<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
gordon24 | Adatlap | 102948 | 2007. május 2. 18:54 | ||
gordon24 | Adatlap | 102947 | 2007. április 29. 10:56 | ||
Szia! Igen szépek. Bármelyiket csinálod király lesz. Egyébként sok embernek ez a véleménye hogy a régi szebb, és valamilyen szinten igazuk is van, de nekem jobban tetszik az R500. De azt még hozzá teszem, hogy jelen esetben a Scaniak a legszebb kamionok. Én ugy tudtam hogy megvetted már. Üdv... | |||||
Keri | Adatlap | 102946 | 2007. április 29. 10:56 | ||
Ahha,így már világos,köszönöm! | |||||
tóthgábor | Adatlap | 102945 | 2007. április 29. 10:52 | ||
Minden renben a rajzzal, a kettes-hármas dugattyú kiömlője egy csatornába nyílik, nem példa nélküli. Napjainkban is fellelhető az ilyen megoldás. | |||||
Kusti | Adatlap | 102944 | 2007. április 29. 10:37 | ||
Gordon! Semmi nem lehetetlen, ha valamit akkor ezt megtanultam. Mindent lehet csak kitartás kell. Egyébként én ezt néztem ki (első kettő) vagy az osztrák Werfring gép lesz az alap. kitudja... De én a 164 Top Class-t veszem meg mert az még mindig szebb mint az R500 (mármint abban a köntösben amit én akarok, amugy mindkettő gyönyörű :D) Kusti | |||||
gordon24 | Adatlap | 102943 | 2007. április 29. 10:24 | ||
Szia! Ezer köszönet... Vannak szép dolgok.. Már építgetem, nem tudom milyen lesz, biztos nem lesz nagyon profi, mert én sem vagyok nagyon profi, de kihozom a tudásomból a maxot. Tetszik ez a szinre fujt maszkos gép (csak nehéz lenne megcsinálni) | |||||
Keri | Adatlap | 102941 | 2007. április 29. 09:52 | ||
Nagyszerű,tehát akkor döntött! Nem hibás a rajz,a gyári robbantási rajzokon is csak 3 leömlő van a 4 hengerhez.Nemtom, olyan lehetséges,hogy a 2 középső dugattyú azonosan mozog és ezért közös a leömlőjük?Vagy most nagy hülyeséget írtam... 85 lovas V8-as a kicsike Keri | |||||
Kusti | Adatlap | 102940 | 2007. április 29. 09:36 | ||
Szia Keri! Kb 10 fokkal lehet megdöntve hátra-lefelé a kardán miatt (gondolom). De érdekes a kép! 4 gyertya, 3 leömlő... valami nem kóser! :D | |||||
Kusti | Adatlap | 102939 | 2007. április 29. 09:32 | ||
Kusti | Adatlap | 102938 | 2007. április 29. 09:31 | ||
Gordon! Találtam neked egy jó oldalt ahol isteni ichletbánya van!!!:D Kusti | |||||
Keri | Adatlap | 102937 | 2007. április 29. 09:02 | ||
Keri | Adatlap | 102936 | 2007. április 29. 09:01 | ||
Sziasztok! Mutatnék a Fordról egy rajzot,szerintem kicsit döntött a motor. Keri | |||||
Akos | Adatlap | 102935 | 2007. április 28. 22:15 | ||
gumikacsa | Adatlap | 102934 | 2007. április 28. 22:13 | ||
Hát, ha sokat másoltok belőle, akkor nem sokáig :D | |||||
Csabi | Adatlap | 102933 | 2007. április 28. 20:58 | ||
Köszi Keri! Brúnó szerint kisszériás (relikvia) Csabi | |||||
Keri | Adatlap | 102932 | 2007. április 28. 20:36 | ||
Gratulálok,Csabi! Komoly a fülke!!(meg az ára is..) Keri | |||||
Kusti | Adatlap | 102931 | 2007. április 28. 20:13 | ||
Hát nem kispályás az tuti!!! :D | |||||
Gabi | Adatlap | 102930 | 2007. április 28. 20:10 | ||
Szia Csabi! Hát a markolós érzi a gépet az biztos. Mondjuk eurpóban ezt a markolót egy minimum 4 tengelyes tréleren vinnék egy három vagy négytengelyes vontatóval. Biztos nem volt túlterhelve:)) Gabi | |||||
Csabi | Adatlap | 102929 | 2007. április 28. 19:58 | ||
Leállt. www.clipfish.de/player.php | |||||
Csabi | Adatlap | 102928 | 2007. április 28. 19:58 | ||
Brúnó | Adatlap | 102927 | 2007. április 28. 19:48 | ||
