/ Fórumok /

Kamionok

Minden ami építéssel kapcsolatos, info a jármmampűvekrampől,mérettampől függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.
gordon24 102948 2007. május 2. 18:54
Válasz erre
S3600353
S3600353
S3600355
S3600355
S3600357
S3600357

Na végre mükszik az oldal! jeee...

Megcsináltam a mocit:
gordon24 102947 2007. április 29. 10:56
Válasz erre
Szia!

Igen szépek. Bármelyiket csinálod király lesz.
Egyébként sok embernek ez a véleménye hogy a régi szebb, és valamilyen szinten igazuk is van, de nekem jobban tetszik az R500. De azt még hozzá teszem, hogy jelen esetben a Scaniak a legszebb kamionok.
Én ugy tudtam hogy megvetted már.

Üdv...
Keri 102946 2007. április 29. 10:56
Válasz erre
tóthgábor 102945 2007. április 29. 10:52
Válasz erre
Minden renben a rajzzal, a kettes-hármas dugattyú kiömlője egy csatornába nyílik, nem példa nélküli. Napjainkban is fellelhető az ilyen megoldás.
Kusti 102944 2007. április 29. 10:37
Válasz erre
fhtrans_02_klein
fhtrans_02_klein
hoek_2_groot
hoek_2_groot
Scania-124-L-420-Werfting-Schiffner-020705-02
Scania-124-L-420-Werfting-Schiffner-020705-02

Gordon! Semmi nem lehetetlen, ha valamit akkor ezt megtanultam. Mindent lehet csak kitartás kell. Egyébként én ezt néztem ki (első kettő) vagy az osztrák Werfring gép lesz az alap. kitudja... De én a 164 Top Class-t veszem meg mert az még mindig szebb mint az R500 (mármint abban a köntösben amit én akarok, amugy mindkettő gyönyörű :D)
Kusti
gordon24 102943 2007. április 29. 10:24
Válasz erre
ruud_rietkerk_1_groot
ruud_rietkerk_1_groot

Szia!

Ezer köszönet... Vannak szép dolgok.. Már építgetem, nem tudom milyen lesz, biztos nem lesz nagyon profi, mert én sem vagyok nagyon profi, de kihozom a tudásomból a maxot.
Tetszik ez a szinre fujt maszkos gép (csak nehéz lenne megcsinálni)
Keri 102941 2007. április 29. 09:52
Válasz erre
Nagyszerű,tehát akkor döntött!
Nem hibás a rajz,a gyári robbantási rajzokon is csak 3 leömlő van a 4 hengerhez.Nemtom, olyan lehetséges,hogy a 2 középső dugattyú azonosan mozog és ezért közös a leömlőjük?Vagy most nagy hülyeséget írtam...
85 lovas V8-as a kicsike
Keri
Kusti 102940 2007. április 29. 09:36
Válasz erre
Szia Keri! Kb 10 fokkal lehet megdöntve hátra-lefelé a kardán miatt (gondolom). De érdekes a kép! 4 gyertya, 3 leömlő... valami nem kóser! :D
Kusti 102939 2007. április 29. 09:32
Válasz erre
Kusti 102938 2007. április 29. 09:31
Válasz erre
Gordon! Találtam neked egy jó oldalt ahol isteni ichletbánya van!!!:D
Kusti
Keri 102937 2007. április 29. 09:02
Válasz erre
38 ford #3
38 ford #3

Ehh
Keri 102936 2007. április 29. 09:01
Válasz erre
Sziasztok!
Mutatnék a Fordról egy rajzot,szerintem kicsit döntött a motor.
Keri
Akos 102935 2007. április 28. 22:15
Válasz erre
scania
scania
scania_2
scania_2

Székesfehérváron fotóztam ezeket ma este, sajnos már nem volt nyitva a kereskedés.
Kb. a Merci idejéből valók.
gumikacsa 102934 2007. április 28. 22:13
Válasz erre
Hát, ha sokat másoltok belőle, akkor nem sokáig :D
Csabi 102933 2007. április 28. 20:58
Válasz erre
Köszi Keri!

Brúnó szerint kisszériás (relikvia)

Csabi
Keri 102932 2007. április 28. 20:36
Válasz erre
Gratulálok,Csabi!
Komoly a fülke!!(meg az ára is..)
Keri
Kusti 102931 2007. április 28. 20:13
Válasz erre
Hát nem kispályás az tuti!!! :D
Gabi 102930 2007. április 28. 20:10
Válasz erre
Szia Csabi!
Hát a markolós érzi a gépet az biztos. Mondjuk eurpóban ezt a markolót egy minimum 4 tengelyes tréleren vinnék egy három vagy négytengelyes vontatóval.
Biztos nem volt túlterhelve:))
Gabi
Csabi 102929 2007. április 28. 19:58
Válasz erre
Csabi 102928 2007. április 28. 19:58
Válasz erre
Brúnó 102927 2007. április 28. 19:48
Válasz erre
Csabi 102926 2007. április 28. 19:31
Válasz erre
Szia Gabi!

