 102883 2007. április 27. 20:19
Válasz erre
ok köszi,
honnan lehet széles kereket venni előre?
Gabi 102882 2007. április 27. 18:53
Válasz erre
Szia motoros!
A TGA vázát meg kell erősíteni, mert nagyon gyenge, és a hossz, valamint kereszttartók nem megfelelőek, főleg alulról. Maga a fülke szép, gond nincs az összerakással, jól lehet vele dolgozni. Sajnos motor csak alulról látszik, de nálad gondolom ez nem nagy probléma. Az első futómű nem kormányozhat, nehezen ezt utólag is meg lehet oldani, de mondjuk egyszerűbb egy bontott kormányzott hidat beépíteni, ha van rá lehetőség, és ragaszkodsz hozzá. Előre érdemes széles felnit tenni, mert nagyon feldobja, és manapság már az a járatosabb. A fülke belsejével igen sokat kell dolgozni, mert nagyok az üvegfelületek, sok látszik belőle, és igen ránagyáztak az olaszok. Érdemes beborítani a hátfalat, tetőt, oldalát, én legtöbbször vékony hasított bőrt használok erre a célra. nagyon jól be lehet rendezni a belsejét, és sokat dob a végeredményen. Sok feljavítási lehetőség van a külsőn is, ami eszembe jut majd mondom. Ha kellenek az újságok, akkor majd előbányászom őket.
Gabi
Ja, és Jászberénybe jönni kell, olyan nincs, hogy otthon maradsz!
Kusti 102881 2007. április 27. 18:43
Válasz erre
Szia Gabi!
A képekkel sajna nem tok mit csinálni, próbáltam már mindent... Majd Berényben! :D
Csabi!
Félpóttal igazad van sokkal élethübb lenne de annyi helyt igényel hogy...
de tervben van olyan is. ( egy autópálya részlete, két-két sáv, autók és kamionok az úton... de az még messze van :D)

Kusti
Gabi 102880 2007. április 27. 18:36
Válasz erre
Szia Kusti!
Jó lett a dió, nagyon jó az alapötlet, és jól is valósítottad meg eddig. Sajnos a képeid továbbra sem igaziak, hogy érdemi észrevételt mondjak róla, de gondolom ezzel nem tudsz mit csinálni. Majd itt nálunk Jászberényben megnézem jobban, és megosztom veled észrevételeimet.
Gabi
Csabi 102879 2007. április 27. 17:24
Válasz erre
Szia max!

Igazad van, pótolom a kormot...
Csabi
Csabi 102878 2007. április 27. 17:21
Válasz erre
Szia Kusti!

Jó a dio, tetszik, bár félpóttal élethűbb lenne. (Ez csak az én véleményem)

Üdv,
Csabi
Csabi 102877 2007. április 27. 17:19
Válasz erre
Szia Gabi!

A festék Trinát zöld, talán 600 vagy 601-es szinkód, kevés feketével keverve.
Ezzel készült a Rába és a Volvo is.

Üdv,
Csabi
gordon24 102876 2007. április 27. 16:49
Válasz erre
gordon24 102875 2007. április 27. 16:45
Válasz erre
Szia!!

Köszönöm előre is. Addig a kasztnival elleszek..

Még nem szántam rá magam. Most a Scania épitésével vagyok elfoglalva. A Volvó pótját is festeni kéne meg a matricák szóval eléggé sok dolgom van. Aztán majd mikor minden végleges nekiállok annak a részének is. Mind2 re kell csinálni. A Volvóra és a Scaniára is.

Üdv:
Gordon
Motoros 102874 2007. április 27. 16:44
Válasz erre
azt tudom. de az nem annyira baj. inkább a külsjére koncetrálok majd. már meg is van az elképzelés.
A belsejét viszont még nem tudom hogy hogy fogom otthonosabbá tenni :)
945 102873 2007. április 27. 15:26
Válasz erre
Szia motoros!
Kezdetnek szerintem jó a TGA.Amihez motort adnak,az sem mindíg fedi a valóságot (több mással együtt).Gabi,ha ideje engedi,biztos segíteni fog egy-két észrevétellel a Mancival kapcsolatban.
945
Kusti 102872 2007. április 27. 15:11
Válasz erre
Motoros!
Abban a kitben nincsen motor!
Kusti
motoros 102871 2007. április 27. 14:57
Válasz erre
Elhatároztam hogy építek én is egy kamiont. Az Italer MAN TG-A XXL a kiszemelt áldozat. Van valami dolog amire oda kell figyelni vagy kijavítani mert hibás a készletben?
Köszi
Marci 102870 2007. április 27. 14:55
Válasz erre
Üdv!

Nagyon köszi a véleményt!És amit Russell mondott az aztán tényleg nagyon durván néz ki ott a fellépőnél.Én észre nem vettem pedig hányszor körbenézegettem!Neki is látok ennek azonnal!!!

Marci
Kusti 102869 2007. április 27. 14:34
Válasz erre
Köszi 945! Sokat fog segíteni :)

Gordon! találtam egy jó oldalt www.scania.hu!
Már amennyire jó...
Kusti
945 102868 2007. április 27. 14:08
Válasz erre
budaőrs 70
budaőrs 70
budaőrs 74
budaőrs 74
budaőrs 76
budaőrs 76
budaőrs 77
budaőrs 77
s3
s3
s6
s6
s8
s8
s9
s9
s10
s10
sc2
sc2
sc7
sc7

Scania,
945
945 102867 2007. április 27. 13:53
Válasz erre
Mert nem láttad közelről,ez a baj.
945
sjoca69 102866 2007. április 27. 13:53
Válasz erre
Szia Gabi!

A Plastruct szálakat honnan szerzed be? Nekem is szükségem lenne rá,ha tudnál segíteni nagyon megköszönném.
Kusti 102865 2007. április 27. 13:52
Válasz erre
Gordon!
A kasztni az nekem is kék lesz (olyan mint a Western Staron volt ha visszanézed) az alváz mattfekete, a többiről még én sem sokat tudok, de van egy kamionos pihenő nem messze tőlünk ott lefigyelek egyet! Majd irom ide amit tudok vagy küldök emailt!
Sikerült levegő - elektromos kábeleket csinálni?
Kusti
gordon24 102864 2007. április 27. 13:41
Válasz erre
Szia !!

Nagyon jó lett!
Viszont láttom te is egy R500-asnak állsz neki..
Szinezzéssel kapcsolatos tanácsokat kérnék.. Én is egy ilyet csinálok, viszont nagy bajban vagyok a szinekkel.
Pl:
Alváz szine, Motor szine, Felfüggesztések szinei. Levegőtartájok stb.

Ha te neked eszedbe jutott valami jó szin összeállitás ezekre a dolgokra megoszthatnád velünk. A kasztni az tutti (ill.90%) hogy metál kék lesz. De ezen kívül semmit nem tudok.

Előre is köszi
Üdv Gordon24
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.