Csabi | Adatlap | 102926 | 2007. április 28. 19:31 | ||
Szia Gabi! A CD-s infó is érdekel, legyen élethű a masina. Üdv, Csabi | |||||
Gabi | Adatlap | 102925 | 2007. április 28. 19:27 | ||
Szia Csabi! Akkor helyben vagyunk Brúnó majd intézi nekem is. Itt is van katalógus, de nekem asszem még CD-n is van valami. public.fotki.com/modeltrucks25thscale/truck_brochures/mercedes-benz/mb_lp1620_1960s/ Ja, és köszi előre is!!! Gabi | |||||
Csabi | Adatlap | 102924 | 2007. április 28. 19:21 | ||
Szia Gabi! A másolás a Te dolgod lesz, eljuttatom hozzád (Gabi bácsi -> 945 -> Brúnó). Ja, hogy rendesen össze tudjam rakni:www.vatera.hu/item/view/index.php Előre a medve bőrére... Üdv, Csabi | |||||
Keri | Adatlap | 102923 | 2007. április 28. 19:08 | ||
Szia mszl! Nagyon köszönöm a profi hozzászólást,sokat segítettél!Tehát kétcsuklós megoldás lesz.Már ki is öntöttem egy kis gipsztömböt,holnap esztergálom a difit. Még egyszer nagyon köszönöm a segítségeteket,majd még biztos lesz kérdésem,ahogy haladok előre az építésben. Keri | |||||
Gabi | Adatlap | 102922 | 2007. április 28. 19:05 | ||
Szia Csabi! Megvetted??? Vááá, csorog a nyálam. Hú, ebből nekem is jó lenne másolat, ha majd lesz róla. Gabi | |||||
Csabi | Adatlap | 102921 | 2007. április 28. 18:59 | ||
mszl | Adatlap | 102920 | 2007. április 28. 18:42 | ||
Ja és még valami a motor hossztengely irányban azért van döntve mert a kardáncsukló sem képes bármekkora szögeltésrést leküzdeni így ha a motor kicsit döntve van hátrafelé sokkal jobban közelít a hajtáslánc tengelye az egyeneshez és könnyebb dolga van a csuklónak is a hosszában elhelyezett motor esetén, a mostanában eltejedt kompakt elrendezés esetén és első kerék hajtásnál nincs jelentősége a motor hossztengelyirányban való döntésének, mert a motor mellett ott a váltó (a másiknál is) és utána a kerék tengelye következik nem nagy különbséggel, mert a motor is elég mélyen van elhelyezve. A féltengelyen is kettő csukló van az egyik általában még a váltóban kerül elhelyezésre, mint a diffi is és a csak a külsőt látod, és legtöbbször is csak ezt kell cserélned a nagyobb igénybevétel miatt mert még a kormányzás szögeltérését is neki kell elviselnie. A hossztengely irányban sem lehet a soros vagy V motorokat akármeddig dönteni mert a kenés eléggé bonyolódna! Várom az építő jellegű kérdéseket! | |||||
mszl | Adatlap | 102919 | 2007. április 28. 18:27 | ||
Szia Keri! Biztos, hogy a két kardáncsuklós a megoldás, mert másképp nem működik járműveknék! A csukló nélküli elvileg működik,(max húsdaráló és ilyen lassú fordulatú szerkezetek, gyorsabbnál is működik de rövid életű lesz mint a kínai termékek!) de gondolj bele a a hátsó híd így a difi is mozog, a motor 'fix' az út egyenetlenségei miatt secc perc és a tengelynek gatya, még a szivattyúknál (legegyszerűbb példa)is és általábam minden fix helyen álló meghajtásnál is alkalmaznak hardy tárcsát az induláskor és a megálláskor fellépő hirtelen nyomaték különbség által okozott terhelés csökkentésére! Az egy csukló kizárva mert a kardáncsukló nem egyenletesen adja át a fordulatszámot hanem sinus függvény szerint változik a két oldal fordulatszáma ezért van mindig párban! A kardán tengelyben pedig biztosan van egy bordás tengely kötés ahol a hátsóhíd le-fel mozgásából adódóan csökken v. nő a távolság a difi és a nyomatékváltó között, így a kardán tengely hossza változhat. Mert a híd nem köríven mozdul mint a motorkerékpárok hátsó kereke, tengelye ahol így nincs távolság változás a hajtó és hajtott tengely között.