A CD-s infó is érdekel, legyen élethű a masina.

Üdv,
Csabi
Gabi 102925 2007. április 28. 19:27
Válasz erre
Szia Csabi!

Akkor helyben vagyunk Brúnó majd intézi nekem is. Itt is van katalógus, de nekem asszem még CD-n is van valami.
public.fotki.com/modeltrucks25thscale/truck_brochures/mercedes-benz/mb_lp1620_1960s/

Ja, és köszi előre is!!!
Gabi
Csabi 102924 2007. április 28. 19:21
Válasz erre
Szia Gabi!

A másolás a Te dolgod lesz, eljuttatom hozzád (Gabi bácsi -> 945 -> Brúnó).
Ja, hogy rendesen össze tudjam rakni:www.vatera.hu/item/view/index.php

Előre a medve bőrére...

Üdv,
Csabi
Keri 102923 2007. április 28. 19:08
Válasz erre
Szia mszl!
Nagyon köszönöm a profi hozzászólást,sokat segítettél!Tehát kétcsuklós megoldás lesz.Már ki is öntöttem egy kis gipsztömböt,holnap esztergálom a difit.
Még egyszer nagyon köszönöm a segítségeteket,majd még biztos lesz kérdésem,ahogy haladok előre az építésben.
Keri
Gabi 102922 2007. április 28. 19:05
Válasz erre
Szia Csabi!

Megvetted??? Vááá, csorog a nyálam.
Hú, ebből nekem is jó lenne másolat, ha majd lesz róla.
Gabi
Csabi 102921 2007. április 28. 18:59
Válasz erre
Brúnó!

Megvan!!!
cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll

Csabi
mszl 102920 2007. április 28. 18:42
Válasz erre
Ja és még valami a motor hossztengely irányban azért van döntve mert a kardáncsukló sem képes bármekkora szögeltésrést leküzdeni így ha a motor kicsit döntve van hátrafelé sokkal jobban közelít a hajtáslánc tengelye az egyeneshez és könnyebb dolga van a csuklónak is a hosszában elhelyezett motor esetén, a mostanában eltejedt kompakt elrendezés esetén és első kerék hajtásnál nincs jelentősége a motor hossztengelyirányban való döntésének, mert a motor mellett ott a váltó (a másiknál is) és utána a kerék tengelye következik nem nagy különbséggel, mert a motor is elég mélyen van elhelyezve. A féltengelyen is kettő csukló van az egyik általában még a váltóban kerül elhelyezésre, mint a diffi is és a csak a külsőt látod, és legtöbbször is csak ezt kell cserélned a nagyobb igénybevétel miatt mert még a kormányzás szögeltérését is neki kell elviselnie.
A hossztengely irányban sem lehet a soros vagy V motorokat akármeddig dönteni mert a kenés eléggé bonyolódna!

Várom az építő jellegű kérdéseket!
mszl 102919 2007. április 28. 18:27
Válasz erre
Szia Keri!

Biztos, hogy a két kardáncsuklós a megoldás, mert másképp nem működik járműveknék!

A csukló nélküli elvileg működik,(max húsdaráló és ilyen lassú fordulatú szerkezetek, gyorsabbnál is működik de rövid életű lesz mint a kínai termékek!) de gondolj bele a a hátsó híd így a difi is mozog, a motor 'fix' az út egyenetlenségei miatt secc perc és a tengelynek gatya, még a szivattyúknál (legegyszerűbb példa)is és általábam minden fix helyen álló meghajtásnál is alkalmaznak hardy tárcsát az induláskor és a megálláskor fellépő hirtelen nyomaték különbség által okozott terhelés csökkentésére!
Az egy csukló kizárva mert a kardáncsukló nem egyenletesen adja át a fordulatszámot hanem sinus függvény szerint változik a két oldal fordulatszáma ezért van mindig párban! A kardán tengelyben pedig biztosan van egy bordás tengely kötés ahol a hátsóhíd le-fel mozgásából adódóan csökken v. nő a távolság a difi és a nyomatékváltó között, így a kardán tengely hossza változhat. Mert a híd nem köríven mozdul mint a motorkerékpárok hátsó kereke, tengelye ahol így nincs távolság változás a hajtó és hajtott tengely között.(ne gondolj nagy távolságokra a lehetséges mozgástól függően kb.: 1-5 cm) nézz alá egy kocka ladának esetleg ifa-nak és mindent láthatsz élőben.