(ne gondolj nagy távolságokra a lehetséges mozgástól függően kb.: 1-5 cm) nézz alá egy kocka ladának esetleg ifa-nak és mindent láthatsz élőben. Motor döntés kérdése elsődlegesen helykihasználás. A henger tényleg nem kopik egyenletesen de nem ezért döntik a hengereket.Gondolj a farmotoros buszokra ahol elég szembetűnő a padló szint különbsége elöl és hátul a motornál. És ahol a motor fekve van elhelyezve középen egyforma padló szintet lehet készíteni, súlyelosztás kényelem fel le szállás, mozgássérültek szállítása... A dugattyú felfelé mozgásakor sűrítés és kipufogás ütemben a hengerben sokkal kisebb oldalerő hat a dugattyúra (hajtórúd viszi át az erőt, ez nem függőleges a mozgáskor, csak az alsó és felső holtpontban, így van oldalirányú erő ami a dugattyút a henger falhoz szorítja, robbanáskor a munkavégző ütemben sokkal NAGYOBB erő szorítja a dugattyút a henger átellenes oldalához így nagyobb lesz a kopás, függetlenül a henger dőlési szögétől. A V6-os motor pedig sokkal rövidebb mintha egy soros 6 hengeres motort építenének be, és legfőképpen sokkal kiegyensúlyozottabbak a motorban fellépő erők és kisebb főtengely sonkák, kiegyenlítőtengelyek,... stb kellenek a motor finom működéséhez így az nem akar mindeáron leugorni a motortartóbakokról. KIsebb motortömeg kisebb autó tömeg, alacsonyabb fogyasztás... Kevesebb vibráció, hosszabb motorélettartam, kényelem... Ha jól emlékszem a Subaru előszeretettel alkalmaz boxer motorokat, amiben a hengerek teljesen viszintesen fekszenek egymással átellenben, és azt még nem említettem, hogy minden szívóütemre és sűrítésre amikor is a motor 'hasznos' munkát nem végez (itt mukát fektetünk be)sokkal nagyobb valószínűséggel jut egy munka végző ütem(robbanás ami adja a nyomatékot) ami így jobban megkönnyíti a 'haszontalan' munkát. Így hirtelen ennyi, ha van még kérdés akkor szivesen válaszolok, vagy ha valami hibát találtok akkor vitassuk meg!!! Ha kell rajz akkor küdhetek is. nem típusrajzra gondolok! Üdv. | |||||
sib | Adatlap | 102918 | 2007. április 28. 16:59 | ||
Pipi! Küldtem én is emailt! Köszi: Sib | |||||
Kusti | Adatlap | 102917 | 2007. április 28. 16:15 | ||
pipi | Adatlap | 102916 | 2007. április 28. 16:09 | ||
Kusti | Adatlap | 102915 | 2007. április 28. 15:43 | ||
Kusti | Adatlap | 102914 | 2007. április 28. 15:41 | ||
Szia Gabi! Ezt a DAFot újitom fel kicsit. de már a matricák rajta vannak. a tetején a Super Space Cab felirat nem érdekel de a többi igencsak kéne még. Lakkozva nincs és át akarom fújni. TIPP? | |||||
Gabi | Adatlap | 102913 | 2007. április 28. 15:36 | ||
Kusti! Ha megfelelően van lakkozva, akkor nem, viszont akkor meg már nem festesz. De nem igazán értem, hogy matricázás után mit akarsz még festeni, ha tudod inkább szedd le a matricát, vagy próbáld meg folyékony maszkolóval, az nem olyan dúrva. Gabi | |||||
Keri | Adatlap | 102912 | 2007. április 28. 15:20 | ||
Akkor vízszintesek lesznek. Grácije,Urak,grácije! | |||||
Kusti | Adatlap | 102911 | 2007. április 28. 15:12 | ||
SEGITSÉG!!! A maszkolószalag letépi a matricát??? Vagy a szig.szalag? Matricát mivel lehet ( kell ) maszkolni? Köszi! Kusti | |||||
Kusti | Adatlap | 102910 | 2007. április 28. 15:10 | ||
Csatlakozom Gabi véleményéhez. És a difi is álltalában vizszintesen szokott lenni. (nem mindíg) Kusti | |||||