Motor döntés kérdése elsődlegesen helykihasználás.
A henger tényleg nem kopik egyenletesen de nem ezért döntik a hengereket.Gondolj a farmotoros buszokra ahol elég szembetűnő a padló szint különbsége elöl és hátul a motornál. És ahol a motor fekve van elhelyezve középen egyforma padló szintet lehet készíteni, súlyelosztás kényelem fel le szállás, mozgássérültek szállítása... A dugattyú felfelé mozgásakor sűrítés és kipufogás ütemben a hengerben sokkal kisebb oldalerő hat a dugattyúra (hajtórúd viszi át az erőt, ez nem függőleges a mozgáskor, csak az alsó és felső holtpontban, így van oldalirányú erő ami a dugattyút a henger falhoz szorítja, robbanáskor a munkavégző ütemben sokkal NAGYOBB erő szorítja a dugattyút a henger átellenes oldalához így nagyobb lesz a kopás, függetlenül a henger dőlési szögétől.
A V6-os motor pedig sokkal rövidebb mintha egy soros 6 hengeres motort építenének be, és legfőképpen sokkal kiegyensúlyozottabbak a motorban fellépő erők és kisebb főtengely sonkák, kiegyenlítőtengelyek,... stb kellenek a motor finom működéséhez így az nem akar mindeáron leugorni a motortartóbakokról. KIsebb motortömeg kisebb autó tömeg, alacsonyabb fogyasztás... Kevesebb vibráció, hosszabb motorélettartam, kényelem... Ha jól emlékszem a Subaru előszeretettel alkalmaz boxer motorokat, amiben a hengerek teljesen viszintesen fekszenek egymással átellenben, és azt még nem említettem, hogy minden szívóütemre és sűrítésre amikor is a motor 'hasznos' munkát nem végez (itt mukát fektetünk be)sokkal nagyobb valószínűséggel jut egy munka végző ütem(robbanás ami adja a nyomatékot) ami így jobban megkönnyíti a 'haszontalan' munkát. Így hirtelen ennyi, ha van még kérdés akkor szivesen válaszolok, vagy ha valami hibát találtok akkor vitassuk meg!!!
Ha kell rajz akkor küdhetek is. nem típusrajzra gondolok!

Üdv.
sib 102918 2007. április 28. 16:59
Válasz erre
Pipi! Küldtem én is emailt! Köszi: Sib
Kusti 102917 2007. április 28. 16:15
Válasz erre
pipi 102916 2007. április 28. 16:09
Válasz erre
DSCF0042
DSCF0042

Sziasztok!

Kamionmaradékok, ha valaki lát benne magának valami értéket dobjon egy mailt!
Kusti 102915 2007. április 28. 15:43
Válasz erre
DAF-1
DAF-1

a kép meg lemaradt!
Tiszt. : Kusti
Kusti 102914 2007. április 28. 15:41
Válasz erre
Szia Gabi!
Ezt a DAFot újitom fel kicsit. de már a matricák rajta vannak. a tetején a Super Space Cab felirat nem érdekel de a többi igencsak kéne még.
Lakkozva nincs és át akarom fújni. TIPP?
Gabi 102913 2007. április 28. 15:36
Válasz erre
Kusti!
Ha megfelelően van lakkozva, akkor nem, viszont akkor meg már nem festesz. De nem igazán értem, hogy matricázás után mit akarsz még festeni, ha tudod inkább szedd le a matricát, vagy próbáld meg folyékony maszkolóval, az nem olyan dúrva.
Gabi
Keri 102912 2007. április 28. 15:20
Válasz erre
Akkor vízszintesek lesznek.
Grácije,Urak,grácije!
Kusti 102911 2007. április 28. 15:12
Válasz erre
SEGITSÉG!!!
A maszkolószalag letépi a matricát??? Vagy a szig.szalag? Matricát mivel lehet ( kell ) maszkolni?
Köszi!

Kusti
Kusti 102910 2007. április 28. 15:10
Válasz erre
Csatlakozom Gabi véleményéhez. És a difi is álltalában vizszintesen szokott lenni. (nem mindíg)
Kusti
sjoca69 102909 2007. április 28. 13:53
Válasz erre
Gabi 102908 2007. április 28. 13:24
Válasz erre
Szia Keri!
Én az első változatra tippelnék, mivel a kardáncsuklót már régóta alkalmazzák.
Gabi
Raybrig_89 102907 2007. április 28. 12:40
Válasz erre
Keri 102906 2007. április 28. 12:31
Válasz erre
névtelen
névtelen

Igen,kicsit bénán fogalmaztam.Tehát a motor középvonala lejt hátrafelé,arra értettem.
Másik,hogy a difi kérdése lenne.Csináltam egy mikelándzseló szintű rajzot,tehát az lenne a kérdésem,hogy akkor mellik lenne a valószínű a régi amcsi kistehereknél.
Köszönöm a segítséget,fiúk!
Keri
945 102905 2007. április 28. 12:27
Válasz erre
Sziasztok!
Beszélgettem Bátyámmal motor döntögetés ügyében.
Azt mondta,hogy első sorban a hajtáslánc határozza meg a dőlés mértékét.15 foknál nem szokták jobban megdönteni a motort.A kenés nyomás alatt történik,a csepegő olaj mértéke jelentéktelen,elhanyagolható,a motortartó bakokkal rengeteget lehet variálni.
A nyüves Magnumban emlékeim szerint vízszintessen állt a motor.
Gondolom a hajtáslánc hosszánál számít az alváz hosszúsága.
Na ezt tudtam meg.
Ez nekem sok.
945
Kusti 102904 2007. április 28. 10:51
Válasz erre
Szia Gabi!
Valamit most nagyon félrenéztem, mert igy visszanézva tényleg tengelykédés volt! :D
Kusti
Mpower 102903 2007. április 28. 10:44
Válasz erre
Kép 010g
Kép 010g

miért nem tudok képet feltölteni?
Mpower 102902 2007. április 28. 10:43
Válasz erre
vagy most?
Gabi 102901 2007. április 28. 10:42
Válasz erre
Szia Kusti!
Szerintem most két külön dologról beszéltünk. Keri azt kérdezte, hogy a motor tengelye a képzeletbeli vízszinteshez képest eltér-e függőleges irányba. A fekvő motor egy más téma, az egy teljesen más konstrukció, ami valóban leginkább az autóbuszokban volt elterjedt, de ma már ott is álló motor van inkább. Kamionban szinte csak a MAN alkalmazta az F8 típusán, miután megvette a Büssinget, ugyanis náluk volt ez szokás, de gyorsan felhagyott vele, mert nem vették ezt a variációt. Különben a buszosok mondták, hogy a fekvő Rába motornak, amivel a 200-as Ikarusok futnak, az volt a legnagyobb hibálya, hogy pont a konstrukció miatt nem egyenletesen kopott a hüvely, dugattyú. Az alsó rész hamarabb elkopott az egyenetlen súlyelosztás miatt.
Gabi
Mpower 102900 2007. április 28. 10:35
Válasz erre
talán most
Mpower 102899 2007. április 28. 10:34
Válasz erre
A motor döntős témához szólnék. Nem vagyok benne biztos hogy láttam 5! olyan autót amelyiknél tökéletesen vízszintben lenne beépítve a motor. Ez valamiféle vibrációcsökkentős izé miatt van, túl mélyen énse konyítom. Épp tegnap agyalgattunk rajta a kollégákkal a cégnél, mert egy merivát csinálunk, és az 1.4-es négyhengeres motor keresztbe beépítve sem vízszintes, hanem váltó felé, vagyis menetirány szerint balra dől. Egyébként mellékelném saját lovam képét, bár a sárvédő emelkedése miatt főleg úgy tűnik mintha hanyatt esne a motor, de attól eltekintve is rendesen van dőlése.
Kusti 102898 2007. április 28. 10:19
Válasz erre
Szia Keri!
Kishazánkban alkalmazott buszaink szinte mindegyikében (1-2 kivételével) döntött motor van - vagy az alváz végén vagy a középen.
Kamionoknál ez teljesen más. Egy vagy két olyan kaionról hallottam eddig amiben fektetett motor volt mert nincs hozzá hely. ( ha nem a fülke alatt van a motor akkor már változhat, lehet akárhogy.)
Amit Bombraider mondott az is helytálló, mitőbb a jobb stabilitás érdekében alkalmazzák a döntést ( PL RÁBA 833 )! :D
Üdv. Kusti
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384., 385., 386., 387., 388., 389., 390., 391., 392., 393., 394., 395., 396., 397., 398., 399., 400.,
401., 402., 403., 404., 405., 406., 407., 408., 409., 410., 411., 412., 413., 414., 415., 416., 417., 418., 419., 420.,
421., 422., 423., 424., 425., 426., 427., 428., 429., 430., 431., 432., 433., 434., 435., 436., 437., 438., 439., 440.,
441., 442., 443., 444., 445., 446., 447., 448., 449., 450., 451., 452., 453., 454., 455., 456., 457., 458., 459., 460.,
461., 462., 463., 464., 465., 466., 467., 468., 469., 470., 471., 472., 473., 474., 475., 476., 477., 478., 479., 480.,
481., 482., 483., 484., 485., 486., 487., 488., 489., 490., 491., 492., 493., 494., 495., 496., 497., 498., 499., 500.,
501., 502., 503., 504., 505., 506., 507., 508., 509., 510., 511., 512., 513., 514., 515., 516., 517., 518., 519., 520.,
521., 522., 523., 524., 525., 526., 527., 528., 529., 530., 531., 532., 533., 534., 535., 536., 537., 538., 539., 540.,
541., 542., 543., 544., 545.