sjoca69 | Adatlap | 102909 | 2007. április 28. 13:53 | ||
Köszönöm szépen! | |||||
Gabi | Adatlap | 102908 | 2007. április 28. 13:24 | ||
Szia Keri! Én az első változatra tippelnék, mivel a kardáncsuklót már régóta alkalmazzák. Gabi | |||||
Raybrig_89 | Adatlap | 102907 | 2007. április 28. 12:40 | ||
De tudsz,és add nekem a bmw-d:P | |||||
Keri | Adatlap | 102906 | 2007. április 28. 12:31 | ||
945 | Adatlap | 102905 | 2007. április 28. 12:27 | ||
Sziasztok! Beszélgettem Bátyámmal motor döntögetés ügyében. Azt mondta,hogy első sorban a hajtáslánc határozza meg a dőlés mértékét.15 foknál nem szokták jobban megdönteni a motort.A kenés nyomás alatt történik,a csepegő olaj mértéke jelentéktelen,elhanyagolható,a motortartó bakokkal rengeteget lehet variálni. A nyüves Magnumban emlékeim szerint vízszintessen állt a motor. Gondolom a hajtáslánc hosszánál számít az alváz hosszúsága. Na ezt tudtam meg. Ez nekem sok. 945 | |||||
Kusti | Adatlap | 102904 | 2007. április 28. 10:51 | ||
Szia Gabi! Valamit most nagyon félrenéztem, mert igy visszanézva tényleg tengelykédés volt! :D Kusti | |||||
Mpower | Adatlap | 102903 | 2007. április 28. 10:44 | ||
Mpower | Adatlap | 102902 | 2007. április 28. 10:43 | ||
vagy most? | |||||
Gabi | Adatlap | 102901 | 2007. április 28. 10:42 | ||
Szia Kusti! Szerintem most két külön dologról beszéltünk. Keri azt kérdezte, hogy a motor tengelye a képzeletbeli vízszinteshez képest eltér-e függőleges irányba. A fekvő motor egy más téma, az egy teljesen más konstrukció, ami valóban leginkább az autóbuszokban volt elterjedt, de ma már ott is álló motor van inkább. Kamionban szinte csak a MAN alkalmazta az F8 típusán, miután megvette a Büssinget, ugyanis náluk volt ez szokás, de gyorsan felhagyott vele, mert nem vették ezt a variációt. Különben a buszosok mondták, hogy a fekvő Rába motornak, amivel a 200-as Ikarusok futnak, az volt a legnagyobb hibálya, hogy pont a konstrukció miatt nem egyenletesen kopott a hüvely, dugattyú. Az alsó rész hamarabb elkopott az egyenetlen súlyelosztás miatt. Gabi | |||||
Mpower | Adatlap | 102900 | 2007. április 28. 10:35 | ||
talán most | |||||
Mpower | Adatlap | 102899 | 2007. április 28. 10:34 | ||
A motor döntős témához szólnék. Nem vagyok benne biztos hogy láttam 5! olyan autót amelyiknél tökéletesen vízszintben lenne beépítve a motor. Ez valamiféle vibrációcsökkentős izé miatt van, túl mélyen énse konyítom. Épp tegnap agyalgattunk rajta a kollégákkal a cégnél, mert egy merivát csinálunk, és az 1.4-es négyhengeres motor keresztbe beépítve sem vízszintes, hanem váltó felé, vagyis menetirány szerint balra dől. Egyébként mellékelném saját lovam képét, bár a sárvédő emelkedése miatt főleg úgy tűnik mintha hanyatt esne a motor, de attól eltekintve is rendesen van dőlése. | |||||
Kusti | Adatlap | 102898 | 2007. április 28. 10:19 | ||
Szia Keri! Kishazánkban alkalmazott buszaink szinte mindegyikében (1-2 kivételével) döntött motor van - vagy az alváz végén vagy a középen. Kamionoknál ez teljesen más. Egy vagy két olyan kaionról hallottam eddig amiben fektetett motor volt mert nincs hozzá hely. ( ha nem a fülke alatt van a motor akkor már változhat, lehet akárhogy.) Amit Bombraider mondott az is helytálló, mitőbb a jobb stabilitás érdekében alkalmazzák a döntést ( PL RÁBA 833 )! :D Üdv. Kusti |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Na végre mükszik az oldal! jeee...
Megcsináltam a mocit: